Pagina 68 van 96 EersteEerste ... 185864656667686970717278 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.676 t/m 1.700 van 2396
  1. #1676
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 10:08
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.510 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Daarnaast valt het me ook wel op dat een hoop van die lui eindeloos achter een vrachtwagen hangen en uitgerekend als er iemand met hoge snelheid aankomt op het briljante idee komt om in te gaan halen.
    Dat lijkt maar zo bij de haastige rijders. Als je 100 km/u rijdt en een vrachtwagen 90 km/u, dan lijkt het vanuit de verte alsof diegene lange tijd achter een vrachtwagen aan kleeft. Maar het duurt gewoon een stuk langer voordat ie dichtbij genoeg is om in te halen dan iemand die 130 km/u rijdt.
    En als het inhalen dan met diezelfde 100 km/u gebeurt, dan krijg je misschien helemaal het gevoel dat iemand em express er dan pas naar links gooit.

    Lullige is ook dat vooral veel oude auto's volgens mij iets langzamer zijn afgesteld. Dus 100 km/u op de teller/snelheidsmeter, is niet echt 100 km/u, maar misschien 99, 98 of zelfs 97. Een vrachtwagen die misschien anders geijkt is, of als ie bijvoorbeeld de snelheid op z'n gps volgt en wel zo goed als 90 km/u rijdt, dan is misschien het verschil maar 7 km/u. Dan lijkt het alsof ie nog langer achter een vrachtwagen plakt of ernaast rijdt, terwijl ie em eigenlijk aan het inhalen is.

  2. #1677
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Heel goed gezien Menthol, bij hoge snelheden zijn er 3 belangrijke zaken waar men rekening mee moet houden:
    anticiperen, anticiperen en anticiperen.
    Sommige rijders van met name tweede en derdehands sterren en ringen hebben nog niet eens het vermogen om tot 3 te tellen, laat staan om zich te realiseren wat snelheid voor invloed heeft op remvertraging.

    Leuk filmpje trouwens, hard rijden is het probleem niet maar 2 auto’s voor je kunnen kijken lukt de meeste bestuurders niet en met regen of winterse omstandigheden is hard rijden al helemaal dom.
    Maar hoort dit niet eigenlijk onder het topic Winterbanden?

    Ps wat zijn de gemiddelde reistijden van Eindhoven naar Elsdorf?
    #ikvraagditvooreenvriend
    En Garde

  3. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (10 juni 2021),potentebeer (12 juni 2021)

  4. #1678
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Een half uur korter dan vanuit Tilburg

  5. #1679
    Geregistreerd
    18 december 2013
    Last Online
    Vandaag @ 08:17
    Berichten
    2.037
    Discussies
    110
    Thanks
    82
    Thanked
    2.458 in 1.028 posts

    Standaard

    Samya öffnet auch wieder!

    www.samya.de
    Da sind die Regeln deutlichst geschrieben!

    vanKees

  6. #1680
    Geregistreerd
    18 december 2013
    Last Online
    Vandaag @ 08:17
    Berichten
    2.037
    Discussies
    110
    Thanks
    82
    Thanked
    2.458 in 1.028 posts

    Standaard

    Club Mondial öffnet auch wieder!

    club-mondial.de

    vanKees

  7. Onderstaande leden hebben vanKees bedankt voor deze bijdrage:

    wandelaar68 (10 juni 2021)

  8. #1681
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Lullige is ook dat vooral veel oude auto's volgens mij iets langzamer zijn afgesteld. Dus 100 km/u op de teller/snelheidsmeter, is niet echt 100 km/u, maar misschien 99, 98 of zelfs 97. Een vrachtwagen die misschien anders geijkt is, of als ie bijvoorbeeld de snelheid op z'n gps volgt en wel zo goed als 90 km/u rijdt, dan is misschien het verschil maar 7 km/u. Dan lijkt het alsof ie nog langer achter een vrachtwagen plakt of ernaast rijdt, terwijl ie em eigenlijk aan het inhalen is.
    Autofabrikanten stellen hun auto’s standaard zo af dat je een paar kilometer langzamer rijdt als aangegeven wordt. Dit doen ze om te voorkomen dat ze een proces aan de broek krijgen van iemand die een snelheidsbekeuring kreeg. Zolang je er geen grotere, lees hogere, banden onder legt is er niks aan het handje.
    Vrachtwagens hebben een snelheidsbegrenzer. De meesten staan ergens tussen de 83 en 86 afgesteld, ze mogen 80. Sinds de verplichte 100 is het verschil dus niet zo groot meer.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  9. #1682
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    dit stukje Top Gear rijdt wel ver weg van het hoofdtopic

