Pagina 486 van 758 EersteEerste ... 386436476482483484485486487488489490496536586 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.126 t/m 12.150 van 18947
  1. #12126
    Geregistreerd
    24 februari 2006
    Last Online
    11 maart 2024 @ 23:57
    Locatie
    3e planeet van ons zonnestelsel
    Berichten
    1.939
    Discussies
    14
    Thanks
    278
    Thanked
    506 in 162 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Nog even voor Mentholbear: hoe de Indiasche variant de Britse variant verdrijft in de USA:
    Bijlage 35313
    Dit is procentueel. In absolute aantallen lijkt het erop dat de Indiasche variant de daling van het aantal besmettingen in de VS tot staan heeft gebracht, ondanks alle vaccineren:
    Bijlage 35314

    In Nederland is de Indiasche variant ook terrein aan het winnen: van 0,3% van alle monsters naar 0,5% naar 1,1% nu. Gelukkig nog lage percentages, dus afwachten of dit het begin is van weer een exponentiële curve, of beperkt blijft. Ook is nog niet duidelijk vanuit het VK (waar deze variant nu al verantwoordelijk is voor 96% van de besmettingen) of de stijging van het aantal besmettingen ook leidt tot meer ziekenhuisopnames en doden. Maar het blijft een vervelende variant en ik ben eigenlijk niet zo blij dat vluchten uit India en de VK nu gewoon mogen met verplichte quarantaine. Ik heb niet zo veel vertrouwen in het toezicht daar op.
    Ik mis nog de grafiek van het angstvirus , die is het meest besmettelijk van allemaal
    Give me control of a nation's money supply and i care not who makes it laws
    mayer rothschild , private banker
    rookworst zonder r is ook worst ,

  2. Onderstaande leden hebben CLUBSPORT bedankt voor deze bijdrage:

    RobOpzoek (18 juni 2021)

  3. #12127
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 20:33
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.684
    Discussies
    127
    Thanks
    11.991
    Thanked
    18.407 in 6.035 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    Meest opvallende in je reactie is dat je geen direct antwoord op mijn simpele vraag kunt of wil geven , maar in plaats daarvan met (zoals je zelf noemt ) genotsmiddelen op de proppen komt .
    Algemeen bekend is wel dat die dingen op termijn niet goed voor je gezondheid zijn , wil jij verder dan suggereren dat mensen die de prik wel nemen nooit roken en of pilletjes ooit genomen hebben ?
    Dat is natuurlijk een stompzinnige suggestie , verder zou ik zelfs kunnen beweren dat degene die de prik wel nemen bang lui en onverantwoord met hun lichaam bezig zijn .
    omdat met een beetje zelfonderzoek ze er makkelijk achter kunnen komen dat
    1 een zogenaamd vaccin als dit niet binnen 10 jaar ontwikkeld kan worden .
    2 dat dit geen vaccin genoemd kan worden omdat een virus altijd muteert en dus automatisch betekend dat je zogenaamde vaccin dan zinloos is
    3 dit virus even levensbedreigend is als de griep (0,15 % mortaliteitcijfer van mensen boven de 70) .
    Tel daarbij nog eens op dat je niet weet wat je precies ingespoten krijgt , en dat je onder druk word gezet om het te nemen ( op straffe van uitsluiting van evenementen etc ) .
    Zie je dat ik je hier al 3 goede redenen kan geven tegenover 0 uit jou reactie .
    Ik gaf je wel degelijk een reden maar die lees je bewust of onbewust niet.
    Verder heeft het geen zin om redenen te geven omdat je die toch niet zult accepteren zoals W5 ook duidelijk maakte.
    En inderdaad onder degenen die zich wel laten vaccineren zullen er zeker allerlei al dan niet verboden genotsmiddelen gebruiken.
    Maar bij degenen die zich door onzekerheid niet laten vaccineren met redenen van mogelijke impact op gezondheid op langere termijn zijn er ook veel die al dan niet verboden genotsmiddelen gebruiken en dan voor het gemak daarvan even vergeten wat de impact daarvan is (want dat zijn verslavingen die men goed praat).
    En ik sloot af dat jij daar juist niet toe zal behoren als sportman. Als dat toch wel zo is dan is jouw vraag erg hypocriet.
    Maar daar ga ik niet van uit.
    En Garde

  4. #12128
    Geregistreerd
    28 mei 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:30
    Berichten
    5.686
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869
    Thanked
    4.651 in 1.918 posts

    Standaard

    DAT ligt eraan wat je onder genotsmiddelen verstaat,voor mij is een leesbril al een genotsmiddel en een kam om de haren van BADSLIPPERS netjes te kammen.

