Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard Prostituees moeten binnenkort 21 zijn en een vergunning hebben

    Prostituees zijn binnenkort verplicht een vergunning te hebben om hun werk te doen. Ze moeten bovendien ouder dan 21 jaar zijn. Pooiers van prostituees die geen vergunning hebben, worden strafbaar. Dat staat in een wetsvoorstel dat het kabinet een dezer dagen presenteert, melden ingewijden. ..... https://www.ad.nl/binnenland/prostit...bben~a04cf003/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    JonnyFontane (11 oktober 2019),keesboz (11 oktober 2019),yylover (11 oktober 2019)

  3. #2
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:24
    Berichten
    9.737
    Discussies
    307
    Thanks
    17.744
    Thanked
    11.735 in 5.122 posts

    Standaard

    Deketmeiden kunnen we voortaan wel vergeten dus 😜

  4. Onderstaande 4 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    @j (11 oktober 2019),deket (11 oktober 2019),JonnyFontane (11 oktober 2019),stimpy3 (11 oktober 2019)

  5. #3
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.514
    Discussies
    121
    Thanks
    5.917
    Thanked
    5.008 in 2.165 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Deketmeiden kunnen we voortaan wel vergeten dus ��
    Die zijn net legaal....

  6. #4
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    binnenkort dus volop handel weer in vervalste paspoorten ivm leeftijd

  7. #5
    Geregistreerd
    17 april 2011
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    Z.O. Brabant
    Berichten
    3.514
    Discussies
    121
    Thanks
    5.917
    Thanked
    5.008 in 2.165 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    binnenkort dus volop handel weer in vervalste paspoorten ivm leeftijd
    Dan kun je goud geld gaan verdienen....

  8. #6
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Gisteren @ 20:27
    Berichten
    2.041
    Discussies
    53
    Thanks
    3.919
    Thanked
    3.169 in 1.069 posts

    Standaard

    Ah, en gemeentes gaan natuurlijk lekker restrictief worden in hun vergunningen, want 'ze willen die viezigheid niet'. Zorgt d'r alleen maar voor dat de dames illegaal gaan.

    Edit: niet dat het mij zoveel boeit; ik heb best wat aardige ervaringen meegemaakt bij dvp's prive, maar als je eenmaal de saunaclubs gewend bent wil je niet meer terug. Allereerst zit je een avond tussen de halfnaakte dames, ipv dat je binnen komt, je kleren moet uitdoen, je ding moet doen en daarna meteen weer weg moet. Ook het hele gedoe met bellen, naar de juiste straat gaan en dan nog eens bellen en naar het juiste nummer worden gedirigeerd, of in sommige gevallen ter plaatse zijn en dan ontdekken dat mevrouw niet meer opneemt of opendoet. Maar most of all: de 'verrassingen' zijn een stuk minder. Geen foto's meer die totaal niet lijken; hooguit dat je soms tegen verhulde zwabbertetten aan zit te kijken. En daarnaast is de 'service' bij privedames vaak stukken minder. Maar al te vaak dat je zo snel mogelijk moet klaarkomen en dan pleite mot. Of dat je pik d'r zo'n beetje vanafgereden wordt en je binnen 5 minuten weer buiten staat.

    Dusse, ik zou best kritisch tegenover deze wetgeving willen zijn, als de dames zelf eens wat beter in hun vak waren en er niet overduidelijk op uit waren om mannen op te lichten.

  9. #7
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Gisteren @ 23:15
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.534
    Discussies
    270
    Thanks
    26.001
    Thanked
    15.803 in 6.414 posts

    Standaard

    Ze moeten gewoon door heel Nederland SC en FKK clubs openen waar de zaakjes goed geregeld worden. Geen verhoogde leeftijdgrens of vergewisplicht onzin.

  10. Onderstaande 4 leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

    Partycrasher (12 oktober 2019),schoolmeester (12 oktober 2019),stimpy3 (12 oktober 2019),yylover (12 oktober 2019)

  11. #8
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Gisteren @ 20:27
    Berichten
    2.041
    Discussies
    53
    Thanks
    3.919
    Thanked
    3.169 in 1.069 posts

    Standaard

    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze hier in nederland idd. niet het duitse model opvolgen. Da's veel makkelijker voor de politie en belastingdienst; je weet gewoon waar de bordelen zitten, eens per kwartaal doe je een inspectie, Maar goed, ik gok dat onze gristelijke politici sex maar vies en jakkiebah vinden, dus dat mag je drie keer in een huwelijk doen voor de kindertjes tot moeder de vrouw er genoeg van heeft en dan gaan de benen op slot. En iedereen die sex buiten een huwelijk wil doen moet natuurlijk aan de schandpaal worden gezet. Behalve natuurlijk de politici zelf, die zijn 'anders', dus daar regelen we dan iets voor.

