Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 177
  1. #101
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    25 april 2024 @ 12:14
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    Morgen in de tweede kamer iets op de agenda hoe NL moet reageren op de maatregelen die Dld heeft genomen tav NL en hoe dit bewoners in de grensstreek raakt. O.a. het zéér beperkte aanbod aan testfaciliteiten is geagendeerd. Schrijft dus uw lokale SP'er PVV'er of FvD'er aan want die staan te popelen om er met gestrekt been in te gaan.

  2. #102
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Nederlanders die in Duitsland werken of studeren kunnen zich nu gratis in Duitsland laten testen. Maar hoe werkt dat in de praktijk?

    Duitsland heeft de regels eind vorige week aangepast, nadat er veel kritiek kwam op de negatieve test, die grenspendelaars verplicht bij zich moeten hebben. Maar de werknemer moest wel zelf voor de kosten opdraaien. Dat hoeft nu niet meer.

    Online
    Wie kan aantonen dat hij of zij in Duitsland werkt of studeert, kan online een afspraak maken bij een teststraat in Duitsland.

    Bevestiging
    De bevestiging per mail kan dan worden getoond mocht er een grenscontrole zijn. De politie weet dan dat je onderweg bent naar een testcentrum. Als de uitslag negatief is, moet je officieel de bevestiging daarvan nog naar de Duitse politie sturen. De test is 72 uur geldig. Daarna moet je dus weer een nieuwe coronatest laten doen.

    Niet essentieel
    Voor niet-essentiële reizen is een coronatest in Duitsland níet gratis. Per keer ben je dan 25 euro kwijt als je bijvoorbeeld gaat winkelen of op familiebezoek gaat. Niet-essentiële reizen worden op dit moment sowieso afgeraden tussen beide landen.

    Hoogrisicogebied
    Hoelang dit beleid gaat duren, is afhankelijk van het aantal besmettingen in Nederland. Als dat omlaag gaat, zal ons land niet langer een hoogrisicogebied zijn en dan is vrij verkeer tussen Nederland en Duitsland weer een stuk makkelijker.

    Mocht je zonder afspraak of zonder negatieve test naar Duitsland gaan, dan riskeer je overigens een flinke boete.
    .....
    https://nos.nl/regio/limburg/artikel...oe-je-dat.html

    https://www.testbuchen.de/#/?zoom=6&...&lat=51.341812
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  3. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (20 april 2021),mentholbear (19 april 2021)

  4. #103
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    gisteren met Koos en Anaconda naar Duitsland geweest sneltesten hadden we bij, maar we zijn niet gecontroleerd.
    Het was gezellig.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  5. Onderstaande 2 leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (20 april 2021),frits the cat (21 april 2021)

  6. #104
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Veel interessanter vind ik het verschil. En waar dat dan in zou kunnen zitten. In het begin van de Corona had zuid-Limburg een hogere besmettingsgraad. Maar deze winter staat noord-Limburg stijf in de hoogste regionen van besmettingen. Logistiek, landbouw, maakindustrie kunnen niet thuis, hoe graag je dat ook zou willen. En plat gooien, sluiten zo U wilt, kan niet zomaar. Er zijn nou eenmaal bedrijfsprocessen waarbij je niet even op de pauzeknop kunt drukken. En zelfs tijdens die “pauze” moet er soms iemand in de buurt zijn om de boel te controleren.

    Maar terug op mijn vraag. Waarom is de Inzidenz in noord-Limburg al een tijd zo hoog? In vergelijking met omliggende regio’s? En is het aantal ziekenhuis en IC opnamen navenant hoog?
    Misschien kan een pietpotent44 je daarbij helpen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Het is natuurlijk wel zo dat als er veel mensen met Corona in een regio rondlopen, dat de kans voor anderen in die regio om besmet te worden ook groter is. Dus als het aantal gevallen éénmaal hoog is, dan blijft die wel een tijd hoog, tenzij er striktere lockdown maatregelen worden genomen. De vraag is dus "Hoe is die zo hoog geworden?". Ik heb geen antwoord.

    Aardig voorbeeld voor die striktere lockdown maatregelen is Portugal. Daar was de situatie compleet uit de hand gelopen en de hele bevolking kreeg zo'n beetje full-time huisarrest. Inmiddels hebben ze al enkele dagen met 0 doden achter de rug (30 en 31 maart en 7 april).
    Bijlage 35034
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    De meest waarschijnlijke reden is dat in Noord-Limburg (en Oost-Brabant) veel intensieve veeteelt zit (de meeste varkenshouderijen, geiten en kippen daar van heel Nederland). Meer dan de regios er omheen.
    Luchtvervuiling daardoor, die verspreiding van corona in de hand werkt.
    Ten tijde van Q-koorts (10 jaar terug) waren daar ook al de meeste slachtoffers. Luchtwegen van mensen worden extra aangetast door de lucht daar in die gebieden.

