Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 49

Discussie: BereBoekenTips

  1. #1
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard BereBoekenTips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Ik ben gemakkelijk te herkennen. De enige met een E-Reader (tot nu toe tenminste niemand gezien met zo’n ding). Ik vind een boek lezen tijdens een pauze leuker dan voor de TV hangen. Ervaringen uitwisselen is nog leuker. Ik denk dat ik a.s. zondag weer ga, dus als iemand een woest aantrekkelijke (ahum) man met e-reader ziet: spreek me rustig aan voor een praatje!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Niet waar, ik heb ook zo'n e-reader bij me. Ervaringen uitwisselen is inderdaad leuker maar mijn Duits is niet erg goed en Nederlands hoor ik er zelden of nooit, zelfs met NL platen op de parking. Ik heb trouwens ook de ervaring dat er NL-ers zijn, vast geen forumleden, die het helemaal niet op prijs stellen als je een gesprek met ze aanknoopt. Vroeger altijd een boek of zo bij me maar je hebt niet overal voldoende licht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    Aha, nog iemand met een goed idee. Deze racebeer neemt ook vaker een E-reader mee, al zijn ze in sommige clubs bang dat het stiekem toch een tablet is

    En dat ik 4 likes onder mijn bericht scoor doet me vermoeden dat er best wel wat lezers zijn onder ons.

    Kortom wat zijn je leestips voor beren?
    Wat lees je nu?
    Heb je ook afraders?
    Leest het lekker weg of is het zwaardere kost?


    Misschien niet zo goed om meteen een hele lijst weg te zetten maar stukje bij beetje...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  2. Onderstaande 3 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    @j ( 6 november 2019),pret ( 6 november 2019),sofaking ( 6 november 2019)

  3. #2
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Ik heb een paar jaar geleden een E-book gekocht, nadat ik "Game of Thrones" had gelezen. Ik kon dat boek moeilijk laten vallen, maar zo'n dik boek was moeilijk overal mee te nemen, en alle delen van Song of Ice and Fire zouden veel te veel plaats in beslag nemen. Vandaar. Dat was een goede beslissing. Ik ben zelfs weer meer beginnen lezen dankzij dat E-book.

    Ik heb het ook een paar keer meegenomen naar een SC, maar daar lukte het dan weer niet om te lezen. Zelfs in de men's lounge kon ik me niet op het boek concentreren.

    Een goei werkje om op je boek te zetten voor een SC is dit misschien wel.

    https://www.bol.com/nl/p/she-comes-f...0000005285335/

    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  4. #3
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Ik lees alleen maar non-fictie. Geen romans voor mij, alleen maar waar gebeurd.
    Zo lees ik alles over bv criminaliteit en ook heel veel biografieën, bv van John Lennon, Steve Jobs, prins Bernard, Muhammad Ali enz enz.

  5. #4
    Geregistreerd
    29 december 2015
    Last Online
    25 maart 2024 @ 13:32
    Berichten
    1.833
    Discussies
    26
    Thanks
    2.755
    Thanked
    2.139 in 820 posts

    Standaard

    De enige boeken die ik lees zijn de autobiografieën van Ijsberen. Ze zijn allemaal verboden, dus je moet wel veel moeite doen om er eentje te vinden.

  6. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @john Bekijk bericht
    Ik lees alleen maar non-fictie..
    Ik lees veel non fictie, autobiografieen niet zo maar wel geschiedenis..
    Wat me net te binnen schiet:
    Mensenjacht
    De klopjacht op Lincolns killer
    James L. Swanson


    Jammer dat de subtitel het spectaculair "killer"gebruikt in plaats van gewoon moordenaar maar wel mooi leeswerk.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  7. #6
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:32
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Vroeger las ik veel detectives, meer omdat ik de boeken bij de Britse TV-series ging lezen.
    - Colin Dexter's Inspector Morse,
    - RD Wingfield en Henry James die allebei een reeks a touch of Frost boeken schreven (waarin Jack Frost overigens een heel stuk gemener was dan in de tv series)
    - Ann Gleeves en haar Shetland-reeks die inmiddels ook verfilmd is
    - thrillerschrijver Jo Nesbö heb ik dan weer ontdekt via het e-book abonnement dat ik bij de bieb heb afgesloten. Stuk harder dan de Britse detectives, hij schrijft zowel boeken over Olaf Johanson, een carriere-crimineel (blood on snow) als over Harry Hole, een totaal mislukte agent die zijn geniale brein liefst met alcohol vergiftigt