  12. #9
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    Gisteren @ 19:34
    Berichten
    1.654
    Discussies
    22
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.690 in 1.173 posts

    Standaard

    Het is goed mogelijk dat ook dit wetsvoorstel zal verdwijnen onder een laagje stof in de Eerste Kamer. Dat hoop ik althans...

    Maar goed, ik ken te weinig van de werking van de Nederlandse politiek om het slaagpercentage in te schatten.

  13. Onderstaande leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

    Sjeufke (14 oktober 2019)

  14. #10
    Geregistreerd
    19 september 2008
    Last Online
    Gisteren @ 23:34
    Berichten
    3.062
    Discussies
    169
    Thanks
    1.158
    Thanked
    5.473 in 1.798 posts

    Standaard

    Ach wat is een paar jonge prosituees minder in sixsens? Van mij hoeft het ook niet zo jong te zijn. Ik ben het eigenlijk wel eens met een leeftijds grens van 21 voor dit beroep.

    Voor degene die het daar niet mee eena zijn zal het niet zo’n pribleem zijn. De dvp’s die dan niet in Nederland mogen werken vindt je dan vast vlak over de grens in duitsland. Misschien komen er ook wel wat dames die achter de ramen zouden belande nu in het duitse club circuit terecht. Niks om je druk over te maken.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #11
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    Gisteren @ 19:34
    Berichten
    1.654
    Discussies
    22
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.690 in 1.173 posts

    Standaard

    Ondertussen ben ik tot de leefttijd gekomen dat ik niets meer heb met 18-21 meiden. Dat is niet mijn bezwaar op het voorstel.

    Wat ik wel zou willen weten is wat men verstaat onder een "vergunning". Door welke instantie wordt een vergunning verleend? (landelijk of lokaal). Kan men een vergunningsaanvraag weigeren? Hoe het zit het met de privacy?

    In Duitsland lijkt de registratieplicht nog mee te vallen (alhoewel?), en hebben sekswerkers naast plichten, ook rechten.

    Met CU aan de knoppen vrees ik dat sekswerkers enkel nog meer plichten gaan krijgen, maar geen rechten. Een vergunning lijkt me niet bepaald het Nederlandse equivalent van de registratie. Het is nu bang afwachten dus.

  16. #12
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Last Online
    22 juni 2023 @ 18:57
    Locatie
    lille frankrijk
    Berichten
    339
    Discussies
    4
    Thanks
    168
    Thanked
    33 in 27 posts

    Standaard

    Het is waar wat Nederland betreft, maar wat gaat de pooiers en de prostitués in Duitsland aan ?

  17. #13
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 20:31
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.912
    Discussies
    109
    Thanks
    1.347
    Thanked
    8.698 in 2.635 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze hier in nederland idd. niet het duitse model opvolgen. Da's veel makkelijker voor de politie en belastingdienst; je weet gewoon waar de bordelen zitten, eens per kwartaal doe je een inspectie, Maar goed, ik gok dat onze gristelijke politici sex maar vies en jakkiebah vinden, dus dat mag je drie keer in een huwelijk doen voor de kindertjes tot moeder de vrouw er genoeg van heeft en dan gaan de benen op slot. En iedereen die sex buiten een huwelijk wil doen moet natuurlijk aan de schandpaal worden gezet. Behalve natuurlijk de politici zelf, die zijn 'anders', dus daar regelen we dan iets voor.

    Je geeft het antwoord zelf al. CDA en CU vinden het Duitse model vanwege hun overtuiging een gruwel. Ze willen het helemaal weghebben en het zeer zeker niet goedkeuren. Dus zo'n 'vergunning' kan naar het publiek verkocht worden als het uitbannen van excessen, maar in feite is alles voor hun een exces, dus gewoon zo restrictief mogelijk optreden. Gevolg denken ze niet aan, het is onder het tapijt, de politie mag de rest opvegen. En die veegt de rest (nog) niet op, want er is (nog) geen geld voor ivm de focus op Drugs en Zware criminelen.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  18. Onderstaande 2 leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Shakir (15 oktober 2019),stimpy3 (16 oktober 2019)

  19. #14
    Geregistreerd
    9 juni 2013
    Last Online
    15 april 2021 @ 19:44
    Berichten
    3.223
    Discussies
    85
    Thanks
    19.086
    Thanked
    9.024 in 2.133 posts

    Standaard

    Teddy Bear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

  20. #15
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    En wie gaat dat controleren. De politie komt al niet meer op de snelweg.
    In de wijk zijn ze ook niet meer te zien omdat ze geen fietstas meer aan hun fiets mogen hangen.
    Ze rijden rond in Mercedessen en komen daar zo min mogelijk uit.
    Wie zal dat dan gaan doen. De vrouwelijke burgemeesters, zoals Femke?
    Of misschien wel Paulien, die is nu toch vrij en heeft haar naam, Krikke, mee.

