Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 264
  1. #1
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard Boycot Made in China

    Nu ik zie hoeveel doden het chinese virus maakt, en hoeveel economische schade het veroorzaakt, en nog zal gaan veroorzaken.....ben ik anders gaan denken over dat land. Vooral omdat het geen ongeluk of toeval was dat er weer een pandemie uit china kwam. Dit gebeurt al ongeveer 1450 jaar lang. Van de Zwarte Dood, tot de Hong Kong Flu, of SARS dan wel Covid-19
    En zo lang de chinese bevolking (en hun dictator) geen einde wil maken aan bijvoorbeeld de gruwelijke omstandigheden in de "wet markets" daar, zullen er ook in de toekomst weer pandemieën uit china komen
    Mensenrechten, dierenrechten, milieu of natuur, het boeit ze daar erg weinig.
    Wat ze wel interesseert is geld. Ons geld met name. Als wij stoppen met het kopen van producten Made in China (of Made in PRC = "People's Republic of China) dan heeft de communistische dictator aldaar een probleem. En zullen de perverse en sadistische eetgewoonten van de chinese bevolking eindelijk wel moeten veranderen.

    Voor het milieu (denk klimaatverandering door XXXL containerschepen en vrachtvliegtuigen) zou het ook beter zijn om producten uit onze regio te kopen. Net als voor de werkgelegenheid.
    Voor de kwaliteit koopt niemand chinees. Denk aan alle rommel in de Action of de zooi van aliexpress. Alles wat ze daar maken kunnen wij ook in bijvoorbeeld Europa maken. En van betere kwaliteit ook nog. Ik vermoed dat wij veel meer van china kopen, dan zij ooit van ons. Dus wie heeft er dan het meeste te verliezen?

    Vandaar dat ik nu extra oplet waar iets gemaakt is. Het zal me wellicht niet 100% lukken, maar hoe dichter ik daarbij in de buurt hoe beter! Alles wat we eventueel verdienen aan handel met china gaat weer verloren door virus veroorzaakte economische recessie's of (zoals nu) een economische depressie.

    Om nog maar te zwijgen van ongeveer 140 doden per dag....

  2. Onderstaande 5 leden hebben Westermient bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (22 april 2020),Flyerke (22 april 2020),peterp095 (22 april 2020),Shakir (22 april 2020),uurtje (22 april 2020)

  3. #2
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard

    Nog een reden om chinese spullen te vermijden: het land knoeit opzettelijk met hun misleidende keuringslabel:

    http://www.radio2.be/de-inspecteur/z...hinese-ce-logo

    FakeCEmark_0 CE logo.jpg

    Daarnaast bevatten veel producten die in china gemaakt zijn gevaarlijke chemische stoffen of zware metalen die bij ons verboden zijn.
    Dus ook voor iemands gezondheid is het beter om chinese troep te vermijden.

  4. Onderstaande 2 leden hebben Westermient bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (22 april 2020),mentholbear (22 april 2020)

  5. #3
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    ik bestel alles bij Aliexpres, van batterijen tot telefoons
    Ik vind het mooi goedkoop
    Van dat geld wat over blijft kan ik weer een keertje neuken
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  6. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    piranha (22 april 2020)

  7. #4
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Nog een reden om chinese spullen te vermijden: het land knoeit opzettelijk met hun misleidende keuringslabel:

    http://www.radio2.be/de-inspecteur/z...hinese-ce-logo

    FakeCEmark_0 CE logo.jpg

    Daarnaast bevatten veel producten die in china gemaakt zijn gevaarlijke chemische stoffen of zware metalen die bij ons verboden zijn.
    Dus ook voor iemands gezondheid is het beter om chinese troep te vermijden.
    wat een gelul allemaal
    Trouwens ik ben schilder en sta al 30 jaar in die slechte dampen, dan maakt dat beetje ook niets meer uit.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  8. #5
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:24
    Berichten
    9.737
    Discussies
    307
    Thanks
    17.744
    Thanked
    11.735 in 5.122 posts

    Standaard

    Zoals met gieren al het geval was toen wij zeiden dat er niet extra betaald moest worden voor pzc, hielden een heleboel beren er zich toch niet aan. Hetzelfde zul je ook hebben met het oproepen van een boycot, heeft geen enkel nut omdat niet iedereen er zich aan zal houden. Het zal pas effectief zijn als het wereldwijd wettelijk in het leven wordt geroepen.