  10. #1683
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Een half uur korter dan vanuit Tilburg
    Doe jij zo lang over dat korte stukje ??

    excuses deket voor deze afdwaling
    En Garde

  11. #1684
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 10:08
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.510 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Autofabrikanten stellen hun auto’s standaard zo af dat je een paar kilometer langzamer rijdt als aangegeven wordt. Dit doen ze om te voorkomen dat ze een proces aan de broek krijgen van iemand die een snelheidsbekeuring kreeg. Zolang je er geen grotere, lees hogere, banden onder legt is er niks aan het handje.
    Vrachtwagens hebben een snelheidsbegrenzer. De meesten staan ergens tussen de 83 en 86 afgesteld, ze mogen 80. Sinds de verplichte 100 is het verschil dus niet zo groot meer.
    Dat had ik ook gehoord. Zelf volg ik de snelheid van mn navigatie minus 1 a 2 km/u. Dagobeer heeft n hekel aan bekeuringen. Maar sowieso aan snel rijden, want dan zuipt die roestbak meer

    En betreft vrachtwagens, zie er genoeg die tegen de 90 rijden. Vooral in Duitsland. En soms rijden ze hier zo door.

  12. #1685
    Geregistreerd
    22 juni 2011
    Last Online
    23 maart 2024 @ 17:55
    Berichten
    207
    Discussies
    2
    Thanks
    1.907
    Thanked
    171 in 83 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Dat had ik ook gehoord. Zelf volg ik de snelheid van mn navigatie minus 1 a 2 km/u. Dagobeer heeft n hekel aan bekeuringen. Maar sowieso aan snel rijden, want dan zuipt die roestbak meer

    En betreft vrachtwagens, zie er genoeg die tegen de 90 rijden. Vooral in Duitsland. En soms rijden ze hier zo door.
    Vrachtauto's worden volgens de wet afgesteld op 90 km/u.

  13. #1686
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Vandaag @ 09:24
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    1.929
    Discussies
    62
    Thanks
    8.110
    Thanked
    2.611 in 929 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvdk52 Bekijk bericht
    Vrachtauto's worden volgens de wet afgesteld op 90 km/u.
    Dat klopt niet.
    Voor het vrachtverkeer geldt een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur.
    De begrenzer wordt afgesteld door het transportbedrijf. Vaak geven ze de chaufeur wat speelruimte. Hierdoor kunnen ze net iets harder rijden.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  14. #1687
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Dat lijkt maar zo bij de haastige rijders. Als je 100 km/u rijdt en een vrachtwagen 90 km/u, dan lijkt het vanuit de verte alsof diegene lange tijd achter een vrachtwagen aan kleeft. Maar het duurt gewoon een stuk langer voordat ie dichtbij genoeg is om in te halen dan iemand die 130 km/u rijdt.
    En als het inhalen dan met diezelfde 100 km/u gebeurt, dan krijg je misschien helemaal het gevoel dat iemand em express er dan pas naar links gooit.
    Nah, ik zie het wel vaker, en het is niet 'ze kruipen langzaam dichterbij'. Ze zijn eerder in slaap gesukkeld achter een vrachtwagen en dan schrikken ze wakker omdat er iets op de linkerbaan aankomt. Je hebt ook de variant "laten we maar vast naar links gaan want straks worden we klemgereden door die gast op de linkerbaan". Maar je hebt ook een flinke fractie (en die kwamen in dat filmpje ook voorbij) die even de verkeersagent willen spelen. En da's gewoon kinderachtig. Ik rij dat soort kneuzen na hun heldendaad gewoon voorbij, maar ik heb er geen enkel probleem mee als ze klem worden gereden en uit hun auto worden getrokken door een opgefokt petje in een audi. Karma komt vanzelf wel een keertje.

    Oh, en verzekeringstechnisch lijkt het me ook wel een aardige, als je een linkerbaanrijder hebt die met 150-160 aan komt scheuren en met z'n lichten seint en dat je dan toch gaat inhalen. Hij mag dan 'achterop inrijden', inhalen is een bijzondere verrichting (als je alleen links bent geraakt ben je dus sowieso de lul, want dan was je nog bezig met van rijbaan wisselen) en je hebt ook nog artikel 5 ('geen gevaar of hinder veroorzaken'). Nou kun je natuurlijk gaan beweren dat met 150 rijden ook gevaarlijk is (dat is wel 20 km boven de max snelheid, 's nachts!), maar verzekeraars vinden dashcamfilmpjes ook erg interessant.

