Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 31 van 31
  1. #26
    Geregistreerd
    15 februari 2007
    Last Online
    17 augustus 2023 @ 22:32
    Berichten
    537
    Discussies
    6
    Thanks
    1.090
    Thanked
    638 in 257 posts

    Standaard

    Inderdaad,mooie verhalen om te lezen !
    Helaas ben ik momenteel niet in de gelegenheid om naar Thailand af te reizen,maar staat zogezegd wel op mijn bucket list
    Dank voor je mooie verhalen

  2. Onderstaande leden hebben Mistralwind bedankt voor deze bijdrage:

    Monkeybone ( 2 januari 2022)

  3. #27
    Geregistreerd
    31 maart 2014
    Last Online
    5 november 2023 @ 09:57
    Berichten
    152
    Discussies
    2
    Thanks
    325
    Thanked
    563 in 80 posts

    Standaard

    Is Thailand op dit moment de moeite waard?

    Ik lees net dat de teugels weer wat strakker zijn aangetrokken, nadat ze de 2 weken voor de kerstdagen weer enigszins los waren gelaten.

    https://thepattayanews.com/2022/01/0...stablishments/

    In dit artikel is te lezen dat er centraal 3 plaatsen zijn gemaakt waar personeel en klanten zich gratis kan laten testen.

    https://thepattayanews.com/2022/01/0...-sell-alcohol/

    In het laatste artikel zie je ook 'restaurants' staan tussen aanhalingstekens omdat veel bars zich getransformeerd hadden tot restaurant, zodat ze ook alcohol konden schenken. :-)

    Ik begon deze post eigenlijk met de vraag, is Thailand en dan in dit geval specifiek Pattaya de moeite om naartoe te gaan in deze tijd. Mijn antwoord daarop is volmondig ja.
    Eigenlijk om meerdere redenen en er natuurlijk van uitgaande dat het mensen lukt om aan alle formaliteiten te voldoen om in Pattaya te kunnen geraken. Ik kan me voorstellen dat het een aardige horde is om te nemen.

    fishing.jpg

    Als ik deze reis vergelijk met voorgaande reizen, kreeg ik ook wel wat het pioniers gevoel, net als ik toen ik ooit voor het eerst die kant op ging. Hoe zal het zijn, is er wel iets open, is het niet uitgestorven?
    Met name door de (youtube) vloggers die in Pattaya verblijven of aandoen, had ik een ietwat somber beeld gekregen van hoe het zou zijn.

    Als je deze filmpjes kijkt, zie je inderdaad dat er (veel) leegstand is, complete (drink) complexen met de grond gelijk zijn gemaakt etc. Het is inderdaad zo, maar er is zoveel meer.
    In Bangkok viel me voor het eerst op dat er minder westerlingen rondliepen en in Pattaya ook zeker. Maar alles wat je wilt doen, met uitzondering van agogo's bezoeken is mogelijk.

    Het is er stiller ja, maar verre van uitgestorven. Er is meer leven daar dan dat er hier in Nederland is. En daarnaast kon ik ook merken dat de Thai heel blij zijn met westerlingen die het land weer bezoeken.
    Het is voor velen de primaire bron van inkomsten. Daarnaast merkte ik ook tussen mijzelf en de Thai een soort van saamhorigheid, Covid. Het is raar, maar het verbroedert ook enigszins.

    fruit.jpg

    De restaurantjes, het straat leven, de massages, de shopping malls, de wandeling over Beach Road, Koh Larn, de eetkarretjes met bbq en fruit, alles gaat gewoon door. Er is meer dan voldoende entertainment voor ons, ok, als je gewend bent de hele nacht te drinken, moet je zelf voorzieningen treffen. Maar tot 23.00 kun je je prima vermaken.

    Ik vertel dit even want ik merk dat veel mensen zich tegen laten houden, met name door een bepaald beeld wat wordt geschetst door de politiek en in de media, dat reizen de duivel is etc. Laat ik daar verder niet op ingaan, maar jullie begrijpen me vast wel. Ik heb in 2021 een aantal maal gereisd door Europa en daarbuiten. En als je op de vliegvelden kijkt, zie je dat er genoeg mensen zijn die zich niet tegen laten houden.