  9. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (22 april 2020)

  10. #6
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Zoals met gieren al het geval was toen wij zeiden dat er niet extra betaald moest worden voor pzc, hielden een heleboel beren er zich toch niet aan. Hetzelfde zul je ook hebben met het oproepen van een boycot, heeft geen enkel nut omdat niet iedereen er zich aan zal houden. Het zal pas effectief zijn als het wereldwijd wettelijk in het leven wordt geroepen.
    Lang niet 100% van de consumenten hoeft mee te doen. Het verschil tussen winstgevend of failliet gaan is ook voor chinese bedrijven niet zo groot. Bij massa werkloosheid in china zal onvermijdelijk maatschappelijke instabiliteit ontstaan. Daar is de communistische partij zwaar allergisch voor. En zal dus wel moeten veranderen en ingrijpen.

    Onze politici zullen nooit oproepen tot een boycot, simpelweg omdat zij nogal goed contact hebben met de vele lobbyisten van multinationals. Naar de bevolking luisteren doen ze zelden (Meestal vlak voor verkiezingstijd ;-)
    Maar dankzij social media kunnen mensen elkaar nu snel waarschuwen of adviseren. En zo kunnen particulieren of consumenten toch echt invloed uitoefenen

    Wel een zegen dat wij in een vrij land leven. Als ik dit had getypt in china was ik "verdwenen" ( = op een geheime locatie gevangen gezet zonder enige vorm van proces)

  11. Onderstaande leden hebben Westermient bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (22 april 2020)

  12. #7
    Geregistreerd
    22 december 2009
    Last Online
    Gisteren @ 21:29
    Berichten
    707
    Discussies
    24
    Thanks
    1.258
    Thanked
    998 in 335 posts

    Standaard

    De enige die dat durft is Trump.

  13. #8
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Wel een zegen dat wij in een vrij land leven. Als ik dit had getypt in china was ik "verdwenen" ( = op een geheime locatie gevangen gezet zonder enige vorm van proces)
    Nee joh, ben je mal. Zo zijn ze daar niet. Net als die vlogger die dooie mensen in de Chinese ziekenhuizen filmde en ze verspreide op internet, wordt je net als hij vanwege gevaarlijke besmettelijkheid en om onrust voor de samenleving te voorkomen, geïsoleerd opgevangen en wordt er door de Chinese staat goed voor je gezorgd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Nog een reden om chinese spullen te vermijden: het land knoeit opzettelijk met hun misleidende keuringslabel:

    http://www.radio2.be/de-inspecteur/z...hinese-ce-logo

    FakeCEmark_0 CE logo.jpg

    Daarnaast bevatten veel producten die in china gemaakt zijn gevaarlijke chemische stoffen of zware metalen die bij ons verboden zijn.
    Dus ook voor iemands gezondheid is het beter om chinese troep te vermijden.
    Doet me denken aan dit filmpje

    https://m.youtube.com/watch?v=PVfj4jFi4bI

  14. #9
    Geregistreerd
    8 november 2014
    Last Online
    15 augustus 2023 @ 12:29
    Berichten
    58
    Discussies
    1
    Thanks
    158
    Thanked
    38 in 21 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht

    Wel een zegen dat wij in een vrij land leven. Als ik dit had getypt in china was ik "verdwenen" ( = op een geheime locatie gevangen gezet zonder enige vorm van proces)
    Dat kan zomaar veranderen

    https://detheorist.nl/nieuws/vs-denk...s-op-te-lossen
    Ze hebben me steeds weer tuc...

  15. #10
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Last Online
    12 februari 2024 @ 14:13
    Berichten
    1.439
    Discussies
    59
    Thanks
    12
    Thanked
    859 in 393 posts

    Standaard

    Er zijn in China ook veel executies!

    BefBeer
    Niet lang foppen, effe poppen!

