Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Last Online
    9 april 2024 @ 11:55
    Discussies
    12
    Thanks
    174

Standaard Merendeel Duitsers wil een maximumsnelheid invoeren op de Autobahn

Duitsers vragen om een maximumsnelheid in te voeren op de Autobahn is als Nederlanders vragen of ze voortaan niet meer ongevraagd tafels willen verplaatsen op een terras. Het zit gewoon te diepgeworteld in de cultuur. Tenminste, dat zou je denken. Want het blijkt dat het merendeel van de Duitsers het prima vindt om voortaan 130 km/u te rijden op de snelweg.

Het Duitse Bild deed onderzoek naar wat de Duitsers willen doen om klimaatverandering tegen te gaan. Zo wil 40 procent van de Duitsers best iets meer betalen voor de peut als dat helpt en 39 procent zou best willen overstappen op een elektrische auto. Ook opvallend: 41 procent van de mensen wil best 100 euro per maand extra betalen als dit zou helpen tegen klimaatverandering.

‘Merendeel Duitsers wil een maximumsnelheid op de Autobahn’
    Van alle ondervraagden wil dus 57 procent de onbegrensde Autobahn loslaten voor een maximumsnelheid van 130 km/u, als dat beter zou zijn voor Moedertje Aarde. Hoe het ook gaat lopen in Duitsland, een invoering van 130 km/u zal nog wel even duren. Maar misschien toch maar even gaan plannen als je ooit nog van plan was om de topsnelheid van je auto te testen.
    https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuw...c271b8b6&ei=28

Misschien dat die 130 max ook gaat helpen om eens een keer af te komen van die urenlang durende files daar?
    Sinds er in Nederland een max van 100 is ingesteld tuf je in ieder geval moeiteloos zonder oponthoud overal naartoe. Dat was daarvoor wel anders!

2. Onderstaande leden hebben Robwandelaar bedankt voor deze bijdrage:

Liefje (12 augustus 2023)

Last Online
    Gisteren @ 22:32
    Discussies
    42
    Thanks
    1.106

Standaard

Ze kunnen daar beter een maximum kamertarief invoeren als ik zo de verhalen van m'n oud-medestrijders lees.

4. Onderstaande 7 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (12 augustus 2023),Eddy_V (12 augustus 2023),Ethan Cunt (23 augustus 2023),mentholbear (14 augustus 2023),Robwandelaar (12 augustus 2023),The Pussyhunter (23 augustus 2023),WANDELAAR5 (12 augustus 2023)

Last Online
    9 april 2024 @ 11:55
    Discussies
    12
    Thanks
    174

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Ze kunnen daar beter een maximum kamertarief invoeren als ik zo de verhalen van m'n oud-medestrijders lees.
    Volgens de laatste Roemeense klapekster waarmee ik in Penelope op de kamer was bestaan er geen limieten voor wat kamertarieven betreft.

Last Online
    Gisteren @ 01:04
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.528

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robwandelaar Bekijk bericht
    Misschien dat die 130 max ook gaat helpen om eens een keer af te komen van die urenlang durende files daar?
    Nee, want de oorzaak daarvan ligt voornamelijk bij de wegwerkzaamheden, de grote hoeveelheid LKW’s en het slecht anticiperen van minder ervaren weggebruikers

Sinds er in Nederland een max van 100 is ingesteld tuf je in ieder geval moeiteloos zonder oponthoud overal naartoe. Dat was daarvoor wel anders.
    Inderdaad, meestal kan ik moeiteloos met een lekker gangetje van 130-140 km/u over de Nederlandse snelwegen rijden.
    Alleen op dat klote stuk met 10-rijbanen op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam gaat de cc op 105 (135 in de avond) en dan nog niet altijd filevrij!
    En Garde

7. Onderstaande 3 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (13 augustus 2023),Haradamannetje (12 augustus 2023),schoolmeester (12 augustus 2023)

Last Online
    25 januari 2024 @ 10:03
    Discussies
    20
    Thanks
    552

Standaard

Betutteling slaat daar ook al toe, maar dat kan niet anders met die Linkse Groene Woke-beweging.
    Overheden diene er voor de burgers te zijn en niet andersom.
    In Duitsland worden de kerncentrales gesloten terwijl elders in Europa, zelfs zeer traag in Nederland, weer worden gebouwd c.q. worden gepland.
    Ook in België houdt men het hoofd koel, ondanks de linkse energieminister, en gaat men langer met kernenergie door.
    Ik ben blij als ik mijn dure auto, met een topsnelheid van 225 km, eens een keer de sporen kan geven in Duitsland. Dan kan het inwendige vuil eruit en rijdt die dan veel beter.
    Inwendige vervuiling van een motor gebeurt als men niet een keertje door kan rijden.

