Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Discussies
    52
    Thanks
    5.146

Standaard 20 jaar seks saunaclubs in Nederland

20 jaar seks saunaclubs in Nederland

Ik realiseerde me deze ochtend (met enig nostalgisch gevoel) dat het nu exact 20 jaar geleden is dat de eerste Nederlandse seks saunaclub (naar Duits concept) opende, in januari 2005. Het was Badda Bing in Hulten, vlakbij Tilburg. (Yin Yang bestond toen nog niet als saunaclub, Sixsens ook niet, dat heette tot 2012 club Aspasia.)

Ik weet nog dat ik destijds het regionale dagblad aan het lezen was, waarin ik een advertentie zag dat een seks saunaclub ging openen. Iets nieuws destijds. In die tijd was adverteren in de krant nog vrij gebruikelijk. Technologisch gezien een heel andere tijd dan nu: er was al wel Internet in de huiskamer, maar dat was nog vrij primitief (met kraakmodem). Er was toen in Nederland bijvoorbeeld nog geen facebook, wel hyves. Mobiele telefoons waren er al wel, maar nog geen smartphones of tablets. En (op hyves en spaces na) nog geen social media.
    Google was er al wel, maar nog geen schim van wat het nu is. Ikzelf was nog een jonge vent van eind 20, nog geen grijs haartje te zien, en nog een volle bos haar.

Anyway, ik kende destijds alleen privehuizen, en was reuze benieuwd naar dit concept, waar je na betaling van entree de hele dag mocht blijven tussen de vrouwen.

Ik zat er meteen in de eerste dagen na de opening. Vol verwachting zat ik daar aan de bar (na betaling van 50e entree), wachtend op het vrouwelijk schoon. Het was er nog niet druk.
    Ik was ook nog niet gewend dat er veel Oost Europese vrouwen in clubs werkten, iets wat destijds net in opkomst was.
    Later op die dag druppelden er steeds meer (Oost Europese) vrouwen binnen.
    Ik liet me door een (Tsjechische ?) jonge vrouw overhalen naar de kamer te gaan. Ze begon me (ongevraagd) te pijpen zonder condoom. Iets wat ik niet gewend was, en van geschrokken was.

De club was gevaarlijk dichtbij mijn werkplek, op zon 5km rijden.

In 2005 leerde ik er Ina kennen (niet de echte naam) en zij zou mijn eerste echte saunaclub liefje worden. Ze was Nederlandse, uit Noord-Holland, paar jaar ouder dan ik, mooie slimme vrouw, die ik een paar jaar later ook mee naar huis nam, waar ze ook zonder betaling in mijn bed bleef slapen. Ze was een van de vele dames die voorheen had gewerkt in Yab Yum in Amsterdam, wat toen net (voor de eerste keer) gesloten was.

Vanaf 2006 begon de club pas echt te draaien. Was er altijd reuze gezellig, met veel ouderwetse Amsterdamse cafe muziek en Amsterdamse gastvrouw.
    2006 en 2007 waren de topjaren van de club.

Er waren veel feestjes, met veel bezoekers. Nadeel van de club was wel dat in 2006 steeds meer (Nederlandse) vrouwen de prijzen gingen opvoeren (de eerste Amsterdamse gastvrouw trad nog streng op tegen afwijken van de standaardtarieven van 50/100, maar toen die weg was, en een nieuwe gastvrouw kwam die vooral vriendinnen wilde zijn met de vrouwen, was er geen houden meer aan).
    Die Nederlandse vrouwen waren het peperdure Yab Yum gewend. De Oost Europese vrouwen hielden zich nog wel aan de 50/100 (waar het elders overal 50/75 was, zoals in Happy Garden en Golden Time), maar de Nederlandse vrouwen gingen toen al 75/150 vragen. Wat zelfs nu nog heel duur is, maar toen bizar duur voor een saunaclub. Ik verdiende toen nog maar net iets boven modaal, en spaarde niks. Al mijn zuurverdiende centjes gingen daar snel op. Maar heb geen spijt, financieel zou ik dat later allemaal goedmaken.
    Maar door de torenhoge prijzen kwamen er vooral criminelen. En gewone burgers die niet verder kwamen dan een half uur of uur per bezoek.
    Later kwam de klad erin, teveel fout volk binnen. Teveel champagne feestjes. Er gebeurden soms dingen die het daglicht niet konden verdragen.

