Pagina 658 van 758 EersteEerste ... 158558608648654655656657658659660661662668708 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.426 t/m 16.450 van 18939
  1. #16426
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Nogmaals geen enkel effect op terugdringen van besmettingen, enkel minder kans op ernstig verloop.
    Je zou zonder vaccinaties nog meer besmettingen hebben...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    deket (13 januari 2022),WANDELAAR5 (13 januari 2022)

  3. #16427
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.325 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Ik denk dat we beter kunnen wennen aan het feit dat de cijfers pieken in najaar en winter (net als bij andere luchtweginfecties elk jaar het geval is). Ondanks vaccinatie en maatregelen. En dat we beter kunnen zorgen dat de ziekenhuiscapaciteit tijdens die pieken voldoende opgeschaald kan worden. In plaats van verregaande maatregelen die meer kwaad dan goed doen voor de maatschappij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Het meest waarschijnlijke scenario is dus dat het virus zich uiteindelijk muteert tot een onschuldig verkoudheid virus, danwel dat het opgaat/vermengt in een aantal andere (verkoudheid)virussen. En dan langzaam naar de achtergrond verdwijnt. En weinig impact meer heeft. Het is alleen moeilijk voorspelbaar in welk tijdsbestek dit zal gebeuren (mutaties blijven onvoorspelbaar). Dat kan alles zijn tussen 2 en 20 jaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    PP44 krijgt dan toch nog zijn gelijk. Hulde!
    Gelijk in welke stelling precies?
    1. dat de ziekenhuis en sterfte cijfers pieken omdat het winter is en ondanks vaccinatie en maatregelen
    of?
    2. dat de ziekenhuis en sterfte cijfers niet pieken omdat het virus zich muteert tot een onschuldige verkoudheid ("kan alles zijn tussen 2 en 20 jaar")

    Wat er ook gebeurt, hij heeft altijd gelijk en ongelijk (in de volgende 20 jaar)

  4. Onderstaande 3 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    deket (13 januari 2022),Meme Moo (13 januari 2022),WANDELAAR5 (13 januari 2022)

  5. #16428
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:34
    Berichten
    4.443
    Discussies
    43
    Thanks
    4.669
    Thanked
    6.195 in 2.426 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Gelijk in welke stelling precies?
    1. dat de ziekenhuis en sterfte cijfers pieken omdat het winter is en ondanks vaccinatie en maatregelen
    of?
    2. dat de ziekenhuis en sterfte cijfers niet pieken omdat het virus zich muteert tot een onschuldige verkoudheid ("kan alles zijn tussen 2 en 20 jaar")

    Wat er ook gebeurt, hij heeft altijd gelijk en ongelijk (in de volgende 20 jaar)
    Er wordt altijd de draak mee gestoken, maar toch is het tot nu toe inderdaad steeds vrij goed uitgekomen. Al zeg ik het zelf:

    Enkele uitgekomen voorspellingen:
    - Omikron is nog geen verkoudheid, maar wel een belangrijke stap in die richting. Over een aantal jaren zal het daadwerkelijk een verkoudheid zijn.
    - De wet van afnemende virulentie is ook uitgekomen nu met Omikron. En ook het verloop van minder virulent, maar meer besmettelijk zien we nu, wat te verwachten was.
    Je ziet wereldwijd gedurende de pandemie de sterfte bij elke golf verder afnemen.
    - Alle voorgaande pandemieen van de afgelopen 100 jaar eindigden binnen 2 jaar, en 2 tot 5 golven, die steeds minder worden, totdat het endemisch werd. En hoewel dat griepgolven waren, zie je toch veel overeenkomsten met nu.
    Over 1-2 maanden is deze pandemie 2 jaar oud, en hebben we 3-4 golven gehad. Ik denk daarom nog steeds dat we mogelijk in april 2022 uit de pandemie zijn (virus technisch in elk geval)
    - De voorspelde begin- en einddatums van pieken en dalen en seizoensinvloeden bleken meestal te kloppen
    - Toegenomen immuniteit / groepsimmuniteit moet zorgen dat we in de endemische fase komen en blijven. Ook dat effect zie je duidelijk, vooral bij landen met veel natuurlijke immuniteit, door weinig maatregelen en soms ook lage vaccinatiegraad (Zuid-Afrika, Zweden, Engeland, maar zelfs ook India)
    Dat natuurlijke immuniteit kwalitatief beter en langduriger is, is uitgekomen
    - Dat sommige mensen door vroegere verkoudheden beschermd zijn tegen Sars cov 2 door kruisimmuniteit is uitgekomen (recente studie)
    - dat virussen onderling concurreren, en de nieuwe (meer besmettelijke) variant uiteindelijk de oude variant helemaal laat verdwijnen is uitgekomen
    - Mijn vermoeden dat de vaccin effectiviteit een stuk lager zou uikomen in najaar en winter is helaas ook uitgekomen


