Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25
  1. #1
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Last Online
    17 maart 2024 @ 13:34
    Berichten
    125
    Discussies
    3
    Thanks
    41
    Thanked
    289 in 50 posts

    Standaard Electrische berenmobiel

    goedemorgen,

    begin volgend jaar komt er bij japie een electrische auto voor de flat staan, maar voorzie ik wel een probleem voor de tochten in ijsberenvel. Zo zal een bezoek aan de hof waarschijnlijk tot het verleden behoren, omdat je daar niet fatsoenlijk kunt laden. Welke clubs spelen wel in op een milieu-bewuste berenkar door oplaadpunten aan te bieden op de parking?

  2. #2
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snellejapie Bekijk bericht
    goedemorgen,

    begin volgend jaar komt er bij japie een electrische auto voor de flat staan, maar voorzie ik wel een probleem voor de tochten in ijsberenvel. Zo zal een bezoek aan de hof waarschijnlijk tot het verleden behoren, omdat je daar niet fatsoenlijk kunt laden. Welke clubs spelen wel in op een milieu-bewuste berenkar door oplaadpunten aan te bieden op de parking?
    dan moet je maar een goede kopen die 400 km echte km kan ik heb de mijn tesla voor 31 12 in bezit zwart met blauwe logo

  3. #3
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Tja Japie, je moet er iets voor over hebben om het milieu te sparen !
    Hangt er natuurlijk vanaf waar je vandaan komt in Nederland maar oa in Moers staan superchargers waar je op heen of terugreis 5-20 minuten kan laden en dan is 600 km heen en terug makkelijk te halen, wel wat minder snel rijden als je de 600 km nodig hebt.
    En Garde

  4. #4
    Geregistreerd
    1 augustus 2010
    Last Online
    Vandaag @ 00:42
    Locatie
    47652 nrw
    Berichten
    1.854
    Discussies
    32
    Thanks
    3.870
    Thanked
    2.355 in 1.020 posts

    Standaard

    Dalton reed voor 10 jaar terug al met zijn elektrische invalideauto van nl naar Velbert om zijn Chinese prinses te bevruchten . Neem maar contact met hem op mischien heeft deze wijze man nog een goed raad voor snelle Japie
    schuinmarcheren heb ik niet verleerd

  5. #5
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    gewoon de Tesla Model S P100D kopen het is wel geen nieuwe maar hij is van begin dit jaar gecombineerd in de winter kan hij 410 km reiden

  6. #6
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Ik heb begrepen dat de Tesla software redelijk goed overzicht geeft van laadplekken. Ik weet nog dat ik langs de A3 bij de afslag Neuwied (1 voor Finca-afslag Dierdorf; iets in de buurt van Bernds) ging tanken bij de Jet... een rij van een stuk of 20 (fast?)chargers die niet gebruikt werden. Dat soort dingen ben ik op verschillende plekken in Europa wel vaker tegengekomen, met als verbindende factor dat er nooit een Tesla stond op te laden.

  7. #7
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vrije jongen Bekijk bericht
    Ik heb begrepen dat de Tesla software redelijk goed overzicht geeft van laadplekken. Ik weet nog dat ik langs de A3 bij de afslag Neuwied (1 voor Finca-afslag Dierdorf; iets in de buurt van Bernds) ging tanken bij de Jet... een rij van een stuk of 20 (fast?)chargers die niet gebruikt werden. Dat soort dingen ben ik op verschillende plekken in Europa wel vaker tegengekomen, met als verbindende factor dat er nooit een Tesla stond op te laden.
    ik weet wel wat ik koop vrije jongen .en je moet vooruit denken .samya en sixsen kan ik ruim halen in de winter en dat zijn de clubs die het vers weg liggen en de tesla s p100d geef zelfs aan wanneer je moet gaan laden ruim van te voren hij wijs automatisch de weg naar een laad station het is overigens niet de toekomst dat is waterstof

  8. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  9. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019)

  10. #9
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Bij de ACTION zijn de oplaadbare batterijen goedkoop.
    Dus als extra kun je daar wat extra laadvermogen verkrijgen.

