Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Last Online
    Gisteren @ 14:47
    Discussies
    24
    Thanks
    3.504

Standaard FAQ: Hotels in de omgeving van Babylon

Elsdorf is een landelijke gemeente met weinig overnachtingsmogelijkheden (de streek is dan ook niet zo toeristisch).
    Ik overnachtte meestal in het verderop gelegen Bergheim. Dat is ook geen metropool en heeft jammer genoeg geen hotels met een 24-uursreceptie zoals in Ratingen.
    Toch zijn er heel wat goedkope pensions, maar je moet ze weten te vinden. Wil je wat meer anonimiteit kan ik je Hotel Bergheim aanbevelen.

De onderstaande lijst is niet compleet, maar bevat wel al de pensions/hotels waarmee ik een goede ervaring had.

@ Feierabend (1,9 km)
    Köln-Aachener-Straße 229
    50189 Elsdorf
    http://www.zimmervermietungelsdorf.de/

Heel aangenaam verrast door dit pension. Ik werd er vriendelijk ontvangen door maar liefst drie generaties: moeder, baby en grootmoeder! Dat huiselijk gevoel is wel mooi meegenomen, maar dat maakt wel dat een hoerenloper hier niet veel kan komen zonder ooit de vervelende vraag gesteld te krijgen wat je hier zoal ...
    Dit is één van mijn beste ervaringen tijdens het ijsberen, ik sliep hier als een roos. 's Ochtends ontbeet ik buiten in het zonnetje alvorens naar Sixsens te gaan.

Let wel dat de prijs op Booking.com hier veel hoger ligt dan de eigenlijke prijs. Via Booking.com zag ik prijzen van minstens €50, terwijl hun website slechts €20-€25 aangeeft!

Plus:
    - Vriendelijk.
    - De prijs-kwaliteitverhouding is onovertroffen (indien je belt of via hun website reserveert).
    - Nette en voldoende ruime kamers.
    - Gedeelde badkamer is nieuw en net.
    - Rustig.
    - Op wandelafstand van Babylon.
    - Vlakbij Aussichtspunkt Tagebau Hambach. Leuk om voor het slapen gaan eens een kijkje te gaan nemen.
    Min:
    - Niet anomniem.
    - Ze kunnen er alleen Duits.

@ Domi's Gästehaus (3,6 km)
    Lechenicher Str. 9
    50126 Bergheim (Zieverich)
    http://www.domis-gaestehaus.de/

Dit pension staat voor eens en altijd in mijn geheugen gegrift want hier was ik te gast tijdens mijn laatste neukweekend vlak voor de Coronapandemie.
    Toch zou ik het kunnen aanbevelen want een overnachting is al even sterk afgeprijsd als in Feierabend, en slecht was het er niet.
    Opgelet: ze staan niet op Booking.com.

Plus:
    + Heel goedkoop: €32 per nacht.
    + Kamers zijn net en voldoen ruimschoots.
    + Gedeelde badkamer is net.
    Min:
    - Geen receptie (zoals vaak het geval is met kleine pensions). Je moet een tijdstip afspreken om de sleutel te krijgen. Ik vind dat maar een gedoe.
    - Gelegen aan de spoorweg. Ik werd vaak wakker van het diep gerommel van de trein.

@ Pension Schlüssel (3,6 km)
    Lechenicher Str. 7
    50126 Bergheim (Zieverich)
    http://www.pension-schluessel.de/

Gelegen achter de hoek van Domi's Gästehaus. Uitgebaat door dezelfde familie en situeert zich in dezelfde prijsklasse.
    Check zelf eens uit want ik heb geen ervaring met dit pand.

@ Hotel Bergheim (6 km)
    Zum Biotop 7
    50127 Bergheim
    https://www.hotelbergheim.com/

Dit hotel bezocht ik het meest omdat het anoniem is en vooral praktisch, maar daarmee is alles wel gezegd.
    Het hotel zelf heeft geen charmante uitstraling en ligt op een zielloos bedrijventerrein.
    Zo kan je buiten op het terras een drankje nuttigen met zicht op het aanpalend Shell-station. Idylle troef...
    Maar goed, we zijn hier om te neuken.

Plus:
    + Kamers voldoende ruim en net.
    + Alhoewel geen 24-uursreceptie zijn de openingsuren wel erg ruim (8.00-22.00).
    + Vroeger inchecken was geen probleem. Ik arriveerde regelmatig rond 12:00-13:00.
    + Bijna altijd iemand anders achter de balie (goed voor je anonimiteit).
    + Vlak bij snelweg en treinstation.
    + Vlak bij de Erft (het enige stukje natuur in de omgeving). Leuk om voor het slapen gaan eens een kijkje te gaan nemen.
    Min:
    - Prijs is na de coronacrisis de hoogte in geschoten: van €45 naar €75! Dat is veel te veel voor basic kamers.
    - Inspiratieloos design, het hotel straalt niks uit.
    - Ongezellige omgeving.

@ Parkhotel Bergheim (4,8 km)
    Kirchstraße 12
    50126 Bergheim
    https://parkhotelbergheim.de/

Beslist gezelliger dan Hotel Bergheim.

Plus:
    + Kamers voldoen ruimschoots voor mij.
    + Prijs rond €60.
    + Leuke ligging in het stadscentrum.

Min:
    - Risico op nachtlawaai buiten.
    - Dunne muren.
    - Vroeger inchecken dan 14:00 is niet mogelijk, wat ik iets te laat vind als je naar een dagclub zoals Babylon gaat.

2. Onderstaande 7 leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 8 oktober 2023),cameltoe slide ( 8 oktober 2023),mechelen ( 8 oktober 2023),mentholbear ( 9 oktober 2023),Schietgraagft (11 oktober 2023),schoolmeester ( 8 oktober 2023),WANDELAAR5 ( 8 oktober 2023)

Last Online
    Gisteren @ 23:04
    Discussies
    289
    Thanks
    29.594

Standaard

Je vergeet hotel Babylon

Last Online
    5 december 2024 @ 13:03
    Discussies
    0
    Thanks
    16

Standaard

Mooi overzichtje. In Elsdorf zelf heb je ook nog Hotel Restaurant Haus Hubertus aan de Gladbacher strasse.
    Je zou kunnen lopen naar Babylon vanuit hier, maar is wat ver. Denk dat je al gauw een 25 minuutjes wandelt..

Regels voor berichten