Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 126 t/m 150 van 347
  1. #126
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.062
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.474 in 1.798 posts

    Standaard

    En met die nog wel gratis pcr testen voor evenementen krijg je vast alleen een qr code voor NL en niet de internationale dus liegen dat je naar de efteling of zo gaat zal ook wel geen toegang tot de duitse clubs geven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #127
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 08:29
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.691
    Thanked
    9.547 in 3.446 posts

    Standaard

    Voor de Duitse clubs kun je je in Duitsland laten testen. Bij Venus zelfs voor de deur. Dan krijg je een papieren bewijs. #nietzomoeilijkdoenenhetsysteemomzeilenterwijlhetz osimpelengratisis.

  3. #128
    Geregistreerd
    12 november 2011
    Last Online
    17 april 2024 @ 15:31
    Berichten
    750
    Discussies
    109
    Thanks
    1.591
    Thanked
    1.888 in 441 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Nee, daarmee krijg je niet de juiste QR code. Gewoon testen voor toegang gebruiken. Is maar een kleine omweg naar Sixsens en dat is gratis.
    Het is iedere keer maar een kleine omweg of een beetje dit of dat NEE intussen is het gewoon allemaal grote flauwekul.
    Een negatief testbewijs is een negatief testbewijs, en met een geel boekje kun je ook bewijzen dat je volledig voorzien bent van benodigde vaccin(s)
    Waar komt die obsessie met de QR code vandaan willen ze zo graag zien waar je in je vrije tijd uithangt of wat...

    Hier nog een stukje over buitenlandse studenten die zich netjes volledig hebben laten vaccineren in hun thuisland maar hier nergens meer binnen mogen.
    Moeten die zich dan maar weer opnieuw hier laten vaccineren en welke risico's zijn dan weer aan zo een dubbele dosis verbonden voor zo een jonge mensen.

    https://www.nu.nl/tech/6159476/inter...n-bezorgd.html

    En zoals ik eerder aangaf waarom niet met het gele boekje ook binnen kunnen komen, voor zoveel bejaarden en digibeten vnl. zoveel makkelijker maar er is nog maar 1 manier, en daar beslist een demissionair kabinet dan ook nog over.
    Een vriend van mij heeft een restaurant en zegt na een weekend scannen hoeveel problemen er zijn met die QR codes is belachelijk maar niemand schrijft daar wat over.
    Het is eigenlijk te triest voor woorden net zoals kinderen van 13 die de bios of de Mcdonalds niet meer binnen mogen zonder QR code.
    Ik heb zelf met frisse tegenzin de 2e prik gehad om op vakantie te kunnen gaan en om niet buitenspel te komen staan in wat ik graag doe, maar inmiddels gaan veel dingen mij toch echt te ver.
    85% van Nederland is voorzien van vaccin en een x aantal procent heeft anti stoffen als dat inmiddels niet voldoende is voor groepsimmuniteit kun je net zo goed stoppen met dit geld verslindende circus.
    Mensen gaan dood helaas en ja ook aan covid en binnenkort is het wel weer iets anders ergens moet de massa hysterie ook wel ten einde komen toch...
    I just don't give a fuck

  4. Onderstaande 3 leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (29 september 2021),pietpotent44 (29 september 2021),Toetebel (29 september 2021)

  5. #129
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 06:17
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.588 in 2.512 posts

    Standaard

    Vandaag me laten testen in een klein testcentrum te Lemiers, de uitslag was zoals verwacht negatief. Op zich is dit wekelijks testen veiliger dan gevaccineerd zomaar overal kunnen binnenstappen en onwetend misschien toch het virus bij zich dragen en verspreiden. Maar van mij mogen ze het per 1 november zoals gepland afschaffen, wat zeg ik per direct.
    Het zal me verder worst zijn...

