Pagina 247 van 758 EersteEerste ... 147197237243244245246247248249250251257297347747 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.151 t/m 6.175 van 18945
  1. #6151
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht
    Op deze manier lijkt het wel een dictatuur te worden. Geen overleg. “Stiekeme” controles.
    Openlijke controles, niks stiekums. Gewoon en nette waarschuwingsbrief. Die krijg je echt niet als je crimineel bezig bent. En koffie afslaan is zoals het hoort.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  2. #6152
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.062
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.475 in 1.798 posts

    Standaard

    https://www.welingelichtekringen.nl/...lwagentje.html

    Dan moet de verspreiding dus toch veelal door de lucht gaan. Denk dat de maatregelen dus niet strenger hoeven. Grote menigtes moeten misschien nog worden vermeden en ik kan me voorstellen dat mondkapjes in openbare binnen ruimtes en ander halve meter buiten een hoop kunnen helpen.

    Grootste bronnen lijken toch de feestjes waarbij mensen zich niet aan de regels houden en zieke mensen die niet thuis willen blijven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. Onderstaande leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 1 augustus 2020)

  4. #6153
    Geregistreerd
    16 juli 2010
    Last Online
    17 mei 2023 @ 21:54
    Berichten
    230
    Discussies
    5
    Thanks
    88
    Thanked
    196 in 75 posts

    Standaard

    17.000 betogers tegen coronamaatregelen in Berlijn: mars stopgezet omdat regels niet werden nageleefd.
    https://m.hln.be/nieuws/buitenland/1...eefd~a8076927/

  5. #6154
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 18:26
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.535
    Discussies
    270
    Thanks
    26.009
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door awakey Bekijk bericht
    17.000 betogers tegen coronamaatregelen in Berlijn: mars stopgezet omdat regels niet werden nageleefd.
    https://m.hln.be/nieuws/buitenland/1...eefd~a8076927/
    Zal er net als op de dam weer geen piek ontstaan?

  6. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 1 augustus 2020)

  7. #6155
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 11:41
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door awakey Bekijk bericht
    17.000 betogers tegen coronamaatregelen in Berlijn: mars stopgezet omdat regels niet werden nageleefd.
    https://m.hln.be/nieuws/buitenland/1...eefd~a8076927/
    De ironie ...

  8. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 2 augustus 2020)

  9. #6156
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Bron: RIVM. Trek zelf je conclusies....

    FB_IMG_1596367763269.jpg
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  10. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 ( 2 augustus 2020)

  11. #6157
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 17:02
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.833
    Discussies
    92
    Thanks
    14.703
    Thanked
    9.552 in 3.448 posts

    Standaard USA 1 maand later

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Je moet niet kijken naar het aantal besmettingen, maar aantal doden (enige objectieve cijfer). En die dalen zowel in India als in de VS. India nog maar sinds kort, maar in de VS dalen ze al meer dan 2 maanden. Momenteel nog maar ongeveer een kwart van de piek in april. Uiteraard zijn er regionale verschillen. Maar let maar op, 2e helft juli zijn de cijfers overal heel laag daar. In de buurt van de 0 dagelijkse doden.

    Aantal besmettingen zegt weinig omdat er nu veel meer getest wordt. En dus meer besmettingen. Daarbij is de grote meerderheid van de besmettingen niet ernstig, die hebben slechts milde klachten en zijn binnen een week weer beter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Nee, dat is het em nou juist. Dat staat helemaal niet vast.
    Het is slechts een (foute) aanname dat dat de reden zou zijn dat de cijfers zo dalen.
    Er is totaal geen bewijs voor. En dat gaat er ook nooit komen.

    En je kan zeggen wat je wil, maar in India en zeker de VS dalen de cijfers. Ergens in de 2e helft van juli gaat ook de VS rond de 0 doden komen. Ook het aantal besmettingen daalt daar.

