Hoi bezoeker!
Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!
Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.
-
FKK Feigenblatt
Na lange tijd weer eens een nog onbekende club voor mij bezocht. Eentje die al een behoorlijk stuk Duitsland in ligt. Maar vooral voor doorreizende (invalide) beren zeker de moeite waard is. We hebben het hier dus over FKK Feigenblatt. Een van de oudste nog bestaand clubs in Duitland begreep ik en dat zie je ook wel een beetje aan zowel de buiten- als de binnenkant. Alles wat gedateerd maar zeker niet vervallen of zo en je ziet ook dat ze dingen vernieuwen, zoals de douche en hamam en bij de sauna ook. Ik ga hier verder hoe het me is bevallen en waar je rekening mee moet houden als je als mindervalide.
We hebben in de buurt van de ingang geparkeerd op eigen risico, want we wisten niet zeker of we daar wel mochten parkeren. Met de gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar hoopten we maar op een goede afloop. Op diverse plekken stond namelijk verboden te parkeren. Anders moet je een stuk verderop parkeren in een parkeergarage achter de mediamarkt, zo'n 500 meter a 1 km schat ik zo.
Eenmaal bij de ingang aangekomen vormt een trap bij de ingang eigenlijk het grootste obstakel voor mindervaliden bij een bezoek van deze club. Zeker 5 treden te bestijgen en ook nog vrij hoge treden. Zonder dak, dus bij regen en sneeuw ook nog glad. Dus ofwel met een paar mannen met de rolstoel omhoog en later ook naar beneden of uit de rolstoel. Een begeleider is in ieder geval wel erg fijn, ik heb geen uitsmijters gezien gedurende de dag dus ook die zijn er niet om te helpen. En tot een uur of 4 zijn er ook niet veel andere beren die je kunnen helpen. Mocht je met protheses kunnen lopen is dit trouwens nog te doen. Verder in de club zijn er wel trappen, maar die hoef je niet op. Boven zitten namelijk alleen maar kamers en er zit ook een kamer beneden.
Je komt vervolgens binnen en vanaf daar is het vrijwel goed te doen. Na de entree krijg de rechts de receptie, gevolgd door een ruime omkleedruimte waar je makkelijk met een rolstoel kan draaien en keren. Van daaruit kom je via de gang langs de Hamam met douches in een bargedeelte. Waarna je door de bar-gedeelte weer naar achter kunt en daar kom je eerst bij de sauna met douches. Die heeft wel een verhoging maar ik verwacht dat je die wel kunt nemen met een rolstoel en anders kun je voor de zekerheid iemand vragen even mee te helpen. Bij de sauna douches staan verder geen stoelen, dus mocht je op protheses zijn gaat dat dan weer niet zo makkelijk. Maar mij is het uiteindelijk wel gelukt, onder toeziend oog van diverse nieuwsgierige dames,
Achter de sauna zit dan nog een kamer, en belangrijk, dat is de enige kamer op de begane grond. Verder zitten die dus op de 1e etage. Ik heb er maar even in kunnen kijken maar volgens mij een vrij ruime kamer waar je makkelijk in kunt komen met een rolstoel. Voor de zekerheid zou je kunnen vragen of ze de kamer zoveel mogelijk beschikbaar kunnen houden gedurende de dag, in ieder geval niet geven aan pannenkoeken.
In het middengedeelte zit dan de kino. Hier zitten wel enkele op- en dus ook afstapjes, maar volgens mij zijn ook die redelijk te doen zonder en anders met enige hulp.
En ook weer met een opstapje zitten er nog een aantal toiletten. Damn heb ik niet op gelet of er bredere deuren bij zaten, maar eerlijk gezegd denk ik niet. Zonder afstapje aan de andere kant van het toilet zit ook een deur waar bij je uitkomt op een ander bargedeelte. Die is wat krapper, maar voldoende breed er naar binnen te kunnen komen.
Dan hebben we nog een brede deur tussen de receptie en de omkleedruimte gevonden die je via nog een andere brede deur toegang verschaft tot het buitengedeelte. Verwacht geen grot tuin of zo, maar het is er lekker knus en ter afwisseling van de tropische temperaturen binnen aangenaam om daar zo nu en dan te gaan zitten.
Wat valt er nog van de dames te zeggen. Nou, je merkt dat er niet veel op protheses binnen komen, dus er wordt ook over gepraat met elkaar, maar als de schroom een beetje van de dames weg is gaat het er prima. Ze komen geregeld naar je toe en de meeste zijn niet onzeker.
Tja, resumé; redelijk goed berijdbare club met een rolstoel behalve de entree voor de deur naar binnen en voor beren met protheses goed te doen.
Gr.
Cupido

-
Onderstaande 14 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:
Agronymus1 ( 2 juni 2025),cavediver ( 3 juni 2025),donkeywonkey ( 4 juni 2025),forgetskinnyletsgetfatty ( 2 juni 2025),Kurt Cobain ( 6 juni 2025),Lesyeux ( 2 juni 2025),mechelen ( 2 juni 2025),mentholbear ( 8 juni 2025),Paul1968 ( 2 juni 2025),pret ( 2 juni 2025),rmjhexe ( 2 juni 2025),schoolmeester ( 2 juni 2025),Siberische tijger ( 4 juni 2025),WANDELAAR5 ( 2 juni 2025)
-
Bedankt voor het in beeld brengen van deze club. Nog even de volgende vragen:
Hoeveel bedraagt entree?
Wat zijn de gebruikelijke prijzen van de dames?
Hoeveel dames waren er aanwezig?
Hoe zien de dames er over het algemeen uit? Afkomst, DKC en ofGMC enzovoort
-
Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:
mentholbear ( 8 juni 2025)
-
Hoi Pret,
ik heb net nog een uitgebreid verslag gepost bij fkk Feigenblatt zelf, daar worden al jou vragen wel beantwoord.
https://www.ijsberenforum.com/forum/...642#post868642
Gr.
Cupido

-
Onderstaande 2 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:
mentholbear ( 8 juni 2025),pret ( 2 juni 2025)
Tags voor deze discussie
Regels voor berichten