Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
    Last Online
    Vandaag @ 14:21
    Discussies
    9
    Thanks
    42

Beitrag Twintig jaar (en meer) saunaclubs NRW

Geïnspireerd door het draadje "20 jaar saunaclubs Nederland" mijn verhaal over mijn/het saunaclub leven in Duitsland in de afgelopen twintig jaar.
    Misschien bestaat en dergelijk topic al, maar ik heb niet kunnen vinden, vandaar.

Ik heb de afgelopen twintig jaar een mooie tijd beleeft in deze clubs. En een hoop geld daar gelaten.
    Er is wel wat veranderd in die tijd maar daarover later meer.

Mijn aandacht voor Duitse clubs ontstond rond 2003/2004 door berichten op het voormalige Hookers forum.
    Hier stonden lovende berichten over saunaclub PHG in Oedt.

Aangezien ik al enkele jaren gebruik maakte van vrouwelijke dienstverlening in Nederland was het plan snel geboren.
    Voor prijzen en dienstverlening waar je in Nederland alleen maar van kon dromen inclusief volledige verzorging en wellness was er geen twijfel mogelijk: hier moest ik naartoe.

Dus op een goede of kwade dag de grens overgewipt naar dit Walhalla.
    Een levenslange verslaving was geboren.

Later ontstond het befaamde Ijsberenforum en werd het clubassortiment voor mij uitgebreid met Golden Time en Yinyang(NL).
    Het hek was van de dam, dit was leven en genieten.

Mijn all-time favoriet werd later het pre-RTC Freude 39 met het happy hour entree van 30 euro (je bent ten slotte Nederlander, nietwaar ).
    Normaal was in die tijd 50/50 voor saunaclubs , d.w.z. 50 euro entree en 50 euro voor een halfuur plezier.
    Hier en daar (RTC of Party-Treff) kon het wel iets voordeliger, als je genoegen nam met minder dienstverlening of verzorging.

Tot 2009 heerste er rust in het saunaclub circuit.
    Toen opende Acapulco Velbert zijn poorten en ontstond een revolutie.
    Een ongekend lage entree (happy hour 20 euro) en iets lagere uurtarieven, gecombineerd met een super LU, zorgde voor uittocht van dames en beren naar deze club.
    Vijf jaar later deed de eigenaar van deze club het nog eens dunnetjes over met Acapulco Gold in Ratingen.
    Dankzij hem kunnen wij nu nog steeds profiteren van een relatief voordelige dienstverlening in Acapulco Gold en Penelope.

Ik denk dat als mogelijk neveneffect, een aantal bestaande clubs in problemen zijn gekomen.
    Om te overleven verhoogden zij hun tarieven of verminderden de service en verzorging. Dat werkt natuurlijk niet.
    Clubs begonnen om te vallen.

De nieuwe prostitutie wetgeving van 2017 en de corona crisis gaven de noodlijdende clubs het laatste zetje.
    Met als gevolg dat we nu zonder Golden Time, Living Room en Villa Marisol door het leven moeten.
    Enkele clubs zijn recent weer gereanimeerd maar lijden een in mijn ogen troosteloos bestaan.

De line up in de veel clubs in NRW is naar mijn mening hard achteruit gegaan.
    En het service niveau van veel dames is veranderd, en ze hebben dat te veel gekoppeld aan meer prijzen.
    Toch is het niet allemaal kommer en kwel.
    De Gouden Tijd van weleer zal wel niet meer terugkomen.
    Maar in elke club zijn nog steeds een aantal pareltjes, je moet alleen zien te vinden .

2. Onderstaande 17 leden hebben nixus bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (15 februari 2025),Badslippers (15 februari 2025),bebert (15 februari 2025),bettman (16 februari 2025),blauwebeer (15 februari 2025),bram4826 (16 februari 2025),Elmo3108 (16 februari 2025),Gustomass (15 februari 2025),Herr Fick (15 februari 2025),Massi (16 februari 2025),mechelen (16 februari 2025),mentholbear (15 februari 2025),Paul1968 (15 februari 2025),rmjhexe (15 februari 2025),schoolmeester (15 februari 2025),Siberische tijger (15 februari 2025),VAZKOR (16 maart 2025)

