Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 175 van 177
  1. #151
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 19:02
    Berichten
    3.189
    Discussies
    104
    Thanks
    1.543
    Thanked
    4.019 in 1.589 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Met die 3000 besmettingen zitten we nog ca 40-50 keer hoger dan vorig jaar zomer.
    Dat komt door al die verhalen van “het gaat beter” en dan basisscholen open gooien zodat het aantal besmettingen verdubbelt. Het gaat minder slecht.
    W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020. Van 1 tot 7 juni vorig jaar werden er dagelijks gemiddeld zo'n 7000 tests uitgevoerd, en alleen als je klachten had. Afgelopen week zo'n 28000 duizend gemiddeld per dag. Factor 4 x zoveel. We hebben nu weer wat eerder bij begin april past ten opzichte van al een wekenlange zomerse periode vorig jaar. De vergelijking gaat compleet mank. En 40 tot 50 keer minder dagelijkse besmettingen..... alleen in de maand juni 2020 waren er dagen (ja dagen, nog niet eens weken) dat het op 3000/50= 60 dagelijkse postieve pcr tests lag.
    Maar dit betoog zal wel weer gemarginaliseerd worden dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt dat je appels (eind mei 2021 koud en nat) met peren (juni 2020 dat net als mei 2020 eigenlijk gewoon al zomers was en een periode dat de lockdown wel serieus genomen werd) vergelijkt en het toch héél erg is allemaal. Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.

    Eigenlijk gaat het dus hartstikke goed gezien de omstandigheden en de versoepelingen.

  2. Onderstaande leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (25 mei 2021)

  3. #152
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:07
    Berichten
    3.035
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.328 in 1.770 posts

    Standaard Duitsland verplicht reizigers uit Nederland een negatieve test te tonen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianBoitano Bekijk bericht
    W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020. Van 1 tot 7 juni vorig jaar werden er dagelijks gemiddeld zo'n 7000 tests uitgevoerd, en alleen als je klachten had. Afgelopen week zo'n 28000 duizend gemiddeld per dag. Factor 4 x zoveel. We hebben nu weer wat eerder bij begin april past ten opzichte van al een wekenlange zomerse periode vorig jaar. De vergelijking gaat compleet mank. En 40 tot 50 keer minder dagelijkse besmettingen..... alleen in de maand juni 2020 waren er dagen (ja dagen, nog niet eens weken) dat het op 3000/50= 60 dagelijkse postieve pcr tests lag.
    Maar dit betoog zal wel weer gemarginaliseerd worden dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt dat je appels (eind mei 2021 koud en nat) met peren (juni 2020 dat net als mei 2020 eigenlijk gewoon al zomers was en een periode dat de lockdown wel serieus genomen werd) vergelijkt en het toch héél erg is allemaal. Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.

    Eigenlijk gaat het dus hartstikke goed gezien de omstandigheden en de versoepelingen.
    Ik heb even op google gezocht. Nos artikel.

    Zie bijgaande grafiekje van de ziekenhuis opnames. Die lagen aanzienlijk lager dan nu. Als die lager waren zou het aantal besmette mensen toch ook wel een stuk lager zijn geweest of er nou minder getest werd of niet?



    En ja goed gaat het zeker en net als toen begint het hard terug te lopen. Daling zet een stuk later in dan vorig jaar het weer lijkt toch wel iets uit te maken. Of het nu beter weer wordt of niet het gaat net als vorig jaar hoe langer hoe sneller naar beneden dit keer alleen al door de vacinnatiegraad. Wie weet kan de daling nog versnellen als we van dit koude weer afkomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #153
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 19:02
    Berichten
    3.189
    Discussies
    104
    Thanks
    1.543
    Thanked
    4.019 in 1.589 posts

