Pagina 482 van 758 EersteEerste ... 382432472478479480481482483484485486492532582 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.026 t/m 12.050 van 18939
  1. #12026
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom je de cijfers van einde zomer aanvoert. Dat is geen reden tot optimisme want toen begon het gedonder weer
    Dat bedoel ik natuurlijk niet. Ik wil alleen aangeven dat we weer ongeveer terug zijn op het niveau van voor najaar/winter, toen de ellende nog moest komen, en we er vrij goed voor stonden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Het percentage positieve testen is nu nog 6%, dat was vorig jaar begin juni 2%. Dat zakte nog aardig door. Rond julie nam het opeens weer toe, eind september zaten we weer rond de zes en dat is nooit meer lager gekomen.
    Het gaat erom dat we de komende maanden weinig of geen last van het virus zullen helpen. Tot het najaar. De cijfers zijn dit jaar pas ongeveer een maand later gaan dalen dan vorig jaar. Enige vertraging dus, maar verder gewoon hetzelfde verloop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ja daag, dat snapt iedereen wel, maar als je in een vrieg stadium iemand met een PCR test er uit pikt kun je die beter behandelen en in veel gevaln voorkomen dat die in het ziekenhuis komt of op de IC. Als je net gaat testen zal het aantal opnamn juis stijgen omdat ze te lang met "een verkoudheie" doorlopen en anderen aansteken.
    Ik snap de redenering, maar dat gaat toch niet gebeuren. Al komen er nog zoveel events en contacten. De ziekenhuizen blijven deze zomer leeg wat betreft covid patienten.
    Alle cijfers dalen: sterfgevallen (nog ca. 10 per dag), besmettingsperc., ziekenhuisopnames. Wat wil je nog meer.
    Eind juni zitten we al zo ongeveer op de bodem.

    Voor sommige mensen is het glas blijkbaar altijd half leeg.

  2. #12027
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Dat denk ik niet ...
    dit gaat nog wel een tijdje door. In de winter van 2021-2022 zullen we allemaal weer gevaccineerd moeten worden.
    Ook kinderen zoals PP44
    https://nos.nl/artikel/2384292-steun...ij-niet-ouders
    Ik denk het ook niet. Mocht het hier rustig worden dan zal W2 hier af en toe een bommetje droppen waar mentholbear op zal reageren waarna schoolmeester ons weer allemaal groet. Groot kans dat PP44 vervolgens een weerbericht plaatst en W5 daarop reageert met de melding dat hij niet meer op niet kloppende weerberichten reageert.

  3. Onderstaande 4 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 9 juni 2021),mentholbear (10 juni 2021),pietpotent44 ( 9 juni 2021),schoolmeester ( 9 juni 2021)

  4. #12028
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Ik wil best nu al mijn 'weerbericht' plaatsen hoor:

    Ik verwacht dus tot het najaar geen stijgende cijfers meer. Dan vanaf begin van het najaar weer een golf (tot maart/april 2022), maar een stuk milder dan de golven tot nu toe.

    Waarschijnlijk wordt het endemisch. En het virus zal muteren naar mildere varianten. De vraag is alleen binnen hoeveel tijd dat gebeurt (ik verwacht wel snel). En vooral hoe overheden er mee om zullen gaan. Hopelijk alleen basismaatregelen zoals bij griep, en geen lockdowns en andere poespas meer.

    Ik denk niet dat dit topic al dit jaar gesloten kan worden.
    Maar denk wel dat over 1 of 2 jaar niemand het nog over corona zal hebben. Het zal dan lang niet meer zon impact hebben als in 2020 en 2021.

    Wat ik me wel afvraag is of het wel elk jaar blijft terugkomen, of dat het over 1 of 2 jaar toch helemaal is uitgedoofd / is opgegaan in andere virussen.
    Dat laatste is eigenlijk gebeurd bij de afgelopen pandemieen in de afgelopen 100 jaar. Allemaal binnen 2 jaar. Alleen waren dat allemaal Influenza varianten. Dit is de eerste pandemie met een corona variant (hoewel een vermoeden bestaat dat zon 100 jaar geleden een ander corona virus in Rusland heeft huis gehouden).
    En ben ook benieuwd of dan weer een Influenza variant het dominante seizoensvirus gaat worden i.p.v. Sars cov 2. Of dat er misschien weer een nieuwe corona variant komt.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 9 juni 2021 om 20:12

  5. #12029
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ik verwacht dus tot het najaar geen stijgende cijfers meer. Dan vanaf begin van het najaar weer een golf (tot maart/april 2022), maar een stuk milder dan de golven tot nu toe.
    Waarom zal de golf minder zijn?

