Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26
  1. #1
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:12
    Locatie
    Vlakbij Maxima
    Berichten
    1.890
    Discussies
    110
    Thanks
    281
    Thanked
    136 in 53 posts

    Standaard Vanessa ( Half Duitse, Half Italiaanse) ex-PHG/GT

    Naam : Vanessa
    Haarkleur/-lengte : Brunette
    Lengte dame : 1.80 m
    Postuur/Cupmaat : Slank,zeer goed figuur B- Cup ( Silliconen)
    Nationaliteit/Taal : Geboren en opgegroeid in Duitsland, woont in Spanje
    Leeftijd : schat haar eind 20
    Tatoeages/Piercings : Klitpiercing, grote Draak tatoo achter op de rug, barcode tatoo op de linkerarm en nog een andere tatoo op d'r rechter bovenarm
    Service : Redelijk, niet zoenen, Niet Beffen, PZC, NMC, Vingeren, Geen FT.
    Nadelen : Het niet zoenen, niet beffen, geen FT verhaal vertelde ze me pas op de kamer


    Gisteren werd Vanessa samen met een andere in Spanje woonachtige zeer mooie Blonde Dame ( Lilly) rondgeleid door Maggy. Alle ogen waren, hoe begrijpelijk natuurlijk, gericht op deze twee fraaie dames. Hier wilde ik wel mee dacht ik...........

    Omdat de wachttijden voor de kamer inmiddels op waren gelopen tot ruim een uur / anderhalf uur, dacht ik dat mijn kansen gering waren. Tot de klok van kwart voor 1, toen ik Vanessa ineens buiten zag staan, meteen op haar afgestapt en om een sleutel gevraagd. Uiteindelijk moesten we nog ruim 40 minuten wachten hierop.

    Wat een onvoorstelbaar mooi figuur heeft deze vrouw zeg, echt waanzinnig en een kontje, ai ai ai, wat mooi.
    Op de kamer begon ze langzaam met strelen en werd vriend Rex ook ineens wakker. Olie werd te voorschijn gehaald en Rex werd helemaal ingesmeerd, ook haar moesje werd ruim voorzien van de nodige olie. Toen begon ze met pijpen ( met of zonder condoom vroeg ze aan me,ja das niet moeilijk, zonder natuurlijk), dit was vrij matig moet ik zeggen, er werd een paar keer gelikt en een paar keer diep, maar dat was het dan ook wel. Beffen mocht niet van madame, dus toen maar overgegaan op het neukwerk. Eerst van voren flink die grote sloopkogel erin en toen vanachter, met uitzicht op haar werkelijk echt mooie kont , in haar grotje verder gegaan. Op een gegeven moment was ik flink bezig met haar en ben toen in het venster raam gaan zitten en heb nog even met mijn Rex laten spelen. Ik heb toen zelf maar me zitten aftrekken en heb haar zichzelf laten vingeren. Uiteindelijk op het matras de hele boel ondergekliederd.....

    Al met al een zeer mooie dame, maar service niveau aan de lage kant.
    Laatst gewijzigd door Rex; 22 juli 2007 om 19:35 Reden: aanvulling paspoort
    And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

  2. #2
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard

    Afgelopen zondag een soortgelijke ervaring met deze dame gehad. Deze dame was gewoon een must have. De kamersessie verliep soortgelijk als die van Rex alleen heb het bed niet ondergekliederd

    Aan het einde vertelde ze me fijntjes dat ze dan 75 euro kreeg. Ik vroeg waarom. Ze zei dat het 50 was en 25 extra. Ik vroeg waarvoor die 25 extra waren. Dat is gewoon zo zegt ze. Toen kreeg ze in de gaten dat ze met Tiga te maken had en bond ze rap in: je staat in je recht als je me 50 geeft hoor maar ik wil graag 75 dus zeg het maar. Nou, wat een vraag. 50 dus. Ze was ineens bang dat ik mijn beklag zou maken denk ik. Later vroeg Janine nog of het me bevallen had. Ik heb dit verhaal verteld. Ik denk dat ze nog wel meer klachten heeft gekregen.

