Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 105
  1. #51
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    1 juli 2022 @ 10:33
    Berichten
    2.276
    Discussies
    60
    Thanks
    1.665
    Thanked
    1.610 in 623 posts

    Standaard Buurlanden Duitsland willen samen optrekken tegen tolplan

    Vier buurlanden van Duitsland willen samen kijken of ze iets kunnen doen tegen de Duitse tolplannen.
    De verkeersministers van Nederland, Luxemburg, Oostenrijk en België willen daar binnenkort overleg over voeren.

    Dat overleg moet 7 juni worden gehouden, heeft de Luxemburgse premier Xavier Bettel aan het Duitse persbureau DPA laten weten.
    Een dag later is in Luxemburg een vergadering van de Raad van Europa over transport.

    http://nos.nl/artikel/2166466-buurla...n-tolplan.html

  2. #52
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    http://www.1limburg.nl/invoering-dui...text=section-1

    Wat is definitief? En gaat Nederland daarin meedoen met het plan van de 6 partijen van vorige week?

    Zie onder meer post #1230 en volgende van het volgende topic

    https://www.ijsberenforum.com/forum/...437#post552437
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  3. #53
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Last Online
    15 juni 2019 @ 22:35
    Berichten
    2.106
    Discussies
    31
    Thanks
    3.669
    Thanked
    2.620 in 927 posts

    Standaard

    Nu lijkt het dan toch écht definitief. Tol op de Autobahn m.i.v. 2019...

    Groen licht uit Brussel voor Duitse tol

    ANP 17-05-17, 14:15

    De Europese Commissie heeft geen bezwaren meer tegen de Duitse plannen om personenauto's tol te laten betalen voor het Duitse wegennet. De procedure die in juni 2015 werd opgestart omdat de plannen discriminerend zouden zijn voor buitenlandse bestuurders, is stopgezet, liet de commissie vandaag weten.

    De Duitse Bondsdag keurde een gewijzigd tolvoorstel eind maart goed. Brussel oordeelt dat daarin aan de bezwaren tegemoet is gekomen. Wel houdt de commissie de uitvoering en toepassing van de wet in de gaten. De tolheffing moet in 2019 ingaan en zou jaarlijks 500 miljoen euro moeten opbrengen.

    Oostenrijk blijft erbij dat de heffing discriminerend is en bereidt een zaak voor bij het Europees Hof van Justitie. Nederland zei eerder zich daarbij aan te sluiten. Het Europees Parlement keerde zich twee maanden geleden nog tegen de tolplannen.
    "Ohne Spaß kein Fun"

  4. #54
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Samengevat, straks moeten we betalen om op weg te zijn naar dames die niet meer mogen doen waarvoor we naar Duitsland reizen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  5. #55
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Last Online
    15 juni 2019 @ 22:35
    Berichten
    2.106
    Discussies
    31
    Thanks
    3.669
    Thanked
    2.620 in 927 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Samengevat, straks moeten we betalen om op weg te zijn naar dames die niet meer mogen doen waarvoor we naar Duitsland reizen.
    Als je het zo stelt, voorzie ik gouden tijden (no pun intended) voor YY en SS ....
    "Ohne Spaß kein Fun"

  6. #56
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teiresas Bekijk bericht
    Als je het zo stelt, voorzie ik gouden tijden (no pun intended) voor YY en SS ....
    de tijd zal het leren ik kijk uit naar 1-7 en ik zal niet weg blijven uit de duitse sauna clubs en de vulkaan

  7. #57
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    BRUSSEL - Nederland, Oostenrijk en Luxemburg leggen zich niet neer bij de Duitse tolplannen. De drie eisen nadere uitleg van de Europese Commissie die een procedure tegen Duitsland heeft gestaakt. ............. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...tolplan__.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  8. #58
    Geregistreerd
    23 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 02:01
    Locatie
    's-Gravenhage
    Berichten
    204
    Discussies
    5
    Thanks
    45
    Thanked
    272 in 119 posts

    Ausrufezeichen Tol in Duitsland vanaf oktober 2020

    De tolplannen in Duitsland worden steeds concreter, vanaf oktober 2020 zou het zo ver moeten zijn....

    https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/So....html?nn=14462

  9. Onderstaande leden hebben klaasdirk bedankt voor deze bijdrage:

    stimpy3 ( 8 januari 2019)

  10. #59
    Geregistreerd
    9 september 2015
    Last Online
    18 juli 2023 @ 22:53
    Berichten
    2.669
    Discussies
    28
    Thanks
    1.004
    Thanked
    2.969 in 1.216 posts

    Standaard

    https://www.1limburg.nl/tolheffing-k...text=section-1

    Automobilisten die vanaf oktober 2020 over de Duitse autobahn willen rijden, moeten vanaf dan tol gaan betalen.
    Dat heeft de Duitse verkeersminister via Twitter bekendgemaakt.
    Gerespecteerd
    "Het financiële en economische kader van de Bondsdag (het landelijk Duitse parlement, red.) zal worden gerespecteerd", schrijft Andreas Scheuer van de Duitse partij CSU op Twitter. Met het geld dat de tol oplevert wil Duitsland investeren in de infrastructuur.

