Pagina 567 van 758 EersteEerste ... 67467517557563564565566567568569570571577617667 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.151 t/m 14.175 van 18939
  1. #14151
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Studie van verloop in de tijd van werkzaamheid van Pfizer vaccin in Qatar

    Interessante recente studie (eind augustus 2021). Dit keer niet uit Israel, UK of VS, maar uit Qatar.
    Over de (afname in de tijd van) werkzaamheid in de tijd. Voor zowel bescherming tegen infectie als ernstig ziekte. (De transmissie kans is sinds de Delta variant dus hetzelfde als voor een ongevaccineerde).
    Deze bevindingen komen vrij goed overeen met de bevindingen uit Israël.

    Conclusies:
    Initieel is de bescherming tegen infectie en transmissie al lager dan bescherming tegen ernstig ziek worden.
    Daarnaast verdwijnt deze infectie bescherming veel sneller dan de bescherming tegen ernstig ziek worden. En verdwijnt ook eerder bij nieuwe varianten.

    De (al matige) bescherming tegen het oplopen van een besmetting loopt dus hard terug vanaf 3-4 maanden (nog 30-40 % ), en verdwijnt (volledig) na 20 weken.
    De bescherming tegen ernstige Covid-19 blijft gelukkig wel (deels) behouden.
    In onderstaande grafieken zie je dit verloop van de bescherming in de tijd.

    Studie link:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.21262584v1

    Pfizer-Eff-Qatar.jpg
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 25 september 2021 om 19:42

  2. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (25 september 2021)

  3. #14152
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 10:43
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Conclusies:
    Initieel is de bescherming tegen infectie en transmissie al lager dan bescherming tegen ernstig ziek worden.
    Daarnaast verdwijnt deze infectie bescherming veel sneller dan de bescherming tegen ernstig ziek worden. En verdwijnt ook eerder bij nieuwe varianten.
    Met andere woorden: Jouw aanbeveling is om na 6 maanden een booster-shot te nemen.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  4. #14153
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Met andere woorden: Jouw aanbeveling is om na 6 maanden een booster-shot te nemen.

    J.W.
    Dat ligt er dus aan wanneer iemand zijn 2e prik heeft gehad (in najaar en winter meeste kans op infectie en ziekenhuisopnames en sterfte). En wat je acceptabel vindt qua risico. Omdat de bescherming tegen ernstig ziek worden ook na een half jaar nog een redelijk goede bescherming biedt (ca. 70%). Maar dat wordt daarna dus wel steeds minder.
    Voor ouderen en risicogroepen zou je een boostershot kunnen overwegen. Net als bijv. Israel, Belgie, Duitsland en de VS dat doen.

    Maar ik ben het wel met de WHO eens dat we de vaccins beter moeten verdelen. Zo is bijvoorbeeld de vaccinatiegraad in veel Afrikaanse landen slechts 2%.
    Beter daar de ouderen en andere risicogroepen vaccineren, dan vaccins gebruiken voor boostershots hier.
    Daarbij vind ik dat de vaccins ook geUpdate moeten worden, omdat de werkzaamheid ook door mutaties verder achteruit gaat. Toch opvallend dat dat nog steeds niet gebeurd is.

    Ook is het opvallend dat hier in Nederland een herstelbewijs slechts 6 maanden geldig is (terwijl we weten dat die natuurlijke immuniteit minimaal een jaar aanhoudt), maar dat een gevaccineerde onbeperkt (of tenminste voor 1 jaar) een bewijs krijgt, terwijl we daarvan weten dat die immuniteit na een half jaar juist al een stuk minder is geworden. Totaal onlogisch.
    Dat een negatieve test slechts 24 uur geldt is natuurlijk helemaal absurd. Al dit soort keuzes zijn duidelijk bewust zo gekozen om de vaccinaties weer extra te pushen.

    Maar ik zie massa vaccinatie (incl. boostershots) van de hele bevolking ook niet als goede lange termijn oplossing. Is dweilen met de kraan open. Hooguit een jaarlijkse prik voor ouderen en andere risicogroepen. Net als de griepprik. En uiteraard 100% vrijwillig, zonder enige drang of dwang.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 26 september 2021 om 07:10

  5. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (26 september 2021)

  6. #14154
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Onderstaande citaten geven exact aan waaom discussies met jou vaak spaak lopen.

    Jij beweert dat een van de doelen is om aan te tonen dat je een 'veilig' persoon bent:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Het doel van de pas is [ . . . ] dat je zogenaamd kan aantonen dat je als gevaccineerde een 'veilige' persoon bent.
    Ik reageer daarop dat dit juist niet wordt betoogd door het kabinet (de regering)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Het kabinet zegt niet "dat je als gevaccineerde een 'veilige' persoon bent."
    Daar ga je niet op in maar verlegt de discussie naar het gegeven dat mensen met een coronapas privileges krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Toch krijgen die privileges.
    Dat is inderdaad een gevolg van het hebben van die coronapas maar het ging helemaal niet om de privileges maar om het gegeven of een persoon als VEILIG wordt aangeduid. En dat probeerde ik je al in een ander bericht aan het verstand te brengen. Helaas heb ik gefaald.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Deze persoon is te herkennen als een gevaccineerd persoon. Niet meer en niet minder.

