Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
    Last Online
    10 januari 2025 @ 14:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard Een kwestie van kwesties

Om het Aanval van Hamas op Israël topic er niet mee te vervuilen, maar omdat ik het ook zonde vind om dit per IM uit de doeken te doen, een eigen topic voor de opheldering van Tornado's vraag waar ik nu sta in de verschillende kwesties...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tornado Bekijk bericht
    Dan zal ik, hoewel ik geen reet begrijp van waar je nu precies staat in de verschillende kwesties die de laatste jaren onze aandacht vragen, mijn woke-verdenking terugnemen.
    Dan doen we het zo:
    jij geeft aan welke kwesties en ik geef aan waar ik sta en waarom ik dat zelf al dan niet woke vind. Daarna mag jij (of eenieder die zich geroepen voelt) weer.
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

Last Online
    Vandaag @ 07:12
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Standaard

SmartSelect_20231027_225959_Chrome.jpg

https://www.bnnvara.nl/zembla/artike...genderprotocol

Jij lijkt me typisch zo'n extreem links door woke geïnfecteerd manneke die de behandeling volgens het Dutch Protocol 100% ondersteunt . Uiteraard ben je anti zwarte Piet en ondersteunt de klimaat gekkies die van God los zijn!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

3. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (28 oktober 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Ik ben erg links zonder dat ik dat extreem links wens te noemen... maar basisinkomen in combinatie met Piketty-achtige progressieve belasting op inkomen èn vermogen is een goede basis voor een goede maatschappij.

transgenderprotocol en transgender politiek niet woke

Lullig om het er mee gelijk te stellen, maar niet meer of minder dan een modieus waanbeeld bij het overgrote deel van degenen die claimen non-binair te zijn of aan genderdysforie te leiden als ingebeelde lactose- en glutentolerantie. Het bestaat, maar absoluut niet in de mate waarin het nu lijkt voor te komen. Goed dat het clubje hobbyisten van het Amsterdam UMC zeer kritisch door Zembla benaderd wordt.

anti zwarte piet dat was woke, maar is dat sinds een jaar niet meer

Tradities zijn er om af te schaffen als ze niet meer in een beschaving passen. Zelfs in Grevenbicht wordt sinds 2019 op Vastelaovesdeensdig een kunstgans gebruikt voor het ganstrekken. Ik heb teveel Surinaamse en Antilliaanse vrienden die het in de west nooit als probleem ervaren hebben, maar hier in Nederland met de schaduwzijde geconfronteerd werden. Dus voor mij is de roetveegpiet al een aantal jaren het gewenste alternatief. Maar niet alleen voor mij. In de aanloop naar het Sinterklaasfeest vorig jaar tekende zich voor het eerst in Nederland een historische meerderheid af, die uitsluitend roetveegpieten een meer dan acceptabel alternatief vindt.

tegen klimaatgekkies niet woke

Ja, we zullen met zijn allen zuinig moeten zijn op deze planeet. Maar een Green Deal? Xtinxction Rebellion vastlijmacties op snelwegen en in musea? Absoluut onzinnig gedrag. Allemaal een dag per week geen of minder vlees eten: goed plan, vleestaks: idioot plan.
    - Markus Krebs

5. Onderstaande 3 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Big30 (28 oktober 2023),Siberische tijger (28 oktober 2023),stimpy3 (30 oktober 2023)

Last Online
    Gisteren @ 22:40
    Discussies
    237
    Thanks
    13.564

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    [ . . . ]
    Lullig om het er mee gelijk te stellen, maar niet meer of minder dan een modieus waanbeeld bij het overgrote deel van degenen die claimen non-binair te zijn of aan genderdysforie te leiden als ingebeelde lactose- en glutentolerantie. Het bestaat, maar absoluut niet in de mate waarin het nu lijkt voor te komen. Goed dat het clubje hobbyisten van het Amsterdam UMC zeer kritisch door Zembla benaderd wordt. [ . . . ]
    Ik zie over een jaar of 15 aan de horizon de volgende lotgenotengroep c.q. rechtenorganisatie voor gendysforie ontstaan. Zij zullen de artsen gaan aanklagen en financiële compensatie gaan eisen vanwege de slechte voorlichting en het veranderen, misvormen en verminken van hun uiterlijke geslachtskenmerken terwijl ze nog in de labiele puberteitsfase zaten. Bovendien dat artsen de met genderdysforie worstelende patiënt niet hebben gewaarschuwd voor de ingrijpende gevolgen van een lichaamsveranderende operatie.

7. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (28 oktober 2023)

Last Online
    12 januari 2025 @ 21:44
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

... maar basisinkomen in combinatie met Piketty-achtige progressieve belasting op inkomen èn vermogen is een goede basis voor een goede maatschappij.
    Ofwel: De kenmerkende maakbare samenleving gedachte van mensen die denken dat de menselijke natuur te herprogrammeren is, en dat we zo tot een utopie komen.

Tradities zijn er om af te schaffen als ze niet meer in een beschaving passen.
    Zo was het sinterklaasfeest in Nederland op sterven na dood totdat er een principekwestie van gemaakt werd. De sinterklaas-traditie is inmiddels vervangen door een diepe verdeeldheid in de maatschappij. Stukken beter dan een kinderfeest waarbij de ene clown een baard en een mijter draagt, en de andere clown zwart geschminkt is.

J.W.
    Keep on Walking.....

9. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (30 oktober 2023)

Last Online
    11 december 2024 @ 14:35
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

Waar een mens zich druk om kan maken.
    Geef anderen de ruimte en laat je niet voorschrijven wat je doen of laten moet.

11. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

stimpy3 (30 oktober 2023)

Last Online
    Vandaag @ 08:41
    Discussies
    55
    Thanks
    4.410

Standaard

Xtinxction Rebellion vastlijmacties op snelwegen en in musea? Absoluut onzinnig gedrag.
    Dat heb ik ook. "moet er nou weer zo'n mafkees zichzelf vastlijmen aan een schilderijlijst " Het vervelende is alleen: het werkt wel. Een petitie tekenen dat je je zorgen maakt over het klimaat? Haalt de krant niet. Braaf demonstreren op de aangewezen plaats op het malieveld? Je mag blij zijn als je een vermelding op nu.nl krijgt. Maar als een paar honderd lui iedere dag op de A12 gaan zitten en opeens kan er wel een kamermotie over het stoppen van fossiele subsidies worden ingediend.

De overheid ligt veel te veel in bed met bedrijven -- iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat Tata steel en de industrie in dordrecht/moerdijk niet al te fris is, maar gemeentes en andere overheden doen alsof ze niks zien 'want anders kost het banen'. En zelfs met de absolute minimumeisen wordt een handje gelicht omdat 't allemaal maar geld kost. Dan vind ik 't niet heel raar als er een beweging opstaat die buiten de gevestigde kanalen om dingen gedaan probeert te krijgen.

(als je door de beneluxtunnel rijdt, dan kun je van tijd tot tijd meegenieten van de walm van de raffinaderijen daar. Maar aan de westkant heb je de raffinaderijen, direct ernaast heb je aan de oostkant de woonwijk 'Pernis'. Helemaal geen onaardig wijkje, vrijstaande huizen overal, wat groen in de buurt maar letterlijk 'onder de rook van Pernis'. Kan me niet voorstellen dat het daar gezond wonen is, en dat je geregeld roetaanslag op je auto vindt.)

13. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Gisteren @ 22:40
    Discussies
    237
    Thanks
    13.564

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Ofwel: De kenmerkende maakbare samenleving gedachte van mensen die denken dat de menselijke natuur te herprogrammeren is, en dat we zo tot een utopie komen.
    [ . . . ]
    Dat zal inderdaad nooit lukken want een utopie is een niet-bestaand iets. Net als het paradijs met al die maagden die al die overleden (mannelijke) moslimstrijders gaan bevredigen. Maar goed, we zullen het herdefiniëren als, een streven naar een ideale samenleving. Voor wie die samenleving dan ideaal is laat ik voor dit moment in het midden.
    Wat betreft dat herprogrammeren, blijkbaar is dat bij de Palestijnen een geliefde bezigheid. In dat andere topic lees ik namelijk dat (Palestijnse) kinderen op scholen, in moskeeën, media of direct door Hamas zelf van jongs af aan met Jodenhaat gehersenspoeld/ge-herprogrammeerd worden met in het vooruitzicht een eigen staat en de vernietiging van Israël en alle Joden. Dat is dan hun ideale samenleving. Mochten ze onverhoeds in de strijd sterven dan wacht een andere wereld namelijk het paradijs. Hoogst waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren en daarmee is hun utopie weer verworden tot een niet-bestaand iets.

15. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    12 januari 2025 @ 21:44
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Het vervelende is alleen: het werkt wel.
    Is dat zo????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    De overheid ligt veel te veel in bed met bedrijven ...
    (...)
    ... niet al te fris is ...
    (...)
    ... gemeentes en andere overheden doen alsof ze niks zien ...
    (...)
    ... Kan me niet voorstellen dat het daar gezond wonen is ...
    Die bedrijven huren lobbyisten in die ervoor zorgen dat de overheid gezellig bij die bedrijven in bed komt liggen. Die lobbyisten maken het bed zo comfortabel voor overheidsfunctionarissen dat ze spontaan vergeten de belangen van burgers of zelfs de volksgezondheid in het oog te houden.

Als jezelf vastlijmen aan de Utrechtse Baan werkelijk een effectief middel was om besluitvorming te beïnvloeden dan zou deze methode wel door lobbyisten gebruikt worden. Echter, lobbyisten zijn geen intellectuelen, maar die zijn daadwerkelijk intelligent. Dus die beseffen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Vandaag @ 08:41
    Discussies
    55
    Thanks
    4.410

Standaard

Da's een beetje het punt: die A12-plakkers hebben niet zoveel geld. Ja, misschien wel eenmalig, met een gofundme ofzo. Maar oliemaatschappijen hebben miljarden aan cash en miljarden aan bestaande infrastructuur liggen. Plus goedbetaalde juristen en lobbyisten, die uiteindelijk ook gewoon door ons betaald worden. Zit allemaal in de kostprijs van een liter benzine of diesel.

Ander punt is dat de 'schone energielobby' op dit moment nog te weinig marktaandeel (en werkgelegenheid) heeft om in den haag een vuist te maken op dezelfde manier als dat de fossielboeren dat doen.

Maar principieel zijn d'r best wel wat dingetjes hoor. Moet iedere lobbygroep die te weinig centjes heeft dan maar een snelweg gaan blokkeren? (en if so, wanneer kunnen we de eerste ijsberenblokkade verwachten op de A4 tegen de te hoge prijzen van de dames in Samya , en met ijsberen die zich met natuurvriendelijke lijm vastlijmen aan hun favorietje? )

18. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (31 oktober 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Een topic voor de opheldering van Tornado's vraag waar ik nu sta in de verschillende kwesties...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tornado Bekijk bericht
    Dan zal ik, hoewel ik geen reet begrijp van waar je nu precies staat in de verschillende kwesties die de laatste jaren onze aandacht vragen, mijn woke-verdenking terugnemen.
    Dan doen we het zo:
    jij geeft aan welke kwesties en ik geef aan waar ik sta en waarom ik dat zelf al dan niet woke vind. Daarna mag jij (of eenieder die zich geroepen voelt) weer.
    Inmiddels getackeld:
    - basisinkomen
    - transgenderprotocol en transgender politiek
    - anti zwarte Piet
    - klimaatgekkies

Helaas nog niet op aangeven van Tornado die "waar ik sta in de verschillende kwesties die de laatste jaren onze aandacht vragen" ook weer niet zoveel aandacht vindt vragen dat hij overige kwesties "van belang" is gaan detailleren.
    - Markus Krebs

Regels voor berichten