  11. Onderstaande leden hebben bertje600 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019)

  12. #10
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:32
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    De linkjes die Big30 opstuurt helpen al, want je zult een stuk beter moeten gaan plannen. Deze racebeer heeft als ie richting bv Golden Time of Sixsense gaat al genoeg aan bv een Renault Zoe of Opel Corsa E, Babylon is al iets meer aan de grens (Hyundai Ioniq of E Kona) maar voor een trip naar Bernds of Finca heb ik toch zeker een Tesla, Seat El Born of een Ford Mach E nodig om heen en weer te komen. Inclusief een check vooraf bij de fastcharger die op 3 km van mn huis ligt. Mn navigatie (los Tom Tom kastje) geeft trouwens sinds kort ook laadpalen aan, maar soms liggen die op afgesloten bedrijventerreinen of zijn het fietsopladers.

    Voorlopig zit ik nog even aan mn huidige Zakjapanner op benzine vast, die komt gewoon 800 km ver, met de geplande snelheidsverlagingen zou dat zelfs 914 km kunnen betekenen. Over een jaar of twee hoop ik op een nieuwe generatie accu's die écht 600 km haalt, want tegen die tijd zal mn baas wel hebben doorgedrukt dat iedereen net als hij aan de stekker moet
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  13. Onderstaande leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019)

  14. #11
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    De linkjes die Big30 opstuurt helpen al, want je zult een stuk beter moeten gaan plannen. Deze racebeer heeft als ie richting bv Golden Time of Sixsense gaat al genoeg aan bv een Renault Zoe of Opel Corsa E, Babylon is al iets meer aan de grens (Hyundai Ioniq of E Kona) maar voor een trip naar Bernds of Finca heb ik toch zeker een Tesla, Seat El Born of een Ford Mach E nodig om heen en weer te komen. Inclusief een check vooraf bij de fastcharger die op 3 km van mn huis ligt. Mn navigatie (los Tom Tom kastje) geeft trouwens sinds kort ook laadpalen aan, maar soms liggen die op afgesloten bedrijventerreinen of zijn het fietsopladers.

    Voorlopig zit ik nog even aan mn huidige Zakjapanner op benzine vast, die komt gewoon 800 km ver, met de geplande snelheidsverlagingen zou dat zelfs 914 km kunnen betekenen. Over een jaar of twee hoop ik op een nieuwe generatie accu's die écht 600 km haalt, want tegen die tijd zal mn baas wel hebben doorgedrukt dat iedereen net als hij aan de stekker moet
    fastcharge is niet zo goed voor het behoud van je acus vandaar mijn keuze voor de tesla model s p 100 d wat zone panel op het dak van min huis en een oprit waar de gemeente zonder problemen toestemming voor gaf en zelfs kosteloos uitvoer-

  15. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019)

  16. #12
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 08:22
    Berichten
    341
    Discussies
    18
    Thanks
    185
    Thanked
    1.184 in 188 posts

    Standaard

    Ik rij al jaren electrisch en ondervindt inderdaad alleen in de wintermaanden range-problemen bij de clubs > 200km enkele reis. Bij geen enkele club, die ik ken kun je laden. Babylon ga ik via Valk Moers en gelukkig komt er binnenkort een Supercharger aan de A3 bij Erkrath/Düsseldorf. Dan is Bernd ook met een vertraging van 15-30 minuten altijd te halen. Voor de rest is alles voor mij op één lading altijd te halen.

