Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 275 van 385
  1. #251
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Privacy zit gewoon goed in elkaar.
    Wanneer alles werkt zoals beschreven wel. Gelukkig zitten er nooit of te nimmer bugs in software, dus het is 100% zeker dat de software werkt zoals beschreven. Of ben ik nu iets te positief, en zijn bugs aan de orde van de dag, en blijkt dagelijks dat een hacker iets met software kan dat de makers nooit hadden voorzien???

    De onderliggende technologie voor de corona-app werkt op basis van Bluetooth. Apparaten die bij elkaar in de buurt zijn ontvangen elkaars unieke code via Bluetooth, en die ontvangen codes word op het apparaat opgeslagen. Wanneer later blijkt dat één van die opgeslagen codes toebehoort aan een apparaat van iemand die positief getest is op COVID-19 geeft de app een waarschuwing.

    Zo zou het moeten werken, maar doet het dat ook? En zitten op dit moment niet honderden hackers te watertanden bij het idee hoe ze dit kunnen misbruiken of vernachelen?


    J.W.
    Keep on Walking.....

  2. Onderstaande 3 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (29 juli 2020),Patjax (28 juli 2020),pietpotent44 (30 juli 2020)

  3. #252
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 21:09
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.834
    Discussies
    92
    Thanks
    14.708
    Thanked
    9.552 in 3.448 posts

    Standaard

    Die hackers zitten zeker te watertanden ! En ja er zijn al bugs zolang er SW is. Maar de opzet is hier erg goed. Er wordt centraal niets opgeslagen, behalve de codes die je mobiel genereert. En daarna checkt je telefoon tegen die DB met codes.

    Lijkt mij goed. Maar dat zegt natuurlijk niets. Alleen allerlei security experts zeggen ook dat dit goed in elkaar zit. Daar heb je wel wat aan. Kans dat er spyware op je telefoon komt is er altijd, via elke app. En toch gebruiken we fanatiek onze foons.

  4. #253
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 18:44
    Berichten
    11.091
    Discussies
    224
    Thanks
    13.057
    Thanked
    17.470 in 6.147 posts

    Standaard

    Wie gaat er nou in zijn telefoon vastleggen dat hij besmet is?

    Dat druist trouwens ook in tegen de officiële richtlijnen van onze rijksoverheid:

    Ik denk dat ik het nieuwe coronavirus heb. Wat moet ik doen?

    Voor iedereen geldt:

    - Blijf thuis bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging tot 38 graden of koorts.

    - Maak een afspraak voor een coronatest.

    - Mijd sociaal contact. U kunt ook geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan en ook geen boodschappen doen. Bel alleen met de huisarts als de klachten verergeren (meer dan 38 graden koorts en moeite met ademhalen) en u medische hulp nodig heeft.

    - Als u zich beter voelt en 24 uur lang geen gezondheidsklachten heeft gehad, bent u genezen. Dan kunt u anderen niet meer besmetten.

    Bron: De Rijksoverheid

    Je MOET dus thuis blijven en sociaal contact vermijden volgens de rijksoverheid.

  5. #254
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 21:09
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.834
    Discussies
    92
    Thanks
    14.708
    Thanked
    9.552 in 3.448 posts

    Standaard

    Als je positief getest bent en je voert dat in in je telefoon, dan krijgen de mensen waar je contact mee hebt gehad een waarschuwing. Die kunnen dan ook in quarantaine voordat zij zelf weer anderen besmetten en eerder reageren bij symptomen.

  6. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (28 juli 2020)

  7. #255
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 18:44
    Berichten
    11.091
    Discussies
    224
    Thanks
    13.057
    Thanked
    17.470 in 6.147 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Als je positief getest bent en je voert dat in in je telefoon, dan krijgen de mensen waar je contact mee hebt gehad een waarschuwing. Die kunnen dan ook in quarantaine voordat zij zelf weer anderen besmetten en eerder reageren bij symptomen.
    Zoals ik al betoogde, hoe dom is dat. Dus iemand is besmet, zet dat in de app. Vervolgens krijgen mensen die contact met de besmette hadden een waarschuwing EN DIE MOETEN DAN IN QUARANTAINE.
    Waarom liep die besmette sukkel dan over de straat? Hij/zij moest toch in quarantaine? Als je besmet bent blijf je thuis in quarantaine en vermijd je elk sociaal contact.