  6. Onderstaande 5 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Ethan Cunt ( 1 oktober 2021),pietpotent44 (29 september 2021),stimpy3 ( 7 oktober 2021),The Pussyhunter ( 1 oktober 2021),Toetebel (29 september 2021)

  7. #130
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.229 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties85 Bekijk bericht
    Het is iedere keer maar een kleine omweg of een beetje dit of dat NEE intussen is het gewoon allemaal grote flauwekul.
    Een negatief testbewijs is een negatief testbewijs.

    ergens moet de massa hysterie ook wel ten einde komen toch...
    Inderdaad.
    Heb van iemand begrepen die zich in Duitsland en Oostenrijk ophield, en zich daar heeft laten testen, dat je gewoon een e-mail met een link krijgt, waar je dan nog eens je geboortedatum moet invullen en dan heb je je bewijs om erin te mogen. Geen QR code nodig dus. Lijkt me ook veel logischer.
    En het meest logische is gewoon helemaal niet meer testen, en al deze idioterie achter ons te laten.

  8. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (29 september 2021)

  9. #131
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.229 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Lol, de BPOC. Peter (vader) en Jade (dochter) Kuit. Ik citeer Marc van Ranst even:
    De “Buitenparlementaire Onderzoekscommissie 2020” is een wappie-initiatief dat donaties aftroggelt van argeloze Nederlanders. Het zijn wappies die wappies interviewen en dan een wappie-rapport bijeen schrijven dat ze dan terug verkopen voor goed geld aan dezelfde wappies. Ik gun ieder zijn hobby, maar neem het niet serieuzer dan een partijtje weerwolven van Wakkerdam.
    Alsof mensen Marc van Ranst wel serieus moeten nemen

    https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...rde/ar-AAKidR2


  10. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    klaasdirk (30 september 2021),Toetebel (29 september 2021)

  11. #132
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:02
    Locatie
    op de grens
    Berichten
    2.745
    Discussies
    168
    Thanks
    2.721
    Thanked
    8.036 in 1.577 posts

    Standaard

    In de saunaclubs ben ik altijd nog binnengekomen met het gele boekje. Over QR code scannen hebben ze het nooit gehad, waarschijnlijk hebben de meeste clubs niet eens zo'n scanner. In Nederland zitten de bibliotheken vol met bejaarden die zich door vrijwilligers laten helpen met de QR code. Veel bejaarden hebben niet eens een smartphone of kunnen er niet mee omgaan. Niet iedereen is even digitaal vaardig, maar daar houdt de regering geen rekening mee. Dat gele boekje zou veel oplossen, maar Nederland moet weer het, deze keer, digitaalste jongetje van de klas zijn.
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
    Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.

  12. Onderstaande 3 leden hebben noglangnietuitgewandeld bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (30 september 2021),Ties85 (30 september 2021),Toetebel ( 1 oktober 2021)

  13. #133
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noglangnietuitgewandeld Bekijk bericht
    In de saunaclubs ben ik altijd nog binnengekomen met het gele boekje. Over QR code scannen hebben ze het nooit gehad, waarschijnlijk hebben de meeste clubs niet eens zo'n scanner. In Nederland zitten de bibliotheken vol met bejaarden die zich door vrijwilligers laten helpen met de QR code. Veel bejaarden hebben niet eens een smartphone of kunnen er niet mee omgaan. Niet iedereen is even digitaal vaardig, maar daar houdt de regering geen rekening mee. Dat gele boekje zou veel oplossen, maar Nederland moet weer het, deze keer, digitaalste jongetje van de klas zijn.
    Iedereen kan de scanner downloaden om controle uit te oefenen.
    En vele bejaarden beschikken wel over een papieren versie van de code als men digibeet is.