    Maar de laatste tijd ligt de focus op historische (non)-fictie:
    - de periode 1800-1830 waar o.a. Bernard Cornwell het Britse leger, Dewey Lambdin en Julian Stockwin de Royal Navy en Alan Mallinson de cavalerie beschrijft.
    - Cornwell schreef daarna ook de Rebel- reeks waarin hij de Amerikaanse burgeroorlog volgt van Bull Run tot aan het bloedbad van Antietam.
    - Michael en Jeffrey Shaaraa zijn ook bekende schrijvers over de Civil war. Killer Angels werd verfilmd als mini serie "Gettysburg" en hetzelfde gebeurde met Gods and Generals.

    - Simon Scarrow en Robbert Fabri schrijven dan weer over de Romeinse tijd. Het grappige is dat beide heren elkaar regelmatig overlappen met hun boeken. Fabbri schrijft over de jonge jaren van Keizer Vespasianus die zich staande probeert te houden in een tijd dat Rome vaker van Keizer wisselde dan een gemiddeld land van kabinet: Tiberius, de zogenaamd gekke stotteraar Claudius, de echte gekke Caligula en Nero. Scarrow heeft het vooral over de mislukte pogingen van Rome om Brittania voor het Romeinse Rijk te behouden en beschrijft die tijd vanuit twee soldaten in dienst van diezelfde Vespasianus toen die ook in Brittania was gestationeerd. Beide reeksen komen sinds een jaar weer bij elkaar als Nero wordt afgezet en zich ineens vier man tegelijk als Keizer uitroepen. Ik vermoed dat ze op de achtergrond samenwerken zoals er wel eens een crossover op tv plaatsvindt (beide heren hebben ook een verleden bij de BBC)
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  8. #7
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Beren lijken erg geïnteresseerd in geschiedenis. Recent werkje, verkrijgbaar als E-book, dat ik kan aanraden :

    https://www.bol.com/nl/p/de-bourgond...k#productTitle



    Het eerste hoofdstuk is wel absoluut kut met klote. Gaat nergens naartoe en brengt niets bij aan iemand die al wat geschiedenis kent, maar éénmaal bij de Valois hertogen beland vond ik het wel interessante lectuur.
    De vinger wordt wel gelegd op een dikke wonde van E-books, namelijk illustraties. Het boek bevat aan het einde een hele reeks illustraties van kunstwerken uit de periode, maar die komen helemaal niet tot hun recht op een zwart-wit E-reader.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  9. Onderstaande 2 leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 (17 november 2019),Siberische tijger (12 november 2019)

  10. #8
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    klopt,heb het ook gekocht maar nog niet te tijd om te lezen,zal voor volgende vakantie zijn
    betreffende fictie vind ik Jan Wolkers,en Gerard Reve(beiden reeds overleden)meesterlijke schrijvers
    in ons land, wijlen Gerard Walsschap en Willem Elsschots
    wereldwijd ; Irvine Welsh en Michel Houllebeck,ook Mario Puzo
    maar door te vaak elitaire culturele sector worden stripverhalen vaak met de nek aangezien,men noemt dit creatieve luiheid
    nochtans staken vele meer op van geschiedenis door Lucky Luke en zeker ook Asterix te lezen dan door de soms saaie lessen op school
    ivm didactisch materiaal,leer vreemdelingen die de taal moeten kennen,strips lezen!