  5. Onderstaande 2 leden hebben Dalton bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (17 juni 2021),Toetebel (17 juni 2021)

  6. #12129
    Geregistreerd
    24 februari 2006
    Last Online
    11 maart 2024 @ 23:57
    Locatie
    3e planeet van ons zonnestelsel
    Berichten
    1.939
    Discussies
    14
    Thanks
    278
    Thanked
    506 in 162 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Ik gaf je wel degelijk een reden maar die lees je bewust of onbewust niet.
    Verder heeft het geen zin om redenen te geven omdat je die toch niet zult accepteren zoals W5 ook duidelijk maakte.
    Als je die perceptie hebt waarom zouden anderen jou dan een goede reden moeten geven ?
    Mot je toch zelf weten of je beschermd wilt worden of niet ?


    Dit is jou tekst , waarin moet ik hieruit lezen wat een directe reden is om je wel te laten inspuiten ?
    Je zegt louter dat het zinloos is om mij te overtuigen , niks meer niks minder .
    Give me control of a nation's money supply and i care not who makes it laws
    mayer rothschild , private banker
    rookworst zonder r is ook worst ,

  7. #12130
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 15:01
    Berichten
    11.105
    Discussies
    224
    Thanks
    13.074
    Thanked
    17.507 in 6.159 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    Geef me 1 goede reden waarom ik me zou laten vaccineren met iets wat in feite gewoon experimenteel is ?
    Na het lezen van je reacties ben ik van mening dat bij elke valide reden die we geven je deze toch niet zult accepteren. Eigenlijk dus vrij nutteloos om te reageren. Maar aangezien ieder zelf uitmaakt of hij reageert maak ik graag van die vrijheid gebruik.

    Ik kan zo 10 redenen geven waarom vaccinatie zinvol kan zijn. Lees even goed "kan zijn" want 100% zekerheden bestaan niet. Ik heb echter geen trek om al die redenen te gaan opsommen omdat het een vrij nutteloze exercitie zou zijn. Dus hier slechts 1 reden waarom Clubsport zich zou kunnen laten vaccineren:
    1. Omdat als je besmet raakt de kans bestaat dat je in het ziekenhuis belandt of zelfs op de IC. En dat kost geld. p.p.p.d. ziekenhuis €500 en p.p.p.d. ic €2500. Dus jouw behandeling wordt betaald met belastinggeld van mij (en Megaboob).

    Dan nog enkele kanttekeningen op een paar zeer twijfelachtige aannames:
    1 een zogenaamd vaccin als dit niet binnen 10 jaar ontwikkeld kan worden .
    Hoezo een "zogenaamd" vaccin? Hoe wil jij dit middel dan noemen? Het is gewoon een vaccin hoor. Bovendien hoeft men het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden en kan mijn gebruik maken van de kennis die we al hebben. Het is niet zo dat men het laatste jaar aan een vaccin heeft gewerkt. dat is al tientallen jaren aan de gang.
    2 dat dit geen vaccin genoemd kan worden omdat een virus altijd muteert en dus automatisch betekend dat je zogenaamde vaccin dan zinloos is
    Een vaccin mag dus volgens jou niet zo genoemd worden omdat een virus muteert? Om te vervolgen met "een virus altijd muteert en dus automatisch betekend dat je zogenaamde vaccin dan zinloos is." Ik ben geen deskundige maar volgens mij muteert elk virus wel een keer. Dat zou betekenen als ik je redenatie volg ALLE vaccins zinloos zijn. Lijkt me zeer twijfelachtige aanname.
    3 dit virus even levensbedreigend is als de griep (0,15 % mortaliteitcijfer van mensen boven de 70) .
    Deze laat ik graag over aan onze virusdeskundigen W5 en PP44.
    4 Tel daarbij nog eens op dat je niet weet wat je precies ingespoten krijgt , en dat je onder druk word gezet om het te nemen ( op straffe van uitsluiting van evenementen etc )
    Klopt, en sterker ik weet totaal niet wat er in dat vaccin voor bestanddelen zitten. Er zijn wel meer zaken waarvan ik totaal niet weet hoe het werkt of functioneert, wat ze doen of welke ingrediënten er in zitten. Ik weet bijvoorbeeld totaal niet wat een krukas in de auto is en doet toch maak ik graag gebruik van de auto. Een handig vervoermiddel. Ik weet ook niet wat er precies in een heerlijk, koud glas bier zit maar het smaakt me goed en met dit warme weer mag ik het graag drinken. Met mate, dat dan weer wel. Of neem nou medicijnen. Ik vraag me af of al die kankerpatiënten die aan de chemo liggen precies weten wat er in hun lichaam gespoten wordt en wat er precies aan bestanddelen in zit.
    Tenslotte, ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik door wie dan ook onder druk ben gezet om me te laten vaccineren. En velen met mij. En als jij je niet wil laten vaccineren lijkt me dat geen enkel probleem. Ik heb ook nog nergens billboards gezien met de slogan:

    "Vaccineer je of sterf".
    Laatst gewijzigd door Badslippers; 17 juni 2021 om 12:34

  8. Onderstaande 5 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    bertje600 (17 juni 2021),Eddy_V (17 juni 2021),Nostredamus (17 juni 2021),Picasso 1 (18 juni 2021),WANDELAAR5 (17 juni 2021)

  9. #12131
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 20:33
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.684
    Discussies
    127
    Thanks
    11.991
    Thanked
    18.407 in 6.035 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    Als je die perceptie hebt waarom zouden anderen jou dan een goede reden moeten geven ?
    Mot je toch zelf weten of je beschermd wilt worden of niet ?


    Dit is jou tekst , waarin moet ik hieruit lezen wat een directe reden is om je wel te laten inspuiten ?
    Je zegt louter dat het zinloos is om mij te overtuigen , niks meer niks minder .
    Impliciet schrijf ik dat de reden bescherming of geen bescherming is.
    Sorry als dat te moeilijk om te lezen/begrijpen was.
    En Garde

  10. #12132
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:21
    Berichten
    41.776
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.519 in 8.557 posts

    Standaard

    Hoe kan het nou dat die studenten naar Mallorca gaan en dan de helft terugkomt met corona ?
    Het is daar toch warmer, het zijn jonge gezonde mensen etc.
    Leg dat eens uit Pietpotent44
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  11. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (17 juni 2021)

  12. #12133
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Clubsport,
    Je moet die laatste letters niet meer weghalen maar duidelijk uitkomen voor je naam.
    Die is natuurlijk CLUB SOORT NIET..

  13. #12134
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 15:01
    Berichten
    11.105
    Discussies
    224
    Thanks
    13.074
    Thanked
    17.507 in 6.159 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Hoe kan het nou dat die studenten naar Mllorca gaan en dan de helft terugkomt met corona ?
    Het is daar toch warmer, het zijn jonge gezonde mensen etc.
    Leg dat eens uit Pietpotent44

    https://joop.bnnvara.nl/nieuws/neder...et-op-mallorca

    "Grote groepen scholieren zijn op Mallorca besmet geraakt met corona. Het Parool meldt dat tientallen Amsterdamse scholieren geïnfecteerd raakten, volgens het AD hebben ook 48 jongeren uit de regio Utrecht het virus meegenomen van het Spaanse eiland. Een 18-jarige Utrechtse scholiere vertelt aan het AD dat de coronamaatregelen op Mallorca niet worden nageleefd."

    Ik stel voor dat de studenten die besmet terugkeren worden geëxecuteerd wegens het in gevaar brengen van de gehele Nederlandse bevolking en de scholen die dit soort reizen organiseert, worden vervolgd voor poging tot doodslag.
    Oei, provocerende uitspraak. Zal me wel weer voor het gerecht moeten verantwoorden.

  14. #12135
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 14:04
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.854
    Discussies
    93
    Thanks
    14.794
    Thanked
    9.597 in 3.465 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    De mortaliteitscijfers van oa zelfs het WHO spreekt jou bewering totaal tegen ( 0,15 % van mensen boven de 70) dat is vergelijkbaar met de griep en dan is er nog buiten beschouwing gelaten of die mensen aan of met corona zijn overleden
    Oh ja? Wat is dan het mortaliteit cijfer van vaccinatie? En hoeveel % van de mensen beland door COVID in het ziekenhuis en hoeveel % door vaccinatie? Als jij ergens cijfers vindt waarbij die cijfers door vaccinatie niet meer dan 1000 keer kleiner zijn dan die door COVID hou ik me aanbevolen. Maar tot die tijd klets jij uit je nek wat mij betreft.