    Er is geen twijfel dat het virus aan het uitdoven is. Tenzij je alle feiten wil negeren.
    Stellige beweringen "let maar op" "er is geen twijfel". Tijd om de balans op te maken en even te kijken naar de echte feiten.
    USA doden.JPG

    Terwijl het aantal doden gestaag daalde is er sinds juli een duidelijke stijging te zien. Gelukkig niet tot het niveau van april dankzij beter medicijnen, maar toch een verdubbeling van ca. 700 doden per weekdag naar ca. 1400 doden per weekdag (minder in het weekeinde met een vermoedelijke administratieve oorzaak). Aangezien het aantal doden per dag een paar weken achterloopt bij het aantal nieuwe gevallen per dag, is de verwachting redelijk dat het aantal doden per dag helaas nog verder gaat stijgen.

    USA Corona gevallen.JPG

  12. #6158
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 11:39
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.231 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Stellige beweringen "let maar op" "er is geen twijfel". Tijd om de balans op te maken en even te kijken naar de echte feiten.

    Terwijl het aantal doden gestaag daalde is er sinds juli een duidelijke stijging te zien. Gelukkig niet tot het niveau van april dankzij beter medicijnen, maar toch een verdubbeling van ca. 700 doden per weekdag naar ca. 1400 doden per weekdag
    Ja, er is de VS sinds begin juli een 2e golf aan de gang.
    Vanwege de Zuidelijke staten die slecht gaan. (als die niet gekomen was hadden we nu inderdaad rond 0 doden gezeten in de VS). Wel is de 2e golf daar veel kleiner dan de eerste, en lijkt die ook alweer op zijn retour.
    En India gaat nog steeds slecht, en kan nog wel tot (en met) september duren (vanwege de moesson).

    Maar gefeliciteerd met het ontdekken van een foute voorspelling van mij. Goed bezig W5. Complimenten. Had ik echt niet van jou verwacht. Zo te lezen bezorgt dit jou nog een grotere erectie dan een bezoek aan een saunaclub. Dus ik ben blij dat ik je daarmee heb kunnen helpen in deze zware corona tijden.

    Toch klopt het verder nog steeds vrij aardig.
    De stijgende besmettingcijfers hier hebben nog altijd niet geleid tot een groot aantal doden (of opnames).
    Bovendien zijn die stijgingen voor het grootste deel te verklaren door toename testen. En is het werkelijke aantal besmettingen een veelvoud van het aantal positieve testen. Dus dat zegt allemaal niet zoveel. Maar het wordt door de media gebracht alsof het (het begin van) een 2e golf is.

    Hier in Europa gaat er deze zomer ook geen 2e golf meer komen. Op zn vroegst ergens okt-jan.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 2 augustus 2020 om 16:11

  13. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester ( 2 augustus 2020)

  14. #6159
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:00
    Berichten
    41.730
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.459 in 8.527 posts

    Standaard

    De afgelopen weken sprak de NOS met werknemers van slachterij Van Rooi Meat in Helmond over de coronamaatregelen in het bedrijf. Kunnen ze goed beschermd hun werk doen? En wat gebeurt er als ze klachten hebben die kunnen wijzen op een besmetting?

    De rode draad in de gesprekken bleek angst. Werknemers zeggen bang te zijn hun baan te verliezen. Ook zeggen sommigen dat ze instructies kregen om te liegen bij gezondheidsverklaringen. De klokkenluiders verwachten dat het openlijk melden van klachten het einde van hun arbeidscontract betekent.

    "Je bent heel kwetsbaar. Als ik de waarheid had gezegd, kon ik waarschijnlijk niet terugkeren", zegt een Poolse man. "Het is de normale praktijk: als je ziek bent of je ziek meldt, ga je eruit. Het gebeurt ook los van corona."

    Sommigen durven wel te zeggen dat ze klachten hebben, maar kregen te horen dat ze gewoon moesten doorwerken. "Ik had verhoging en moest doorwerken. Die klachten heb ik drie tot vier weken gehad. Ik heb laten weten dat ik klachten heb, ik heb zelfs gevraagd om vakantiedagen, maar die kreeg ik niet", zegt een Roemeense werknemer.
    .... https://nos.nl/artikel/2342654-slach...iets-hebt.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #6160
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:00
    Berichten
    41.730
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.459 in 8.527 posts

    Standaard

    Hoogleraar rechten: coronaspoedwet zo snel mogelijk behandelen
    Hoogleraar rechten Jan Brouwer maant Tweede Kamerleden om eerder van reces terug te komen, om zich zo snel mogelijk over de coronaspoedwet te buigen. "Ik heb al eens eerder gezegd: Kamerleden zijn geen knip voor de neus waard als ze het belang van deze wet niet inzien", zei hij in het NPO Radio 1-programma Dit is de Dag.