    Standaard

    Ik heb het over besmettingen. Niet over ziekenhuis opnames. Die ziekenhuis opnames zijn van meer zaken afhankelijk dat alleen het aantal besmettingen. Wat ik zie zijn twee grafieken met een andere schaalverdeling. Tel daarbij op dat de periode vorig jaar aan het begin van de pandemie zat en het virus dis minder verspreid was dan nu. Er is daarna een zomer geweest zonder beperkingen en kon het virus zich makkelijk verspreiden. Google even verder en je zult diverse grafieken vinden dat er vanaf medio juli een hele duidelijke stijgende lijn zit in het aantal besmettingen. Pas toen we vanwege het weer met z’n allen naar binnen gingen volgde de ziekenhuis opnames. En dan word niet geleverde zorg en niet gediagnosticeerde aandoeningen nog buiten beschouwing gelaten.
    Als het om de IC bezetting te doen is kunnen de mannen en vrouwen die daar werken hun borst nat maken. Die krijgen nog heel wat werk wat ingehaald moet worden voor hun kiezen.

  5. Onderstaande leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (25 mei 2021)

  6. #154
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:07
    Berichten
    3.035
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.328 in 1.770 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianBoitano Bekijk bericht
    Ik heb het over besmettingen. Niet over ziekenhuis opnames. Die ziekenhuis opnames zijn van meer zaken afhankelijk dat alleen het aantal besmettingen. Wat ik zie zijn twee grafieken met een andere schaalverdeling. Tel daarbij op dat de periode vorig jaar aan het begin van de pandemie zat en het virus dis minder verspreid was dan nu. Er is daarna een zomer geweest zonder beperkingen en kon het virus zich makkelijk verspreiden. Google even verder en je zult diverse grafieken vinden dat er vanaf medio juli een hele duidelijke stijgende lijn zit in het aantal besmettingen. Pas toen we vanwege het weer met z’n allen naar binnen gingen volgde de ziekenhuis opnames. En dan word niet geleverde zorg en niet gediagnosticeerde aandoeningen nog buiten beschouwing gelaten.
    Als het om de IC bezetting te doen is kunnen de mannen en vrouwen die daar werken hun borst nat maken. Die krijgen nog heel wat werk wat ingehaald moet worden voor hun kiezen.
    Ok ander grafiekje van rivm site.



    Het aantal zoekenhuisopnames. Duidelijk hoger tijdens de eerste golf. Ik neem juist het aantal opnames want jij begon over testen en dat dat niet zoveel zou zeggen omdat er toen minder getest werd. Daarin heb je gelijk maar als je er goed ziek van wordt ga je toch echt wel naar het ziekenhuis dus zullen deze beter weergeven hoeveel mensen covid hadden veronderstellende dat er ongeveer een zelfde percentage in het ziekenhuis terecht komt. Volgens mij is er toch wel een duidelijke trend te zien. We hadden in maart al goed weer en dat hield lang aan en je ziet het dan weer oplopen als het minder weer begint te worden en dan krijgen maatregelen het maar beperkt omlaag.

    Ik zou niet weten wat voor andere verklaring er zou zijn dan dar het samenhangt met het weer. Dat er bijvoorbeeld nog beter aan de maatregelen werd gehouden verklaard nooit de hele sterke daling lijkt me. Kijk naar hoelang de cijfers hoog blijven na de zomer en ja er zijn een hoop andere factoren zoala mensen houden zich steeds minder aan de maatregelen maar ik zou wel eens willen weten wat voor andere oorzaak er dan voor verantwoordelijk was dat het zo duidelijk lager is tijdens de periode met prima weer en misschien is ventilatie en buitenleven een verklaring maar dat hangt nog altijd samen met het weer.

    Maar het belangerijkste is kijk nou hoe laag het was tijdens de zomer en hoe snel de daling ging. Dat bied wel hoop lijkt me dat we snel weer aan hele lage aantallen kunnen zitten en de vaccinatiecampagne zou dan moeten voorkomen dat het na de zomer weer zo toeneemt en we nogmaals in lockdown moeten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. Onderstaande 2 leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (25 mei 2021),Toetebel (25 mei 2021)

  8. #155
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 09:07
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianBoitano Bekijk bericht
    W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020.
    Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.
    Eigenlijk gaat het dus hartstikke goed gezien de omstandigheden en de versoepelingen.
    Ik zal mijn betoog nog een keer proberen uit te leggen. Ik reageerde op de post van marcelasnl die hoopte dat de huidige cijfers goed genoeg zouden zijn voor het weer openen van Duitsland. Dat gebeurde vorige jaar toen het aantal gevallen vele malen lager was dan nu.