  8. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Patjax (28 juli 2020),pietpotent44 (30 juli 2020)

  9. #256
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 19:30
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.535
    Discussies
    270
    Thanks
    26.011
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Zoals ik al betoogde, hoe dom is dat. Dus iemand is besmet, zet dat in de app. Vervolgens krijgen mensen die contact met de besmette hadden een waarschuwing EN DIE MOETEN DAN IN QUARANTAINE.
    Waarom liep die besmette sukkel dan over de straat? Hij/zij moest toch in quarantaine? Als je besmet bent blijf je thuis in quarantaine en vermijd je elk sociaal contact.
    Er kunnen meerdere redenen zijn dat iemand een ander besmet. Het kan zijn dat iemand zich niet aan de regels hield (zou ie dan wel die app gebruiken?), misschien was een bezorger niet voorzichtig genoeg en is ie besmet geraakt. Misschien had iemand nog geen duidelijke symptomen, maar had wellicht al wel het virus. Enz. enz.

    Die app helpt dan dat bandhaarden zo snel mogelijk geblust/ingedamd worden. En ik zou zeggen dat die zich gelijk laten testen. Dan kan de quarantaine zich misschien tot 24 of 48 uur beperken.

  10. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (28 juli 2020)

  11. #257
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 21:09
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.834
    Discussies
    92
    Thanks
    14.708
    Thanked
    9.552 in 3.448 posts

    Standaard

    Je kunt bovendien al mensen besmetten voordat je zelf symptomen hebt. Die app benadert contacten van vóór die test.

  12. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (29 juli 2020)

  13. #258
    Geregistreerd
    11 maart 2020
    Last Online
    Gisteren @ 22:44
    Berichten
    11
    Discussies
    0
    Thanks
    362
    Thanked
    23 in 4 posts

    Standaard

    Ik geef die app vooralsnog het voordeel van de twijfel en zal hem gaan gebruiken, maar ik vrees dat het niets gaat opleveren. Ik verwacht vele onnodige alarmsignalen die de GGD´s veel tijd gaan kosten en niets opleveren, kunnen beter hun tijd steken in uitbreiding van het huidige contact onderzoek van positief geteste personen.

  14. #259
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Natuurlijik zijn er voor de app alternatieven:
    -Helemaal niets doen.. Ik denk niet dat mensen daar op zitten te wacten, ook veel fervente tegenstanders van de app niet.
    -Onthouden wie je bent tegengekomen en wie jou is tegengekomen. Ga er maar eens voor zitten en denk heel goed na over de afgelopen twee weken. Je komt misschien een heel eind as je tenminste zoals ik buiten directe familie en de DvP's weinig tot geen contact hebt ) en dan bedenk je "ohja ik ben ook nog naar de Jumbo geweest en naar Appie".
    -Dat laatste heb je natuurlijk ook bij een in Duitsland overwogen alternatief, een dagboek bijhouden. Wat je wel eens vergeet in te vullen. En wat je kwijt kunt raken en dan staat zwart op wit wie je ontmoet hebt. Geschreven, door jezelf... dan kun je die DvP niet met een "geen idee, vast een foutje in de software" wegwimpelen.

    Het grappige is dat als de overheid zich er niet mee zou hebben bemoeid,de laatste 2 opties allang reden zouden zijn geweest voor slimme lieden om voor het gemak van de mensen..., ja nu komt ie... apps te ontwikkelen die alles vanzelf bij zouden gaan houden . Die geld zouden kosten. En je he geen overzicht wie ze ontwikkeld. Overheid betrouwebaar? Misschien niet, vast niet, zeker niet. Maar niet onbetrouwbaarder dan het gros van de vrije jongens die dan een app zouden gaan ontwikkelen.
    Laatst gewijzigd door Goedemorgenallemaal; 29 juli 2020 om 11:44
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  15. #260
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    De enige die geen vertrouwen heeft in de werking van Bluetooth voor het doel dat minister de Jonge voor ogen heeft is de bedenker van Bluetooth.
    Hij heeft uitgebreid gewaarschuwd dat de Bluetooth technologie ongeschikt is om een app op te baseren die contacten tussen telefoongebruikers zou moeten vastleggen.
    Minister de Jonge moest en zou een app laten ontwerpen voor het registreren van contacten tussen smartphone gebruikers.
    Dit is het resultaat.

