Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard Nederland en hun burgemeesters

    Nu is hier op ijsberen al veel geschreven over allerlei regeltjes zoals de 1,5 meter afstand en de mondmaskers
    Ook over de burgemeesters van oa Amsterdam en Roermond
    Maar wat ik nu verneem betreffende onzinnige regels op lokaal niveau? Het is dat ik al in bed lig anders viel ik van mijn stoel
    Voorbeelden;
    In Castricum mogen horecabedrijven geen happy hour houden
    In Hoogeveen mag je niet op voorwerpen klimmen die daarvoor niet bedoeld zijn. ????
    In Bunschoten mag je op openbare plaatsen geen anticonceptie verkopen of uitdelen zoals condooms
    In bijna alle Nederlandse gemeenten is het verboden om hout te sprokkelen in het bos.
    In Texel mag je geen bijen meebrengen
    In Zaanstad is het verboden om ijs in openbaar water te breken
    In Groningen gaan bedelaars op de bon. (Vraag me af van wat die dan de boetes gaan betalen, maar soit)
    In Urk geldt de zondagsrust ook voor duiven,dan mogen ze hun vleugels niet uitslaan???
    Er zijn 15 Nederlandse gemeenten, de 1ste was Papendrecht waar je een boete kunt krijgen voor vloeken in het openbaar (indien deze regel zou gelden in Anderlecht was ondergetekende al failliet)
    In Lelystad mag je geen perzikboom in je tuin zetten
    In Groningen mogen straatmuzikanten niet langer dan een half uur op een plek muziek maken
    In Den Haag geldt een stoepkrijtverbod,arme kinderen
    In Maassluis mag je na 22h niet meer voetballen. Niet moeilijk dat het de laatste tijden niet meer goed ging met Oranje
    In Rotterdam krijg je een boete van 130 euro indien je hond op straat blaft
    In Arnhem mag je geen metaaldetector bezitten

    En last but not least ; in Amsterdam is het verboden een urinoir of andere toiletgelegenheden te gebruiken voor andere doeleinden dan daarvoor ze bestemd zijn

    dat Nederland een oerwoud aan regeltjes bezat wist ik al,maar dit? vraag me af welk spul de wethouders innamen toen ze dat allemaal bedachten

  2. Onderstaande 5 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Das ( 3 juli 2020),Meme Moo ( 2 juli 2020),pret ( 2 juli 2020),schoolmeester ( 2 juli 2020),Sjeufke ( 2 juli 2020)

  3. #2
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:50
    Locatie
    op de grens
    Berichten
    2.745
    Discussies
    168
    Thanks
    2.721
    Thanked
    8.036 in 1.577 posts

    Standaard

    Klopt, overal zijn wel onzinnige regeltjes. Het had erger gekund hoor. Een verbod op het betalen voor seks heeft het indertijd in de gemeenteraad van Vaals net niet gehaald.
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
    Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.

  4. Onderstaande 7 leden hebben noglangnietuitgewandeld bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 3 juli 2020),Eddy_V ( 2 juli 2020),hasta la pasta ( 2 juli 2020),lustman ( 2 juli 2020),schoolmeester ( 2 juli 2020),Siberische tijger ( 6 juli 2020),Sjeufke ( 2 juli 2020)

  5. #3
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Instel voor dat de Belgische schrijvers alhier eerst het politieke en ambtenaren systeem in België eens opruimen. Dan begrijpt een buitenlander beter wat te doen daar. Kunnen ze misschien eens opklimmen in de lijst van rijkste landen, waar Nederland tot de top behoort.

    En dan mopperen we als Nederlanders wel zelf over onze ambtenaren en politici. En misschien dat we wat overtollig geworden nog ergens dumpen.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  6. Onderstaande leden hebben Nulnulzeseneenhalf bedankt voor deze bijdrage:

    Siberische tijger ( 6 juli 2020)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Babylon 468*60   Living Room 468*60