Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 176 t/m 200 van 550

Discussie: Linkse indoctrine

  1. #176
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    helemaal eens en het wordt tijd dat degene die te weinig betaald krijgen de straat opgaan nadat het virus weg is...

  2. #177
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    John de Mol zal ongetwijfeld een keiharde werker zijn. Daarnaast heeft hij zonder meer bepaalde talenten en kwaliteiten, bijvoorbeeld doorzettingsvermogen en creativiteit. Hierdoor heeft hij een complete media-industrie uit de grond gestampt en wordt zijn vermogen op zo'n 2.7 miljard geschat. En omdat John de Mol net als ieder ander in zijn levensonderhoud moet voorzien kunnen we stellen dat hij daar bijzonder goed in geslaagd is.

    Natuurlijk lukt zoiets niet in je eentje. Daarom geeft John de Mol andere mensen met wellicht wat minder kwaliteiten en talenten dan hij de kans om binnen zijn imperium te werken. Hij betaalt ze goed en zijn vermogen groeit elk jaar met als resultaat dat hij nu dus een vermogen van 2,7 miljard euro bezit. Zijn medewerkers profiteren daar ook van want zij kunnen zich niet alleen de basale bestaansmiddelen permitteren maar ook nog wat luxe artikelen aanschaffen. Een win-win-situatie, dunkt me.

    Plots komt er een omslag. Consumenten zijn niet meer geïnteresseerd in het artikel media en keren John de Mol de rug toe. John de Mol ziet dat met lede ogen aan en constateert dat zijn bedrijf drastische verliezen gaat lijden. Hij besluit een groot deel van zijn medewerkers te ontslaan om de financiële schade te beperken.

    Die medewerkers vinden dat niet leuk en vertellen dat aan John de Mol. Op zijn beurt laat John de Mol weten: "Ik heb jullie godverdomme gemiddeld 15 jaar in dienst dus dan heb ik jullie al 15 jaar in gelegenheid gesteld om te kunnen vreten, wonen en kleden. Jullie mogen me daar op de knieën voor bedanken stelletje ondankbare klootzakken." De medewerkers zijn verbouwereerd door deze harde woorden en brengen in dat zij er met zijn allen toch ook voor gezorgd hebben dat John de Mol te vreten had, zich kon kleden en een mooie woning kon veroorloven en daarnaast allerlei luxe kon veroorloven. John de Mol reageert daar op met: "Inderdaad, ik heb jullie nodig om voor mij én, belangrijker nog, voor jullie geld te verdienen. En ik heb jullie niet nodig om geld te verliezen dus opgesodemieterd."

    De medewerkers verlaten het pand en beginnen met de zoektocht naar ander werk. John de Mol verkast naar zijn riante buitenverblijf in Portugal en gaat daar op zijn 2,7 miljard euro zitten en mompelt: "Die coronacrisis kwam me goed van pas om wat arbeiders te dumpen. Wat zijn het toch een sukkels die arbeiders. Ik had verdomme nog poen zat om ze nog eens 15 jaar aan het werk te houden maar dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid. Ik heb mijn schaapjes op het droge en dat telt. Trouwens, ik heb al ideeën om mondkapjes en andere medische spullen te gaan produceren. Nu nog even kijken of er nog een paar domme arbeiders zijn die ik daarvoor kan gebruiken. En natuurlijk een beroep doen op het steunfonds van mijn grote vriend Mark Rutte."

  3. Onderstaande 4 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Dennis (20 maart 2020),Meme Moo (20 maart 2020),schoolmeester (20 maart 2020),Wentelt Eefje (21 maart 2020)

  4. #178
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    hmm eerst maar gewoon de chinese regering overtuigen van het feit dat ze moeten ophouden met wilde dieren op te eten en te verhandelen op markten.. want daar is het echt begonnen
    Rauw eten van exotische dieren schijnt het probleem te zijn waardoor diervirussen overslaan op mensen. Belangrijk doel bij het koken van voedsel is het doden van bacteriën en virussen en dat wordt overgeslagen.