    Natuurlijk zat ik er soms ook naast
    :
    - De Dansen met Janssen piek zag ik niet aankomen
    - Ik had (ondanks mijn sceptische houding naar de vaccins) verwacht dat de impact van de vaccins hoger zou zijn afgelopen najaar

    Er zijn (tenminste) 2 beren die blijkbaar als hobby hebben om alles wat ik schrijf onderuit te halen en belachelijk te maken.
    En hoewel ik altijd geleerd heb dat je iedereen zijn hobby moet gunnen, bleken mijn posts dus toch niet zo onzinnig als deze 2 'heren' steeds willen doen geloven. Veel van bovenstaande voorspellingen zijn zelfs al meer dan een jaar of anderhalf jaar oud
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 14 januari 2022 om 07:57

  6. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    pret (14 januari 2022),Toetebel (15 januari 2022)

  7. #16429
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Man claims his penis shrank 1.5 inches, ‘COVID d – – k is real’ say docs
    Talk about getting the short end of the stick.

    As if contracting COVID wasn’t bad enough, a dismayed man now claims that he’s lost a whopping 1.5 inches from the length of his penis as a lingering result of the vile virus.

    “My penis has shrunk,” lamented the griping guy in a letter to the “How To Do It” podcast this week.

    “I’m a heterosexual man in my 30s,” he said, anonymously — only referring to himself as “coming up short.”

    “In July of last year, I contracted COVID and was very sick. When I got out of the hospital, I had some erectile dysfunction issues,” he added.

    The purportedly once-well-endowed man went on to explain that prior to his diagnosis, he boasted an “above average”-sized tool.
    ...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  8. #16430
    Geregistreerd
    26 juli 2019
    Last Online
    3 mei 2022 @ 19:09
    Berichten
    1.511
    Discussies
    34
    Thanks
    333
    Thanked
    1.829 in 752 posts

    Standaard

    Omikron toch niet zo dominant als verhoopt. 85% is nu Omikron maar daar blijkt het nu op vast te lopen. Jammer want het was beter geweest dat delta volledig werd verdrongen. Feit blijft dat zonder vaccins we nu niet genoeg immuniteit zouden hebben om de ziekenhuisopnames en doden op een gecontroleerd niveau te houden. Dus het ene gaat niet zonder het andere. En het advies blijft een vaccinatiecertificaat dus uiteindelijk zal eenieder die wil deelnemen aan de maatschappij een vaccin nodig hebben. Onrechtstreekse verplichting dus.

    Nog een ander interessante vaststelling. Meeste besmettingen komen in eerste plaats uit werkomgeving zorgsector (normaal, zitten bij de bron), dan horeca en daarna onderwijs. De eerste sector kan je niets aan doen maar horeca zal beter dicht blijven (ten spijt wie zijn eigen potje niet kan koken door gebrek aan huissloof of te oud is) en onderwijs beter ook nog afstandsonderwijs. Nog een paar maanden uitzweten en dan wordt het beter. .

