Ik denk dat Erdogan in die Mercedes zat.
Klopt, maar die rijdt echt wel een stukje verder.
Als je de situatie ter plaatse kent, dan weet je dat de controle plaatsvindt na het tankstation en voor het kantoor van de Bundespolizei. Daarachter is nog een parkeerplaats voor vrachtwagens en pas daarna heb je de snelweg. In dit geval een optische verwarring. Die vrachtwagen rijdt echt honderden meters verderop.
Het is wel onprofessioneel en waarschijnlijk in strijd met hun geweldsinstructie. Maar we zien 40 seconden, wie weet hoe lang ze al met die gast bezig waren. Waarom niet gewoon raampje open, paspoort laten zien en door? Sterker nog, ik hoef m’n paspoort niet eens te tonen.
EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!
stimpy3 ( 9 februari 2025)
Misschien was het raammechanisme stuk, het betrof immers een oude Mercedes.
Wat een stevige zijramen, bijna niet kapot te krijgen. Ze lijken ook geblindeerd. In een noodsituatie lijken ze me een veiligheidsrisico.
Vreemd gedrag van de bestuurder. Pas op het moment dat de raam doorbreekt met het been van een agent er half in, schuurt hij hard weg, met groot gevaar de agent bij zijn been mee te slepen. Ik denk dat dit de meest directe aanleiding was voor de andere agenten om te schieten (het direct opgelopen gevaar voor een van hun tijdens het wegschuren).
wegschuren moet zijn: weg scheuren.
Ascari ( 9 februari 2025)
schoolmeester ( 9 februari 2025)
Die ruiten van die spuuglelijke cybertruck zijn ook lastig open te krijgen. Ook gelaagd glas.
mentholbear (13 februari 2025)
Gistermorgen ook grote controle bij grensovergang Elten.
Schoolmeester mocht gewoon door rijden.
Maar ik heb ook een eerlijk gezicht en een onopvallende auto....
.... https://www.nu.nl/buitenland/6345664...half-jaar.htmlDe Duitse regering verlengt de speciale grenscontroles om illegale migratie tegen te gaan, zegt bondskanselier Olaf Scholz. De grenscontroles zouden in eerste instantie tot maart duren, maar worden nu verlengd tot september. Volgens Scholz is de maatregel effectief.
De controles zijn omstreden, omdat die indruisen tegen het vrije verkeer van personen binnen de Schengenzone. De Duitse regering heeft de Europese Commissie over de verlenging geïnformeerd.
De extra grenscontroles gingen afgelopen september van start. Berlijn voerde die naar eigen zeggen in om de binnenlandse veiligheid te beschermen tegen illegale migratie en de dreiging van grensoverschrijdende criminaliteit en islamistisch extremisme. Volgens Scholz zijn sinds september bij de grens 47.000 mensen tegengehouden, onder wie negentienhonderd mensensmokkelaars, meldt DW. Bovendien zou het aantal asielaanvragen in 2024 met een derde zijn afgenomen.
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
Niet onverwacht nu het verkiezingstijd is...
Ascari (13 februari 2025),WANDELAAR5 (13 februari 2025)
......... https://www1.wdr.de/nachrichten/nrw-...lizei-100.htmlDie Bundespolizei stockt an der belgischen und der niederländischen Grenze zu Nordrhein-Westfalen ihr Personal auf.
Das sagte am Donnerstag ein Sprecher der Bundespolizei dem WDR und bestätigte damit einen Bericht der Nachrichtenagentur dpa. Um wie viele Beamte es sich handelt, sagte er nicht.
Zugleich verwies er gegenüber der dpa auf das mobile Einsatzkonzept in NRW. Kontrolliert werde im 30-Kilometer-Grenzraum und nicht nur auf den Autobahnen: "Wenn Sie uns nicht sehen, ist das gut. Denn dann sehen uns auch die nicht, die wir kontrollieren wollen."
Generell verfüge die Bundespolizei in NRW über eine mobile Kontroll- und Überwachungseinheit mit 180 Kräften für solche Einsatz-Zwecke. Außerdem könnten Kräfte der Bereitschaftspolizei hinzugezogen werden.
A12-A3 grensovergang nu controle behoorlijk wat tijd verloren erg jammer
Zag er wel behoorlijk uitgebreid uit met lichten en andere faciliteiten dus misschien wel voor wat langere tijd ?
Of toch niet, heeft iemand wat informatie over de duur ?
mentholbear (13 mei 2025)
Totdat ze merken dat de overlast groter is dan het voordeel.
Schijnveiligheid, zondebokjes zoeken ....
Wentelt Eefje (20 mei 2025)
Zondagmiddag om 1200 uur half uur oponthoud gehad door grenscontrole bij grensovergang Elten.
Welke richting? Ik had vandaag bij de grensovergang van a12 naar a3 richting Duitsland erdoor 20 minuten vertraging. En zag er inderdaad uit dat het niet voor een paar uurtjes zall zijn met alle voorzieningen die er voor staan.
Als regel is de vertraging vanuit Arnhem richting Duitsland. Als er dus grenscontrole is. Overigens controleert men ook sporadisch/regelmatig op de secundaire wegen.De andere kant op, vanuit Duitsland komende, staat er soms KMar. Als regel niet echt een vertragend effect op verkeer (klein stukje 70 rijden). Tenzij het verkeer over de parkeerplaats bij Esso heen moet. Maar dat heb ik in 10 jaar pas 1x meegemaakt.