    Volgens Brouwer moeten er snel instrumenten komen voor de overheid om in te grijpen als het aantal besmettingen verder oploopt. "We moeten dit democratisch goed afhechten, zodat iedereen denkt: 'hier zijn de nodige mensen die we gekozen hebben overheen gegaan, dit is wat het moet zijn'. Maar het kan niet zo zijn dat een burgemeester in zijn eentje beslist 'ik doe het zus en zo', want dat staat haaks op de grondwet."
    ... https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-d...omen-van-reces
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  16. #6161
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:00
    Berichten
    41.730
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.459 in 8.527 posts

    Standaard

    Toeristische Franse steden stellen maskers verplicht
    Steeds meer Franse steden besluiten om een mondkapjesplicht in te stellen. Op onder meer drukke straten en op markten wordt een masker verplicht. Wie er geen draagt, krijgt een boete die kan oplopen tot 135 euro. Aanleiding is de toename van het aantal coronabesmettingen.

    Eén van de populairste badplaatsen in Normandië, Honfleur, nam afgelopen donderdag zo’n maatregel. Bij de populaire haven, langs het strand en in drukke straatjes in het centrum mag je niet meer lopen zonder mondkapje.
    .... https://www.ad.nl/buitenland/toerist...icht~a31ef03a/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  17. #6162
    Geregistreerd
    21 mei 2009
    Last Online
    11 april 2024 @ 23:07
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    42
    Discussies
    2
    Thanks
    123
    Thanked
    118 in 12 posts

    Standaard

    Is er al licht aan het eind van de tunnel wanneer de saunaclubs in Duitsland weer open mogen, want ik kan er niets over vinden op internet.
    Nou ben ik ook geen beste surfer.

  18. #6163
    Geregistreerd
    11 januari 2011
    Last Online
    Vandaag @ 14:43
    Locatie
    lustoord
    Berichten
    4.273
    Discussies
    33
    Thanks
    5.258
    Thanked
    5.745 in 2.240 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dietster Bekijk bericht
    Is er al licht aan het eind van de tunnel wanneer de saunaclubs in Duitsland weer open mogen, want ik kan er niets over vinden op internet.
    Nou ben ik ook geen beste surfer.
    Als het zo doorgaat hoeft het ook voor veel clubs niet meer.
    Zou zo maar kunnen dat 20 a 30% van de Duitse clubs nooit meer zal openen.
    Met.veel clubs ging het al niet echt geweldig meer voor de coronagebeuren.
    Als er een gefortuneerde eigenaar achter zit die het heel makkelijk voor een tijdje uit kan zingen zonder inkomsten dan zal het wel geen probleem geven.

  19. Onderstaande leden hebben rob45 bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 3 augustus 2020)

  20. #6164
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    tja hoe hard hebben eigenaren van panden de inkomsten nodig he en hoe makkelijk verhuren ze dat aan andere partijen... de huurders zullen wel niet veel te makken hebben... tja en wat verder.. ik zou het niet weten...

  21. #6165
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:00
    Berichten
    41.730
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.459 in 8.527 posts

    Standaard

    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  22. #6166
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 11:39
    Berichten
    4.451
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.231 in 2.436 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dietster Bekijk bericht
    Is er al licht aan het eind van de tunnel wanneer de saunaclubs in Duitsland weer open mogen, want ik kan er niets over vinden op internet.
    Nou ben ik ook geen beste surfer.
    11 augustus wordt hierover een beslissing genomen.
    Nog een weekje geduld dus.

  23. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Dietster ( 3 augustus 2020),schoolmeester ( 3 augustus 2020)

  24. #6167
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 18:26
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.535
    Discussies
    270
    Thanks
    26.009
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    11 augustus wordt hierover een beslissing genomen.
    Nog een weekje geduld dus.
    Ik vrees dat we nog langer geduld zullen moeten hebben voor Duitsland. Maar hopelijk zie ze nu eindelijk ook het licht...