  9. Onderstaande leden hebben Player bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (14 januari 2022)

  10. #16431
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Vanaf morgen mogen niet-essentiële winkels ook bezocht worden zonder afspraak. Haagse bronnen melden dat het kabinet het daarover eens is geworden. De winkels mogen open blijven tot 17 uur. Er blijven nog wel beperkingen gelden over het maximum aantal bezoekers per vierkante meter.

    Deze versoepeling gaat verder dan gisteren naar buiten kwam. Toen lekte na het Catshuisberaad uit dat mensen alleen in een winkel terecht konden als ze een afspraak hebben.

    Het kabinet heeft er vandaag nog eens over gepraat. De details van de maatregelen worden vanavond bekendgemaakt op de persconferentie van premier Rutte en minister Kuipers.
    .... https://nos.nl/artikel/2413057-winke...-tot-17-00-uur


    Deze versoepelingen kunnen we verwachten
    - Alle onderwijs kan weer fysiek
    - Sporten mag weer: binnen en buiten, van sportschool tot competitiewedstrijden (zonder publiek)
    - Winkelen kan weer (zonder afspraak, met een maximum aantal klanten en uiterlijk open tot 17.00 uur)
    - Contactberoepen als kapper en nagelstylist kunnen open op afspraak (wel met beperkte openingstijden)
    - Quarantaineregels en mondkapadvies worden mogelijk aangepast
    - Horeca en cultuur moeten nog dicht blijven, nieuw weegmoment op 25 januari
    .... https://www.ad.nl/dossier-versoepeli...ngen~a9f922de/

    eens kijken wat er dan uiteindelijk echt uitrolt ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  11. #16432
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Player Bekijk bericht

    Nog een ander interessante vaststelling. Meeste besmettingen komen in eerste plaats uit werkomgeving zorgsector (normaal, zitten bij de bron), dan horeca en daarna onderwijs. De eerste sector kan je niets aan doen maar horeca zal beter dicht blijven (ten spijt wie zijn eigen potje niet kan koken door gebrek aan huissloof of te oud is) en onderwijs beter ook nog afstandsonderwijs. Nog een paar maanden uitzweten en dan wordt het beter. .
    Meeste besmettingen meen ik uit huissituatie maar die komen wel van buiten af. Over onderwijs zeg ik nks, ik heb daar geen kinden geloof ik ena ls ik om mij heen kijk is dat het onderwerp waar de meningen wel erg over uiteen lopen, je nt zegejnw at je wilt, maar wat dat betreft heb ik medelijden met de bestuurderen aangezien ze dat niet goed KUNNEN doen, net zoveel "open"roepers als "dicht"roepers. En venitilatie, waarom moet Den Haag dat regelen als de cijfers uitwijzen dat pakweg driekwart het wel op orde heeft? Dan lijkt het me eerst een fout van ongeveer 1/4 van de scholen zelf.


    Dan iets waar ik wel verstand van heb omdat het mijn vak is, Horeca. In theorie kan de sector dat allemaal heel goed regelen, café's misschien daargelaten. Maar vrijwel geen andere sector is zo afhankelijk van het gedrag van anderen. Los daarvan is het ook de sector met de meeste "stoute" ondernemers, lui die ten koste van anderen wel de regels laten vieren en het gedrag wat we allemaal, ja iedereen, graag in de Horeca vertoont is bijna 100% kans op overdracht.

    Maar goed. Ik heb me in het begin met BCO bezig gehouden en daarom ben ik mogelijk wat bewuster bezig met regels. Kortom, wij hadden het allemaal best netjes voor elkaar. En toch kan ik met de hand op mijn hart verklaren dat het vrijwel nooit goed ging. En dat lag niet aan mij, niet aan mijn hartelijke personeel maar vooral aan de gasten die zichzelf op een voetstuk plaatsen.