  5. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob (20 maart 2020),schoolmeester (20 maart 2020)

  6. #179
    Geregistreerd
    10 maart 2013
    Last Online
    25 maart 2024 @ 19:59
    Locatie
    Planet Space
    Berichten
    1.547
    Discussies
    57
    Thanks
    5.037
    Thanked
    3.581 in 978 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    John de Mol zal ongetwijfeld een keiharde werker zijn. Daarnaast heeft hij zonder meer bepaalde talenten en kwaliteiten, bijvoorbeeld doorzettingsvermogen en creativiteit. Hierdoor heeft hij een complete media-industrie uit de grond gestampt en wordt zijn vermogen op zo'n 2.7 miljard geschat. En omdat John de Mol net als ieder ander in zijn levensonderhoud moet voorzien kunnen we stellen dat hij daar bijzonder goed in geslaagd is.

    Natuurlijk lukt zoiets niet in je eentje. Daarom geeft John de Mol andere mensen met wellicht wat minder kwaliteiten en talenten dan hij de kans om binnen zijn imperium te werken. Hij betaalt ze goed en zijn vermogen groeit elk jaar met als resultaat dat hij nu dus een vermogen van 2,7 miljard euro bezit. Zijn medewerkers profiteren daar ook van want zij kunnen zich niet alleen de basale bestaansmiddelen permitteren maar ook nog wat luxe artikelen aanschaffen. Een win-win-situatie, dunkt me.

    Plots komt er een omslag. Consumenten zijn niet meer geïnteresseerd in het artikel media en keren John de Mol de rug toe. John de Mol ziet dat met lede ogen aan en constateert dat zijn bedrijf drastische verliezen gaat lijden. Hij besluit een groot deel van zijn medewerkers te ontslaan om de financiële schade te beperken.

    Die medewerkers vinden dat niet leuk en vertellen dat aan John de Mol. Op zijn beurt laat John de Mol weten: "Ik heb jullie godverdomme gemiddeld 15 jaar in dienst dus dan heb ik jullie al 15 jaar in gelegenheid gesteld om te kunnen vreten, wonen en kleden. Jullie mogen me daar op de knieën voor bedanken stelletje ondankbare klootzakken." De medewerkers zijn verbouwereerd door deze harde woorden en brengen in dat zij er met zijn allen toch ook voor gezorgd hebben dat John de Mol te vreten had, zich kon kleden en een mooie woning kon veroorloven en daarnaast allerlei luxe kon veroorloven. John de Mol reageert daar op met: "Inderdaad, ik heb jullie nodig om voor mij én, belangrijker nog, voor jullie geld te verdienen. En ik heb jullie niet nodig om geld te verliezen dus opgesodemieterd."

    De medewerkers verlaten het pand en beginnen met de zoektocht naar ander werk. John de Mol verkast naar zijn riante buitenverblijf in Portugal en gaat daar op zijn 2,7 miljard euro zitten en mompelt: "Die coronacrisis kwam me goed van pas om wat arbeiders te dumpen. Wat zijn het toch een sukkels die arbeiders. Ik had verdomme nog poen zat om ze nog eens 15 jaar aan het werk te houden maar dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid. Ik heb mijn schaapjes op het droge en dat telt. Trouwens, ik heb al ideeën om mondkapjes en andere medische spullen te gaan produceren. Nu nog even kijken of er nog een paar domme arbeiders zijn die ik daarvoor kan gebruiken. En natuurlijk een beroep doen op het steunfonds van mijn grote vriend Mark Rutte."
    Amazing dit inderdaad. De ultra-rijken schuiven de rekening zo weer door naar de mensen die niet tot deze groep behoren en zo verder in de schulden geraken. Ik laat me hier maar niet uit wat ik er aan zou doen.
    Pluk de dag of een bloemetje

  7. Onderstaande leden hebben hasta la pasta bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (21 maart 2020)

  8. #180
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hasta la pasta Bekijk bericht
    Amazing dit inderdaad. De ultra-rijken schuiven de rekening zo weer door naar de mensen die niet tot deze groep behoren en zo verder in de schulden geraken. Ik laat me hier maar niet uit wat ik er aan zou doen.
    Bijtijds een andere werkgever kiezen of voor jezelf beginnen?
    In Nederland kun je moelijk beweren dat er onvoldoende werk alternatieven zijn .

