Auke Kok, leugenaar en fantast eerste klas
Makkelijk praten over iemand die dood is
Ik hoop dat hij niet 1 boek verkoopt
Auke Kok, leugenaar en fantast eerste klas
Makkelijk praten over iemand die dood is
Ik hoop dat hij niet 1 boek verkoopt
1 kut is sterker dan 10 paarden.
doe wat je moet doen.
voor 50 euro kun je,
je vrouw toch niet lastig vallen
genoeggezwetsnueersteenkouweklets
Badslippers (16 november 2019)
Eerste deel van tweedelige biografie over Wim Kok ligt in de winkel
@j (16 november 2019),schoolmeester (16 november 2019)
Ik heb net dit boek uit. Leest erg lekker weg.
Wees Onzichtbaar.jpg
Deze heb ik klaar liggen. Eerst wat kleine dingen tussendoor...
naamloos.jpg
(kan even zo gauw geen grotere afbeelding vinden...)
@j (17 november 2019),deket (17 november 2019),Siberische tijger (14 december 2019)
Boek van Bruce heb ik gelezen, mooi inzicht in zijn leven![]()
Johan35 (17 november 2019),Siberische tijger (14 december 2019)
dat boek Bruce Springsteen staat ook op mijn to do lijst om te lezen,eerst dat andere geshreven door de dochter van Koos Alberts,alsook De Bourgondiërs en Gijp. pfff tijd dat ik op vervroegd pensioen kan gaan
Twee weken geleden ontdek ik op mijn E-book een onbekend boek.
Blijkt dat de E-book producer voor de "spannende boeken week" (dat was blijkbaar al in Juni) dit boek zomaar op mijn machien gepusht heeft.
"Dolores Dolly Popedijn" van Thomas Olde Heuvelt. Het leek me een totaal oninteressant boek dat ik nooit zou willen lezen, maar ik dacht. Ga toch eens kijken waar het over gaat, en zit nu al aan hoofdstuk 3. We zitten in het hoofd van een waanzinnige vrouw. Ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat.
Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA
Goedemorgenallemaal (18 november 2019)
Heb de biografie van Johan Cruijff (639 pagina’s) net gelezen: geweldig boek, complimenten aan de auteur.
Nu begonnen aan de biografie van Wim Kok![]()
Ik ben momenteel het boek schuldig aan het lezen over de Deventer moordzaak.
De schrijver van dit boek Ernest Louwes heeft zijn straf inmiddels uitgezeten.
Was hij schuldig of niet ?
Als ik het boek uit heb weet ik meer.
Groet, schoolmeester.
@j ( 8 december 2019)
Congo van David van Reybroeck .
En ik ben eigenlijk bij mijn interesse voor Congo gekomen via de boeken van Jef Geeraerts, eerst natuurlijk de policiers met Vincke en Verstuyft, dan Diamant en Kodiak .58 en dan naar de Gangreen cyclus en zo zit je in Congo.
later bleek nog eens dat ik verer belgische familie heb (sorry, ik kan er ook niks aan doen, maar als goedmaker, ik heb ook familie die in de 10 daagse veldtocht die opstandelingen een kopje kleiner wilde maken wat niet gelukt is omdat Engeland en Frankrijk graag een klein land ten noorden van Frankrijk wilden hebben) ) die in de Kongo hebben gezeten en een Pater uit ons dorp was daar Missionaris.
Ik raak van alles kwijt....
Behalve gewicht
Befke ( 9 december 2019)
Van David van Reybroeck heb ik het boekje ‘Zink’ gelezen.
Dat gaat over het voormalige mini staatje Neutraal Moresnet, dat van 1815 tot ergens in de Eerste Wereldoorlog - ik dacht 1915 of 1916 - bestond. Het lag tussen het huidige België en Duitsland in, en kwam met de noordelijkste punt tot aan het Drielandenpunt in Vaals.
Dat dus honderd jaar een Vierlandenpunt is geweest.
En Vaals is heel dicht bij SS.
Befke ( 9 december 2019),Eddy_V ( 8 december 2019),Goedemorgenallemaal ( 9 december 2019),pret ( 8 december 2019)
Ik ben een echte boekenwurm. Veel historische werken gelezen en altijd met de atlas ernaast. Want ik wil dan weten waar alles zich afspeelt. Ook goed voor je topografische kennis.
Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.
@j ( 8 december 2019),Goedemorgenallemaal ( 9 december 2019),Johan35 ( 8 december 2019)
Johan35 ( 9 december 2019)
*..._______
*./________\
./OO__V__OO\
|=_-_____-_=|
I just bought my wife a "Get Better Soon" card. She's not ill, but there is plenty of room for improvement.
