Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 334

Discussie: Energiebedrijven

  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard Energiebedrijven

    De Consumentenbond wil dat toezichthouder ACM meer middelen krijgt om energiebedrijven te controleren. Aanleiding is de ondergang van Welkom Energie eerder deze week.

    "We merken bij een faillissement dat er vrij laat wordt ingegrepen. Dat zien we nu bij Welkom Energie, maar dat zagen we een paar jaar geleden ook bij Energie Flex", zei Joyce Donat van de Consumentenbond in het NOS Radio 1 Journaal.

    De ACM erkent in het AD dat haar middelen beperkt zijn. Zo kan ze bijvoorbeeld geen advies geven aan consumenten om een bepaald bedrijf te mijden. Een vergunning kan pas worden ingetrokken als de leveringszekerheid in het geding is, zoals bij Welkom Energie het geval was.

    Welkom Energie was door de hoge energieprijzen van de laatste maanden in de problemen geraakt. Eneco heeft de klanten overgenomen, maar die moeten nu veel meer voor hun gas en elektriciteit gaan betalen.
    ... https://nos.nl/artikel/2403514-consu...ergiebedrijven


    Het schuurt al tijden bij alle energiebedrijven. Misstanden ten opzichte van klanten is eerder regel dan uitzondering lijkt het onderhand. Constant zogenaamde aanbiedingen tot allerlei wurgcontracten.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob (31 oktober 2021)

  3. #2
    Geregistreerd
    12 november 2011
    Last Online
    Gisteren @ 15:13
    Berichten
    742
    Discussies
    107
    Thanks
    1.564
    Thanked
    1.835 in 433 posts

    Standaard

    Net op tijd weg bij Welkom vanaf einde deze maand ik heb een jaar van de laagste prijs van dat moment kunnen profiteren, echter is het bij de eindafrekening de vraag of als ik te veel betaald heb dat geld terug krijg.
    Ik weet niet of ik deze maand nog moest betalen maar heb voor de zekerheid de automatische incasso ingetrokken dus ze kunnen wel storten maar niet meer incasseren.
    Gelukkig betaal ik iedere maand een relatief laag bedrag dus veel zou ik normaal niet moeten terug krijgen als ik niet alsnog moet bijbetalen.
    I just don't give a fuck

  4. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (30 oktober 2021)

  5. #3
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Ties, je krijgt niks meer terug. Geen teveel betaalde voorschotten, geen welkomsbonus.

    Als de curator vindt dat je nog een maand moet betalen, dan zou je dat moeten betalen. Je kunt dan eventueel beargumenteren dat je nog een vordering hebt (teveel betaald t.o.v. daadwerkelijk verbruik). Ik denk niet dat een curator zoveel moeite erin steekt on dat allemaal uit te zoeken en de kas zal wel leeg zijn, dus zijn honorarium is ook laag. Maar wees alert!
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  6. #4
    Geregistreerd
    27 september 2016
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:41
    Berichten
    659
    Discussies
    16
    Thanks
    711
    Thanked
    1.581 in 383 posts

    Standaard

    Van harte Welkom.... Ook ik kan fluiten naar m'n centjes. Ik had gekozen voor een hoog maandbedrag zodat ik aan het einde van de looptijd (volgende maand) een flinke meevaller zou hebben. Hoe stom van me.

    Kost me toch wel minstens 20 kamergangen zonder extra's. Klote.

  7. Onderstaande 2 leden hebben Mooiejoke bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (30 oktober 2021),vrije jongen (30 oktober 2021)

  8. #5
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:55
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taka22 Bekijk bericht
    Mijn vraag was waarom te veel betalen aan de energie bedrijf om te sparen voor later, en niet gewoon bij een bank sparen.
    Omdat bedrijven die stunten met energieprijzen er vaak piramide-achtige constructies op na moeten houden die dat stuntwerk mogelijk maken.



    Telefoongesprek tussen energieboer en Jan Wandelaar:

    Energieboer: Goedenavond meneer Wandelaar, u spreekt met de elektronengigant. Bel ik gelegen?

    Jan Wandelaar: Nee, niet echt. Geef me het nummer van uw privé-mobiel even, dan bel ik u zo terug.

    Energieboer: Helaas meneer Wandelaar, dat zal niet gaan. Het is niet de bedoeling dat allerlei mensen mij privé gaan bellen.

    Jan Wandelaar: Precies!!!! Zo denk ik daar dus ook over..... *KLIK*


    J.W.
    Keep on Walking.....

