Pagina 386 van 758 EersteEerste ... 286336376382383384385386387388389390396436486 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.626 t/m 9.650 van 18945
  1. #9626
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    De Europese Commissie en EU-landen zitten vanmiddag om de tafel met farmaceut AstraZeneca om te praten over de tragere levering van vaccins. Brussel hoopte op 80 miljoen doses in het eerste kwartaal van dit jaar, maar dat lijken er maar 31 miljoen te worden.

    Een woordvoerder van de Europese Commissie: "Wij begrijpen dat er problemen kunnen zijn in de productiefase, maar wij hebben grote bedragen geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat er al veel vaccin zou worden geproduceerd, nog voordat het zou worden goedgekeurd. Dan verwachten we ook dat er daadwerkelijk wordt geproduceerd."

    De Europese Commissie bestelde 300 miljoen doses van het AstraZeneca-vaccin en van dit vaccin zouden de meeste doses al het komende half jaar binnen moeten zijn. Daarmee was dit vaccin een van de belangrijkste pijlers van de vaccinstrategie van veel EU-landen.
    .... https://nos.nl/artikel/2365932-bruss...productie.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #9627
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 04:47
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.133
    Discussies
    233
    Thanks
    21.443
    Thanked
    6.262 in 2.987 posts

    Standaard Over vaccinatie: mRNA, speciaal voor antivaccers

    Over vaccinatie: mRNA, speciaal voor antivaccers tenminste, tot ze dit gelezen hebben...

    Had dit weekend een erg verhelderend (telefoon)gesprek met een goede vriend van me. Hij is al zeer geruime tijd weduwnaar, zijn vrouw overleed destijds aan kanker. Hij vroeg tussen neus en lippen door of ik me gelijk bij de eerste oproep ging laten vaccineren. Eerlijk geantwoord: “Ja, maar hoop stiekem dat ik opgeroepen word voor vaccinatie met een vector-vaccin, niet met één van de twee mRNA-vaccins.”
    Waarop hij zei: “Zo dacht ik er dus ook over. Maar nu niet meer! Het maakt niet uit, gewoon de eerste oproep gaan. En mensen die mRNA-vaccinatie weigeren, die moeten ze laten ondertekenen, dat ze dat niet alleen nu doen, maar ook en vooral afzien van elk mRNA-vaccin en elke mRNA-gebaseerde behandeling in de toekomst. Tot aan hun dood afstand van mRNA, dan mogen ze nu weigeren.”

    Hij golft regelmatig met een oncoloog verbonden aan een kliniek in het Ruhrgebied. En die had hem op hem andere gedachten gebracht ergens op de fairways. Want er zijn elk jaar steeds grotere groepen mensen die smeken om mRNA-behandeling, waarbij het in sommige van die therapieën technisch wel degelijk beter zou zijn om te spreken van een vaccin dan van een “nano-geneesmiddel”. En het maakt die mensen niets uit, dat het dan toegediende middel zich nog in de allereerste experimentele fase van onderzoek en ontwikkeling bevindt.
    Wie nu afziet (in het geval geen enkele contra-indicatie bestaat) van vaccinatie met één van de mRNA-vaccins, zou nooit een beroep mogen doen, al zou het het laatste redmiddel zijn, op een door mRNA-techniek ondersteunde immunotherapeutische (combinatie)behandeling tegen kanker.

    #danmaardoordedeepstategechipt
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  3. #9628
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Over vaccinatie: mRNA, speciaal voor antivaccers tenminste, tot ze dit gelezen hebben...
    Aantal vaccinaties dat mogelijk is met huidige bestelling
    BioN Tech/Pfizer: 3,9 miljoen Nederlanders
    Janssen: 7,8 miljoen Nederlanders
    AstraZeneca: 5,8 miljoen Nederlanders
    Sanofi/GSK: 5,8 miljoen Nederlanders
    CureVac: 4,4 miljoen Nederlanders
    Moderna: 1,6 miljoen Nederlanders


    https://www.nu.nl/coronavirus/609209...rschillen.html

    Moderna, Pfizer en CureVac zijn mRNA vaccins.
    Janssen, AstraZeneca en Sanofi zijn dus vector-vaccins? Daar zijn veel grotere bestelvolumes van, volgens het aangehaalde bericht van 2 december.

