Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard Eddy Pieters Graafland

    Oud-doelman Eddy Pieters Graafland is gisteren op 86-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn voormalige club Feyenoord. De oud-international van Oranje stond zowel bij Ajax als Feyenoord onder de lat en wordt gezien als een van de beste keepers uit het Nederlandse voetbal.

    Pieters Graafland debuteerde in 1951 op 17-jarige leeftijd in de hoofdmacht van Ajax. Met Ajax werd hij in 1957 landskampioen. De geboren Amsterdammer speelde 47 interlands voor Oranje.

    In 1958 maakte de doelman voor 134.000 gulden, een recordbedrag destijds, de overgang naar aartsrivaal Feyenoord. Het werd zijn meest succesvolle periode. Tussen 1958 en 1970 pakte Pieters Graafland met Feyenoord vier keer de landstitel en twee nationale bekers. ... https://www.ad.nl/dossier-eddy-pg-ov...den~a3e476af1/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Samen verdedigden ze jarenlang de kleuren van Feyenoord. Clubicoon Willem van Hanegem is dan ook geschokt door het overlijden van zijn oud-ploeggenoot Eddy Pieters Graafland.

    "Je schrikt van elk bericht", aldus Van Hanegem, die de voormalig doelman nog weleens tegenkwam bij een reünie. "En dan liep hij er juist altijd heel fit bij, vergeleken bij die andere kneusjes..."

    'De Kromme' was samen met Pieters Graafland onderdeel van het Feyenoord-elftal dat in 1970 als eerste Nederlandse club de Europa Cup I won. Van Hanegem op het middenveld, Pieters Graafland onder de lat.
    .... https://nos.nl/artikel/2332180-van-h...etbalclub.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  3. #3
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:57
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.054
    Discussies
    230
    Thanks
    21.128
    Thanked
    6.152 in 2.935 posts

    Standaard

    Eddy PG is een held!

    En was overigens een zeer kundig tennisracket-bespanner. Eind jaren 70 begin jaren 80 nam ik altijd mijn eigen tennisracket mee naar Ahoy om het daar tijdens ABN-toernooi door hem opnieuw te laten bespannen.

    Moge hij op de eeuwige grasvelden elke bal op doel tegenhouden
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  4. #4
    Geregistreerd
    2 juli 2014
    Last Online
    14 juli 2023 @ 14:27
    Berichten
    69
    Discussies
    2
    Thanks
    71
    Thanked
    96 in 35 posts

    Standaard

    Eddy Pieters Graafland was ongetwijfeld een ontzettend goede doelman, hij is een beetje van voor mijn tijd. Alleen kan ik mij niet herinneren dat er voor het overlijden van Jan van Beveren even zoveel aandacht was. Hij was, voor mij, zonder enige twijfel, de beste doelman die Nederland ooit gehad heeft. Door de in de hemel geprezen JC werd hij zowel van de WK 74 als van het EK 76 weggepest. waardoor we beide prijzen misliepen. Naar mijn mening.
    Nu lag dat natuurlijk niet alleen aan Cruijff maar ook aan Rinus Michels die daar in de voorbereiding op de WK 74 in mee ging.
    Van Beveren werd in voorbereidings wedstrijden verplicht om te spelen terwijl zowel trainer als keeper wisten dat hij daar nog niet klaar voor was.
    In een documentaire zei ook Frits Barends dat het Cruijff zou sieren als hij zijn excuses zou aanbieden aan Jan van Beveren.
    Maar ook Eddy PG verdient de eer die hem toekomt.

  5. #5
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Gisteren @ 22:19
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.237
    Discussies
    50
    Thanks
    12.527
    Thanked
    4.332 in 1.814 posts

    Standaard

    Toen Bluebear nog een klein manneke was, kon hij zich nog herinneren dat er een programma op tv kwam waar kinderen penalty's namen op EPG. Dat is de verste herinnering die ik aan deze man heb. Toen was dit baanbrekend omdat het nog niet vertoond was.
    Tegenwoordig kijken we er niet meer van op. Mag hij rusten in vrede.

    P.S. Niet te verwarren met Eddy Tryetel, die in de Kuip met een uittrap een meeuw uit de lucht schoot. ��
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Diamond 468*60