  14. #134
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noglangnietuitgewandeld Bekijk bericht
    In de saunaclubs ben ik altijd nog binnengekomen met het gele boekje. Over QR code scannen hebben ze het nooit gehad, waarschijnlijk hebben de meeste clubs niet eens zo'n scanner. In Nederland zitten de bibliotheken vol met bejaarden die zich door vrijwilligers laten helpen met de QR code. Veel bejaarden hebben niet eens een smartphone of kunnen er niet mee omgaan. Niet iedereen is even digitaal vaardig, maar daar houdt de regering geen rekening mee. Dat gele boekje zou veel oplossen, maar Nederland moet weer het, deze keer, digitaalste jongetje van de klas zijn.
    Wat bertje als zei, de scanner is een app die iedereen op z'n smartphone kan installeren. Maar ben het met je eens dat enkel het toestaan van de QR code behoorlijk wat nadelen heeft, zoals Ties al aangaf van mensen uit het buitenland die (nog) niet met QR code werken. Of zoals ik, waarbij die QR app een foutmelding geeft op m'n smartphone.
    Maar gebruik schijnt dus te zijn om fraude tegen te gaan. Echter, je kunt zo een QR code dus ook uit printen. Lekker makkelijk voor ouderen en digibeten die geen smartphone hebben. Het lullige is dat je met een beetje Photoshop andermans QR code kunt voorzien van je eigen gegevens en zo dus ook kunt frauderen
    En bovendien zijn die geprinte rotdingen een ware hel. Iedereen vouwt ze op, stopt ze in hun zak, of erger portemonnee, en het ding raakt binnen no time gekreukeld. En probeer em dan nog maar eens te scannen

  15. Onderstaande 2 leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 3 oktober 2021),Toetebel ( 3 oktober 2021)

  16. #135
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.229 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Wat bertje als zei, de scanner is een app die iedereen op z'n smartphone kan installeren. Maar ben het met je eens dat enkel het toestaan van de QR code behoorlijk wat nadelen heeft,

    zoals Ties al aangaf van mensen uit het buitenland die (nog) niet met QR code werken. Of zoals ik, waarbij die QR app een foutmelding geeft op m'n smartphone.
    Ik heb begrepen van een Nederlandse kennis die in het buitenland woont, en dus als toerist (zonder DigiD) naar Nederland wil komen om familie te bezoeken, dat een negatieve test uitslag per email (via Testenvoortoegang) voldoende is, en dat ze dus geen DigiD en QR code nodig heeft om te bewijzen dat ze negatief getest is.
    Terwijl ik als echte kaaskop in mn eigen land per se een QR code moet genereren op basis van mijn negatieve test.
    Ik krijg nog steeds een technische foutmelding op het moment dat ik die QR code probeer te printen. Geen helpdesk die het kan oplossen. Totale chaos weer.

    Zij zegt dat ze in Duitsland en Oostenrijk zonder QR code, maar gewoon met negatieve test klaar is. Dat je veel meer testcentra hebt, en daar zonder afspraak heen kan. En al binnen 15 minuten uitslag hebt.
    Beter geregeld dan in Nederland dus.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 3 oktober 2021 om 05:01

  17. Onderstaande 3 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 3 oktober 2021),Ties85 ( 3 oktober 2021),Toetebel ( 3 oktober 2021)

  18. #136
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    Gisteren @ 19:34
    Berichten
    1.654
    Discussies
    22
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.690 in 1.173 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    ... waarbij die QR app een foutmelding geeft op m'n smartphone...

    Echter, je kunt zo een QR code dus ook uit printen. Lekker makkelijk voor ouderen en digibeten die geen smartphone hebben. Het lullige is dat je met een beetje Photoshop andermans QR code kunt voorzien van je eigen gegevens en zo dus ook kunt frauderen
    En bovendien zijn die geprinte rotdingen een ware hel. Iedereen vouwt ze op, stopt ze in hun zak, of erger portemonnee, en het ding raakt binnen no time gekreukeld. En probeer em dan nog maar eens te scannen
    Ik ben zo'n digibeet zonder smartphone die ook zoveel mogelijk cash betaal. Eén van de reden dat ik nog in de analoge wereld leef is dat je voor Piet Snot staat bij een technisch defect. Je kan maar beter een afgedrukt exemplaar bij de hand hebben. Tegen kreuken en vuil kan je hier een hoesje kopen:

    Hoesje Vaccinatiebewijs: https://www.bol.com/be/nl/p/sterkmer...0000040681821/

  19. #137
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Maar gebruik schijnt dus te zijn om fraude tegen te gaan. Echter, je kunt zo een QR code dus ook uit printen. Lekker makkelijk voor ouderen en digibeten die geen smartphone hebben. Het lullige is dat je met een beetje Photoshop andermans QR code kunt voorzien van je eigen gegevens en zo dus ook kunt frauderen
    Oh nee, klopt niet helemaal. Op de scanner zie je ook de gegevens en die moeten ook kloppen. Zou dus alleen werken als het papiertje niet te scannen valt en ze het wel geloven.

