Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25
    Last Online
    Vandaag @ 20:04
    Discussies
    177
    Thanks
    3.124

Standaard Drank maakt meer kapot dan je lief is....

Om te voorkomen dat het discriminatiedraadje uitmondt in een overlastdraadje start ik een nieuwe.
    Drank in clubs.
    Leuk , 1 maal entree en daarna vrij drinken.
    Helaas, we kennen allemaal de taferelen van de dronken schreeuwlelijken. Hoe vaak heb ik me wel niet verzucht, werd er maar geen alcohol geschonken.
    Dan zouden er al aanzienlijk minder nepberen naar onze buitenshuise huisjes gaan. De rest van de niet doorgewinterde ijsberen , doorgaans ook luidruchtig met drank op, zou veel rustiger zijn.
    De club heeft minder kosten bij dezelfde inkom en zou bijvoorbeeld, maar dat is vast een illusie, meer uit kunnen geven aan eten.

Of nog lolliger, een alcoholcontrole buiten de poort....

Last Online
    11 september 2020 @ 14:44
    Discussies
    235
    Thanks
    341

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Om te voorkomen dat het discriminatiedraadje uitmondt in een overlastdraadje start ik een nieuwe.
    Drank in clubs.
    Leuk , 1 maal entree en daarna vrij drinken.
    Helaas, we kennen allemaal de taferelen van de dronken schreeuwlelijken. Hoe vaak heb ik me wel niet verzucht, werd er maar geen alcohol geschonken.
    Dan zouden er al aanzienlijk minder nepberen naar onze buitenshuise huisjes gaan. De rest van de niet doorgewinterde ijsberen , doorgaans ook luidruchtig met drank op, zou veel rustiger zijn.
    De club heeft minder kosten bij dezelfde inkom en zou bijvoorbeeld, maar dat is vast een illusie, meer uit kunnen geven aan eten.

Stiffie is het volstrekt met je eens, dat gezuip is ontoelaatbaar en daar worden vooral opgeschoten over het paard getilde jongelui vaak heel luidruchtig van, en wat nog veel erger is zeer vervelend, kan me er rot aan ergeren angryfire maar het is aan clubleiding om hier wat aan te doen, enne die controle zo buiten de poort spreekt mij wel aan
    It is said some lives are linked across time, connected by an ancient calling that echoes through the ages.

Last Online
    23 juli 2018 @ 12:39
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

Hoe vaak heb ik me wel niet verzucht, werd er maar geen alcohol geschonken.....
    Freude.... geen alcohol...weinig blabla.... veel boemboem

:wink:
    Cancel my subscription to the ressurection...

Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Discussies
    21
    Thanks
    0

Standaard

Zie het eens vanuit het perspectief van een drinker. Veel zuipen voor weinig en ook nog eens in een aangename omgeving

Last Online
    4 mei 2010 @ 20:01
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

...

Het is maar de vraag of dronken beertjes voor 50 EUR per persoon (aan inkoopkosten) verteren. Dat zijn heel wat flesjes bier hoor. Dus scheelt het in de portemonnee voor GT als er geen drank meer geschonken wordt (de drinkers blijven weg).

Overigens heb ik zelden in andere clubs dit gedrag gezien (VV, LR, PHG) waar ook alcohol geschonken wordt.

Alcoholcontrole werkt goed maar alleen als die drinkebroers zelf chaufferen.

Direct aanspreken en eruit flikkeren lijkt me het meest effectief, en geeft ook een positief signaal aan andere beren en DVPs. Er lopen genoeg kleerkasten rond in GT
    Wat doet ZL op dit forum? En hangt hij echt alleen maar op banken in de clubs?

De beste 'gouwe ouwe' van IJBF!

Last Online
    4 maart 2025 @ 23:17
    Discussies
    7
    Thanks
    0

Standaard

Alle non alcoholische dranken gratis, bier en alcohol betalend.

