Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 163
  1. #101
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:42
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    "Het volk heeft gesproken"?
    Er is inderdaad flink vuurwerk afgestoken en er zijn weer een aantal ernstige vuurwerkincidenten gemeld. Een man moet waarschijnlijk een hand missen, een caravan werd tot ontploffing gebracht en enkele mensen renden al brandend weg, mensen zijn bekogeld met vuurwerk, bij een explosie met een vuurwerkbom zijn huizen beschadigd.
    Hoeveel vuurwerk er dit jaar echt is afgeschoten is lastig in te schatten, veel minder dan voorgaande jaren dat is zeker en kon je goed merken. Maar hoe veel slachtoffers vallen er nu eigenlijk ieder jaar?

    04-01-2019. Deze jaarwisseling hebben zich 396 mensen met vuurwerkletsel gemeld bij de spoedeisendehulpafdeling van een ziekenhuis. Dat zijn er 38 minder dan vorig jaar, een afname van zo'n negen procent. Daarmee zet de dalende tendens van de afgelopen jaren zich voort.

    Tegelijk vielen er dit jaar in het Friese Morra en in Enschede ook twee doden door vuurwerk. Dat brengt het totaal aantal doden door het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling op dertien in de laatste vijftien jaar.
    https://nos.nl/artikel/2266153-aanta...ehalveerd.html

    Dan de vraag is dat veel en hoe erg is dat? Er wordt iets minder dan voor 80 miljoen aan vuurwerk verkocht lees ik, ik schat dat afhankelijk uiteraard van hoeveel men besteedt er pakweg 2 miljoen mensen voorwerk kopen, met een factor 2 als foutenmarge .
    Ga er maar vanuit dat er dus miljoenen mensen zijn die minimaal 1 maal wat vuurwerk afsteken, de een zal dat heel vaak doen, de ander maar een paar vuurpijlen.
    Als je dat afzet tegen het aantal slachtoffers stelt het natuurlijk niets voor, de kans dat je iets overkomt is verwaarloosbaar klein. OK er is zeker een kans dat je een onschuldig slachtoffer wordt, heel klein maar die kans is er. Steek je zelf wat aan of ga je bewust er bij staan kun je nog zeggen dat je het gevaar zelf opzoekt.
    Dus relatief gezien stelt het allemaal weinig voor en absoluut gezien, eigenlijk ook niet al is elk slachtoffer en dode er uiteraard 1 te veel.

    Als je dan nog dit bedenkt:
    Bijna al die ernstige verwondingen waren het gevolg van het afsteken van illegaal knalvuurwerk, wat bijna uitsluitend mannen doen. Daarbij ging het meestal om nitraten, die in veel gevallen te vroeg afgaan en een enorme explosieve kracht hebben.
    Is het de vraag of het handig is vuurwerkverkoop te verbieden alleen in NL dan. Wat mij betreft mag het, maar veel zoden zal het niet aan de dijk zetten ben ik bang. Men blijft toch wel in Belgie en Duitsland kopen of men laat het uit Polen kopen.

    Het argument dat er een traditie verdwijnt gaat ook niet echt op, het is amper een traditie te noemen, begrijp dat dit pas in de jaren 50/60 is ontstaan.
    Maar goed als zoveel mensen er toch lol aan beleven en de gevaren zijn feitelijk zo gering zou ik zeggen mooi zo laten. De "traditie" van rotzooi trappen rond de jaarwisseling, zal zeker niet verdwijnen dat zal eerder toenemen, dat zag je dit jaar al.