  4. #9629
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 04:47
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.133
    Discussies
    233
    Thanks
    21.443
    Thanked
    6.262 in 2.987 posts

    Standaard Corona Virus, Covid-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Janssen, AstraZeneca en Sanofi zijn dus vector-vaccins? Daar zijn veel grotere bestelvolumes van, volgens het aangehaalde bericht van 2 december.
    Volgens mij Sanofi ook mRNA? Maar bijvoorbeeld Janssen: een adenovirus wordt gebruikt als vector (een drager) van de genetische code van een antigeen. Antigenen zijn de lichaamsvreemde stoffen die in het lichaam een immuunrespons veroorzaken. In die met de AdVac-technologie geproduceerde vaccins, gebruiken ze onschadelijke delen van een virus als antigenen. Deze zorgen ervoor zorgen dat de immuunreactie op het virus nagebootst wordt, zonder een ernstige reactie te veroorzaken.

    Adenovirussen zijn een groep virussen die verkoudheid veroorzaakt. Hierdoor zijn ze relatief onschuldig en kunnen deze virussen goed gebruikt worden om gewenste immuniteitsreacties in het menselijk lichaam op te wekken.

    Later vandaag meer over waarom Janssen nu ineens zo snel kon zijn en waarom er geen enkel vraagteken bij die snelheid en snelle toelating gezet hoeft te worden.

    #alleensamenkrijgenweeenwisselvoorvandissel
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  5. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (25 januari 2021)

  6. #9630
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 05:06
    Berichten
    2.040
    Discussies
    53
    Thanks
    3.917
    Thanked
    3.169 in 1.069 posts

    Standaard

    Het risico met die vector-vaccins is dat ze corona laten 'meeliften' op een verzwakt griepvirus. Dan loop je het risico dat het immuunsysteem aanslaat op dat griepvirus en het vaccin om zeep helpt voor het z'n ding heeft kunnen doen. Schijnt in de praktijk wel mee te vallen, maar het zou wel kunnen dat de effectiviteit daardoor wat lager is. Die mRNA-vaccins zijn 'cleaner' wat dat betreft.

  7. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (26 januari 2021)

  8. #9631
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:58
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.825
    Discussies
    91
    Thanks
    14.668
    Thanked
    9.541 in 3.444 posts

    Standaard

    Mannen, als jullie hier mee willen praten over de vaccins moet je natuurlijk wel je vakliteratuur bijhouden en vooral de publicaties van onze forumviroloog 10 januari:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    De voornaamste vaccins, plus kwartaal op volgorde van verwachte levering aan de EU / Nederland:

    - Pfizer: mRNA vaccin, Amerikaans, Q1 2021 (en Q4 2020), Nederland krijgt ruim 4 miljoen doses
    - Moderna: mRNA vaccin, Amerikaans, Q1 2021, Nederland krijgt ruim 6 miljoen doses, voor 3 miljoen mensen
    - Astrazeneca: Traditioneel vectorvaccin, UK, Q1 2021 (met een onschuldig chimpansee virus als basis, momenteel vertraagd door goedkeuringstraject EMA), Nederland krijgt 12 miljoen doses voor 6 miljoen mensen
    - Janssen en Jansen Johnson & Johnson, Q1-Q2 2021, Nederlands / Amerikaans: Traditioneel vectorvaccin met een menselijk onschuldig corona virus als basis, 8 miljoen doses voor Nederland. (is robuuster dan de mRNA vaccins, en hoeft ook niet op hele lage temperaturen bewaard te worden)
    - CureVac: mRNA vaccin, Duits, Q2-Q3 2021, 8 miljoen doses voor Nederland
    - GSK / Sanofi: Recombinant eiwit, Q3-Q4 2021 (momenteel vertraagd vanwege onvoldoende effectiviteit op ouderen), 12 miljoen doses voor Nederland
    Wat er alleen niet bijstond was de effectiviteit. Die was door Piet Potent op 50% gezet, maar dat klopt niet. Uit fase 3 onderzoek blijken Pfizer en Moderna rum 90% effectief en dat lijkt nu in de praktijk in Israel voor Pfizer bevestigd te worden. Voor AstraZeneca zit die rond de 70%, maar een beetje spelen met de dosering kan dat misschien nog verbeteren. Terecht advies m.i. dus van WE om die mRNA vaccins te nemen en precies wat ik hier al een hele tijd geleden postte. Van de andere vaccins zijn nog geen effectiviteit cijfers bekend uit fase 3 onderzoek.
    Wat ook niet juist was: er zijn 3 typen vaccins: mRNA, vector vaccin en vaccins gemaakt met recombinant eiwit. Dat heb ik in de quote maar even aangepast.

    https://farma-magazine.nl/tien-vrage...coronavaccins/

  9. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (25 januari 2021),Zeus1 (25 januari 2021)

  10. #9632
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:58
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.825
    Discussies
    91
    Thanks
    14.668
    Thanked
    9.541 in 3.444 posts

    Standaard Terugkijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Nog een keer het eerste bericht van dit topic ....