Ik ga naar een club om te ontspannen, alcohol hoort daar niet bij.
    Enkele jaren geleden was GT relaxeter. Je kon luisteren naar relaxte muziek, even de sauna en jaccuzzi in en daarna lekker ontspannen naar de kamer toe.
    De dames waren ook relax. Nu heb je overal lawaai, boertig gedrag en half dronken beren. Voor alcohol en dance muziek ga ik wel een avondje uit. Ik ga naar een club om ontspannen thuis te komen.

Last Online
    Gisteren @ 00:15
    Discussies
    103
    Thanks
    5.513

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janm Bekijk bericht
    Alle non alcoholische dranken gratis, bier en alcohol betalend.

Ik ga naar een club om te ontspannen, alcohol hoort daar niet bij.
    Enkele jaren geleden was GT relaxeter. Je kon luisteren naar relaxte muziek, even de sauna en jaccuzzi in en daarna lekker ontspannen naar de kamer toe.
    De dames waren ook relax. Nu heb je overal lawaai, boertig gedrag en half dronken beren. Voor alcohol en dance muziek ga ik wel een avondje uit. Ik ga naar een club om ontspannen thuis te komen.
    Vooral in toenemende mate de steeds hardere muziek is vervelend. De laatste mode is dat clubs allemaal een DJ moeten hebben en naarmate de avond vordert draaien deze de muziek ook steeds harder tot op discotheek niveau. Eerst was het alleen YY maar nu ook VV, LR en ook PHG. Consequentie is dat je nauwelijks een gesprek aan de bar kan voeren en continu in elkaars oor aan het schreeuwen bent.

Last Online
    13 december 2018 @ 22:31
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thesickboy Bekijk bericht

En je vergeet het grootste voordeel: pijpen op de bank :D:p

Last Online
    14 oktober 2015 @ 12:18
    Discussies
    7
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thesickboy Bekijk bericht

Dat zijn de drie redenen, waarom ik graag naar Freude ga! En de vierde is idd pijpen op de bank!

Groet, Jaccoone
    ik weet niet wat ik moet hier, zonder de dames van plezier

Last Online
    Vandaag @ 22:24
    Discussies
    58
    Thanks
    2.803

Standaard Drank is sneller op dan je lief is...

Het barpersoneel moet er -zoals wettelijk verplicht is- gewoon op toe zien dat mensen die onder invloed raken geen alcohol meer krijgen.
    Geniet en drink met je maten was het toch?

Last Online
    24 november 2018 @ 14:54
    Discussies
    5
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Vooral in toenemende mate de steeds hardere muziek is vervelend. De laatste mode is dat clubs allemaal een DJ moeten hebben en naarmate de avond vordert draaien deze de muziek ook steeds harder tot op discotheek niveau. Eerst was het alleen YY maar nu ook VV, LR en ook PHG. Consequentie is dat je nauwelijks een gesprek aan de bar kan voeren en continu in elkaars oor aan het schreeuwen bent.
    Helemaal mee eens. De opeengepropte monochroom witte berenpopulatie, aangevuld met de bonte verzameling DVP geven de indruk van een publiek in een discotheek. De TE luide muziek vult dit plaatje aan, en brengt de drinkebroers in die stemming. Vermits de drank à volonté is gaan menigen dan ook over de schreef.
    Pas de muziek aan naar lounge bvb en er zal al heel wat minder geschreeuwd en ... misschien ook "gezopen" worden ??

Daarom vind ik het in VV en PHG beter, omdat je daar de keuze hebt tussen 2 barruimtes.

Al moet ik zeggen dat GT wel een bijzondere aantrekking heeft op mij, omwille van het fantastische aanbod aan DVP waar je makkelijker mee in contact komt dan in VV of PHG. daar spreek je de dames zelf aan, en die gaan er dan quasi van uit dat er een "sleutelronde" volgt. (mijn ervaring..)

wel typisch is dat het bijna steeds luidruchtige troepjes van "Ollanders" zijn die de sfeer verzieken. Die ervaring heb ik niet enkel in de clubs maar ook op allerlei plaatsen in binnen- en buitenland. (ook weer mijn eigen ervaring...)