Er kwam, mede door de opgevoerde prijzen en de chaos (de vrouwen waren baas en de gastvrouw had niets meer te zeggen) vrij snel de klad in. De club liep niet meer goed. In januari 2012 kwam er al na 7 jaar een einde aan deze club door faillisement. Het pand werd gesloten vanwege 5 miljoen belastingschuld, en vondst van wietplantjes nadat de club al gesloten was.

Ik zal het nooit vergeten. Het was het begin van mijn ijsberen carriere.
    Het is moeilijk te bevatten dat dit alweer 20 jaar geleden is. Kan het me nog als de dag van gisteren herinneren.

Ina stuurde me nadat ze gestopt was (weggestuurd wegens wangedrag) in de club nog 4 jaar lang kaartjes van vakanties, en kerstkaartjes. Totdat ze in 2012 een man leerde kennen, waarmee ze getrouwd is, en 1 kindje heeft gekregen. Ina was een typische voetbalvrouw. Heeft geen dag van haar leven echt gewerkt (buiten de club). Maar het gaat haar goed.

Enkele jaren geleden is het pand gesloopt, en zal er nooit meer een seksinrichting komen. Ik heb nog wel wat fotos.
    Mooie herinneringen.

BaddaBing-april2019-jpeg.jpg
    Badda Bing, april 2019 (kort voor de pandemie, en kort voor afbraak pand)
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 28 januari 2025 om 06:18

2. Onderstaande 25 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

bram4826 (28 januari 2025),DENTEKKER (28 januari 2025),Eddy_V (28 januari 2025),Elmo3108 (28 januari 2025),GrandCru (28 januari 2025),Gustomass (28 januari 2025),Haradamannetje (28 januari 2025),irongiant ( 3 februari 2025),JonnyFontane (28 januari 2025),Kurt Cobain (28 januari 2025),Liefje (28 januari 2025),Massi (31 januari 2025),mentholbear (28 januari 2025),mynasch (28 januari 2025),Partycrasher (28 januari 2025),Paul1968 (28 januari 2025),Purrfect (28 januari 2025),rmjhexe (28 januari 2025),schoolmeester (28 januari 2025),Siberische tijger (28 januari 2025),stimpy3 (28 januari 2025),The Joker (28 januari 2025),Ties85 (29 januari 2025),WANDELAAR5 (28 januari 2025),yylover (28 januari 2025)

Last Online
    13 april 2025 @ 11:55
    Discussies
    2
    Thanks
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    20 jaar seks saunaclubs in Nederland

Ik realiseerde me deze ochtend (met enig nostalgisch gevoel) dat het nu exact 20 jaar geleden is dat de eerste Nederlandse seks saunaclub (naar Duits concept) opende, in januari 2005. Het was Badda Bing in Hulten, vlakbij Tilburg. (Yin Yang bestond toen nog niet als saunaclub, Sixsens ook niet, dat heette tot 2012 club Aspasia.)

....
    Inderdaad als je terugdenkt dan kan je het je bijna niet voorstellen hoe snel de tijd voorbijgaat, laatst was ik nog aan het denken hoeveel geld ik achter heb gelaten in al die jaren club bezoek, daar had ik gemakkelijk 2 huizen van kunnen kopen. Goed, die zullen er wel zijn maar staan waarschijnlijk ergens in Oost-Europa.
    Positief bekeken heb ik dan toch een bijdrage aan de economie van Oost-Europa kunnen bijdragen.

