Pagina 409 van 758 EersteEerste ... 309359399405406407408409410411412413419459509 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.201 t/m 10.225 van 18945
  1. #10201
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    Gisteren @ 11:43
    Berichten
    1.432
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.918 in 750 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Ik ben de laatste keer geknipt terwijl ik mijn mondmasker op had. De kapper knipte vernuftig om het kapje en de elastieken achter mijn oren heen.
    Tijdens mijn laatste bezoek aan de pedicure zat ik achter plexiglas met alleen mijn benen er onder plus een mondmasker aan. En rond mijn eksterogen en mijn eelthielen zitten helemaal geen elastieken, maar toch mag het niet. Waarschijnlijk omdat er te veel wijven in de politiek zitten. Eerst hun haar, dan hun schoenen en dan pas hun voeten. En Herr Fick hobbelt maar verder met zijn pijnlijke poten op zijn steunzolen.

  2. #10202
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 04:40
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.144
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    Ik doe mijn voeten zelf.
    Ik moet er wel bij vertellen dat ik heel lenig ben......

    Groet, schoolmeester.

  3. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (23 februari 2021)

  4. #10203
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    Ik ken de situatie in NDL niet, maar in België zijn toch maar een relatief beperkt aantal ondernemers getroffen.
    Ik begrijp niet dat je tot deze uitspraak kunt komen. Ja 60-70% van de economie hobbelt gewoon verder maar ongeveer 30% is kaltgestellt en ondervind veel economische schade door de maatregelen.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  5. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (23 februari 2021),pietpotent44 (23 februari 2021)

  6. #10204
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Gedoe bij Herstel-NL: topeconoom Rabobank trekt zich terug, initiatiefnemers spreken van ‘politieke druk’

    Vooraanstaande leden van Herstel-NL, een initiatief om met een alternatieve corona-aanpak de lockdown te beëindigen, zijn er gisteravond ineens uit gestapt. Het gaat om Rabobank Amsterdam-voorzitter Barbara Baarsma, econoom Bas Jacobs en voormalig CPB-directeur Coen Teulings. Een reden voor hun vertrek geven ze niet. Volgens Herstel-Nl zijn de initiatiefnemers de afgelopen 24 uur door politiek Den Haag onder grote druk gezet om hun campagne te staken.
    .....
    https://www.ad.nl/economie/gedoe-bij...druk~aef5b2a9/

    Herstel NL wordt Afstel NL
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  7. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (23 februari 2021)

  8. #10205
    Geregistreerd
    22 december 2019
    Last Online
    Gisteren @ 11:43
    Berichten
    1.432
    Discussies
    14
    Thanks
    1.905
    Thanked
    1.918 in 750 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet dat je tot deze uitspraak kunt komen. Ja 60-70% van de economie hobbelt gewoon verder maar ongeveer 30% is kaltgestellt en ondervind veel economische schade door de maatregelen.
    Omdat mijn ogen niet op mijn gat staan zoals men dat bij ons zegt en dus door even te kijken naar het rollend materiaal en naar de "train de vie" van een aantal klagers.

    Het hangt er van af hoeveel % horeca, toerisme en contactberoepen innemen. Volgens het inkomen dat ze officieel op hun belastingaangifte zetten moet dat zoiets van een 0,5% zijn. Trouwens, 30% is een relatief klein getal t.o.v. 60 of 70%. En je vindt net zo veel economische voorspellingen die andere cijfers weergeven.

    De overheidsschuld is wel enorm gestegen door de hulp aan ondernemers, inclusief de pogingen tot fraude die er (geweest)zijn.

    Het is wellicht het moment om het roer om te gooien na corona. Alles officieel, hogere prijzen natuurlijk, elke werknemer volledig ingeschreven. Een officiële kassa met registratie voor alle beroepen. Bij de kapper -om bij dat voorbeeld te blijven- krijg je nooit een bonnetje als je het niet vraagt. Als dat allemaal OK is dan mogen ze bij mij nog eens aankloppen voor medeleven.