  9. Onderstaande 3 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    pret ( 1 november 2021),WANDELAAR5 (13 augustus 2022),Wentelt Eefje ( 1 november 2021)

  10. #6
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    De huidige situatie was voor geen enkele leverancier te voorzien. Dat heeft niets met pyramide spel te maken. Je kunt je afvragen, het antwoord is wel duidelijk, of nutsvoorzieningen en ook zorg wel aan de markt overgelaten moeten worden. Dat zijn zulke elementaire zaken, dat moet eigenlijk van overheidswege of zelfs Europees geregeld worden.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  11. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    pret ( 1 november 2021)

  12. #7
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 03:37
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Twee jaar terug was Energieflex omgevallen. Eigenlijk moet je geen energie afnemen van nieuwe aanbieders hoe aantrekkelijk ook hun aanbod is.

  13. #8
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 05:38
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    De huidige situatie was voor geen enkele leverancier te voorzien. Dat heeft niets met pyramide spel te maken. Je kunt je afvragen, het antwoord is wel duidelijk, of nutsvoorzieningen en ook zorg wel aan de markt overgelaten moeten worden. Dat zijn zulke elementaire zaken, dat moet eigenlijk van overheidswege of zelfs Europees geregeld worden.
    Vroeger waren de electriteitbedrijven in handen van de overheid (gemeentes en provincies). Toen werkten ze erg inefficiënt en niet klantgericht. Vervolgens zijn ze gesplitst in bedrijven die de infrastructuur beheren zoals Tennet die nog steeds van de overheid zijn en klantgerichte efficiënte energiebedrijven. Die door diezelfde overheid voor heel veel geld aan buitenlandse energiebedrijven zijn verkocht.

    En wij stappen rustig van de 1 naar de ander voor betere prijzen. Ik vraag me af of iemand ooit vanwege een beter product of betere service is overgestapt. Wel natuurlijk soms voor groene stroom. Wat er nu mis gaat is dat kleine nieuwe partijen ook stroom aan kunnen bieden tegen langjarige vaste prijzen zonder dat ze de financiële stabiliteit hebben om schommelingen in de inkoopprijzen op te vangen. Er zijn 2 mogelijkheden: we laten consumenten de klos zijn zoals nu. Vrije marktwerking is immers het toverwoord en waar gehakt wordt vallen spaanders. De Consumentenbond en bellen.com gaan de financiële stabiliteit onderzoeken en geven een score zodat consumenten kunnen kiezen om goedkoop bij de wankele aanbieders te gaan, of wat meer te betalen bij de reuzen met diepe zakken. Tweede mogelijkheid is dat de DNB (of AFM) naast de banken, verzekeraars en pensioenfondsen ook solvabiliteitseisen gaat stellen aan energieleveranciers voordat die contracten met vaste prijzen mogen gaan aanbieden en op gaat treden als toezichthouder.

    Het zijn de politieke partijen waar wij op gestemd hebben die de marktwerking zagen als oplossing voor de inefficiënte klantonvriendelijke energiebedrijven die dit hebben ingevoerd. We hebben het dus zelf zo gewild. Nu niet ineens ach en wee gaan roepen als de keerzijde ook naar boven komt.

  14. #9
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    ahet is misschien niet een probleem van energiebedrijven, eerder van de netwerkbeheerder. In ieder geval is het een regelrechte schande wat er nu gaat plaatsvinden. Ons land wordt volledig lam gelegd door allerlei regeltjes en maatregelen. En daarnaast is dit een behoorlijke bestuurlijke fout van opeenvolgende kabinetten ....

    Er komt een voorlopige stop voor nieuwe bedrijven die een aansluiting willen op het net voor zowel de afname als het opwekken van elektriciteit in Noord-Brabant en Limburg. Ook bestaande bedrijven krijgen hiermee te maken, als zij een zwaardere aansluiting willen. Dat kondigt landelijk netbeheerder Tennet aan.

    Volgens de netbeheerder is het voor het eerst dat zij een stop moeten inlassen voor het afnemen en opwekken van elektriciteit, omdat er geen ruimte meer is. In Noord-Brabant en Limburg zit het hoogspanningsnet vol door de snelle opkomst van warmtepompen, laadpalen, nieuwe bedrijven en de elektrificatie van de industrie.

    Tennet zegt de komende tijd met partijen in overleg te gaan om tegen betaling de belasting van het elektriciteitsnet op piekmomenten te beperken.