    Gevaccineerde personen worden niet als 'veilige' personen aangeduid of gekwalificeerd.
    Het zou juist van uiterste dommigheid getuigen indien gevaccineerde personen als 'veilig' worden aangemerkt.

    De reden waarom ik dit uiterst kleine misverstand wat uitgebreider beschrijf is omdat discussies met jou vaak deze wending nemen. Het gaat over onderwerp A (word je als 'veilig' persoon aangemerkt?) en je begint vervolgens over onderwerp B (personen met een coronapas krijgen privileges). Dat laatste ontken ik ook nergens, sterker daar kan ik je in bevestigen.

    Dan nog even:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ambtenarentaal is soms onnavolgbaar inderdaad. Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.
    Dat is zeker waar en het is jammer dat je redenatie of uitleg soms dubieus of ambivalent is (althans naar mijn mening) want dat doet onrecht aan de valide informatie die je presenteert.

  7. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (26 september 2021)

  8. #14155
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard Humor

    Dubieus of ambivalent? Zeg maar rustig totaal omgekeerd…

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Studie van verloop in de tijd van werkzaamheid van Pfizer vaccin in Qatar

    Interessante recente studie (eind augustus 2021). Dit keer niet uit Israel, UK of VS, maar uit Qatar.

    https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.21262584v1
    Dit is weer humor. Drie keer een stukje tekst uit het onderzoek quotes schuingedrukt gevolgd door een quote hoe Piet Potent het onderzoek verbuigt:

    vaccine breakthrough infections were found recently, in this same population, to be less infectious than primary infections in unvaccinated individuals.. Piet beweert ijskoud het omgekeerde:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    De transmissie kans is sinds de Delta variant dus hetzelfde als voor een ongevaccineerde.
    The peak effectiveness against symptomatic infection was 79.6% (95% CI: 77.9-81.2) while that against asymptomatic infection was only 63.7% (95% CI: 61.2-66.1). Piet noemt die bescherming van 63,7 tot 80% tegen infecties "matig", terwijl hij hier maanden geleden verkondigde dat hij een effectiviteit van ca 60% van het vaccin verwachtte...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    De (al matige) bescherming tegen het oplopen van een besmetting loopt dus hard terug
    a similar pattern of waning of protection was observed for Alpha, Beta, and Delta PietPotent maakt er weer heel iets anders van:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Daarnaast verdwijnt deze infectie bescherming veel sneller dan de bescherming tegen ernstig ziek worden. En verdwijnt ook eerder bij nieuwe varianten.
    Daarnaast nog wat niet genoemde stukjes uit het onderzoek:
    As of August 22, 2021, it is estimated that just over 80% of persons ≥12 years of age have received both doses of these mRNA vaccines. This appears to be the highest mRNA vaccine coverage worldwide.
    Breakthrough infections.JPG
    73,3% van alle infecties komt in Qatar dus van de 20% niet gevaccineerden. "Vergeet" PietPotent even te vermelden.

    Qatar has unusually young, diverse demographics, in that only 9% of its residents are ≥50 years of age, and 89% are expatriates from over 150 countries.

    En misschien wel de belangrijkste quote:
    no evidence was found for any appreciable waning of protection against hospitalization and death, which remained robust at about 90% for six months following the second dose
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 26 september 2021 om 16:15

  9. Onderstaande 4 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (26 september 2021),Meme Moo (26 september 2021),Nostredamus (27 september 2021),Picasso 1 (26 september 2021)