  17. Onderstaande 2 leden hebben Jester bedankt voor deze bijdrage:

    Elmo3108 (20 december 2019),fg22 (20 december 2019)

  18. #13
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Wat is de overeenkomst tussen diarree en een elektrisch auto:

    Kom ik wel op tijd thuis

  19. Onderstaande 3 leden hebben bertje600 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019),hvdk52 (21 december 2019),schoolmeester (20 december 2019)

  20. #14
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje600 Bekijk bericht
    Wat is de overeenkomst tussen diarree en een elektrisch auto:

    Kom ik wel op tijd thuis
    Je krijgt het er lekker warm van ?
    En Garde

  21. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019)

  22. #15
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk bericht
    Dan is Bernd ook met een vertraging van 15-30 minuten altijd te halen.
    Vertraging is één. Ander punt is dat er pas stroom uit een laadpaal komt als je er eerst een laadpas bij houdt. Met andere woorden: de laad-sessie in Duitsland word elektronisch geregistreerd. Afhankelijk van wie het overzicht met laad-sessies onder ogen krijgt kan dat een probleem worden wanneer je geen sluitende verklaring hebt voor je aanwezigheid in Duitsland. Met een brandstofauto heb je vrijwel altijd de optie om je brandstof-laad-sessie met contant geld te gaan afrekenen bij de kassa van het tankstation. Scheelt weer iets om rekening mee te houden bij het verbergen van de wandelhobby voor het thuisfront. Daarbij moet wel gezegd worden dat steeds meer auto's, ongeacht de manier waarop ze aangedreven worden, continue hun locatie doorsturen naar 'de cloud'.

    Maar buiten dat:
    Ik heb normale mensen zich nog nooit af horen vragen wanneer er een benzinepomp geopend word op het parkeerterrein van bordelen/winkelcentra/voetbalstadions/enz. Want ook een brandstofauto heeft wel eens zo weinig range over dat de bestuurder zich afvraagt of hij de pomp nog wel gaat halen. Normale mensen krijgen dan te horen: "Had je maar op tijd moeten tanken, sufkut!!!!"

    Mensen met speciale behoeften kiezen zelf willens en wetens voor een nieuwe technologie die in het dagelijks gebruik aanzienlijk minder praktisch is dan de huidige technologie. In plaats van dat ze accepteren dat het gewoon minder praktisch is, en er een hoop planning bij komt kijken, lopen ze te jammeren dat er voorzien moet worden in hun speciale behoeften (in dit geval laadpalen op elke plek waar een auto langer dan een half uur stil staat). Uiteraard gaan ze dat niet zelf regelen (of betalen). Nee, dat moet de overheid, of zelfs de bordeelhouder voor hen doen. Het zijn immers geen normale mensen, maar mensen met speciale behoeften.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  23. Onderstaande 2 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019),Massi ( 4 juli 2021)

  24. #16
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Last Online
    26 maart 2024 @ 10:26
    Berichten
    308
    Discussies
    15
    Thanks
    137
    Thanked
    327 in 91 posts

    Standaard

    Langs de A67 bij Sevenum opzij van de drive in van KFC staan een 5-tal oplaadpunten.
    Afhankelijk van het vertrekpunt kan dat handig zijn.
    Op een bepaalde leeftijd betekent stilstand = achteruitgang...
    DAT zal me toch zeker niet gebeuren!!!!

  25. Onderstaande 2 leden hebben Caligula bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019),stimpy3 (21 december 2019)

  26. #17
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 08:22
    Berichten
    341
    Discussies
    18
    Thanks
    185
    Thanked
    1.184 in 188 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Vertraging is één. Ander punt is dat er pas stroom uit een laadpaal komt als je er eerst een laadpas bij houdt. Met andere woorden: de laad-sessie in Duitsland word elektronisch geregistreerd. Afhankelijk van wie het overzicht met laad-sessies onder ogen krijgt kan dat een probleem worden wanneer je geen sluitende verklaring hebt voor je aanwezigheid in Duitsland.
    Twee zaken:
    1. Iedere moderne auto en mobiele telefoon laat een veelvoud aan sporen na. Voor een anonieme bankoverval adviseer ik een 2CV en mobiel thuislaten.
    2. Bij een Tesla Supercharger krijg je geen pas en geen afrekening. Als je niets crimineels doet heb je dus ook geen spoor tot op de deurmat.

    Kortom; daar zit het verschil niet in.