  16. #11
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Of het ontstaan van het virus te maken heeft met de Chinese eetgewoonten is nog niet aangetoond.
    Wel is duidelijk dat de Chinese overheid lang geprobeerd heeft de uitbraak van het virus te verzwijgen.
    De arts die als eerste het vermoeden had dat er sprake was van een dodelijk virus is zelfs vervolgd voor het bekend maken van zijn vermoeden.
    De man wordt nu geëerd nadat hij zelf is overleden aan de gevolgen van de virusbesmetting.

    China is niet het enige land dat de ernst van deze virusuitbraak heeft onderschat.
    In veel Europese landen waaronder Nederland is ook zo gereageerd.

  17. #12
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Ik vermoed dat wij veel meer van china kopen, dan zij ooit van ons. Dus wie heeft er dan het meeste te verliezen?
    Per saldo wel. Maar vergeet niet dat veel sectoren en mensen daar onder lijden. De Zwitserse luxe horloge industrie leunt zwaar op de Aziatische markt. En als ik soms busladingen ongemanierde Chinezen de LV en Gucci zaken zie binnenrollen met hun trolleys om alles vol te proppen, maken die soms zo hun week weer goed.

    En de Action... Als amateur kocht ik daar gisteren een tooltje van nog geen euro die bij de Gamma 9 euro kost, remreiniger van 1,40 (of was het 2,40?) tegen de 7 euro bij de Gamma. Beide dingen die ik misschien 1x kortstondig gebruik. Die haal ik dan liever bij de Gamma. En niet alleen China dringt hier de markt binnen. De Hornbach filialen schoten als paddestoelen uit de grond. Die zijn/waren op menig punt ook goedkoper dan Gamma. Okay, de Duitsers hebben dan weer geen wet markets.
    Ach ja, zoals Lubach al zei, dan hoor ik maar bij de millenials met die wegwerp mentaliteit.


  18. #13
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterp095 Bekijk bericht
    De enige die dat durft is Trump.
    Hopelijk hebben Westerse politici (en grote bedrijven) nu eindelijk door dat erg afhankelijk zijn van China vele nadelen heeft en eigenlijk onverantwoord is.
    Trump durft nu als enige op te staan tegen china, andere politici zijn angstig, buigen onder druk van china, of laten zich door china chanteren (De EU voorop...)

    http://www.nytimes.com/2020/04/24/wo...ronavirus.html

    Maar: zo lang we bijvoorbeeld voor medicijnen veel te afhankelijk zijn van de chinese dictator, is het voor onze politici ook risicovol om de waarheid over het corona virus en publique kenbaar te maken
    Pas als veel productie uit china is overgeplaatst naar veilige landen / bondgenoten, zullen onze politici sterk genoeg staan om erg kritisch te zijn en maatregelen af te kondigen (Of ze het zullen doen is weer een ander verhaal....)

    Taiwan lijkt erg goed geïnformeerd over het wat en hoe in china. Daarom was het meteen groot alarm in Taiwan toen de eerste berichten over het virus de censuur in china wisten te ontkomen. En zodoende zijn er op Taiwan opvallend weinig slachtoffers gevallen.

    http://www.thespec.com/ts/podcasts/t...19-crisis.html

    Westerse landen zouden ook daarom betere relaties met Taiwan moeten aangaan lijkt mij.

  19. #14
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    Of het ontstaan van het virus te maken heeft met de Chinese eetgewoonten is nog niet aangetoond.
    Wel is duidelijk dat de Chinese overheid lang geprobeerd heeft de uitbraak van het virus te verzwijgen.
    De arts die als eerste het vermoeden had dat er sprake was van een dodelijk virus is zelfs vervolgd voor het bekend maken van zijn vermoeden.
    De man wordt nu geëerd nadat hij zelf is overleden aan de gevolgen van de virusbesmetting.