    Kortom, ontzettend gaaf uitzicht maar bij deze ene keer laat ik het.
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 december 2005
    Last Online
    24 maart 2024 @ 22:42
    Berichten
    798
    Discussies
    53
    Thanks
    141
    Thanked
    271 in 71 posts

    Standaard

    Hmmm, verstehe nur was von abrechnungstechnischen Differenzen....

    kann mal jemand übersetzen, worum es genau ging?

    Danke :wink:

  4. #4
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manni1a Bekijk bericht
    Hmmm, verstehe nur was von abrechnungstechnischen Differenzen....

    kann mal jemand übersetzen, worum es genau ging?

    Danke :wink:
    Es geht darum das sie einfach 75 habe wollte. Dann hab ich gefragt wieso die 25 extra. Sie antwortete das das einfach so ist, was sie rechnet. Da habe wieder wie eine blondine gehandelt und nochmal gefragt warum. In den moment hatt sie viellciht gedacht das ich die situation bei eine thekedame melden wurde und hat gesagt das ich mit 50 den richtigen preis zahle aber das sie 75 fragt und ich einscheiden sollte was zu machen. Klare sache: 50 naturlich. Nachher hat sie noch gesagt das manche männer die preisen nicht so gut kennen und das die dann 75 zahlen. Da hab ich gedacht das sie wirklich dumm ist, auch wenn eine frau das denkt dann is es nicht schlau das zu sagen weil sie damit sagt das sie die unbekannten verarscht.
    Laatst gewijzigd door Tiga; 26 juli 2007 om 16:37
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 december 2005
    Last Online
    24 maart 2024 @ 22:42
    Berichten
    798
    Discussies
    53
    Thanks
    141
    Thanked
    271 in 71 posts

    Standaard

    Danke für die Übersetzung

    Wirklich schade. Jetzt sind mal wieder zwei neue Optik-Kracher im PHG (habe beide selbst noch nicht gesehen, aber Vanessa und Lilly sollen ja klasse aussehen), und dann verhalten sie sich so dumm.

    Leider ist das auch nicht gut fürs PHG

    Manni1A (der schon seit acht Tagen nicht mehr da war) :green_smi :wink:

  6. #6
    Geregistreerd
    4 december 2005
    Last Online
    10 oktober 2020 @ 13:40
    Berichten
    148
    Discussies
    1
    Thanks
    684
    Thanked
    140 in 44 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiga Bekijk bericht
    Afgelopen zondag een soortgelijke ervaring met deze dame gehad.
    Ik denk dat ze nog wel meer klachten heeft gekregen.
    Kortom, ontzettend gaaf uitzicht maar bij deze ene keer laat ik het.
    Ik heb net de ervaringen van Rex en Tiga gelezen met Vanessa. Ik heb voor 100% de zelfde ervaring met haar sinds gisteravond.
    - een must to have.
    - De kamersessie verliep soortgelijk als die van Rex
    - Ontzettend gaaf uitzicht, echt waanzinnig en een kontje, ai wat mooi.
    - Bij deze ene keer laat ik het, er was totaal geen click.
    - ook bij het afrekenen keek ze wat beteutert omdat ik (uit voorzorg) haar duidelijk kon aan tonen dat we toch maar 28 min. in het hutje waren.

    Ze kan zich deze service permiteren omdat ze deze week toch weer terug naar Spanje gaat.
    Achteraf toch geen spijt, daar zag ze gewoon te goed vooruit in doggy style
    met de Buttinsky.

  7. #7
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:12
    Locatie
    Vlakbij Maxima
    Berichten
    1.890
    Discussies
    110
    Thanks
    281
    Thanked
    136 in 53 posts

    Standaard over en uit

    Ik heb ze vrijdag wel 20 x heen en weer zien lopen om een slachtoffer te bemachtigen, gek genoeg hadden die geen interesse. Hoe zou dat nu komen............

    Naar eigen zeggen gaat ze weer terug naar Spanje. Dat is ook maar beter voor haar, in PHG zal ze i.i.g. niet veel verdienen.
    And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

  8. #8
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Berichten
    1.046
    Discussies
    66
    Thanks
    933
    Thanked
    663 in 336 posts

    Standaard

    Tegen mij zij ze dat ze half Duits, half Russisch is. Voor de rest kan ik alle bovenstaande recensies bevestigen.

