Never argue with a fool, people might not know the differnce
Agronymus1 (19 april 2024),Kurt Cobain (18 april 2024),Wentelt Eefje (18 april 2024)
R.I.P.
"Guter Sex muss sich anhören
als ob man mit Badelatschen wegrennt."
- Markus Krebs
R.I.P.
R.I.P.
Maakte deel uit van geweldige band
R.I.P.
Toch wel een van mijn jeugdhelden. Begin jaren 70 waren de Beatles verleden tijd en ik had ze niet echt meegemaakt in de sixties. Te jong om iets van muziek te begrijpen. Toen kwam een vriend aan kakken met een elpee van de Allman Brothers Band. "At Fillmore East" getiteld. Ik wist niet wat ik hoorde. Dit was wel effe wat anders dan die 2-minuten-kut-singeltjes van de Beatles "Help" of "A Hard Day's Night"
Hier waren mannen te horen met haardossen tot op de broekriem en ellenlange gitaarsolo's. Enerzijds stevige rock maar met een vleugje jazz-achtige klanken en de kenmerkende "twin guitar sound". oftewel een "double lead guitar". Klonk heel harmonisch. Afkomstig van Dickey Betts en de legendarische Duane Allman. Vanaf die tijd verknocht aan de zogenaamde "Southern Rock".
Zoals gezegd, de jaren 60 was ik te jong om muziek echt te kunnen appreciëren. Smaak en interesse volledig bepaald door de jaren 70. Ruige en vooral harde rock, gierende gitaren en lange nummers hadden toen de voorkeur zoals de klassieker "Whipping Post" en "In Memory of Elisabeth Reed". Luister nog geregeld naar muziek uit die tijd. Koptelefoon op en mijn gehoor verkloten met volume op maximum.
Ik kan wel een recente video plaatsen en dan heb je betere kwaliteit maar onderstaande is precies de tijd dat ik qua muziek de smaak te pakken kreeg.
Betts tweede van rechts zittend (hangend).
![]()
hasta la pasta (19 april 2024),schoolmeester (19 april 2024),Siberische tijger (19 april 2024),snaal88 (19 april 2024),WANDELAAR5 (19 april 2024),Wentelt Eefje (19 april 2024)