  25. Onderstaande 2 leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    Dietster ( 3 augustus 2020),pietpotent44 ( 3 augustus 2020)

  26. #6168
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 17:26
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Vriendengroep baalt enorm van stopgezet verjaardagsfeest: 'Hadden we het maar niet gedaan'

    Verslagen zitten ze aan een tafel in de achtertuin: de vriendengroep die zaterdag een groot feest voor ongeveer honderd man gaf achter een loods aan de Groeneweg in Hoogerheide. Tot hun schrik werd het verjaardagsfeest stilgelegd door de politie. "We hebben met de beste bedoelingen een zo veilig mogelijk feest proberen te organiseren, maar achteraf gezien hadden we het beter niet kunnen doen," verzuchten ze.

    Picknicktafels, statafels, handgel en mondkapjes
    Met 'buiten' doelen ze op een terrein achter een loods aan de Groeneweg. Hier werd het feest opgebouwd. "Het gaat om een veld van zestig bij zestig meter. We konden het daar ruim opzetten en iedereen goed verspreiden. Er werden twintig statafels en tien picknicktafels neergezet. Op elke tafel stond desinfecterende handgel en er zijn mondkapjes uitgedeeld."

    Dertien politievoertuigen
    Tot er aan het eind van de avond een onverwacht telefoontje kwam. "Om kwart over elf belde de politie ineens. Ze kondigde aan dat de burgemeester had besloten dat het feest moest stoppen." De vrienden schrokken. "Dan baal je, maar als zij dat zo beslist heb je er weinig tegenin te brengen."

    "Kort daarna kwam de politie met maar liefst dertien wagens aan. We hebben overal aan meegewerkt," zo vertellen de feestgangers. "Alles ging in samenspraak. We kregen zelf de kans om iedereen naar huis te sturen en dat is ook gelukt. Dat ging allemaal onder toezicht van de politie. Ze hoefde niet in te grijpen. "
    https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...ar-niet-gedaan

    Tsja ... . Als dit niet kan dan moet je denk ik ook meteen alle terrassen gaan sluiten die nu wel open zijn.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  27. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Nulnulzeseneenhalf ( 3 augustus 2020)

  28. #6169
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 18:43
    Berichten
    6.141
    Discussies
    449
    Thanks
    1.594
    Thanked
    3.384 in 1.845 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...ar-niet-gedaan

    Tsja ... . Als dit niet kan dan moet je denk ik ook meteen alle terrassen gaan sluiten die nu wel open zijn.
    niet alleen de trassen b30 de stranden de Efteling ezv

  29. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Husky ( 3 augustus 2020)

  30. #6170
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    hier in Roemenië gelden zowat dezelfde regels, alleen er word minder streng opgetreden als in Nederland
    Je mag hier niet naar binnen om te eten of te drinken, alles moet op het terras genuttigd worden
    En er zijn nu eenmaal kroegen hier met geen terras, dus die hebben al maanden 0,0 inkomsten.
    Je mag alleen naar binnen om naar het toilet te gaan met mask, maar dat zie je zelden of nooit dat iemand een mask opzet
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  31. Onderstaande 3 leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 3 augustus 2020),frits the cat ( 3 augustus 2020),Husky ( 3 augustus 2020)

  32. #6171
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 11:17
    Berichten
    3.164
    Discussies
    63
    Thanks
    273
    Thanked
    2.047 in 987 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    hier in Roemenië gelden zowat dezelfde regels, alleen er word minder streng opgetreden als in Nederland
    Je mag hier niet naar binnen om te eten of te drinken, alles moet op het terras genuttigd worden
    En er zijn nu eenmaal kroegen hier met geen terras, dus die hebben al maanden 0,0 inkomsten.
    Je mag alleen naar binnen om naar het toilet te gaan met mask, maar dat zie je zelden of nooit dat iemand een mask opzet
    piet jij dacht als de fabeltjeskrant niet naar bor de wolf komt,gaat bor de wolf wel naar de fabeltjeskrant..