  20. #138
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.062
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.474 in 1.798 posts

    Standaard

    Eenmaal opgehaald hoef je de code niet nogmaal op te halen. Gisteren geen internetverbinding toen ik bij aca gold aan kwam. Echter de code en gegevens erachter zijn gewoon te zien in de app ook als je geen internet verbinding hebt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. Onderstaande leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 3 oktober 2021)

  22. #139
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.229 in 2.436 posts

    Standaard

    Advocaat Bart Maes verliest kort geding tegen de staat over stoppen met Coronapas

    Was te verwachten natuurlijk, aangezien procederen tegen de staat bij voorbaat vrij kansloos is. En al helemaal tijdens deze corona pandemie.

    Kort samen gevat:
    De rechter vindt de coronapas gerechtvaardigd vanwege de pandemie. Vindt het geen discriminatie omdat er door ongevaccineerden ook getest kan worden. En neemt de OMT adviezen eigenlijk als ultieme waarheid aan (zonder transparantie / uitleg / discussie, etc.), en schuift daarbij alle buitenlandse studies en nieuwe inzichten (zoals uit Israel) terzijde. Het OMT wordt dus bijna heilig verklaard. En hoeft (voorlopig) nog steeds niet echt verantwoording af te leggen.

    Opmerkelijke uitspraak in het vonnis was dat de rechter zich 'terughoudend moet opstellen' bij de beoordeling van de keuzes die de staat maakt.

    Toelichting advocaat op uitspraak
    https://www.blckbx.tv/videos/coronapas-mag-blijven

    Vonnis
    https://uitspraken.rechtspraak.nl/in...DHA:2021:10863

    Hoe nu verder
    Dit was een kort geding. Er zal een hoger beroep of een bodemprocedure volgen, die hopelijk meer ruimte geeft voor inhoudelijke discussie (met daarbij evt. een eigen samengesteld team van experts als tegenhanger van het OMT). Hoger beroep en bodemprocedure zouden ook dezelfde kunnen worden.

    Op 22 oktober volgt er sowieso ook nog een kort geding van Bart Maes tegen Hugo de Jonge, met als inzet dat hij geen foute of misleidende informatie meer mag verspreiden.

    Ook zullen 2 andere juristen (Jeroen Pols en Maria Louise Genet) binnenkort procederen tegen de gezondheidsraad:
    https://cafeweltschmerz.nl/videos/ad...-louise-genet/
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 6 oktober 2021 om 20:11

  23. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel ( 6 oktober 2021)

  24. #140
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 08:29
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.691
    Thanked
    9.547 in 3.446 posts

    Standaard

    Blackboxtv en Café Weltschmerz zijn weer mooie linkjes uit jouw fabeltjesfuik Piet…

  25. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 7 oktober 2021),Meme Moo ( 7 oktober 2021)

  26. #141
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Volgens de Britse historicus en econoom Adam Tooze geniet de reputatie een van de meest intelligentie mensen op aarde te zijn.
    Zal hem dan ook even citeren : vrij vertaald: Men moet onmiddellijk een wereldwijde vaccinatieplicht komen. We kunnen het ons niet permitteren om het virus te laten woekeren.
    Einde citaat uit:"Shutdown en de wereldwijde crisis van 2020. Spectrum

  27. #142
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    [B]En neemt de OMT adviezen eigenlijk als ultieme waarheid aan (zonder transparantie / uitleg / discussie, etc.), en schuift daarbij alle buitenlandse studies en nieuwe inzichten (zoals uit Israel) terzijde.
    Volkomen terecht!!!!