    China is niet het enige land dat de ernst van deze virusuitbraak heeft onderschat.
    In veel Europese landen waaronder Nederland is ook zo gereageerd.
    Dit chinese virus is van wilde exotische dieren naar mensen overgegaan. Net als Ebola (Vleermuizensoort naar mensen), of AIDS: negers die mensapen vermoorden en ze dan opeten = virus transmissie
    Het stil houden van rampen is helaas een gewoonte van communistische landen.
    Denk aan het zinken van de kernonderzeeër Koersk in het jaar 2000
    Het Kremlin volgde het vaste patroon

    1 Zwijgen
    2 Toen dat niet meer kon, verklaren dat het een normale procedure was dat de kapitein het schip op de zeebodem had geparkeerd
    3 Liegen en anderen de schuld geven: het kwam door een aanvaring met een Amerikaanse of Britse onderzeeboot!
    4 Okay, er lijkt een probleemje te zijn, maar we hebben alles onder controle
    5 Nee, we lossen het zelf op, we hebben geen buitenlandse hulp nodig
    6 Helaas, alle bemanningsleden zijn inmiddels dood, maar ze krijgen postuum een hoge onderscheiding als compensatie

    Nederland heeft inderdaad te lang gewacht, halfzachte maatregelen genomen en de overheid was niet voorbereid op een pandemie. Er was geen voorraad beschermende kleding (FFP3 maskers bijvoorbeeld) of desinfectie middelen, en geen draaiboek of ramp-situatie procedures die snel in gang konden worden gezet.
    Een ernstig tekort schietend kabinet. Zeker omdat het niet de vraag was of er ooit weer een pandemie zou komen, maar alleen wanneer.
    En de kans dat die uit china zou komen lag denk ik boven de 90%

    Stoppen met de handel in wilde / exotische dieren en al helemaal met het doden en eten ervan en de kansen op een pandemie dalen mijns inziens met 99%. Helaas willen sommige landen dit botweg niet doen en gaan vrolijk door met al die ellende.

    Hoe machtiger china wordt, hoe meer ze ons gaan intimideren en chanteren. Om over alle staats-hackers, en hun duizenden internet trollen nog maar te zwijgen. Ik zie het duidelijk in de comments onder veel video's op YouTube: opvallende accounts die structureel alles ontkennen, in twijfel trekken en de schuld op andere landen proberen af te schuiven.
    Het zou onze politici ook sieren als ze eens krachtiger zouden optreden tegen dergelijk fake news. Na duizenden doden en (alleen al in Nederland) tientallen of honderden miljarden euro's aan economische schade zou het kwartje toch eindelijk eens mogen vallen....

  20. Onderstaande leden hebben Westermient bedankt voor deze bijdrage:

    Shakir (28 april 2020)

  21. #15
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    China boycotten gaat je nioet lukken. Dan rijdt er geen auto meer, doen de smartphones het niet meer, liggen de havens plat, is de helft van de containervaart weggevallen.

    China is een wereldmacht die zich door niets en niemand nog laat beïnvloeden.
    Het lastige is dat de "oude wereld" de Chinezen daar volop bij gehol[pen heeft.
    Je kunt je er alleen maar bij neerlggen, dit verandert niet meer.

  22. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    pret (28 april 2020)

  23. #16
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Hopelijk hebben Westerse politici (en grote bedrijven) nu eindelijk door dat erg afhankelijk zijn van China vele nadelen heeft en eigenlijk onverantwoord is.
    Net zo goed als dat China door heeft dat afhankelijlheid van Europa of VS zo z'n nadelen heeft en met hun 2025 plan meer onafhankelijk wilt zijn.
    Zie vanaf minuut 10.

    https://m.youtube.com/watch?v=iUBxVe0j7Ow

    Bovendien doen ze dat nogal grof door o.a. bedrijfsspionage en gedwongen dienst na buitenlandse studie.

    En was eigenlijk op zoek naar bovenstaand filmpje, maar kwam ook deze tegen. Op timeframe 11:30 wordt nog even verteld hoe China een dikke vinger in Afrika probeert te krijgen. Want tja, als die Europeanen en Amerikanen niks meer van ons willen kopen... Dan zetten we wel Actions op in Afrika...

    https://m.youtube.com/watch?v=LPd8jEujXpw

  24. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    pret (29 april 2020)

  25. #17
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Klopt Kwibus, maar hoe meer virus, hoe minder macht voor china en de VS ... want ook daar gaat veel over de kop vergis je niet... dus net zo makkelijk als we hier al weer mondkapjes produceren, kunnen we straks net zo makkelijk auto's produceren, zonder hulp van china.... alleen e kostprijs ... dat wordt anders.... maar liever en degelijke dutise auto, dan een auto uit china.... of ene fiets... de snelheidstreinen in china komen neit uit china maar is ene duts product namelijk siemens treinen .

