Thailand / Maleisië 2024.
De laatste tijd heb ik weinig geschreven, maar ik was een paar weken de hort op. Dat was lang geleden, eerst vanwege de Covid, daarna vanwege wat andere omstandigheden die me niet op reis lieten gaan. Maar nu kwam het dan toch van. Het zuidwesten van Thailand en het noordwesten van Maleisië bezocht. De heenreis met Air India was slechts 750 euro, maar begon al met een enorme vertraging, eerst 7 uur op Schiphol en daardoor 12 uur in Delhi. Dan kun je een vergoeding claimen van in dit geval 600 euro. Dat zit in de molen, maar als het klopt dan ben ik voor 150 heen en weer. We gaan het zien.
Eerst maar in Pattaya met een vriendinnetje, (tirak in het Thais), afgesproken, waar ik vaker mee op stap geweest was. Want niet overal in Thailand pik je met het grootste gemak meiden op, en in Maleisië al helemaal niet. Nadat we ons eerst eens lekker sufgeneukt hadden, en goed gedineerd in de Beergarden, boekten we ons reisje. We vlogen via Kuala Lumpur naar het eiland Langkawi en namen namen onze intrek in een hotel in de kustplaats Pantai Cenang. Een taxi boek je hier het voordeligst met Grab, een soort Uber. In Thailand werkt dat ook goed trouwens. Ik moest in het hotel mijn paspoort laten zien vanwege de boeking, maar de tirak werd niets gevraagd, die kon zo doorlopen. Een half uur later was de eerste wip op Maleisische bodem een feit. Je ziet dat je in een Islamitisch land light bent, aan de hoofdbedekking van de vrouwen, die vaak moddervet zijn, maar verder merk je er niets van. Vriendelijke mensen. Mooie stranden met barren en restaurants en in de avond fireshows. Wat onze hobby betreft had ik het goed ingeschat, als je geen meid meeneemt dan zul je alleen slapen. Tenzij je over heel bijzondere gaven beschikt. Langkawi is een vrij groot eiland met veel toerisme. De zgn. Skycab, een kabelbaan naar het hoogste punt was echt mooi. Een boottochtje naar de mangroves ook wel. In Thailand laat ik haar alles regelen, maar hier spreken ze alleen Maleis en Engels, dus moest ik het zelf doen. Zoals een rit met een Quad, ook wel ATV genoemd. Ze dacht dat er een chauffeur bij hoorde, maar toen ze ervoor stond bleek dat ze toch echt zelf moest rijden, oh my Buddha. Wel een gids voorop, wij ieder apart erachteraan. Ze rijden hier links net als in Thailand, voor mij dus even goed omschakelen. Via een stuk openbare weg naar een crossterrein. En wat een kutding om de bocht mee te nemen. Enfin, we hebben de finish gehaald.
De volgende dag met de ferry naar Koh Lipe, een klein maar heel mooi Thais eilandje. Dan krijg je op het strand weer met de Immigration te maken, maar dat was zo geregeld. De terugreis later, was lastiger, want dan moet je je via een qr code aanmelden op een site van de Maleisische overheid. Bijzonder, want bij binnenkomst op KL Airport kreeg ik meteen een stempel voor drie maanden en de tirak voor een maand. Maar goed, op Koh Lipe ook veel toeristen, wel een gezellige winkelstraat, maar geen barren met bargirls. Zelfs geen poolbiljart gezien. In een kwartier steek je het hele eiland over. Een bungalowtje aan het strand boek ik altijd maar op goed geluk, in de middenklasse. Vaak valt dat mee. Maar dit onderkomen was van gevlochten riet en oogde wel heel primitief. Geen airco, maar een fan. Voor mij is dat genoeg. Wel een nette badkamer. Maar ik kan weer een tropische ervaring afvinken: geneukt onder de klamboe. De stranden zijn prachtig, met in de avond dinner on the beach en fireshows. Een boottochtje gemaakt naar eilandjes met koraalriffen waar je goed kunt snorkelen. Een van de eilandjes bestond uit mooie ronde gekleurde stenen, waarvan ze er meeteen paar bij zich stak. Tot ik een bordje ontwaarde waar in twee talen op stond wat voor onheil je allemaal kunt verwachten als je het waagt om zo’n steen mee te nemen. En dat was nogal wat, want of ze de vingers gebrand had, zo gauw lagen ze weer op de grond. Na een dag of drie, vier heb je hier ook alles wel gezien. De ferry naar Lankawi sloot niet goed aan op onze vlucht, dus maar een dag eerder vertrokken en ons nog een avond vermaakt op de stranden van Pantai Cenang. Nog een tip: In Maleisië is het goed te doen, en voordelig om geld te pinnen bij de ATM. In Thailand is dat duur en wissel je beter cash.
We kwamen terug in Pattaya op de avond dat er een groot vuurwerk werd afgestoken. Het verkeer zat helemaal klem. De taxi kwam niet tot halverwege de stad. Dan is het een voordeel als je met een local bent, er wordt even wat gekwetterd, en met twee motorbikes werden we met een dodemansrit kris kras tussen de auto’s door naar het hotel gebracht. Snel naar het strand om het vuurwerk niet te missen. Dat werd vanaf scheepjes voor de kust afgestoken en was heel mooi. Pattaya Beach heb ik nog nooit zo propvol gezien, vooral veel Chinezen. Die zijn gek op dit soort evenementen. We bleven nog een dagje in Pattaya en gingen toen weer ieder ons weegs. Zij naar haar familie in de Isaan, ik naar Bangkok, waar ik had afgesproken met de plaatselijke Miss. Die had ik ook in geen jaren gezien, maar nog altijd een mooie vrouw, waar je mee voor de dag kunt komen. Een avondje op stap met Miss Bangkok was vaak de afsluiter. Met de tuktuk verplaats je je het handigst in het Bangkokse verkeer. Voor grotere afstanden natuurlijk de skytrain, maar die komt niet overal. We gingen dineren in Asiatic, een leuke plaats met winkeltjes en restaurantjes aan de rivier en gingen stappen in het oergezellige Soi Cowboy. Ze bleef uiteraard bij me slapen na een heftige neukpartij in het Nanahotel. De laatste dag hield ik voor mezelf, want ik moest een hele vroege vlucht halen. Mooie gelegenheid voor een boottripje op de Chaophraya rivier, waar je het beste uitzicht hebt op de stad, want overal in Bangkok zit je tussen de hoge gebouwen. Nog even een laatste Thaise massage in soi 8, en eens bij Lolita’s binnengestapt, waar een knappe meid, genaamd Daeng me achter een gordijntje op een verrukkelijke manier de zak leegzoog. Daar kan menig saunagirl nog wat van leren. En zo kwam er weer een eind aan de Thaitrip. Maar niet voor de laatste keer, er is nog zoveel te ontdekken in dat prachtige land, en ik ben noglangnietuitgewandeld.
Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.