    Het is de taak van een rechter om een zaak te toetsen aan de WET. Niks meer, niks minder. Wetgeving m.b.t. coronamaatregelen is gewoon aangenomen door het democratisch gekozen parlement, en met die wetgeving heeft de rechter het te doen. Volkomen terecht dat de rechterlijke macht niet op de stoel van de wetgevende macht gaat zitten, ongeacht hoeveel studies uit verwegistan je de rechter ook voorlegt.

    Anders is het wanneer er een wet aangenomen word, en de overheid voert die wet niet uit. Vandaar dat Urgenda wel voet aan de grond krijgt bij de rechtelijke macht m.b.t. klimaat-paniekvoetbal.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  28. #143
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.229 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Volkomen terecht!!!!

    Het is de taak van een rechter om een zaak te toetsen aan de WET. Niks meer, niks minder. Wetgeving m.b.t. coronamaatregelen is gewoon aangenomen door het democratisch gekozen parlement, en met die wetgeving heeft de rechter het te doen. Volkomen terecht dat de rechterlijke macht niet op de stoel van de wetgevende macht gaat zitten, ongeacht hoeveel studies uit verwegistan je de rechter ook voorlegt.
    J.W.
    Deze rechter had in theorie de coronapas wel degelijk kunnen afblazen / opschorten. In Portugal en Spanje heeft een rechter de overheid al eens teruggefloten.
    In theorie, want in de praktijk durven maar weinig rechters tegen hun hoogste baas (de overheid) in te gaan.

    Het is niet zo zwart wit. Ethisch gezien is het wel discriminatie. Maar juridisch gezien is dat moeilijker aan te tonen. Doordat je namelijk ook met een test ergens binnen kan komen, is er dus nog een alternatief. Plus dat het geen 'verboden discriminatie' is, omdat dat gerechtvaardigd wordt doordat er een pandemie heerst.
    Althans, zo heeft deze rechter geoordeeld.

    Het OMT heeft niks met de wet te maken. Het is officieel gewoon een adviesclubje (met 7 man als vaste kern, plus wat wisselende externen).
    Het gaat erom dat er qua medische informatie steeds niet verder wordt gekeken dan het OMT, zelfs niet als recente studies uit het buitenland met heel andere bevindingen komen.
    Ook is het OMT niet transparant, ze zeggen nooit duidelijk op welke bronnen zij zich baseren (behalve zichzelf). Daardoor wordt er steeds geen medisch inhoudelijke discussie gevoerd. Misschien wel in een bodemprocedure die nog zal volgen.

    Overigens zijn een kamermeerderheid van 84 zetels voorstander van 2G bij hoogrisico locaties, zoals discotheken. Toch wil het demissionair kabinet zover voorlopig niet gaan. Indien toch, dan is juridisch discriminatie mogelijk wel hard te maken. Zeker wanneer de pandemie op een einde loopt.

    Maar de wetgeving achter de coronapas is sowieso flinterdun. Namelijk de 'tijdelijke' corona spoedwet, die zelfs tegen grondrechten ingaat, gebaseerd op medische adviezen, zonder inzage daarop. Ingesteld door een momenteel demissionair kabinet. Zeer op het randje allemaal.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 11 oktober 2021 om 04:19

  29. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (11 oktober 2021)

  30. #144
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Deze rechter had in theorie de coronapas wel degelijk kunnen afblazen / opschorten. In Portugal en Spanje heeft een rechter de overheid al eens teruggefloten.
    In theorie, want in de praktijk durven maar weinig rechters tegen hun hoogste baas (de overheid) in te gaan.