    .... https://nos.nl/artikel/2365727-wuhan...ar-corona.html

    Je ziet in de media dat velen dit topic in de gaten houden. Wat is er nu weer bij elkaar verzameld, welke meningen komen er uit.....
    Dat laatste punt van Willem doen we nog wel een keer, maar voorlopig is het al leuk om eens terug te kijken naar het begin van dit topic:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Toch blijf ik het zien als een flinke verkoudheid waar de meesten gewoon van herstellen. En ik denk dat er dit jaar weer veel meer mensen aan de griep overlijden dan aan deze verkoudheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Paniekzaaierij om niks. Massahysterie van de bovenste plank dat Coronavirus. Zou goed zijn voor de leefbaarheid in Europa als we getroffen zouden worden door zo'n dodelijk virus. 300-500 miljoen, dat is toch zo'n beetje de helft van alle Europeanen. Ruimt lekker op, geeft weer lucht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy_K Bekijk bericht
    Ik weet niet of lieden als Badslippers waardevol genoeg worden geacht om tot de elite te horen maar zeg maar 90% has to go.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Je zou er depressief van worden! Als je je zo lekker voelt als ik me voel vandaag, terwijl het Blue Monday is...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Corona virus is vermoedelijk een rechts virus want het zorgt ervoor dat de wereldbevolking een beetje in toom gehouden wordt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob45 Bekijk bericht
    Dan gaan we er aan...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Mondkapjes dragen en tongzoenen is verboden tenzij je heel veel cola drinkt, dan ben je resistent.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John mc Snek Bekijk bericht
    Hoop dat dat geen saunaclubbezoek was
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjeufke Bekijk bericht
    Ik ben getroffen door het neukvirus
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanKees Bekijk bericht
    Keine Panik!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje600 Bekijk bericht
    Ik heb het Corona-virus al jaren. Ik vind het lekker drinken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoolmeester Bekijk bericht
    Ik heb een Chinese vriendin, ze heet Corina, moet ik nu ook oppassen ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
    Laten we uit voorzorg maar per direct een entreeverbod voor Chinezen in de clubs invoeren
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
    Zijn we mooi klaar mee met dat virus, die Chinezen zouden eens wat nauwer moeten kijken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Als YinYang nog niet gesloten zou zijn, zou het nu zeker gesloten worden. Alles wat met China te maken heeft wordt in quarantaine geplaatst.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John mc Snek Bekijk bericht
    Het aantal besmettingen zal nu niet in de buurt van de honderden miljoenen van destijds komen, en de hoge absolute aantallen zullen ook nooit worden gehaald, die angst is er ook niet en leest men nergens. In de huidige situatie zou een aantal van een paar 1000 doden al exceptioneel zijn...
    Ehh we zitten nu op ongeveer 100 miljoen positieve testen (en veel niet geteste gevallen) en ruim 2 miljoen doden (plus een onbekend aantal niet geregistreerde doden).

    Willem blijft objectief als mod en scoort een 3e plaats:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Volgens mij is het erger dan dat Badslippers ons wil laten geloven. Of zijn het alleen maar oefeningen van die chinezen ?
    Sofaking ziet het mogelijke gevaar en komt op een tweede plaats!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    Af en toe kan een virus mutatie extreem gevaarlijk zijn, en dus wordt dat scherp opgevolgd.
    De enige die het vanaf het begin eigenlijk serieus heeft genomen is GoedeMorgenAllemaal, de eerste plaats!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Nu 1200+ besmettingen en 45 doden.. lees op twitter dat het veel erger (90.000 doden al) zou zijn omdat men zich niet kan voorstellen dat men voor zo'n aantal hele steden op slot gooit.
    Ik kan me dat eigenlijk heel goed voorstellen.
    Maar wie doet er wat aan? Daar gaat de hoofdprijs naar Westermient die toen al positieve gevallen gevangen wilde zetten:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Westermient Bekijk bericht
    Moet anno 2020 toch ook mogelijk zijn mensen preventief een maand onder toezicht te houden ergens? De risico's, vooral voor de economie, zijn immens

  11. Onderstaande 4 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (25 januari 2021),Picasso 1 (25 januari 2021),schoolmeester (25 januari 2021),Wentelt Eefje (25 januari 2021)