  33. Onderstaande leden hebben Flipper bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear ( 3 augustus 2020)

  34. #6172
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 21:46
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipper Bekijk bericht
    piet jij dacht als de fabeltjeskrant niet naar bor de wolf komt,gaat bor de wolf wel naar de fabeltjeskrant..


    en de hele bve heeft spijt als haren op hun hoofd (voor zover van toepassing) dat zij niet meegegaan zijn!
    wat een lekkere meiden weet Piet daar toch dagelijks te scoren en ons dan nog gek maken met foto’s van zijn veroveringen. het zou verboden moeten zijn!
    En Garde

  35. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Husky ( 3 augustus 2020)

  36. #6173
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht

    Tsja ... . Als dit niet kan dan moet je denk ik ook meteen alle terrassen gaan sluiten die nu wel open zijn.
    Moet je ook het eerdere artikel plaatsen.
    https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...-te-waarborgen

    Maar ze geven zelf ook al aan met statafels gewerkt te hebben en dat mag niet, ze hadden dat kunnen weten > Horeca mag dat ook niet.






    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de duisburg spesjalist Bekijk bericht
    niet alleen de trassen b30 de stranden de Efteling ezv
    We kunnen nu wel opmerkingen maken over de badgasten maar op de drukste foto's moet je eens opletten en dan zie je toch vooral tussen groepen best wel tussenruimte. Nou ben ik iet zo'n strandganger maar ik weet wel dat ook op drukke dagen voor de Corona een druk strand best wel tussenruimte had. En de groepene zijn doorgaans minder groot dan je op een avond stappen in de stad tegenkomt. Probleem bij het strand is denk ik vooral het gedrang bij de enkele strandingang
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  37. Onderstaande 2 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Husky ( 3 augustus 2020),mentholbear ( 3 augustus 2020)

  38. #6174
    Geregistreerd
    10 april 2007
    Last Online
    11 april 2024 @ 00:54
    Berichten
    277
    Discussies
    6
    Thanks
    435
    Thanked
    354 in 131 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    Bron: RIVM. Trek zelf je conclusies....
    FB_IMG_1596367763269.jpg
    Het RIVM document kun je hier vinden:
    https://www.rivm.nl/sites/default/fi...00728_1152.pdf

  39. Onderstaande leden hebben mager bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 3 augustus 2020)

  40. #6175
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 19:00
    Berichten
    41.730
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.459 in 8.527 posts

    Standaard

    In de aan Nederland grenzende Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen moeten scholieren voorlopig mondkapjes dragen op school. Dat meldt de regionale publieke omroep WDR.

    Op het schoolterrein, in de gangen, op weg naar en in de klas moeten leerlingen en docenten een mondmasker op. De deelstaat is de eerste die het voor middelbare scholieren ook verplicht maakt om kapjes in het klaslokaal te dragen. Op de regel gelden wel uitzonderingen.

    Basisschoolleerlingen mogen het kapje afdoen als ze eenmaal in de les zitten. Op middelbare scholen mag het kapje af als dit nodig is voor het onderwijs. Docenten hoeven bovendien geen masker te dragen als zij ten minste 1,5 meter afstand houden van de leerlingen. De regel geldt tot eind augustus en heeft betrekking op alle 5500 scholen in de deelstaat.

    De Duitse Onderwijsminister Anja Karliczek drong eerder aan op een landelijke mondkapjesplicht op de scholen, maar die kwam er niet. Deelstaten mogen zelf beslissen in hoeverre ze dit doorvoeren.

    De meeste deelstaten, zoals Beieren en Baden-Württemberg, kozen er de afgelopen tijd voor de maskers op de gangen en op het schoolplein verplicht te maken, maar niet in de lokalen. Sommige deelstaten laten het weer over aan de scholen zelf.

    In het noordelijkste puntje van Duitsland gingen kinderen vandaag voor het eerst weer naar school sinds in maart een lockdown werd ingesteld. Scholen in de rest van het land volgen later.
    ..... https://nos.nl/artikel/2342752-noord...p-scholen.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 
Pagina 247 van 758 EersteEerste ... 147197237243244245246247248249250251257297347747 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.