  9. #181
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    hmm picasso dat werk dat kan wel eens heel anders worden na deze crisis, of ze willen gewoon weer op oude voet verder met business as usual... ik vraag mij af of dat kan ..


    kijk er is waarschijnlijk ook genoeg te zeggen over klimaat en virussen https://www.theguardian.com/environm...rX-_8MVleKezTo

  10. #182
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    kijk er is waarschijnlijk ook genoeg te zeggen over klimaat en virussen https://www.theguardian.com/environm...rX-_8MVleKezTo
    En over de veehouderij en virussen zoals de dame van PvdD dat gisteren bij het coronavirus debat probeerde, en zo probeert iedereen de coronavirus crisis in eigen ideologisch politiek belang te benutten.
    Met name voor de globalisten zijn dit gouden tijden.

  11. #183
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Met name voor de globalisten zijn dit gouden tijden.
    Leg uit; want ik heb eerder de anti-globalisten gehoord die alle grenzen willen sluiten
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  12. #184
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Bijtijds een andere werkgever kiezen of voor jezelf beginnen?
    In Nederland kun je moelijk beweren dat er onvoldoende werk alternatieven zijn .
    Dat hangt er wel vanaf hoe lang dit gaat duren en welke structuren dan allemaal kapot zijn.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  13. #185
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    De groenen in duitsland zullen nog meer te zeggen krijgen reken maar... en dan volgt ons landje snel... spannende tijden dat wel...

  14. #186
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    De groenen in duitsland zullen nog meer te zeggen krijgen reken maar... en dan volgt ons landje snel... spannende tijden dat wel...
    De groenen waren voor de corona crisis niet van de beeldbuis te slaan in Duitsland. Nu geven ze niet thuis. Het zou wel eens heel anders kunnen gaan ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #187
    Geregistreerd
    10 maart 2013
    Last Online
    25 maart 2024 @ 19:59
    Locatie
    Planet Space
    Berichten
    1.547
    Discussies
    57
    Thanks
    5.037
    Thanked
    3.581 in 978 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Bijtijds een andere werkgever kiezen of voor jezelf beginnen?
    In Nederland kun je moelijk beweren dat er onvoldoende werk alternatieven zijn .
    Alternatieven zat. Daar reageerde ik niet op. Ik reageer op het feit dat in mindere tijden de ultra-rijken het stokje direct overdragen aan de overheid. Dus mensen aanwijzen op een uitkering, in plaats dat er niet eens meer 'even' afgewacht wordt op betere tijden.
    Pluk de dag of een bloemetje

  16. #188
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Leg uit; want ik heb eerder de anti-globalisten gehoord die alle grenzen willen sluiten
    De grensluitingen is niets meer dan op iets grotere schaal 'iedereen thuis blijven'

    Jij wil mij jouw gedachten laten neerpennen. . Daar komt ie:
    Een pandemie vraagt om oplossingen die we allemaal, de hele wereld in samenwerking met elkaar moeten bieden. Ongeacht welke huidskleur, geloof, cultuur etc je hebt, het raakt ons allemaal, het luistert niet naar grenzen en er is dan ook gezamenlijk beleid nodig. Het vallen van honderden of duizenden doden per land direct wijtbaar aan de coronaviruscrisis en direct merkbaar in je omgeving geeft een hoger gevoel van mondiale urgentie dan de veel minder grijpbare klimaatcrisis.
    Dit drama van wereldformaat leidt ook tot binding, mensen over de hele wereld begrijpen elkaar, we voeren internationaal gezamenlijke rituelen uit zoals applaus voor de mensen in de zorg en er wordt met hoogste prio samengewerkt aan vaccins.