    En dan ben je nog niet eens ingegaan op hoe vaak je door vaccinatie COVID doorgeeft. Volgens mij is dat nog nooit vertoond, maar ook daar sta ik open voor onderzoek waar dat aangetoond wordt.

  15. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (17 juni 2021),Nostredamus (17 juni 2021),schoolmeester (17 juni 2021)

  16. #12136
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Clubsport. Even proberen na te denken.
    De Vaccinaties zijn voldoende bestudeerd hoor. De experimentele fase is al lang voorbij
    Indien jij je niet wil laten vaccineren lijkt me dat je goed recht maar ga dan wonen in een bunker en kom niet in fysiek contact met anderen.!
    Vrijheid vind ik mooi, maar dat houdt op wanneer je de volksgezondheid van anderen in gevaar brengt

  17. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (17 juni 2021),schoolmeester (17 juni 2021)

  18. #12137
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Deket beetje extreem he, hou jij dan ook op met rondom neuken... daar kan je van alles oplopen.... ook al neuk je met condoom

  19. #12138
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:02
    Berichten
    4.457
    Discussies
    44
    Thanks
    4.685
    Thanked
    6.244 in 2.441 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Hoe kan het nou dat die studenten naar Mllorca gaan en dan de helft terugkomt met corona ?
    Het is daar toch warmer, het zijn jonge gezonde mensen etc.
    Leg dat eens uit Pietpotent44
    Ik heb net even de officiele cijfers van die Spaanse party eilanden nagekeken, maar er is daar al wekenlang bijzonder weinig aan de hand met minder dan 20 besmettingen per 100.000 inwoners.
    (Wat dan weer niet rijmt met dat artikel wat Badslippers aanhaalde.)

    Tja, toeristen uit allerlei landen gaan naar dat soort oorden, dus als er toevallig een zojuist ingevlogen verdwaalde Brit of Braziliaan rondloopt die covid uit zijn land heeft meegenomen, kunnen anderen besmet worden, en dat weer meenemen naar hun land.

    Toch vind ik dat nu niet heel zorgelijk. Het is bijna zomer en jongeren zullen er niet heel ziek van worden. Zeker niet in de zomer. Zelfs ergens goed, want geeft weer immuniteit en mensen worden in de zomer niet zo snel ziek. (Een besmetting in de zomer is eigenlijk een gratis vaccin.)

    Het is hooguit zorgelijk voor het najaar wanneer bepaalde mutanten de overhand nemen waar de huidige vaccinatie immuniteit niet zo effectief tegen is.
    Nederlanders die terug komen uit Spanje hoeven sinds begin juni niet meer hier in quarantaine. Maar laten we niet meteen teveel beren op de weg zien. Beter beren in de saunaclubs.

  20. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (17 juni 2021)

  21. #12139
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Last Online
    13 december 2022 @ 13:17
    Berichten
    961
    Discussies
    10
    Thanks
    2.129
    Thanked
    1.243 in 455 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Hoe kan het nou dat die studenten naar Mllorca gaan en dan de helft terugkomt met corona ?
    Het is daar toch warmer, het zijn jonge gezonde mensen etc.
    Leg dat eens uit Pietpotent44
    Precies de leeftijdsgroep waarvan het merendeel nog niet gevaccineerd is…

  22. Onderstaande leden hebben wervelwind bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (17 juni 2021)

  23. #12140
    Geregistreerd
    15 september 2006
    Last Online
    23 april 2024 @ 12:33
    Berichten
    1.974
    Discussies
    52
    Thanks
    412
    Thanked
    861 in 323 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Clubsport. Even proberen na te denken.
    De Vaccinaties zijn voldoende bestudeerd hoor. De experimentele fase is al lang voorbij
    Indien jij je niet wil laten vaccineren lijkt me dat je goed recht maar ga dan wonen in een bunker en kom niet in fysiek contact met anderen.!
    Vrijheid vind ik mooi, maar dat houdt op wanneer je de volksgezondheid van anderen in gevaar brengt
    dat is gesproken 👍👍👍
    Ze is knap dat is een feit, maar als je ze achterwaarts berijd, is dat geen prioriteit

  24. Onderstaande 2 leden hebben zeppos58 bedankt voor deze bijdrage:

    deket (17 juni 2021),schoolmeester (17 juni 2021)

  25. #12141
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:59
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.358 in 4.540 posts

    Standaard

    Even de officiële cijfers gepubliceerd door de RIVM, van aantal besmettingen en aantal doden per leeftijdscategorie erbij halen:

    s.JPG

    Dit betreft de officieel geregistreerde besmettingen en doden.