    Ik probeerde aan te tonen dat in absolute zin het aantal gevallen nu nog erg hoog is aan de hand van het kaartje van ons Corona dashboard en door de situatie nu te vergelijken met juni/juli vorig jaar toen de boel inderdaad open ging. En daarmee dus de verwachting van Marcel te temperen dat de boel binnen 2 weken alweer open zou gaan.

    Dat was dus niet om het jaar 2020 te vergelijken met 2021 en al helemaal niet om 2 onvergelijkbare maanden met elkaar te vergelijken.

    Als je kijkt naar de verbeteringen van de afgelopen weken dan kun je zeggen dat het goed gaat. Als je kijkt naar de absolute aantallen nu dan zijn we er nog lang niet. Dat laatste was mijn betoog om eventuele valse hoop weg te nemen.

  9. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (25 mei 2021)

  10. #156
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kempie Bekijk bericht

    Het aantal zoekenhuisopnames. Duidelijk hoger tijdens de eerste golf. Ik neem juist het aantal opnames want jij begon over testen en dat dat niet zoveel zou zeggen omdat er toen minder getest werd.
    Het aantal ziekenhuisopnames van nu is niet te vergelijken met dat van vorig jaar. Mensen worden nu langer thuis gehouden door middel van medicatie en de mogelijkheid om nu ook thuis ondersteunende zuurstof te krijgen.
    Ik ben nog steeds actief als vrijwillig bron en contact onderzoeker. Voorbeeld van toen ik vorig jaar de cursus deed, mensen die thuis in isolatie gingen moesten een eigen santitaire voorziening hebben in een huishouden en als ze dat niet hebben dan moesten ze het na gebruik zelf goed schoonmaken. Als mensen te ziek waren om dat te kunnen moesten ze naar het ziekenhuis omdat ze zo ziek waren, handig criterium. Nu is dat allenag niet meer zo. gewoon thuis blijven en er een mouw aan zie te passen. Mensen krijge nu oko thuis zwaardere medicatie om thuis et kunnen blijven. Dat maakt het wel moeiljker om te kijken of iemand uit isolatie mag want een evrebetering mag niet door de medicatie komen maar doordat de ziekte voorbij is.

    Qua aantallen, om van Rood naar Oranje te gaan moet je bij een percentage postieve testen van meer dan 4% minder dan 50 besmettingen per 100.000 hebben over twee weken, bij minder dan 5 % mag het 150 per 100.000 zijn. Huidig percentage is 9.1.
    Als we het aantal besmettingen van vandaag twee weken vol zouden houden zouden we net onder de 150 per 100.000 uit kunnen komen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  11. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (25 mei 2021)

  12. #157
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Het aantal ziekenhuisopnames van nu is niet te vergelijken met dat van vorig jaar. Mensen worden nu langer thuis gehouden door middel van medicatie en de mogelijkheid om nu ook thuis ondersteunende zuurstof te krijgen.
    Ik ben nog steeds actief als vrijwillig bron en contact onderzoeker. Voorbeeld van toen ik vorig jaar de cursus deed, mensen die thuis in isolatie gingen moesten een eigen santitaire voorziening hebben in een huishouden en als ze dat niet hebben dan moesten ze het na gebruik zelf goed schoonmaken. Als mensen te ziek waren om dat te kunnen moesten ze naar het ziekenhuis omdat ze zo ziek waren, handig criterium. Nu is dat allenag niet meer zo. gewoon thuis blijven en er een mouw aan zie te passen. Mensen krijge nu oko thuis zwaardere medicatie om thuis et kunnen blijven. Dat maakt het wel moeiljker om te kijken of iemand uit isolatie mag want een evrebetering mag niet door de medicatie komen maar doordat de ziekte voorbij is.