  12. #9633
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 19:43
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Mannen, als jullie hier mee willen praten over de vaccins moet je natuurlijk wel je vakliteratuur bijhouden en vooral de publicaties van onze forumviroloog 10 januari:

    Wat er alleen niet bijstond was de effectiviteit. Die was door Piet Potent op 50% gezet, maar dat klopt niet. Uit fase 3 onderzoek blijken Pfizer en Moderna rum 90% effectief en dat lijkt nu in de praktijk in Israel voor Pfizer bevestigd te worden. Voor AstraZeneca zit die rond de 70%.
    Wat ook niet juist was: er zijn 3 typen vaccins: mRNA, vector vaccin en vaccins gemaakt met recombinant eiwit. Dat heb ik in de quote
    Ik heb voor geen van de vaccins gezegd dat de effectiviteit 50% was, alleen dat de effectiviteit van de vaccins in de praktijk hoogstwaarschijnlijk lager dan die 90-95 procent zal zijn. Lager dan de trials. Dat geldt voor alle vaccins, dus ook voor de corona vaccins. Ik gaf als voorbeeld het griepvaccin wat voor ouderen slechts 40-60 procent effectief is.

    Maar ik heb inderdaad wel de vector vaccins en alle andere niet mRNA vaccins voor het gemak onder 1 noemer geschoven: de 'traditionele vaccins'. En dat klopt ook, een vector vaccin is een traditioneel vaccin. En dat vaccin van samenwerking van GSK en Sanofi is weliswaar weer een andere technologie met eiwit, maar is ook een traditioneel vaccin. En Sanofi heeft zonder GSK zelf ook nog een ander vaccin bezig, wat wel een mRNA vaccin is.

    Alleen van Astrazeneca en Janssen weet ik zeker dat het een vector vaccin is. En kan Astrazeneca vrij makkelijk hun vaccin structuur aanpassen voor nieuwe mutaties. Net als de mRNA vaccins dat ook kunnen.

    Per doelgroep kan verschillen wat het beste vaccin is.
    En waar iemand het meeste vertrouwen in heeft is natuurlijk ook persoonlijk. Het zou best kunnen dat mRNA vaccins bij succesvolle uitrol de vaccins van de toekomst worden (het concept is heel mooi). Maar dat valt pas over jaren te zeggen als de lange termijn effecten bekend zijn. Maar het blijft daarom experimenteel, meer dan bij de traditionele vaccins. Omdat dit de eerste goedkeurde mRNA vaccins voor mensen ooit zijn. Ikzelf heb een voorkeur voor traditioneel. Maar dat even terzijde.

    Hier de link van mijn post van 10 jan:
    https://www.ijsberenforum.com/forum/...908#post728908
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 25 januari 2021 om 17:52

  13. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (25 januari 2021)

  14. #9634
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 04:47
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.133
    Discussies
    233
    Thanks
    21.443
    Thanked
    6.262 in 2.987 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    .
    Wat ook niet juist was: er zijn 3 typen vaccins: mRNA, vector vaccin en vaccins gemaakt met recombinant eiwit. Dat heb ik in de quote maar even aangepast.
    Is ook niet helemaal volledig volgens mij, afhankelijk van je interpretatie; de Chinezen hebben toch ook de versie ontwikkeld?
    “Klein” nadeel daarvan, die bevat het genetisch materiaal van het SARS-CoV2-virus zelf... eigenlijk dus ook een vector-vaccin, maar dan één van het type waar later rampenfilms over gemaakt worden...
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  15. #9635
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Na 20 dagen vaccineren zijn de verantwoordelijke instanties erin geslaagd om maar liefst 150.000 spuiten in bovenarmen te pompen. Dat zijn er maar liefst 7.500 per dag. Per inwoner dient er twee keer een spuit in de bovenarm gepompt te worden om het vaccin zo'n 90% effectief te laten zijn.

    We hebben 17,2 miljoen mensen in Nederland. Het is nodig dat 80% daarvan gevaccineerd word. Zijn dus pakweg 13,5 miljoen mensen. Die moeten ieder twee keer een prik krijgen. Dat zijn dus totaal 27 miljoen spuiten die in bovenarmen gepompt moeten worden.

    Met het huidige tempo van 7.500 per dag gaat dat dus 3.600 dagen duren, ofwel ruim 9,5 jaar.


    De volledige cijfers na vaccinatie-dag 20:
    Officiële stand: 150.000
    Doses in de vriezer: 398.000
    Doses in de vuilnisbak (spillage): 4.500


    J.W.
    Keep on Walking.....