    Volgens mij is op meerdere vlakken een deel van de weg geplaveid richting een wereldregering en dat zal na deze crisis maximaal ingezet worden door globalisten.

  17. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (20 maart 2020),deket (20 maart 2020)

  18. #189
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    met de chinees leider als het opperhoofd zeker en Trump zijn assistent... no way !

  19. #190
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Dat hangt er wel vanaf hoe lang dit gaat duren en welke structuren dan allemaal kapot zijn.
    Ik doelde op vooraf aan deze crisis. Elk weldenkend mens weet toch dat een type als John de Mol je bij de minste of geringste tegewind je opzij zal zetten?
    Voor zo iemand moet je enkel als in te huren zelfstandige werken en een fors tarief afdwingen. Hard zakelijk zoals hij, niks meer niks minder.

  20. #191
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Zo doen er ook verschillende dat.

  21. #192
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    De grensluitingen is niets meer dan op iets grotere schaal 'iedereen thuis blijven'

    Jij wil mij jouw gedachten laten neerpennen. . Daar komt ie:
    Een pandemie vraagt om oplossingen die we allemaal, de hele wereld in samenwerking met elkaar moeten bieden. Ongeacht welke huidskleur, geloof, cultuur etc je hebt, het raakt ons allemaal, het luistert niet naar grenzen en er is dan ook gezamenlijk beleid nodig. Het vallen van honderden of duizenden doden per land direct wijtbaar aan de coronaviruscrisis en direct merkbaar in je omgeving geeft een hoger gevoel van mondiale urgentie dan de veel minder grijpbare klimaatcrisis.
    Dit drama van wereldformaat leidt ook tot binding, mensen over de hele wereld begrijpen elkaar, we voeren internationaal gezamenlijke rituelen uit zoals applaus voor de mensen in de zorg en er wordt met hoogste prio samengewerkt aan vaccins.

    Volgens mij is op meerdere vlakken een deel van de weg geplaveid richting een wereldregering en dat zal na deze crisis maximaal ingezet worden door globalisten.

    Hmmm interessant, een soort super Davos.
    Ik zie toch eerder het tegendeel ontstaan, ieder voor zich en minimale samenwerking. Zie onder andere het trachten te kopen van Trump van een vooraanstaande duitse firma om de alleenrechten te hebben en die alleen beschikbaar te stellen voor amerikanen. Ik zie daar weinig globalisering.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  22. #193
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Hmmm interessant, een soort super Davos.
    Ik zie toch eerder het tegendeel ontstaan, ieder voor zich en minimale samenwerking. Zie onder andere het trachten te kopen van Trump van een vooraanstaande duitse firma om de alleenrechten te hebben en die alleen beschikbaar te stellen voor amerikanen. Ik zie daar weinig globalisering.
    Wat ik aangaf is dat globalisten de coronavirus crisis zullen aangrijpen voor hun agenda. Ik verwoordde de lógica die ze waarschijnlijk zullen aanwenden en het feit dat op bepaalde punten de weg nu al deels voor ze is geplaveid. Dat ze tegenstand zullen ondervinden dat is helder.

  23. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob (21 maart 2020)

  24. #194
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Volgens de alu-hoedjes is de corona-crisis veroorzaakt door de globalisten en zijn ze reeds gevaccineerd hiervoor. Als de wereld om een oplossing smeekt stellen ze dit vaccin beschikbaar voor iedereen, natuurlijk tegen een hoge prijs (en dan niet financieel gezien). Of ze stellen het niet beschikbaar en laten dan juist het échte killer-virus (corona-virus is een testcase) los om Agenda 21 werkelijkheid te laten worden. Met als doel om de wereldbevolking te laten dalen tot een half miljard slaven.

    Mochten Bill Gates, Soros en consorten zelf besmet raken (en er misschien aan dood gaan) dan kan deze theorie natuurlijk de prullenbak in.

