En wat vind je van een Casio voor €363.000?
https://horloge.info/dit-is-de-duurste-g-shock/
![]()
En wat vind je van een Casio voor €363.000?
https://horloge.info/dit-is-de-duurste-g-shock/
![]()
Horloge horloge...maar het eerste horloge op de maan is.....of beter gezegd was....ik bedoel niet de kast. Maar uurwerk. Was ook zwitsers
Heb zo een First Watch On The Moon Omega Speedmaster. Erg leuk ding.
Overigens was First Watch In Space om de pols een Sturmanski en in open space een Strela. Beide Russisch.
Maar het binnen werk van de omega ..was speciaal gemaakt door Jaeger lecoulter. En dat heeft de twee astronouten het leven gered ....
mentholbear (19 juli 2024)
Ascari (19 juli 2024),mentholbear (19 juli 2024),Wentelt Eefje (20 juli 2024)
Dat was in die tijd heel gangbaar. Ook dat bv Rolex in hun Daytona's Zenith uurwerken hebben gebruikt.
Tegenwoordig is het steeds meer allemaal manufactuur wat de klok slaat, ipv gebruik maken van ebauches.
Jammer, jammer vond ik wel z'n charme hebben van bv een Tudor.
Maar goed, we beginnen nogal af te dwalen... Ik hoor volgens mij in de verte Wentelteefje grommen![]()
Gielle012 (19 juli 2024),middagbeer (19 juli 2024)
ik heb spijt dat ooit over horloges begon.
MB oftewel Casio-bear is uitgebreider met zijn verslagjes over horloges, dan met zijn verslagjes over de dames.
Ach ja, bij iedereen zit wel een radertje los![]()
Never argue with a fool, people might not know the differnce
mentholbear (20 juli 2024),Wentelt Eefje (20 juli 2024)
Ja en de radertjes geven de tijd aan .....
En op een goede kamer gang heb ik het idee dat ze sneller draaien...........
mentholbear (20 juli 2024),The Joker (19 juli 2024)
Roemeense horloges lopen sneller dan welk ander horloge ooit.
En de Roemeense dames lopen ook steeds sneller..... van de kamer af.
Ascari (20 juli 2024),Eddy_V (21 juli 2024),mentholbear (20 juli 2024)
Ik wil altijd een divers hebben.. Stoere horloges.. Dat jullie niet tot de apple watch cult horen.. Weet jij welke die gouden casio is menthol? Die echt gouden.. vintage
Bijkomend voordeel voor ouder wordende ijsberen is dat duik horloges vaak lekker duidelijke wijzers en indices hebben. Meestal voorzien van een dikke laag lichtgevende verf, zodat je in het donker nog kunt zien hoe laat het is.
Naar een SC draag ik ook graag een diver. De duikersring kan ik mooi gebruiken om m'n sauna rondjes én kamerduur mee timen
Heb geen I-phone, dus ook geen Apple Watch. Mijn daily beater is wel een smartwatch.
Geen idee welke die gouwe is. Is ook meer een statement dat ding dan een gebruiksvoorwerp.
Casio heeft geen echt gouden Vintage model in de aanbieding, wel bv dit veel gedragen model.
SmartSelect_20240721_215839_Chrome.jpg
Lewandowski droeg de A158 variant trouwens nog niet zo lang geleden. Ook mooi en goedkoop.
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
mentholbear (21 juli 2024),Wentelt Eefje (22 juli 2024)
Ik zag laatst dat Cavendish met een horloge van een dikke ton de sprint aan gaat. Hij zou toch maar crashen en je staat er met je neus bovenop. Dan zou ik echt niet voor de bidon als aandenken gaan.
Dat horloge wat B30 post, wordt momenteel zeer veel door vrouwelijke collega's gedragen. Ik vroeg waarom ze met zo'n retro ding lopen. "Dat is nu in maar dat snap jij toch niet want jij bent oud."
mentholbear (21 juli 2024),WANDELAAR5 (22 juli 2024)
stimpy3 doet niet aan horloges. Da's een beetje zo gegroeid: toen stimpy3 nog studeerde (iets beta-achtigs) had-ie geregeld te maken met hoogveldmagneten. Denk NMR/MRI-apparaten. Leuk speelgoed, en dan leer je heel snel dat metalen spullen in de buurt van zi'n ding niet zo'n briljant idee zijn. Je kunt zo'n ding natuurlijk afdoen iedere keer als je een sample moet wisselen of iets moet doen daar in de buurt (net zoals dat je je portemonee veilig buiten bereik moet leggen want bankpasjes vnden sterke magneten ook niet leuk), maar met een horloge is dat teveel gehannes. Plus: d'r hingen voldoende klokken overal in 't gebouw, en ik maakte d'r een sport van of m'n 'interne klok' te checken met de klokken die her en der hingen. Toch aardig om te merken dat ik vaak wel binnen 5 minuten goed zat.
Maar goed, dit soort klokkies zijn natuurlijk vooral een statusding. Meh.
mentholbear (21 juli 2024),Wentelt Eefje (22 juli 2024)
stimpy3 (21 juli 2024)
Kunst doet het ook goed om zwart geld te parkeren. En heeft de potentie voor veel grotere bedragen dan klokkies.
Ik meende dat ze die casio in de 80 ger jaren ooit eens als grap in echt goud uitgebracht hebben. Maar ik kan er niets over terug vinden. Dus ik zal het wel fout hebben.. Die goedkope casios zijn natuurlijk foei lelijk.. Maar dat was ook de grap. Qua divers.. mn vader had er een vroeger daarom vind ik ze mooi.. Maar ik heb geen dure.. omegas wilde ik een voor het vrouwtje kopen die is van de status symbolen.. Maar die rent ineens met een nep apple watch rond die ze geweldig vind.. Ze is niet high tech snap toch al niet wat ze met apple producten moet want ze weet niet eens hoe het allemaal werkt.
mentholbear (22 juli 2024)
Je weet vast ook niet hoe heel je smartphone werkt. Toch gebruik je er waarschijnlijk 1
Ik gebruik misschien ook maar 1% van wat m'n Garmin kan. Zo sportief is dit luie varken namelijk niet.
Maar ik vind het reuze handig dat ik notificaties kan zien, zonder m'n mobieltje uit m'n zak te hoeven halen.
middagbeer (22 juli 2024)
Ik ben nog van de generatie bellen en appen beetje browsen . maar telefoontje hacken lukt me ook nog wel hoor hahahhahahha..
Wentelt Eefje (22 juli 2024)
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetba...euro~a4b6953c/Oud-Ajacied David Neres krijgt pistool op hoofd gericht en wordt beroofd van horloge ter waarde van 100.000 euro
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
mentholbear ( 2 september 2024)
Ik draag m'n luxe horloges daarom ook zelden meer buitenshuis.
En al helemaal niet naar een saunaclub. Bij het zien van een Rolex of glimmende Breitling schieten de kamerprijzen meteen als een gillende keukenmeid omhoog![]()
Over Rolex en Breitling gesproken, wist je dat al hun horloges het COSC certificaat hebben? Een keurmerk voor op chronometer niveau nauwkeurige horloges?
En een bruggetje voor ijsberen: wist je dat er voor DVP in saunaclubs het officieuze GOSC keurmerk bestaat? Voorbehouden aan dames die voldoen aan de Gouwe Ouwe Sauna Club service. Ook wel bekend bij sommigen als de Heilige drie eenheid![]()