Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 225 van 365

Discussie: A Game of Thrones

  1. #201
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:32
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Thxs voor je uitgebreide reactie SK/deket. Ik ben bang dat het feit dat ik een soort van allergie heb opgelopen voor bv de Lord of the Rings, ik kon maar niet begrijpen dat mensen in mijn directe omgeving daar helemaal gek van waren hier ook een rol speelt dat ik een natuurlijke afkeer heb tegen alles wat met fantasy te maken heeft met, boeken games whatever.
    Kan me herinneren dat ik op aanraden van een vriend iets verwant ging lezen, een boek van Terry Prattchet..
    Ik vond het niets. Maar misschien moet ik me er eens voor open stellen en gaat er dan een wereld voor me open!
    Mag ik vragen welk boek dat was Big? Ik ben ooit Color of Magic gaan lezen nadat David "Inspector Frost" Jason de hoofdfiguur Rinzwind vertolkte in een miniserie, maar het boek was niet echt doorheen te komen. Ik heb vervolgens Guards Guards (het eerste van Pratchett's City Watch boeken) opgepakt, en daarin kwam zijn gevoel voor humor er al veel beter uit)

    Wat GoT betreft: het eerste boek had ik al eens in de jaren 90 gelezen, de andere delen toen ik met een gebroken schouder in het ziekenhuis lag. De reeks heeft veel raakvlakken met de echte geschiedenis. De strijd tussen Stark en Lannister is gebaseerd op de Engelse War of the Roses tussen de adelijke families York en Lancaster. Ook een andere Engelse burgeroorlog tussen Queen Mathilda (soms ook Maude genoemd) en King Stephen zit erin. De stadstaten onder wie Mereen, Bravos en Volantis zijn op het Middellandse Zee gebied gebaseerd en de Greyjoys zijn gewoon de Deense en Noorse Viking warbands waarover Bernard Cornwell al een indrukwekkende reeks boeken heeft neergezet. Daarnaast is het een verademing dat hoewel er Amerikaanse acteurs in zitten, de serie hopen acteurs bevat die je hier voor alleen in Engelse soaps, sitcoms of detectiveseries tegenkwam. Emilia Clarke (Daenerys) is nota bene begonnen in Casualty, het Engelse Medisch Centrum West. En sinds GoT hebben ze allemaal een kans met een grote filmrol gekregen. Zelfs de heerlijk slechte Ramsey Snow (Welshman Iwan Rheon)

    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  2. #202
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  3. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    pret (26 april 2019)

  4. #203
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    https://www.hln.be/bizar/man-verklap...gen~a15880544/

    Man verklapt einde van ‘Avengers: Endgame’ aan cinemagangers en wordt prompt in elkaar geslagen.

    De clue van een film verklappen kan kwalijke gevolgen hebben. In Hongkong werd een bioscoopbezoeker zelfs in elkaar geslagen omdat hij te loslippig was.
    Zijn verdiende loon.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  5. #204
    Geregistreerd
    28 maart 2015
    Last Online
    Gisteren @ 22:42
    Locatie
    lekker dichtbij yy
    Berichten
    1.665
    Discussies
    44
    Thanks
    4.667
    Thanked
    5.985 in 1.365 posts

    Standaard

    Mijn god, wat een fantastische 3e aflevering

  6. #205
    Geregistreerd
    24 juni 2007
    Last Online
    26 maart 2024 @ 14:09
    Berichten
    319
    Discussies
    8
    Thanks
    580
    Thanked
    191 in 92 posts

    Standaard

    Verrassend ook inderdaad. Niet gedacht, dat de Night King al uitgeschakeld zou worden, maar allah Winterfell is gered, Op naar Westeros.

  7. #206
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    niets verklappen over de plot graag
    opteren te wachten tot de 8ste dvd

  8. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    sofaking ( 2 mei 2019)

  9. #207
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    niets verklappen over de plot graag
    opteren te wachten tot de 8ste dvd
    Hear hear.
    (Gelukkig zijn we hier niet in Hongkong.)
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  10. #208
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    niets verklappen over de plot graag
    opteren te wachten tot de 8ste dvd
    Hear hear.
    (Gelukkig zijn we hier niet in Hongkong. De hint, 4 posts hierboven was blijkbaar iets te subtiel.)
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  11. Onderstaande 2 leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje ( 2 mei 2019),yylover ( 2 mei 2019)

  12. #209
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    image.jpeg

    Het productieteam van Game of Thrones biedt zijn excuses aan voor een Starbucks-koffiebeker die een paar seconden in beeld was in de vierde aflevering van het laatste seizoen van de serie. De beker stond op een tafel naast Daenerys Targaryen (Emilia Clarke), een personage uit de serie.