    Veel smartphone gebruikers hebben Bluetooth uitgeschakeld omdat het systeem stroom vreet. Zonder BT is de bedrijfsduur van de accu aanzienlijk groter.

  16. #261
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden
    De onbekwame minister Beke liet vrij laat een callcenter opstarten. De werknemers daar krijgen gemiddeld een kort telefoontje per dag
    In Horecazaken moeten nu papieren klaarliggen om je naam achter te laten. In Restaurants lijkt me dat geen probleem, maar ik was vandaag in een Brussels bordeel,(brede interesse) zie topic, België, Brussel
    en Vlaams Brabant ,waar ik dit relaas poste en daar lag ook zo een papier. De Spaanse ober(Not Manuel,from Barcelona)) kon er zelf om lachen. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?

  17. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (30 juli 2020)

  18. #262
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 19:30
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.535
    Discussies
    270
    Thanks
    26.011
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?
    Is het niet naam en telefoonnummer? In Nederland is het nog erger gesteld. Enkel naam en tafelnummer met het afvinken of iemand klachten heeft was voldoende. Contact onderzoek. Hoe dan?

  19. #263
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Het is naam,en telefoonnummer, ook in België

  20. #264
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Doe maar een app, minder gedoe voor iedereen en qua privacy beter dan overal rondslingerende fysiek lijsten met namen en telefoonnummers.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  21. #265
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden
    De onbekwame minister Beke liet vrij laat een callcenter opstarten. De werknemers daar krijgen gemiddeld een kort telefoontje per dag
    In Horecazaken moeten nu papieren klaarliggen om je naam achter te laten. In Restaurants lijkt me dat geen probleem, maar ik was vandaag in een Brussels bordeel,(brede interesse) zie topic, België, Brussel
    en Vlaams Brabant ,waar ik dit relaas poste en daar lag ook zo een papier. De Spaanse ober(Not Manuel,from Barcelona)) kon er zelf om lachen. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?

    Deket zal ongetwijfeld Johnnie Neukgraag ingevuld hebben met het telefoonnummer van zijn advocaat. Dan heeft die ook wat uit te leggen thuis wanneer hij benaderd wordt door de Belgische gezondheidsdiensten.

    Je moet toch wel stapelkrankzinnig zijn om in een bordeel van de bezoekers te verlangen dat ze hun naam en telefoonnummer prijs geven aan de openbaarheid.
    In Duitsland en ook in België kun je geen prepaid GSM nummer meer gebruiken zonder je te registreren. In Nederland is dat nog steeds mogelijk.

  22. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 1 augustus 2020)

  23. #266
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Haha klopt gedeeltelijk ,ik vul het priveadres van de moderator in en het prive nr van een clubeigenaar.
    Haha, grap uiteraard maar vrijdag in het Antwerpse schipperskwartier kwam men in een café weer met zulk papiertje
    Indien ik schreef Ruud Vormer, Flikkerstraat 69 in Ettertje zou er geen haan naar kraaien,wat heeft dit dan voor nut?

  24. #267
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Deket, Ettertje zou dat geen Etterbeek moeten zijn?

    Zoals zoveel dingen waar ambtenaren ons bij tijd en wijle mee teisteren: dit heeft geen enkele zin.
    Nou ja er komen massa's aardige pseudoniemen uit voort voorzien van gefingeerde telefoonnummers.
    Het algemene nummer van de politie in NL zou het ook goed doen +319008844.

    Nederland kent twee telefoonnummers voor de politie 112 voor zogenaamd dringende zaken en 09008844 voor alles dat geen haast heeft.
    Daar is NL uniek in. Probeer de dames van 09008844 eens te overtuigen om je door te verbinden met een politiebureau.
    Dan heb je een sterk pleidooi nodig voor ze je wens zullen vervullen.

  25. #268
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Ettertje is een insidegrap
    Indien je op Google, het woord, ettertje intikt zie je Ruud Vormer verschijnen.
    Indien je de deketmeid intikt verschijnen hostessen van Anderlecht

  26. #269
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Dat Anderlecht hostessen heeft is me niet bekend. Het maakt duidelijk dat ik geen liefhebber van voetbal ben.
    Deketmeiden/hostessen moet ik daar meer achter zoeken dan toeval? Heeft deket daar de hand en mogelijk ook een ander lichaamsdeel in gehad?