    Maar ik twijfel er geen seconde aan dat het in NDL beter in orde is. (no joke)

  9. #10206
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.060
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.445 in 1.796 posts

    Standaard Corona Virus, Covid-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Net op het RTL journaal: geruchten dat alle contact beroepen weer open gaan...
    Net in het nieuws een bron zegt alle contactberoepen mogen weer open behalve prostitutie. Ik had niet anders verwacht. Arme prostituees. Ze mogen niet open en ze krijgen niks geen compensatie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. Onderstaande 2 leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (23 februari 2021),WANDELAAR5 (23 februari 2021)

  11. #10207
    Geregistreerd
    13 november 2019
    Last Online
    19 december 2023 @ 14:13
    Berichten
    234
    Discussies
    0
    Thanks
    1.125
    Thanked
    353 in 140 posts

    Standaard

    Wat hier boven staat zal ongetwijfeld kloppen. Ik schiet dus met geen enkele versoepeling iets. Alleen mensen met schoolgaande kinderen en jeugd tot 28 jaar hebben hier enig voordeel van. Natuurlijk ook de mensen die naar de kapper willen dat is natuurlijk ook een enorme levensbehoefte. Van Duitsland verwacht ik ook niet dat de SC clubs op korte termijn opengaan, die hebben dat trouwens de vorige keer via de rechter wel af kunnen dwingen om gelijk gesteld te worden met de contactberoepen.

  12. Onderstaande leden hebben Nostredamus bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (23 februari 2021)

  13. #10208
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kempie Bekijk bericht
    Net in het nieuws een bron zegt alle contactberoepen mogen weer open behalve prostitutie. Ik had niet anders verwacht. Arme prostituees. Ze mogen niet open en ze krijgen niks geen compensatie.
    Tja.. en de wishfull thinking cijfers van Pietpotent zien er ook alleen maar slechter uit ipv beter, dus ondanks dat ik zijn optimistische instelling deel, gaat het nog niet echt beter.
    Maar ja cijfers en statistieken.. men kan er altijd uithalen wat voor de persoon in kwestie het beste uitkomt.

    Voorlopig dus nog steeds gezellig naar de dames thuis of in een knusse hotelkamer rotzooien.
    En Garde

  14. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Zeus1 (23 februari 2021)

  15. #10209
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    Gisteren @ 17:43
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    Als we iemand afkunnen maken dan zullen we ook iemand afmaken, toch.....

    De enige reden waarom scholen weer open gaan is om electoraal gewin. Anders begrijp ik niet hoe de premier anders de drie daaraan voorafgaande maanden kan zeggen dat het er niet goed uitziet. Tot het moment dat de basisschool weer open nog was er toch echt wel een langzame doch gestaag dalende lijn te zien. De politiek, kotst ons uit. Ze houden ons in een gezondheidscrisis en de zogenaamde versoepelingen zorgen alleen maar langere tijd voor meer ellende. Of kan er iemand met een voorbeeld op de proppen komen waar het westerse systeem wel werkt? Dat herstel.nl onder politieke druk gezet zouden zijn laat mijn wenkbrauwen ernstig fronsen. De regering neemt of volledige controle over ieders individuele bewegingen als het ze Ernst is, of laat het helemaal los. Er tussen in gaan zitten werkt niet en levert alleen maar nog meer loze politieke beloften op.

    Verder meld NRC het volgende in hun corona blog van vandaag

    Tot en met zondag zijn in Nederland in totaal 65 mensen overleden binnen 26 dagen nadat ze werden ingeënt tegen het coronavirus. Dat meldt Bijwerkingencentrum Lareb dinsdag, dat benadrukt dat het overlijden waarschijnlijk niet is veroorzaakt door de vaccinatie. Het gaat om ouderen die een kwetsbare gezondheid hebben, op hoge leeftijd zijn of een combinatie van beide.