  9. #9
    Geregistreerd
    27 januari 2006
    Last Online
    14 maart 2024 @ 06:34
    Berichten
    8
    Discussies
    1
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard Vanessa

    Naam : Vanessa

    Nationaliteit / taal : Half Duits en Italiaans / Duits

    Leeftijd : 25jaar

    Haarkleur / lengte : Donker blond/bruin (geverft)

    Lengte : 1.70m

    Postuur / Cupmaat : Strak Slank / B (Met hulp v/d dokter)

    Tatoeage / Piercing : Ja (grote dolk op de rug) / in de klit

    Service : Kan mee door, normaal, omdat ze zo lekker uitzag

    Extra : swimsuit model

    Deze dame is pas afgelopen dinsdag begonnen, een schoonheid, maar service is een beetje benedens maat. Je kan haar looks wel een beetje vergelijken met de blonde Gabriella die vorig jaar in GT heeft gewerkt. Alleen Gabriella was een stuk beter.

  10. #10
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    1 juli 2022 @ 10:33
    Berichten
    2.276
    Discussies
    60
    Thanks
    1.665
    Thanked
    1.610 in 623 posts

    Pfeil Vanessa van PHG naar GT

    DezeThread kan dus verplaatst worden.

  11. #11
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    ik ben gisteren ook met deze dame mee gegaan inderdaad een musthave...geile kop en lekker lichaam... maar op de kamer viel het beetje tegen..

    pijpen was nou niet echt super beetje trekken en wat likken en af en toe in het mondje... mocht haar wel beffen trouwens dat mochten andere blijjkbaar niet.. ze wilde verder niet gekust worden snel maar in haar gespoten en klaar er mee... 50 eur in de hand en wegwezen.... was dus niet echt super en zeker niet voor herhalingvatbaar

  12. #12
    Geregistreerd
    18 juli 2006
    Last Online
    15 april 2012 @ 15:53
    Berichten
    18
    Discussies
    3
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Ben afgelopen week helaas ook er in gestonken met deze dame. Pure optik-fick inderdaad, verder helemaal niets. Service was matig en bij het afrekenen meldde ze me dat we 40 minuten op de kamer waren geweest en ze dus 75 Eurotjes mocht ontvangen.
    Terug in de bar besefte ik me dat ik net voordat ik naar de kamer ging nog iemand aan de telefoon had gehad en dus even snel in mijn GSM gekeken naar het tijdstip van dat gesprek: juist ja, nog net geen half uur geleden.

    Ach, eigen schuld, had ik maar beter op dit forum moeten lezen

  13. #13
    Geregistreerd
    4 december 2005
    Last Online
    10 oktober 2020 @ 13:40
    Berichten
    148
    Discussies
    1
    Thanks
    684
    Thanked
    140 in 44 posts

    Standaard

    Waar hoort en optic-fick thuis? Juist ja in the Palace, daar is ze gisterenavond na een rondleiding aangevangen. Keek me meewarrig aan, maar na herkenning me geen blik meer waardig gegund. Ik haar wel , ziet er FKK natuurlijk prima uit. Deed ook goede zaken, arme Japaners, Amerikanen, ..etc.

  14. #14
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Last Online
    18 december 2007 @ 06:40
    Berichten
    2
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Vanessa has moved to the Palace in Frankfurt. She's been there since beginning of December.
    Nature knows no indecencies; man invents them - Mark Twain
    Lustscout

  15. #15
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Last Online
    20 april 2010 @ 12:19
    Berichten
    1
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Twee weken geleden bij haar geweest (had beter even vooraf forum bekeken) qua service nog steeds ondermaats. Daarna wel lekkere sessie gehad met Lina (Tsj), waar alles mogelijk was inclusief leuke babbel, echter zeer onregelmatig in The Palace te vinden.

  16. #16
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ge7 Bekijk bericht
    Twee weken geleden bij haar geweest (had beter even vooraf forum bekeken) qua service nog steeds ondermaats. Daarna wel lekkere sessie gehad met Lina (Tsj), waar alles mogelijk was inclusief leuke babbel, echter zeer onregelmatig in The Palace te vinden.
    Lina? Als je Linda (Tsjechie) bedoelt met cup D en blond haar, dan kan ik dat beamen. Goede service op de kamer. Ze heeft een tijd in Palace gewerkt, laatste paar maanden zat ze in Oase waar ze onder de naam Adriana werkte. Op het moment werkt ze in Globe (Zurich).