B'dum tsch ®
pret (10 december 2019)
Dan zul je in Reefs and Shoals van Dewey Lambdin net zoals zijn hoofdpersoon gek worden van de Amerikaanse kust. Sir Alan Lewrie mag vlak voor de oorlog van 1812 uitbreekt op Franse en Amerikaanse kaperschepen gaan jagen met slechts één klein fregat, een buitgemaakte brik en twee sloepen in een gebied tussen de Tamayami Bay (waar later Miami verrees) tot helemaal aan Cape Fear bij Wilmington. Lambdin heeft tussen 1989 en 2019 25 boeken over Lewrie geschreven die behalve een mooie afspiegeling van de oorlogen tegen Napoleon ook een soms absurde kijk in het Victoriaanse leven geven.
noglangnietuitgewandeld ( 9 december 2019)
Congo nog niet gelezen maar de Gangreen cyclus wel,hoewel ik het 4 de deel de beste vond,zijn periode na Congo,waar hij terug in Antwerpen moeilijk kan acclimatiseren en in een echtscheidingsprocedure zit
Congo zit nog te wachten, probleem is dat ik in de week te moe ben om tijdens de late avond nog boeken te lezen en moet wachten tot verlof en pensioen. Nederlandstalig nog Gijp en het hier aangeprezen boek over Koos Albert nog te wachten alsook bij non fictie in Europa van Mak
Ben ook dus boekenwurm geworden, maar zoals veel in het leven door toeval
Speelde veel buiten, vooral voetbal maar kreeg geelzucht en begon met van alles te lezen over beiden Wereldoorlogen,dan ook over Napoleon en de Franse en Amerikaanse revolutie, de kruistochten en het oude Rome. Maar geschiedenis blijft me fascineren, men leert immers uit het verleden
De zeven zussen domineren top-10 van best verkochte boeken van 2019 ... https://nos.nl/artikel/2318909-de-ze...-van-2019.html
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
Het volledige oeuvre van H.P.Lovecraft en E.A. Poe gekocht voor 1,94 €.
Ik heb de meeste novelles van Lovecraft al in mijn boekenkast, maar de laatste paar jaar lees ik liever op mijn e-boek. En voor die prijs maakt het niet uit om die nog eens opnieuw te kopen om ze te herlezen. Plus nog een aantal dingen die ik nog niet had. vooral de gedichten.
Van Poe heb ik nog niet zoveel gelezen. (The Raven natuurlijk wel, en nog één of twee verhalen) Ken zijn werk vnl. van referenties en Hammer films. Dit is een perfecte gelegenheid om er eens aan te beginnen.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
hpl.jpg
Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA
Wentelt Eefje (16 januari 2020)
Één van de mooiste boeken van de laatste jaren: Kathedraal van de Zee van Ildefonso Falcones. Zijn ongeveer 4 romans in 1. Als je dat gelezen hebt is het eerste wat je in Barcelona wil zien die kathedraal. Valt IRL trouwens erg tegen na dat prachtige boek!
Tip voor boekenwurmen: download Goodreads en wordt daar lid!
Verder:
David Baldacci
Mary Higgins Clark
Tom Egeland
Jef Geeraerts. Zeer onderschatte Belgische schrijver! Hij heeft wat schandalen veroorzaakt over het gedrag van Belgen in Kongo.
Tess Gerritsen
Hubert Lampo
Bob Mendes (nog een onderschatte Belg)
Usual suspects:
Dan Brown
Ludlum
Frederick Forsyth
Wilbur Smith
Op dit moment lees ik een hele serie boeken van Maggie Furey. Zeer aangename Fantasy.
voor wie de hobby ook buiten de clubs doet:
Gabriel Garcia Marquez Herinnering aan mijn Droeve Hoeren
Michel Houellebecq Platfom
John Burdett Bangkok Tattoo
(een ster minder
Arthur Golden Dagboek van een Geisha
(non fictie
Vincent Bakker Te Bed op de Wallen
Ischa Meijer Hoeren
Stephen & Ethel Longstreet Yoshiwara (niet vertaald)
pret (19 januari 2020),WANDELAAR5 (19 januari 2020)
Het boek"Treurtips" van Mark van Wonderen.
ENwUDIcWwAAUyny.jpg
Met een vermelding van "De Vorst" in Uden en één pagina, twee als je de fotopagina ernaast meetelt, over Limburgse sexclubs, en dan vooral eigenlijk de baan tussen Maasbracht en Roermond. YY niet vermeld maar het boek gaat vooral over "treurige" zaken die je vanaf de openbare weg kunt zien en da's lastig bij YY.
Behalve gewicht
Johan35 (22 februari 2020)
Ik heb dit boek nu wat meer bekeken en sexclubs en- shops komen opvallend vaak voor...
(En leuker dan in dit vage artikel https://www.ijsberenforum.com/forum/...-en-steenwegen)
Behalve gewicht
Wentelt Eefje (22 februari 2020)
Nou, het jaar was 2 dagen oud en mn e-reader heeft besloten zondag in staking te gaan grrr. Gisteren een nieuwe gekregen en er achter gekomen dat mn verzameling kobo-titels aardig groot is geworden: ik moest bijna 780 epub bestanden opnieuw inladen
- veel historische boeken van o.a. Douglas Reeman, Dewey Lambdin, Julian Stockwin, Patrick O'Brian, CS Forester (allen royal navy), Allen Mallinson, Bernard Cornwell en Simon Scarrow (allen british army)
- fantasy reeksen van Naomi Novik en Terry Pratchett
- Detectives van Lee Child, Robert Gailbraith (eigenlijk gewoon JK Rowling), Ellis Peters, Jo Nesbö, Jim Butcher, Craig Johnson
- thrillers van James Rollins, John Sandford, Alistair McLean, Colin Forbes, John Le Carré, Len Deighton, Frederick Forsyth
- zelfs een aantal Duitstalige boeken die ik niet in NL's of Engels kon krijgen van John Farrow en Jan Guillou
- de Game of Thrones titels, plus de Hedge Knight reeks van G.R.R. Martin
- een hele rits jeugdsentiment van Thea Beckmann
- plus nog wat Japanse light novels die in het engels zijn vertaald
Behalve gewicht
deket ( 4 januari 2022)