    Zeker wanneer de pandemie op een einde loopt..
    Is er iets dat aangeeft dat deze pandemie op zijn eind loopt? Besmettingcijfers zijn weer aan het oplopen, zegt niet alles. Ziekenhuisopname’s stijgen ook weer, is wel iets om alert op te zijn omdat het bedden en vooral poppetjes bezet houdt.
    Verkoudheid en griep zijn in zekere zin ook pandemieën. Het is er, het blijft, het varieert wat door het jaar heen, of zelfs over de jaren heen, maar het gaat nooit meer weg. Deze varianten zijn gelukkig niet zo belastend voor de zorg.

    Een rechter moet toetsen of de wet goed wordt toegepast. Doch mag een rechter ook vragen stellen bij een wet vooral als deze inbreuk doet op de vrijheid van de burger. Echter zal een rechter zwaar tillen aan veiligheid en gezondheid.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  31. #145
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 08:29
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.691
    Thanked
    9.547 in 3.446 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Het is niet zo zwart wit. Ethisch gezien is het wel discriminatie.
    Bepaal jij dat? In een soort God functie? Zo is het nu verwoord. Of vindt jij dat? Dan moet je die zin anders verwoorden.

    Als Corona van een pandemie over gaat naar een endemische ziekte betekent dat niet dat er geen maatregelen meer genomen mogen/zullen worden. Er zijn diverse ziektes die wereldwijd gemonitord worden. En zodra ze de kop opsteken worden direct maatregelen genomen. Vaak lokaal. Denk bijvoorbeeld aan polio en ebola, maar ook voor griep en mazelen bijvoorbeeld is wereldwijd monitoring ingericht en liggen maatregelen klaar wanneer de situatie dat vereist. Voor Corona zullen we ook nadat de WHO de pandemie beëindigd verklaard, nog jarenlang maatregelen nodig blijven.

  32. #146
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 06:17
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.588 in 2.512 posts

    Standaard

    Het staat inmiddels wel vast dat de coronapas verlengd zal worden gezien het aantal besmettingen de laatste week. Volgens de logica (of gewoon gezond boerenverstand) zijn 80% van deze besmettingen gevaccineerde personen en dus niet 80 tot 90% niet gevaccineerden. De staatspropaganda aub niet geloven.
    Het zal me verder worst zijn...

  33. Onderstaande 3 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Ethan Cunt (12 oktober 2021),pietpotent44 (11 oktober 2021),The Pussyhunter (12 oktober 2021)

  34. #147
    Geregistreerd
    10 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 14:13
    Locatie
    Planet Space
    Berichten
    1.553
    Discussies
    57
    Thanks
    5.045
    Thanked
    3.586 in 983 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Het staat inmiddels wel vast dat de coronapas verlengd zal worden gezien het aantal besmettingen de laatste week. Volgens de logica (of gewoon gezond boerenverstand) zijn 80% van deze besmettingen gevaccineerde personen en dus niet 80 tot 90% niet gevaccineerden. De staatspropaganda aub niet geloven.
    Heb je soms ook een bron om je logica te bevestigen?
    Pluk de dag of een bloemetje

  35. #148
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 06:17
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.588 in 2.512 posts

    Standaard

    Nee, dat is wat mijn gevoel me zegt. Zou vreemd zijn als alleen maar niet-gevaccineerden besmet zouden raken.
    Ok, misschien liggen de percentages wat meer in het voordeel van de gevaccineerden. Ik ben niet besmet en ik ken nog 2 andere niet-gevaccineerden die niet besmet zijn dit jaar of eigenlijk nooit. Niet echt representatief natuurlijk maar toch...
    Het zal me verder worst zijn...

  36. #149
    Geregistreerd
    10 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 14:13
    Locatie
    Planet Space
    Berichten
    1.553
    Discussies
    57
    Thanks
    5.045
    Thanked
    3.586 in 983 posts

    Standaard

    . . .
    Pluk de dag of een bloemetje

  37. #150
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 08:29
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.691
    Thanked
    9.547 in 3.446 posts

    Standaard

    En ik ken 24 gevaccineerden die niet besmet zijn. Dus er zijn 8 keer zoveel gevaccineerden niet besmet dan niet gevaccineerden in onze steekproeven .

 

 
Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Diamond 468*60   Living Room 468*60