  11. #9
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Asterix. Ik moet de nieuwe "de dochter van de veldheer"nog aanschaffen. Ik heb al begrepen dat het geen klassieker is maar dat de weg omhoog weer gevonden is, en in het Frans toch een dikke 7 waard zeggen ze.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  12. #10
    Geregistreerd
    19 mei 2019
    Last Online
    Vandaag @ 08:05
    Locatie
    am Rhein
    Berichten
    1.973
    Discussies
    114
    Thanks
    2.033
    Thanked
    2.162 in 950 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    Beren lijken erg geïnteresseerd in geschiedenis. Recent werkje, verkrijgbaar als E-book, dat ik kan aanraden :

    https://www.bol.com/nl/p/de-bourgond...k#productTitle


    Ik heb deze ook onlangs gekocht. € 34,95 als ik het goed onthouden heb. Ik ben nog niet gestart, is meer iets voor in het weekend.
    Verder lees ik veel thrillers, David Baldacci en Lee Child, boeken over de wereldgeschiedenis en autobiografiën mag ik ook af en toe graag lezen (Kieft, vd Gijp, Bruce Springsteen.)

  13. #11
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    dat boek :"Gijp"van de eindredacteur VI, Michel van Egmond, staat al jaren in mijn boekenkast,ergens tussen the happy hooker en Turks Fruit." Je moet dat lezen Deket,je gaat dat goed vinden,zeer grappig geschreven!"maar het is er nog niet van gekomen

  14. #12
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 05:51
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.493
    Discussies
    120
    Thanks
    5.874
    Thanked
    4.956 in 2.148 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    dat boek :"Gijp"van de eindredacteur VI, Michel van Egmond, staat al jaren in mijn boekenkast,ergens tussen the happy hooker en Turks Fruit." Je moet dat lezen Deket,je gaat dat goed vinden,zeer grappig geschreven!"maar het is er nog niet van gekomen
    Luisterboek kopen......kun je het aanzetten als de vrouw aan het zagen is....

  15. #13
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    het boek van Christa Krommenhoek, De Kracht Van Liefde.
    Dat gaat over het gezin van Koos Alberts en zijn familie

    Voor de getrouwde beren onder ons en die een relatie hebben als je dit hebt gelezen laat je dat vreemdgaan wel voortaan uit je hoofd, denk ik


    bestel-boek-koos-alberts-de-kracht-van-liefde.jpg
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  16. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    deket (13 november 2019)

  17. #14
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    shit,Pietje ,misschien heb ik eens wat aan een tip van jou!ik ga dit boek kopen,mijn nieuwsgierigheid is gewekt
    maar is geschreven door zijn dochter,na de zanger zijn autoongeval,lees ik op google.
    zie niet onmiddellijk de link met ontrouw maar veronderstel dat dit thema wel aan bod zal komen.

  18. #15
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    shit,Pietje ,misschien heb ik eens wat aan een tip van jou!ik ga dit boek kopen,mijn nieuwsgierigheid is gewekt
    maar is geschreven door zijn dochter,na de zanger zijn autoongeval,lees ik op google.
    zie niet onmiddellijk de link met ontrouw maar veronderstel dat dit thema wel aan bod zal komen.
    laat het me weten als je het gelezen hebt
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  19. #16
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    oké

  20. #17
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Vandaag bij DWDD was Auke Kok te gast. Hij is ca. 3 jaar bezig geweest met de Biografie van Johan Cruijff. Hij heeft hiervoor grondig onderzoek gedaan door o.a. ‘n 70-tal betrokkenen te interviewen. Dus niet zoals de eerder uitgegeven zelfbevlekkende autobiografie geschreven door Cruijff’s holmaat Jaap de Groot maar een echte biografie gebaseerd op feiten. Volgens Matthijs van Nieuwkerk die het boek reeds had mogen lezen staan er enkele opzienbarende onthullingen in! O.a. dat Johan met meerdere vrouwen vreemdging en ook dat hij van de opbrengst van de Cruijff Foundation jaarlijks 1 miljoen euro in eigen zak stak. Ik heb het boek van 640 pagina’s reeds besteld bij Bol.com, ben zeer benieuwd.

  21. #18
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Veel commotie om het boek van Auke Kok, de Cruijff Foundation beweert dat er geen geld naar Johan is gegaan, Auke Kok zegt ‘n drietal bronnen te hebben die bewijzen dat het wel zo is.
    Vooraf had Auke de Cruijff Foundation gevraagd om mee te werken aan de biografie, dat wilden ze echter niet! Nu het boek af is willen ze zich er opeens wel mee bemoeien?