  10. #14156
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Dit is weer humor.
    Het is algemeen bekend dat mijn bijdrages hier niet alleen een grote educatieve waarde hebben, maar ook een hoge entertainment waarde.
    In tegenstelling tot jouw zurige -ik zal jou wel eens lekker proberen onderuit te halen- posts.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Drie keer een stukje tekst uit het onderzoek quotes schuingedrukt gevolgd door een quote hoe Piet Potent het onderzoek verbuigt:
    Tuurlijk. Ik ben natuurlijk een grote bedrieger. Iemand die alles verbuigt, en probeert andere mensen te misleiden. Zoal Picasso steeds (tevergeefs) hartstochtelijk probeert te bewijzen.
    En zoals Badslippers al zei: dubieus, dubbelzinnig, uit de duim gezogen, etc. Uiterst verdacht allemaal. Kan nooit kloppen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    vaccine breakthrough infections were found recently, in this same population, to be less infectious than primary infections in unvaccinated individuals.. Piet beweert ijskoud het omgekeerde:
    Mispoes. Ze refereren daar aan een andere studie die gaat over transmissie, die was gedaan voordat de Delta variant dominant was (begin 2020 tot medio 2021).
    Voor de transmissie en viral load van de transmissie kans hebben ze in de VS en in Singapore studies uitgebracht waaruit bleek dat dat sinds de Delta variant vergelijkbaar was met een ongevaccineerde. Die studies zijn hier al gepost. Heb je zelfs zelf ook gepost.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    The peak effectiveness against symptomatic infection was 79.6% (95% CI: 77.9-81.2) while that against asymptomatic infection was only 63.7% (95% CI: 61.2-66.1). Piet noemt die bescherming van 63,7 tot 80% tegen infecties "matig", terwijl hij hier maanden geleden verkondigde dat hij een effectiviteit van ca 60% van het vaccin verwachtte...
    In de grafiek zie je inderdaad dat de piek van de infectie bescherming ligt (gemiddeld) rond 72%. Dat is na 0-4 weken na 2e prik.
    Maar vanaf daar gaat het dus vrij hard achteruit. Na 3-4 maanden is de infectie bescherming al ver weg, na 5 maanden 0 bescherming meer. Dat noem ik inderdaad (zeer) matig ja.
    En het zou inderdaad best kunnen dat de (overall) bescherming van de vaccins dit najaar of winter zullen dalen tot 60%. Misschien zelfs nog wel minder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    a similar pattern of waning of protection was observed for Alpha, Beta, and Delta PietPotent maakt er weer heel iets anders van:
    Nee, ik maak er niks anders van. Jij haalt 2 dingen door elkaar. Ze zeggen daar gewoon dat ook bij vorige varianten de werkzaamheid in tijd achteruit ging.
    Ik zeg gewoon wat de grafieken laten zien: dat de bescherming tegen infectie vanaf begin al lager is dan de bescherming tegen ernstig ziek worden, en dat die infectie bescherming bovendien ook veel sneller daalt daarna t.o.v. de ziekte bescherming.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Daarnaast nog wat niet genoemde stukjes uit het onderzoek:
    As of August 22, 2021, it is estimated that just over 80% of persons ≥12 years of age have received both doses of these mRNA vaccines. This appears to be the highest mRNA vaccine coverage worldwide.
    73,3% van alle infecties komt in Qatar dus van de 20% niet gevaccineerden. "Vergeet" PietPotent even te vermelden.
    Ook weer een verkeerde interpretatie van de cijfers. Je ziet juist dat bij toename van de vaccinatiegraad het aantal breakthrough infecties stijgt. Wat natuurlijk logisch is.
    Je ziet vanaf 1 juli een grote stijging (opkomst Delta variant). En de cijfers lopen in de grafiek tot half augustus, dat is dus anderhalve maand geleden. Dus als je dat even doortrekt tot nu, zal dat nu de meerderheid van de gevallen zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    En misschien wel de belangrijkste quote:
    no evidence was found for any appreciable waning of protection against hospitalization and death, which remained robust at about 90% for six months following the second dose
    Heb ik ook gezegd. Alleen cherrypick jij (zoals gewoonlijk) de percentages weer. Het is niet 90%, maar nog ongeveer 70% na 5-6 maanden. In de tabel (en de grafiek) zie je dat dat na 25 weken ligt tussen de 9 en 93 procent. Die 90% is de bovengrens.


    Zo, nou mag Badslippers het nog eens proberen. En Picasso.
    Alles uit de kast halen om bedrieger PietPotent onderuit te halen.
    Daarna mag MemMoo ook nog even zuur doen. Of Nostredamus. Of Jan_Wandelaar. Of 006,5. Of schoolmeester, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien hier.
    Genoeg liefhebbers in elk geval.

    Maar ja, zo gaat dat tegenwoordig. Je moet natuurlijk zeggen dat de corona vaccins superieur zijn, dat ze 100% veilig zijn, dat ze overal tegen beschermen, en dat die bescherming ook hoog blijft na verloop van tijd. Dat er nauwelijks kans is om geinfecteerd te raken of nog iemand anders te besmetten (net geen 100%). En dat de vaccins de enige redding zijn om uit de crisis te komen.
    Iedereen die anders beweert, deugt natuurlijk niet. Dat moet wel een bedrieger zijn.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 26 september 2021 om 18:23

  11. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Magic-G (26 september 2021),Toetebel (26 september 2021)

  12. #14157
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    In tegenstelling tot jouw zurige -ik zal jou wel eens lekker proberen onderuit te halen- posts.
    Ik haal je helemaal niet onderuit. Ik geef alleen citaten van jou en dat onderzoek die totaal andere dingen zeggen. Je haalt jezelf onderuit door te refereren naar een onderzoek en dan zelf totaal andere dingen te beweren dan in het onderzoek staan.