    Als je bijvoorbeeld de leeftijdscategorie 45-49 neemt dan zou je kunnen stellen dat de mortaliteit in die categorie is 66 doden gedeeld door 131.031 = 0,05%. In hogere leeftijdscategorieën loopt het snel op tot rond de 15% dodelijkheid bij 80 plussers. In lagere leeftijdscategorieën neemt de mortaliteit steeds verder af tot rond de 0,01% bij 30 plussers.
    Neem je het totaal ongeacht de leeftijdsgroep dan zou de mortaliteit 17632/1651780 zijn oftewel rond de 1%.

    Bij hoger aantal besmettingen dan de officieel door de RIVM geregistreerde aantallen, zou de berekening van de mortaliteitspercentages lager uitvallen.

    De verhouding aan mensen met lange termijn gezondheidsklachten van het totaal aantal besmette mensen lijkt me verder ook een belangrijke factor om mee te wegen of iemand zich wil laten vaccineren, maar die info heb je niet met bovenstaande cijfers.

  26. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (17 juni 2021),Toetebel (18 juni 2021)

  27. #12142
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    Geef me 1 goede reden waarom ik me zou laten vaccineren met iets wat in feite gewoon experimenteel is ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    Meest opvallende in je reactie is dat je geen direct antwoord op mijn simpele vraag kunt of wil geven , maar in plaats daarvan met (zoals je zelf noemt ) genotsmiddelen op de proppen komt .
    Algemeen bekend is wel dat die dingen op termijn niet goed voor je gezondheid zijn , wil jij verder dan suggereren dat mensen die de prik wel nemen nooit roken en of pilletjes ooit genomen hebben ?
    Dat is natuurlijk een stompzinnige suggestie , verder zou ik zelfs kunnen beweren dat degene die de prik wel nemen bang lui en onverantwoord met hun lichaam bezig zijn .
    omdat met een beetje zelfonderzoek ze er makkelijk achter kunnen komen dat
    1 een zogenaamd vaccin als dit niet binnen 10 jaar ontwikkeld kan worden .
    2 dat dit geen vaccin genoemd kan worden omdat een virus altijd muteert en dus automatisch betekend dat je zogenaamde vaccin dan zinloos is
    3 dit virus even levensbedreigend is als de griep (0,15 % mortaliteitcijfer van mensen boven de 70) .
    Tel daarbij nog eens op dat je niet weet wat je precies ingespoten krijgt , en dat je onder druk word gezet om het te nemen ( op straffe van uitsluiting van evenementen etc ) .
    Zie je dat ik je hier al 3 goede redenen kan geven tegenover 0 uit jou reactie .
    Een vaccin kan zeer snel ontwikkeld worden. Dat is maar een kwestie van maanden. De rest van de tijd gaat vooral zitten in testen op de effectiviteit, betrouwbaarheid en bij-effecten. De meeste vaccins hebben ook maar een voorlopige goedkeuring. De reden daarvoor is dat het risico op ernstige verschijnselen een stuk minder is bij gevaccineerden dan bij de niet gevaccineerden. Kun je zo op zoeken.
    De meerdere mutaties die ontstaan zijn zijn allemaal onderzocht, of nog in onderzoek op effectiviteit van de vaccins. Soms wordt dat minder, maar er is er nog geen die terug valt naar 0.

    Zoals hierboven al aangegeven, de toon waar jij je vraag op stelde impliceerde dat jij al je keuze had gemaakt. Argumenten aandragen is dan zinloos. Wat wel minder is, je wachtte er mee tot je 2e reactie en liet het voorkomen alsof de ander het suggereerde, is de opmerking dat degene die wel een prik neemt verkeerd bezig is. Dat is de ander in het verdomhoekje zetten. En daar hou ik niet van.