4. Onderstaande 10 leden hebben Eric45 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (28 januari 2025),Elmo3108 (28 januari 2025),irongiant ( 3 februari 2025),mentholbear (28 januari 2025),pietpotent44 (28 januari 2025),Purrfect (28 januari 2025),schoolmeester (28 januari 2025),spinazieboy (29 januari 2025),stimpy3 (28 januari 2025),WANDELAAR5 (28 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 03:30
    Discussies
    125
    Thanks
    1.082

Standaard

Ik ben daar vroeger regelmatig geweest. Lekker dichtbij. Mooie kamers gemaakt.

Last Online
    Gisteren @ 20:48
    Discussies
    323
    Thanks
    18.995

Standaard

20 jaar geleden was ook YBF opgericht.

Last Online
    Gisteren @ 23:22
    nicht weit weg von Jenny's PartyTreff Xanten aber so weit weg von Acapulco....
    Discussies
    93
    Thanks
    333

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric45 Bekijk bericht
    Inderdaad als je terugdenkt dan kan je het je bijna niet voorstellen hoe snel de tijd voorbijgaat, laatst was ik nog aan het denken hoeveel geld ik achter heb gelaten in al die jaren club bezoek, daar had ik gemakkelijk 2 huizen van kunnen kopen. Goed, die zullen er wel zijn maar staan waarschijnlijk ergens in Oost-Europa.
    Positief bekeken heb ik dan toch een bijdrage aan de economie van Oost-Europa kunnen bijdragen.
    Tja, je kunt er veel geld aan uitgeven.
    Als jij er 2 huizen van had kunnen kopen, zouden de dames van jouw uitgegeven saunaclubgeld er in Oost Europa wel 4 of meer van hebben kunnen kopen....mochten ze jouw geld verstandig hebben gepaard en uitgegeven/mochten ze het geld zelf hebben mogen houden etc etc. ...

Gustomass die ook een dikke auto misgelopen is aan dit mooie tijdverdriif.
    zo ge ut makt, zo hedde ge ut.

need to get her before we can be together...

8. Onderstaande 2 leden hebben Gustomass bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (28 januari 2025),pietpotent44 (28 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Discussies
    87
    Thanks
    2.489

Standaard

Dank voor de reminder... de tijd gaat echt heel snel voorbij. Aan BB heb ik echt hele slechte herinneringen. Waarschijnlijk kwam ik er te laat, zeg maar toen de dames de macht al hadden gegrepen. Op mij kwam het destijds over alsof er kamerprijzen werden gevraagd die een behoorlijk privehuis amper durfde te vragen. Daarbij waren de dames destijds enorm visionair, ze hadden een pakket met 'extras' waar de huidige dames van bijvoorbeeld Magnum nu nog wat kunnen leren.
    Voeg daarbij de entree die, toen ik er was, in geen enkele verhouding stond tot het gebodene, en het feest was compleet. Top prijs voor inkom en top prijs voor een kamer. Dat in de tijd dat in grotere clubs in Duitsland nog het 50-25-25 concept van toepassing was.

Maar.... wel confronterend hoe snel de tijd gaat.......dank voor de reminder!!
    Laatst gewijzigd door uurtje; 28 januari 2025 om 18:11
    Een uurtje is ook maar een uur...

10. Onderstaande 4 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (28 januari 2025),pietpotent44 (28 januari 2025),schoolmeester (28 januari 2025),WANDELAAR5 (28 januari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 22:54
    Discussies
    172
    Thanks
    1.158

Standaard

Zou makkelijk een extra huis kunnen zijn maar wat heb je eraan. Je kunt er maar in 1 tegelijk zijn. Betaald bovendien een hoop belasting over dat extra huis. Dan geeft ik het liever uit aan de dames.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

12. Onderstaande 2 leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (29 januari 2025),WANDELAAR5 (28 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 01:07
    Discussies
    297
    Thanks
    31.918

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Technologisch gezien een heel andere tijd dan nu: er was al wel Internet in de huiskamer, maar dat was nog vrij primitief (met kraakmodem). Mobiele telefoons waren er al wel, maar nog geen smartphones of tablets

Nadeel van de club was wel dat in 2006 steeds meer (Nederlandse) vrouwen de prijzen gingen opvoeren (de eerste Amsterdamse gastvrouw trad nog streng op tegen afwijken van de standaardtarieven van 50/100, maar toen die weg was, en een nieuwe gastvrouw kwam die vooral vriendinnen wilde zijn met de vrouwen, was er geen houden meer aan).

