dame van plezier oppikken, auto kwijt (SexNieuws van maandag 28 november 2005)

Leg dit maar eens uit aan je vrouw: "Schat, ik ben de auto verloren omdat ik de weg vroeg aan een mooie vrouw."

Mannen in Los Angeles die worden gearresteerd omdat ze een prostituee oppikken kunnen weldra hun autosleuteltjes inleveren. Hun auto zal gedurende 30 dagen in beslag genomen worden. Dit is voorstel voor een nieuwe wet in de stad. Na 30 dagen kan de prostitueebezoeker zijn auto weer ophalen op het politiebureau.

Als iemand voor de tweede keer wordt betrapt, kan dit oplopen naar 60 dagen, en na een derde keer ben je uw auto kwijt, aldus woordvoerder Tom La Bonge. Het voorstel ligt nu ter goedkeuring. Twee andere steden, Oakland en Sacramento, hebben al gelijksoortige wetten aangenomen. Tom La Bonge: "Ik ben bezorgd over de burgerrechten van onze bewoners."

Op de beroemde Sunset Boulevard en andere gebieden in de stad is er werkelijk sprake van overlast. Mensen die in deze buurten wonen hebben ’s nachts mensen voor hun deur, er wordt veel troep achtergelaten etc., volgens La Bonge. Ook onschuldige, mooi geklede mensen in LA worden benaderd voor seks. En daar willen we vanaf. De straat moet een leuke en plezierige omgeving zijn, en geen bedreigende. Een bijkomend voordeel is dat er minder verkeersopstoppingen zullen zijn.