    Het aantal sterfgevallen is in een week tijd met dertig opgelopen. 55 overledenen waren 80 jaar of ouder, de andere 10 waren tussen de 65 en 79 jaar. Het centrum benadrukt dat in Nederland wekelijks gemiddeld 775 mensen in verpleeghuizen en tweeduizend van alle 80-plussers overlijden door allerlei oorzaken. „Hier zullen ook mensen bij zijn die pasgeleden zijn gevaccineerd.”

    Een aantal van de ouderen kreeg in de dagen na de prik bekende bijwerkingen zoals koorts, misselijkheid, spierpijn en vermoeidheid. Deze klachten zijn niet de oorzaak van hun overlijden, maar kunnen volgens Lareb wel hebben bijgedragen aan verslechtering van hun al fragiele gezondheidstoestand. Het centrum kreeg tot nu toe 5.068 meldingen binnen van mensen die last kregen van een of meerdere bijwerkingen na te zijn gevaccineerd. Zij komen uit een groep van ongeveer 900.000 gevaccineerden, meldt Lareb.
    Ik haal uit bovenstaande dat je bij de wekelijkse sterfte cijfers er eigenlijk standaard 775 van af moet halen want die gingen gemiddeld gezien toch wel dood......

  16. Onderstaande 2 leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (23 februari 2021),Nostredamus (23 februari 2021)

  17. #10210
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 08:37
    Berichten
    5.062
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.583 in 2.509 posts

    Standaard

    En waarschijnlijk zouden de clubs/privehuizen gewoon gesloten blijven, net zoals de andere doorstroomlocaties.

  18. Onderstaande 2 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (23 februari 2021),The Pussyhunter (28 februari 2021)

  19. #10211
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 04:40
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.144
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    Contactberoepen volgende week weer toegestaan, prostituee,s echter niet......

    Groet, schoolmeester.

  20. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (23 februari 2021)

  21. #10212
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:17
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Tja.. en de wishfull thinking cijfers van Pietpotent zien er ook alleen maar slechter uit ipv beter, dus ondanks dat ik zijn optimistische instelling deel, gaat het nog niet echt beter.
    Dat zijn werkelijke cijfers van nice en lcps, geen wishfull thinking cijfers.
    Welke cijfers gaan volgens jou niet goed dan ? En van wanneer ? Van de afgelopen 2 dagen ?

  22. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (23 februari 2021),Nostredamus (23 februari 2021)

  23. #10213
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.455 in 6.142 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Herstel NL wordt Afstel NL
    Dit is de zoveelste club zeer hoog opgeleide mensen zoals Baarsma en Teulings die vinden dat ze met hun adviezen Nederland uit de coronacrisis kunnen halen. Baarsma is hoogleraar economie en bekleedt diverse bestuursfuncties. Teulings is ook econoom en zelfs universiteitshoogleraar. Geen domme mensen dus. Maar waarom denken deze mensen telkens dat ze de oplossing in pacht hebben? Omdat ze buitengewoon begaafd zijn en topfuncties bekleden. Het demasqué (ik ben blij dat ik dat woord weer eens uit de mottenballen kan halen) van beiden was te zien bij een aflevering van Op1. Een soort van praatprogramma waar allerlei deskundigen en ander hoogbegaafde mensen mogen aansluiten om hun mening en adviezen te geven over materie waar ze echt de ballen verstand van hebben.