  22. #19
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Boek voor Megaboob:

    Een kijkje in het gesloten leven van oud-premier en familieman Wim Kok

    Geen politicus of journalist kwam achter de voordeur van Wim en Rita Kok. Biograaf Marnix Krop ontsluit de streng bewaakte vesting in het eerste deel van een tweedelige biografie dat vandaag verschijnt. .... https://www.ad.nl/politiek/een-kijkj...-kok~af4852ab/

    Geen familie van Auke Kok volgens mij.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  23. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    @j (15 november 2019)

  24. #20
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @john Bekijk bericht
    Veel commotie om het boek van Auke Kok, de Cruijff Foundation beweert dat er geen geld naar Johan is gegaan, Auke Kok zegt ‘n drietal bronnen te hebben die bewijzen dat het wel zo is.
    Vooraf had Auke de Cruijff Foundation gevraagd om mee te werken aan de biografie, dat wilden ze echter niet! Nu het boek af is willen ze zich er opeens wel mee bemoeien?
    Die Auke Kok is gewoon een stotterende slapjanus eerste klas. Eerst lekker zijn boek promoten bij oppergraaier Matthijs van Nieuwkerk en met wat stoere en sappige details naar buiten komen dat Cruijff een vreemdganger was en een graaier (van de "Cruijff Foundation"). Boek moet natuurlijk goed in de schijnwerpers gezet worden. En dan geeft de "Cruijff Foundation" aan dat het verhaal over de 1 miljoen lariekoek betreft en diezelfde Kok jankt nu krokodillentranen: "Als ik het had geweten had ik het niet zo opgeschreven." En even verderop: ,,Ik begon te twijfelen, heb anderen gebeld, en toen bleek het misschien toch iets anders te liggen.” Die Auke Kok heeft gewoon 3,5 jaar uit zijn duim liggen zuigen en wat lieden gesproken die hij betrouwbare bronnen noemt. Waarschijnlijk waren zijn bronnen, Gerd Müller, Franz Beckenbauer, Paul Breitner en Hoeneß. Die bronnen hebben hem gewoon wat op de mouw gespeld. Nu moet er een corrigerend inlegvel in het boek. Zal wel hetzelfde inlegvel zijn wat bij het arbeidscontract van Matthijs van Nieuwkerk zit.

  25. Onderstaande 5 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (15 november 2019),Johan35 (17 november 2019),Meme Moo (15 november 2019),Piet Plezier (16 november 2019),schoolmeester (15 november 2019)

  26. #21
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Ik vernam ook dat die kerel gewoon stal uit de JC Foundation.
    Te mijden figuur

  27. #22
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Ik vernam ook dat die kerel gewoon stal uit de JC Foundation.
    Te mijden figuur
    Wat bedoel je Ket? Wie stal er volgens jou uit de de Cruijf Foundation? Of was jij de bron van Kok die hem wat wijsmaakte? Die Auke Kok heeft niks met de Cruijf Foundation van doen.

  28. #23
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Deket lult weer eens uit z’n nek, heeft hij wel meer last van.
    Maar ook jij Badslippers roept zomaar wat !

  29. #24
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Was te snel door dat gedoe van Sixsens
    Bedoel dat deze Kok te mijden is omdat hij ineens twijfelde aan de bewering dat JC zich had verrijkt aan de foundation

  30. #25
    Geregistreerd
    24 april 2016
    Last Online
    10 februari 2024 @ 19:55
    Berichten
    1.701
    Discussies
    20
    Thanks
    879
    Thanked
    1.179 in 621 posts

    Standaard BereBoekenTips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Wat bedoel je Ket? Wie stal er volgens jou uit de de Cruijf Foundation? Of was jij de bron van Kok die hem wat wijsmaakte? Die Auke Kok heeft niks met de Cruijf Foundation van doen.
    Als je de naam van Cruijff consequent niet goed schrijft, dan hoop ik dat je teveel geestverruimende middelen hebt genomen op de vrijdagavond...

    Edit : in je vorige post ging het nog prima, dus ik ga er vanuit dat de middelen toen nog niet werkten

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  31. Onderstaande 2 leden hebben John mc Snek bedankt voor deze bijdrage:

    @j (15 november 2019),peterp095 (15 november 2019)

 

 
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

  Living Room 468*60