    "Ja maar je kent me toch wel, ik ben echt gevaccineerd"
    "Zeg je bent toch niet al te streng he"
    "Niet zo moeilijk doen, bij bedrijf XXX mag ik wel alles doen". Wat natuurlijk niet zo is, meestal, het is gewoon tegen elkaar uitspelen (ik ben ook wel eens gebeld "zeg GMA, ik hoor dat mensen bij jou veel meer kunnen doen dan volgens de reges kan")
    En gedrag, ja, anderhalve meter, ik kan alle tafels en stoelen netjes zetten zoals het hoort, ze kruipen bij elkaar. En wie is dan de lul bij een controle?
    "Ach joh, zet die boete maar op de rekening.."
    "Doe niet zo moeilijk, ze waarschuwen toch eerst een keer". Zegt iedereen. Er is maar 1 eerste keer"
    gezelschap van 10 personen komt voor diner, je zet alles netjes volgens de regels weg maar wat doen ze bij binnenkomst, op een kluitje lachen zoenen knuffelen .
    Vervolgens lees je op de social media "Nou zo gek, allemaal gevaccineerd en getest en toch hebben we daar in de zaak corona opgelopen".
    Alsof het aan ons zou liggen.
    Nee muts, je hebt lopen kuffelen en zoenen met mensen die zeggen dat ze getest zijn .

    Kortom de Horeca kan wel zeggen dat ze het kunnen regelen, wie zegt dat het daarom ook goed zal gaan in de Horeca is nog nooit in een aardig café geweest. Of is eigenaar van een goed lopende kroeg.
    En het ligt vooral aan de gasten, meestal niet aan de exploitant.

    Uiteindelijk komen we wel op het scenario van PP44 uit. Maar 17.000.000 - 2 virologen in Nederland zijn van mening dat dat met omicron al het geval is en kennelijk zijn PP44 en ik de enigen die daar nog niet van overtuigd zijn
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  12. Onderstaande 2 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (14 januari 2022),WANDELAAR5 (14 januari 2022)

  13. #16433
    Geregistreerd
    11 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 21:08
    Locatie
    lustoord
    Berichten
    4.269
    Discussies
    33
    Thanks
    5.257
    Thanked
    5.736 in 2.235 posts

    Standaard

    Sekswerkers mogen weer vanaf morgen, dus gaan met die banaan !

  14. #16434
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Dit zijn de nieuwe maatregelen op een rij

    - winkelen in niet-essentiële winkels is weer toegestaan op voorwaarde van een beperkt aantal klanten tegelijk, hygiëneregels, het dragen van een mondkapje en een sluitingstijd van 17 uur

    - kappers en andere niet-medische contactberoepen zoals nagelstylisten en sekswerkers mogen hun deuren ook weer openen onder voorwaarden

    - het middelbaar & hoger beroepsonderwijs alsook universiteiten mogen weer fysiek onderwijs geven in plaats van louter online. Daarmee is het hele onderwijs weer open. Voor het mbo geldt wel een maximum van 75 mensen per ruimte en twee keer per week zelftesten. Het basisonderwijs alsook de middelbare scholen en buitenschoolse opvang openden maandag hun deuren al.

    - het is weer mogelijk om “op ieder moment van de dag” binnen en buiten te sporten. Ook onderlinge wedstrijden binnen een club zijn weer mogelijk, maar er mag geen publiek aanwezig zijn. Voor binnensport moet iedereen vanaf 18 jaar een QR-code l(coronatoegangsbewijs) laten zien.

    - muziek-, dans- en theaterlessen mogen weer doorgaan. “Net als sport, niet met publiek”.

    - het mondkapjesadvies wordt uitgebreid: overal waar het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden, wordt geadviseerd een mondkapje te dragen. Dit geldt bijvoorbeeld op drukke openbare plaatsen buiten, zoals winkelstraten, maar ook op de werkvloer. Het advies is vanaf nu om medische mondkapje te dragen. Stoffen en zelfgemaakte mondkapjes worden afgeraden.

    - mensen mogen thuis per dag weer maximaal 4 personen vanaf 13 jaar ontvangen in plaats van twee. Buiten is het advies om met niet meer dan 4 personen ouder dan 13 jaar samen te zijn. Het kabinet adviseert ook om niet meer dan één huishouden per dag te bezoeken.