  25. #195
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Volgens de alu-hoedjes is de corona-crisis veroorzaakt door de globalisten en zijn ze reeds gevaccineerd hiervoor. Als de wereld om een oplossing smeekt stellen ze dit vaccin beschikbaar voor iedereen, natuurlijk tegen een hoge prijs (en dan niet financieel gezien). Of ze stellen het niet beschikbaar en laten dan juist het échte killer-virus (corona-virus is een testcase) los om Agenda 21 werkelijkheid te laten worden. Met als doel om de wereldbevolking te laten dalen tot een half miljard slaven.

    Mochten Bill Gates, Soros en consorten zelf besmet raken (en er misschien aan dood gaan) dan kan deze theorie natuurlijk de prullenbak in.
    Stel dat dit waar is, dan is er dus al een vaccin beschikbaar. Beter gezegd, eerst heeft men het vaccin ontwikkeld voordat het virus werd verspreid. Dan moet je eerst je eigen, boven de groep gestelde mensen, vaccineren EN er van uitgaan dat deze dan niet meer besmet kunnen raken of zo ziek er van worden dat ze toch het loodje leggen.
    Als de verwachtingen niet uit komen wordt het echte killer-virus los gelaten. Ook hier weer, eerst je eigen groep vaccineren en hopen dat je niet alsnog ziek wordt. Het probleem hier is dat virussen niet naar stand, rang of rijkdom kijken. Sommige mensen zijn immuun, anderen krijgen lichte verschijnselen, en sommigen zijn dood voordat ze, of hun omgeving, het in de gaten hebben.

    Vervolgens blijft er een half miljard mensen over. Waarom een 500 miljoen? Waarom niet 750? Of 300? Een erg arbitrair getal. Veel erger, met een half miljard ligt de hele wereld, zoals we die nu kennen, in puin. Alle infrastructuur is kapot. Fabrieken liggen stil, vliegtuigen vliegen niet meer en als het plaatselijke tankstation door zijn voorraad is, kun je je auto ook weggooien. Rijkdom is dan ook iets heel anders. Niet meer gestoeld op bezit maar op wat je kunt. Hij, of zij, die eten kan produceren heeft iets om te ruilen. Iemand die jou kan beschermen is wat waard.

    Met een half miljard gaat de huidige wereld er aan. Van die half miljard is na een paar jaar nog maar een handvol over.

    Tijd om deze post naar het complottheorieën draadje te verzetten.

    En wie of wat is eigenlijk de “alu-hoedjes”?
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  26. #196
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    25 maart 2024 @ 01:22
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.944
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Standaard

    Een goed voorbeeld van linkse indoctrine weer op joop.nl:

    Hoekstra zet ons land voor schut bij de EU
    Voor KLM en consorten gaan de graanschuren wagenwijd open ook al hebben zij liever dividend uitgedeeld en risicovolle investeringen gedaan dan een spaarpotje gevormd

    Wopke Hoekstra ontwikkelt zich snel tot de Ebenezer Scrooge van de Europese Unie en een bekering zoals in het beroemdste kerstverhaal aller tijden lijkt niet in zicht. Hij heeft het zelfs bestaan om een onderzoek te eisen naar de redenen waarom een aantal lidstaten de afgelopen jaren géén buffer heeft opgebouwd. Alsof op het ministerie van Financiën niemand het Financieele Dagblad, de Financial Times, Handelsblatt, Les Echos, of de Wall Street Journal leest.

    In het overleg met zijn collega-ministers van Financiën heeft Hoekstra zich verzet tegen de inzet van het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM). Het scheppen van Eurobonds is helemaal vloeken in zijn remonstrantse kerk. Zelfs de Duitse minister van Financiën, Olaf Scholz, is niet zo halsstarrig.


    Screenshot: DWDD
    Wij maken momenteel ongekende, extreme omstandigheden door. Steeds meer regeringen zetten hun economie stil in een poging om door het ophokken van de hele bevolking het coronavirus te remmen. Nu al is duidelijk dat dit bijzonder ernstige gevolgen heeft. Er is een crisis in de maak die alles in de schaduw stelt wat wij op dit punt de afgelopen eeuwen hebben gezien. De aard daarvan is volstrekt uniek. Landen hebben wel geprobeerd elkaars productiecapaciteit plat te bombarderen maar een bewust gewilde mondiale stilstand, dat heeft de mensheid nog nooit meegemaakt. Het is nu geen tijd voor geouweteringhoer zoals wij dat in Schiedam bij gelegenheden als deze zeggen. Er is in onze prachtige stad nog een sterkere term voor maar die blijve voor een volgend keer bewaard. Het is eveneens een werkwoord en het rijmt op Rutte.