    Teulings: "Wat me het meest aan het hart gaat zijn de sluiting van de scholen en dat de universiteiten al een jaar dicht zijn." "Hmmm", dacht ik. "Vreemd dat al die doden, zieken en failliete ondernemers hem niet aan het hart gaan." Maar ja, we hebben hier te maken met een universiteitshoogleraar die werkzaam is op een universiteit. En die zijn momenteel dicht. Hij vervolgt met: "De scholen kunnen per 1 maart weer allemaal open want we weten dat de doden vallen bijna allemaal in de leeftijdscategorie 65+ en jongeren spelen daar een ondergeschikte rol in". Ik zag op de achtergrond Marcel Levi (directeur van een aantal Londense ziekenhuizen) al heftig nee schudden en zijn wenkbrauwen fronsen. Ik had hetzelfde. Jongeren spelen een ondergeschikte rol? Uhhh, jongeren hebben wellicht minder last van een besmetting maar kunnen wel anderen (ouderen) besmetten. Teuings praatte alleen over jongeren die het erg hebben en gebruikte daarvoor grote woorden. En oudjes? Die moeten beschermd worden liefst door ze op te hokken. Levi: Maar Coen Teulings kan echt gewoon veel beter rekenen dan ik maar 10% van de coronadoden is jonger dan 65 jaar. Een aanzienlijk deel van die mensen onder de 65 ligt op de IC aan de beademing en hebben daarna ernstige gezondheidsproblemen.

    Levi deelde verder een linkse directe uit: "Een beschaafde samenleving kenmerkt zich door solidariteit tussen zieken en gezonden, tussen ouderen en jongeren, tussen zwakkeren en sterken,. En als we daar nu een splitsing in gaan aanbrengen, dan gaat die solidariteit verloren. Het experiment van de heer Teulings is al gedaan van de zomer. Toen was alles open. Jongeren mochten lekker naar Griekenland en Spanje op vakantie, mochten feestvieren kwamen terug. Je zag eerst in de universiteits steden alle plaatsjes rood worden. En later sloeg dat over op de ouderen. Dus ik denk dat dit niet een heel erg goed idee is. Ik herken de schade die wordt aangericht bij jongeren. Maar ik denk dat we niet voorbij moeten gaan aan de schade die op dit moment wordt aangericht bij ouderen. En we gaan hier alleen maar doorheen komen als we het samen doen als een groep als een gemeenschap".
    Kijken? https://www.npostart.nl/marcel-levi-...MS_BV_16440361

    De hele lichaamstaal van Teulings straalde uit dat hij op een dood spoor zat en beet zich vervolgens vast in zijn bekende rol van rekenmeester en cijferfetisjist die hij vervulde bij het CPB. In een ander programma (weet niet meer welk) zat als een kip zonder kop te kakelen. Ik begrijp goed dat zij herstel.nl verlaten want ze voelden doodeenvoudig nattigheid namelijk dat ze de plank de laatste week behoorlijk mis sloegen. Een typisch geval van schoenmaker blijf bij je leest.

  24. Onderstaande 3 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Husky (23 februari 2021),Nostredamus (23 februari 2021),WANDELAAR5 (23 februari 2021)

  25. #10214
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.060
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.445 in 1.796 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Tja.. en de wishfull thinking cijfers van Pietpotent zien er ook alleen maar slechter uit ipv beter, dus ondanks dat ik zijn optimistische instelling deel, gaat het nog niet echt beter.
    Maar ja cijfers en statistieken.. men kan er altijd uithalen wat voor de persoon in kwestie het beste uitkomt.

    Voorlopig dus nog steeds gezellig naar de dames thuis of in een knusse hotelkamer rotzooien.
    Exact ze leggen het weer uit zoals ze willen. Stijging van 18 procent maar in de vorige week cijfers zaten die dagen waarin minder getest werd door de sneeuw en vorst misschien hebben afgelopen weekend zich ook nog wel meer mensen laten testen omdat ze ergens heen wilde omdat het vakantie is deze week in noord en midden nederland. Zegt dus niet of het percentage positief geteste mensen is toegenomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  26. Onderstaande leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (23 februari 2021)

  27. #10215
    Geregistreerd
    21 januari 2016
    Last Online
    25 maart 2024 @ 01:07
    Berichten
    292
    Discussies
    20
    Thanks
    16
    Thanked
    159 in 99 posts

    Standaard

    Prostitutie mag pas over 2 maanden denk ik. Nog even duimen met je jongeman.