Last Online
    Vandaag @ 04:52
    Discussies
    1
    Thanks
    73

Standaard

In juli van dit jaar zal ik ook de 20ste verjaardag vieren van mijn ontdekking van FKK en saunaclubs. Ik herinner mij die dag goed omdat het 21 juli 2005 was, dag van de nationale feestdag in België en dus een vrije dag voor mij. En dat was in FKK Oase, vlak bij Frankfurt, op 3 uur rijden van mijn huis. Ik ontdekte deze club toevallig op een Franstalig forum, dat overigens niet meer bestaat. En ik kon niet geloven wat daar allemaal gezegd was over wat er in deze Oase gebeurde. Dus ging ik erheen om het allemaal te verifieren. Toen ik binnenkwam, kon ik mijn ogen niet geloven: overal zag ik prachtige naakte vrouwen die me probeerden te verleiden, of die in de tuin lagen te zonnen met hun benen wijd gespreid . Ik vroeg me af of ik gestorven was en in de hemel terechtgekomen was
    Daarna ging ik er uiteraard nog regelmatig heen, maar het was ver weg, dus hooguit één keer per maand.

En toen ontdekte ik het Ijsberenforum en tegelijkertijd het bestaan ​​van dergelijke clubs dichter bij huis, zoals GT, PHG, PSR, Samya, etc. En dan de Schieferhof (Bernds) in Hennef, waar ik een heerlijke tijd heb gehad.
    Vervolgens heb ik tijdens mijn reizen in 20 jaar tijd meer dan 34 van dit soort clubs bezocht in 5 verschillende landen: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland en zelfs België. Ja ja, er waren 2 saunaclubs in België, de Relax (ex Ritz) en de Queenies, maar die zijn al lang verdwenen. Ik dacht niet dat het er zoveel waren geweest, maar ik heb ze geteld ... en ja, precies 34 . En ik ben er waarschijnlijk een paar vergeten waarvan ik de namen niet eens meer weet.

Mijn favoriete clubs zijn achtereenvolgens Oase, GT, Schieferhof, Babylon en Sixsens geweest. Jarenlang ging ik er bijna elke week heen en ik durf niet te schatten hoeveel geld ik daar allemaal heb achtergelaten. Maar ik heb absoluut geen spijt van deze quasi-verslaving, want het heeft mijn leven echt verrijkt en zal mij onvergetelijke herinneringen opleveren.
    Tegenwoordig zijn veel van deze clubs inderdaad verdwenen. Ik verdeel nu mijn bezoeken over drie clubs die ik even leuk vind: Babylon, Sixsens en YY 2.0. Ik ga er nog steeds één of twee keer per maand naartoe.

De tijden zijn inderdaad veranderd, maar ik vind deze clubs en bezoeken nog steeds heel leuk en ik denk niet dat de houding en service van de dames (in ieder geval van mijn favorieten) achteruit is gegaan, in tegendeel zelfs.
    Laatst gewijzigd door bebert; 15 februari 2025 om 14:05

4. Onderstaande 13 leden hebben bebert bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (15 februari 2025),Badslippers (15 februari 2025),bettman (16 februari 2025),blauwebeer (15 februari 2025),Elmo3108 (16 februari 2025),Herr Fick (15 februari 2025),le_belge (15 februari 2025),Massi (16 februari 2025),mechelen (16 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),nixus (17 februari 2025),Paul1968 (15 februari 2025),schoolmeester (15 februari 2025)

Last Online
    18 april 2025 @ 15:21
    Discussies
    17
    Thanks
    2.211

Standaard

De eerste saunaclub waar ik kwam, was FKK Colonia in Brauweiler. Daarna Babylon en diens zusterclub Wiago in Leverkusen en FKK Calligulla in Hennef. Heerlijk rustig ontspannen met knappe Duitse, Poolse, Filipijnse schonen. Allemaal gevonden via Happy Weekend, een populair contactblad begin 90-er jaren. Het lag in elke Tankstelle te grabbel. De prijzen waren toen 80 DM entree en per half uur kamer. Relatief veel duurder dan nu, dus.

Vanaf dat internet er rond 2000 was, kwamen er eigenlijk te veel andere Belgen en teveel Hollanders naar de Duitse clubs en was de exclusiviteit er voor mij wat af. Ik moest vanaf dan mijn paradijs delen.