    Qua aantallen, om van Rood naar Oranje te gaan moet je bij een percentage postieve testen van meer dan 4% minder dan 50 besmettingen per 100.000 hebben over twee weken, bij minder dan 5 % mag het 150 per 100.000 zijn. Huidig percentage is 9.1.
    Als we het aantal besmettingen van vandaag twee weken vol zouden houden zouden we net onder de 150 per 100.000 uit kunnen komen.
    en over 6 weeken va nu zitten we dan onder de 50 per 100.000 dan neuk ik melica emelie bigi barby in LR

  13. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (25 mei 2021)

  14. #158
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 08:33
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.064
    Discussies
    112
    Thanks
    14.019
    Thanked
    5.711 in 2.900 posts

    Standaard

    Dat zijn er 4, mag je vanaf nu wel extra vitaminen innemen DS.

  15. #159
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    ik heb lang kunnen sparen schoolmeester en ik trek er een hele dag voor uit van 13 tm 3 uur in de volgende ochtend

  16. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (25 mei 2021)

  17. #160
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 08:33
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.064
    Discussies
    112
    Thanks
    14.019
    Thanked
    5.711 in 2.900 posts

    Standaard

    Was ook een grapje, zal wel goedkomen na deze lange rustperiode.

  18. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

    de duisburg spesjalist (25 mei 2021)

  19. #161
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.510 in 6.306 posts

    Standaard

    Zaad spaar je niet net zo makkelijk als geld. Zit er nog genoeg opgespaard in de ene zak, is de andere zak al leeg

  20. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (25 mei 2021)

  21. #162
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Als je nog maar weet hoe het moet
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  22. #163
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 08:33
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.064
    Discussies
    112
    Thanks
    14.019
    Thanked
    5.711 in 2.900 posts

    Standaard

    Sommige dingen verleer je niet......

  23. #164
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.510 in 6.306 posts

    Standaard

    Het zal wel even inkomen zijn. Ook zal de conditie niet meer zijn wat het was geweest.

    Hoewel, persoonlijk lig ik er graag als een hulpeloze schildpad bij

  24. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (28 mei 2021)

  25. #165
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    De eerste alinea is inmiddels wel bekend bij eenieder, maar de laatste regel in onderstaand nieuwsbericht van hedenmiddag ontgaat waarschijnlijk de meesten van ons, die van plan zijn naar de heropende clubs te gaan danwel eindelijk hun geliefde verloofde in Duitsland weer in hun armen willen sluiten...
    Valt deze quarantaine regel onder de nieuwe zojuist aangenomen wetgeving (voor oa India) of is dit nog steeds een dringend advies ?

    #ikvraagditvooreenvriend

    Een test is wel nog verplicht indien men langer dan 48 uur in Duitsland verblijft. Mensen die volledig gevaccineerd zijn en hun laatste prik minimaal twee weken geleden hebben gehad, hebben sowieso vrij toegang. Ze moeten dan volgens de officiële regels wel een vaccinatiebewijs (geel boekje of registratiekaart) kunnen laten zien in het Duits, Engels, Frans, Spaans of Italiaans.

    Tegelijk heeft Duitsland ook al sinds dinsdag een coronapaspoort ingevoerd, maar daar heb je als Nederlander voorlopig niets aan. Bovendien staat Duitsland nog op oranje, en moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine.


    En Garde

  26. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 ( 3 juni 2021)

  27. #166
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Volgens mij hoef je bij terugkomst uit Duitsland (of Belgie) na een verblijf korter dan 12 uur niet in quarantaine en ook geen PCR-test.

    Link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...uisquarantaine

  28. Onderstaande 3 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 2 juni 2021),stimpy3 ( 2 juni 2021),The Pussyhunter ( 5 juni 2021)

  29. #167
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Thanks Brad, de 12-uur regel geldt inderdaad vice versa, hoe men dat zou willen controleren is me een raadsel maar binnen 12 uur is veel mogelijk. Die vriend werd in een Duitse club door enkele dames Bugs Bunny genoemd en dat zal vast niet vanwege zijn gevoel voor humor zijn geweest
    En Garde

  30. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 ( 3 juni 2021)

  31. #168
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Vergezocht: Agent die je vraagt de SMS'jes bij binnenkomst te laten zien?