  28. Onderstaande leden hebben MrSchwanz bedankt voor deze bijdrage:

    Haradamannetje (23 februari 2021)

  29. #10216
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Dit zijn de nieuwe coronamaatregelen (en de regels die blijven gelden)

    De avondklok wordt verlengd, middelbare- en mbo-scholen gaan weer deels open en volgende week mogen bijna alle contactberoepen weer aan de slag. Dat maakten demissionair premier Rutte en demissionair minister van Volksgezondheid De Jonge bekend op hun coronapersconferentie.

    "We komen nu in een fase terecht waarin we bereid zijn wat meer risico te nemen", zei Rutte. De verruimingen zijn volgens de premier alleen mogelijk als iedereen zich aan de basismaatregelen houdt, zoals handen wassen, zo veel mogelijk thuiswerken en mondkapjes dragen waar nodig.
    ....https://nos.nl/artikel/2370001-dit-z...en-gelden.html

    https://www.rijksoverheid.nl/actueel...ns-de-lockdown
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  30. #10217
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Dat zijn werkelijke cijfers van nice en lcps, geen wishfull thinking cijfers.
    Welke cijfers gaan volgens jou niet goed dan ? En van wanneer ? Van de afgelopen 2 dagen ?
    alle testcijfers van de afgelopen 10 tot 2 dagen tot vandaag hecht ik ook niet zoveel waarde aan, ook al zijn die nog niet aan het dalen. Die zijn op zoveel manieren te interpreteren en te relativeren (in de zin van in relatie brengen tot) dat iedereen daar zijn eigen interpretatie aan kan geven afhankelijk vanuit welke positie je kijkt.
    Wat zeker niet goed gaat zijn IC toenames en toename van sterfgevallen, die zijn niet anders te interpreteren dan als de feiten.

    Maar zoals gezegd deel ik jou optimistische instelling ook al is daar nog geen directe aanleiding toe.
    En Garde

  31. #10218
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:17
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    alle testcijfers van de afgelopen 10 tot 2 dagen tot vandaag hecht ik ook niet zoveel waarde aan, ook al zijn die nog niet aan het dalen. Die zijn op zoveel manieren te interpreteren en te relativeren (in de zin van in relatie brengen tot) dat iedereen daar zijn eigen interpretatie aan kan geven afhankelijk vanuit welke positie je kijkt.
    Wat zeker niet goed gaat zijn IC toenames en toename van sterfgevallen, die zijn niet anders te interpreteren dan als de feiten.

    Maar zoals gezegd deel ik jou optimistische instelling ook al is daar nog geen directe aanleiding toe.
    Infectiecijfers zou kunnen.
    IC cijfers zijn al paar weken redelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
    Je kan het beter per week bekijken dan per dag i.vm. gebruikelijke fluctuaties.

    De ontwikkeling in die sterftegrafiek ziet er toch niet zo slecht uit ?

    image_crop.jpg

  32. #10219
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    En waarschijnlijk zouden de clubs/privehuizen gewoon gesloten blijven, net zoals de andere doorstroomlocaties.
    Daar zeg je zoiets over doorstroomlocaties, zelfs opnames in verpleeghuizen en de hospices voor de laatste levensfase worden tot een minimum beperkt.. triest
    En Garde

  33. #10220
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Infectiecijfers zou kunnen.
    I C cijfers zijn al paar weken tedelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
    Vandaar wishful thinking als je het niet wilt zien. Wordt toch regelmatig gepubliceerd.
    Maar veel belangrijker dan het aantal is de inhoud van de stijgende opnames, IC-liggers en sterfgevallen: daar worden maar mondjesmaat gegevens over naar buiten gebracht. Terwijl de kans zeer groot is dat deze sterfgevallen nog steeds uit de alleroudsten, reeds terminale patiënten en mensen met een zeer zwakke gezondheid bestaan.