    Dat gezegd hebbende, als je een huisdier hebt zie je het misschien toch een tikkie anders . Dus tsja ... ?!?
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #102
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    In België helaas wel een dode: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210101_92143623

    Ik nomineer hem voor de Darwin award: https://darwinawards.com/
    Geveld door een gillende keukenmeid, of zou het een lawinepijl zijn geweest? Zelf heb ik minder met vuurpijlen door de mindere controle en dat er wat op je kop, rieten dak of monumentale molen valt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Er is inderdaad flink vuurwerk afgestoken en er zijn weer een aantal ernstige vuurwerkincidenten gemeld. Een man moet waarschijnlijk een hand missen, een caravan werd tot ontploffing gebracht en enkele mensen renden al brandend weg, mensen zijn bekogeld met vuurwerk, bij een explosie met een vuurwerkbom zijn huizen beschadigd. En dan hebben we nog de gebuikelijke relschoppers die het nodig vinden om ambulancepersoneel, brandweer en politie te bekogelen.
    Dat heeft naar mijn bescheiden mening even veel met vuurwerk te maken als hooligens met voetbal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Is het de vraag of het handig is vuurwerkverkoop te verbieden alleen in NL dan. Wat mij betreft mag het, maar veel zoden zal het niet aan de dijk zetten ben ik bang. Men blijft toch wel in Belgie en Duitsland kopen of men laat het uit Polen kopen.

    Het argument dat er een traditie verdwijnt gaat ook niet echt op, het is amper een traditie te noemen, begrijp dat dit pas in de jaren 50/60 is ontstaan.
    Vuurwerkverkoopverbod gaat dan neem ik aan samen met een afsteekverbod. Of krijgen we dan weer zo een gedoogbeleid als met drugs
    En wat je al zei, het is vooral het illegale spul wat voor de meeste schade en gewonden zorgt. Dat gezegd te hebben ben ik er niet op tegen dat er meer beperkingen komen op het vuurwerkassortiment. Zoals wensbalonnen, vuurpijlen en misschien zelfs Romeinse kaarsen. Maar om al het knal vuurwerk in de ban te doen gaat me weer te ver.

    Kan me wel voorstellen dat met een algeheel vuurwerkverbod het wel iets makkelijk zal zijn om lui met (illegaal) vuurwerk te pakken. Bezit is immers al strafbaar, dus op heterdaad betrappen op afsteken hoeft niet meer.

    Vuurwerk is overigens sinds 2015 officieel een Nederlandse traditie. https://www.ad.nl/binnenland/vuurwer...itie~ab478ba8/
    En wat te denken voor Chinezen? Hoort bij hun traditie én geloof. Wat zie je zo al bij Chinees nieuwjaar? Rooie kleertjes voor voorspoed, het rooie envelopje lijkt vervangen te zijn voor een Kerstkado , 1 of ander raar beest van dat jaar (komend jaar is het een os), goud en doekoe (ja, Chinezen zijn daar dol op, ze hebben er zelfs een God of Money! *), de drakendans wie kent em niet, en natuurlijk: VUURWERK! Hoe meer, feller, luider, hoe beter om alle boze geesten weg te jagen.
    Aangezien Chinezen van rechts naar links lezen, ben ik maar op die manier het rijtje afgegaan



    Zouden zij straks als enige nog vuurwerk mogen afsteken? Neh...

    * Voor degenen die het sterretje was opgevallen. Hier is de referentie. En het erge is, die gast heeft nog gelijk ook
    Om het even in perspectief te plaatsen. Hij treedt hier op voor eem voornamelijk Aziatisch publiek ik meen ergens in Amerika.

    Laatst gewijzigd door mentholbear; 3 januari 2021 om 01:04

  3. #103
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    ... als je een huisdier hebt zie je het misschien toch een tikkie anders
    Zoals ik reeds eerder zei: er belanden jaarlijks meer mensen op de eerste hulp vanwege bijtincidenten met huisdieren dan vanwege vuurwerkongelukken.

    Sommige mensen beleven lol aan het afsteken van vuurwerk. Sommige mensen beleven lol aan het houden van dieren die van oorsprong een roofdier-instinct hebben. Sommige mensen beleven er lol aan om hun piemel in zo veel mogelijk verschillende vrouwen te steken zonder dat ze een romantische- of zelfs maar vriendschap-relatie met die vrouwen hebben.

    Drie zaken waar mensen lol aan beleven, maar ook drie zaken waar weer andere mensen bezwaren tegen hebben. Wat weegt er zwaarder? Het kunnen/mogen beleven van de lol, of de bezwaren?