  13. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (26 september 2021),Nostredamus (27 september 2021)

  14. #14158
    Geregistreerd
    29 februari 2016
    Last Online
    27 maart 2024 @ 20:19
    Berichten
    2.131
    Discussies
    18
    Thanks
    5.513
    Thanked
    2.582 in 1.206 posts

    Standaard

    Grappig, de enige hier die zuur doet is PP44.
    De rest ziet het (heel wat) zonniger in dan hijzelf.

    Maar ook dát weet hij nog te verdraaien.
    Best knap, om zo consistent je eigen gelijk maar te willen blijven najagen…

  15. Onderstaande 2 leden hebben Meme Moo bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (27 september 2021),WANDELAAR5 (26 september 2021)

  16. #14159
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Dubieus of ambivalent? Zeg maar rustig totaal omgekeerd…
    Ik probeerde het voorzichtig te formuleren.

    Dan nog even dit:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Maar (als je dat te anekdotisch vindt) kan je het ook gewoon zien aan het infectieverloop. Zowel in Nederland als in andere landen.
    Dan zie je dat er geen duidelijke structurele daling is in aantal besmettingen vanaf moment van vaccineren, die evenredig is aan de vaccinatiegraad van een land. Het golft, voornamelijk door seizoensinvloeden, maar ook door de Deltavariant rond juli/augustus. Het is gestegen tussen februari en april/mei. Daarna gaan dalen. En rond juli/augustus weer een opleving. Dat patroon zie je in vrijwel heel Europa. Die daling vanaf april/mei was echter ook te zien bij Europese landen met een zeer lage vaccinatiegraad. Zelfde verloop. Alleen de doden en ziekenhuisopnames waren in die landen meestal wel wat hoger.
    Kijk, dit bedoel ik met ambivalent. Je stelt: "dat er geen duidelijke structurele daling is in aantal besmettingen vanaf moment van vaccineren." Ik ben dat grotendeels met je eens, het aantal besmettingen fluctueert. Maar nu komt het, jij bent altijd degene die zegt: "Je moet eigenlijk niet naar het aantal besmettingen kijken maar naar ziekenhuisopnames en het aantal overleden." Nou, dan neem ik dat advies ter harte en haal er 2 grafieken bij en dan constateer ik toch echt een duidelijke daling van de aantallen.

    Aantal ziekenhuisopnames:
    Vanwege leesbaarheid heb ik de leeftijdscategorieën vanaf 50 jaar en ouder genomen. Maar je kunt de gehele grafiek bekijken en je ziet dat de aantallen ziekenhuisopnames afnemen in de loop van het jaar. Die van 80-89 jaar dalen zelfs significant vanaf de eerste week januari 2021. En die van 60-79 dalen vanaf 3e week april 2021.




    Aantal overleden:
    En bij het aantal overleden is het nog duidelijker te zien. Daling vanaf 9 januari 2021. Link: hier



    En waarom dalen die aantallen van ziekenhuisopnames en overleden? Mijn veronderstelling is dat vaccineren er voor zorgt dat er minder mensen ziek worden en daarom niet in het ziekenhuis belanden. Bijna het zelfde geldt voor het aantal overleden. Er sterven minder mensen door vaccinatie. Of is dat een verkeerde aanname?

  17. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (27 september 2021),Eddy_V (26 september 2021)

  18. #14160
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Kijk, dit bedoel ik met ambivalent. Je stelt: "dat er geen duidelijke structurele daling is in aantal besmettingen vanaf moment van vaccineren." Ik ben dat grotendeels met je eens, het aantal besmettingen fluctueert.

    Maar nu komt het, jij bent altijd degene die zegt: "Je moet eigenlijk niet naar het aantal besmettingen kijken maar naar ziekenhuisopnames en het aantal overleden." Nou, dan neem ik dat advies ter harte en haal er 2 grafieken bij en dan constateer ik toch echt een duidelijke daling van de aantallen.
    Dat is toch ook precies wat ik steeds zeg. En wat die studies zeggen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ofwel: vaccins lijken wel goed te helpen tegen sterfte en ziekenhuisopnames, maar weinig tegen infectie. En niet of nauwelijks (meer) tegen transmissie.
    Maar wat jij citeert was dus mijn antwoord op jouw oorspronkelijke vraag die puur over infecties ging:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    En omdat ik geïnteresseerd was geraakt in de eeuwige discussie OF gevaccineerden in grote getalen en in ruime percentages bijdragen aan het besmetten van mensen las ik het volgende artikel:
    Web ->
    https://www.thelancet.com/journals/l...460-6/fulltext
    Niks 'ambivalent' dus.
    Mensen lezen gewoon niet goed. Of lezen alleen wat ze willen lezen. Liever iemand zoals ik als dubieus betitelen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    En waarom dalen die aantallen van ziekenhuisopnames en overleden? Mijn veronderstelling is dat vaccineren er voor zorgt dat er minder mensen ziek worden en daarom niet in het ziekenhuis belanden. Bijna het zelfde geldt voor het aantal overleden. Er sterven minder mensen door vaccinatie.