    - de horeca-, evenementen- en culturele sector gaan nog niet open. ‘Vanuit de optelsom van alle contacten in de samenleving kan niet alles tegelijk’. Op 25 januari vindt een nieuw ‘weegmoment’ plaats. Dan kijkt het kabinet of de coronamaatregelen verder versoepeld kunnen worden, het eerst bij horeca, musea bioscopen en theaters.
    ....
    https://www.ad.nl/dossier-versoepeli...-rij~aac83580/

    https://nos.nl/artikel/2413107-dit-z...s-vanaf-morgen
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #16435
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:10
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.751
    Discussies
    86
    Thanks
    14.340
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Sekswerk tot 17:00 uur

  16. #16436
    Geregistreerd
    21 maart 2010
    Last Online
    Vandaag @ 08:36
    Locatie
    Overal
    Berichten
    2.628
    Discussies
    71
    Thanks
    2.445
    Thanked
    3.977 in 1.152 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Sekswerk tot 17:00 uur
    En op afspraak en met mondkapje

  17. #16437
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:10
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.751
    Discussies
    86
    Thanks
    14.340
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Als je een behandeling van het gezicht krijgt dan zonder mondkapje. En dat is natuurlijk zo bij Sekswerk. Die verplichting van een afspraak heb ik niet zien staan. Waar komt die vandaan?

  18. #16438
    Geregistreerd
    11 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 21:08
    Locatie
    lustoord
    Berichten
    4.269
    Discussies
    33
    Thanks
    5.257
    Thanked
    5.736 in 2.235 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Als je een behandeling van het gezicht krijgt dan zonder mondkapje. En dat is natuurlijk zo bij Sekswerk. Die verplichting van een afspraak heb ik niet zien staan. Waar komt die vandaan?
    Van de kappers, knippen en wippen

  19. #16439
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:57
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.054
    Discussies
    230
    Thanks
    21.128
    Thanked
    6.152 in 2.935 posts

    Standaard

    Ga wel lekker gewoon fashonionable mondkapjes blijven dragen nu het bij het afraden in plaats van verbieden ervan blijft…

    En musea als doorstroomlocatie gesloten houden?!?! Blijft volslagen waanzin in mijn ogen. Vanavond niet de straat op, maar elk illegaal alternatief op bezoekafstand kan komende 10 dagen op mijn warme belangstelling en komst rekenen!
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  20. #16440
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Het kabinet kiest voor beperkte versoepelingen om te voorkomen dat in de cruciale sectoren als de zorg, de brandweer en het onderwijs, te veel werknemers uitvallen door ziekte. Premier Rutte en minister Kuipers zeiden vanavond te vrezen voor een "ontwrichting" van de samenleving en "onbeheersbare situaties" door de snel oplopende besmettingscijfers.

    Tot nu toe werden de maatregelen vooral ingegeven door de vrees dat er te weinig ziekenhuisbedden waren voor een stijgend aantal coronapatiënten.

    "Er kunnen zoveel mensen uitvallen dat dit zorgt voor een ontwrichting bij relevante onderdelen van de samenleving", waarschuwde Kuipers, de nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. "Ook bij ons staan belangrijke voorzieningen onder druk."

    Op de coronapersconferentie probeerden Kuipers en Rutte uit te leggen waarom in Nederland nog geen einde komt aan de op 18 december ingestelde lockdown. Voor het eerst werden er grafieken getoond van ontwikkelingen in de besmettingscijfers.
    .... https://nos.nl/artikel/2413113-kabin...ciale-beroepen
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  21. #16441
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Omdat in dit topic uitspraken van dhr Drosten verdraaid werden ...


    Drosten: Mit der Impfung bleibt das Virus im Matsch stecken
    ....