  15. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (12 juni 2021)

  16. #1688
    Geregistreerd
    4 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 18:12
    Berichten
    1.814
    Discussies
    8
    Thanks
    8.909
    Thanked
    10.465 in 1.434 posts

    Standaard

    Gelukkig heb ik geen begrenzer en behoor ik volgens Knutje 77 tot het Kutvolk wat op de autobaan 220 km per uur rijd.
    Beste Knutje ik rij vooral in Duitsland 80.000-100.000 km per jaar.
    En schrik niet,ik rij weleens 300 + km per uur op de autobaan,heb nog niet in alle tijd een ongeluk gehad(afkloppen)
    Mijn ergernis zijn niet te de vrachtwagens,maar truttige chauffeurs van personenauto`s die niet in hun spiegels kijken en elkaar inhalen met een verschil van 5 km per uur,of rechts blijven rijden.
    Niet alleen op de autobaan in Duitsland,maar ook hier in Nederland waar je door symboolpolitiek niet harder mag rijden als 100-120 km,de moraalridders onder de autorijders hier in Nederland nemen de nieuwe
    richtlijnen omtrent snelheid wel heel letterlijk,en halen elkaar in met een slakkengang
    Zal je eens uitnodigen voor een ritje op het circuit in Zolder de Nurburgring of de autobaan van bijvoorbeeld Emmerich naar Oberhausen
    Dan kan je zien dat het Kutvolk wel degelijk vriendelijke mensen kunnen zijn,en jou nog iets kunnen bijbrengen omtrent autorijden!!!
    Veel auto en wandelplezier

  17. Onderstaande 3 leden hebben Husky bedankt voor deze bijdrage:

    JonnyFontane (11 juni 2021),schoolmeester (11 juni 2021),stimpy3 (10 juni 2021)

  18. #1689
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Husky, ik rij ook graag met hoge snelheid, maar dan moet de verkeersdrukte dat wel toelaten. Zondagavond naar Frankfurt, dan kun je na Köln echt wel gas geven. Er zitten hier filmpjes bij waar dat absoluut niet het geval is. Wat denk je van die vent die 200 rijdt op een tweebaansweg? Als daar een tegenligger inhaalt, houdt hij nooit rekening met een auto die zo hard dichterbij komt en heb je dus zo een frontale botsing. Die vent die in de regen veel te hard rijdt, is ook niet goed bij zijn hoofd. Bij de meeste filmpjes was de snelheid totaal onverantwoord gezien het verkeer. En er zaten ook een paar filmpjes bij waar de mensen die naar links gingen onvoldoende in de spiegels keken. Daar heb jij dan weer gelijk.

  19. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (10 juni 2021),mentholbear (12 juni 2021)

  20. #1690
    Geregistreerd
    4 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 18:12
    Berichten
    1.814
    Discussies
    8
    Thanks
    8.909
    Thanked
    10.465 in 1.434 posts

    Standaard

    In mijn bericht heb ik over rechts houden ,moet natuurlijk te lang links rijden zijn

  21. #1691
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Autofabrikanten stellen hun auto’s standaard zo af dat je een paar kilometer langzamer rijdt als aangegeven wordt. Dit doen ze om te voorkomen dat ze een proces aan de broek krijgen van iemand die een snelheidsbekeuring kreeg. Zolang je er geen grotere, lees hogere, banden onder legt is er niks aan het handje.
    Vrachtwagens hebben een snelheidsbegrenzer. De meesten staan ergens tussen de 83 en 86 afgesteld, ze mogen 80. Sinds de verplichte 100 is het verschil dus niet zo groot meer.
    In m'n vorige auto (een subaru) was de teller 10% te laag; als de teller op 110 stond reed je 100 volgens flitsmeister / google maps, 60 op de teller is 55 echt; 150 op de teller waren 135 'echte kilometers'.

    In m'n huidige auto (een ford focus) staat de teller 5 km te laag; 60 op de teller is 55, 110 op de teller 105 (net op de grens voor wel/geen boete inclusief correctie), 150 is 145 'echt'. Was even wennen, en heb 'm ook even moeten 'ijken' met flitsmeister.

  22. #1692
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Husky Bekijk bericht
    In mijn bericht heb ik over rechts houden ,moet natuurlijk te lang links rijden zijn
    Short shamefull confession: ik heb wel eens een auto rechts ingehaald die veel te vroeg naar links ging om een vrachtwagen in te halen met 100 en van mij 'verwachtte' dat ik braaf achter hem bleef plakken. Grote frustatie die bleek uit 't feit dat er met groot licht geseind werd en meneer nu opeens wel door kon rijden Beetje jammer dat zo'n koekblik het opgeeft bij 150

  23. #1693
    Geregistreerd
    18 december 2013
    Last Online
    Vandaag @ 08:17
    Berichten
    2.037
    Discussies
    110
    Thanks
    82
    Thanked
    2.458 in 1.028 posts