    Woensdagochtend meldde Goedemorgen Nederland dat minister Schouten van Landbouw zich in Brussel gaat melden voor extra financiële steun want onze boeren schatten dat zij voor vijf miljard het schip in gaan, vooral omdat de export van hun producten wegvalt. Ook verwachtten zij door gebrek aan buitenlandse werknemers problemen met het binnenhalen van de oogst. Gast van de dag Onno Hoes verkneukelde zich een beetje. Wij hadden tenslotte de afgelopen decennia genoeg aan de Europese Unie betaald. Laten we nu eens wat terughalen.

    Dat zal wel goed lukken als een Hoekstra landen met zeer zware coronaproblemen nog eens extra met de rug tegen de muur zet omdat zij de afgelopen jaren niet zuinig genoeg zijn geweest. Het ontbrak er nog maar aan dat hij zijn collega’s het verhaal van de krekel en de mier vertelde. En dan komt een collega van hem opzichtig in Brussel bedelen voor haar boeren. Ze krijgt vast en zeker te horen dat Nederland de eigen spaarpot waar het zo trots op is, maar moet aanspreken.

    We zitten er met zijn allen in. We zijn allemaal de klos. Wij zullen met zijn allen uit het diepste dal van der eeuw moeten klimmen. Als we nu teveel tijd verliezen met holier than thou verhalen van superrijke lidstaten, zullen landen als Spanje en Italië ons in hun ondergang meesleuren. Bovendien: toen het het Nederlandse bedrijfsleven massaal om overlevingssteun vroeg, heeft deze christendemocraat ook niet gevraagd of zij het bijbelverhaal over Jozef, de zeven vette en de zeven magere jaren dan niet kenden.

    Misschien denkt U nu: “Dat klopt niet, want Jozef hielp toch juist toen het land in nood verkeerde”. Dan moet je Genesis 47: 20-25 eens lezen. Eerst heeft Jozef de Egyptenaren gedwongen al hun vee af te staan in ruil voor voedselhulp. Dan gebeurt het volgende: Jozef kocht alle akkergrond van de Egyptenaren voor de farao op want alle Egyptenaren verkochten hun akkergrond, zo erg hadden zij onder de hongersnood te lijden. Zo kwam al het land in bezit van de farao. En in alle delen van Egypte maakte Jozef het volk tot slaaf. Alleen de grond van de priesters kocht hij niet op want de priesters kregen een vaste toelage van de farao en zij konden van dat inkomen leven. Daarom hoefden zij hun grond niet te verkopen. Jozef zei tegen het volk: “Nu heb ik Uzelf en Uw grond voor de farao gekocht. Hier hebt U zaad. Zaai de akkers daarmee in. Van de opbrengst moet U voortaan een vijfde aan de farao afstaan. Dat kunt U gebruiken als zaaigoed en voedsel voor Uzelf, Uw kinderen en verdere familieleden”. Ze antwoordden: “U hebt ons leven gered. Als U het zo wilt Heer, zullen wij de farao voortaan als slaaf dienen.”

    Inderdaad, dat is net Dijsselbloem tegenover Griekenland. Dat is nu Hoekstra in het overleg met zijn EU-collega’s. Maar voor KLM en consorten gaan de graanschuren wagenwijd open ook al hebben zij liever dividend uitgedeeld en risicovolle investeringen gedaan dan een spaarpotje gevormd. Zeker omdat ze de hogepriesters van het kapitalisme zijn.

    Dezer dagen bewijst Hoekstra ons land in Brussel geen dienst. Integendeel. Hij zet ons land voor schandaal.