  17. #17
    Geregistreerd
    11 september 2006
    Last Online
    3 juni 2013 @ 21:22
    Locatie
    Wanker County
    Berichten
    27
    Discussies
    3
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Standaard

    Wie man hört, ist Vanessa wegen "Unehrlichkeit" für 4 Wochen aus dem Palace geflogen.

    Ihre Körbchengröße hat sich übrigens auf C/D vergrößert, mit imposant stehenden Nippeln. - Die könnten nun auch als Kleiderhaken dienen!

    VGGZ
    Artificial intelligence is no match for natural stupidity!

  18. #18
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard

    Deze dame heb ik twee maanden geleden ongeveer met Sonny in Paradise getroffen en afgelopen week was ze weer in Paradise. Ook zij herinnerde zich me nog en begon meteen met een verhaal dat haar service 'uitgebreid' was. Ze zoende nu en zou nu ook zonder condoom pijpen (dat deed ze volgens mij al). Ze was erg vriendelijk maar ik hapte niet gelijk toe alhoewel ze er erg lekker uitzag. Na haar gedurende de dag nog een aantal keren te hebben zien passeren toch maar de kamer gedeeld ondanks de eerdere negatieve ervaring. Haar pijpwerk was zonder gekheid erg goed te noemen. Ze maakte hem goed nat en gebruikte haar handen op een lekkere manier. Ze had waarschijnlijk gedacht dat ik iets sneller zou zijn maar ik kon wat hebben :D Het zoenen ging wat plichtmatig maar oke. Intiem was ook prima. Al met al tevreden.
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  19. #19
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    25 maart 2024 @ 01:22
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.944
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Standaard Vanessa (Duitse, ex GT)

    Naam : Vanessa

    Haarkleur/-lengte : Zwart haar, strak op haar hoofd, in een paardestaart , mooie intensief zonnebank gebruinde huidskleur.

    Lengte dame : 1,72m

    Postuur/Cupmaat : Zeer slank, geen grammetje vet teveel aan deze schoonheid, Heerlijke, beter verrukkelijke 70D-Cup, perfecte opstaande tepeltjes!

    Nationaliteit/Taal : Duits, Duits (Ze komt uit Berlijn vertelde ze)

    Leeftijd : 25

    Tatoeages/Piercings : vele tatoeages over het gehele lichaam, ben normaal niet zo'n fan, maar haar staat het goed/ Piercings, niet gezien.

    Service : Profi, maar wel gewoon zeer goed

    Bijzonderheden : Heeft twee jaar terug in GT gewerkt, en daarvoor in PHG. wellicht een bekende voor de wat langer meedraaiende ijsbeer. Een absoluut MY meisje (want <48 kg, zeer slank, en knap), dus Maurice, als je haar kent hoor ik het graag van je!

    Ik had deze absolute schoonheid al tijdens het eten gespot, en had al besloten dat ik vandaag met haar naar de kamer zou moeten. Dat was nog niet zo simpel, want er waren meer beren die er zo over dachten, en ze was echt veruit de knapste die aanwezig was dinsdag, dus had ze het zeer druk.

    Uiteindelijk toch om ca. 22.00 haar staande weten te houden, waarna we gelijk naar de kamer zijn gegaan. daar legde ze professioneel uit wat mogelijk was, stelde een trio voor (wat ik niet wilde op dat moment, dus afgeslagen, ik wilde haar, en haar alleen !), en daarna besloten voor het gewone 30 minuten programma te gaan, maar dan wel meet klaarkomen in het mondje, wat ik bij haar absoluut graag wilde, alleen al vanwege het uitzicht in dit geval.

    Zo gezegd, zo gedaan, en na heerlijk opwarmen, kussen, klein beetje tongzoenen, door met een heerlijke PZC, wat ze zeer, zeer goed beheerst. Geen plekje werd overgeslagen, ballen werden goed gelikt, voldoende speeksel, deze dame verstaat haar vak!

    Daarna door met 69, ook zeer lekker, en doggy, daarna, cowgirl, waarbij ik haar borsten lekker kon voelen, echt heerlijk. Zeer fraai, en vakwerk van de dokter. Toen ik in de buurt kwam van waar ik wilde zijn :wink: dat aangegeven, waarna ze vol overgave doorging met PZC, zoals afgespoken. het duurde dan ook niet lang meer voordat al mijn in haar mondje terecht kwam. Heerlijk hoogtepunt, het beste van de dag, en alleen hiervoor is een bezoek aan the palace geslaagd te noemen.

    Helaas geen aftersales, want ze is gewoon continu bezet, dus gen tijd, jammer...

    Ook geen meetlint bij haar, maar wel naar haren maat gevraagd, en die gaf ze netjes door. Megaboons professionele mening was dat dit wel zou kloppen, dus was het ok!

    Herhalingsgevaar: absoluut, voor haar rijd ik nog wel een keer naar the Palace


  20. #20
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard

    Heeft zij ook een flinke tattoo op haar rug? Een zwaard of draak of zoiets?
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  21. #21
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    25 maart 2024 @ 01:22
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.944
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Lächeln Vanessa

    Ja, zij heeft een grote tattoe op haar rug. Wat het precies is heb ik niet helemaal gezien, omdat ik iets te gefocust was op haar knappe koppie en schitterende borsten....

    Maar ze heeft vele tattoes over haar lichaam, en zijkant van haar benen.

    Maar zonder overdrijven, echt een enorme stoot! Ik heb ze zelden zo lekker gezien. en ik houd normaal niet eens zo van tattoes!

  22. #22
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door megaboob Bekijk bericht
    Ja, zij heeft een grote tattoe op haar rug.
    Deze?
    https://www.ijsberenforum.com/forum/sh...hlight=vanessa
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  23. #23
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    25 maart 2024 @ 01:22
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.944
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Lächeln Vanessa (Duitse)

    Ik vermoed dat de door Tiga beschreven link inderdaad die van Vanessa is. ze s echte rpas trond de ca. 25 jaar (25 zei ze zelf, en ze zag er zo goed uit dat ik het wel moet geloven).

    Haar service is wel echt verbeterd als ik het zo lees, ik had zeker niet het gevoel dat ik afgewerkt werd, en pijpen was gewoon bijzonder goed te noemen.

    En dat lichaam, tja... doe er zo nog maar een paar voor Megaboob. Ook haar borsten, met die opstaande tepels, net kleerhaakjes inderdaad, zo lekker...

    :wink:
    Laatst gewijzigd door Tiga; 14 augustus 2009 om 09:37 Reden: draadjes samengevoegd

  24. #24
    Geregistreerd
    19 juni 2009
    Last Online
    24 juli 2023 @ 22:30
    Locatie
    Belgien
    Berichten
    193
    Discussies
    16
    Thanks
    321
    Thanked
    51 in 31 posts

    Standaard

    Dit meisje is de absolute topper van the Palace. Zij heeft een extreem prachtige body, is beeldmooi, heel vriendelijk. Haar service is fantastisch. Ze pijpt geweldig en de gewone sex is ook wonderbaar. In een woord, zij is een absolute must. Zij was het derde meisje voor mij gisteren en ik had geen moeite om met haar klaar te komen, zo deed ze haar best.
    Tegen mij zei ze wel dat ze 27 is, en dat ze half Duits-half Spaans is (niet Italiaans), maar dat maakt verder niet veel uit. Ongeveer 4 a 5 jaar geleden heeft ze ook in GT gewerkt vertelde ze mij.
    Laatst gewijzigd door gille52; 19 augustus 2010 om 15:05 Reden: typo

  25. #25
    Geregistreerd
    19 juni 2009
    Last Online
    24 juli 2023 @ 22:30
    Locatie
    Belgien
    Berichten
    193
    Discussies
    16
    Thanks
    321
    Thanked
    51 in 31 posts

    Standaard

    Omwille van dit meisje heb ik een aantal andere opdringerige, doch knappe vrouwen laten staan. Zo was er Sarah (uit Haifa, Israel), Maya (uit Cadiz, Spanje), Linda met heel kort zwart haar uit Tsjechië.
    Om halfzes was ik er toegekomen en rond halfelf ('s avonds) ging ik voldaan terug naar het Ibis hotel, Frankfurt West, dat juist om de hoek ligt in de Breitenbachstrasse.

 

 
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Babylon 468*60