  32. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 2 juni 2021)

  33. #169
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    26 maart 2024 @ 22:30
    Berichten
    1.646
    Discussies
    22
    Thanks
    3.204
    Thanked
    3.657 in 1.164 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Volgens mij hoef je bij terugkomst uit Duitsland (of Belgie) na een verblijf korter dan 12 uur niet in quarantaine en ook geen PCR-test.

    Link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...uisquarantaine
    Ik heb de huidige quarantaineregels voor België opgezocht: https://d34j62pglfm3rr.cloudfront.ne...1052021_NL.pdf
    Een verblijf van minder dan 48 uur in Duitsland is mogelijk vanuit België zonder verplichtingen als je terugkomt (vermits je geen vliegtuig of boot neemt).

  34. #170
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 09:07
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    De eerste alinea is inmiddels wel bekend bij eenieder, maar de laatste regel in onderstaand nieuwsbericht van hedenmiddag ontgaat waarschijnlijk de meesten van ons, die van plan zijn naar de heropende clubs te gaan danwel eindelijk hun geliefde verloofde in Duitsland weer in hun armen willen sluiten...
    Valt deze quarantaine regel onder de nieuwe zojuist aangenomen wetgeving (voor oa India) of is dit nog steeds een dringend advies ?

    #ikvraagditvooreenvriend

    Tegelijk heeft Duitsland ook al sinds dinsdag een coronapaspoort ingevoerd, maar daar heb je als Nederlander voorlopig niets aan. Bovendien staat Duitsland nog op oranje, en moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine.
    Voor Duitsland is het een dringend advies.
    Die verplichte quarantaine komt in plaats van de huidige vliegverboden voor o.a. Zuid Amerika, Zuid Afrika, India en Zuid Oost Azië. Die geldt niet voor Duitsland. Alleen voor landen waar het erg uit de hand loopt (zoals Zweden) of waar gevaarlijke varianten rond gaan.
    Sinds 1 juni 2021 geldt de quarantaineplicht voor de volgende zeer hoog risicogebieden:

    Argentinië;
    Bahrein;
    Bolivia;
    Brazilië;
    Chili;
    Colombia;
    Costa Rica;
    Cyprus;
    Dominicaanse Republiek;
    Ecuador;
    Frans-Guyana;
    Guyana;
    Kaapverdië;
    Litouwen;
    Maldiven;
    India;
    Panama;
    Paraguay;
    Peru;
    Seychellen;
    Suriname;
    Uruguay;
    Venezuela;
    Zuid-Afrika;
    Zweden.

  35. Onderstaande 4 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 2 juni 2021),fg22 ( 3 juni 2021),mentholbear ( 3 juni 2021),Toetebel ( 3 juni 2021)

  36. #171
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Vergezocht: Agent die je vraagt de SMS'jes bij binnenkomst te laten zien?
    Vandaag de proef op de som genomen.
    Mij keurig aan de max 12 uur verblijfduur gehouden, lekkere lunch met een potentiële verloofde op terras, afkoelen in de airconditioned jacuzzi kamer en gezamenlijk nog wat aan de broodnodige lichaamsbeweging gedaan.
    Er werd niet om een testbewijs of vaccinatie bewijs gevraagd bij binnenkomst. Omdat ik mij uiteraard altijd keurig aan de voorschriften houd was ik zo netjes om te melden dat ik die bewijzen ook niet had en gebruik wilde maken van hun aanbod voor een sneltest. Kennelijk was ik één van de eerste, want het was ff zoeken naar de pakjes met sneltest materiaal. Staafje in m’n neus gestopt tot ik er van moest niezen, in het buisje met vloeistof, schudden en een paar druppeltjes in test-apparaatje en dan een minuut of 10 wachten tot er 1 streepje bovenin staat als goed negatief resultaat. 2 streepjes of een streepje onderin zou een ongunstig positief resultaat of invalid betekenen als u begrijpt wat ik bedoel.
    Vriendelijke jongeman van de receptie hielp even met de uitleg en bekeek het resultaat, waarna de toegang tot het hotel en restaurant werd vrijgegeven.. Testapparaatje staat niet op naam, er wordt niets genoteerd, het is dus verder nietszeggend maar kennelijk voldoende om aan de plaatselijke wetgeving te voldoen.