    Of is dat een verkeerde aanname
    Nee, dat zeg ik toch ook steeds.
    Alleen maak ik daar wel wat kritische kanttekeningen bij.
    (Maar die willen de die hard vaccin fan boys natuurlijk niet horen):

    Ten eerste bijvoorbeeld dat de sterfte in Nederland al ging dalen in januari en februari, voordat de allereerste effecten van vaccinatie zichtbaar konden zijn (half februari was nog maar 5% vd bevolking geprikt, en slechts de 1e prik. Daar moet je bovendien nog 2 weken bij optellen voor aanmaken antistoffen, en dan zit je al begin maart. Eigenlijk zelfs pas rond mei significante aantallen.)

    Ten tweede dat je voorzichtig moet zijn met alle cijferdalingen toe te schrijven aan vaccinatie.
    Want we hebben met zn allen kunnen zien dat seizoenseffecten ook zorgen voor cijferdalingen. Zoals vorig jaar in de (lente en) zomer ook, toen er nog geen vaccins waren. Maar dat niet alleen, ook dit jaar daalden de infectie cijfers op hetzelfde moment in (Europese) landen met een zeer lage vaccinatiegraad.
    En naast seizoenseffecten bestaat er ook nog zoiets als natuurlijk verloop: na een periode van oversterfte, volgt een periode van ondersterfte.

    Het 'wens denken' van sommige mensen is bijna komisch om te zien: op moment dat er nog geen vaccins waren, werden de cijferdalingen massaal toegeschreven aan maatregelen (zonder hard bewijs daarvoor). En nu er vaccins zijn, worden de cijferdalingen massaal toegeschreven aan de vaccins. Vaccinatie is nu de nieuwe religie.

    Wil ik daarmee zeggen dat de vaccins niet werken ?
    Nee dus. Dat heb ik toch al tig keer gezegd.
    Ik geloof wel dat het helpt. En ik wil best geloven dat sommige maatregelen wel enig effect hebben gehad (nee, niet handen wassen en in je elleboog hoesten of winkelwagentjes desinfecteren, maar bijv. geen grote evenementen binnen houden, ventilatie en reisbeperkingen) .

    Het enige wat ik wil zeggen is dat veel mensen veel te snel en veel te kort door de bocht conclusies trekken.
    Als je echt hard bewijs wil hebben over de werkzaamheid van de vaccins, zul je eerst najaar en winter moeten afwachten. Dat is pas de echte test, omdat er dan geen gunstig seizoenseffect meer is.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 27 september 2021 om 03:11

  19. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (27 september 2021)

  20. #14161
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Dat is toch ook precies wat ik steeds zeg. En wat die studies zeggen:

    Maar wat jij citeert was dus mijn antwoord op jouw oorspronkelijke vraag die puur over infecties ging:
    OK, dat punt heb je wat mij betreft gescoord en blijkbaar hebben we beiden geconstateerd dat aantal ziekenhuisopnames en aantal overleden zijn gedaald. De reden daarvoor laten we maar even in het midden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Niks 'ambivalent' dus.
    Mensen lezen gewoon niet goed. Of lezen alleen wat ze willen lezen. Liever iemand zoals ik als dubieus betitelen.
    Ik betitel je redenatie of uitleg als dubieus. Dat jij dat op jezelf betrekt is voor jouw rekening. Ik blijf daar verder gewoon achter staan. Ik voel me immers ook niet aangesproken als je zegt dat alles uit de kast wordt gehaald om je onderuit te halen of te bestempelen als bedrieger.

  21. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (27 september 2021),Meme Moo (27 september 2021)

  22. #14162
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Daarna mag MemMoo ook nog even zuur doen. Of Nostredamus. Of Jan_Wandelaar. Of 006,5.
    Een korte poging. Maar ik heb nog geen azijn gedronken vanmorgen.
    Piet is een antivaccer. Boven de 60, geen onderliggende ziekten. Piet denkt dat dat niet voor hem geldt. Ik heb al vaker gezegd dat ik 60 te hoog vind, eerder 50 of 45. En er zijn vele mensen die onderliggend lijden hebben en daar (nog) geen weet van hebben.
    Een wilde gok doet mij vermoeden dat Piet voorwaarden schept om zelf niet te hoeven. Zeker ook gezien zijn opmerkingen dat het met een jaar of 2 wel gemuteerd is naar een variant die nauwelijks nog voor problemen zorgt. Piet valt dan nog net niet in de categorie die wel moet.