    Das Coronavirus, so Drosten, sei wie ein Auto auf einem Sandweg. Und der Sandweg sei wiederum die Immunität der Bevölkerung. Die Omikron-Variante habe nun eben breitere Reifen als etwa die Delta-Variante und komme daher auf dem Sandweg immer noch gut voran. Er betonte aber: "Der Sandweg bremst jedes Auto ab, die Impfung bremst jedes Virus ab. Das ist ganz entscheidend, sich das klarzumachen."

    Die Impfungen machen in diesem Bild laut Drosten den Sandweg immer unwegsamer: "Was wir mit der Impfung machen, ist, wir machen immer mehr Matsch auf diesen Sandweg drauf, bis das Auto irgendwann stecken bleibt. Grundsätzlich fährt ein Auto auf dem Schlammweg langsamer als auf der Autobahn."

    Zu viele ungeimpfte Menschen über 60
    Die Impfungen wirkten also. Auch wenn die Omikron-Variante besser vorankäme und sich damit schneller ausbreiten könne als Delta – die Impfungen bremsten auch dieses Virus aus. Und je langsamer sich das Virus verbreite, je eher werde die Pandemie in eine Endemie übergehen: "Und diesen endemischen Zustand werden wir dann bis Ende des Jahres erreicht haben."

    Sorgen machen Drosten allerdings weiterhin die vielen Ungeimpften, besonders die Älteren. Wenn man zu den Ungeimpften diejenigen dazu zähle, die nicht vollständig immunisiert seien, käme man auf fast neun Millionen in der Gruppe der Über-60-Jährigen.

    Drosten legte auch dar, dass Omikron womöglich nicht der Pandemie letztes Wort ist: "Ungeimpfte können sich nicht darauf verlassen, dass ein Delta-Virus nicht wieder zurückkommt. Damit müssen wir rechnen."
    .....
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  22. #16442
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:10
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.751
    Discussies
    86
    Thanks
    14.340
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Ga wel lekker gewoon fashonionable mondkapjes blijven dragen nu het bij het afraden in plaats van verbieden ervan blijft…

    En musea als doorstroomlocatie gesloten houden?!?! Blijft volslagen waanzin in mijn ogen. Vanavond niet de straat op, maar elk illegaal alternatief op bezoekafstand kan komende 10 dagen op mijn warme belangstelling en komst rekenen!
    Alles open gooien kan gewoon niet. Dat is al te vaak mis gegaan. Dus het kabinet maakt keuzes:
    1) scholen
    2) sport
    3) winkels incl kappers en contactberoepen
    En daarbij dan nog wat restricties zoals geen wedstrijden buiten de club, geen toeschouwers en winkels tot 17 uur.

    Horeca, cultuur, sport kijken, evenementen en pretparken/dierentuinen hebben kennelijk een lagere prioriteit. Horeca heeft het natuurlijk voor een deel zelf verkloot door bijvoorbeeld die QR code slecht te controleren en veel teveel mensen toe te laten. Jammer omdat een ruime helft van de ondernemers wel hun best deed. De andere sectoren zijn vermoedelijk commercieel minder belangrijk en/of minder populair onder VVD stemmers. Dus als iemand zich nog afvraagt “waarom zus wel en zo niet?”. Hierom dus.

  23. #16443
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 16:21
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.960
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    En musea als doorstroomlocatie gesloten houden?!?! Blijft volslagen waanzin in mijn ogen. Vanavond niet de straat op, maar elk illegaal alternatief op bezoekafstand kan komende 10 dagen op mijn warme belangstelling en komst rekenen!
    Museum zal ik niet gaan bezoeken, allemaal ouwe mensen, veel te gevaarlijk, maar als er terrassen demonstratief open zijn dan zal ik me opofferen en meedoen aan het protest
    (wie weet zien we elkaar want ik ben dit weekend in PW/DKS city)
    En Garde

  24. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (15 januari 2022)

  25. #16444
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:57
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.054
    Discussies
    230
    Thanks
    21.128
    Thanked
    6.152 in 2.935 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Alles open gooien kan gewoon niet. Dat is al te vaak mis gegaan. Dus het kabinet maakt keuzes.
    Alleen ging dat mis in geheel andere situaties. Inmiddels blijkt omicron ongevaarlijk en gaat ondanks de hoopvol uitgesproken 80.000 besmettingen die het ongetwijfeld ook in jouw bubbel geweldig gaan doen er geen zorginfarct op te treden, zeker niet als iedereen maar slim genoeg om net als bij een griep: niet in quarantaine te gaan als iemand in je omgeving griep heeft, niet te testen als je geen klachten hebt.