9. Onderstaande leden hebben bertje600 bedankt voor deze bijdrage:

Haradamannetje (12 augustus 2023)

Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Discussies
    186
    Thanks
    2.964

Standaard

Eehh bertje600: volgens mij staat er in het artikel dat 'het merendeel van de Duitsers' dit wil (althans, volgens onderzoek van Bild), dat heeft dus niks met de door jou zo gehate Overheid te maken.

Last Online
    Vandaag @ 02:00
    Discussies
    56
    Thanks
    4.493

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robwandelaar Bekijk bericht
    https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuw...c271b8b6&ei=28

Sinds er in Nederland een max van 100 is ingesteld tuf je in ieder geval moeiteloos zonder oponthoud overal naartoe. Dat was daarvoor wel anders!

Ik weet niet waar de OP rondkart, maar de hele regio rotterdam staat al vanaf mei zo'n beetje om de dag muurvast vanwege de haringvlietbrug/heinenoordtunnel die in renovatie liggen. Daarnaast had je pre-corona ochtenspits en avondspits; tegenwoordig is het vanaf 9 uur 'morgens tot 9 uur 's avonds in de randstad continu druk en net-geen-file. Daarnaast natuurlijk ook de nodige ongelukken overal in het land die meteen ellenlange files en omrijroutes geven.

wbt de duitse situatie: probleem wat je in duitsland hebt is dat je files hebt van knooppunt tot knooppunt, omdat de oprit/afritten daar vaak te krap bemeten zijn. Hoop knooppunten zijn ook uitgevoerd als klaverblad, met vrij krappe bochten, waardoor je daar wel af moet remmen tot 60 km/u oid. Dat beperkt de capaciteit nogal, en zorgt dan ook voor files op de rechter/middenbaan. Valt weinig aan te doen tenzij je het halve duitse wegennet op de schop gaat gooien. In nederland hebben we dat opgelost door langere uitvoeg/invoeg/weefstroken te gebruiken, alleen zijn 80% van de nederlandse autorijders te dom om te poepen, want die gaan dan alsnog in de eerste 50 meter van de invoegstrook de snelweg op (dito voor weefstroken).

12. Onderstaande 4 leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (12 augustus 2023),Eddy_V (12 augustus 2023),Meme Moo (12 augustus 2023),WANDELAAR5 (12 augustus 2023)

Last Online
    15 februari 2025 @ 17:45
    Discussies
    115
    Thanks
    2.001

Standaard

Het zou erg jammer zijn als dat zou doorgaan weer een tijdperk dan ten einde, over 30 jaar kunnen ze zich denk ik sowieso al heel veel niet voorstellen van wat wij nog konden en (legaal) mochten doen.
    En het zou mij niks verbazen als onze hobby daar over de nodige jaren ook tussen zit...
    I just don't give a fuck

14. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

Haradamannetje (12 augustus 2023)

Last Online
    Gisteren @ 22:08
    Discussies
    7
    Thanks
    1.243

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties85 Bekijk bericht
    Het zou erg jammer zijn als dat zou doorgaan weer een tijdperk dan ten einde, over 30 jaar kunnen ze zich denk ik sowieso al heel veel niet voorstellen van wat wij nog konden en (legaal) mochten doen.
    En het zou mij niks verbazen als onze hobby daar over de nodige jaren ook tussen zit...
    Absoluut, als je een beetje nadenkt weet je welke kant het opgaat toch? al willen sommige hier daar niks van weten....
    En over de maximum snelheid: 250 lijkt mij een mooi maximum.

16. Onderstaande leden hebben Haradamannetje bedankt voor deze bijdrage:

Ties85 (13 augustus 2023)

Last Online
    12 februari 2025 @ 14:59
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haradamannetje Bekijk bericht
    Absoluut, als je een beetje nadenkt weet je welke kant het opgaat toch? al willen sommige hier daar niks van weten.....
    Vertel eens? Ik wil wel weten welke kant het opgaat.