    "Dit is uiteraard erg spijtig nieuws voor de bedrijven en instellingen in deze provincies. Ik neem uiteraard het initiatief om samen met medeoverheden Tennet, Enexis en marktpartijen op korte termijn om tafel te gaan om gezamenlijk op zoek te gaan naar verlichting voor deze situatie", schrijft Rob Jetten, minister voor Klimaat en Energie......
    .... https://nos.nl/artikel/2431946-stroo...et-aangesloten
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #10
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Meer dan twee derde van de ondernemers in Limburg en Brabant komt binnen een jaar in de problemen door de gevolgen van het volle stroomnet. Een kwart zegt binnen drie jaar in de moeilijkheden te komen.

    Dat blijkt uit een flitsenquête onder 365 werkgevers door de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV) en ondernemersorganisatie VNO-NCW Brabant Zeeland.
    .... https://nos.nl/regio/limburg/artikel...n-jaar-in-knel
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  16. #11
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Europa heeft een simpele oplossing om kwetsbare huishoudens en bedrijven te helpen met hun torenhoge energierekening. Ze moeten de opbrengst krijgen van een tijdelijke belasting op de oorlogswinsten van energiebedrijven. Deze ‘Robin Hood’-belasting kan nog dit jaar 200 miljard euro opleveren.
    ..... https://www.ad.nl/buitenland/brussel...nnen~a84eb671/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  17. #12
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Kunnen we toch niet tegen op zijn?
    Vind dat niet alleen een sociale maar ook een noodzakelijke maatregel
    Meer en meer hoor ik mensen met problemen
    Of de bevoegde instanties en zeker de aandeelhouders, die de enorme winsten opstrijken, dat ook beseffen in hun ivoren toren

  18. #13
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Gasunie-dochter EemsEnergyTerminal heeft afspraken gemaakt met twee partijen die vloeibaar gas (lng) gaan leveren aan twee drijvende terminals in de Eemshaven, in het uiterste noordoosten van het land.

    Zo wordt de afhankelijkheid van Russisch gas aanmerkelijk verminderd, laat minister Jetten voor Klimaat en Energie weten. De contracten zijn goed voor in totaal zeven miljard kubieke meter aardgas, meldt RTV Noord.

    Gasunie heeft afspraken gemaakt met het Tsjechische CEZ a.s. en het Brits-Nederlandse Shell Western LNG BV. Vloeibaar gas is diepgevroren (min 160 graden Celcius) en neemt daardoor veel minder ruimte in dan gas dat bijvoorbeeld in Groningen uit de grond wordt gehaald.

    Lng wordt per schip aangevoerd naar twee grote drijvende terminals die in augustus in de Eemshaven komen te liggen. In de terminals wordt het vloeibare gas omgezet naar 'gewoon' aardgas, dat in het gasnetwerk wordt gepompt.
    .... https://nos.nl/artikel/2435686-gasun...emshaven-zeker
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  19. #14
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    EU-ministers akkoord met plan om verbruik gas te verminderen

    De energieministers van de EU-lidstaten zijn akkoord met een plan om gasverbruik de komende winter te verminderen. De 27 lidstaten hebben afgesproken om 15 procent minder gas te verbruiken vanaf augustus tot april. De landen mogen zelf bepalen hoe ze dat gaan doen.

    "Het is heel erg belangrijk dat we vandaag met Europese landen een akkoord hebben bereikt. Het helpt echt om minder afhankelijk te zijn van Rusland en beter voorbereid te zijn op aankomende winter", zegt Rob Jetten, minister voor Energie.

    De 15 procent reductie is vrijwillig, maar als er een gastekort komt, dan kan de afspraak omgezet worden in een verplichting. Daarbij zijn wel allerlei uitzonderingen afgesproken waardoor landen die verplichting niet hoeven na te komen.
    .... https://nos.nl/artikel/2438370-eu-mi...te-verminderen

    en doordat Gazprom ook minder gas levert aan Duitsland stegen de gasprijzen naar recordhoogte
    https://www.nu.nl/economie/6214387/g...sisch-gas.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  20. #15
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Energieprijzen Nederland veel hoger dan in rest van Europa

    Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. Met name voor gas zijn wij het kind van de rekening. De gasprijs ligt in Nederland bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa.

    Dat blijkt uit een eigen analyse van deze site (energievergelijk.nl). Hiervoor is gebruik gemaakt van cijfers uit de Household Energy Price Index (HEPI) in 33 Europese landen.
    https://www.energievergelijk.nl/nieu...est-van-europa

    Kort samengevat:Waarom liggen de energieprijzen in Nederland zo hoog?