Ik kwam ook wel eens in de privéclubs in Geleen en Kerkrade in de pré-internettijd. Vanaf 2000 of zo ook bij Tifany's in Kerkrade. Daar heb ik toen rond 2004 ene Angel leren kennen die nadien naar YY verkast is. Dat was mijn eerste saunaclub met eten, etc. Maar behalve die Angel heb ik er nooit echt mijn gading gevonden.
    Dan via Hookers GT ontdekt en dat was wel super. Ik kwam nog nauwelijks ergens anders tot aan corona.

Nadien is het allemaal sterk verminderd: aangepaste wetgeving, gierigheid en marginaliteit van veel ijsberen, etc. Clubs als AG en destijds BN hebben daar geen goed aangedaan.

Nodeloos te vermelden dat Turken en Marokanen het allemaal nog verergerd hebben, maar ik doe het fijntjes toch. Ergens ben ik ze ook wel dankbaar, want door hen kom ik alleen nog in clubs voor de DVP's wanneer de nood echt hoog is en spaar ik dus een hoop geld uit. Elk nadeel heb ..
    Laatst gewijzigd door Herr Fick; 15 februari 2025 om 13:37

6. Onderstaande 11 leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (15 februari 2025),bebert (15 februari 2025),bettman (16 februari 2025),blauwebeer (15 februari 2025),Elmo3108 (16 februari 2025),JonnyFontane (15 februari 2025),Massi (16 februari 2025),mechelen (16 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),nixus (17 februari 2025),schoolmeester (15 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 08:10
    nicht weit weg von Jenny's PartyTreff Xanten aber so weit weg von Acapulco....
    Discussies
    93
    Thanks
    331

Standaard

Wat een heerlijke dag om te mijmeren zeg.
    Het is somber en koud buiten, geen weer om maar iets te ondernemen...Dan kun je als rechtgeaarde Sauna ijsbeer maar 2 dingen doen...je stapt in de auto en rijdt naar de Saunaclub die je op dat moment warmte op allerhande manieren kan verschaffen....
    Alternatief is lekker wat surfen, wat snowboarden door het Ijsberenforum en lekker wat mijmeren, terugdenken aan al het moois en hoe het allemaal is begonnen.
    Want, zolang je in goede conditie bent en zolang je geheugen het nog naar behoren doet, heb je een groot goed bij de hand. De mooiere herinneringen van al die jaren, en soms zelfs foto's van lieftallige Zuid Amerikaanse dames( Samira...) die blijven. zolang je geheugen werkt kun je je op de nageniet-modus instellen en lekker surfen door memory-lane en memory-Canal.
    Daar kom je dingen tegen...
    Vanmiddag even de TV aan op de ARD, daar was voor de afwisseling even niets te zien over de WGD ( the Worlds Greatest Destroyer) maar een leuke vermakelijke TV film over een jonge opa die zich verliefd had in een cubaanse jonge vrouw, genaamd Esperanza. Naast het feit dat dit een leuke en mooie Cubaanse was, deed ze me aan haar manieren sterk denken aan onze Cubaanse Rosa in Penelope... Je ziet die film, volgt het script maar half en half maar je ziet ontelbare gelijkenissen met onze Rosa, wellicht meer dan er in werkelijkheid waren.
    Heerlijk genieten is dat, in gedachte ben je als ijsbeer helemaal niet bij die film, je bent in je eigen flim waar je met Rosa je eigen film speelt, je eigen regisseur bent, of waar Rosa de touwtjes in handen heeft...kortom je kan heerlijk wegfantaseren.

Tja ook bijna 20 jaar geleden dat Gusto voor de Saunaclub-bijl is gegaan. De beginjaren met , jazeker menig Cubaanse en Zuid Americaanse schoonheid allen voorzien van een koffertje vol met oneerbare sexuele handelingen die ze maar al te graag op ons onnozele( maar niet voor lang) beertjes los wilden laten.
    mooie tijden, in het begin al best wat geschreven op het forum over Tina en Carry en niet te vergeten overSamira...
    Gusto was nog niet zo super digitaal onderlegd, en kan me herinneren dat toen iemand, ik denk één van de toenmalige moderatoren mijn profiel foto heeft geregeld.
    Frappant hoe treffend deze gekozen is, bij dit type dames ligt bij Gusto een sterke voorkeur...maar frappant dat iemand dat toen al zo treffend heeft weten op te merken en in de vorm van de foto heeft weten kenbaar te maken.
    Zou leuk zijn voor Gusto om te weten wie dat geweest is...