    Ontwrichting van de maatschappij kan op dit moment niet ontstaan door de impact van deze uiterst milde virusvariant, maar slechts door de volslagen idiote manier ermee om te gaan alsof we twee jaar in de tijd terug geworpen zijn, kortom, quarantaine en testen alleen bij serieuze klachten en verder terug naar het oude normaal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    (wie weet zien we elkaar want ik ben dit weekend in PW/DKS city)
    Zou dan zomaar kunnen, ben vanmiddag nog even in EHV city
    Laatst gewijzigd door Wentelt Eefje; 15 januari 2022 om 03:01
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  26. Onderstaande 3 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (15 januari 2022),RobOpzoek (15 januari 2022),Toetebel (15 januari 2022)

  27. #16445
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:10
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.751
    Discussies
    86
    Thanks
    14.340
    Thanked
    9.379 in 3.391 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Alleen ging dat mis in geheel andere situaties. Inmiddels blijkt omicron ongevaarlijk en gaat ondanks de hoopvol uitgesproken 80.000 besmettingen die het ongetwijfeld ook in jouw bubbel geweldig gaan doen er geen zorginfarct op te treden, zeker niet als iedereen maar slim genoeg om net als bij een griep: niet in quarantaine te gaan als iemand in je omgeving griep heeft, niet te testen als je geen klachten hebt.

    Ontwrichting van de maatschappij kan op dit moment niet ontstaan door de impact van deze uiterst milde virusvariant, maar slechts door de volslagen idiote manier ermee om te gaan alsof we twee jaar in de tijd terug geworpen zijn, kortom, quarantaine en testen alleen bij serieuze klachten en verder terug naar het oude normaal.
    Jij loopt vanaf het begin al te schoppen tegen alle maatregelen om het virus in te dammen, doden te voorkomen en grote problemen in de zorg voor te zijn. Ik moet er niet aan denken wat voor enorme puinhoop het zou zijn geworden als iemand jou serieus zou hebben genomen op dit onderwerp en hoeveel extra doden en gezondheidschade dit zou hebben opgeleverd.

    P.S. niet dat ik de illusie heb dat er ook maar iemand die dingen kan bepalen mij serieus neemt .

  28. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Snor (15 januari 2022),Zeus1 (15 januari 2022)

  29. #16446
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  30. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (15 januari 2022)

  31. #16447
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Alleen ging dat mis in geheel andere situaties. Inmiddels blijkt omicron ongevaarlijk en
    PP44 en ik vinde het nog wa vroeg om dat nu al te concluderen. Hij lijkt met redelijke zekerheid ongevaarlijkER maar nog zeker niet ongevaarlijk.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Alles open gooien kan gewoon niet. Dat is al te vaak mis gegaan. Dus het kabinet maakt keuzes:
    1) scholen
    2) sport
    3) winkels incl kappers en contactberoepen
    En daarbij dan nog wat restricties zoals geen wedstrijden buiten de club, geen toeschouwers en winkels tot 17 uur.