    In de jaren 2015 en 2018 was er een griepepidemie. Er was sprake van een oversterfte van respectievelijk 5000 en 3000 personen, in Nederland. 2020, het jaar van de Corona pandemie heeft een oversterfte van 15000. Je mag daar toch wel een verband in zien.
    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021...r-dan-verwacht
    Laatst gewijzigd door Nulnulzeseneenhalf; 17 juni 2021 om 23:05 Reden: Toevoeging link.
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  28. Onderstaande 2 leden hebben Nulnulzeseneenhalf bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (18 juni 2021),Nostredamus (18 juni 2021)

  29. #12143
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Phea. Heb mijn 2 vaccinaties al gehad als risicopatient
    Dus de meiden zijn veilig bij mij. Met of zónder condoom

  30. #12144
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:02
    Berichten
    4.457
    Discussies
    44
    Thanks
    4.685
    Thanked
    6.244 in 2.441 posts

    Standaard

    Het corona sterftecijfer is geen statisch cijfer. Het verschilt per leeftijd en per regio, maar ook in de tijd.

    Zo schatte de who de IFR in maart 2020 op 3,4%. De Amerikaanse cdc had weer een ander percentage. In Nederland was dit cijfer eerst rond de 1%, later 0,6-0,7%, inmiddels rond de 0,4%. Zowel who als cdc hebben dit cijfer meerdere malen naar beneden bijgesteld in de loop der tijd (kan me o.a. 0,6% en 0,4% nog herinneren).
    Wereldwijd was de IFR over alle leeftijden 0,23% in oktober 2020. Nu is deze sinds enkele maanden momenteel 0,15% over alle leeftijden. En 0,05% voor mensen onder de 70.

    In landen met veel gezonde jonge mensen (zoals Ijsland) ligt de IFR ook lager dan landen met relatief veel oude en broze mensen (zoals bijv. Nederland en Italie).

    En sommige mensen halen de IFR door de war met CFR.

    Oversterfte is ook niet hetzelfde als covid sterftecijfer.
    Er zijn meer overlijdensoorzaken dan covid. Al zal dat wel een belangrijke oorzaak zijn natuurlijk.
    Overigens is belangrijk om te melden dat er in Nederland in 2020 voor mensen jonger dan 65 geen oversterfte was.

    En er wordt gegoocheld met cijfers. In de link van 006,5 wordt al gesproken over 15.000 oversterfte over 2020. Terwijl dat begin januari er dat nog 11.500 waren.
    En het is ook een verkeerde voorstelling van zaken door te stellen dat er slechts 3.000 mensen in 2018 aan de griep zijn overleden. Het waren er 9.500, alleen waren die verspreid over de jaren 2017 en 2018. De corona pandemie begon in Nederland in februari / maart 2020. Dat is ruim 10 maanden, bijna een volledig jaar.
    Maar er zijn meer zware griepseizoenen geweest , o.a. tussen 2014-2016 met 7400 en 8600 doden.

    Als je wereldwijd gaat kijken naar totaal aantal jaarlijkse doden door de griep, en jaarlijks aantal covid doden, dan is covod momenteel 2 tot 3 keer zo dodelijk als in een gemiddeld griepseizoen.
    Maar dat strookt weer niet helemaal met de studie(s) van epidemioloog John Ioannidis die namens de who uitkwam op resp. 0,23% en 0,15%, tegen 0,05%-0,15% voor de jaarlijkse griep, wat neerkomt op 1 a 2 keer zo dodelijk als een gemiddeld griepseizoen. Ioannidis heeft de studie gebaseerd op 61 andere studies, meestal voor een bepaald land of regio. Waarbij kritisch(er) is gekeken naar doodsoorzaak, en onderscheid is gemaakt tussen overlijden met of door corona.

    Maar het covid sterftecijfer zal in de loop der tijd steeds dichter bij dat van de griep komen. Mogelijk al binnen 1 of 2 jaar. Dus zo gek is de vergelijking met griep (sterftecijfer) ook weer niet. Zeker niet als je bedenkt dat griep al meer dan 100 jaar bestaat (en dus ook zoveel immuniteit), en Sars cov 2 nog geen 2 jaar.