    Waarom muteert het virus in mildere varianten? Het kan ook naar gevaarlijkere varianten muteren.

    Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het virus moe en de maatregelen nog veel meer. Maar op dit moment geloof ik er niet meer in dat we een na-Corona tijdperk gaan krijgen. Om de een of andere reden accepteren we niet meer dat doodgaan bij het leven hoort. En zolang dat besef niet terug komt gaat de maatschappij weer plat in de herfst bij de geringste opleving.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  6. #12030
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Het Coronavirus krijgt voorlopig inderdaad alleen maar besmettelijker varianten. Ooit zal het misschien minder gevaarlijk worden, maar niemand kan voorspellen wanneer en iedereen die tot nu toe voorspelde dat het minder besmettelijk zou worden zat ernaast.

    Ik ben het met Piet eens dat we mogen verwachten dat een volgende uitbraak minder heftig zal worden. Doordat er veel mensen gevaccineerd zijn, zal het virus minder om zich heen grijpen en gevaccineerden die toch ziek worden zullen veel minder ernstig ziek worden en over het algemeen niet in het ziekenhuis belanden. Niet gevaccineerden zullen ervan balen dat ze geweerd worden of zich steeds moeten laten testen. Niet gevaccineerden zullen mogelijk ernstige gevallen van nabij meemaken en zich dan toch alsnog laten vaccineren. Dus ik voorspel een langzaam toenemende vaccinatiegraad.

    Nog een reden waarom dit topic nog wel even open zal blijven, is dat er mogelijk booster shots nodig zijn. En we zullen uitgebreid kunnen discussiëren hoe grote of kleine nieuwe uitbraken aangepakt moeten worden.

    Ik denk niet dat Corona de komende 5 jaar zal verdwijnen. Speculatie natuurlijk, maar ik denk dat het virus zal rond blijven gaan zolang dat virus zo makkelijk heen en weer springt tussen mens en dier en zolang in de derde wereld niet massaal gevaccineerd is.

  7. #12031
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Life without is impossibel,the question is how to live with?
    Kortom ; het virus of zijn varianten zal nooit verdwijnen maar moet gereduceerd worden tot een simpele verkoudheid of zo

  8. #12032
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.509 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    In de winter van 2021-2022 zullen we allemaal weer gevaccineerd moeten worden.
    Ook kinderen zoals PP44
    https://nos.nl/artikel/2384292-steun...ij-niet-ouders
    Dan moet ie waarschijnlijk verstandelijk max 15 zijn. Vanaf 16 jaar mag je namelijk zelf bepalen of je gevaccineerd wilt worden.

    Gezien z'n corona uitspraken vrees is het ergste voor em


  9. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (10 juni 2021)

  10. #12033
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Het Coronavirus krijgt voorlopig inderdaad alleen maar besmettelijker varianten. Ooit zal het misschien minder gevaarlijk worden, maar niemand kan voorspellen wanneer en iedereen die tot nu toe voorspelde dat het minder besmettelijk zou worden zat ernaast.
    Volgens mij gingen de voorspellingen over dat het zich zou ontwikkelen naar een milde variant zoals een verkoudheid of griep. We zitten nu echter inmiddels in een tweede pandemie jaar en de ontwikkeling naar een milde variant voorspelling is tot nu toe inderdaad niet uitgekomen.

  11. #12034
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.509 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Het Coronavirus krijgt voorlopig inderdaad alleen maar besmettelijker varianten. Ooit zal het misschien minder gevaarlijk worden, maar niemand kan voorspellen wanneer en iedereen die tot nu toe voorspelde dat het minder besmettelijk zou worden zat ernaast.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Volgens mij gingen de voorspellingen over dat het zich zou ontwikkelen naar een milde variant zoals een verkoudheid of griep. We zitten nu echter inmiddels in een tweede pandemie jaar en de ontwikkeling naar een milde variant voorspelling is tot nu toe inderdaad niet uitgekomen.
    Uiteindelijk waarschijnlijk wel. De varianten die dodelijk zijn, kunnen zich steeds minder verspreiden, doordat de vatbaren sneuvelen en de overlevenden er minder vatbaar voor zijn/worden.