Maar door de torenhoge prijzen kwamen er vooral criminelen. En gewone burgers die niet verder kwamen dan een half uur of uur per bezoek.
    Later kwam de klad erin, teveel fout volk binnen. Teveel champagne feestjes. Er gebeurden soms dingen die het daglicht niet konden verdragen.

Er kwam, mede door de opgevoerde prijzen en de chaos (de vrouwen waren baas en de gastvrouw had niets meer te zeggen) vrij snel de klad in. De club liep niet meer goed.
    Mooi om over die tijd te lezen. Dit ijsbeertje heeft die helaas gemist. Zeg altijd als iemand er naar vraagt, dat ik dit nog niet zo lang doe vergeleken met de oudgedienden. Maar nu ik er even bij stil sta ben ik alweer bijna 8 jaar wezen ijsberen in diverse regio's van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Overigens had ik in die tijd al flat rate internet via de kabel en 1 van de eerste smartphones, zoals we die nu kennen. Draaide op Windows, aangezien Android en iOs nog niet bestonden. Maar het was nog niet zo ingeburgerd.

En dat probleem zie je nu weer, maar dan in Duitsland waar het steeds meer het Wilde Westen lijkt waar de dames de prijzen bepalen. De rijken en foute gasten leggen dat makkelijk neer, maar Jan Modaal komt er steeds minder en/of maakt steeds minder kamers.
    Ik hoop dat het SC concept niet hetzelfde lot van Bada Bing ondergaat en vergaat tot een mooie herinnering...

14. Onderstaande 3 leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

irongiant ( 3 februari 2025),pietpotent44 (29 januari 2025),The Joker (29 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 03:39
    Discussies
    56
    Thanks
    4.639

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kempie Bekijk bericht
    Zou makkelijk een extra huis kunnen zijn maar wat heb je eraan. Je kunt er maar in 1 tegelijk zijn. Betaald bovendien een hoop belasting over dat extra huis. Dan geeft ik het liever uit aan de dames.

Je had natuurlijk ook een groter huis kunnen kopen. Of een saunaclub.

(is dat geen idee voor alle ijsberen hier, om een gemeenschappelijke cooperatie op te zetten waarmee we een (zegge: een (1)) saunaclub komen met huisregels over de te verlenen service door de dames?)

16. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (28 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 01:07
    Discussies
    297
    Thanks
    31.918

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    (is dat geen idee voor alle ijsberen hier, om een gemeenschappelijke cooperatie op te zetten waarmee we een (zegge: een (1)) saunaclub komen met huisregels over de te verlenen service door de dames?)
    Daar komen we nooit uit. De 1 wilt schappelijke prijzen, de ander wilt geen kruideniersmentaliteit. De 1 wilt zich volproppen met gamba's, de ander vind dat die geur aan z'n handen diens trek in een mosseltje doen verdwijnen. Enzovoorts en etcetera

18. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

irongiant ( 3 februari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 03:39
    Discussies
    56
    Thanks
    4.639