    We kunnen peilingen houden. Hoeveel mensen beleven ergens lol aan, en hoeveel mensen hebben er bezwaar tegen of overlast van. Meer mensen met bezwaar dan mensen die er lol aan beleven: VERBIEDEN DIE HANDEL!!! WE ZIJN IMMERS EEN DEMOCRATIE!!!

    Echter: democratie is meer dan een spelletje 'de-meeste-stemmen-gelden'. Wanneer democratie gereduceerd word tot een spelletje 'de-meeste-stemmen-gelden' dan krijgen we potsierlijke vertoningen zoals Brexit en de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Een echte democratie kenmerkt zich door een meerderheid die de belangen van de minderheid niet uit het oog verliest. Anders zou je turkije ook een democratie kunnen noemen.

    Vrouwen, een enkele uitzondering daargelaten, maken nooit gebruik van de diensten van sekswerkers. Vrouwen in een relatie of huwelijk zien in prostitutie het gevaar dat hun vent buiten de deur gaat liggen wippen. Er zijn mensen die morele bezwaren hebben tegen seks buiten het huwelijk. Gaan we dit peilen dan blijkt waarschijnlijk dat er meer mensen zijn met bezwaren tegen prostitutie dan dat er mensen zijn die lol beleven aan het bezoeken van prostituees.

    Omdat we in een seksueel bekrompen maatschappij leven staat prostitutie in de schaduw. Dit maakt prostitutie vatbaar voor kwalijke randverschijnselen, zoals het verweven zijn met het criminele circuit, uitbuiting en gedwongen sekswerk. Deze randverschijnselen worden door mensen met bezwaren tegen prostitutie aangevoerd als argument voor een verbod op prostitutie.

    Een meerderheid van de burgers heeft bezwaren tegen prostitutie, en er zijn feitelijke argumenten waarom iemand bezwaar zou kunnen hebben tegen prostitutie. Tja, wat nu???

    Je kan als hoerenloper met een bezwaar tegen (of overlast van) vuurwerk wel vinden dat jou bezwaar/overlast zwaarder weegt dan de lol die een minderheid eraan beleeft. Maar vergeet niet dat je zelf als hoerenloper tot een minderheid behoort die ergens lol aan beleeft waar de meerderheid een (moreel) bezwaar tegen heeft.

    Een ander toch z'n lolletje gunnen ondanks dat je er zelf bezwaren tegen hebt of tijdelijk overlast van ondervindt. Dat is de tolerantie die broodnodig is om van een land een vrije democratie te maken i.p.v. een land waar 'de-meeste-stemmen-gelden' gespeeld word.

    Mensen bij wie 'dat-zou-verboden-moeten-worden' op de lippen bestorven ligt wanneer ze iets niet zint lijken een meerderheid te worden. De politiek vat dit op als 'draagvlak', en zo zal er steeds vaker 'draagvlak' gevonden worden om dingen te verbieden. Nu is het vuurwerk, straks zijn het honden, en onvermijdelijk zal op deze manier ook prostitutie tot de zaken gaan behoren die verboden (lees: niet getolereerd) worden.

    Als je nu juicht voor de manier waarop het afsteken van consumentenvuurwerk een verboden activiteit word moet je straks niet janken wanneer prostitutie op dezelfde manier verboden word.

    Roep niet te gauw en vooral niet te hard "dat-zou-verboden-moeten-worden". Iets verbieden is de laatste noodgreep wanneer al het andere gefaald heeft. Niet iets waar je voor pleit wanneer je een paar dagen per jaar (officieel zelfs slechts een paar uur per jaar) last hebt van harde knallen buiten.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  4. Onderstaande 2 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 3 januari 2021),WANDELAAR5 ( 3 januari 2021)

  5. #104
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Iets verbieden is de laatste noodgreep wanneer al het andere gefaald heeft. Niet iets waar je voor pleit wanneer je een paar dagen per jaar (officieel zelfs slechts een paar uur per jaar) last hebt van harde knallen buiten.
    Ik denk dat de meesten geen grote problemen hebben met enkele uren per jaar wat luode knallen buiten, maar wel met de schade, gewonden en asociale gedrag, zoals vuurwerk gooien naar hulpdiensten.
    Aangezien de slappe maatregelen en straffen dit niet lijken te stoppen, is in hun optiek een algeheel verbod de oplossing om het in te dammen.