    De bewuste aflevering was vanaf maandag in Nederland en al een dag eerder in de VS te zien. Beelden van de koffiebeker werden massaal gedeeld op sociale media.

    Producent Bernie Caulfield zegt in een reactie dat zij "niet kan geloven dat deze fout is gemaakt". Volgens haar is er een fors team van decorateurs dat dergelijke gebeurtenissen moet voorkomen.

    HBO, de Amerikaanse zender die de populaire serie uitzendt, reageerde op het voorval door te zeggen dat er eigenlijk kruidenthee was besteld.
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  13. #210
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 03:37
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Geen fout maar sluikreclame.

  14. #211
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    product placement,daar kunnen ze waarschijnlijk heel wat kostumms mee laten maken,zal geen gering budget zijn
    btw,de grote baas en oprichter van Starbucks koffie,de "linkse"miljardair Howard Schultz is presidentskandidaat bij de volgende verkiezingen in de USA,zulke product placement in een zeer populaire serie kan eventueel helpen

  15. #212
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    op Netflix loopt er een Nederlandse Belgische coproduktie met de naam Undercover en heb ze al volledig gezien,het is een topserie
    bovendien gebasseerd op echte feiten,zowel die villa, als die camping in Lommel waar hij verbleef bestaan
    speelt zich btw voornamelijk af in Lommel,ook op PSV waar de viproom blijkbaar door campingmannen worden bezocht
    de opnames van de tweede reeks zijn al zowat rond en dat zal niet over drugs maar over de wapenhandel gaan

  16. #213
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:32
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Ben er via Een tegenaan gelopen, geweldige serie idd. Frank Lammers wordt nog wel eens uitgelachen als "Die man van de Jumbo", maar in zijn eigen element Brabant is ie wel degelijk top Altijd jammer gevonden dat ze hem nooit voor Smeris hebben gestrikt.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  17. #214
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    de serie bewijst wel dat er zelfs in Nederland nog knappe vrouwen bestaan zoals hoofdrolspeelster Anna Drijver

  18. #215
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.411 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    op Netflix loopt er een Nederlandse Belgische coproduktie met de naam Undercover en heb ze al volledig gezien,het is een topserie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    Ben er via Een tegenaan gelopen, geweldige serie idd.
    Nou nou, topserie? Heb nu 2 afleveringen gekeken en het is toch een beetje Nederlandse kneuterigheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    de serie bewijst wel dat er zelfs in Nederland nog knappe vrouwen bestaan zoals hoofdrolspeelster Anna Drijver
    Ket, die dame is al 36. Veel te oud voor jouw smaak.


  19. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (10 mei 2019),pret (10 mei 2019)

  20. #216
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    al oud,maar ze heeft wel iets,bovendien,guitige blik,lange benen,naturell
    anyway BS,volhouden de serie gaat steeds beter en beter worden,won ook al prijzen op verschillende festivals

  21. #217
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Marseille,een topNetflixserie die zich verkoopt als de Franse House of Card,maar met veel meer seks
    zaterdag gekeken naar de 1ste reeks,een aanrader!
    realistisch met vaak kijk naar de beruchte achterbuurten van deze Franse havenstad met hun multiculturele inwoners maar ook achter de schermen van de top en daar gaat het over . Gerard Depardieu,perfect spelend als burgemeester en zijn opvolger die een andere visie op het beleid van deze stad heeft. Plots zijn wel wat voorspelbaar

  22. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    pret (14 mei 2019)

  23. #218
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.411 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    al oud,maar ze heeft wel iets,bovendien,guitige blik,lange benen,naturell
    anyway BS,volhouden de serie gaat steeds beter en beter worden,won ook al prijzen op verschillende festivals
    Ik heb de serie Undercover af gekeken. Mijn mening is niet veranderd. Ik vond het matig. Matig acteerwerk, hoewel Lammers wel een indrukwekkend palmares heeft. Maar als Michiel de Ruyter vond ik hem echt gemis-cast. Hier vond ik hem ietsje beter gecast. Tevens weinig ontwikkeling in het verhaal. Het ging eigenlijk telkens om hetzelfde. Men wilde Lammers (drugslord en xtc handelaar) er in luizen door een gesimuleerde deal te sluiten maar het werd telkens uitgesteld. en daardoor viel de serie in herhaling.

    Raymond Thiry alias John Zwart vond ik dan weer goed neergezet maar dat deed hij ook al in Penoza. Rubén Ochandiano alias Carlos was heerlijk "over the top" en geinig om naar te kijken. Kan me voorstellen dat anderen het zeer overdreven vonden wat hij liet zien (hoe hij het liet zien). Anna Drijver? Mwahhh, leuk om naar te kijken maar niet meer dan dat.