    Mijns inziens hadden ze direct voor de voet moeten gaan vaccineren toen het eerste vaccin er was. Alleen mensen die zwart op wit kunnen aantonen dat ze leegbloeden bij het eerste de beste gaatje krijgen dispensatie. Als dat was gebeurt was er geen deltavariant gekomen, iedereen was dan al gevaccineerd. Pas vanaf de deltavariant is het minder effectief. Vaccineren is niet zij die gevoelig zijn proberen te beschermen, vaccineren is zorgen dat er geen symptomen komen. Dan is iedereen veilig.

    Vantevoren al zeggen dat er zure reacties komen is je eigen indekken. Dan kun je achteraf zeggen dat je het wel wist. En dat je er dus niet op hoeft te reageren. Is in feite zeggen dat je geen discussie wilt. Is niet op inhoud praten maar over de vorm. Kun je niet tegen commentaar dan moet je je spreekorgaan niet open doen. Doe je dat wel moet je niet zeuren. Kom de laatste tijd teveel van die mensen tegen die commentaar hebben op de hele wereld maar begin te zeuren als er iemand commentaar op hun heeft.

    Ik kan nog wel veel meer gaan schrijven hier maar ik begrijp steeds minder van de grafiekjes die hier worden gepresenteerd als bewijs.

    Oh ja, ik heb de laatste week wat minder vertrouwen gekregen in Wandelaar5. Hij heeft vorige week een paar topics/enquête’s geopend die totaal geen waarde hebben. Ik kan daar in ieder geval geen zinnige bijdragen geven omdat ik naar andere dingen kijk, zeg maar meer van binnen.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  23. #14163
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    De delta variant is in India ontstaan. Ik ben bang dat daar zoveel mensen wonen dat de vaccinatie sowieso te laat zou zijn geweest. Overigens gaat PietPotent hopelijk niet zover als een groepje antivaccers/Corona-ontkenners in Noord Ierland:

    https://www.irishtimes.com/news/irel...ears-1.4684153

    Een man uit het ziekenhuis halen om hem te “redden” wat die man helaas niet overleeft.

    De video waar de man het ziekenhuis verlaat kun je op deze pagina vinden: https://www.businessinsider.nl/a-vid...r-say-reports/

  24. #14164
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 10:43
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ten eerste bijvoorbeeld dat de sterfte in Nederland al ging dalen in januari en februari, voordat de allereerste effecten van vaccinatie zichtbaar konden zijn (half februari was nog maar 5% vd bevolking geprikt, en slechts de 1e prik. Daar moet je bovendien nog 2 weken bij optellen voor aanmaken antistoffen, en dan zit je al begin maart. Eigenlijk zelfs pas rond mei significante aantallen.)

    Ten tweede dat je voorzichtig moet zijn met alle cijferdalingen toe te schrijven aan vaccinatie.
    Want we hebben met zn allen kunnen zien dat seizoenseffecten ook zorgen voor cijferdalingen. Zoals vorig jaar in de (lente en) zomer ook, toen er nog geen vaccins waren. Maar dat niet alleen, ook dit jaar daalden de infectie cijfers op hetzelfde moment in (Europese) landen met een zeer lage vaccinatiegraad.
    Die discussie hebben we al gehad en je herhaalt nu hetzelfde zonder de toen aangedragen reacties daarop. Die ben je weer "vergeten". Een tig aantal keren is aangegeven dat de cijferdalingen ook komen door de genomen lockdown maatregelen (zoals afgelopen december/januari en april/mei/juni vorig jaar).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    De meest plausibele verklaring is gewoon dat op 15 december 2020 strenge corona-maatregelen van kracht werden waarvan in de eerste maanden van 2021 de resultaten zichtbaar werden. Maar dat is onze chef koffiedik-kijken 'toevallig' weer net even vergeten mee te nemen in z'n 'betoog'.


    J.W.
    Verder hadden we in maart/april dit jaar sterftecijfers die nog maar 10% waren van de sterftecijfers vorig jaar in dezelfde periode. Ik denk dat die sterke afname wel degelijk met de vaccinatie te maken heeft.

    Grafiek.jpg

  25. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (27 september 2021)

  26. #14165
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulnulzeseneenhalf Bekijk bericht

    Oh ja, ik heb de laatste week wat minder vertrouwen gekregen in Wandelaar5. Hij heeft vorige week een paar topics/enquête’s geopend die totaal geen waarde hebben. Ik kan daar in ieder geval geen zinnige bijdragen geven omdat ik naar andere dingen kijk, zeg maar meer van binnen.
    Van binnen… daar waar geen daglicht komt… smeerlap !

    je brengt W5 hiermee waarschijnlijk wel op het idee om nog wat aanvullende enquêtes te starten ..
    En Garde

  27. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Nulnulzeseneenhalf (28 september 2021),Picasso 1 (27 september 2021)

  28. #14166
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    https://thorax.bmj.com/content/early...1-217080?rss=1

    Rokers hebben volgens deze studie gemiddeld 80% meer kans om in het ziekenhuis te belanden door Covid dan niet rokers. Nog net geen dubbele kansen. Ze hebben ongeveer 6 keer zoveel kans te sterven door Covid. De kans neemt toe met hoeveel er gerookt wordt. Voor zware rokers is de kans op ziekenhuisopname 150% groter en de kans op overlijden 10 keer groter.