Last Online
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir Wankalot Bekijk bericht
    Het barpersoneel moet er -zoals wettelijk verplicht is- gewoon op toe zien dat mensen die onder invloed raken geen alcohol meer krijgen.
    Ja en water kan branden...

Last Online
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onzo Bekijk bericht
    wel typisch is dat het bijna steeds luidruchtige troepjes van "Ollanders" zijn die de sfeer verzieken. Die ervaring heb ik niet enkel in de clubs maar ook op allerlei plaatsen in binnen- en buitenland. (ook weer mijn eigen ervaring...)
    Heb je wel eens Engelsen, Duitsers of Russen op vakantie getroffen? Dan vallen die "Ollanders" best wel mee.

Last Online
    Vandaag @ 18:18
    Discussies
    176
    Thanks
    2.865

Ausrufezeichen

Ik heb in mijn leven zoveel ellende zien ontstaan door alcohol dat ik er ronduit een gruwelijke hekel aan heb gekregen. In clubs waar de drank bij de entreeprijs is inbegrepen heeft iemand die daar op uit is een ideale gelegenheid om zich vol te gieten, vandaar dat het naar mijn bescheiden mening een goed beleid is om de softdrinks gratis te verstrekken en voor de drank te laten betalen.
    Eind vorig jaar meegemaakt in PT Dorsten, op een zondagmorgen net na tienen. Een groepje jonge gasten komt binnen, niet bepaald nuchter, en ze vragen om drank. Dat is niet verkrijgbaar. Waren ze behoorlijk verontwaardigd over. De heren hadden klaarblijkelijk de hele nacht doorgehaald en zich met bepaalde pillen op de been gehouden. Het is een bekend gegeven dat veel drank de bedprestatie nou niet echt bevorderd. Toen we boven bezig waren werd dit eens te meer bevestigd; kortom, ze bakten er niets van:teuflisch Lag natuurlijk niet aan hun; die wijven waren waardeloos. Dit kreeg ik tenminste te horen toen ik ze later in de sauna trof. Zelf was ik, hoewel twee keer zo oud maar wel nuchter, na een minuut of tien wel van de eerste vloedgolf af. Nadat ik terugkwam van mijn tweede ronde waren ze gelukkig verdwenen. Ik weet niet of ze uit zichzelf gegaan zijn of dat Roberto er de hand in heeft gehad, maar de sfeer was ineens stukken prettiger.
    Overigens ben ik het er mee eens dat die knalharde muziek eerder sfeerverlagend dan verhogend werkt.
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
    Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.

Last Online
    Discussies
    5
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TT Man Bekijk bericht
    Heb je wel eens Engelsen, Duitsers of Russen op vakantie getroffen? Dan vallen die "Ollanders" best wel mee.
    Engelsen en Duitsers idd. Russen nog niet.

Maar "Ollanders" steken er bij mijn ervaring wel toch bovenuit.
    De Nederlanders hebben (maar ik hou echter niet van veralgemeningen, dus niet te persoonlijk nemen aub of svp ) de ingesteldheid van "wereldburgers" te zijn : zij voelen zich overal thuis en denken dat men hen overal begrijpt.
    Zo heb ik eens een "Ollander" een pint weten bestellen aan een portugese toog met de woorden : "Een Heineken graag !" Nu ja, Heineken had die barman wel verstaan, maar zoiets typeert toch wel "de" nederlander :D

Of... heeft mijn indruk te maken met de traditionele tegenstelling tussen België en Nederland?

Last Online
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

Belgen zijn inderdaad wat meer bescheiden dan Hollanders (uitzonderingen daargelaten en nee, ik noem geen namen). Dat siert de Belg.