    En ook zijn alle cijfers relatief:
    Ter vergelijk: ebola is ongeveer 100-300 keer dodelijker dan corona. En ook o.a. hart- en vaat ziekten en kanker zijn dodelijker.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 18 juni 2021 om 08:15

  31. Onderstaande 3 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (18 juni 2021),RobOpzoek (18 juni 2021),Toetebel (18 juni 2021)

  32. #12145
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 14:04
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.854
    Discussies
    93
    Thanks
    14.794
    Thanked
    9.597 in 3.465 posts

    Standaard

    @PietPotent. Je moet in die studie van Ioannidis eens het gewogen gemiddelde (dus grotere studies zwaarder wegen dan kleine) nemen ipv de mediaan… is vrij eenvoudig uit te rekenen met de tabel achterin dat onderzoek. Die 61 onderzoeken zijn klein en groot, groen en gedegen door elkaar. Zo kun je bijna elk percentage eruit laten komen.

    Ioannidis heeft een aantal studies bij elkaar geveegd. Binnen die set studies zijn een aantal zeer gedegen studies over grote populaties die aanzienlijk hoger zitten.

    Maar goed, het precieze percentage is niet meer zo spannend en gelukkig dalend. Inmiddels is duidelijk zoals jij ook zegt dat het echt veel erger is dan een griepje en ons gezondheidssysteem geheel plat kan leggen en allerlei lockdowns nodig zijn om de pandemie niet te erg uit de hand te laten lopen. Inmiddels worden de laatste groepjes mensen in ons land gevaccineerd. Er zullen vast nog boostervaccins nodig zijn in de toekomst en misschien wordt het voorlopig wel een jaarlijkse vaccinatie, net als de griep, alleen voor een veel groter deel van de bevolking. Vanavond persconferentie, er worden weer veel maatregelen ingetrokken. Dus blik vooruit genieten van wat weer kan en mag, maar tegelijk waakzaam blijven voor uitbraken en nieuwe varianten. En testen voor grote evenementen zal ook nog wel een tijd blijven. Niemand zit te wachten op weer een superspreader.

  33. #12146
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:21
    Berichten
    41.776
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.519 in 8.557 posts

    Standaard

    Geboortejaren 2001 en 2002 kunnen vandaag afspraak maken
    Vanaf vandaag kan iedereen die geboren is in 2001 of 2002 een afspraak maken voor vaccinatie. Vanaf 10.00 uur is jaartal 2001 aan de beurt. Vanaf 13.00 uur mogen mensen uit 2002.
    .... https://nos.nl/liveblog/2385561-gebo...en-coronadoden
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  34. #12147
    Geregistreerd
    28 mei 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:30
    Berichten
    5.686
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869
    Thanked
    4.651 in 1.918 posts

    Standaard

    Hier weer een staaltje van zijn eigengereidheid,hij is de koning en mag alles doen wij het krijgen we een bon met een aantekening voor de rest van ons leven dit is werk voor onze GRABBENMAKER maar zal wel weer de ogen hebben dicht gedaan zoals alles wat bij die man gebeurd.

    Van Ark over handen schudden koning: iedereen moet zich aan 1,5 meter houden.

  35. #12148
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:21
    Berichten
    41.776
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.519 in 8.557 posts

    Standaard

    Europa kleurt geel, wij blijven oranje: ...
    eerst denk je dat het over voetbal gaat ...

    ‘Veel landen stellen verzwaarde eisen aan Nederlanders’
    Vakantiebelust Nederland kan de pret niet op. Steeds meer landen springen op ‘geel’, qua corona kun je erheen zonder dat je bovenmatig veel risico op besmetting loopt. Maar hoe kijken ze daar naar de Hollanders? ,,Wij zijn voor bijna ieder land nog oranje.’’
    .... https://www.ad.nl/buitenland/europa-...ders~a1ffb5a3/


    en dat gaat er wel snel af maar heeft door ons gedrag wel langer geduurd.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  36. #12149
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:21
    Berichten
    41.776
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.519 in 8.557 posts

    Standaard

    We zijn er bijna ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  37. #12150
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 21:09
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.525
    Discussies
    121
    Thanks
    5.929
    Thanked
    5.018 in 2.170 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    We zijn er bijna ...
    Maar nog niet helemaal....

 

 
Pagina 486 van 758 EersteEerste ... 386436476482483484485486487488489490496536586 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Babylon 468*60   Living Room 468*60