  27. Onderstaande 2 leden hebben Jester bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (20 december 2019),schoolmeester (21 december 2019)

  28. #18
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk bericht
    2. Bij een Tesla Supercharger krijg je geen pas en geen afrekening. Als je niets crimineels doet heb je dus ook geen spoor tot op de deurmat.
    Toch wel hoor: de sc schrijft het direct van je credit card af.
    En Garde

  29. #19
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 08:22
    Berichten
    341
    Discussies
    18
    Thanks
    185
    Thanked
    1.184 in 188 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Toch wel hoor: de sc schrijft het direct van je credit card af.
    Nee hoor. Gratis superchargen for life. Wat dat betreft zou ik nog veel verder moeten rijden

  30. #20
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk bericht
    Nee hoor. Gratis superchargen for life. Wat dat betreft zou ik nog veel verder moeten rijden
    Dat was misschien bij de eerste Model S types maar nu niet meer.
    En Garde

  31. #21
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk bericht
    2. Bij een Tesla Supercharger krijg je geen pas en geen afrekening. Als je niets crimineels doet heb je dus ook geen spoor tot op de deurmat.
    Tesla's: Zijn dat niet die apparaten die verbonden zijn met 'de cloud', en waar 8 camera's op zitten die 360-graden rond de auto tot op 250 meter afstand alles filmen??? Zo'n tesla-apparaat is dus niets meer of minder dan een als een soort van auto vermomt stukje spionage-apparatuur.

    Sta je met je 2CV en je telefoon veilig thuis op je gemak een bank te overvallen, komt er zo'n tesla-apparaat voorbij en ben je alsnog de lul. Voordeel van die tesla-apparaten is dat er een stevige oplaadkabel bij zit waarmee je de privacy-schendende eigenaar van dat spionage-tuig kunt wurgen.

    Tja, je hoort in het geval van privacy-schending natuurlijk naar de rechter te stappen. We leven immers in een rechtstaat. Maar ja, wat als de volledige rechtelijke macht in een 'rechtstaat' tesla-fan is. Kun je dan je recht nog wel via de reguliere weg halen, of moet je dan zelf even creatief aan de slag met die oplaadkabel???


    J.W.
    Keep on Walking.....

  32. #22
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Snellejapie zelf kan het allemaal niet zoveel schelen want hij heeft na het stellen van de vraag niet meer ingelogd om de antwoorden te lezen...

    en JW is duidelijk toe aan rust en bezinning tijdens de kerst.
    En Garde

  33. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (22 december 2019)

  34. #23
    Geregistreerd
    22 oktober 2010
    Last Online
    Gisteren @ 08:46
    Berichten
    355
    Discussies
    8
    Thanks
    1.183
    Thanked
    519 in 126 posts

    Standaard

    Lange leve de hybride SUV, elec zo op, en als je hard gaat de benzine ook.

  35. #24
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Last Online
    17 maart 2024 @ 13:34
    Berichten
    125
    Discussies
    3
    Thanks
    41
    Thanked
    289 in 50 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Snellejapie zelf kan het allemaal niet zoveel schelen want hij heeft na het stellen van de vraag niet meer ingelogd om de antwoorden te lezen...

    en JW is duidelijk toe aan rust en bezinning tijdens de kerst.
    Zeker wel. Lees vaak forum zonder in te loggen.
    Dat laadpunt bij Sevenum zal handig zijn. Meeste plaatsen in Dld en nl liggen dan wel in de range van een gemiddelde elektrische bak.dank!

  36. #25
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 08:22
    Berichten
    341
    Discussies
    18
    Thanks
    185
    Thanked
    1.184 in 188 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Dat was misschien bij de eerste Model S types maar nu niet meer.
    Jawel hoor, Eddy. Kijk even naar de website. Bij alle Model S/X free supercharging. Klopt wel dat het er een jaartje af is geweest, maar het blijkt toch een koopargument te zijn.

  37. Onderstaande leden hebben Jester bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (29 december 2019)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Babylon 468*60   FKK Artemis 468*60