    Deze reis was in die zin voor mij anders omdat het contact dat ik had met de mensen minder vluchtig was. Doordat het minder druk is, is er meer tijd en is men niet meer zo gewend aan de hordes toeristen. Waardoor je ook minder 1 van de velen bent. Althans, dat is mijn ervaring.

    Dus. Ga.

    Ik verwacht niet dat 'de wereld' binnen afzienbare tijd weer open gaat, in de vorm zoals het ooit was. Sterker nog, ik denk dat dat nooit weer gaat gebeuren. Dus leef nu.

    beer.jpg

  4. Onderstaande 16 leden hebben Monkeybone bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (13 januari 2022),frankie10 ( 2 januari 2022),fr_loper ( 2 januari 2022),hasta la pasta ( 2 januari 2022),jansenroy ( 2 januari 2022),Johnsonxxx ( 2 januari 2022),Liefje ( 2 januari 2022),Massi ( 7 januari 2022),Meme Moo (13 januari 2022),mentholbear ( 2 januari 2022),peterp095 ( 2 januari 2022),SeX++ ( 6 januari 2022),stimpy3 ( 2 januari 2022),Ties85 ( 2 januari 2022),Wentelt Eefje ( 2 januari 2022),Wijze grijze ( 2 januari 2022)

  5. #28
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Het ligt ook aan je verwachtingspatroon. Wil je de massale gekte, dan valt het tegen. De vele YouTube verslagen tonen een somber beeld. Maar Pattaya wordt bevolkt door tienduizenden westerlingen, die natuurlijk daar ook hun dagelijkse leven leiden. Verlaten zal Pattaya nooit zijn en de Thais komen er ook gewoon, maar niet voor de sex, wel voor feesten.

    Dinsdag weten we meer over de Test&Go, de manier waarop je met 1 nacht quarantaine en een verplichte verzekering toch Thailand binnen kon komen (en een pcr test voor je vlucht, bij aankomst en op dag 6). Die mogelijkheid is sinds 22 december opgeschort, zal dat de komende weken ook wel blijven is mijn inschatting. Op termijn zal het wel weer mogelijk zijn (reeds goedgekeurde aanvragen blijven geldig, ook als je later reist). Een andere mogelijkheid is om eerst naar Phuket te gaan. Zeker geen straf en na 7 dagen Phuket, waar ook wel iets te doen is , kun je door heel Thailand reizen!

    Veel plezier nog in Pattaya! Chok dee!
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  6. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 2 januari 2022)

  7. #29
    Geregistreerd
    12 november 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 14:09
    Berichten
    742
    Discussies
    107
    Thanks
    1.563
    Thanked
    1.835 in 433 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monkeybone Bekijk bericht

    Het is er stiller ja, maar verre van uitgestorven. Er is meer leven daar dan dat er hier in Nederland is. En daarnaast kon ik ook merken dat de Thai heel blij zijn met westerlingen die het land weer bezoeken.
    Het is voor velen de primaire bron van inkomsten. Daarnaast merkte ik ook tussen mijzelf en de Thai een soort van saamhorigheid, Covid. Het is raar, maar het verbroedert ook enigszins.
    Misschien is het zelfs goed de laatste jaren werd men erg arrogant in Thailand de toeristen werden als vanzelfsprekend, en vaak meer als last dan lust gezien zelfs door mensen die er hun boterham aan verdiende.
    Ook ik kijk uit naar weer eens een vakantie in het verre oosten maar vrijwel alle lokale beleidsmakers laten zich regeren door angst van dag tot dag, daar kun je als toerist geen pijl op trekken.
    En ook daar kunnen ze nog weleens een tijdje last van houden in het toerisme, want veel bestemmingen in Latijns Amerika en Afrika zijn inmiddels alweer lang open en laten zich niet iedere keer op andere gedachten brengen!
    Toeristen vinden dat fijn maar ik hoop dat ze in 2022 ook in Azië en dus niet enkel Thailand ook weer het toeristen licht weten te vinden...
    I just don't give a fuck

  8. #30
    Geregistreerd
    31 maart 2014
    Last Online
    5 november 2023 @ 09:57
    Berichten
    152
    Discussies
    2
    Thanks
    325
    Thanked
    563 in 80 posts

    Standaard

    Ik was vandaag in de kou over de heide aan het fietsen en er schoot me opeens een ervaring binnen die ik nog niet met jullie had gedeeld .