    Net zoals dat denk ik de meesten weinig problemen mee hebben als vrijgezellen een prostitue zou bezoeken. Maar mensen handel, mishandeling, onderdrukking, uitbuiting en dergelijke zijn ze op tegen. En oh wee als manlief zich bezondigt
    Bijzonderheid wat me bij dat laatste opvalt is dat er ook mannen zijn die van hun partner houden, maar ook van een orgasme buiten hun relatie willen genieten. En zo onthouden sommigen zich van dingen die in hun ogen intiemer zijn, zoals kussen. Net zo goed als dat sommige DVP zich schijnbaar met sommige dingen niet (zo maar) inlaten. Zo vertelde een klapekster me dat kussen alleen voor haar vriendje zou zijn. Of een ander dat ze anaal voor haar partner wordt bewaard, zodat die lekker strak blijft

  6. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester ( 3 januari 2021)

  7. #105
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 04:43
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.690
    Thanked
    9.546 in 3.446 posts

    Standaard

    Jan Wandelaar, wat een uitstekend afgewogen betoog!

    Ik heb zelf ook heel lang het afsteken van vuurwerk gesteund vanuit deze liberale grondslag. Alleen vind ik dat er nu grenzen overschreden worden die zo’n laatste redmiddel van een verbod rechtvaardigen. Het vuurwerk is zo zwaar geworden dat het helemaal nergens meer over gaat. Ik denk bijvoorbeeld dat die man in België nog geleefd zou hebben als hetzelfde ongeluk in 1990 gebeurd zou zijn. Die nitraten zijn gewoon handgranaten geworden. Die gewonden misten vroeger een keer een vinger, tegenwoordig meteen een hele hand. Die honderden gewonden melden zich allemaal binnen een paar uur op alle SEHs die ‘s nachts open zijn. En die komen bovenop mensen die dronken door ruiten vallen of met messteken opgenomen worden. Het is mi compleet uit de hand gelopen. Voeg daarbij het dagenlange geknal, dat je niet fatsoenlijk over straat kan fietsen en de schade aan brievenbussen ed.

  8. #106
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 04:55
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.145
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    We zijn lang genoeg gekweld, stop het vuurwerkgeweld !

    Groet, schoolmeester.

  9. #107
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Alleen vind ik dat er nu grenzen overschreden worden die zo’n laatste redmiddel van een verbod rechtvaardigen. Het vuurwerk is zo zwaar geworden dat het helemaal nergens meer over gaat. Ik denk bijvoorbeeld dat die man in België nog geleefd zou hebben als hetzelfde ongeluk in 1990 gebeurd zou zijn. Die nitraten zijn gewoon handgranaten geworden. Die gewonden misten vroeger een keer een vinger, tegenwoordig meteen een hele hand. Die honderden gewonden melden zich allemaal binnen een paar uur op alle SEHs die ‘s nachts open zijn. En die komen bovenop mensen die dronken door ruiten vallen of met messteken opgenomen worden. Het is mi compleet uit de hand gelopen. Voeg daarbij het dagenlange geknal, dat je niet fatsoenlijk over straat kan fietsen en de schade aan brievenbussen ed.
    Ik weet niet hoe effectief die spotjes in het verleden landelijk waren, maar mij is bijgebleven dat je een rund bent als je met vuurwerk stunt. Met paar plaatjes en filmpjes met stompjes. Laat die gasten maar de basis en middelbare scholen afgaan in november. Laat overtreders 5 jaar een meldplicht uitvoeren met oud en nieuw, laat ze nieuwjaarsdag meehelpen met het opruimen van de rotzooi, ik zou zelfs zeggen dat ze voor de (zorg)kosten zouden mogen opdraaien, ware het niet dat het soms moeilijk te bewijzen valt of je eigen lawinepijl in je gezicht is ontploft of dat je slachtoffer bent.
    Als je in Nederland meer dan 50km te hard gereden hebt, wordt je rijbewijs ingenomen. Dat lijkt me best redelijk. Dat is niet per ongeluk 5 of 10km te hard opgetrokken of iemand ingehaald. Zo lijkt het me ook redelijk om lui die met dat soort dingen bezig zijn harder te straffen. En laat ze maar ervaren hoe het is om met de gevolgen ervan te zitten. Zoals die hoteleigenaar die met de gesprongen ruiten zit en daardoor geen werk heeft. Laat ze maar helpen om het op te knappen.

    En ik vraag me af of een totaal nu al als laatste redmiddel is.
    Een geldboete kan zo makkelijk zijn voor degenen die genoeg hebben. Net zoals snelheidsboetes. Dat is maar een speldenprik. Maar rijbewijs ingenomen, dat voelen ze wel. Of taakstraf in een revalidatiecentrum waar slachtoffers door hardrijders of dronken bestuurders zijn aangereden. De 1 is gevoelig voor een geldboete, de ander voor zo een taakstraf. Wat mij betreft mag het best een gecombineerde straf zijn die wat meer dimensie er aan geeft.

  10. #108
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 04:43
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.828
    Discussies
    91
    Thanks
    14.690
    Thanked
    9.546 in 3.446 posts

    Standaard

    Het is nog niet eens verboden of je bent al bezig straffen te bedenken...

    Zo’n beperking van onze vrijheid gaat bij mij met pijn in het liberale hart. Alleen omdat de situatie naar mijn mening te ver uit de hand gelopen is en niet meer onder controle te krijgen is zonder algemeen verbod.

  11. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester ( 3 januari 2021)

  12. #109
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:24
    Berichten
    9.737
    Discussies
    307
    Thanks
    17.744
    Thanked
    11.735 in 5.122 posts

    Standaard

    Net zoals het bij hondenbezitters verplicht is om hun 💩 op te ruimen, zou hetzelfde ook moeten gelden voor vuurwerk bezitters nadat ze het hebben afgestoken.

  13. Onderstaande 2 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 3 januari 2021),schoolmeester ( 3 januari 2021)

  14. #110
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Die nitraten zijn gewoon handgranaten geworden.
    In Nederland is het reeds verboden dergelijke nitraten in bezit te hebben of af te steken. Ze voldoen immers niet aan de regels/normen voor consumentenvuurwerk dat in Nederland met O&N tussen 18:00 's-avonds en 02:00 's-nachts afgestoken mag worden. Je kunt moeilijk pleiten voor een verbod op iets wat reeds verboden is.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Voeg daarbij het dagenlange geknal ...
    Nogmaals: het is in Nederland toegestaan om met O&N tussen 18:00 's-avonds en 02:00 's-nachts consumentenvuurwerk dat aan de regels/normen voldoet af te steken. Gedurende de rest van het jaar is het reeds ten strengste verboden om vuurwerk af te steken, met uitzondering van professionele vuurwerkshows waarvoor een vergunning is verleend. Dat dagenlange geknal is dus verboden. Je kunt moeilijk pleiten voor een verbod op iets wat reeds verboden is.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    ... dat je niet fatsoenlijk over straat kan fietsen en de schade aan brievenbussen ed.
    Het is niet toegestaan vuurwerk af te steken in de richting van (al dan niet fietsende) mensen. Het is strafbaar om andermans bezit moedwillig te beschadigen of vernielen, ongeacht of je dit nu met een rotje/vuurwerkbom of met een honkbalknuppel doet. De zaken die je hier noemt zijn dus verboden. Je kunt moeilijk pleiten voor een verbod op iets wat reeds verboden is.



    Dagenlang geknal. Ernstige verwondingen door zwaar vuurwerk. Niet normaal over straat kunnen omdat er vuurwerk richting mensen afgestoken word. Allemaal zaken die reeds verboden zijn, en dus voorkomen kunnen worden door die in de wet vastgelegde verboden te handhaven.

    Terug naar de parallel met prostitutie, of beter gezegd, de kwalijke randverschijnselen rond prostitutie:

    Mensenhandel is reeds verboden. Iemand dwingen tot prostitutie is reeds verboden. Een seksbedrijf gebruiken om (al dan niet crimineel) geld wit te wassen is reeds verboden. De kwalijke randverschijnselen rond prostitutie kinnen dus voorkomen worden door die reeds in de wet vastgelegde verboden te handhaven.

    Echter, de redenering is: als we prostitutie verbieden, dan zijn we ook gelijk van die moeilijk te handhaven kwalijke/illegale randverschijnselen af. Er zijn vrouwen die hun brood willen verdienen met seksuele dienstverlening. Er zijn mannen die lol beleven aan het afnemen van die diensten. Dat word verboden omdat de instanties moeite hebben met het handhaven van reeds verboden randverschijnselen.

    Ik snap daarom niet dat er wandelaars/ijsberen zijn die warm lopen voor de redenatie "als we het 8 uur per jaar afsteken van consumentenvuurwerk dat aan de regels/normen voldoet verbieden, dan zijn we ook gelijk van die moeilijk te handhaven kwalijke/illegale randverschijnselen af".

    Dat is de tendens:
    De instanties hebben moeite met handhaven. Mensen worden steeds intoleranter, zodat er steeds makkelijker draagvlak gevonden word om iets te verbieden. Dus de oplossing voor wetten die de instanties maar moeilijk kunnen handhaven is het verbieden van gerelateerde zaken die (nog) wel legaal/toegestaan zijn.

    Dat is hetgeen waar ik als liberaal principieel op tegen ben. Dus niet of ik al dan niet voor/tegen het afsteken van vuurwerk ben.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  15. Onderstaande 2 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 3 januari 2021),mentholbear ( 3 januari 2021)

  16. #111
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Liberaal zijn is oké maar de overheden moeten altijd blijven bestaan,weliswaar beperkter
    Anders heb je alleen ;"The Law of the Strongest." Bv je ziet iemand met een Ferrari Testarossa? Je neemt dat af. Er loopt een mager ventje met een mooie meid langs een terras? Je duwt die man weg en pakt zijn meid. En globaal : Onderwijs en leger moeten altijd van de staat blijven
    Weliswaar moet men ook niet terug naar de USSR en zijn Pravda

  17. #112
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Het is nog niet eens verboden of je bent al bezig straffen te bedenken...
    Ik doel op het straffen van de al verboden zaken, zoals JW ze opnoemt. Niet over een mogelijk algemeen vuurwerkverbod. Daar ben ik op tegen.

  18. #113
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Kom stukje oud nieuws tegen, maar wat bezielt sommige mensen

    https://www.geenstijl.nl/5157101/tui...-met-vuurwerk/

  19. #114
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Kwam net dit artikel tegen https://www.ad.nl/binnenland/tristan...eraf~ad314f68/
    Van deze gebeurtenis https://www.ad.nl/woerden/jongen-11-...fval~aa1e4f21/

    Jochie moet merendeels van zn linker vingers missen. Ik ben tegen een vuurwerk verbod, maar explosieven waar je ledematen bij kunt verliezen vind ik geen vuurwerk meer, maar bommen. Ik mis de campagnes en voorlichtingen wel van a la je bent een rund als je met vuurwerk stunt, en slachtoffers die op school komen laten zien wat je kan overkomen en wat voor gevolgen dat heeft.

  20. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (23 januari 2021)

  21. #115
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 03:43
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.137
    Discussies
    233
    Thanks
    21.461
    Thanked
    6.264 in 2.988 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Ik mis de campagnes en voorlichtingen wel van a la je bent een rund als je met vuurwerk stunt, en slachtoffers die op school komen laten zien wat je kan overkomen en wat voor gevolgen dat heeft.


    JE BENT EEN RUND
    ALS JE MET VUURWERK STUNT
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  22. #116
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.514
    Discussies
    121
    Thanks
    5.917
    Thanked
    5.008 in 2.165 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht


    JE BENT EEN RUND
    ALS JE MET VUURWERK STUNT
    Vroeger toen ik jong was, was ons motto:
    Je bent een rund, als je jezelf geen vuurwerk gunt.

  23. Onderstaande 2 leden hebben JonnyFontane bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (23 januari 2021),Wentelt Eefje (23 januari 2021)

  24. #117
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JonnyFontane Bekijk bericht
    Vroeger toen ik jong was, was ons motto:
    Je bent een rund, als je jezelf geen vuurwerk gunt.
    Vandaar dat ik me ook niet kan vinden in een vuurwerkverbod. Maar een vuurwerkbom in elkaar knutselen, lawinepijlen, cobra's of zelfs maar strijkers heb ik helemaal niks mee.
    Ben al meer dan tevreden met wat rotjes, matjes, potjes, waar risico's imho goed te overzien zijn.

  25. #118
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Kwam toevallig dit filmpje tegen. Wat een idioten...

    https://nos.nl/video/2362694-meerder...-rijswijk.html

  26. #119
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 04:55
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.145
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    Vastzetten en de sleutel weggooien, TUIG !

    Groet, schoolmeester.

  27. #120
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard

    De Nederlandse en Duitse politie hebben bij een gezamenlijke operatie net over de grens in Duitsland een enorme hoeveelheid vuurwerk in beslag genomen. Het gaat om naar schatting 120.000 kilo; dat is evenveel als in heel vorig jaar is gevonden. Toen werd in totaal 123.000 kilo illegaal vuurwerk ontdekt. De politie heeft een maand nodig om al het nu gevonden vuurwerk te inventariseren.

    Het vuurwerk lag opgeslagen in bunkers in Rheine, een gemeente over de grens in Duitsland vlak bij Enschede. In de bunkers lagen volgens de politie veel pallets met dozen met zwaar vuurwerk, waaronder mortieren en cobra's.
    ... https://nos.nl/artikel/2404437-polit...s-in-duitsland
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  28. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 6 november 2021)

  29. #121
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard

    Kabinet wil dit jaar geen landelijk vuurwerkverbod met Oud en Nieuw
    ... https://nos.nl/artikel/2406160-kabin...t-oud-en-nieuw
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  30. #122
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard

    en vandaag ...

    Dit jaar toch een landelijk vuurwerkverbod
    ... https://nos.nl/artikel/2406246-dit-j...vuurwerkverbod
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  31. #123
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.514
    Discussies
    121
    Thanks
    5.917
    Thanked
    5.008 in 2.165 posts

    Standaard

    Dit kabinet weet niet wat het wil, en gebruikt corona om overal zijn zin door te drukken.
    Als ze eerst eens de zorg verbeteren en niet weg bezuinigen dat zou al een hoop schelen.
    En ook niet hoofdfinacier willen zijn van de EU.....
    Dat geld wat naar Brussel(lees Spanje, Griekenland,Portugal en al die andere landen) vloeit, eens wat minderen en ik je eigen economie en volk steken.
    Maar nee dat doet ons schijnheilig kabinet niet....altijd het braafste jongetje van de klas zijn.
    Flikker toch een eind op met die huichelarij.......
    Den Haag denk eerst aan je eigen mensen of ga ergens anders kontenkruipen.....

    Zo ff mijn gal gespuugd....

  32. Onderstaande leden hebben JonnyFontane bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (19 november 2021)

  33. #124
    Geregistreerd
    4 februari 2015
    Last Online
    16 april 2024 @ 11:56
    Berichten
    1.834
    Discussies
    8
    Thanks
    9.020
    Thanked
    10.613 in 1.453 posts

    Standaard

    100 % gelijk heb je Jonny,het kabinet is alleen maar met hun eigen toekomstige positie bezig en gebruikt daarnaast corona om overal hun zin door te drukken

  34. Onderstaande leden hebben Husky bedankt voor deze bijdrage:

    JonnyFontane (19 november 2021)

  35. #125
    Geregistreerd
    22 november 2016
    Last Online
    Gisteren @ 21:35
    Berichten
    610
    Discussies
    7
    Thanks
    929
    Thanked
    465 in 221 posts

    Standaard

    Er word tegenwoordig geluisterd naar een bal gehakt, niemand heeft op die man gestemd en heeft zoveel invloed, heel vreemd.

 

 
Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.