  26. #18
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    maar liever en degelijke dutise auto, dan een auto uit china.... of ene fiets... de snelheidstreinen in china komen neit uit china maar is ene duts product namelijk siemens treinen .
    En weet je aan welke voorwaarden buitenlandse ondernemingen die in China willen bouwen aan moeten voldoen?

    https://www.trouw.nl/nieuws/experts-...sing~b8602a27/

    https://www.nen.nl/NEN-Shop/Actualit...heidstrein.htm

    Enneh, ik gebruik nu n lichtere compactere Chinese fiets dan m'n ouwe Gazelle. Was ook nog es 1/3 van de prijs. Vraag me alleen af wanneer de roestige remkabels gaan breken

  27. #19
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Gisteren @ 18:00
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.109
    Discussies
    112
    Thanks
    14.145
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    De BESTE fiets is nog steeds een GAZELLE !


    GROET, SCHOOLMEESTER.

  28. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (29 april 2020)

  29. #20
    Geregistreerd
    29 mei 2018
    Last Online
    30 juni 2020 @ 09:15
    Berichten
    86
    Discussies
    11
    Thanks
    34
    Thanked
    75 in 33 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    China boycotten gaat je nioet lukken. Dan rijdt er geen auto meer, doen de smartphones het niet meer, liggen de havens plat, is de helft van de containervaart weggevallen.

    China is een wereldmacht die zich door niets en niemand nog laat beïnvloeden.
    Het lastige is dat de "oude wereld" de Chinezen daar volop bij gehol[pen heeft.
    Je kunt je er alleen maar bij neerlggen, dit verandert niet meer.

    In de jaren '80 werd geadviseerd om je kinderen Japans te leren, dat land was de toekomst en had alles wat wij niet hadden of niet konden. Inmiddels weten wij beter.
    Uiteraard wonen in china minstens 11 x zoveel mensen, maar het land heeft ook enorme schulden (hoe groot is onbekend, en hun cijfers zijn niet betrouwbaar). Corruptie en bureaucratie zijn ook enorm, geen teken van kracht vind ik
    Smartphones kun je neem ik aan ook in andere (relatief) lage lonen landen laten maken, zoals Vietnam of Mexico
    Auto's....het aantal toeleveranciers en fabrieken in Duitsland is nog altijd enorm
    Chinese auto's zullen de komende jaren niet kunnen concurreren op de EU of Amerikaanse markt, dus hooguit wat onderdelen.

    Containervaart: hoeveel mensen werken aan boord van een 300 meter containerschip? En hoeveel daarvan zijn afkomstig uit een Westers land? Vijf?

    In totaal dus een kleine groep lijkt mij
    En als spullen in oostelijk Europa worden gemaakt dan levert dat werkgelegenheid op relatief dichtbij Nederland
    (En binnen 10 jaar kan alles hopelijk met elektrische vrachtwagens hierheen worden gebracht)

    Inmiddels zijn er alsmaar meer mensen die door hebben dat china moet betalen / opdraaien voor de schade die ze alsmaar veroorzaken:

    http://www.cnbc.com/2020/04/24/lawsu...-pandemic.html

    Wat is de kans dat china 4000 miljard euro schade vergoeding gaat betalen? Nul denk ik. Maar claims, een consumenten boycot, (veel) minder investeringen door Westerse bedrijven, handelsoorlog, een einde maken aan de oneerlijke concurrentie uit china, etc zal de chinese dictator echt niet leuk vinden en ze zullen er zeker schade door lijden.
    En terecht.

    Wat import en export cijfers:

    http://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/...t-iets-kleiner

    We exporteerden dus voor ongeveer 10 miljard euro per jaar naar china. Maar de staatsschuld in ons land is al met iets van 92 miljard euro gestegen door het chinese virus? Uiteindelijk zullen door die schuldenberg lonen, uitkeringen en pensioenen in Nederland omlaag gaan denk ik.
    Iemand moet voor alle rekeningen opdraaien...en meestal is dat de gewone burger (En diens pensioen)
    Doorwerken tot ons 80ste?