    Standaard

    Sorry Leute,
    aber was haben die letzten Beiträge mit den Thema "Cluböffnungen" zu tun???

    vanKees

  24. Onderstaande 2 leden hebben vanKees bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (11 juni 2021),trickyD (14 juni 2021)

  25. #1694
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanKees Bekijk bericht
    aber was haben die letzten Beiträge mit den Thema "Cluböffnungen" zu tun???
    ken je dat liedje van Herman van Veen?
    Opzij, opzij, opzij, wij hebben ongelooflijke haast
    En Garde

  26. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (12 juni 2021),potentebeer (11 juni 2021)

  27. #1695
    Geregistreerd
    26 juli 2019
    Last Online
    3 mei 2022 @ 19:09
    Berichten
    1.511
    Discussies
    34
    Thanks
    333
    Thanked
    1.829 in 752 posts

    Standaard

    Kunnen we het misschien over de Duitse Clubs hebben op dit topic? Off topic om af te sluiten: op de steeds zeldzamere stukken autobahn waar geen snelheidsbeperking is, moet je gewoon volgas rijden. Net zoals SC’s een laatst bedreigde vrijheid, want Die Grünen bondskanselier-kandidaat maakt van snelheidsbeperking een speerpunt in hun programma. Hopelijk houdt de Duitse autolobby dit tegen.

  28. Onderstaande leden hebben Player bedankt voor deze bijdrage:

    Haradamannetje (11 juni 2021)

  29. #1696
    Geregistreerd
    22 november 2016
    Last Online
    Gisteren @ 16:27
    Berichten
    601
    Discussies
    7
    Thanks
    917
    Thanked
    431 in 215 posts

    Standaard

    Geniet zo lang het kan.

  30. Onderstaande 2 leden hebben Haradamannetje bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebull (11 juni 2021),Shakir (11 juni 2021)

  31. #1697
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 19:02
    Berichten
    3.189
    Discussies
    104
    Thanks
    1.543
    Thanked
    4.019 in 1.589 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Player Bekijk bericht
    , want Die Grünen bondskanselier-kandidaat maakt van snelheidsbeperking een speerpunt in hun programma. Hopelijk houdt de Duitse autolobby dit tegen.
    Dat is helemaal niet erg. Want de die Grünen staan op het gebied van paysex achter het Franse, Zweedse / Noorse model. Verboten !!!! en klanten beboeten. Dus dan hoef ook je niet meer daarvoor over de autobahn.

  32. #1698
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Last Online
    1 maart 2024 @ 10:44
    Locatie
    Ruhrort
    Berichten
    249
    Discussies
    18
    Thanks
    61
    Thanked
    84 in 35 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Dat klopt niet.
    De begrenzer wordt afgesteld door het transportbedrijf. Vaak geven ze de chaufeur wat speelruimte. Hierdoor kunnen ze net iets harder rijden.
    Vrachtauto's in het Internationale vervoer worden meestal begrensd op 89 km/h, dit komt omdat je in bv het VK 55 mijl mag op de Motorway. In Nederland ligt het aan het type gebruik, bv of je met je route dit kan binnen de wettelijke rijtijd. Zit je ruim in de tijd, dan zal de begrenzer op een lagere snelheid afgesteld staan en met een "lean and green" sticker zeggen dat ze aan zuinig rijden doet. Zit je structureel krap in de tijd "just in time, anytime" of opleggers die meermalen daags naar een zand of grintafgraving lang de Maas of de Rijn moeten om te laden voor een beton of asfaltcentrale gaan de hele dag zo hard het kan.

  33. #1699
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Euh Brianboitano, weet jij wie in 2002 de bordelen volledig hébben gelegaliseerd en de nieuwe prostituee bekrachtigde?
    De Groenen en de SPD.
    Ben ook geen aanhanger van de Groenen hoor, die ik vaak associeer met wereldvreemd geitenwollendragende softies maar de waarheid heeft zijn rechten
    Tegenstanders van paysex moet je eerder zoeken bij CDU.
    Merkel was voorheen bij de linkse progressieven de boeman (boevrouw)maar werd daarna door dezelfde groep op handen gedragen door haar uitspraak betreffende vluchtelingen:"Wie Shaffen das"maar de CDU is net zoals de CDA en CU bij jullie en bij ons de CD&V tegen prostitutie

  34. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (12 juni 2021),Shakir (12 juni 2021)

  35. #1700
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Dit gezegd zijnde bracht de paysex in Duitsland voor Corona jaarlijks miljarden op. Meer concreet ; elk jaar rond de 11 miljard euro voor de Duitse staat

 

 
Pagina 68 van 96 EersteEerste ... 185864656667686970717278 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Diamond 468*60   FKK Artemis 468*60