    Discriminatie
    Het tolsysteem zou discriminerend zijn, omdat de Duitse inwoners wel gecompenseerd worden voor de tol. Nederland en Oostenrijk zijn om die reden naar het Europese Hof van Justitie gestapt, die nog uitspraak moet doen in de zaak.
    Weerstand
    De grensregio's zijn ook fel tegen de tolheffing. Het zou ten koste gaan van het grensoverschrijdend verkeer. Ook maakt de invoering werken over de grens onaantrekkelijker. Daarom zijn ook Duitse grensplaatsen zoals Aken tegen de tolheffing
    Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
    Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
    Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.

  11. Onderstaande leden hebben Nulnulzeseneenhalf bedankt voor deze bijdrage:

    laplagne ( 9 januari 2019)

  12. #60
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Nog maar een kwestie van tijd of het zal in heel Europa moeten betaald worden.
    In Frankrijk bestaat dat tolgeld al zo lang
    Btw, vroeger werden de tolgelden geleidelijk vervangen door wegenbelastingen, in Frankrijk dus betaalt men geen wegenbelasting.
    Maar zoals ik al zei, zal bovenop de wegenbelasting ook een tol komen.
    Wat wint bv België met al die vrachtwagens die van Nederland naar Frankrijk of omgekeerd van de wegen gebruik maken.?
    Enkele tankstations verkopen wat extra koffie of zo'thats it
    Maar het verslijten van de wegen is wel tot en met heden voor de lokale belastingbetaler. Niet logisch toch?

  13. #61
    Geregistreerd
    15 september 2017
    Last Online
    Vandaag @ 08:07
    Berichten
    238
    Discussies
    1
    Thanks
    9
    Thanked
    234 in 77 posts

    Standaard

    Overal waar ik naar toe ga; theater, dierentuin, popconcert, film, voetbal..enz enz moet ik voor betalen....dit is het
    principe " De gebruiker betaald" Het is hoogst noodzakelijk dat ook de automobilist gaat betalen voor de wegen die hij/zij
    gebruikt... Das wel zo eerlijk ....
    Ook in Nederland zou rekeningrijden ( ook voor buitenlanders) snel ingevoerd moeten worden.

  14. #62
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slumme Bekijk bericht
    Overal waar ik naar toe ga; theater, dierentuin, popconcert, film, voetbal..enz enz moet ik voor betalen....dit is het
    principe " De gebruiker betaald" Het is hoogst noodzakelijk dat ook de automobilist gaat betalen voor de wegen die hij/zij
    gebruikt... Das wel zo eerlijk ....
    Ook in Nederland zou rekeningrijden ( ook voor buitenlanders) snel ingevoerd moeten worden.
    Overal waar ik heen ga met de auto betaal ik reeds accijns, wegenbelasting en vaak ook nog parkeergelden. Tolwegen worden gebruikt als belastingmiddel en controlemiddel.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  15. #63
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slumme Bekijk bericht
    Overal waar ik naar toe ga; theater, dierentuin, popconcert, film, voetbal..enz enz moet ik voor betalen....dit is het
    principe " De gebruiker betaald" Het is hoogst noodzakelijk dat ook de automobilist gaat betalen voor de wegen die hij/zij
    gebruikt... Das wel zo eerlijk ....
    Ook in Nederland zou rekeningrijden ( ook voor buitenlanders) snel ingevoerd moeten worden.
    dan heb ik geluk, ik word immers altijd gereden
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  16. #64
    Geregistreerd
    1 april 2014
    Last Online
    Gisteren @ 11:30
    Berichten
    314
    Discussies
    32
    Thanks
    474
    Thanked
    640 in 137 posts

    Standaard

    Wat gaat dat dan kosten per kilometer, ik sta net bij de autocontrole in Hechtel. Ik heb het vorige jaar 71307 kilometer gereden.
    260 x 188km=48880km is voor mijn werk. De overige kilometers is voor...????