    En ik ben wel benieuwd of er eigenlijk wel mildere varianten bij zijn gekomen, maar dat niemand dat geregistreerd heeft of dat het niet in de publiciteit is gekomen. Want het is wellicht sensationele en belangrijker om mee te delen dat er een Delta variant is die zoveel besmettelijker is en veel slachtoffers eist in India en nu in de UK rond waart, dan dat de 20e mildere Beta variant is ontdekt ofzo.

  12. #12035
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Er zijn heel veel varianten geregistreerd. Maar de minder besmettelijke varianten worden heel snel verdrongen door de besmettelijker varianten. De euro variant die we hier hadden is in een paar maanden verdrongen door de Britse variant.

  13. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (10 juni 2021)

  14. #12036
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Waarom zal de golf minder zijn?
    Vanwege toegenomen immuniteit onder de bevolking, zowel door vaccinatie als natuurlijke immuniteit door infecties.

    Je ziet gelukkig nu ook al wereldwijd dat er momenteel weinig landen zijn waar de cijfers stijgen. Bijna overal daalt het. Ook zagen we dat in landen die extra hard geraakt waren in 1e golf, meestal minder geraakt werden in de 2e golf, en omgekeerd. Vrijwel overal heeft het virus wel flink huis gehouden. Wat gunstig is voor de immuniteit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Waarom muteert het virus in mildere varianten? Het kan ook naar gevaarlijkere varianten muteren.
    Omdat dat het normale verloop is van een virus. Vrijwel nooit muteert het naar een ernstigere variant, vrijwel altijd naar mildere varianten, en besmettelijkere varianten. De grote vraag blijft alleen hoeveel tijd dit zal kosten voordat die niet ernstiger zijn dan een gewone verkoudheid (zoals de andere corona virussen die we al decennialang kennen).
    Een virus heeft niet als 'doel' zoveel mogelijk mensen (of dieren) te doden, maar om zich zoveel mogelijk te verspreiden / vermenigvuldigen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het virus moe en de maatregelen nog veel meer. Maar op dit moment geloof ik er niet meer in dat we een na-Corona tijdperk gaan krijgen. Om de een of andere reden accepteren we niet meer dat doodgaan bij het leven hoort. En zolang dat besef niet terug komt gaat de maatschappij weer plat in de herfst bij de geringste opleving.
    Zo pessimistisch ben ik niet, maar ik deel wel de zorg dat overheden mogelijk maar door blijven gaan met maatregelen en vrijheidsbeperkingen. Ik vind ook dat er veel meer acceptatie zou moeten zijn, en veel minder extreme maatregelen. Beter gewoon terug naar de basismaatregelen zoals we die elk jaar met de griep ook doen: thuisblijven bij griep, enige afstand houden tot de zieke en basis hygiene. Maar meer niet. Ik hoop van harte dat we geen lockdowns meer gaan doen, omdat dat een (slecht werkend) paardenmiddel is, en de nevenschade simpelweg te groot is. En ben ook geen voorstander van een testsamenleving.
    We moeten weer terug naar het echte oude normaal.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 10 juni 2021 om 07:09

  15. #12037
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Uiteindelijk waarschijnlijk wel. De varianten die dodelijk zijn, kunnen zich steeds minder verspreiden, doordat de vatbaren sneuvelen en de overlevenden er minder vatbaar voor zijn/worden..
    Snijdt hout. Mildere varianten of minder besmettelijk is onderzoektechnisch niet interessant. Je moet teveel moeite doen voor weinig opbrengst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Vanwege toegenomen immuniteit onder de bevolking, zowel door vaccinatie als natuurlijke immuniteit door infecties.


    Een virus heeft niet als 'doel' zoveel mogelijk mensen (of dieren) te doden, maar om zich zoveel mogelijk te verspreiden / vermenigvuldigen.


