Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Last Online
    10 januari 2025 @ 14:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard Hans Melchers - miljardair - op 85-jarige leeftijd overleden.

Bridge- en kunstmaecenas Hans Melchers is overleden op 85-jarige leeftijd.

Voor een uitvoerige levensbeschrijving zie Wikipedia

Ik wil hem vooral herinneren als degene die door zijn sponsoring het Nederlandse Bridge naar de wereldtop heeft gebracht en zonder wie de belangrijkste stap naar die wereldtop door het 12 jaar geleden van de Bermuda Bowl in eigen land nooit gemaakt had kunnen worden. Hij werd in oktober 2011 bij acclamatie uitgeroepen tot erelid van de Nederlandse Bridge Bond. Hij was oprichter, voorzitter en een actieve speler van de zeer succesvolle Nederlandse bridgeclub 't Onstein te Vorden. En een fanatieke maar aangename tegenspeler aan de bridgetafel weet ik uit eigen ervaring.

En ik wil hem graag herinneren als degene die op 8 maart 2012 bekend maakte dat hij ongeveer duizend kunstwerken van Nederlandse kunstenaars uit de vroegere collectie van DS Art had gekocht. De collectie was in onderpand bij de Nederlandse tak van Deutsche Bank. Melchers liet toen weten de realistische en magisch realistische werken van onder anderen Carel Willink, Pyke Koch en Jan Mankes openbaar toegankelijk te zullen maken.

De werken werden ondergebracht in een nieuw museum voor realistische kunst dat gerealiseerd is in het voormalige gemeentehuis van Gorssel in de gemeente Lochem. De publieksopening van Museum MORE was op 2 juni 2015 met de eerste tentoonstelling Scherp kijken. Traditie en eigenheid in de collectie van Museum MORE.
    Een tweede vestiging van Museum MORE, in Kasteel Ruurlo in de Gelderse gemeente Berkelland, werd op 23 juni 2017 geopend door Pieter van Vollenhoven. Hier is de collectie Carel Willink/Fong Leng te vinden.

Hoewel mijn voorliefde moderne kunst betreft, bezoek ik beide musea geregeld met mijn ouders. Ik hoop dat Hans Melchers in het hiernamaals 3 prettige tafelgenoten voor een paar potjes bridge vindt, daarbij omringd door kibitzende kunstenaars wier werk hij op een prachtige wijze (semi-)permanent voor het publiek toegankelijk heeft gemaakt.

Prettig spel Hans!
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

2. Onderstaande 4 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers ( 7 november 2023),Big30 ( 7 november 2023),Eddy_V ( 8 november 2023),Siberische tijger ( 7 november 2023)

Last Online
    Vandaag @ 17:20
    Discussies
    15
    Thanks
    11.709

Standaard

Was hij ook niet de eigenaar van een bedrijf dat veroordeeld is voor het leveren van grondstoffen voor het maken van gifgassen aan het regime van Saddam Hoessein in Irak? Foto's van de slachtoffers van de aanvallen met gifgas zul je zeker niet aantreffen in zijn museum.

4. Onderstaande 2 leden hebben Agronymus1 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 9 november 2023),Ties85 (12 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Klopt beide.
    - Markus Krebs

6. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 ( 8 november 2023)

Last Online
    Vandaag @ 16:06
    Discussies
    114
    Thanks
    1.970

Standaard

Een vies mannetje die in zijn nadagen alles heeft geprobeerd om zijn naam zuiver te krijgen ( maar internet is forever ) volgens mij ook sponsor van een aantal zeer (s)linkse politieke partijen/organisaties.
    I just don't give a fuck

8. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (12 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Iemand die niet alleen vuilspuiters als bovenstaande scribent in de rechtbank met succes bestreed, maar ook nog eens een fonds oprichtte en van een goede oorlogskas voorzag om minder gefortuneerde slachtoffers van smaad te ondersteunen om terecht hun naam te zuiveren tegen ongefundeerde aantijgingen als hierboven gedaan door iemand die zelf naar het schijnt ... ...

... vul zelf iets verschrikkelijks in op de bovenstaande puntjes om net zo'n fijne toetensbord-held te worden als Ties85...
    - Markus Krebs

Last Online
    Vandaag @ 16:06
    Discussies
    114
    Thanks
    1.970

Standaard

Als je betrokken bent bij leveringen aan dit soort landen die het vervolgens gebruiken om hun eigen bevolking plat te spuiten. En dan zal ik de rest van zijn dubieuze naam nog buiten beschouwing laten, ben je gewoon een vies mannetje die zijn reputatie wil schoonvegen.
    Zie hier nog een paar gezellige foto's bij de rechtbank van de slachtoffers, zo een fijne en liefdadige man verder hoor:

https://www.ad.nl/binnenland/slachto...hter~ac5120fc/

Mvg. een toetsenbordheld...
    I just don't give a fuck

11. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (13 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Zegt de man die een voor vervelende zaken (7 jaar is niet niks) veroordeelde pooier die ook als Hells Angels Mitglied het nodige op zijn kerfstok heeft als redder van de saunaclub-branche ziet. Dan heb je ineens iets minder scrupules? Vrouwen meppen en brandmerken is wel je ding? Hang dan hier alsjeblieft niet het heilige boontje uit...
    - Markus Krebs

Regels voor berichten