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Mooi om over die tijd te lezen. Dit ijsbeertje heeft die helaas gemist. Zeg altijd als iemand er naar vraagt, dat ik dit nog niet zo lang doe vergeleken met de oudgedienden. Maar nu ik er even bij stil sta ben ik alweer bijna 8 jaar wezen ijsberen in diverse regio's van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk..
    Mijn 'ijsberencarriere' begon met kinky ergens rond 2013/2014, waarbij ik vooral privedvps bezocht. M'n eerste clubbezoekje was aan acapulco in velbert (volgens mij in 2015; zou kunnen dat dat toen anders heette). Na de eerste paar bezoekjes aan acapulco had ik wel zoiets van "hrm, qua service verschilt dit helemaal niet zoveel van dvps in nl, maar het is wel goedkoper', om daarna magnum, babylon en PSR te ontdekken (in de tijd dat die laatste twee nog serviceclubs waren :D). Dat waren wel de betere tijden, in alle opzichten. In het jaar voor corona werd in magnum/samya al wel wat meer geupselld door de aantrekkelijkere dames, maar het bleef wel beschaafd, en het was zeker niet de norm. Ik heb toen ook een periode gehad dat zo'n beetje 1 op de 2 kamertjes uitstekend was. En toen kwam corona :(
    Laatst gewijzigd door stimpy3; 29 januari 2025 om 00:07

20. Onderstaande 3 leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (29 januari 2025),irongiant ( 3 februari 2025),mentholbear (29 januari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 22:54
    Discussies
    172
    Thanks
    1.158

Standaard

Wat mij opvalt aan de post van pp44 is dat hij in 2006 het al had over prijzen van 50p30 en 100p60 maar in een ander draadje zegt dat 70p30 en 140p60 te veel is tov inflatie wel intussentijd is de inflatie 54% in die tijd.

Maar in die discussie gaat ie om het niet te erg te maken natuurlijk niet uit van begin jaar 2006.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

22. Onderstaande 2 leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (29 januari 2025),stimpy3 (29 januari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Discussies
    52
    Thanks
    5.146

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kempie Bekijk bericht
    Wat mij opvalt aan de post van pp44 is dat hij in 2006 het al had over prijzen van 50p30 en 100p60 maar in een ander draadje zegt dat 70p30 en 140p60 te veel is tov inflatie wel intussentijd is de inflatie 54% in die tijd.

Maar in die discussie gaat ie om het niet te erg te maken natuurlijk niet uit van begin jaar 2006.
    Ach jee, de bekende azijnpissers hebben weer wat gevonden.
    Ik zat er al op te wachten.

Als je mijn post goed gelezen had, had je ook gelezen dat ik schreef dat Badda Bing al voor die tijd bizar duur was voor een saunaclub. En dat andere saunaclubs zoals Happy Garden en Golden Time in die tijd 50/75 rekenden (net zoals alle andere saunaclubs later in die regio: yin yang, villa vertigo, living room etc.
    Er liepen veel ex Yab Yum vrouwen rond, die heel hoge tarieven gewend waren.
    Badda Bing was met afstand de duurste saunaclub destijds.

De inflatie over afgelopen 20 jaar is 40% (geen 54%)
    En over de laatste 50 jaar 20%.
    Op basis daarvan is een reeel half uur tarief nu 60 of 70 euro.
    En een reeel uurtarief 110 of 120 euro.
    Dus ja, 140e voor een uur is geen reeel uurtarief, dat zou pas over 8 of 10 jaar reeel zijn op basis van inflatie.

Maar dat had ik allemaal al in een ander topic uitgebreid uitgelegd (yy topic of prijzen topic).
    Dit topic gaat over 20 jaar saunaclubs.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 29 januari 2025 om 12:13

24. Onderstaande 4 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (30 januari 2025),mentholbear (29 januari 2025),peterp095 (29 januari 2025),WANDELAAR5 (29 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 00:21
    Discussies
    20
    Thanks
    620

Standaard

Een maatje van me heeft nog een badjas van de club bij de Amsterdamse gastvrouw gekocht bij ons eerste bezoek aan de club een paar dagen na de opening in 2005.

De lichtbruine dunne badjas zag ik onlangs nog bij zijn ouders thuis in de badkamer hangen en die denken nog steeds dat het merchandise van de serie Soprano's is...