    En ben ook geen voorstander van een testsamenleving.
    We moeten weer terug naar het echte oude normaal.
    Vaccineren helpt. Dus iedereen die mag en het nog niet gedaan heeft, vandaag nog een afspraak maken.

    Elk levend wezen heeft als doel zich zoveel mogelijk te verspreiden. De manier waarop verschilt, maar ook hier geldt: de brutalen hebben de halve wereld.

    Die testsamenleving blijftnog wel even. Totdat we het zo normaal vinden dat het niet meer boeit.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  16. Onderstaande 3 leden hebben Nulnulzeseneenhalf bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (10 juni 2021),mentholbear (10 juni 2021),pietpotent44 (10 juni 2021)

  17. #12038
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Zo pessimistisch ben ik niet, maar ik deel wel de zorg dat overheden mogelijk maar door blijven gaan met maatregelen en vrijheidsbeperkingen. Ik vind ook dat er veel meer acceptatie zou moeten zijn, en veel minder extreme maatregelen. Beter gewoon terug naar de basismaatregelen zoals we die elk jaar met de griep ook doen: thuisblijven bij griep, enige afstand houden tot de zieke en basis hygiene. Maar meer niet. Ik hoop van harte dat we geen lockdowns meer gaan doen, omdat dat een (slecht werkend) paardenmiddel is, en de nevenschade simpelweg te groot is. En ben ook geen voorstander van een testsamenleving.
    We moeten weer terug naar het echte oude normaal.
    Ik ben het nou eens met je eens maar of we meteen al van alle maatregen af moeten vind ik nog wat voorbarig. We krijgen dit onder controle door verzwakking avn het virus (volgens het model dat jij schetst) en doro immumiteit. Dat laatste kunnen we actief ondersteunen door vaccinatie maar dat kan ook vanzelf opbouwen. Alleen moet je dat een beetje kunnen controleren om te voorkomen dat het aantal besmettingen, en daaruit volgende complicaties, gaat pieken en explosief groeit tot aantallen die we niet aankunnen. En daarom het middel van op de rem trappen met maatregelen.

    Als ik naar Babylon wil , wil ik dat zo snel mogelijk zonder beperkingen en zo snel mogelijk maar door af en toe op de rem te trappen, nou ja geleidelijk remmen, vooral voor die K..bocht op de A61 die ze hebben aangelegd omdat je om een gat in de grond met rijden kom ik er ook daadwerkelijk aan.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  18. #12039
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.509 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Er zijn heel veel varianten geregistreerd. Maar de minder besmettelijke varianten worden heel snel verdrongen door de besmettelijker varianten. De euro variant die we hier hadden is in een paar maanden verdrongen door de Britse variant.
    Weet je ook dat verdringen komt? Ik bedoel, is het als onkruid wat de voedingsstoffen van plantjes afneemt? Ik bedoel, als een cel besmet is door het ene virus, kan een ander er niet meer bij en vergaat ofzo?

  19. #12040
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    26 maart 2024 @ 22:30
    Berichten
    1.646
    Discussies
    22
    Thanks
    3.204
    Thanked
    3.657 in 1.164 posts

    Standaard

    7-dagen-incidentie Nederland: 83
    7-dagen-incidentie België: 78.5

    Toch staat België nog steeds gebrandmerkt als Risikogebiete op het Robert Koch Instituut, en Nederland niet.
    Afijn, deze hongerige beer begint ongeduldig te worden.

  20. #12041
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    @GMA Het probleem met de natuurlijke immuniteit is dat die slecht beschermd tegen nieuwe varianten zoals we zien in Brazilië. Zelfs op plaatsen waar 75% van de mensen antistoffen hebben breekt het opnieuw uit. Dus uiteindelijk is het toch belangrijk om ook die vaccinatie te doen als je al Corona hebt gehad. En bij die bocht in de A61 niet geleidelijk remmen. Zo ben ik een keer met ruim 100 geflitst in het stukje waar je 80 mag, nog voor het stukje 60. (Viel me nog mee). De Duitse politie had een mobiele flitser neergezet vlak voor die vaste flitser.