    Andere redenen zijn al genoemd:
    - veel arbeidsmigranten in Noord-Limburg
    - Ligt dichtst bij (Oost)Brabant, waar ook relatief veel besmettingen vandaan komen
    - meer jongeren die zich laten testen
    https://www.1limburg.nl/limburg-voor...text=section-1

    En weer staat Limburg, met name noord-Limburg bovenaan met het aantal besmettingen per 100000 mensen. Ik zie nog steeds niet de redenen waarom. Ze zijn bezig met onderzoek maar ik vrees dat pas komt als we met andere dingen bezig zijn.

    Ik zou graag van bovenstaande experts een wat beter onderbouwd antwoord hebben. Veedichtheid of het Ruhr-gebied hier net over de grens vind ik een beetje onzin. In tegenstelling tot wat veel mensen ons willen doen geloven stopt luchtvervuiling niet bij een door ons bedacht grens. Als er ergens een vervuilingsbron is dan is het aannemelijk dat dichtbij de vervuiling groot is, en hoe verder je weg gaat hoe minder.
    Peel en Maas wordt al vaak genoemd als een gemeente met een hoge besmettingsdruk, maar het is niet een gemeente met een hoge veedichtheid. Er zijn gemeenten met veel meer dieren.
    Ander voorbeeld. De Groote Peel, een natura2000 gebied op de grens van Brabant en Limburg. Jaren geleden was er al een onderzoek dat als men tot 30 kilometer in de omgeving alle stikstofuitstoot naar 0 bracht, de neerslag op het gebied nog veel te groot zou zijn om het veen te laten aangroeien. En dat is toch het belangrijkste van dit natuurgebied. Met 30 kilometer zit je al een eind in België en Duitsland. Dat gaat hem dus niet worden. Frappant genoeg groeit het veen in het peelgebied wel.

    Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  7. #105
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    gisteren met Koos en Anaconda naar Duitsland geweest sneltesten hadden we bij, maar we zijn niet gecontroleerd.
    Het was gezellig.
    Die sneltesten zijn niet geldig indien je gecontroleerd wordt !!!
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  8. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (20 april 2021)

  9. #106
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    25 april 2024 @ 12:14
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    https://www.1limburg.nl/limburg-voor...text=section-1

    Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
    Wat dacht je van NUL handhaving tav de corona dictatuur, op elk vlak. Hier lijdt de jeugd niet onder vereenzaming. Ouders vinden het prima, burgemeesters ook. Wat ik een aantal maanden terug ook al zei. Overwegend kleinere dorpen waar iedereen elkaar op de een of andere manier (her)kent. Hier word je veel minder als in grote steden als melaatse behandeld. Venlo is een geval apart. Maar dat is door die linksche anarchist van een BS al uitvoerig verwoord
    Ik heb veel collega’s uit deze regio. Maar ook randstedelingen zij het veel minder. Laat het nou net de randstedelingen zijn die na hun late dienst of opweg naar de nachtdienst met enige regelmaat aangehouden worden ivm avondklok. Noord Limburgers......, niet eenmaal. Overigens, ook de Duitse collega’s stoppen zo langzamerhand met twee keer in de week testen. Controles staan altijd op vaste plaatsen. Wie weet hoe de Duitse Hermandad op niet westerse allochtonen controleert kan het verder zelf wel invullen.

    En dan is er nog de manier van cijfers communiceren en interpreteren. In de meeste noord Limburgse gemeenten wonen helemaal geen 100.000 mensen. Als er in Gennep dagelijks 10 besmettingen zijn vertaald zich dat naar een 7 daags gemiddelde van 413 op 100.000 terwijl het er in werkelijkheid 70 zijn. Ik ga er vanuit dat 006,5 dit snapt, toch hoor ik hier in de omgeving geregeld mensen die het niet begrijpen. “ heb je het gezien, 413 besmettingen in Gennep zag ik op het kaartje van coronadashboard”
    Laatst gewijzigd door WA; 20 april 2021 om 21:37

  10. Onderstaande leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (20 april 2021)

  11. #107
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 10:17
    Berichten
    11.107
    Discussies
    224
    Thanks
    13.077
    Thanked
    17.511 in 6.160 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianBoitano Bekijk bericht
    Wat dacht je van NUL handhaving tav de corona dictatuur, op elk vlak. Hier lijdt de jeugd niet onder vereenzaming. Ouders vinden het prima, burgemeesters ook. Wat ik een aantal maanden terug ook al zij. Overwegend kleinere dorpen waar iedereen elkaar op de een of andere manier (her)kent. Hier word je veel minder als in grote steden als melaatse behandeld. Venlo is een geval apart. Maar dat is door die linksche anarchist van een BS al uitvoerig verwoord
    Ha ha BB ja dat klopt. Lekker schoppen, rellen en dan op de witte provofiets wegrijden en zwaaien naar de woute. Maar dit terzijde.