    Update: ik ben niet de enige. Woensdagavond riepen twee Kamerleden en twee Europarlementariërs Hoekstra door middel van een opiniestuk in de NRC op zijn halsstarrigheid te laten varen.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    I prefer silicone boobs on slim and beautiful womans!
    Read my lips: no more taxes!
    “The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

  27. #197
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Waar ik jou nog eens fijntjes op wil wijzen megaboob als jij zo graag een nette rechts partij wil hebben... als er iets is wat rechts aanmoedigt is het bedrijvigheid boven alles... zie hier , wat er in telegraaf om je meest aangehaalde krant maar eens tevoorschijn te toveren... farmaceut Roche weigert mee te helpen om voor vloeistof te zorgen zodat er meer testen komen in hert land... deze ultra rechts ceo's interesseert het geen zak als het om mensen levens gaat... Wat moet er gebeuren ... overheidsingrijpen.. tent onmiddellijk onder staatstoezicht en dwingen het te leveren....ja dat weet dat linkse taal... dei rechts wel eens goed zou kunnen uitkomen als dat betekent dat de bedrijvigheid weer sneller kan beginnen.... HOE stom kan je zijn ?

    LEES HIER

    Farmaceut Roche staat massaal testen op coronavirus in de weg
    Updated 3 uur geleden
    Vandaag, 07:43 in BUITENLAND



    AMSTERDAM - Een te grote afhankelijkheid bij Nederlandse laboratoria van de Zwitserse farmaceut Roche is de oorzaak dat Nederland niet massaal op het coronavirus kan testen.

    Roche in Zwitserland, archieffoto.
    Roche in Zwitserland, archieffoto.Ⓒ EPA
    Het bedrijf is marktleider, kan onvoldoende testmateriaal leveren, maar wil de laboratoria niet helpen door bijvoorbeeld de receptuur van een essentiële vloeistof beschikbaar te stellen.


    Dat meldt Follow the Money na navraag bij verschillende ingewijden, het RIVM en farmacieconcern Roche. Een meerderheid van de Nederlandse laboratoria werkt met machines van Roche en is zodoende afhankelijk van de testmaterialen die de farmaceut levert.

    Zij ondervinden tekorten aan die testmaterialen. Die zijn niet makkelijk op te lossen, aangezien er sprake is van een zogeheten vendor lock-in; wie de machines van Roche gebruikt, moet ook de materialen van Roche gebruiken.

    Eén van de testmaterialen waaraan groot tekort is, zou door laboratoria eenvoudig zelf kunnen worden gemaakt. Het is een vloeistof, een zogeheten lysisbuffer, waarvan het precieze recept alleen bij Roche bekend is.

    Arts-microbioloog Vossen sprak in De Volkskrant de hoop uit dat Roche dit recept zou delen met de Nederlandse laboratoria. Follow the Money stelde de farmaceut daarom de vraag of zij bereid is dat recept prijs te geven. Dat is een stap die voor Roche zeer uitzonderlijk zou zijn - maar dat zijn de omstandigheden van de corona-uitbraak ook. Roche wilde geen antwoord op die vraag geven: het recept lijkt geheim te blijven.

    In de nieuwste corona-update vertelt parlementair verslaggever Alexander Bakker over de verwarring die is ontstaan over het aantal ziekenhuisopnames in Nederland. Verder nog veel meer coronanieuws

  28. #198
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    @phea
    Wat een rechts gebral. Het wordt tijd dat je even naar buiten gaat.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  29. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (26 maart 2020)

  30. #199
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    net een visje gehaald, lekker soepje gemaakt, straks grote wandeling maken, vooral in de nacht kom je niemand tegen ...

  31. #200
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Bekend is dat het Corona-virus afkomstig is van dieren. Ook het Sars-virus was daarvan afkomstig.
    Ik hoor nu de partij van de Dieren niet meer.
    Zouden zij het wilde vlooien-virus hebben?
    Thieme heeft al de benen genomen, die zag dat al aankomen.

 

 
Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

FKK Artemis 468*60