De spiegel met de felicitaties van de opening van de club erop van een, inmiddels verboden motorclub in NL, die pontificaal in de entree prijkte vond ik dan weer wat minder, maar dat zal ongetwijfeld een strategische zet geweest zijn van of het management of de motorclub..

In die club was ik in ieder geval sneller dan in Le Grand, maar toen ik daar hoorde dat YY als saunaclub verder ging, ben ik eigenlijk niet echt meer in Hulten geweest als bezoeker... Heb er vaak zat bekenden afgezet of opgehaald, maar voelde geen behoefte meer om er binnen te stappen met alle ontwikkelingen daar...

Het begon inderdaad goed, maar we weten allemaal hoe het geëindigd is...

Sent from my Atari Falcon 060
    Iedereen is uniek behalve ik en keer op keer beleef je meer met je jongeheer!

26. Onderstaande 6 leden hebben Poppalarge bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 1 februari 2025),mentholbear (29 januari 2025),pietpotent44 (29 januari 2025),The Joker (29 januari 2025),Ties85 (29 januari 2025),WANDELAAR5 (29 januari 2025)

Last Online
    15 april 2025 @ 17:57
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Seksbedrijven (bordelen, parenclubs, 'massagesalons', erotische sauna's/bioscopen) zijn alleen interessant voor hun eigenaar/aandeelhouders omdat ze makkelijk kunnen fungeren als een wasmachine om zwart geld mee wit te wassen. Zowel Yab Yum als Badda Bing waren de wasmachine van een roemruchte motorclub. Vrijwel elk (groot) bordeel is hoofdzakelijk een wasmachine, en niet zelden gerelateerd aan de onderwereld. Logisch, want geen enkele reguliere financiële instelling verstrekt kapitaal om een seksbedrijf te beginnen. We leven immers in een zeer bekrompen maatschappij.

Bij de meeste bordelen merk je daar als klant niks van. Zo niet bij bordelen waar de roemruchte motorclub bij betrokken is. Daar is duidelijk te merken dat je als klant verzeild bent geraakt in een milieu waar je beter zo ver mogelijk vandaan kan blijven.

In maart 2005 bracht ik mijn eerste en enige bezoek aan Badda Bing. Na met een eerste kamergang de ergste druk van de dobber gehaald te hebben nam ik de omgeving in me op. Hierdoor begonnen er wat vermoedens te knagen. Vermoedens die later bevestigd werden, waardoor ik het bij dat ene bezoek heb gelaten. Het is immers sterk af te raden om rond te hangen in gelegenheden die door roemruchte motorclubs als (verlengstuk van) hun clubhuis worden gebruikt.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Gisteren @ 19:38
    Discussies
    128
    Thanks
    16.381

Standaard

JW, heb je de Puch inmiddels verkocht ?

29. Onderstaande 3 leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 1 februari 2025),hasta la pasta ( 2 februari 2025),stimpy3 ( 1 februari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 21:30
    Discussies
    67
    Thanks
    10.469

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Het is immers sterk af te raden om rond te hangen in gelegenheden die door roemruchte motorclubs als (verlengstuk van) hun clubhuis worden gebruikt.
    Nou ik kan je vertellen dat was GT ook. En daar was je naar eigen zeggen vaste klant.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

31. Onderstaande 5 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 1 februari 2025),rob45 ( 2 februari 2025),schoolmeester ( 2 februari 2025),stimpy3 ( 1 februari 2025),WANDELAAR5 ( 2 februari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 22:48
    Discussies
    34
    Thanks
    5.297

Standaard

Tjonge, dan is er toch ergens iets niet goed gegaan JW ! De radar voor motorbendes was niet altijd even zuiver.
    Kan gebeuren natuurlijk,heb je er helaas toch nog aan meegewerkt. Don't worry, je was de enige niet..

33. Onderstaande 2 leden hebben rob45 bedankt voor deze bijdrage:

stimpy3 ( 3 februari 2025),Ties85 ( 2 februari 2025)

Regels voor berichten