  16. Onderstaande 6 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (25 januari 2021),fr_loper (25 januari 2021),Nostredamus (26 januari 2021),pietpotent44 (25 januari 2021),schoolmeester (25 januari 2021),Wentelt Eefje (25 januari 2021)

  17. #9636
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Het OMT verklaart dat de rol van kinderen bij de verspreiding van de diverse virus-varianten nog steeds onduidelijk is.

    Ook daar word dus lekker hard doorgewerkt in een tempo dat verwacht mag worden wanneer je het hebt over de grootste crisis in vredestijd sinds de tweede wereldoorlog. De bevolking krijgt huisarrest, maar de ambtelijke molens malen even traag als altijd.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  18. Onderstaande 3 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (26 januari 2021),pietpotent44 (25 januari 2021),schoolmeester (25 januari 2021)

  19. #9637
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 04:40
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.144
    Thanked
    5.793 in 2.935 posts

    Standaard

    Ambtenaren EN snel werken gaat niet samen.
    Blijkt wel weer.

    Groet, schoolmeester.

  20. #9638
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Duitsland en Verenigd Koninkrijk in de clinch over AstraZenena-vaccins: Duitsers willen exportverbod EU

    De Duitse gezondheidsminister Jens Spahn wil dat farmaceut AstraZeneca tijdelijk stopt met de export van coronavaccins naar landen buiten de Europese Unie. De Zweeds-Britse farmaceut zegt het eerste kwartaal miljoenen vaccins minder te kunnen leveren vanwege een productievertraging, maar binnen de EU bestaan grote twijfels over die lezing.

    Maandagavond spraken leden van de Europese Commissie met AstraZeneca over de dreigende tekorten. De farmaceut liet afgelopen vrijdag weten het eerste kwartaal van 2021 slechts 31 miljoen vaccins te kunnen leveren voor de lidstaten van de Europese Unie, 60 procent minder dan gepland. Ook Nederland zou als gevolg daarvan flink minder vaccins van AstraZeneca tegemoet kunnen zien.

    Volgens ingewijden was de toon van het gesprek maandagavond ‘ongekend hard’. De Europese Commissie is bang dat AstraZeneca de beloofde doses mogelijk al heeft verkocht aan andere landen voor meer geld en wil dat de farmaceut de eerder gemaakte afspraken voor leveringen nakomt.
    ..... https://www.ad.nl/buitenland/duitsla...d-eu~ab35fdbc/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  21. #9639
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Last Online
    Gisteren @ 22:04
    Berichten
    935
    Discussies
    43
    Thanks
    2.840
    Thanked
    2.269 in 712 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Na 20 dagen vaccineren zijn de verantwoordelijke instanties erin geslaagd om maar liefst 150.000 spuiten in bovenarmen te pompen.
    De ambtenaren beginnen iets sneller te werken, 13.931 op 1 dag, aantallen staan nu ook op https://coronadashboard.rijksoverhei...jk/vaccinaties ,
    binnen nu en 6 weken zouden er 1.302.750 vaccins geleverd moeten worden, voldoende om de helft van de mensen boven de 65 te prikken. wat een daling zou moeten geven van rond de 25% ziekenhuizen bedden.
    Leveringen van 200.000 per week, dan zal de GGD toch wat harder moeten gaan werken, want das toch 40.000 prikken per dag,

    Ziekenhuizen vragen vrijdags om vaccins (TV uitzending), krijgen maandags toezegging van Hugo, eerste prik op woensdag en vrijdags zijn er 40.000 gezet, al dit zonder zorgvuldige voorbereiding, het kan dus blijkbaar wel in Nederland, waar gaat het fout?

    Heel handig ze hebben de aantal die in de vriezer zitten niet op de RIVM website gezet...
    dat zijn er 384.351 .. allemaal te lezen op https://coronabeeld.nl/.
    Denemarken 4% gevaccineerd en in de vriezer 0, NL 1% gevaccineerd in de vriezer 3% ...

  22. #9640
    Geregistreerd
    15 september 2006
    Last Online
    Gisteren @ 22:07
    Berichten
    1.974
    Discussies
    52
    Thanks
    412
    Thanked
    861 in 323 posts

    Standaard

    Dat er vaccins in de vriezer zitten is een goede zaak.
    Als u nu alles opgebruikt, en er zit teveel vertraging op de 2de levering dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
    de 2de prik moet tijdig worden gegeven, een risico dat ze in Denemarken nemen, maar hun zuur kan opbreken.
    Ze is knap dat is een feit, maar als je ze achterwaarts berijd, is dat geen prioriteit

  23. #9641
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Last Online
    Gisteren @ 22:04
    Berichten
    935
    Discussies
    43
    Thanks
    2.840
    Thanked
    2.269 in 712 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppos58 Bekijk bericht
    de 2de prik moet tijdig worden gegeven, een risico dat ze in Denemarken nemen, maar hun zuur kan opbreken.
    Denen lopen alleen het risico dat de leveringen stoppen, dan geef je geen 2e prik ...
    als 3% meer mensen geprikt waren in Nederland, zou dat 3 doden minder per dag zijn,
    en ook een lagere R, wat waarschijnlijk ook 1 a 2 doden minder per dag zouden zijn.

