Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard Onderzoek: sekswerkers kunnen nauwelijks terecht bij banken

    Sekswerkers en exploitanten kunnen bij vrijwel geen enkele Nederlandse bank een hypotheek of zakelijke rekening krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van het KRO-NRCV-programma Pointer. Banken zijn bang dat ze uitbuiting en mensenhandel faciliteren.

    Pointer bekeek de acceptatiecriteria en voorwaarden bij veertien banken. Daarvan zegt alleen de online bank Knab dat sekswerkers worden geaccepteerd voor een zakelijke rekening, en dan ook nog alleen onder bepaalde voorwaarden. De sekswerker moet zzp'er zijn, minimaal 21 jaar oud zijn en een EU-paspoort of een verblijfsvergunning hebben. Exploitanten komen er bij Knab niet in.
    ... https://nos.nl/artikel/2406355-onder...cht-bij-banken
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.509 in 6.306 posts

    Standaard

    Enerzijds weren de banken contant geld van de exploitanten. En als nieuwe exploitanten geen rekening kunnen openen, moeten ze dan maar weer alles contant of via crypto gaan doen? Lijkt me wel vermoeiend voor de exploitant als alle DVP in natura hun inkom betalen

  3. #3
    Geregistreerd
    21 februari 2013
    Last Online
    21 januari 2024 @ 08:18
    Berichten
    25
    Discussies
    1
    Thanks
    7
    Thanked
    13 in 9 posts

    Standaard

    Ik denk dat, als dames, zoals de wetgever graag ziet, zich inschrijven als ZZP'er, de bank veel minder grond heeft op basis waarvan ze een dame van plezier als klant kunnen weigeren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  4. #4
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostZwolle Bekijk bericht
    Ik denk dat, als dames, zoals de wetgever graag ziet, zich inschrijven als ZZP'er, de bank veel minder grond heeft op basis waarvan ze een dame van plezier als klant kunnen weigeren.
    Dat lijkt een nobele gedachte maar ook een zzp´er heeft bij een bank veel minder rechten. En op 1 of andere wijze staat er een kruisje achter je naam en die krijg je niet meer weg.
    Dus dan krijg je weer stromannetjes of zoals bij de dames in Alkmaa met een "nobele" advocaat er tussen ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  5. #5
    Geregistreerd
    15 augustus 2014
    Last Online
    29 december 2023 @ 22:33
    Berichten
    1.577
    Discussies
    29
    Thanks
    1.201
    Thanked
    998 in 622 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostZwolle Bekijk bericht
    Ik denk dat, als dames, zoals de wetgever graag ziet, zich inschrijven als ZZP'er, de bank veel minder grond heeft op basis waarvan ze een dame van plezier als klant kunnen weigeren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Ze openen dan een standaard betaalrekening, misschien. Maar mogelijkheid om contant geld af te storten, dat is maar de vraag. En een dame zal, ook als ze als ZZP'er werkt, toch vooral contant geld ontvangen. Weinig dames die pinmogelijkheid aanbieden en weinig klanten die dat graag doen.

    In sommige bars in België kun je met de pinpas betalen, maar liever niet uiteraard.

  6. Onderstaande leden hebben Jan Verplancke bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (10 december 2021)

  7. #6
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.509 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    En op 1 of andere wijze staat er een kruisje achter je naam en die krijg je niet meer weg.
    Doet me denken aan een overheidsinstantie met blauwe envelopjes die iets te enthousiast kruisjes achter zette en nu de wind van voren krijgt...

    Maar ja, zielige bijstandsmoeders en kinderen die sinterklaas cadeautjes moeten missen doen het in het nieuws veel beter als een wijf met d'r benen wijd

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Diamond 468*60   Living Room 468*60