  29. #14167
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:00
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.753
    Discussies
    86
    Thanks
    14.354
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...9september2021

    Mensen die geen gezichtsmaskers dragen in Engeland hebben 50% meer kans op een Covidbesmetting, dan mensen die wel af en toe een gezichtsmasker gebruiken. Betekent dit nu dat gezichtsmaskers goed werken? Dat kun je niet zonder meer zeggen, want die mensen die wel een gezichtsmasker dragen zullen ook in andere opzichten waarschijnlijk minder risico’s nemen. Het statistisch verband is er en waarschijnlijk is het een combinatie van masker en minder riskant gedrag, wat de verklaring is voor de veel grotere kans op Covid bij mensen die nooit een masker gebruiken.

  30. #14168
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Mensen die geen gezichtsmaskers dragen in Engeland hebben 50% meer kans op een Covidbesmetting, dan mensen die wel af en toe een gezichtsmasker gebruiken.
    Tijdens carnaval zijn juist extra veel mensen besmet geraakt, ondanks het dragen van een masker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Betekent dit nu dat gezichtsmaskers goed werken? Dat kun je niet zonder meer zeggen, want die mensen die wel een gezichtsmasker dragen zullen ook in andere opzichten waarschijnlijk minder risico’s nemen.
    Ik denk dat die mensen de aflevering van Kassa gemist hebben:

  31. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (29 september 2021)

  32. #14169
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Alle weigerartiesten willen niet naar Jinek: ‘Ze waren bang voor reacties achteraf’
    Niemand van de grote artiesten die hun tournee hebben gecanceld uit woede over het coronapasbeleid van de overheid wilde dinsdag op televisie uitleg komen geven over het besluit. De redactie van het programma Jinek heeft alle grote namen die de afgelopen dagen kenbaar maakten dat zij niet willen dat bezoekers een QR-code moeten tonen uitgenodigd voor een gesprek. Maar alle artiesten weigerden dit.

    Showredactie 28-09-21, 23:03
    Dat maakte Eva Jinek bekend in haar programma. ,,Niemand wilde aanschuiven”, aldus de presentatrice. ,,De meest genoemde reden was dat ze bang waren voor reacties achteraf.” Grote namen die de afgelopen dagen naar voren traden omdat ze zeggen nie te geloven in het coronapasbeleid, zijn Jandino Asporaat, Douwe Bob, Hans Teeuwen en Fresku.

    Kritiek
    Deze weigerartiesten kregen onder meer veel kritiek van de Kunstenbond, een vakbond voor mensen in de culturele sector, dat zij met het aflasten van optredens ook theatertechnici, hun eigen crew en muzikanten duperen. Deze zitten ook al ruim anderhalf jaar thuis en zijn dolblij dat ze eindelijk weer kunnen werken. De band van Douwe Bob maakte dinsdag bekend om die reden te breken met de zanger. Jandino Asporaat wil niet zeggen of hij zijn crew compenseert voor het aflasten van de tour.

    Aan tafel bij Jinek zaten wel zanger Tim Akkermans en cabaretier Sanne Wallis de Vries. Zij snappen de problemen die tegenstanders zien in de coronapas niet zo goed. ,,We proberen met zijn allen uit deze situatie te komen”, aldus Sanne Wallis de Vries. ,,Op dit moment is dit een oplossing. Mensen hebben de keuze te gaan of niet. Niet optreden is geen oplossing, dan gaat de hele cultuursector eraan. En denken die weigerartiesten ook aan de 85 procent van hun fans die wel willen komen?”
    ..... https://www.ad.nl/show/alle-weigerar...eraf~a24db227/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  33. #14170
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 06:14
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.199 in 2.427 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht

    Alle weigerartiesten willen niet naar Jinek: ‘Ze waren bang voor reacties achteraf’

    Deze weigerartiesten kregen onder meer veel kritiek van de Kunstenbond, een vakbond voor mensen in de culturele sector, dat zij met het aflasten van optredens ook theatertechnici, hun eigen crew en muzikanten duperen.

    Aan tafel bij Jinek zaten wel zanger Tim Akkermans en cabaretier Sanne Wallis de Vries. Zij snappen de problemen die tegenstanders zien in de coronapas niet zo goed. ,,We proberen met zijn allen
    Jinek = MSM = overheidspropaganda

    Ze hadden ook bijvoorbeeld Mona Keijzer of Bart Maes kunnen uitnodigen. Maar dat doen ze natuurlijk liever niet.