  24. #9642
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:58
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.825
    Discussies
    91
    Thanks
    14.668
    Thanked
    9.541 in 3.444 posts

    Standaard

    Als een PCR test in België nu positief is op het S gen, dan heb je in 96% van de gevallen te maken met de Engelse variant van het Corona virus. Dus het tijdrovende testen om te kijken welke variant je hebt (sequencen) kan wat terug geschroefd worden. Dus die Britse variant verdringt duidelijk de andere varianten.

  25. #9643
    Geregistreerd
    15 september 2006
    Last Online
    Gisteren @ 22:07
    Berichten
    1.974
    Discussies
    52
    Thanks
    412
    Thanked
    861 in 323 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppos58 Bekijk bericht
    Dat er vaccins in de vriezer zitten is een goede zaak.
    Als u nu alles opgebruikt, en er zit teveel vertraging op de 2de levering dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
    de 2de prik moet tijdig worden gegeven, een risico dat ze in Denemarken nemen, maar hun zuur kan opbreken.
    toch neem je een risico vind ik. Beter zeker van en 2de prik dan alles opsouperen en dan vaststellen dat u gen 2de prik kan geven.
    Het Biontec Phiser vaccin wordt hier op een paar km van mijn deur gefabriceerd. In de schaduw van brouwerij Moortgat, de brouwerij van Duvel bier, terwijl zr bij Fuvel eerst de Belgische markt bedienen en dan pas de rest van de wereld. Is het met het vaccin blijkbaar net andesom.
    Constant rijd er vrachtwagen van Puur naar de luchthaven van Zaventem........ Dan weet je genoeg.
    Ze is knap dat is een feit, maar als je ze achterwaarts berijd, is dat geen prioriteit

  26. #9644
    Geregistreerd
    24 augustus 2018
    Last Online
    5 april 2024 @ 01:38
    Berichten
    267
    Discussies
    5
    Thanks
    1.258
    Thanked
    386 in 133 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Over vaccinatie: mRNA, speciaal voor antivaccers tenminste, tot ze dit gelezen hebben...

    Had dit weekend een erg verhelderend (telefoon)gesprek met een goede vriend van me. Hij is al zeer geruime tijd weduwnaar, zijn vrouw overleed destijds aan kanker. Hij vroeg tussen neus en lippen door of ik me gelijk bij de eerste oproep ging laten vaccineren. Eerlijk geantwoord: “Ja, maar hoop stiekem dat ik opgeroepen word voor vaccinatie met een vector-vaccin, niet met één van de twee mRNA-vaccins.”
    Waarop hij zei: “Zo dacht ik er dus ook over. Maar nu niet meer! Het maakt niet uit, gewoon de eerste oproep gaan. En mensen die mRNA-vaccinatie weigeren, die moeten ze laten ondertekenen, dat ze dat niet alleen nu doen, maar ook en vooral afzien van elk mRNA-vaccin en elke mRNA-gebaseerde behandeling in de toekomst. Tot aan hun dood afstand van mRNA, dan mogen ze nu weigeren.”

    Hij golft regelmatig met een oncoloog verbonden aan een kliniek in het Ruhrgebied. En die had hem op hem andere gedachten gebracht ergens op de fairways. Want er zijn elk jaar steeds grotere groepen mensen die smeken om mRNA-behandeling, waarbij het in sommige van die therapieën technisch wel degelijk beter zou zijn om te spreken van een vaccin dan van een “nano-geneesmiddel”. En het maakt die mensen niets uit, dat het dan toegediende middel zich nog in de allereerste experimentele fase van onderzoek en ontwikkeling bevindt.
    Wie nu afziet (in het geval geen enkele contra-indicatie bestaat) van vaccinatie met één van de mRNA-vaccins, zou nooit een beroep mogen doen, al zou het het laatste redmiddel zijn, op een door mRNA-techniek ondersteunde immunotherapeutische (combinatie)behandeling tegen kanker.