Een uurtje is ook maar een uur...
Bij Elten van a12>a3 moesten we via de parking na het Shell station. Dat zorgde voor een opstopping.
uurtje (13 mei 2025)
Bij mij was het oponthoud Duitsland in.
Ik mag gelukkig altijd door rijden omdat ik een onopvallende auto heb en een eerlijk gezicht.
Eddy_V (14 mei 2025),mentholbear (13 mei 2025),uurtje (13 mei 2025)
Dat klopt, dat doen ze aan de Duitse kant bijna altijd zo. Zo niet, dan staan er vaak auto's aan de kant te controleren en racen dan de bestuurder die potentieel interessant is achterna
Voor de Diesel rijder; als er weer grenscontrole is, neem afslag 'Beek' (net voor de Shell, enkele meters) en einde afrit, op kruising, ga rechts. Bij de 1e rotonde rechts en vervolgens na enkele minuten een van de goedkoopste diesel stations in Nederland. Betaalde van de week 1,41 Euro/liter. Daarna 1e rotonde wee rechts, de hobbelweg volgen en je draait bij Elten (D) weer de A3 op.
Een uurtje is ook maar een uur...
mentholbear (13 mei 2025)
Controles worden nu ook sporadisch doorgevoerd in het openbaar vervoer. In de trein 2x gecheckt. Politie maakt zijn entree in de coupé en brult "AUSWEIS BEREIT HALTEN". Ze klikken nog net niet met de hakken tegenelkaar en ik kon nog net een "HEIL HITLER" onderdrukken. Je ID wordt gecheckt en ze kijken vluchtig of je smoel op de foto klopt met die op de ID. Een staaltje ethnisch profileren kon ik direct aanschouwen. Naast mij zat namelijk een pikzwarte man. Keurig in pak, stropdas, laptop op zijn schoot. Maar zoals gezegd zo zwart als pek. Hij sprak keurig Duits zij het met een accent maar toch beter als Rudy Carrell. Hij moest zijn laptoptas open maken en zijn schoudertas en ze vroegen of hij "Unerwünschte Sachen" bij zich had. Nee, dat had hij niet. Ze vroegen waar hij naar toe ging. "Ich gehe zur Messe in Köln" antwoordde hij. Wat dat dan voor Messe was, werd hem gevraagd. Hij antwoordde: "Eine Karrieremesse für Jobsucher und entwickelung und Bildung". Tot slot moest hij zijn portemonnee laten zien. Ik vond het een genante situatie. Het sierde die kerel dat hij volledig meewerkte en het maar over zich heen liet komen. Jammer dat SFL niet aanwezig was dan had hij zijn latent aanwezige agressieve neigingen op die agenten los kunnen laten. van mij werd dus alleen de ID gecheckt.
Ook in de bus van Venlo naar Krefeld 2x gecheckt. Toen vroegen die idiote gestapo's nadat ik mijn ID toonde of ik drugs bij me had. Ik schoot keihard in de lach en ze vroegen wat er te lachen viel. Ik zei: "Ich bin Abstinenzler aber das können sie ja nicht wissen." Ik werd nog net niet gefouilleerd. Dus 2x in de bus en 2x in de trein. In de bus niemand aangehouden in de trein in mijn coupé ook niet. Resultaat dus 0,0. Het wemelt trouwens van de blikjesverzamelaars in de treinen. Stappen het ene station in en het volgende weer uit. Blijkbaar een puik verdienmodel. Treinen hebben trouwens standaard vertraging en het typische is dat ik altijd in de trein zit die moet stoppen bij een rood sein en nooit in de trein zit die voorrang heeft. Ja, je maakt wat mee in het Duitse openbaar vervoer.
Ik ben ook nog een paar keer naar mijn vlam in Basel gereisd per trein. Instappen in Düsseldorf en rechtstreeks naar Basel. Hoewel je dan nergens hoeft over te stappen heeft ook die trein vertraging. Mooie stad, veel te beleven en als je in een hotel overnacht krijg je gratis openbaar vervoer in de stad tijdens je verblijf middels de zogenaamde Basel-Card. Handig. Onhandig is dan weer dat als een zitplaats hebt gereserveerd maar je oorspronkelijke trein wordt door omstandigheden door een "Ersatztzug" vervangen je tegelijk je zitplaats kwijt bent want dat correspondeert niet meer. Kun je terug gaan vragen maar dat is weer een grote bureaucratische weg en die gereserveerde zitplaats kost maar €5,60. Dus laat maar zitten. Zwitserlandgangers weten dat Zwitserland duur is. Zo ook Basel. Maar je kunt er uitstekend zuipen, vreten en cultuur snuiven en de tram is het openbaar vervoer van je keuze. Super geregeld daar. Maar goed ik zit weer uit te weiden. Wel on topic want ik ging de grens over en er was controle ! ! !
Ik ging jl. zaterdag de grens over via de A74 en nam meteen de eerste Ausfahrt bij Kaldenkirchen, bij de oprit voor zowel richting NL als verder D in die een stukje parallel loopt aan de afrit stond ook Polizei te controleren. Ik heb altijd de pech dat de controle voor de tegenrichting is...
Is Nederland vol? Nee hoor, overvol.