16 april aangekomen, midden in het Thaise nieuwjaar; Songkran.
Mijn "Thailand Pass" al in december aangevraagd net voordat vanwege omikron het land eerst weer dichtging. Maar gelukkig werd mijn aanvraag goedgekeurd én bleef geldig! Thailand Pass houdt in dat je een speciale covid verzekering moet afsluiten en de 1e nacht in een goedgekeurd hotel moet overnachten, waarbij na aankomst in het hotel er een pcr test wordt afgenomen en je moet wachten op de uitslag voordat je het land in mag. Regels veranderen voortdurend, indien er geen gekke dingen gebeuren kun je per 1 juli weer gewoon het land binnen. Althans, mits gevaccineerd. Hoe Thais omgaan met ongevaccineerden is mij niet bekend.
Zondag, de 17e, was de laatste dag van Songkran. Ik heb Bangkok lang niet zo rustig gezien; in 2006 toen het leger de macht greep toen Thaksin in New York was, leek er wat op. Nu was Sukhumvit praktisch leeg; van Soi 2 tot aan Soi 55 (Thong Lo) nauwelijks auto's of motobikes. Het kruispunt Asok, normaal erg druk, nu zo kunnen passeren en hét voorbeeld van hoe rustig het was; Ratchaprasong van begin (chit lom) tot einde (phetburi) in ongeveer 1 minuut gefixt. Hier heb ik wel eens 45 minuten over gedaan. Kortom, rustig in Bangkok. De dagen erna nam de stad weer normale vormen aan. Gewoon druk dus. Ook de bars in soi 4 (Nana) lijken goed bezocht te worden en al vroeg ook. Wel was Dynasty Inn, een bekend hotel, gesloten. Slachtoffer van covid? Het viel me op dat er de nodige winkels en restaurants verdwenen waren en anderen gesloten. Geen goed teken, maar met het land 2 jaar praktisch gesloten voor toeristen wel logisch.
Zo is ook de beroemde blowjobbar Lolitas gesloten. Gelukkig vond ik een alternatief in soi 7/1; Wood Bar. Deze "bars" richten zich op FT (PZC met CIM). Ik zag een leuke dame me verwachtingsvol aankijken en ging op haar uitnodiging in. Boven in een apart kamertje word je voor- en achterkant rondom de middel grondig gewassen en daarna neem je plaats in een fauteuil met de dame voor je op haar knieën en gaat ze haar ding doen. Met wat massageolie werd kort mijn gereedschap op sterkte gebracht en daarna werd met mond en tong het zaakje bewerkt. Deze dame wist van wanten en na een werkelijk heerlijke pijpbeurt kwam ik in haar mond klaar. Ik laat me graag pijpen bij de dames in Nederland, maar zo goed als dit maakte ik nog niet mee. Ga zeker even proberen tijd te vinden om hier terug te komen.
Ook een aanrader is het dakterras van Iconsiam. Bier pas na 17 uur en enkel buitenlands om en of andere reden, maar het uitzicht is adembenemend en gratis (het bier niet; 260 baht, maar da's dan wel een half liter (Budweiser).
![]()