    #danmaardoordedeepstategechipt
    Ik snap de bedoeling niet helemaal van deze post. Zal aan mij liggen. Essentieel is de vrije keuze. Ben je wel/niet doodziek, kies dan lekker wat je uitkomt. 98% is nu niet ziek. Die hoeven geen experimenteel risico aan te gaan als ze dat niet willen. Het argument 'je doet het voor anderen' gaat niet op. De enige die je straks nog ziek kunt maken als je als ongevaccineerde besmet bent zijn andere bewust niet gevaccineerden. Is dat niet zo, dan is je vaccin blijkbaar niet effectief. Fijn dat iemand wil bepalen dat je ergens vanaf ziet. Zeker als ik hoor dat 'ie golft' en daarmee wellicht aangeeft dat ie 'geen tokkie' is en heeft doorgeleerd. Snapt niets van grondrechten en vrije wil.

  27. Onderstaande 2 leden hebben RobOpzoek bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (26 januari 2021),schoolmeester (26 januari 2021)

  28. #9645
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Ondanks alle positieve verhalen van Pietpotent en WE stelt het RIVM iets anders vast :

    RIVM: nog altijd in ernstige fase van epidemie
    De afgelopen week is het aantal positieve tests dat werd gemeld bij het RIVM met 8 procent gedaald. Dat is een aanzienlijk beperktere daling dan de week daarvoor, toen het aantal besmettingen met 21,5 procent omlaag ging. Met 204 besmettingen per 100.000 inwoners zit Nederland nog altijd in de "ernstige fase van de epidemie", benadrukt het RIVM.

    Het aantal opnames in de ziekenhuizen daalde wel iets naar 1264, 182 minder dan een week eerder. Er waren veertien IC-opnames.
    Uitbraak Zuid-Afrikaanse variant in Gorinchem
    In Gorinchem is een uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus vastgesteld. Meerdere mensen zijn besmet met de mutatie, maar onduidelijk is nog hoeveel het er precies zijn.

    De uitbraak houdt verband met een praktijk voor fysiotherapie. Daar werden tot dusver 18 medewerkers en patiënten positief getest op het coronavirus. Uit verder onderzoek bleek tot nu toe dat bij "enkele monsters" de Zuid-Afrikaanse variant is gevonden.

    Het is voor het eerst dat in Nederland een uitbraak met deze variant wordt vastgesteld, zegt de lokale GGD. Er is "uitgebreid en gericht" bron- en contactonderzoek gestart om de verspreiding in kaart te brengen.
    https://nos.nl/liveblog/2366028-rott...alifornie.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  29. #9646
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 19:43
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ondanks alle positieve verhalen van Pietpotent en WE stelt het RIVM iets anders vast :

    https://nos.nl/liveblog/2366028-rott...alifornie.html
    Het rivm is altijd pessimistisch.
    Als er goed nieuws te melden is, slagen zij er toch altijd weer in er een negatieve draai aan te geven. Dit keer is het weer de Zuid-Afrikaanse variant.

    Feit is wel dat ook vandaag, net als de afgelopen 2-3 weken vrijwel alle cijfers zijn gedaald: aantal doden, ziekenhuisopnames, IC bezetting.

    De rest is doem speculatie over de nieuwe varianten. Geen nieuwe feiten dus.

  30. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (27 januari 2021)

  31. #9647
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 19:43
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Jammer dat Willem van de Moosdijk (alias Tijl Uilenspiegel) niet meer leeft. Dan kon ie zich in dit corona tijdperk nu uitleven met zn kruidenhandeltje

    Zeker nu de vaccins van Astrazeneca vertraging hebben


  32. #9648
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Wereldwijd zijn inmiddels meer dan 100 miljoen coronabesmettingen vastgesteld, volgens de telling van de Johns Hopkins University in Baltimore. Er zijn naar schatting 1,4 miljard coronatests gedaan.

    Meer dan zeventig miljoen mensen die als besmet zijn geregistreerd hadden nooit ziekteverschijnselen of zijn genezen. Ruim twee miljoen coronapatiënten zijn overleden. Waarschijnlijk hebben veel meer mensen het virus gehad, maar niet iedereen is getest.


    In Groot-Brittannië en Noord-Ierland samen zijn inmiddels meer dan 100.000 coronadoden geteld. Het afgelopen etmaal kwamen er 1631 bij, waarmee voor het eerst in Europa de trieste mijlpaal werd overschreden, blijkt uit cijfers van de autoriteiten.