Last Online
    Gisteren @ 22:08
    Discussies
    7
    Thanks
    1.243

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tornado Bekijk bericht
    Vertel eens? Ik wil wel weten welke kant het opgaat.
    Tsjah zal hem maar weer beantwoorden in een korte zin: ALLES moet wijken voor de GROENE en WOKE agenda !

Ties legt het eigenlijk al goed uit: ''over 30 jaar kunnen ze zich denk ik sowieso al heel veel niet voorstellen van wat wij nog konden en (legaal) mochten doen.
    En het zou mij niks verbazen als onze hobby daar over de nodige jaren ook tussen zit...''

19. Onderstaande leden hebben Haradamannetje bedankt voor deze bijdrage:

Ties85 (13 augustus 2023)

Last Online
    12 februari 2025 @ 14:59
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haradamannetje Bekijk bericht
    Tsjah zal hem maar weer beantwoorden in een korte zin: ALLES moet wijken voor de GROENE en WOKE agenda !

Ties legt het eigenlijk al goed uit: ''over 30 jaar kunnen ze zich denk ik sowieso al heel veel niet voorstellen van wat wij nog konden en (legaal) mochten doen.
    En het zou mij niks verbazen als onze hobby daar over de nodige jaren ook tussen zit...''
    Woke is gedoemd om te mislukken. Een jaar of twee geleden zei ik dat het eerst nog erger moest worden voordat het zou gaan verdwijnen; op dat punt zitten we nu. Om me heen praten er nu heel veel mensen over en iedereen daarvan is er tegen.

Last Online
    15 februari 2025 @ 17:45
    Discussies
    115
    Thanks
    2.001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tornado Bekijk bericht
    Woke is gedoemd om te mislukken. Een jaar of twee geleden zei ik dat het eerst nog erger moest worden voordat het zou gaan verdwijnen; op dat punt zitten we nu. Om me heen praten er nu heel veel mensen over en iedereen daarvan is er tegen.
    Klopt maar het is ook niet iets wat binnen nu en een paar jaar allemaal gaat gebeuren, maar als je goed om je heen kijkt zijn ze op de scholen al een heel stuk op weg.
    De jongste generatie weet al bijna niet meer beter en de oudere sterft langzaam af, als je nu 65 bent zal je er denk ik weinig last van hebben.
    Maar ik wil niet weten hoe het hier eruit ziet als ik 65 ben nog een slordige 30 jaar ik hoop dat ik dan elders op deze wereld mag vertoeven.
    I just don't give a fuck

22. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

Haradamannetje (13 augustus 2023)

Last Online
    25 januari 2024 @ 10:03
    Discussies
    20
    Thanks
    552

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Siberische tijger Bekijk bericht
    Eehh bertje600: volgens mij staat er in het artikel dat 'het merendeel van de Duitsers' dit wil (althans, volgens onderzoek van Bild), dat heeft dus niks met de door jou zo gehate Overheid te maken.
    Nee, het heeft met het drammerig gedrag van de linkse Woke te maken en die zitten nu in de Duitse regering en maken daar de dienst uit.
    Dat is ook in Nederland gebeurd met D66. Alleen heeft dat hier veel te lang geduurd.

Last Online
    Gisteren @ 11:12
    Discussies
    237
    Thanks
    13.601

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje600 Bekijk bericht
    Nee, het heeft met het drammerig gedrag van de linkse Woke te maken en die zitten nu in de Duitse regering en maken daar de dienst uit.
    Dat is ook in Nederland gebeurd met D66. Alleen heeft dat hier veel te lang geduurd.
    Zoals bij elke coalitie maakt geen enkele partij de dienst uit. Niet in Nederland, niet in Duitsland. In Duitsland rukt rechtsextreem steeds sterker op en dat lokt zoals gebruikelijk reacties op van linksextreem. Als je op de ARD of WDR naar dat politieke magazine Monitor gaat en je tikt dat als zoekterm dan kun je concluderen dat de bruinhemden al danig aan de poorten rammelen. Europa schuift duchtig op naar rechts (extreem).

25. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (13 augustus 2023),stimpy3 (13 augustus 2023)

Regels voor berichten