  21. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (10 juni 2021)

  22. #12042
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Weet je ook dat verdringen komt? Ik bedoel, is het als onkruid wat de voedingsstoffen van plantjes afneemt? Ik bedoel, als een cel besmet is door het ene virus, kan een ander er niet meer bij en vergaat ofzo?
    Zo zou je het een beetje kunnen zien, maar er zijn toch ook wat verschillen met dat model. Het is eigenlijk veel simpeler. Het komt door het besmettelijker zijn. Voorbeeldje: zonder maatregelen besmet je met de Euro variant gemiddeld 3 andere mensen. Met de Britse variant gemiddeld 4. Als dat per dag is en zo ongebreideld door gaat dan zijn er na 2 weken 3^14 (=4,8 miljoen) mensen besmet met de Euro variant en 4^14 (= 268 miljoen) met de Britse variant. Oftewel al 56 keer zoveel. En dat gaat exponentieel omhoog.

    Gelukkig hebben we wel maatregelen en gaat het iets minder hard dan per dag x3 of x4. Maar het is gewoon een rekenkundig principe dat zo’n reeks veel sneller oploopt als die besmettelijker is.

  23. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (10 juni 2021)

  24. #12043
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

  25. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (10 juni 2021),mentholbear (11 juni 2021),schoolmeester (10 juni 2021)

  26. #12044
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    En bij die bocht in de A61 niet geleidelijk remmen. Zo ben ik een keer met ruim 100 geflitst in het stukje waar je 80 mag, nog voor het stukje 60. (Viel me nog mee). De Duitse politie had een mobiele flitser neergezet vlak voor die vaste flitser.
    Kijk daar heb ik wat aan...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  27. #12045
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Wie in 1990 geboren is kan vanavond al een afspraak maken voor een vaccinatie tegen corona. 'Een mooie verrassing', noemt minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid het in een tweet. 'Vanavond kun je al je prikafspraak maken. Rond 20:30 uur staat de website open. Dus #PlanDePrik online en deel het met anderen.'
    ..... https://www.ad.nl/binnenland/live-me...rikt~ae256a7f/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  28. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (11 juni 2021)

  29. #12046
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik lees in dat artikel dat er pas 3 Chinezen zijn overleden. Te verwaarlozen dus. Net als het aantal besmettingen van 200. Aan Tubercolose overlijden wereldwijd 1,5 miljoen per jaar. Malaria 400.000 doden per jaar met miljoenen besmettingen. Aan de pokken overleden in totaal tussen de 300 en 500 miljoen mensen. Kijk, dat zijn pas cijfers daarbij is het Coronavirus klein bier. Paniekzaaierij om niks. In Nederland overlijden ongeveer 400 mensen per dag. Misschien zit daar wel een Chinees bij.
    Dit jaar wereldwijd al meer coronadoden dan vorig jaar
    Dit jaar zijn er wereldwijd al meer mensen aan de gevolgen van een coronabesmetting overleden dan in heel 2020, het jaar dat de pandemie uitbrak. Dat concludeert The Wall Street Journal na bestudering van gegevens van de Johns Hopkins Universiteit.

    Wereldwijd zijn dit jaar meer dan 1,88 miljoen mensen aan een coronabesmetting overleden. Dat is iets meer dan het dodental van heel 2020.

    Volgens de krant laten de cijfers zien dat de pandemie nog lang niet ten einde is en dat het coronavirus zich ongelijkmatig verspreidt over de wereld, waarbij armere landen vaak pas later worden getroffen. Vooral landen in Azië en Latijns-Amerika kampen met een forse toename van het aantal besmettingen en doden, in westerse landen gaat het door de vaccinatiecampagne juist steeds beter.
    ..... https://nos.nl/liveblog/2384531-dit-...en-in-de-zomer
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  30. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (12 juni 2021)

  31. #12047
    Geregistreerd
    24 augustus 2018
    Last Online
    26 maart 2024 @ 20:37
    Berichten
    267
    Discussies
    5
    Thanks
    1.254
    Thanked
    386 in 133 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ik wil best nu al mijn 'weerbericht' plaatsen hoor:

    Ik verwacht dus tot het najaar geen stijgende cijfers meer. Dan vanaf begin van het najaar weer een golf (tot maart/april 2022), maar een stuk milder dan de golven tot nu toe.