    Het Verenigd Koninkrijk geldt als verreweg het zwaarst door corona getroffen Europese land. Aan de andere kant worden steeds meer inwoners gevaccineerd tegen de gevreesde longziekte. Inmiddels ontvingen ruim 6,853 miljoen personen een eerste prik, waarmee het land koploper in Europa is.

    Premier Boris Johnson zei in een persconferentie dat het 'verdriet onmogelijk vast te stellen is. ,,Zoveel mensen hebben geen afscheid kunnen nemen van geliefden die ze zijn verloren door het virus.'' Hij betuigde zijn medeleven aan iedere Brit die iemand aan het coronavirus heeft verloren. ,,Als we door deze crisis zijn dan zullen we iedereen herdenken. Maar tot die tijd zullen we het samen moeten doen en kunnen we de overledenen alleen eren door ons aan de regels te houden.''
    https://www.ad.nl/binnenland/live-we...ngen~ae8696e8/


    maar in Engeland schijnt er een omslag plaats te vinden
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  33. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (26 januari 2021)

  34. #9649
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppos58 Bekijk bericht
    Dat er vaccins in de vriezer zitten is een goede zaak.
    Als u nu alles opgebruikt, en er zit teveel vertraging op de 2de levering dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
    de 2de prik moet tijdig worden gegeven, een risico dat ze in Denemarken nemen, maar hun zuur kan opbreken.
    Tijd tussen eerste en tweede prik is nu 5 weken (aldus een 90+ vaccinatie gerechtigde). Dat is dus toch 2 weken later dan oorspronkelijk geadviseerd als ik het goed heb. En dat om het aantal eerste prikken te kunnen verhogen.

    Het telefonisch maken van de afspraak duurde iets meer dan 10 minuten (excl een korte wachttijd). Dat wordt nog wat tegen de tijd dat de lagere leeftijdsgroepen aan de beurt zijn om zich op centrale prikplaatsen te melden. Ben benieuwd of de telefonische wachtrij dat straks aankan.
    En Garde

  35. #9650
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    Gisteren @ 17:43
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    https://www.ad.nl/binnenland/live-we...ngen~ae8696e8/


    maar in Engeland schijnt er een omslag plaats te vinden
    Tsjechië zit alweer (of nog steeds) op meer dan 1300 op 100.000 over 14 dagen gemiddeld. Dat was in november ook al zo daar. Gek genoeg vind men alhier geen redenen om Tsjechië als voorbeeld te stellen en extra angst mee te zaaien.....
    Brazilië (W5’s parade paardje) zit op iets van 366 op 100.000 over 14 dagen gemiddeld. NL op 555 op 100.000 over 14 dagen gemiddeld.
    Israël, waarvan gezegd word dat ze het verst gevorderd zijn met vaccineren doet momenteel 1265 op 100.000 over 14 dagen.
    Interpreteert ze vrijelijk zou ik zeggen. Maar bijna 50% minder (Brazil) besmettingen ten opzichte van NL in een land waar de regering niets lijkt te doen of 100% meer besmettingen (Israël) in een land waar één (of waren het er meer?) keiharde lockdown van kracht was en men verregaand ingeënt is doet mijn wenkbrauwen toch wel fronsen.
    Ik persoonlijk haal hier twee uitersten uit. Je doet niets, met veel doden tot gevolg maar wel eerder groepsimmuniteit, die ook (groten)deels zal helpen tegen mutaties. Of, je hokt je bevolking op, laat groepsimmuniteit verslonzen en word bij elke versoepelingen geconfronteerd met weer razendsnel oplopende besmettinscijfers, die vervolgens politiek gezien weer nog strengere maatregelen rechtvaardigen en welke op hun beurt een vicieuze cirkel veroorzaken.
    Verlichting van maatregelen? Clubs open? Niet bij een politiek klimaat dat alleen maar cijfers interpreteert zoals het hen electoraal het beste uitkomt. Ik gok op minstens een maand avondklok er bij. Vertier waar mensen dicht bij elkaar komen zal tot minstens mei moeten wachten of anders verregaand gereguleerd. Het demissionaire kabinet heeft de signalen dat de bevolking zich volgens de media wil laten knevelen opgepikt. Liefst met vergaande vrijheidsberoving euhh beperkingen.

    Oh, cijfertjes bron is het ECDC
    Laatst gewijzigd door WA; 26 januari 2021 om 21:55

  36. Onderstaande 3 leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (27 januari 2021),pietpotent44 (27 januari 2021),Wentelt Eefje (27 januari 2021)

 

 
Pagina 386 van 758 EersteEerste ... 286336376382383384385386387388389390396436486 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Living Room 468*60   FKK Artemis 468*60