Dit wordt geen geschiedenis of een Sauna-biografie, gewoon even uiten hoe mooi nagenieten is . Die dingen die je/ we hebben mogen meemaken, elk op zijn eigen manier, die dingen zijn goud waard. Zijn meer waard dan een dikke auto die ik anders van al dat uitgegeven geld had kunnen kopen.
    Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar het briefje van 50 euro heeft bij mij toch altijd een fijn gevoel... heb er veel in handen gehad die ik dan mocht overdragen aan een lieftallige maar heerlijke dame na een mooie kamergang met haar.. daarna heerlijke warme douche en nog eens je eigen afdouchen, je eens heerlijk strekken, de handen hoog de lucht in, je ogen dicht en tegen jezelf roepen, jawsiejawie jawsie.... wat was het heerlijk en wat mogen we toch allemaal zo maar mee maken....

kortom, laten we heerlijk verder genieten....

Gusto geniet na....
    zo ge ut makt, zo hedde ge ut.

need to get her before we can be together...

8. Onderstaande 10 leden hebben Gustomass bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (15 februari 2025),bebert (15 februari 2025),bettman (16 februari 2025),Massi (16 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),MisterBond68 (16 februari 2025),molaar (15 februari 2025),nixus (17 februari 2025),Partycrasher (15 februari 2025),schoolmeester (15 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 12:23
    Discussies
    323
    Thanks
    18.992

Standaard

Ik snap echt die ijsberen niet die zitten te mijmeren hoe geweldig het vroeger allemaal wel niet was. Leuk en aardig allemaal, maar we hebben er geen reet aan. Belangrijker is wat er tegenwoordig allemaal speelt, al is dat niet veel. Wil je zo graag mijmeren sn leuke herinneringen opdoen, schrijf het in je dagboek zou ik zeggen. Zo dat moest er ven uit. Welterusten allemaal.

10. Onderstaande 2 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (17 februari 2025),Husky (16 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 04:12
    Discussies
    128
    Thanks
    16.379

Standaard

Pret is gefrustreerd.

Last Online
    18 april 2025 @ 15:21
    Discussies
    17
    Thanks
    2.211

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Ik snap echt die ijsberen niet die zitten te mijmeren hoe geweldig het vroeger allemaal wel niet was. Leuk en aardig allemaal, maar we hebben er geen reet aan. Belangrijker is wat er tegenwoordig allemaal speelt, al is dat niet veel. Wil je zo graag mijmeren sn leuke herinneringen opdoen, schrijf het in je dagboek zou ik zeggen. Zo dat moest er ven uit. Welterusten allemaal.
    Je kunt een probleem pas oplossen wanneer je de oorzaak benoemt ...
    Ik vind het ook leuk om over ervaringen te schrijven die sommigen van jullie nooit gaan meemaken (en ik helaas ook niet meer)

13. Onderstaande 8 leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

blauwebeer (16 februari 2025),Elmo3108 (16 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),nixus (28 februari 2025),pietpotent44 (16 februari 2025),schoolmeester (16 februari 2025),Siberische tijger (16 februari 2025),stimpy3 (16 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 12:26
    Discussies
    172
    Thanks
    1.158

Standaard Twintig jaar (en meer) saunaclubs NRW

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoolmeester Bekijk bericht
    Pret is gefrustreerd.
    Pret heeft gelijk.

En misschien is het niet zoals vroeger meer clubs met genoeg mooie dames en waar er dan meer dan genoeg goed van zijn. Je moet meer op
    zoek en je moet heel wat meer uitproberen maar je vindt zo af en toe nog wat je zoekt. Daar kan je dan vaker mee gaan.
    Verder heb ik ervaren dat er wat verder nog clubs zijn waar je wel nog hetzelfde is als vroeger. Ja die kan je dan niet wekelijks bezoeken en/of zijn een stuk duurder maar het hoeft echt niet zo hopeloos te zijn als andere het hierboven doen voorkomen.