    Ik zie wel in diverse statistieken en dagkoersen dat de opnames in bijv. Vie Curi ziekenhuis ( in Venlo) zeer laag zijn. Op een groot aantal dagen zelfs nul. Vandaag 43 besmettingen en nul ziekenhuisopnamen. Om e.e.a te kunnen verklaren zul je meer gegevens moeten vastleggen maar dat is altijd een moeilijk punt.

  12. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    WA (21 april 2021)

  13. #108
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Weet je willem, ik ga as vrijdag effe testen, maar geloof daarna niet meer... veel duitsers zijn het net zo zat als wij hier en die polizei houdt zelden mensen aan.... want die zijn het ook zat...

  14. #109
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    https://www.1limburg.nl/limburg-voor...text=section-1

    Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
    Er kunnen alleen vermoedens komen want het wordt nog wetenschappelijk onderzocht door het RIVM.
    Maar ....
    zou het niet een limburgse variant kunnen zijn
    met voornamelijk westenwind en toch redelijk veel besmette nertsenfokkers en andere veeteelt in de buurt kan dat best van invloed zijn.
    ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #110
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianBoitano Bekijk bericht
    En dan is er nog de manier van cijfers communiceren en interpreteren. In de meeste noord Limburgse gemeenten wonen helemaal geen 100.000 mensen. Als er in Gennep dagelijks 10 besmettingen zijn vertaald zich dat naar een 7 daags gemiddelde van 413 op 100.000 terwijl het er in werkelijkheid 70 zijn. Ik ga er vanuit dat 006,5 dit snapt, toch hoor ik hier in de omgeving geregeld mensen die het niet begrijpen. “ heb je het gezien, 413 besmettingen in Gennep zag ik op het kaartje van coronadashboard”
    Dit vind ik een non-argument. In het begin was er nog wel eens verwarring over de aantallen. Maar nu weet iedereen toch wel dat je de aantallen per 100000 niet letterlijk moet overnemen maar dat het de vergelijking met andere gemeenten of regio’s mogelijk maakt.
    Noord-Limburg is een relatief dunbevolkte regio in vergelijking met de omliggende, oost-Brabant (Helmond en Eindhoven), Gelderland (Nijmegen) of Zuid-Limburg (950 inwoners per km2 ten opzichte van 350 per km2 in noord en midden Limburg). Het dunbevolkte heeft dan wel als gevolg dat een politie-auto of handhaver meer kilometers moet rijden om zijn gebied te controleren. Daar tegenover staat dan wel dat er weinig plekken zijn waar standaard veel mensen samen komen. Iets minder controle kan ik dan nog wel begrijpen.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  16. #111
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Maar ....
    zou het niet een limburgse variant kunnen zijn
    .
    Best mogelijk. Limburg heeft wel meer dingen die ze in de rest van Nederland niet hebben. Bijvoorbeeld een complete opgestapt provincie-bestuur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    met voornamelijk westenwind en toch redelijk veel besmette nertsenfokkers en andere veeteelt in de buurt kan dat best van invloed zijn.
    ...
    Nertsen zaten op meer plaatsen, Limburg had helemaal niet de meeste. In de randstad met al zijn snelwegen is de luchtkwaliteit een stuk slechter. Met name de fijnstof tussen 0 en 2,5 mu is daar veel hoger.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  17. #112
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Die sneltesten zijn niet geldig indien je gecontroleerd wordt !!!
    volgens SAS wel, die had ze ook bij afgelopen zaterdag.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  18. #113
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 04:33
    Berichten
    4.457
    Discussies
    44
    Thanks
    4.686
    Thanked
    6.244 in 2.441 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    https://www.1limburg.nl/limburg-voor...text=section-1

    En weer staat Limburg, met name noord-Limburg bovenaan met het aantal besmettingen per 100000 mensen. Ik zie nog steeds niet de redenen waarom. Ze zijn bezig met onderzoek maar ik vrees dat pas komt als we met andere dingen bezig zijn.