Overigens is een Hollander echt wat anders dan een Nederlander. Gelukkig kom ik niet uit Holland maar uit (wat de Hollanders noemen) 'de provincie'.

Last Online
    Discussies
    5
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TT Man Bekijk bericht
    Belgen zijn inderdaad wat meer bescheiden dan Hollanders (uitzonderingen daargelaten en nee, ik noem geen namen). Dat siert de Belg.

Overigens is een Hollander echt wat anders dan een Nederlander. Gelukkig kom ik niet uit Holland maar uit (wat de Hollanders noemen) 'de provincie'.
    dat onderscheid is mij ook bekend. ik woon tegen zeeuws-vlaanderen aan, en als je tegen die mensen daar zegt dat ze Hollander zijn, voelen die zich zwaar beledigd, echt waar ! velen daar voelen zich in eerste plaats (zeeuws-)vlaming en daarna pas nederlander.
    ook meen ik te weten dat men in nederland de brabanders (en ook limburgers) reserve-belgen noemt...

Last Online
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

dat men in nederland de brabanders (en ook limburgers) reserve-belgen noemt...
    "Men" en "in Nederland" is wel erg generalistisch gesteld...

Ik ben een rechtgeaarde reserve Belg. Lekker belangrijk en niks mis mee. Ik heb ook veel meer gemeen met Belgen dan met een Groninger (om maar wat te noemen). Beetje Bourgondische levensstijl is mij niet vreemd: neuken, zuipen (we moeten wel on topic blijven he), vreten, lol maken, daar kan de rest van boven de Moerdijk wat van leren

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Engelsen en Duitsers idd. Russen nog niet.

Maar "Ollanders" steken er bij mijn ervaring wel toch bovenuit.

...
    Mmm, ga eens naar Pattaya (Thailand). Daar hebben de Nederlanders een uitstekende naam. Duitsers en Belgen ook wel. Engelsen: wisselt, want veel hooligan types maar ook veel relaxte toffe peren (vooral de wat oudere expats). Aussies: OK. Mannen uit India staan bekend als cheap charlies en vrouwonvriendelijk, en Arabieren zijn ook niet populair. Voor die laatste groep zijn aparte bars en een disco, want zolang er geld verdiend kan worden kunnen de Thais er toch wel mee leven :D. USA: OK want spenderen veel geld. Vooral als de Navy weer langs komt :D. Russen zijn dronkelappen en ook cheap charlies volgens de Thais.

Ik begrijp je punt overigens wel maar ik denk dat dat ook door een combi van opleidingsniveau en innerlijke beschaving komt (houd je rekening met anderen, met name).

Last Online
    4 maart 2025 @ 23:17
    Discussies
    7
    Thanks
    0

Standaard

Laten we het houden op <boven de Moerdijk>. Een Limburger of Noord-Brabander vallen goed mee en zijn ook gemanierd. Een Utrechtenaar of Amsterdammer haal je er onmiddellijk uit.

Last Online
    Vandaag @ 20:04
    Discussies
    177
    Thanks
    3.124

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Ik begrijp je punt overigens wel maar ik denk dat dat ook door een combi van opleidingsniveau en innerlijke beschaving komt (houd je rekening met anderen, met name).
    Zou het dan zo zijn dat de "Ollanders" veel meer egalitair zijn ingesteld. Alle "ollanders"gaan wel eens wandelen, in Belgie slechts de ontwikkelde en beschaafde elite....

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Oh ja, Japanners: zeer geliefd bij Thaise dames, want 4/4/4: 4 briefjes van 1000, 4 inches, 4 minutes

(een ST is normaal 1000-1500 Baht)

:D

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Zou het dan zo zijn dat de "Ollanders" veel meer egalitair zijn ingesteld. Alle "ollanders"gaan wel eens wandelen, in Belgie slechts de ontwikkelde en beschaafde elite....

Da's nou Belgenhumor!

Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Standaard

Bende Hollanders

Last Online
    Discussies