    De buitenproportionele situatie na de aangekondigde versoepelingen staat naar mijn idee nog steeds niet in verhouding tot het beoogde resultaat. Zelfs als alleen gezondheid het criterium zou zijn. Zoals al eerder hier en op serieuze media geschreven is, gaan er meer mensen dood door niet-tijdige diagnoses en uitgestelde behandelingen dan de oversterfte door Covid bedraagt.
    Het regeringsbeleid is daarin onverminderd kortzichtig, ongeacht stijgende of dalende cijfers. Zeker nu de alleroudsten en zwakkere ouderen hun eerste en steeds meer zelfs al hun tweede vaccinatie hebben gekregen.
    En Garde

  34. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    jansenroy (23 februari 2021),Nostredamus (24 februari 2021)

  35. #10221
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 07:17
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Vandaar wishful thinking als je het niet wilt zien. Wordt toch regelmatig gepubliceerd.
    Maar veel belangrijker dan het aantal is de inhoud van de stijgende opnames, IC-liggers en sterfgevallen

    De buitenproportionele situatie
    Zoals al eerder hier en op serieuze media geschreven is, gaan er meer mensen dood door niet-tijdige diagnoses en uitgestelde behandelingen dan de oversterfte door Covid bedraagt.
    Het regeringsbeleid is daarin onverminderd kortzichtig.
    Ik zie inderdaad geen stijging in de sterftegevallen nee. Twee dagen lichte stijging, gevolgd door 5 dagen daling. Die grafiek is bijgewerkt tm vandaag. Dus ik zie niet wat daar zo wishfull thinking aan is.

    Als het goed is moet de komende weken / maanden de vaccinatie inderdaad zijn vruchten gaan afwerpen. Maar ik heb het meest vertrouwen in het positief effect van de lente en zomer.

    Uitgestelde reguliere zorg is inderdaad zeker zo erg.

    Ik was desondanks toch gematigd blij vandaag met de persconferentie. Heropening van contactberoepen en versoepeling op scholen was zon beetje het maximum wat je vandaag kon verwachten.
    Het zou te mooi om waar geweest zijn als per 2 maart de clubs alweer open gingen. Al hoop ik nog steeds dat in elk geval sekswerkers in privehuizen ergens in (2e helft) maart wel weer mogen beginnen.
    Eindelijk durft het kabinet wat eerste versoepelingen aan.

  36. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (24 februari 2021)

  37. #10222
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    Gisteren @ 17:43
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht

    Levi deelde verder een linkse directe uit: [I]"Een beschaafde samenleving kenmerkt zich door solidariteit tussen zieken en gezonden, tussen ouderen en jongeren, tussen zwakkeren en sterken,. En als we daar nu een splitsing in gaan aanbrengen, dan gaat die solidariteit verloren.
    En dat is nu precies wat de regering aan het doen is. Onder de noemer sociaal zijn en goede bedoelingen word solidariteit tussen de mensen niet een beetje afgebroken maar er keihard tussenuit gebeukt. Een normale discussie over het corona beleid dat niet door de regering bedacht is, is vrijwel onmogelijk geworden. Emotie gaat boven ratio, anders denken verboden en je bent paria als je ook maar de lichtste twijfel hebt.

    Ondertussen krijgen we sigaren uit eigen doos met de "versoepelingen". Het staat haaks op wat er de afgelopen drie maanden via de propaganda machine over ons is uitgestort. Pubers mogen weer naar school, maar de school mag het verder helemaal zelf uitzoeken hoe....... En dat noemen ze dan "besturen".
    Rutte en zijn discipelen krijgen over 14 dagen het deksel op de neus terug. En wie is er dan de lul........ Of het werkt wonderbaarlijk wel, en dan staan ze nog steeds in hun hemd. Want waarvoor was al die paniek dan over een aanstaande derde golf dan nodig?

    Niemand snapt het nog. Met Rutte en co al negen maanden voorop.