    Horeca, cultuur, sport kijken, evenementen en pretparken/dierentuinen hebben kennelijk een lagere prioriteit. Horeca heeft het natuurlijk voor een deel zelf verkloot door bijvoorbeeld die QR code slecht te controleren en veel teveel mensen toe te laten. Jammer omdat een ruime helft van de ondernemers wel hun best deed. De andere sectoren zijn vermoedelijk commercieel minder belangrijk en/of minder populair onder VVD stemmers. Dus als iemand zich nog afvraagt “waarom zus wel en zo niet?”. Hierom dus.
    Bij steekproeven bleek 1/3 van de Horeca het goed te doen. Dat is hoger geweest dan bij sport en wat culturele activiteiten waar ook QR werd gevraagd.
    Sport heeft natuurlijk het nadeel dat er geen mensen zijn om alles te controleren.
    Tja, dan kan het ook niet open hè.
    Is natuurlijk onzin, er zijn minstens zoveel vrijwilligers als dat er leden zijn, veel meer omdat je ouders ook wel in kunt zetten.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  32. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (15 januari 2022)

  33. #16448
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:57
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.054
    Discussies
    230
    Thanks
    21.128
    Thanked
    6.152 in 2.935 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Jij loopt vanaf het begin al te schoppen tegen alle maatregelen om het virus in te dammen, doden te voorkomen en grote problemen in de zorg voor te zijn. Ik moet er niet aan denken wat voor enorme puinhoop het zou zijn geworden als iemand jou serieus zou hebben genomen op dit onderwerp en hoeveel extra doden en gezondheidschade dit zou hebben opgeleverd.

    P.S. niet dat ik de illusie heb dat er ook maar iemand die dingen kan bepalen mij serieus neemt .
    Maar we hebben helemaal geen maatregelen gehad die daartoe bijgedragen hebben. Die maatregelen kwamen telkens zo laat dat de natuurlijke kentering reeds ingezet zou zijn. Hooguit een andere verdeling in de tijd van de aantallen doden, maar geen stijging.

    De scenario’s op basis waarvan maatregelen genomen werden zijn dermate lachwekkend geweest telkens weer (hoewel ze in jouw bubbel volkomen reëel geacht worden) en nog dat het zogenaamd voorkomen daarvan door maatregelen een gotspe is. Evenals het huisarrest voor een hele bevolking omdat eerst kinderen ongevaarlijk zijn voor overdracht, dan weer zus, dan weer zo. De maatregelen zijn volkomen kut geweest met een nauwelijks dempend effect, alleen iemand die volslagen wappie, peppie of kokkie is hecht er enige waarde aan.

    En nee, er zijn prima maatregelen. Alles vrijgeven. Voor mij, en voor ieder ander die gevaccineerd, geboosterd en genezen is. En inderdaad zo snel mogelijk deze testmaatschappij begraven. Alleen doden, beademden en verpleegden vanwege COVID, niet met COVID rapporteren. Dan spat de zeepbel die jouw bubbel is morgen nog uiteen.
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  34. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 (15 januari 2022)

  35. #16449
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Nederland zat een maand in lockdown. Was dat wel nodig?
    .... https://nos.nl/artikel/2413138-neder...-dat-wel-nodig
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  36. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (15 januari 2022)

  37. #16450
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 16:21
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.960
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Alleen ging dat mis in geheel andere situaties. Inmiddels blijkt omicron ongevaarlijk en gaat ondanks de hoopvol uitgesproken 80.000 besmettingen die het ongetwijfeld ook in jouw bubbel geweldig gaan doen er geen zorginfarct op te treden, zeker niet als iedereen maar slim genoeg om net als bij een griep: niet in quarantaine te gaan als iemand in je omgeving griep heeft, niet te testen als je geen klachten hebt.

    Ontwrichting van de maatschappij kan op dit moment niet ontstaan door de impact van deze uiterst milde virusvariant, maar slechts door de volslagen idiote manier ermee om te gaan alsof we twee jaar in de tijd terug geworpen zijn, kortom, quarantaine en testen alleen bij serieuze klachten en verder terug naar het oude normaal.



    Zou dan zomaar kunnen, ben vanmiddag nog even in EHV city
    Jij bij Meneer Frits en ik bij De Kater.. gezellige boel hier in het oosten , alle horeca open in de stad
    En Garde

  38. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (15 januari 2022)

 

 
Pagina 658 van 758 EersteEerste ... 158558608648654655656657658659660661662668708 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

FKK Artemis 468*60