  27. Onderstaande 2 leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 3 augustus 2020),Husky ( 3 augustus 2020)

  28. #270
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:34
    Berichten
    41.731
    Discussies
    4594
    Thanks
    46
    Thanked
    14.461 in 8.528 posts

    Standaard

    Harvard-onderzoeker: ‘Pas op dat Nederlandse corona-app niet meer kwaad doet dan goed’
    De corona-app die vanaf maandag te downloaden is, kan juist tot méér besmettingen leiden als weinig Nederlanders hem gaan gebruiken. Daarvoor waarschuwt Chiara Farronato, onderzoeker aan de Harvard Business School. ,,Pas op voor schijnveiligheid.’’
    ..... https://www.ad.nl/binnenland/harvard...goed~aa297a1e/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  29. #271
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Jammer dat Hugootje nog steeds in dit kabinet zit.
    Hij zet steeds maar zgn. nieuwe dingen op maar heeft daar geen plan bij en hij
    kan er ook geen invulling aan geven.
    Zo iemand zou in het bedrijfsleven al direct afgeserveerd worden.
    Maar als je niet verder bent gekomen dan schoolmeester, sorry schoolmeester, dan heb
    je zelf ook geen goede opleiding gekregen.
    En die wordt nu de topman van het CDA.
    Niet voor niets hebben de hotemetoten van het CDA hem naar voren geschoven.
    Als echte nar kan hij dan aan de leiband lopen van de top van het CDA.
    En dat zit dan in de politiek die leiding dient te geven aan het land!

  30. #272
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:34
    Berichten
    41.731
    Discussies
    4594
    Thanks
    46
    Thanked
    14.461 in 8.528 posts

    Standaard

    De Jonge hoopt op snelle invoering corona-app-wetgeving
    De Jonge hoopt dat de Tweede Kamer snel de wetgeving voor de invoering van de corona-app behandelt, zodat die officieel per 1 september kan worden ingevoerd. Dat is voor de opsporing van besmettingen heel belangrijk, zegt hij. Zeker omdat er regionaal grote verschillen zitten in het aantal besmettingen.

    De Jonge vergelijkt twee steden om aan te geven hoe groot de verschillen zijn. "Assen had er 2 en Amsterdam dus 1400." Op dit moment loopt er een proef met de corona-app. Ruim 430.000 mensen hebben de app sinds gisteren gedownload, ondanks de kritiek op de app. Ook de Autoriteit Persoonsgegevens is nog niet te spreken over de app, vanwege zorgen over privacy.
    .... https://nos.nl/liveblog/2344484-rutt...en-testen.html

    Maar is het wel zo veilig ...
    https://nos.nl/artikel/2344465-priva...orona-app.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  31. #273
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 21:09
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.834
    Discussies
    92
    Thanks
    14.708
    Thanked
    9.552 in 3.448 posts

    Standaard

    Ik heb hem al gedownload. Nu werkt mijn Duitse app niet meer, dus ik hoop dat ze de boel snel koppelen. De app zelf is veilig zegt de privacy waakhond. En fijn anoniem zoals Mentholbear al meerdere keren betoogde. Ik hoop dat veel mensen hem snel installeren, ondanks mogelijk wat tekortkomingen is het beter dan geen app!

  32. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Zeus1 (18 augustus 2020)

  33. #274
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 18:44
    Berichten
    11.091
    Discussies
    224
    Thanks
    13.057
    Thanked
    17.470 in 6.147 posts

    Standaard

    Ach wat jammer nou. Ik zit te popelen om deze app te installeren. Werkt hij niet in Venlo. Alleen in van die boerengehuchten zoals Twente, Drenthe.

  34. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Zeus1 (18 augustus 2020)

  35. #275
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 19:30
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.535
    Discussies
    270
    Thanks
    26.011
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    En fijn anoniem zoals Mentholbear al meerdere keren betoogde.
    Ik HOOP dat ie veilig en anoniem is, maar ik heb mijn twijfels. Zoals blijkt uit de link van Willem2 is het niet waterdicht (als zo iets uberhaupt bestaat).

 

 
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

FKK Artemis 468*60