Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Last Online
    Vandaag @ 00:21
    Discussies
    4655
    Thanks
    46

Standaard Help prostituee met eigen zaak

Bron : Het Parool.nl

AMSTERDAM - De gemeente moet startsubsidies geven aan zelfstandige werkende prostituees. Ook moet de stad zorgen voor goede huisvesting en meewerken aan een kwaliteitskeurmerk. Dat vindt collegepartij GroenLinks.

Het stadsbestuur stelt zich veel te afwachtend op als het gaat om de seksindustrie, vindt raadslid Marieke Doorninck van GroenLinks. Nu de gemeente 37 bordeelvergunningen heeft ingetrokken van louche bedrijven op de Wallen en in Oud-Zuid, zou men actief op zoek moeten gaan naar bedrijven waar wel netjes wordt gewerkt.

Karina Schaapman, raadslid voor de PvdA, die samen met GroenLinks het college van b. en w. vormt, reageert verontwaardigd. ''Snappen ze bij GroenLinks nou nog niet dat het ideaalbeeld uit de jaren zeventig niet meer bestaat? Ik verzet me tegen deze waandenkbeelden. Het is een onzalig plan.''

Doorninck redeneert dat er een unieke kans ligt om de prostitutie uit de sfeer van onderdrukking te halen. Als zelfstandig werkende prostituees door de gemeente geholpen worden met het opzetten van bedrijven zal dat een voorbeeld zijn voor de rest van de sector.

Doorninck stelt dat veranderingen tot nu toe werden bemoeilijkt omdat er geen nieuwe bedrijven werden toegelaten. Nu er 37 vergunningen vrijkomen, zou dat kunnen veranderen. 'Door een aanmerkelijk deel van de panden te behouden voor de seksindustrie kan aan nieuwe ondernemers en zelfstandige sekswerkers de kans worden gegeven om een nieuwe hervorming te bewerkstelligen'.

Schaapman stelt juist dat 'gebleken is' dat aan het vak zoveel schadelijke kanten zitten dat alleen ontmoediging een optie is. ''Laten we nou niet gaan denken dat vrouwen in de prostitutie terecht komen via een cursus beroepsoriëntatie.''
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Discussies
    94
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    ''Laten we nou niet gaan denken dat vrouwen in de prostitutie terecht komen via een cursus beroepsoriëntatie.''
    Mmmm, zal ik die cursus eens gaan geven??? Een soort voorselectie, zeg maar... :teuflisch

Last Online
    2 september 2019 @ 21:15
    Discussies
    337
    Thanks
    67

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    Karina Schaapman, raadslid voor de PvdA, reageert verontwaardigd. ''Snappen ze bij GroenLinks nou nog niet dat het ideaalbeeld uit de jaren zeventig niet meer bestaat ? Ik verzet me tegen deze waandenkbeelden. Het is een onzalig plan.'' Schaapman stelt juist dat 'gebleken is' dat aan het vak zoveel schadelijke kanten zitten dat alleen ontmoediging een optie is.
    Karina Schaapman schreef 'n autobiografie, Zonder moeder, waarin ze haar leven als prostituee in Amsterdam beschrijft.
    Een aangrijpend en fascinerend boek dat zich afspeelt van eind jaren '70 tot begin jaren '90 en in 1 adem uit leest .
    Founding Member

Last Online
    11 september 2020 @ 14:44
    Discussies
    235
    Thanks
    341

Standaard hulp aangeboden

Hè Randy ik help je wel mee hoor kan nog wel wat tijd vrijmaken hiervoor :teuflisch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door randy
    Mmmm, zal ik die cursus eens gaan geven??? Een soort voorselectie, zeg maar... :teuflisch
    It is said some lives are linked across time, connected by an ancient calling that echoes through the ages.

Last Online
    7 september 2024 @ 15:00
    Discussies
    14
    Thanks
    13

Standaard Schaapman zelf ex-prostituee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hollandmale
    Karina Schaapman schreef 'n autobiografie, Zonder moeder, waarin ze haar leven als prostituee in Amsterdam beschrijft.
    Een aangrijpend en fascinerend boek dat zich afspeelt van eind jaren '70 tot begin jaren '90 en in 1 adem uit leest .
    Inderdaad, een heel boeiend boek, waardoor het begrijpelijk is waarom ze ze fel gekant is tegen prostitutie.....
    Zo'n ehhhhh..... je-weet-wel kater......

Eén van de avonturen van Dickydik: http://www.youtube.com/watch?v=ymvCF...eature=related

Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Discussies
    94
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koos56
    Hè Randy ik help je wel mee hoor kan nog wel wat tijd vrijmaken hiervoor :teuflisch
    Goed, beginnen we een wervings- en selectiebureau! :D

Eroselect een goeie naam?

Last Online
    Vandaag @ 00:21
    Discussies
    4655
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dickydik
    Inderdaad, een heel boeiend boek, waardoor het begrijpelijk is waarom ze ze fel gekant is tegen prostitutie.....

Ik heb niet het boek gelezen alleen de flap en wat voorberichten. Volgens mij was ze gewoon lid van een sekte en geeft ze nu allerlei andere dingen de schuld dan waar het feitelijk om draaide.....

Groeten Willem2 :wink:
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    11 september 2020 @ 14:44
    Discussies
    235
    Thanks
    341

Standaard

Kan ik me wel in vinden EROSELECT voor al uw sexuele geaarde cursussen onder deskundige leiding van Randy en Koos56

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door randy
    Goed, beginnen we een wervings- en selectiebureau! :D

Eroselect een goeie naam?
    It is said some lives are linked across time, connected by an ancient calling that echoes through the ages.

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten