Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 189
  1. #26
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de duisburg spesjalist Bekijk bericht
    jij was toch ook in Roemenië pret is al meer dan 10 dagen terug pp jij hoefde toch oo niet heel je leven in quarantaine
    ik ben nu nog in Roemenië ja
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  2. #27
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    ach herr fick in probeer niet teveel mensen te treffen en natuurlijk weet ik ook wel dat een dvp avond aan avond van dichtbij contact heeft... al weken roepen ze jaja pas op in belgie... nou ik ga daar heen wip met een paar dvp's en rijd weer naar huis..., dat zijn nog minder mensen dan bij een saunaclub in duitsland... waar ik nog neit geweest ben...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Dus je maakt nauwelijks kans om besmet te worden als je voor 20:00 komt, ook als je DVP de avond voordien na 20:00 seks met 10 mannen heeft gehad die dicht bij elkaar in de bar zaten?

  3. #28
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:56
    Berichten
    2.062
    Discussies
    53
    Thanks
    3.946
    Thanked
    3.204 in 1.085 posts

    Standaard

    D'r is eigenlijk een hele andere reden waarom het misschien wel eens beter zou kunnen zijn om de clubs even te mijden: de service is door corona gewoon ondermaats geworden. De formele regels voor betaalde sex zijn 'geen gezichtscontact, anderhalve meter afstand tussen de gezichten van beide partners, dus ook standjes waarbij zo min mogelijk kans op besmetting is.' Dat betekent dus heel veel doggie, reverse cowgirl, en blowjobs met condoom. Natuurlijk kun je geluk hebben, maar ga d'r maar vanuit dat de standaad service echt way, way down is de komende tijd.

    Sowieso verwacht ik dat de clubs over een maand weer allemaal dicht zijn omdat de shit weer eens tegen het plafond zit. Ik denk dathet voor ijsberen beter is om tot medio 2022 in winterslaap te gaan en alle cash die je daarmee uitspaart fijn op de bank te zetten.

  4. #29
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    ik weet niet met wie jij neukt Stimpy maar ik heb dat nog niet meegemaakt.... en ik geloof dat bijvoorbeeld husky in club22 dat ook niet meemaakt.., vele berichten zijn gewoon zoals het altijd is geweest....

    . maar ik kan me natuurlijk vergissen. Beste oplossing is niet meer gaan Stimpy, ik beperk me tot een paar dames, dan is denk ik het risico te overzien... vele verschillende vrouwen is meer risico...

  5. Onderstaande 2 leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (10 oktober 2020),frits the cat (10 oktober 2020)

  6. #30
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    Vandaag @ 02:07
    Locatie
    Close 2 Paradise
    Berichten
    2.395
    Discussies
    58
    Thanks
    2.504
    Thanked
    2.244 in 707 posts

    Standaard

    Vanaf maart/april verwacht ik wel dat we de grootste shit achter ons hebben gelaten, maar nog 5,5 maand een knoop in je pik leggen is nog een aardige rit.
    Met de huidige beperkingen in alle saunaclubs is er voor mij toch geen lol meer aan dus ik maak er thuis maar het beste van...

  7. Onderstaande 3 leden hebben The Joker bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (10 oktober 2020),pietpotent44 (11 oktober 2020),stimpy3 (10 oktober 2020)

  8. #31
    Geregistreerd
    23 augustus 2008
    Last Online
    29 april 2024 @ 19:41
    Locatie
    Breda
    Berichten
    262
    Discussies
    6
    Thanks
    180
    Thanked
    223 in 98 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    ik beperk me tot een paar dames, dan is denk ik het risico te overzien... vele verschillende vrouwen is meer risico...
    Ongelooflijk dat beren zulke risico's durven nemen.

  9. #32
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:05
    Berichten
    9.757
    Discussies
    307
    Thanks
    17.820
    Thanked
    11.778 in 5.134 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Blijf jij maar lekker thuis
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amigo70 Bekijk bericht
    Ongelooflijk dat beren zulke risico's durven nemen.
    Dat noemen ze risico’s van de hobby. Zo kun je ook net zo goed mogelijk SOA oplopen wat ik velen malen erger zal vinden dan Corona.

  10. Onderstaande 2 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (11 oktober 2020),pietpotent44 (11 oktober 2020)

  11. #33
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 03:19
    Berichten
    4.462
    Discussies
    44
    Thanks
    4.690
    Thanked
    6.251 in 2.445 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Kunnen de cijfers niet extra oplopen in NDL en BEL door naar SS of naar andere P6 in NDL of BEL te gaan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amigo70 Bekijk bericht
    Ongelooflijk dat beren zulke risico's durven nemen.
    De cijfers zullen oplopen.
    Maar dat is niet iets om van in paniek te moeten raken, dat is normaal voor de tijd van het jaar.

    Maar om de een of andere reden blijven rivm, politici en media het dagelijks aantal positieve testgevallen uiterst interessant te vinden. Want zo kunnen ze zo ongeveer elke dag opnieuw alarm slaan dat er weer meer dagelijkse positieve pcr testen zijn.
    In mijn optiek totaal niet interessant, omdat een 'besmetting' op zich weinig zegt (zelfs nog afgezien vd betrouwbaarheid vd test), en het werkelijk aantal besmettingen pakweg een factor 20! hoger ligt (pcr testen is maar topje van ijsberg) en maar 1% van die besmettingen is ernstig, waarvan het gros 70+ of 80+.
    Veruit de meeste ijsberen zullen beneden de 60 zijn, en is het percentage nog veel lager dan 1%. En beneden de 50 jaar zelfs dicht tegen de 0% kans om eraan te overlijden.
    Indien je geen onderliggende kwalen hebt, en een redelijke gezondheid (niet moddervet) dan heb je voor je eigen gezondheid niks te vrezen.
    (Momenteel is ca. 4% van alle dagelijkse Nederlandse doden corona gerelateerd, de overige 96% heeft dus een andere doodsoorzaak.)

    Ben wel benieuwd hoe mensen zouden reageren als elke dag in het nieuws het aantal nieuwe griep besmettingen zou worden gemeld. En het aantal doden door (long)kanker.
    Zouden we dan ook in paniek raken, en pleiten voor massaal afstand houden en nooit meer roken ? En massaal niet meer naar de clubs gaan uit angst voor een griep besmetting ?
    Griep is ook besmettelijk, niet of nauwelijks minder dodelijk dan corona, en ook van de gevolgen van griep kan je op de IC belanden (momenteel 250 corona patienten op IC).

    Maar mijn reden om waarschijnlijk voorlopig niet meer te gaan zijn de toenemende restricties, waardoor het nu al niet meer aantrekkelijk is om nog te gaan. En Duitsland ook, of anders toch op korte termijn.
    In Sixsens moet je nu eerst reserveren, dan mag je maar 3 uur binnen (met een mondkapje), en dan zie je in plaats van pakweg 60 vrouwen nog maar 10 vrouwen.
    De reistijd naar ss is voor mij al het dubbele.

    Ik vrees met de steeds verder toenemende maatregelen de komende weken uiteindelijk opnieuw een sluiting. En in Duitsland ook. Dan wordt het pas rond volgend jaar maart ofzo weer interessant vrees ik. Zucht.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 11 oktober 2020 om 05:17

  12. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (11 oktober 2020),phoenix (11 oktober 2020)

  13. #34
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 10:05
    Berichten
    11.126
    Discussies
    226
    Thanks
    13.093
    Thanked
    17.575 in 6.180 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    In mijn optiek totaal niet interessant, omdat een 'besmetting' op zich weinig zegt (zelfs nog afgezien vd betrouwbaarheid vd test)
    Daarom zou het voor de beeldvorming handiger zijn als we harde cijfers hebben van mensen die besmet zijn en daadwerkelijk in het ziekenhuis komen en intensieve medische behandeling nodig hebben. Hetzelfde geldt voor de IC. Nu zul je zeggen: "Die cijfers zijn er." Dat klopt maar met harde cijfers bedoel ik dat mensen die met zeer lichte verschijnselen een dag in het ziekenhuis liggen en de klachten dermate licht zijn dat ze na 24 alweer naar huis kunnen niet meetellen. Hetzelfde betreft het aantal overledenen. Welke mensen zijn daadwerkelijk aan Covid19 overleden.

    Wat kanker betreft, dat is een ziekte die niet zo'n schommelend beeld laat zien als corona. Het zou opmerkelijk zijn als opeens binnen een week of een maand de cijfers m.b.t. kanker omhoog schieten. Vooral als dat in een bepaald gebied gebeurt. Bovendien zijn er veel verschillende vormen van kanker. Maar ik ben met je eens dat andere ziektes meer slachtoffers maken en dodelijker zijn en dat we daar geen dagelijkse cijfers over presenteren.

  14. Onderstaande 5 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (11 oktober 2020),BP2 (13 oktober 2020),Eddy_V (11 oktober 2020),phoenix (11 oktober 2020),pietpotent44 (11 oktober 2020)

  15. #35
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    De manier waarop de politiek met ons mensen communiceert en de manier waarop hier in Nederland wordt geregeerd toont mij aan hoe weinig gezag we in Nederland hebben en hoe dom dat 'gezag' in elkaar steekt, Grapperhaus die doodleuk zelf de ander halve meter afstand niet bewaart....iets in mij zegt mij dat hoewel ik dat niemand gun, maar dat deze doldwaze geheimzinnige cijfer bedriegerij veel meer leed veroorzaakt dan men nu kan overzien...en wederom roep ik hier als een roepende in de woestijn.... hef het begrip schaarste op voor het ziekenhuiswezen .....centraliseer en ga op cursus bij de duitsers....

  16. Onderstaande 2 leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (11 oktober 2020),pietpotent44 (11 oktober 2020)

  17. #36
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    Gisteren @ 11:54
    Berichten
    1.439
    Discussies
    14
    Thanks
    1.910
    Thanked
    1.930 in 756 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Hetzelfde geldt voor de IC. Nu zul je zeggen: "Die cijfers zijn er." Dat klopt maar met harde cijfers bedoel ik dat mensen die met zeer lichte verschijnselen een dag in het ziekenhuis liggen en de klachten dermate licht zijn dat ze na 24 alweer naar huis kunnen niet meetellen. Hetzelfde betreft het aantal overledenen. Welke mensen zijn daadwerkelijk aan Covid19 overleden?
    Dus, een verblijf in het ziekenhuis en zelfs enige tijd bij IC, is eigenlijk als argument te ligt om P6 tijdelijk stop te zetten, op voorwaarde dat je niet dood gaat?

  18. #37
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 03:22
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.611
    Discussies
    270
    Thanks
    26.238
    Thanked
    15.920 in 6.473 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    De manier waarop de politiek met ons mensen communiceert en de manier waarop hier in Nederland wordt geregeerd toont mij aan hoe weinig gezag we in Nederland hebben en hoe dom dat 'gezag' in elkaar steekt,
    Geinig stukje van Arjen over hoe onze 'baas' zichzelf ziet. Of niet ziet

    Vanaf 3:50

    https://m.youtube.com/watch?v=uRJwVqx5tJc

  19. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    marcelasnl (11 oktober 2020)

  20. #38
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:56
    Berichten
    2.062
    Discussies
    53
    Thanks
    3.946
    Thanked
    3.204 in 1.085 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Dus, een verblijf in het ziekenhuis en zelfs enige tijd bij IC, is eigenlijk als argument te ligt om P6 tijdelijk stop te zetten, op voorwaarde dat je niet dood gaat?
    Dan denk je wel veel te makkelijker over corona. De mensen die d'r stevig last van hebben gehad zeggen allemaal 'vergeet maar dat dit net zoiets is als een griepje; dit is echt veel enger en zwaarder" . Daarnaast heb je blaatapende aandachtshoeren zoals maurice de hond en idioten zoals willem engel die roepen dat 'corona net zo dodelikj is als een griepje'. Toch een beetje apart dat niet iedere winter de hele zorg vollocht met grieppatienten die net kunnen ademhalen. Zelfs met die '0.1% dodelijkheid' bij jongeren waar zo vaak mee gepocht wordt door wannabe-experts, zit je met het feit dat je naast die 0.1% nog 0.5% luitjes op de IC krijgt. Met 1 miljoen jongeren tussen de 20 en 30 jaar betekent dat dat er 5000 jongeren op de IC komen. Die plaats is er niet, dus met 1500 IC-plaatsen ga je zo al 3500 doden krijgen omdat ze het niet redden zonder zorg.

    Maar goed: zelfs al zou je dat allemaal dikke onzin vinden, dan nog heb je ruwweg een kans van 1 op 10 op 'long covid': langdurige klachten als vermoedheid, moeite met ademhalen, etc. Een wandelingetje naar de supermakrkt kost je een dag om bij te komen, laat staan een ritje naar een club en een beetje ketsen met een dvp daar.

    Maar most of all: zelfs al zou de overheid de paysex helemaal vrij laten, dan nog zul je zien dat de dvp's zelf d'r geen zin in hebben. Ze zien het risico gewoon als te groot. Geldt trouwens niet alleen voor dvp's hoor, dat zagen we rond 1918 met de spaanse griep ook met andere beroepen; mensen gaan uit zichzelf in quarantaine en beperken de contacten tot het minimum.

  21. #39
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    hoe zit het dan met de dvp's stimpy die er in december vorig jaar zaten en nu nog steeds zitten, zijn die allemaal soms corona immuun? leg me dat eens uit.... ik ken vrouwen zelf die weten dat ze dat hebben gehad en ze gaan rustig verder de kans dat jij daar corona van krijgt is niet zo geweldig groot anders zaten ze inderdaad allang in quarantaine, echter dat is feitelijk niet zo....

  22. Onderstaande leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (11 oktober 2020)

  23. #40
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 03:19
    Berichten
    4.462
    Discussies
    44
    Thanks
    4.690
    Thanked
    6.251 in 2.445 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Daarnaast heb je blaatapende aandachtshoeren zoals maurice de hond en idioten zoals willem engel die roepen dat 'corona net zo dodelikj is als een griepje'.

    Toch een beetje apart dat niet iedere winter de hele zorg vollocht met grieppatienten die net kunnen ademhalen. Zelfs met die '0.1% dodelijkheid' bij jongeren waar zo vaak mee gepocht wordt door wannabe-experts, zit je met het feit dat je naast die 0.1% nog 0.5% luitjes op de IC krijgt. Met 1 miljoen jongeren tussen de 20 en 30 jaar betekent dat dat er 5000 jongeren op de IC komen.

    Die plaats is er niet, dus met 1500 IC-plaatsen ga je zo al 3500 doden krijgen omdat ze het niet redden zonder zorg.

    Maar goed: zelfs al zou je dat allemaal dikke onzin vinden, dan nog heb je ruwweg een kans van 1 op 10 op 'long covid': langdurige klachten als vermoedheid, moeite met ademhalen, etc.

    Maar most of all: zelfs al zou de overheid de paysex helemaal vrij laten, dan nog zul je zien dat de dvp's zelf d'r geen zin in hebben. Ze zien het risico gewoon als te groot.
    Daar hebben die blaatapende aandachtshoeren wel gelijk in. Of toch in elk geval in die orde van grootte. In het slechtste geval is corona 2 keer zo dodelijk als een gewone griep. Maar waarschijnlijk minder.

    En elk jaar puilen de ICs in het najaar / winter uit. Alleen komt het dan niet zo groot in de kranten. Het klopt wel dat het ziekteverloop van de ernstige corona gevallen op de IC meestal heftiger zijn dan griep. Zoals ademhalingsproblemen.

    Verder: er komen geen 5000 jongeren op de IC. Not even close. Momenteel liggen er in Nederland 2 patienten van 30-34 jaar op de IC, 0 patienten van 25-29, en 1 tiener.

    En wat die 'blijvende' lange termijn problemen betreft: we moeten nog maar afwachten hoe blijvend dat die zijn. Want we hebben nog maar iets meer dan een half jaar ervaring met dit virus.
    Ik heb zelf vroeger als tiener 2 vermoeidheidsvirussen gehad (Pfeiffer en Cytomegalovirus) waar ik lang mee gesukkeld heb. Het was rond mijn eindexamenperiode. 's ochtends bij het ontbijt druppelden de zweetdruppeltjes op mijn bord. Niet overdreven. Totaal kapot. Ik heb daar ruim 2 jaar last van gehad, terwijl er ook mensen met Pfeiffer waren die er al na enkele weken vanaf waren. Maar uiteindelijk ging het toch allemaal over, na meer dan 2 jaar.

    In de paysex sector zitten niet de grote risicos. Mensen beneden de 60 zonder onderliggende kwalen hebben niks te vrezen. Uitzonderingen van 1 op een half miljoen (die de talkshows vullen) daar gelaten. Maar hoe erg het ook voor die mensen is, het is statistisch en beleidsmatig gewoon niet relevant.

  24. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (11 oktober 2020),schoolmeester (11 oktober 2020)

  25. #41
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 23:17
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.690
    Discussies
    127
    Thanks
    12.017
    Thanked
    18.430 in 6.041 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Maar most of all: zelfs al zou de overheid de paysex helemaal vrij laten, dan nog zul je zien dat de dvp's zelf d'r geen zin in hebben. Ze zien het risico gewoon als te groot. Geldt trouwens niet alleen voor dvp's hoor, dat zagen we rond 1918 met de spaanse griep ook met andere beroepen; mensen gaan uit zichzelf in quarantaine en beperken de contacten tot het minimum.
    Voor andere beroepen geldt dat ongetwijfeld en zeker als men in loondienst is, is dat makkelijk te doen zolang de werkgever niet failliet is. Het merendeel van dvp’s echter wil gewoon doorwerken. Het was niet voor niets dat veel van de clubdames privé en in hotels hun klanten ontvingen, adverteerden op de diverse websites of met hun bekende klanten via Whatsapp afspraken. Ook in de periode dat het officieel verboden was.
    En dit heb ik niet alleen van horen zeggen
    En Garde

  26. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (11 oktober 2020),phoenix (11 oktober 2020)

  27. #42
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:56
    Berichten
    2.062
    Discussies
    53
    Thanks
    3.946
    Thanked
    3.204 in 1.085 posts

    Standaard

    Mensen beneden de 60 zonder onderliggende kwalen hebben niks te vrezen.
    Als ik zo naar de leeftijden van de stamgasten in PSR en Babylon kijk, dan heeft ruwweg de helft van de klanten daar wel degelijk wat te vrezen

  28. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (11 oktober 2020)

  29. #43
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 23:17
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.690
    Discussies
    127
    Thanks
    12.017
    Thanked
    18.430 in 6.041 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    En elk jaar puilen de ICs in het najaar / winter uit. Alleen komt het dan niet zo groot in de kranten. Het klopt wel dat het ziekteverloop van de ernstige corona gevallen op de IC meestal heftiger zijn dan griep. Zoals ademhalingsproblemen.
    Puilen de IC’s elk najaar uit ?
    Het zou zomaar kunnen maar ben benieuwd waar je dat op baseert. Zelf heb ik dat vanuit de sector zelf nog nooit gehoord maar misschien vertellen ze mij ook niet alles als ik weer eens in één van bestuurskamers zit.
    Maar stel dat dit een feit is: dan zijn zeer strenge extra maatregelen onontkoombaar! Want met nog meer extra patiënten in ziekenhuizen en op de IC’s barst het stelsel volledig uit zijn voegen.
    Maar dat laatste zou volgens jou niet gaan gebeuren?
    Ik ben benieuwd hoe je deze tegenstelling gaat verklaren.
    Ik hoop dat je ongelijk hebt met die uitpuilende IC’s in het najaar, want ook ik zit niet te wachten op nog meer vrijheidsbeperkende maatregelen (die voor het grootste deel de belangrijkste doelgroep nog mist ook).
    En Garde

  30. #44
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 03:19
    Berichten
    4.462
    Discussies
    44
    Thanks
    4.690
    Thanked
    6.251 in 2.445 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Puilen de IC’s elk najaar uit ?
    Het zou zomaar kunnen maar ben benieuwd waar je dat op baseert. Zelf heb ik dat vanuit de sector zelf nog nooit gehoord
    Maar stel dat dit een feit is: dan zijn zeer strenge extra maatregelen onontkoombaar! Want met nog meer extra patiënten in ziekenhuizen en op de IC’s barst het stelsel volledig uit zijn voegen.
    Maar dat laatste zou volgens jou niet gaan gebeuren?
    Ik ben benieuwd hoe je deze tegenstelling gaat verklaren.
    Ik hoop dat je ongelijk hebt met die uitpuilende IC’s in het najaar, want ook ik zit niet te wachten op nog meer vrijheidsbeperkende maatregelen (die voor het grootste deel de belangrijkste doelgroep nog mist ook).
    Hieronder 4 artikelen van voorbeelden van uitpuilende ziekenhuizen en ICs in voorgaande jaren:

    2014 / 2015
    https://www.rivm.nl/nieuws/griepseiz...orgaande-jaren

    2016
    https://amp.nos.nl/artikel/2084678-z...patienten.html

    2018
    https://zorgnu.avrotros.nl/amp/item/...oudheidsvirus/

    2018
    https://www.ad.nl/binnenland/ziekenh...nten~ab5eb9e0/

    Waarschijnlijk krijgen de ICs het ook dit najaar zwaar te verduren.

    Maar voorlopig valt het aantal corona patienten op de ICs nog mee: ongeveer 15-20 procent van de piek in maart/april (momenteel zon 250 corona patienten op IC, en zon 600-700 door andere ziektes)
    Dat zal nog wel verder stijgen, en het grootste deel wat op de IC ligt is niet corona gerelateerd. We hebben 1400 IC bedden totaal in Nederland (we kunnen nog uitwijken naar bedden in Duitsland in geval van nood, daar hebben ze veel meer). Voorlopig nog geen grote problemen, maar kan mogelijk later nog wel komen.

    Voordeel ten opzichte van maart is nu wel dat ze veel beter en sneller corona patienten kunnen behandelen, waardoor mensen veel sneller de IC weer kunnen verlaten, en plaats vrij maken voor anderen.

  31. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (11 oktober 2020)

  32. #45
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:05
    Berichten
    41.850
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.639 in 8.618 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Het loopt de laatste week toch wel weer erg fout met de corona-cijfers. Kunnen we niet gewoon even uit Saunaclubs en andere P6-gelegenheden wegblijven tot alles echt veilig is?
    Misschien wel, maar is ook eigen verantwoording. Ondanks oplopende cijfers is het totale aantal heel erg laag.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  33. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Herr Fick (12 oktober 2020)

  34. #46
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:05
    Berichten
    41.850
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.639 in 8.618 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Kan je niemand besmetten als je je top voelt?
    Het is opvallend hoeveel topsporters positief getest worden. Die zijn meestal jong, goed getraind, slank en hebben geen of weinig levensbedreigende ziektes.
    Ja, ik begrijp dat ze buitengewoon veel getest worden. De meeste topsporters voelen zich altijd top.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  35. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Herr Fick (12 oktober 2020)

  36. #47
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:05
    Berichten
    41.850
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.639 in 8.618 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Dus, hoe meer we naar P6 gaan hoe lager het aantal besmettingen wordt?
    Nee, maar je bouwt wel weerstand op.
    In het geval van corona is het wel de vraag of dat iets helpt ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  37. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Herr Fick (12 oktober 2020)

  38. #48
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:06
    Berichten
    13.827
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.369 in 4.542 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Daarom zou het voor de beeldvorming handiger zijn als we harde cijfers hebben van mensen die besmet zijn en daadwerkelijk in het ziekenhuis komen en intensieve medische behandeling nodig hebben. Hetzelfde geldt voor de IC. Nu zul je zeggen: "Die cijfers zijn er." Dat klopt maar met harde cijfers bedoel ik dat mensen die met zeer lichte verschijnselen een dag in het ziekenhuis liggen en de klachten dermate licht zijn dat ze na 24 alweer naar huis kunnen niet meetellen. Hetzelfde betreft het aantal overledenen. Welke mensen zijn daadwerkelijk aan Covid19 overleden.
    De cijfers van Worldometer vatten samen wat landen zelf opgeven. De enige kolommen die ik belangrijk acht zijn "New Deaths" en "Serious, Critical". Met name de totaalstand dus van Serious, Critical is mijn inziens belangrijk. Sterker nog, als het aantal besmettingen vermenigvuldigen en het aantal doden en kritieke gevallen blijven bij deze aantallen dan zie ik dat juist als goed nieuws (betekent dat de mortaliteit en kritieke gehalte van de besmetting afneemt) en niet als een situatie die een lockdown vereist.

    Knipsel Corona.jpg

  39. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (12 oktober 2020),pietpotent44 (12 oktober 2020)

  40. #49
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Last Online
    13 december 2022 @ 13:17
    Berichten
    961
    Discussies
    10
    Thanks
    2.129
    Thanked
    1.243 in 455 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Het is opvallend hoeveel topsporters positief getest worden. Die zijn meestal jong, goed getraind, slank en hebben geen of weinig levensbedreigende ziektes.
    Ja, ik begrijp dat ze buitengewoon veel getest worden. De meeste topsporters voelen zich altijd top.
    Dat ze positief getest worden is niet zo vreemd; ze zijn namelijk net zo vatbaar om het virus te krijgen. Wat telt is dat fitte en slanke mensen veel kleinere kans hebben om er erg ziek van te worden.

  41. Onderstaande leden hebben wervelwind bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (12 oktober 2020)

  42. #50
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:56
    Berichten
    2.062
    Discussies
    53
    Thanks
    3.946
    Thanked
    3.204 in 1.085 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wervelwind Bekijk bericht
    Dat ze positief getest worden is niet zo vreemd; ze zijn namelijk net zo vatbaar om het virus te krijgen. Wat telt is dat fitte en slanke mensen veel kleinere kans hebben om er erg ziek van te worden.
    Dat wordt vaak geroepen, en voor een deel is dat ook zo, maar het lijkt er ook op dat mensen met een bepaalde genetica / receptortypes harder geraakt worden dan anderen. En daar kom je pas achter als je het krijgt. Er zijn iets teveel verhalen van mensen met een prima conditie die door het virus in een wrak veranderden en het maar net redden op de IC.

 

 
Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Diamond 468*60   FKK Artemis 468*60