  38. Onderstaande 3 leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (24 februari 2021),Nostredamus (24 februari 2021),pietpotent44 (24 februari 2021)

  39. #10223
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 08:37
    Berichten
    5.062
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.583 in 2.509 posts

    Standaard

    In de late herfst werd alles op slot gedaan bij 4000 tot 5000 nieuwe besmettingen per dag, nu bij hetzelfde aantal en een dreigende derde golf worden er versoepelingen doorgevoerd, de logica ontgaat mij enigszins. Het enige wat ik kan bedenken is de nadering van een bepaalde datum...

  40. Onderstaande 5 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (23 februari 2021),fr_loper (23 februari 2021),jansenroy (23 februari 2021),The Pussyhunter (28 februari 2021),WANDELAAR5 (23 februari 2021)

  41. #10224
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Vandaag @ 08:44
    Berichten
    3.060
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.445 in 1.796 posts

    Standaard Corona Virus, Covid-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Infectiecijfers zou kunnen.
    IC cijfers zijn al paar weken redelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
    Je kan het beter per week bekijken dan per dag i.vm. gebruikelijke fluctuaties.

    De ontwikkeling in die sterftegrafiek ziet er toch niet zo slecht uit ?

    image_crop.jpg
    Ik geef je een keer gelijk de ontwikkeling in de sterfte grafiek is prima en die zal zich sterk blijven verbeteren. Deze hangt namelijk sterk samen met de besmettingen in verpleeghuizen en gezien het niet lang duurt voor dat de hele groep in verpleeghuizen is gefacineerd (voor de 2e keer) neemt het aantal doden sterkt af.

    Dan is de enige reden om alles nog in lockdown te houden omdat de ziekenhuis capaciteit onder druk komt te staan maar het aantal doden is eigenlijk geen reden meer. Denk dat dit binnen een maand zover is.

    Nog een oud artikeltje gevonden. Toen was het al bijna 50% van de doden in verpleeghuizen dat zal in de 2e golf alleen maar hoger zijn omdat in de 2e lockdown er wel bezoek was toegestaan in verpleeghuizen. Het aantal verpleeghuizen in de 2e golf waar een besmetting voor kwam was ook hoger dan in de eerste golf. Bovendien sterven veel minder mensen die op de ic komen in de 2e golf omdat men beter weet hoe ze te behandelen en zijn er nu medicijnen die de sterfte verlagen.

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/arti...eghuis-ouderen

    Met een zo’n daling van het aantal doden zal de weerstand bij de bevolking steeds sterker worden en moeten ze wel steeds meer openen.

    Je ziet de druk toenemen, de burgemeesters bezwijken al en wouden terrassen ook openen. Denk dat over drie weken moeilijk wordt winkels en terrassen nog gesloten te houden. De clubs zal nog wel een brug te ver zijn. Lijkt me best mogelijk dat we ergens eind april weer naar de clubs kunnen met een mondkapje natuurlijk en 1 1/5 meter afstand.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  42. Onderstaande leden hebben kempie bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (24 februari 2021)

  43. #10225
    Geregistreerd
    19 november 2009
    Last Online
    23 februari 2024 @ 10:32
    Berichten
    589
    Discussies
    7
    Thanks
    1.139
    Thanked
    722 in 293 posts

    Standaard

    Nu wordt het wel heel bizar. Rutte zegt 'druk op zorg hoog', 'cijfers stijgen'. De jonge zegt 'nu al zien we effect vaccin in de zorg, en besmettingen nemen af'.

    Mensen.. het is bullshit. Van A tot Z. Ze spreken elkaar in één persco tegen.

  44. Onderstaande leden hebben frits the cat bedankt voor deze bijdrage:

    Nostredamus (24 februari 2021)

 

 
Pagina 409 van 758 EersteEerste ... 309359399405406407408409410411412413419459509 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Babylon 468*60   FKK Artemis 468*60