    Dat mensen zeiken over het Vlaams, Limburgs en Brabants dialect vond ik dan weer onnodig. Dat gaf wat karakter aan de serie en de ondertiteling had ik echt niet nodig maar al met al was het geen The Godfather. Laten we zeggen, een hapklaar tussendoortje en gelukkig maar 10 afleveringen hoewel het tweede seizoen er aan schijnt te komen.

  24. #219
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Penoza vond ik veel beter maar Undercover is zeer op zijn beurt veel meer overtuigend dan het afgelikte Flikken Maastricht,Baantjer en al die brol.
    Undercover is bovendien gebasseerd op ware feiten,de familie van de drugbaron heeft de serie via de rechtbank willen doen verbieden wegens te veel gelijkenissen
    Hij verbleef idd vaak op die camping in Lommel en zijn villa (,inmiddels in beslag genomen,maar die gerechtelijke procedure loopt nog wegens in beroep)ligt idd een 8km daarvandaan,ook in Lommel

  25. #220
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    de serie bewijst wel dat er zelfs in Nederland nog knappe vrouwen bestaan zoals hoofdrolspeelster Anna Drijver
    Mooie serie dat Undercover, heb vandaag de eerste 3 afleveringen gekeken. Vergelijkbaar met Penoza.
    Het mooiste aan de serie is actrice Elise Schaap als vrouw van Frank Lammers. Tig keer lekkerder dan die panlat van ‘n Anna Drijver

    Hier Elise:


  26. #221
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 03:37
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Penoza vond ik niks aan. Undercover nog niet gezien, maar zal waarschijnlijk ook niet veel zijn. Hollandse Hoop vond ik wel een briljante serie.

  27. #222
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    pret,nu ben ik aan het twijfelen an je goede smaak? bekijk eens tijdens een verlof ofzo alle 5 de reeksen van Penoza,dit is veruit de beste Nederlandse serie ooit en kan naast Matroesjka's staan. Hollands Hoop ,daar heb ik een aflevering van gezien maar vond het maar een flauw afkooksel van Breaking Bad;
    hopelijk heb je betreffende vrouwen een betere smaak

  28. #223
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 03:37
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    pret,nu ben ik aan het twijfelen an je goede smaak? bekijk eens tijdens een verlof ofzo alle 5 de reeksen van Penoza,dit is veruit de beste Nederlandse serie ooit en kan naast Matroesjka's staan. Hollands Hoop ,daar heb ik een aflevering van gezien maar vond het maar een flauw afkooksel van Breaking Bad;
    hopelijk heb je betreffende vrouwen een betere smaak
    Ik heb alle seizoenen gezien van Penoza wat pure tijdverspilling was.

    Hollands Hoop is inderdaad afkooksel van Breaking Bad echter wel in een andere setting. Volg je eigen tip en bekjk meerdere
    afleveringen.

    Matroeshkas was inderdaad een geweldige serie.

    Wat ook een hele leuke serie is BE/NL makelij Crimi Clowns

  29. #224
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 03:37
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Turkse serie Innocent (Masum) is een aanrader voor degene die van psychologische thrillers en zwarte humor houden. Het verhaal verloopt niet chronologisch en gaat over een gepensioneerde commissaris Cevdet en zijn gestoorde gezin


  30. #225
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:32
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Een stuk minder zwaar, maar stiekem best een goede serie: The Rookie van Alexi Hawley. Na het wat luchtige Castle (na 8 seizoenen in 2016 gestopt) en het helaas mislukte experiment Training Day (goede recensies maar na één seizoen gestopt na het overlijden van hoofdrolspeler Bill Paxton) creëert hij opnieuw een serie rond Nathan Fillion. De LAPD schijnt het enige politie departement in USA te zijn die nog beginnende agenten ouder dan 30 accepteert. Fillion is inmiddels 48 jaar, dus een (te?) goede kandidaat als John Nolan, een mislukte bouwvakker die zijn leven omgooit en van Foxburgh Pennsylvania naar Californië verhuist om als politieagent aan de slag te gaan:



    Fans van Castle kunnen beter omdraaien en weglopen, daarvoor is de serie niet luchtig genoeg. Hawley lijkt vooral de ideeën van mislukte of gestopte voorgangers goed te benutten. De maffe humor uit Firefly, politieprocedures uit Third Watch en Rookie Blue en een snufje politiedilemma's uit Training Day. Naast Fillion die zich met charme door zijn rol heenbluft eervolle vermeldingen voor Richard T Jones als de wachtcommandant die hem het liefst zo snel mogelijk weer kwijt is en Eric Winter als de Sergeant Hartman van het politiekorps (everything is a test, you just failed another)
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  31. Onderstaande leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (18 mei 2019)

 

 
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Babylon 468*60   Living Room 468*60