    Ik zou graag van bovenstaande experts een wat beter onderbouwd antwoord hebben. Veedichtheid of het Ruhr-gebied hier net over de grens vind ik een beetje onzin.

    Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
    Wat ik wel opmerkelijk vond, is dat de verspreiding van Q koorts zon 10 jaar geleden eenzelfde patroon had als de verspreiding van corona nu, in de gebieden Oost-Brabant en Noord-Limburg. Ook is opvallend dat zowel tijdens de eerste als tweede coronagolf (ik spreek liever niet over 3e golf) deze gebieden extra zwaar getroffen zijn in Nederland. Dat zal niet toevallig zijn.

    Daarom is de meest voor de hand liggende reden toch dat de lucht in die gebieden de verspreiding van (corona)virussen bevordert. Meer dan in andere regios.
    Mensen die in de buurt van veehouders wonen, hebben ook een aanzienlijk hogere kans op een longontsteking. (Voor sommige virussen is bij bepaalde dieren ook besmetting over en weer mogelijk.)

    Andere redenen zoals maatregelen, gedrag, arbeidsimmigranten etc. liggen veel minder voor de hand, omdat dat voor veel plekken in Nederland geldt.

    Die luchtvervuiling kan door veeteelt komen, maar ook van industrie (of luchtverkeer, maar zal niet veel zijn denk ik).
    In andere landen is het ook zo dat gebieden met extra veel vuile lucht meer corona besmettingen hebben (bijv. Italie / Bergamo, bepaalde delen van China).

    Onderstaande artikelen gaan hierover:
    https://www.oneworld.nl/lezen/opinie...-te-bespreken/

    https://www.bnnvara.nl/zembla/artike...en-coronavirus

    https://www.gelderlander.nl/binnenla...baar~a2172726/
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 21 april 2021 om 19:15

  19. #114
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    nee joh kom pietpotent hoe kom je daar nou bij dat is niet bewezen, dieren die hebben toch geen last van corona, dat zijn alleen mensen joh en van die nertsen, die zijn nou toch allemaal geruimd, morsdood dus.... luister naar picasso de luchtkwaliteit is gestegen dat heeft zelfs het rivm gemeten toch??

    Wetenschappers die weten alles en als ze het niet weten dan weten de anderen het wel... de andere wetenschappers... oh nee dat is maurice de hond die sjoemelt...sociale geograaf dat is geen dokter of viroloog dat zijn de echte jongens en meisjes die het weten.... omdat ze wetenschapper zijn

    Maar het belangrjkste zijn denk ik de mensen die weten omdat ze weten dat het niet zo is, een soort wijzen zoals hier op het forum....

    Ooit van wetenschapsfilosofie gehoord??? of spreek ik dan abracadabra... ???

    Mischien moeten we maar gewoon weer doorgaan als vanouds, weten we over een paar jaar vast meer... dat economsich groei in de intensieve veehouderij met wat het ook voor dieren zijn uiteindelijk zichzelf de das om doen.... als er weer eens moet worden geruimd, want tja dat heeft toch met mensen te maken al die ziektes.... mensen zijn immers geen dieren....

  20. #115
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    volgens SAS wel, die had ze ook bij afgelopen zaterdag.
    Tja, je kan net zo goed aan oom agent als schilder vertellen dat je het plafond gaat witten in een saunaclub ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  21. #116
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Best mogelijk. Limburg heeft wel meer dingen die ze in de rest van Nederland niet hebben. Bijvoorbeeld een complete opgestapt provincie-bestuur.
    er was altijd een hoge graad van verenigingsleven in Brabant en Limburg. ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  22. #117
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:03
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.686
    Discussies
    127
    Thanks
    11.994
    Thanked
    18.414 in 6.037 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Tja, je kan net zo goed aan oom agent als schilder vertellen dat je het plafond gaat witten in een saunaclub ...
    Met een auto vol met schilders materialen op de oprit van een willekeurige saunaclub (in de regio Wesel ) lijkt mij dat een zeer plausibel alibi
    De vraag is alleen hoevaak moeten ze terug om het werk af te maken want iedere zaterdag gaat toch op een gegeven moment opvallen!
    Laatst gewijzigd door Eddy_V; 21 april 2021 om 22:51
    En Garde

  23. Onderstaande 4 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    jansenroy (21 april 2021),mentholbear (22 april 2021),schoolmeester (22 april 2021),Smouse (27 april 2021)

  24. #118
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Nu ook gratis sneltest in Nederland voor grenspendelaars
    Grenswerkers die in Nederland wonen, maar in Duitsland moeten zijn voor hun werk kunnen zich binnenkort ook gratis laten testen. Vanaf 7 mei kunnen zij zich gratis laten sneltesten om vervolgens met een, hopelijk, negatieve coronatest Duitsland in te reizen. Dat meldt 1Limburg. Dat is sinds april namelijk verplicht voor Nederlanders.

    "De gratis tests in Nederland zijn bedoeld voor mensen die in Duitsland werken, studeren of de grens over moeten voor mantelzorg of artsenbezoek", schrijft de regionale omroep. "Mensen die aanspraak willen maken op deze tests moeten met bijvoorbeeld een schoolpasje, werkgeversverklaring of afspraakbevestiging kunnen aantonen dat ze er ook recht op hebben."

    Eerder werd al bekend dat Nederlanders die voor hun werk geregeld naar Duitsland moeten, zich gratis kunnen laten testen op corona in Duitsland. Dat maakte het Duitse ministerie voor Volksgezondheid toen bekend.
    ..... https://nos.nl/liveblog/2378927-deel...het-ziekenhuis

    https://nos.nl/artikel/2377103-neder...n-in-duitsland


    Nog maar even dik aangegeven voor wie die testen zijn. Dus niet voor mensen die willen tanken en inkopen bij de Lidl, ook niet voor mensen met badslippers aan of oud verliefden van yy, mensen die standje 69 willen uitvoeren of vakantievierders naar het sauerland
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  25. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari ( 1 mei 2021),mentholbear ( 1 mei 2021),schoolmeester ( 1 mei 2021)

  26. #119
    Geregistreerd
    24 juli 2015
    Last Online
    24 april 2024 @ 08:08
    Locatie
    het zonnige zuiden
    Berichten
    885
    Discussies
    6
    Thanks
    4.094
    Thanked
    1.463 in 477 posts

    Standaard

    Niet zo streng zijn Willem!

  27. #120
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Berichten
    41.797
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.551 in 8.577 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jansenroy Bekijk bericht
    Niet zo streng zijn Willem!
    Eigenlijk wel, de komende week is het nog koud , en een kind kan nu al zien dat door deze versoepelingen het aantal besmettingen niet spectaculair zal dalen. En iedereen weet dat we kort voor het einde zijn .... maar nog niet helemaal ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  28. #121
    Geregistreerd
    28 maart 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:50
    Locatie
    lekker dichtbij yy
    Berichten
    1.667
    Discussies
    44
    Thanks
    4.671
    Thanked
    6.005 in 1.367 posts

    Standaard

    Als oud YY geliefde, gisteren weer mijn smokkelroute genomen en bij de LIDL genoeg ingekocht voor ruim 1 maand

  29. #122
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 07:33
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.133
    Discussies
    112
    Thanks
    14.191
    Thanked
    5.816 in 2.948 posts

    Standaard

    Dan kan je nu minimaal 1 maand thuisblijven......

    Groet, schoolmeester.

  30. #123
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 10:58
    Berichten
    5.070
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.597 in 2.516 posts

    Standaard

    Zo oud ben ik helemaal niet.
    Gratis testen in D is ook zonder goede reden (nog) mogelijk. Maar niet overal, je moet de juiste adresjes weten te vinden. Vlakbij winkelcentra aan de grens bijvoorbeeld...
    Het zal me verder worst zijn...

  31. #124
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Zie onder clubs die in Duistland geopende zijn ( totale lockdown)

    Na volledige vaccinatie mag je na 14 dagen na de laatste prik met een geldig vaccinatiebewijs
    weer legaal de grens over om boodschappen te doen.
    Iets anders kan niet want de clubs zijn nog steeds gesloten.

  32. Onderstaande leden hebben bertje600 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 1 mei 2021)

  33. #125
    Geregistreerd
    21 maart 2010
    Last Online
    Vandaag @ 07:39
    Locatie
    Overal
    Berichten
    2.628
    Discussies
    71
    Thanks
    2.445
    Thanked
    3.977 in 1.152 posts

    Standaard

    Vandaag een gratis test laten uitvoeren bij de Trinkgut in Kaldenkirchen

    eenvoudig een afspraak plannen, afspraakbevestiging komt in de app en vervolgens met de auto we naartoe.

    Test wordt afgenomen in de auto en 5 minuten later weer terug naar Holland.

    Testresultaat komt na 29 minuten in de genoemde app en is 72 uur geldig.

    Morgen maar eens een dagje stappen in Dld

  34. Onderstaande 4 leden hebben Boy69 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 1 mei 2021),Eddy_V ( 1 mei 2021),hasta la pasta ( 1 mei 2021),Wijze grijze ( 1 mei 2021)

 

 
Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Diamond 468*60   FKK Artemis 468*60