  21. Onderstaande leden hebben bertje600 bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (15 oktober 2019)

  22. #16
    Geregistreerd
    5 mei 2019
    Last Online
    Gisteren @ 19:34
    Berichten
    1.654
    Discussies
    22
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.690 in 1.173 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjeufke Bekijk bericht
    Precies het antwoord op mijn vraag, Sjeufke. Zoals ik al vreesde krijgen sekswerkers geen extra rechten (behalve de zogenaamde zorgpost dan).

    Het is dus de burgemeester die over de vergunning beslist, en dat baart me grote zorgen:

    Artikel 6 Weigeren prostitutievergunning
    1. Een prostitutievergunning wordt geweigerd:
    a. indien de aanvrager de aanvrager naar het oordeel van de burgemeester niet voldoende zelfredzaam is om te werken als prostituee; of
    b. indien de burgemeester het ernstige vermoeden heeft dat de aanvrager gedwongen wordt te werken als prostituee.


    Dat lijken me nogal subjectieve en rekbare criteria. Je mag er dus gerust vanuit gaan dat Mevr. Donders geen vergunning zal verlenen.
    Maar er is nog hoop, blijkbaar is een vergunning geldig voor heel het land dus zou een sekswerker kunnen rondshoppen totdat er uiteindelijk ergens een vergunning wordt verleend.

    Nog een domper voor een seksbedrijf (uit Artikel 32):
    [-] indien hij het ernstige vermoeden heeft of redelijkerwijs zou moeten hebben dat de prostituee gedwongen wordt te werken als prostituee. [-]

    Ook dat is een erg rekbaar begrip. Reken er maar op dat Mevr. Donders hiermee terug aan de deur van Yin Yang zal staan.

    PS. Ik ga vanaf nu zoveel mogelijk naar Sixsens, want ik besef dat het feest volgend jaar voorbij kan zijn.

  23. Onderstaande 3 leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

    pret (16 oktober 2019),Sjeufke (15 oktober 2019),stimpy3 (16 oktober 2019)

  24. #17
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Wat een onzin allemaal. Typisch politiek om het wiel opnieuw uit te vinden. Maar ook de branche, de dames, hebben boter op hun hoofd en willen het liefst alles onder de pet houden want dat levert meer inkomsten op, lees: geen belasting betalen.

    Volgens mij is alles al geregeld.
    Ik besluit sekswerker te worden. Ik schrijf me in bij de KvK en krijg een belastingnummer. Ik moet administratie bijhouden zoals elke zzp'er en belasting afdragen over mijn verdiensten. Een vergunning is nonsens. Dat geldt alleen voor specifieke zaken zoals café/horeca om bijvoorbeeld drank te mogen schenken of als je een lichtbak aan je pand wil bevestigen. Heb je een (financieel) administratiekantoor heb je ook een vergunning nodig. En zo zijn er nog een paar beroepsgroepen.

    Daar is toch allemaal helemaal geen nieuwe wetgeving voor nodig. Nou kun je principiële en ethische bezwaren hebben tegen het beroep van sekswerker. Goed, dan houdt de discussie op. Dan ben je gewoon tegen elke vorm van sekswerk en wil je dat ook niet gaan faciliteren. Dan wil je dat beroep verbieden en dan staan je daar wettelijke spelregels voor ter beschikking om dat te bewerkstelligen.

    Dan heb je nog het argument dat aan het beroep sekswerker altijd weer de sfeer hangt van criminaliteit. Dat klopt. Dus moet je dat bestrijden met ook weer de reguliere middelen die politie en justitie ter beschikking staan. Aan de tuinbouw hangt ook de ranzige geur van criminaliteit. Bijvoorbeeld tientalle Polen op een paardenstal van 10 bij 10 huisvesten en zwart laten werken. Wat te denken van de witte boordencriminaliteit in de vastgoedsector (Endstra) of bij banken. Honderden café's waar illegale zaken gebeuren. Al het zwart werk wat in Nederland in diverse beroepen. gebeurt.

    Een prostituee meldt zich dus gewoon volgens de geldende afspraken bij de KvK en houdt haar (financiële) zaken netjes bij. Net als de klusjesman die zich bij het zelfde loket meldt van de KvK. Helemaal niet nodig om daar weer allerlei ingewikkelde ambtenarij en speciale wetgeving voor op te tuigen.

  25. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (19 oktober 2019),pietpotent44 (16 oktober 2019)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Babylon 468*60   Living Room 468*60