    Het hotel dat normaliter rond de weekends altijd vol is, was nog niet half bezet en het aantal Nederlandse kentekenplaten was te verwaarlozen. De meest opvallende was een Nederlandse Audi met handelaars kentekenplaten die opzichtig met hun RS uitvoering over de parkeerplaats reed. Niet zo slim want met zo’n groene plaat hadden ze het Bank-o-mat plofkraak model direct kunnen inleveren als die door een Streifenwagen was gesignaleerd.
    Bij terugkeer aan de Nederlandse grens bij Venlo geen controles van welke aard dan ook.

    Het was mij het dagje wel, benieuwd wat er volgende week weer te beleven valt.
    En Garde

  37. Onderstaande 10 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    dbd67 ( 5 juni 2021),hasta la pasta ( 5 juni 2021),Husky ( 5 juni 2021),jansenroy ( 4 juni 2021),Kwakje ( 5 juni 2021),Meme Moo ( 4 juni 2021),mentholbear ( 5 juni 2021),schoolmeester ( 5 juni 2021),WANDELAAR5 ( 4 juni 2021),yylover ( 4 juni 2021)

  38. #172
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Vanmiddag in Duitsland bij een restaurant een hapje gaan eten en wat gedronken. Er kwam een leuke blonde serveerster aan onze tafel en vroeg naar een negatief testbewijs. Verheugt omdat ik nu eindelijk de proef op de som kon nemen wapperde ik triomfantelijk met het vodje papier wat door moet gaan voor de "Registratiekaart coronavaccininatie". Nonchalant wierp ze een blik op het gekreukte vod en knikte dat het in orde was. Die korte check vond ik uitermate teleurstellend dus ik wees haar nadrukkelijk op de informatie die er op stond zoals de naam van het vaccin, de datum van de 2e vaccinatie (15 april) en het logo van het "Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu" en het "Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport". Ze keek me blöd aan en mompelde: "Ja, ja alles in ordnung."

    Aangezien het hier een serveerster betrof die de controle uitvoerde geef ik geen garantie dat die registratiekaart altijd zonder problemen en in elke gelegenheid en door iedereen geaccepteerd wordt.

  39. #173
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    dus Badslippers niet perse en geel boekje, je krijgt een registratiekaart cadeau van onze fijne regering ? ik moet wachten tot 26 juni, inmiddels heb ik 1 roze formulier, ik zit momenteel in duitsland in mijn kasteel en nergens mer Politie te tekenen...

  40. Onderstaande leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 5 juni 2021)

  41. #174
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    dus Badslippers niet perse en geel boekje, je krijgt een registratiekaart cadeau van onze fijne regering ? ik moet wachten tot 26 juni, inmiddels heb ik 1 roze formulier, ik zit momenteel in duitsland in mijn kasteel en nergens mer Politie te tekenen...
    Klopt, nergens politie te zien. Was wel weer ongeluk gebeurd daar waar je via grensovergang Schwanenhaus (Venlo) onder dat viaduct gaat om dan rechts af de autobahn (A61) op te gaan.

    Of die registratiekaart overal geldig is durf ik niet te zeggen. Maar in combinatie met je id zou het moeten lukken. Ga jij maar eens kijken of de clubs in de omgeving van je kasteel inmiddels open zijn en er nog lekkere milfjes rondlopen met de juiste maten.
    https://www.girls-haus19.de/girls/
    https://www.dejavu-willingen.de/girls

  42. #175
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:50
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.395
    Discussies
    270
    Thanks
    25.632
    Thanked
    15.510 in 6.306 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    dus Badslippers niet perse en geel boekje,
    Ik had verwacht dat schoolmeester iets zou zeggen als: badslippers zat er met een geel broekje, dat telt ook.


  43. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix ( 6 juni 2021)

 

 
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Living Room 468*60