  30. #21
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Belangrijk is dat china een slechte naam heeft door de wild vlees handel en natuurlijk veel producten die nog steeds niet kunnen tippen aan westerse producten... inderdaad er zijn genoeg landen waar ze ook onderdelen kunnen produceren.... een goede naam heeft china in elk geval niet

  31. Onderstaande leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (29 april 2020)

  32. #22
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    Belangrijk is dat china een slechte naam heeft door de wild vlees handel en natuurlijk veel producten die nog steeds niet kunnen tippen aan westerse producten... inderdaad er zijn genoeg landen waar ze ook onderdelen kunnen produceren.... een goede naam heeft china in elk geval niet
    Wacht maar af wat er gebeurt wanneer die belabberde Chinese producten ineens niet meer geleverd worden.
    Dan staat de Duitse autoproductie in een keer stil, dan doet geen enkele smartphone het nog, dan valt de complete IT infrastructuur uit.
    China is al heel lang niet meer het land van goedkope inferieure producten. Chinezen leren niet alleen snel ze zijn ook nog super ambitieus.

    De Chinezen hebben inmiddels universiteiten die zich kunnen meten met de beste universiteiten in Europa en de VS.
    Op sommige high tech gebieden liggen ze nog achter bij westerse bedrijven zoals ASML.
    Die achterstand halen ze in 3-5 jaar in. Intussen kopen ze de technologie waar ze nog een achterstand bij hebben.

  33. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (29 april 2020)

  34. #23
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Als ze wilde dieren markten houden kwibus ben ik bang dat je ongelijk gaat krijgen dan komt er geen chinees meer binnen in europa en de VS. laat staan producten... kijk als over een maand alles weer open is... maar da tis net zo....ik voorspel globalisering met de rem erop... en bedrijven kijken wel uit om daar te investeren...zolang chinezen geen openheid van zaken geven, mensen martelen .. we weten nog steeds neit hoeveel doden er nu warne en wanner precies de uitbraak was... dat is toch geen betrouwbare handelspartner.... nee over een maand weer vrije handel ja dan gaat het weer als vanouds, helaas kwibus ik zie dat niet gebeuren...

  35. Onderstaande leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (29 april 2020)

  36. #24
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Gisteren @ 21:37
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.587 in 2.512 posts

    Standaard

    Ik heb nu 3 Chinese smartphones in gebruik (Huawei, Honor en Xiaomi), ik kan nou niet zeggen dat het rommel is.
    Was eerst ook huiverig, maar al héél snel was ik overtuigd en heb er nu dus 2 erbij genomen (ééntje voor mams omdat je voor bankzaken tegenwoordig toch wel een smartphone nodig hebt). Trouwens een iPhone komt ook gewoon uit China.
    Het zal me verder worst zijn...

  37. Onderstaande 2 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (29 april 2020),The Pussyhunter (30 april 2020)

  38. #25
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    Als ze wilde dieren markten houden kwibus ben ik bang dat je ongelijk gaat krijgen dan komt er geen chinees meer binnen in europa en de VS. laat staan producten... kijk als over een maand alles weer open is... maar da tis net zo....ik voorspel globalisering met de rem erop... en bedrijven kijken wel uit om daar te investeren...zolang chinezen geen openheid van zaken geven, mensen martelen .. we weten nog steeds neit hoeveel doden er nu warne en wanner precies de uitbraak was... dat is toch geen betrouwbare handelspartner.... nee over een maand weer vrije handel ja dan gaat het weer als vanouds, helaas kwibus ik zie dat niet gebeuren...
    Die wet markets zijn er nog steeds en nu komen er alweer spullen vanuit China deze kant op.

    Ik hoop alleen wel dat deze crisis zorgt voor veranderingen binnen China en er buiten. Want er blijven bedrijven en landen zaken doen met China, maar we moeten oppassen dat de balans niet helemaal overhelt naar China toe. Daar zijn ze nu sterk mee bezig met die 2025 strategie. Voorheen lag de focus op het produceren voor (Westerse) bedrijven en hun merken & producten. Nu wordt het steeds meer produceren voor de (Westerse) consument en verkopen aan de bedrijven.

 

 
Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

  Living Room 468*60