    Eens in de zoveel tijd laat ik, zoals zovelen onder ons, de steeds minder wordende hoeveelheid haar (op mijn hoofd welteverstaan) knippen. Zo ook in Thailand.
    Eigenlijk daar wat vaker, omdat je voor heel weinig geld er dan toch een beetje netjes bij loopt. Ik doe dit vrij impulsief, als ik ergens langs loop en ik heb er zin in, dan stap ik naar binnen.

    Op 1 van de eerste dagen in Pattaya liep ik door Soi Buakhao, voor de kenners, van R-Con richting Central Road. Net voorbij de rare kronkel in die straat, zitten aan de linkerkant enkele kapperszaken.

    Screenshot 2022-01-13 16.30.22.jpg

    Ik weet echt niet meer welke zaak het was, maar op zeker 1 van die op de foto. Ik herinner me dat de uitbaatster zelf op een stenen krukje zat met idem tafeltje.

    Op die dag ging ik daar naar binnen, er was niemand te bekennen behalve mij en een iets vollere kapster, mooi opgemaakt, jaar of 40-45, in een redelijk strakke broekpak achtige outfit. Maar ik kwam niet om te geilen om het zo maar te zeggen, ik was daar eigenlijk helemaal niet mee bezig.

    De vriendelijke dame sprak wat engels ook, en we hadden een leuk gesprek wat toch wat de kant van de interessante onderwerpen op ging. Maar op een speelse lacherige manier.
    Toch viel mij op, dat ze tijdens het knippen wel erg vaak per ongeluk met haar kont tegen mijn benen kwam en als ze achter me stond te knippen ik toch echt wel eens een borst tegen mijn hoofd voelde.

    Tegen het einde van de knipbeurt zocht ze in een lade zo'n scheermesje om mijn nekharen te verwijderen. ik had vol uitzicht op haar kont...die was ook niet ver van mij hand. Dus ik stak terloops mijn vingers wat uit om hem aan te raken. Dat was geen enkel probleem. ze duwde zelfs iets naar achteren en voor ik t wist zat mijn hand vol tussen haar benen. Toen maakte ze er snel lachend een einde aan en bij het afrekenen heb ik haar 200bht ipv de gangbare 100bht gegeven.

    En ik werd bedankt met een aai over mijn kruis. Waar uiteraard sprake was van enige verstijving.

    Ook merkte ze op dat ik me niet geschoren had en raadde me aan eens vroeg in de ochtend te komen, dan zou ze me scheren en knippen.

    Dit heb ik een week later gedaan, weer achterin de zaak plaatsgenomen. Het meest memorabele was wel dat ze terwijl ze me scheerde, ze met gespreide benen over mijn been heen kwam staan/schuren.
    Uiteraard liet mij dit niet onberoerd en heeft ze regelmatig even aan mijn jongeheer getrokken. Overigens zonder climax, maar het was eigenlijk onverwacht een geile ervaring.

    Ok, thx voor t lezen weer.

  9. Onderstaande 15 leden hebben Monkeybone bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (13 januari 2022),fr_loper (13 januari 2022),jansenroy (14 januari 2022),Johnsonxxx (14 januari 2022),JonnyFontane (13 januari 2022),Liefje (13 januari 2022),Massi (16 januari 2022),mentholbear (13 januari 2022),noglangnietuitgewandeld (13 januari 2022),Ricardo Banana (14 januari 2022),SeX++ (18 januari 2022),Ties85 (19 januari 2022),Wacko66 (13 januari 2022),Wentelt Eefje (13 januari 2022),Wijze grijze (13 januari 2022)

  10. #31
    Geregistreerd
    19 oktober 2014
    Last Online
    24 maart 2024 @ 21:45
    Berichten
    88
    Discussies
    5
    Thanks
    29
    Thanked
    273 in 55 posts

    Standaard

    Thanks voor het verslag. Ben net zelf terug uit Zuid Amerika. Alle grote bekende clubs zijn daar dicht vanwege de covid situatie. Ook is het wandelen in Zuid Amerika lastiger daar je erg moet oppassen voor je veiligheid en je centjes. Het beste is met een local te wandelen.

    Daarom vind ik Thailand altijd erg interessant omdat je daar minder met deze nadelen te maken hebt.

  11. Onderstaande 3 leden hebben David Golero bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (16 januari 2022),mentholbear (16 januari 2022),Monkeybone (16 januari 2022)

 

 
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

FKK Artemis 468*60