    En zelfs al zouden ze die uitnodigen, dan is het met de bedoeling hun te kakken te zetten. Door letterlijk mensen tegenover hun te zetten met de overheid boodschap (= je moet wel gek zijn om de coronapas niet te steunen), en die dan als laatste uitgebreid het woord te geven.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 29 september 2021 om 07:06

  34. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (29 september 2021)

  35. #14171
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Jinek = MSM = overheidspropaganda
    Dus ook RTL valt onder de overheid... interessant ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  36. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (29 september 2021)

  37. #14172
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Dus ook RTL valt onder de overheid... interessant ...
    Zo zie je de wereldvreemdheid die ontstaat als je bang bent voor een naaldje
    En Garde

  38. Onderstaande 5 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    hasta la pasta (29 september 2021),Meme Moo (29 september 2021),Nostredamus (29 september 2021),WANDELAAR5 (29 september 2021),Zeus1 (29 september 2021)

  39. #14173
    Geregistreerd
    23 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 02:01
    Locatie
    's-Gravenhage
    Berichten
    204
    Discussies
    5
    Thanks
    45
    Thanked
    272 in 119 posts

    Standaard

    Een levenslang abonnementje is in de maak, gelukkig stemt het kabinet in met een polsbandje na het scannen van de QR-code, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.


    Mogelijk twee keer herprikken in 2022: kabinet reserveert 134 miljoen euro
    Het kabinet houdt er serieus rekening mee dat de gehele bevolking volgend jaar opnieuw twee keer moet worden ingeënt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit de vorige week gepresenteerde begroting van het ministerie van Volksgezondheid, schrijft NRC. Daarin is voor volgend jaar een bedrag van 134 miljoen euro gereserveerd voor dit scenario. Politieke redactie 29-09-21, 10:10 Laatste update: 14:16

    https://www.ad.nl/politiek/mogelijk-...euro~ace32607/
    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28...-2022-a4060057

  40. Onderstaande leden hebben klaasdirk bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (29 september 2021)

  41. #14174
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 10:43
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaasdirk Bekijk bericht
    Een levenslang abonnementje is in de maak, gelukkig stemt het kabinet in met een polsbandje na het scannen van de QR-code, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.


    Mogelijk twee keer herprikken in 2022: kabinet reserveert 134 miljoen euro
    Het kabinet houdt er serieus rekening mee dat de gehele bevolking volgend jaar opnieuw twee keer moet worden ingeënt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit de vorige week gepresenteerde begroting van het ministerie van Volksgezondheid, schrijft NRC. Daarin is voor volgend jaar een bedrag van 134 miljoen euro gereserveerd voor dit scenario. Politieke redactie 29-09-21, 10:10 Laatste update: 14:16

    https://www.ad.nl/politiek/mogelijk-...euro~ace32607/
    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28...-2022-a4060057
    Arme Player, die krijgt dus heel 2022 dit draadje nog voor zijn kiezen.

  42. #14175
    Geregistreerd
    10 maart 2013
    Last Online
    25 maart 2024 @ 19:59
    Locatie
    Planet Space
    Berichten
    1.547
    Discussies
    57
    Thanks
    5.037
    Thanked
    3.581 in 978 posts

    Standaard

    https://www.nu.nl/tech/6159671/rusla...e-kanalen.html

    De Russische mediawaakhond Roskomnadzor heeft YouTube opgedragen de blokkade van de nieuwsdienst terug te draaien. Doet YouTube dit niet, dan zou de autoriteit willen proberen de toegang tot de videodienst volledig af te sluiten. Ook zou de dienst een tegen Duitse media gerichte vergeldingsactie in de maak hebben. Wat hiermee bedoeld wordt, is vooralsnog onduidelijk.

    De dreiging komt nadat YouTube twee kanalen van RT verwijderde, omdat het misinformatie over het coronavirus zou verspreiden. Na een waarschuwing kon het kanaal geen video's meer uploaden, waarna een nieuw kanaal werd gemaakt. Toen daar weer video's werden geplaatst die de regels overtraden, besloot YouTube beide kanalen te verwijderen. De hoofdredacteur van RT sprak op Twitter van een mediaoorlog. In het Westen wordt RT gezien als een propagandakanaal van het Kremlin. De dienst wordt beschuldigd van het verspreiden van complottheorieën en desinformatie ten behoeve van de Russische staat.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Jinek = MSM = overheidspropaganda
    pietpotent44 = anti vaccer = Russische overheidspropaganda
    Pluk de dag of een bloemetje

 

 
Pagina 567 van 758 EersteEerste ... 67467517557563564565566567568569570571577617667 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Diamond 468*60