Ik heb nog jaarlijks genoeg goede ervaringen. Dichterbij en ver weg.
    Ver weg misschien wel gedenkwaardiger dan vroeger en dan is het mij dat extra geld ook wel weer waard.

Gisteren nog 2 heerlijke kamers gehad in yy. Wel met dezelfde dame maar het waren kamers die het niveau van vroeger wel evenaarden en dat voor een normale prijs die wel vergelijkbaar is met de Prijzen van vroeger.

Ken genoeg andere die wekelijks de clubs bezoek genoeg goede kamers hebben en daarvan sommige tegenwoordig het jaar op luisteren met
    Bezoekjes thailand. Zo kan het hele gebeuren nog jaarlijks genoeg hoogte punten opleveren.

Dus pret heeft min of meer gelijk je kan beter kijken wat je er aan kan doen om de vergelijkbare ervaringen te hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk we

15. Onderstaande 3 leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (17 februari 2025),Husky (16 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 14:43
    Discussies
    56
    Thanks
    4.638

Standaard

Zoals met alles: het hangt er heel erg vanaf wat je zoekt. Als je alleen wat te neuken wilt hebben, en de ongeinteresseerdheid van de dames je niks boeit, dan kun je nog steeds voor 40p30/50p30 terecht.

Maar nixus heeft wel een punt dat, in z'n algemeenheid , de ervaring over de hele linie minder is. Vroeger had je in magnum, Villa Vertigo/Vanilla en tenten als PSR a-la carte eten, van restaurantniveau. PSR is dicht, en de nieuwe eigenaar van Magnum vind dat eten niet teveel moet kosten. Jammer. De service is altijd al tricky geweest (in sommige tenten meer dan in andere), maar daar is na 2017 wel een flinke deuk in geslagen. En je kunt (met een bescheiden inflatiecompensatie) nog steeds prima ervaringen hebben, maar de mazzelfactor is wel veel groter dan vroeger.

17. Onderstaande 4 leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Herr Fick (17 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),nixus (17 februari 2025),schoolmeester (17 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 11:39
    Discussies
    52
    Thanks
    5.146

Standaard

Waarom geen mooie herinneringen ophalen uit de gouden saunaclub tijd ?

Dat dat niet meer terugkomt dat weet iedereen wel, maar daarom niet minder leuk om mooie herinneringen op te halen. Niks mis mee.

En naast de mooie herinneringen is het ook nuttig om alle ontwikkelingen in perspectief te kunnen plaatsen.
    Stel dat een newbie in 2024 voor het eerst van zn leven een saunaclub bezocht, en hij koos bijvoorbeeld voor Magnum, Happy Garden, of voor yy net na de opening, dan zou die kunnen denken dat 200 voor een uur afwerkservice en upselling de norm is in saunaclubland.

Of iemand die pas na coronatijd de saunaclubs heeft ontdekt. Of juist iemand die er 20-25 jaar geleden al bij was. En weet daardoor wat er mogelijk was. En dat er echt hele goeie clubs met dito management waren. Echte mannen paradijsjes.

Ik heb er geen spijt van dat ik 20 jaar geleden ook de saunaclubs ontdekt heb. Al heeft het me heel veel geld gekost.
    En uiteraard proberen we ons zo goed mogelijk aan de huidige ontwikkelingen aan te passen.

19. Onderstaande 8 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

bebert (17 februari 2025),Herr Fick (17 februari 2025),mechelen (17 februari 2025),mentholbear (17 februari 2025),nixus (17 februari 2025),stimpy3 (17 februari 2025),VAZKOR (16 maart 2025),WANDELAAR5 (17 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 14:42
    Discussies
    297
    Thanks
    31.901

Standaard

Imho niks mis mee met wat nostalgie.
    Mijn tinnen jubileum moet er nog komen, dus ik ben meestal wel nieuwsgierig naar de ervaringen van de 'oudere' ijsberen, die als grootvaders vertellen over de goeie ouwe tijd die ik niet heb meegemaakt.

Doch, ook ik mijmer wel eens terug naar mijn saunaclub sabbatical tijd of mijn roadtrips naar wat verder weg gelegen SC.
    K/en het kost me niet opnieuw 50p30. Het is als een extra rendement op een oude investering

21. Onderstaande 2 leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

nixus ( 2 maart 2025),pietpotent44 (17 februari 2025)

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten