Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 126 t/m 147 van 147

Discussie: Noordkwartier

  1. #126
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 03:28
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.709
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.973 in 963 posts

    Standaard

    In de jaren negentig waren er aan de andere kant van het Noordstation ook ramen. Nu ja ramen... In sommige panden stond zelfs geen deur meer, en toch waren daar meisjes 'aan de slag'.

  2. Onderstaande leden hebben mechelen bedankt voor deze bijdrage:

    Herr Fick (13 november 2022)

  3. #127
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mechelen Bekijk bericht
    In de jaren negentig waren er aan de andere kant van het Noordstation ook ramen. Nu ja ramen... In sommige panden stond zelfs geen deur meer, en toch waren daar meisjes 'aan de slag'.
    Wel dat schreef ik. Die ramenbuurt vlakbij het Rogierplein. En ook veel getippel. ( nu aan de theaterbuurt en tegen de nacht aan de Louisalaan) ook ramenbuurt aan de Circusstraat waar het vol nachtclubs stond. Nu nog enkelen.

  4. #128
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shakir Bekijk bericht
    Wanneer was Brussel dan een mooiste stad? Ik heb het altijd als vuile en verwaarloosde open bouwput gekend. Brussel voldoet niet aan de maatstaven van een West-Europese stad en is een regelrechte schande als hoofdstad van de EU.

    Let wel, dit heeft ook zijn voordelen: ik voel me altijd op vakantie in Brussel. In de Brabantstraat lijk ik in Casa Blanca rond te lopen, in Matongé lijkt het wel Congo.



    Ik denk dat je in de omgeving van de Linnéstraat zat, wat nog een gradatie rauwer is dan de Aarschostraat. Daar worden de vitrines hoofdzakelijk bevolkt door zwartjes of/en dames van een gezegende leeftijd, terwijl je in de Aarschostraat vooral de jonge knappe dames aantrof.

    Hoe dan ook voelde ik me in de jaren 2007-2012 meer thuis in de vuile Aarschotstraat dan in het kitscherige SKW.
    Jouw 2de punt klopt
    1 ste punt ; Bleek effectief zo maar denk niet dat jij al geboren was.
    De Grote markt blijft indrukwekkend voor degenen die het niet vaak zien en ook de omgeving maar de rest is een ramp ,dus vuil geworden.
    Vroeger mooi en gezellig. De periode dat de mooiste club tot de beste van de wereld hoorde. Bedoel niet de sc in Vaals maar voetbalclub en ondergetekende nog jong en knap was.
    De ramenbuurten waar Mechelen het over heeft had je ook al lang daarvoor. Jaren 60,70,80

  5. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Massi ( 5 april 2022),Shakir ( 5 april 2022)

  6. #129
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Maar cruciaal bij het verloederen in Brussel lijkt mij dat het crapuul een gevoel van straffeloosheid krijgt
    Je zal maar een onderbetaalde flik zijn die vaak op gevaar van eigen leven iemand oppakken gaat maar dat het parket ( in Nederland officier can Justitie) ze onmiddellijk vrijlaat. Die flikken geraken gedemotiveerd en worden door dat crapuul uitgelachen

  7. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    felrops ( 5 april 2022),Massi ( 5 april 2022)

  8. #130
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Btw, Doe nooit mee aan dat balletje, balletje aan de rosse buurten. Een grote oplichting. Indien daar iemand wint is het een stroman

  9. #131
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 04:33
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.511
    Discussies
    121
    Thanks
    5.901
    Thanked
    4.994 in 2.161 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    De periode dat de mooiste club tot de beste van de wereld hoorde. Bedoel niet de sc in Vaals maar voetbalclub en ondergetekende nog jong en knap was.
    Dat is dan wel heel erg lang geleden, dat eerste.
    Wat betreft dat laatste, jong vast wel, knap......daar twijfel ik heel erg aan.

    Dit is natuurlijk een grap.
    Deket geeft hem zo mooi voor dat ik hem alleen maar hoef in te koppen.

  10. Onderstaande leden hebben JonnyFontane bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 5 april 2022)

  11. #132
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard Noordkwartier

    Ik ben er meermaals geweest, vanaf 2006 tot 2013?!?

    Rauwe buurt met veel mooie meiden uit met name Bulgarije. De straat erachter (Brabantstraat) een nette straat in een volksbuurt met veelal Turkse en Marokkaanse winkels en dito publiek. Eigenlijk was de hele buurt best ok. Aan de andere kant van de tunnel de kantoren. Makkelijk parkeren, zeker na kantoortijd en in de weekenden.

    Aankomende op Noordstation dan naar buiten bij de kleinere uitgang en je stond gelijk in de Aarschotstraat. Ik heb er leuke dames getroffen, ik ging graag naar Bulgaarse Tanja ergens rond nr 130. Ook leuke kroegen en nette shoarma-tenten. Die tegenover de wasstraat was zeer netjes en goed. Helaas verkocht hij geen bier bij de maaltijd

    Maar de laatste berichten en beelden zijn schokkend; een migrantenkamp tegenover de hoofdingang van Noordstation, meer junks, meer Noord-Afrikaanse jeugd op zoek naar ellende en ruzie. Dat nodigt niet uit tot een fijne wandeling en dus logisch dat de wandelaars verdwijnen en vervolgens de dames. Jammer, jammer, jammer.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  12. Onderstaande 3 leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    felrops ( 5 april 2022),Massi ( 5 april 2022),Shakir ( 5 april 2022)

  13. #133
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    14 april 2024 @ 08:20
    Berichten
    1.430
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.917 in 749 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Wel dat schreef ik. Die ramenbuurt vlakbij het Rogierplein. En ook veel getippel. ( nu aan de theaterbuurt en tegen de nacht aan de Louisalaan) ook ramenbuurt aan de Circusstraat waar het vol nachtclubs stond. Nu nog enkelen.
    Er waren ramen in de jaren 80 in de Rue du Cirque nabij het theater. Maar de grootste ramenbuurt was aan de Westzijde van het Noordstation. Rue du Marché, Rue G. Matheus, Rue de la Bienfaisance, Rue des Charboniers. De buurt was gepland om afgebroken te worden midden jaren 90 en was dus al zwaar verloederd. Wel een paar leuke cafés.

    De A-straat bestaat nog, maar was toen ook al een slump. Het is wat omhooggegaan begin jaren 2000 door de Bulgaarse overname, maar dat is ook voorbij. Ik snap niet dat iemand het ooit een nette buurt vond. Mooie meiden werkten er wel.

    Btw, Belgische politieagenten zijn niet bepaald onderbetaald. Ze zijn bij de best betaalden in Europa en zeker, gezien hun opleidingsniveau, bij de best betaalde ambtenaren in België. Ze hebben geen makkelijke job, maar dat geldt ook voor mijn poetsvrouw.

  14. Onderstaande leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

    Massi ( 5 april 2022)

  15. #134
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    [QUOTE=Herr Fick;777392. Ik snap niet dat iemand het ooit een nette buurt vond.[/QUOTE]

    De kantoren aan de andere kant van de tunnel zijn/ waren van zeer bekende Belgische bedrijven, de Brabantstraat is een straat in een volksbuurt. Zeker geen achterbuurt. Dat Brussel betere tijden heeft gekend is evident, maar dat geldt ook voor bijv. Amsterdam
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  16. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    Herr Fick ( 5 april 2022)

  17. #135
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    14 april 2024 @ 08:20
    Berichten
    1.430
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.917 in 749 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    ... de Brabantstraat is een straat in een volksbuurt ...
    Wel voor een mono-etnisch volk. Het is een straat met enkel en alleen halal restaurants en winkels. . Laat me weten als ik er ergens veilig een pint kan drinken en spek met eieren eten. . Dat zou wel smaken na een snelle wip met een Bulgaarse schone (als die er nog zijn?).

  18. #136
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard Noordkwartier

    Dat deze buurt sinds lange tijd bevolkt wordt door Turken en Marokkanen is juist. Maar ik heb me er in door mij aangegeven periode nooit onveilig gevoeld. Heden ten dage is dat, zoals aangegeven en gemotiveerd, anders. Heb destijds ooit mijn Duitse bolide (die uit Stuttgart, maar geen Porsche) in de parking van het station geparkeerd gedurende het hele weekend. Stond er nog op zondagmiddag en alles er nog op, aan en in. Zou dat vandaag niet meer aandurven. Destijds zou parkeren op straat ingegooide ruiten hebben betekend, zelfs in de wat nettere buurten
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  19. #137
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Er lopen idd veel illegalen rond.
    Veel Marokkanen en Turken. Veel drugsdealers
    Maar de winkels in de Brabantstraat daar aan de rosse buurt worden vooral uitgebaat door dezelfde Armeense en Georgische families die destijds verjaagd werden uit het Antwerpse Falconplein. In de Brusselse rosse buurt zelf zat justitie achter de Albanese pooiers die vervangen werden door Bulgaren

  20. #138
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    14 april 2024 @ 19:35
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Ik ben twee keer naar de A-straat geweest. Wat kan ik zeggen? De eerste keer was een nogal aparte ervaring, smoezeilig en achter een gordijntje en een luide waarschuwing van ergens diep uit het pand als de 20 minuten na ongeveer 15 minuten voorbij waren. Ik kan me nauweljks meer herinneren wanneer dat was. Daarna nooit echt de behoefte gehad om er na afloop van een avondje Couleur Café in het Tour et Taxis complex af te zakken naar de A-straat. Twee, drie jaar geleden nog eens geweest wat een verandering. Schonere kamer, netjes doch goedkoop verspijkerd. Sfeer "0".
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  21. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (13 april 2022)

  22. #139
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Agent in Brussel overleden na aanval met mes, dader doodgeschoten - https://nos.nl/l/2451901


    Agent in Brussel overleden na aanval met mes, dader neergeschoten https://www.nu.nl/buitenland/6235366...geschoten.html


    Gebeurde in de Aarschotstraat
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  23. #140
    Geregistreerd
    30 april 2011
    Last Online
    14 april 2024 @ 23:36
    Berichten
    4.702
    Discussies
    353
    Thanks
    5.154
    Thanked
    10.150 in 2.566 posts

    Standaard

    Tengevolge het betreurenswaardige incident hierbovenstaand hebben de Brusselse politsie en de heren&dames politici na overleg besloten om de sexueel getinte nachtbrakerij tijdelijk (naar verluidt voor een maand ofzo) stilteleggen tussen 01 en 06 uur...Naja
    "... two roads diverged in a wood, and i- i took the one less traveled by,
    and that has made all the difference."
    r. frost

  24. Onderstaande 2 leden hebben satanic surfer bedankt voor deze bijdrage:

    sofaking (13 november 2022),Wentelt Eefje (12 november 2022)

  25. #141
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Typisch Belgisch. Als er overlast is (zwembaden, pretparken...) word er niet streng opgetreden tegen de daders, men stopt gewoon alles en straft iedereen. Een paar dagen geleden hebben ze een voetgangerstunnel gesloten aan het Noordstation omdat er teveel agressies waren. Probleem opgelost. Geen tunnel, geen agressies meer.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...e-veel-overla/
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  26. #142
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Tja, fraai was de buurt nooit ten tijde dat ik er kwam, maar je (ik) kon er veilig rondlopen in de Aarschot, Brabantstraat en ook door de tunnel naar het WTC en andere kantoorpanden (Engie, Belgacom etc). Of zoals men in fraai Vlaams zegt “administratieve panden” (??). Zelfs het Noordstation met z’n daklozen en junks. Toen het een kamp werd voor illegalen (veelal uit Afrika vermoedelijk) ging het razendsnel bergafwaarts
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  27. #143
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    14 april 2024 @ 08:20
    Berichten
    1.430
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.917 in 749 posts

    Standaard

    Het voorval zegt jammer genoeg ook veel over de politie. De A-straat is zowat de gevaarlijkste straat van het land en toch laten twee gewapende agenten zich neersteken door iemand met een mes.
    Het is niet de eerste keer trouwens.

    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180529_03534847

    Andere diensten doen dat beter

    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/08...en-in-brussel/

    Ook over wat er in het hospitaal gebeurd is kan men zich vragen stellen. Het is niet omdat het niet in een procedure staat dat je niet moet vermelden dat het om iemand gaat die op een lijst van mogelijke terroristen voorkomt. Zoiets heet preventief handelen. Dat is tegen geen enkele wet.

    Manco's in procedures moeten vanuit de politie-eenheden en staven komen en daar moeten aanpassingen gemaakt worden die aan een mister worden voorgelegd.
    Dat is niet gebeurd. Dus heeft de politie professioneel geknoeid waardoor ze nu een dode collega hebben.

    Jammer dan ook dat de politievakbonden nu het ontslag van minister Van Quickelborne vragen. Misschien eerst eens voor eigen deur vegen.

  28. #144
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    14 april 2024 @ 08:20
    Berichten
    1.430
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.917 in 749 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Het voorval zegt jammer genoeg ook veel over de politie. De A-straat is zowat de gevaarlijkste straat van het land en toch laten twee gewapende agenten zich neersteken door iemand met een mes.
    Het is niet de eerste keer trouwens.

    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180529_03534847

    Andere diensten doen dat beter

    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/08...en-in-brussel/

    Ook over wat er in het hospitaal gebeurd is kan men zich vragen stellen. Het is niet omdat het niet in een procedure staat dat je niet moet vermelden dat het om iemand gaat die op een lijst van mogelijke terroristen voorkomt. Zoiets heet preventief handelen. Dat is tegen geen enkele wet.

    Manco's in procedures moeten vanuit de politie-eenheden en staven komen en daar moeten aanpassingen gemaakt worden die aan een mister worden voorgelegd.
    Dat is niet gebeurd. Dus heeft de politie professioneel geknoeid waardoor ze nu een dode collega hebben.

    Jammer dan ook dat de politievakbonden nu het ontslag van minister Van Quickelborne vragen. Misschien eerst eens voor eigen deur vegen.
    Op bijna dezelfde plaats werd in 1988 al een Rijkswachter doodgeschoten: WM Serge Dauginet. De geschiedenis herhaalt zich. Destijds werd er weinig aandacht aan besteed. Het gebeurde gewoon. De herdenkingsplaat hangt nabij de trap naar de geldautomaat aan de ingang van het station kant A-straat. Extra waakzaamheid van de politie was zeker op die plaats dus wel wenselijk geweest.

    https://www.standaard.be/cnt/uo1um35m

  29. #145
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    14 april 2024 @ 08:20
    Berichten
    1.430
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.917 in 749 posts

    Standaard

    Een stukje geschiedenis over de A-straat:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...tutie-zich-in/

  30. Onderstaande 3 leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

    bram4826 (22 juli 2023),mechelen (22 juli 2023),Shakir (23 juli 2023)

  31. #146
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 03:28
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.709
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.973 in 963 posts

    Standaard

    Politie valt binnen op 56 adressen in onderzoek naar seksuele uitbuiting: 30 prostitutiebars gesloten, 46 personen opgepakt
    In een onderzoek naar mensenhandel en uitbuiting van prostitutie heeft de Brusselse federale gerechtelijke politie (FGP) woensdag 25 verdachten gearresteerd. 30 prostitutiebars in het Brusselse Noordkwartier werden gerechtelijk verzegeld. Dat meldt het Brusselse parket.


    Bron: BELGA
    Vandaag om 16:17

    In een onderzoek naar mensenhandel en uitbuiting van prostitutie heeft de Brusselse federale gerechtelijke politie (FGP) woensdag 25 verdachten gearresteerd. 23 andere personen werden administratief aangehouden. Dat meldt het Brusselse parket. 30 prostitutiebars in het Brusselse Noordkwartier werden gerechtelijk verzegeld. Het onderzoek van de FGP situeert zich volgens het parket binnen het Nigeriaanse en Ghanese prostitutiemilieu.


    “Drie jonge mannen worden ervan verdacht jonge Nigeriaanse meisjes, die vaak in een precaire en onwettige situatie verkeren en voornamelijk via Frankrijk of Italië in ons land terechtkwamen, in de vitrines van prostitutiebars in Brussel-Noord te plaatsen”, klinkt het bij het parket. “Daarnaast worden de huurders van de bordelen ervan verdacht een abnormaal economisch voordeel te hebben vergaard door vitrines aan excessieve huurprijzen onder te verhuren aan de meisjes die zich laten prostitueren.”

    De federale gerechtelijke politie viel woensdag binnen op 56 adressen, verspreid over de gerechtelijke arrondissementen van Brussel, Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Luik.

    “Het ging zowel om de prostitutiebars in de Brusselse Noordwijk als om de verblijfsadressen van de verdachten”, gaat het parket verder. “25 personen werden gerechtelijk gearresteerd, nog 23 andere personen werden administratief van hun vrijheid beroofd. Na verhoor zal de onderzoeksrechter beslissen wie van hen al dan niet zal worden voorgeleid. Alle 30 bezochte prostitutiebars werden verzegeld en maken het voorwerp uit van een gerechtelijke sluiting.”

    Op twee adressen kon, mede door de inzet van een cash-hond van de Directe hondensteun van de federale politie, respectievelijk 15.000 en 6.500 euro worden aangetroffen, aldus nog het parket.

    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230927_95146089

  32. #147
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 03:28
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.709
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.973 in 963 posts

 

 
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.