    - hoge energie belastingen en heffingen
    - gebrek aan prijs plafonds (geen maximum energie tarieven voor energie leveranciers)
    - geen energie mix (relatief veel gasgestookte elektriciteitscentrales, weinig kolencentrales, en kernenergie)
    - energie bedrijven te afhankelijk van groothandelsprijzen

  21. #16
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Dit grafiekje wou ik toevallig net plaatsen.

    20220810_181626.jpg
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  22. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Kwibus2 (11 augustus 2022),Wentelt Eefje (10 augustus 2022)

  23. #17
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Nederlanders worden geript door de overheid die onbeschaamde milieu en andere heffingen oplegt aan energieverbruikers.
    Heeft niets met milieu te maken, het geld verdwijnt in de schatkist onder de noemer algemene middelen.
    Nederland doet niets aan inflatiebestrijding. Rutte cs denkt na over prijscompensatie in 2023.
    Veel gezinnen weten nu al niet hoe ze de komende vier maanden moeten overbruggen.
    Rutte is zonder enige twijfel de meest asociale MP van de laatste vijftig jaar.


    Mijn verhuizing naar Frankrijk komt dichterbij. Volop woningen te huur voor prijzen die in Nederland 20 jaar geleden betaald werden.
    Noord Frankrijk onder Luxemburg is een aardige streek met mooi aanbod.

  24. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (12 augustus 2022)

  25. #18
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Vergis je niet. Frankrijk is een mooi maar ook relatief duur land. In het noorden zijn er armere regio's maar daar wil je echt niet wonen veronderstel ik

  26. #19
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Ondertussen zijn de winstcijfers van Total Energies bekend gemaakt ( België bleek zo dom aan de Fransen te verkopen).
    Deze Franse energiereus boekt in 2021 een recordjaarwinst van meer danb16 MILJARD dollar!. 50 % gaan naar de aandeelhouders. Dus naar investeringen voor hernieuwbare en duurzame energie, wat opgelegd zou moeten worden komt niets van in huis. Shell maakte door de hoge energie- en brandstofprijzen de laatste 3 maanden een winst van 18 MILJARD dollar, dus 17,6 MILJARD Euro.
    En maar discussies voeten hier over de prijzen aan de pomp en over de inflatie.
    Waar the fuck wachten Nederland en België nog op om deze te belasten ten behoeve van het volk?
    De macht van politici is beperkt maar hier is meer aan De hand. Waar komt de echte macht vandaan,wie beslist er in de praktijk? Buiten de onzichtbare leiders van den Partycrasher

  27. #20
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 06:50
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.160 in 946 posts

    Standaard

    Jawel......en dat is wat sommigen al jaren roepen en door veel mensen labels opgeplakt kregen. Het is de onteigening door de staat. Middels belastingen (want je betaalt lekker veel BTW over gas, water, licht en benzine) loopt de staat helemaal binnen. De bevolking ligt in 'no time' aan het uitkeringsinfuus omdat mensen basis behoeftes niet meer kunnen betalen, laat staan luxere zaken. Hierdoor wordt men dan volledig afhankelijk van de kruimels die de overheid ze geeft. Goed gedaan.... En maar NPO kijken, D66 stemmen en achter de EU staan......
    Een uurtje is ook maar een uur...

  28. Onderstaande 2 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (12 augustus 2022),pietpotent44 (12 augustus 2022)

  29. #21
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Vergis je niet. Frankrijk is een mooi maar ook relatief duur land. In het noorden zijn er armere regio's maar daar wil je echt niet wonen veronderstel ik
    De streek is al bekend. Het zijn de Franse Ardennen. Het noordelijke deel waar Deket naar verwijst is vrijwel zeker het gebied dat grenst aan Calais. Daar wil je nog niet dood gevonden worden.

    Vanuit de Franse Ardennen zijn Nederland en België goed te bereiken en niet te vergeten de bekende clubhuizen in NRW.
    Vliegen doe ik al maanden niet meer. Schiphol en helaas ook Zaventem zijn niet langer betrouwbare luchthavens voor reizigers.
    Frankrijk is fiscaal aangenaam, energie kost ongeveer 1/3 van de Nederlandse prijs. Mijn handel gaat net zo makkelijk vanuit Frankrijk, waarschijnlijk zelfs nog beter. Nu nog even een gesprekje met de Nederlandse belasting dienst. TVA nummer en bedrijfsinschrijving zijn al geregeld.

