Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 04:19
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.165
    Discussies
    233
    Thanks
    21.596
    Thanked
    6.316 in 3.006 posts

    Standaard Kelvin Kiptum (24) - wereldrecordhouder marathon

    Bron: satanic surfer

    IMG_0540.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu.nl
    Wereldrecordhouder op marathon Kelvin Kiptum (24) overleden bij verkeersongeval

    Kelvin Kiptum, wereldrecordhouder op de marathon, is zondag om het leven gekomen bij een verkeersongeval, zo heeft zijn familie bekendgemaakt. De Keniaan was 24 jaar oud.

    Het ongeval gebeurde zondagavond op de weg tussen Eldoret en Kaptagat in Kenia. Naast Kiptum kwam ook zijn 36-jarige Rwandese coach Gervais Hakizimana om het leven. Een derde persoon zou gewond zijn geraakt en ligt in het ziekenhuis.

    Kiptum klokte op 8 oktober vorig jaar 2:00.35 op de marathon van Chicago en dook daarmee onder de recordtijd van zijn landgenoot Eliud Kipchoge (2:01.09). Bij de vrouwen werd de marathon die dag gewonnen door Sifan Hassan, die na afloop met Kiptum poseerde voor de foto's.

    Kiptum gold als de beste marathonloper van dit moment en als favoriet voor goud op de Olympische Spelen van komende zomer in Parijs. Hij hoopte op termijn als eerste atleet ooit een tijd onder de twee uur te lopen in een marathonwedstrijd.

    In november werd bekend dat Kiptum op 14 april zou meedoen aan de marathon van Rotterdam. Hij sloot niet uit dat hij daar een wereldrecord zou lopen. "Als het weer goed is en mijn lichaam goed voelt, dan wil ik in april mijn eigen toptijd verbeteren. Ik weet dat ik daartoe in staat ben", zei Kiptum in november.

    Kenia treurt om verlies van 'echte held'

    Het overlijden van Kiptum zorgt voor een enorme schok in Kenia én in de sportwereld. "Verschrikkelijk nieuws. We rouwen om het overlijden van een bijzonder mens, Kelvin Kiptum", schrijft de Keniaanse oud-premier Raila Odinga op X.

    Volgens Odinga treurt heel Kenia om het verlies van een "echte held". Kiptum was vader van twee kinderen.

    Sebastian Coe, voorzitter van de internationale atletiekfederatie World Athletics, is geschokt en diepbedroefd. "Kelvin Kiptum was een ongelooflijke atleet met een grote nalatenschap. We zullen hem missen", schrijft Coe.
    Bron: nu.nl

    R.I.P. de gedroomde winnaar van de Olympische marathon in Parijs komende zomer en beoogd eerste man die de marathon onder de twee uur zou lopen in de komende marathon van Rotterdam is tragisch omgekomen. En laat onze gedachten ook uitgaan naar zijn Rwandese coach Gervais Hakizimana (36) die eveneens bij het ongeval omkwam.
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  2. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (12 februari 2024),Siberische tijger (12 februari 2024)

  3. #2
    Geregistreerd
    19 mei 2019
    Last Online
    Vandaag @ 15:46
    Locatie
    am Rhein
    Berichten
    2.069
    Discussies
    123
    Thanks
    2.096
    Thanked
    2.263 in 1.010 posts

    Standaard

    https://www.nu.nl/sport-overig/63011...werkelijk.html

    "Ik ben diep bedroefd door het nieuws dat Kelvin Kiptum en zijn coach zijn overleden", schrijft tweevoudig olympisch kampioen Sifan Hassan op Instagram. "Mijn hart doet zeer. Mijn condoleances gaan uit naar zijn familie, vrienden en fans."
    Never argue with a fool, people might not know the differnce

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

FKK Artemis 468*60   Babylon 468*60