    Waarschijnlijk wordt het endemisch. En het virus zal muteren naar mildere varianten. De vraag is alleen binnen hoeveel tijd dat gebeurt (ik verwacht wel snel). En vooral hoe overheden er mee om zullen gaan. Hopelijk alleen basismaatregelen zoals bij griep, en geen lockdowns en andere poespas meer.

    Ik denk niet dat dit topic al dit jaar gesloten kan worden.
    Maar denk wel dat over 1 of 2 jaar niemand het nog over corona zal hebben. Het zal dan lang niet meer zon impact hebben als in 2020 en 2021.

    Wat ik me wel afvraag is of het wel elk jaar blijft terugkomen, of dat het over 1 of 2 jaar toch helemaal is uitgedoofd / is opgegaan in andere virussen.
    Dat laatste is eigenlijk gebeurd bij de afgelopen pandemieen in de afgelopen 100 jaar. Allemaal binnen 2 jaar. Alleen waren dat allemaal Influenza varianten. Dit is de eerste pandemie met een corona variant (hoewel een vermoeden bestaat dat zon 100 jaar geleden een ander corona virus in Rusland heeft huis gehouden).
    En ben ook benieuwd of dan weer een Influenza variant het dominante seizoensvirus gaat worden i.p.v. Sars cov 2. Of dat er misschien weer een nieuwe corona variant komt.
    De overheid en daar boven gestelden zullen dit virus of nieuwe varianten (of de gewone griep die er dan opeens weer wel is) de komende jaren steeds laten terugkomen. Het is hun verdienmodel en middel tot crowdcontrol. Maak de bevolking angstig. 'Bek dicht, masker op, voorgeschreven prik erin, belasting betalen!'
    Laatst gewijzigd door RobOpzoek; 11 juni 2021 om 12:08

  32. #12048
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    De aantallen zijn allemaal relatief. Op dit moment 3,8 miljoen sterfgevallen tot nu toe die worden toegeschreven aan corona dus, laten we zeggen, in anderhalf jaar. Laten we het afronden op 4 miljoen. Tubercolose dus 1,5 miljoen, elk jaar opnieuw. Die 3,8 miljoen covid doden is ongeveer net zo veel als het aantal mensen dat per jaar aan kanker overlijdt (3,7). Kinderen onder de 5 jaar die sterven 3,3 miljoen per jaar.

  33. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    RobOpzoek (11 juni 2021)

  34. #12049
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Gisteren @ 13:32
    Berichten
    3.035
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.328 in 1.770 posts

    Standaard

    Aantallen zijn ook waarschijnlijker aanzienlijk lager dan als we het virus z’n beloop hadden laten gaan. Een groter aantal mensen wat het zou hebben opgelopen, te grote druk op ziekenhuizen waardoor prima te redden mensen geen hulp kunnen krijgen en overlijden maar grootste verschil dit treft de westerse wereld waar tubercelose vooral een 3e landen wereld probleem is. Daarom worden ook niet zulke maatregelen en zo veel geld tegen het oplossen van tubercelose aangegooid want anders was de ziekte waarschijnlijk al grotendeels opgelost.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  35. Onderstaande leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (12 juni 2021)

  36. #12050
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Festivalgangers hebben er lang op moeten wachten, maar vanaf juli kunnen ze eindelijk weer feestvieren in de zomer. De coronacijfers gaan zo rap de goede kant op dat festivals buiten kunnen doorgaan zonder anderhalve meter afstand, besloot het kabinet vanmiddag.

    De evenementen krijgen nog wel te maken met restricties. Zo mogen in juli maximaal 25.000 mensen het terrein op en zijn meerdaagse festivals nog niet toegestaan, maar vanaf augustus wordt ook die beperking losgelaten. Voor alle evenementen geldt wel dat een negatieve coronatest niet ouder dan 40 uur verplicht is of een vaccinatiebewijs.
    .... https://www.ad.nl/binnenland/festiva...test~ab471ae3/

    en daarom heeft Pietpotent44 besloten zich toch in te laten enten na de 21 juni

    Vanaf 21 juni kunnen mensen kiezen voor het Janssen-vaccin
    .... https://nos.nl/artikel/2384611-vanaf...janssen-vaccin

    zodat hij helemaal los kan gaan op de

    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 
Pagina 482 van 758 EersteEerste ... 382432472478479480481482483484485486492532582 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Diamond 468*60