  30. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    deket (12 augustus 2022)

  31. #22
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Jawel......en dat is wat sommigen al jaren roepen en door veel mensen labels opgeplakt kregen. Het is de onteigening door de staat. Middels belastingen (want je betaalt lekker veel BTW over gas, water, licht en benzine) loopt de staat helemaal binnen. De bevolking ligt in 'no time' aan het uitkeringsinfuus omdat mensen basis behoeftes niet meer kunnen betalen, laat staan luxere zaken. Hierdoor wordt men dan volledig afhankelijk van de kruimels die de overheid ze geeft. Goed gedaan.... En maar NPO kijken, D66 stemmen en achter de EU staan......
    Ik wil je zeker niet nog meer ontmoedigen maar tel alle heffingen, waaronder die op energie en milieu, eens op bij de IB en premieheffing..
    Dan kom je tot de conclusie dat er wat er in de maand december verdiend wordt voor jou overblijft.
    De mensen die nog meer hun best doen moeten zich tevreden stellen met wat er tussen kerst en nieuwjaar verdiend wordt.

  32. #23
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    De streek is al bekend. Het zijn de Franse Ardennen. Het noordelijke deel waar Deket naar verwijst is vrijwel zeker het gebied dat grenst aan Calais. Daar wil je nog niet dood gevonden worden.

    Vanuit de Franse Ardennen zijn Nederland en België goed te bereiken en niet te vergeten de bekende clubhuizen in NRW.
    Vliegen doe ik al maanden niet meer. Schiphol en helaas ook Zaventem zijn niet langer betrouwbare luchthavens voor reizigers.
    Frankrijk is fiscaal aangenaam, energie kost ongeveer 1/3 van de Nederlandse prijs. Mijn handel gaat net zo makkelijk vanuit Frankrijk, waarschijnlijk zelfs nog beter. Nu nog even een gesprekje met de Nederlandse belasting dienst. TVA nummer en bedrijfsinschrijving zijn al geregeld.
    Zou er toch nog eens goed over nadenken, maar het is uiteraard uw beslissing en leven
    Maar het heerlijke Nederlandse bier Heiniken en de laas en tulpen missen. Evenals de zielloze discussies over Zwarte Piet en ivm het bevestigen van het rolpatronen in Jip en Janneke, alsook de Filles, wateroverlast of dan weer tekort, en overbevolking in het kleine Nederland ga je missen

  33. #24
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Last Online
    21 maart 2024 @ 22:53
    Berichten
    308
    Discussies
    1
    Thanks
    218
    Thanked
    668 in 152 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    Ik wil je zeker niet nog meer ontmoedigen maar tel alle heffingen, waaronder die op energie en milieu, eens op bij de IB en premieheffing..
    Dan kom je tot de conclusie dat er wat er in de maand december verdiend wordt voor jou overblijft.
    De mensen die nog meer hun best doen moeten zich tevreden stellen met wat er tussen kerst en nieuwjaar verdiend wordt.
    Dan hoop ik ook dat je afziet van al je sociale voorzieningen en opgebouwde rechten in Nederland en deze laat omzetten. Of ben jij iemand die graag van alle voordelige walletjes snoept? Mogelijk kun je asiel aanvragen in Frankrijk als je het hier in Nederland zo slecht hebt. Calais, heeft ook een mooie camping voor gelukszoekers. Daaaag Kwibus2, veel plezier met het levend daar!

    Ik dacht dat Roemeense dames konden klagen, maar schijnt besmettelijk ze zijn voor Nederlandse beren.....

  34. #25
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackless Bekijk bericht
    Dan hoop ik ook dat je afziet van al je sociale voorzieningen en opgebouwde rechten in Nederland en deze laat omzetten. Of ben jij iemand die graag van alle voordelige walletjes snoept? Mogelijk kun je asiel aanvragen in Frankrijk als je het hier in Nederland zo slecht hebt. Calais, heeft ook een mooie camping voor gelukszoekers. Daaaag Kwibus2, veel plezier met het levend daar!

    Ik dacht dat Roemeense dames konden klagen, maar schijnt besmettelijk ze zijn voor Nederlandse beren.....
    Weet U hoeveel Nederlanders er niet in Frankrijk maar in België wonen? 115.000! Niet alleen voor het meer lekker eten en bier, het meer uitgebreide nachtleven. Kortom Bourgondische motieven, maar ook betreffende gronden en huizen en last but not least: fiscale redenen
    Andersom wonen een kleine 30.000 Belgen in Nederland. Reden: expertise, bijbrengen Cultuur etc.
    Geef het maar even mee

 

 
Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

  FKK Artemis 468*60