  17. #65
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ritje over Duitse wegen nog duurder

    Nederlanders gaan nog meer tol betalen in Duitsland dan verwacht. Het duurste tiendagenvignet gaat geen 20 maar 35 euro kosten, het tweemaandsvignet gaat van 40 naar maximaal 50 euro. De Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt hoopt zo jaarlijks 36 miljoen extra op te halen. ............... http://www.ad.nl/buitenland/ritje-ov...rder~a21daa16/
    Die Vorbereitungen der Pkw-Maut in Deutschland gehen weiter: Starten soll sie im Oktober 2020, Kapsch TrafficCom und CTS Eventim werden sie kassieren. Derweil wird seit dem 11. Dezember 2018 die Klage Österreichs & der Niederlande vor dem EuGH verhandelt. Alle Informationen zu Kosten, Berechnung und Strafen der Pkw-Maut!
    https://www.autozeitung.de/pkw-maut-...er-180303.html

    Het lijkt erop dat het nu zeer waarschijnlijk door zal gaan maar ook nu is het nog niet 100% zeker. De kosten zijn afhankelijk van je Euronorm en cilinderinhoud en bedragen dan een paar tientjes voor het 10 dagen en 2 maanden vignet tot meer dan 100€ voor het jaarvignet. Zou electronisch allemaal moeten gaan maar er is wel de mogelijkheid op bepaalde plekken het handmatig te regelen.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  18. #66
    Geregistreerd
    6 juni 2006
    Last Online
    Gisteren @ 08:35
    Berichten
    674
    Discussies
    5
    Thanks
    722
    Thanked
    759 in 280 posts

    Standaard

    Dus lekker binnendoor naar GT. Ik neem aan dat er een mooie routebeschrijving online komt van de grens bij Venlo?

  19. #67
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    naar goch rij je zo zonder op de snelweg te komen.
    En naar Saunaclub Venus ook
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  20. #68
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodpoot Bekijk bericht
    Dus lekker binnendoor naar GT. Ik neem aan dat er een mooie routebeschrijving online komt van de grens bij Venlo?
    Zum Jahresstart 2019 gab Scheuer dann den Oktober 2020 als offiziellen Termin für die Einführung bekannt, ein entsprechender Vertrag sei am 30. Dezember 2018 unterschrieben worden. Der vom Bundestag vorgegebene finanzielle und wirtschafliche Rahmen werde dabei eingehalten. Spätestens dann sollen Autofahrer also für die Nutzung von Bundesstraßen und Autobahnen eine Gebühr zahlen sollen.
    Probleem is dat de maut niet alleen voor de Autobahn geldt maar ook voor de Bundesstraßen, via Tegelen over Kaldenkrichen naar GT is een bekende route maar dan wordt het lastig om niet over de B221 te rijden.
    Veel Grensgemeenten hebben al aangegeven niet blij te zijn met de nieuwe regeling.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  21. #69
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Maar hoe gaan ze dat controleren? Bij iedere grensovergang en ausfahrt/anfahrt camera's neerzetten? Da's ook een dure grap.

  22. #70
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Een paar jaar geleden was er sprake van dat buitenlanders alleen voor de Autobahn tol moeten betalen en niet voor Bundesstrassen. Indien dat nu weer veranderd is zou dat zeker een fikse tegenvaller zijn voor veel grensbewoners. Gelukkig voor mij is de weg tussen Schinveld en Koningsbosch alvast een Landesstrasse, dus voor mij geen tol betalen om tot YY te geraken (is de kortste en snelste weg voor mij).

  23. #71
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    stimpy,we leven wel al in 2019.
    In Belgie is er sprake van eventueel een wegenvignet
    in een digitale wereld zal dat organisatorisch en in de praktijk wel niet meer zo omslachtig zijn

  24. #72
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Maar hoe gaan ze dat controleren? Bij iedere grensovergang en ausfahrt/anfahrt camera's neerzetten? Da's ook een dure grap.
    Er is een koppeling met je kenteken en er zal dus op kenteken gecontroleerd worden. Hoe, geen idee, heb daar nog niets over gelezen, Dat voor Duitsers het vignet nodig is voor de Autobahn en Bundesstraße is wel zeker, maar voor buitenlanders zou dat wellicht alleen voor de Autobahn kunnen gelden.
    Misschien gaan de poortjes voor de LKW maut wel gebruikt worden, maar volgens mij miet dat nog allemaal uitgewerkt worden.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  25. #73
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 03:09
    Berichten
    2.032
    Discussies
    53
    Thanks
    3.893
    Thanked
    3.147 in 1.061 posts

    Standaard

    Op wikipedia zie ik dit tabelletje staan:


    Kosten der Jahresvignette für inländische Pkw (je angefangene 100 cm³ Hubraum)
    Emissionsklasse Benzinmotor Dieselmotor
    Euro 0, 1, 2, 3 6,50 € 9,50 €
    Euro 4, 5 2 € 5 €
    Euro 6 1,80 € 4,80 €
    Wohnmobile 16 € je angefangene 200 kg zulässiges Gesamtgewicht
    Oldtimer 130 € pauschal
    Die Kosten sind auf maximal 130 € beschränkt.

    Für im Ausland zugelassene Personenkraftwagen gibt es gemäß § 7 (2) des Gesetzes eine Staffelung, da hier normalerweise nicht der Wunsch bestehen sollte eine Jahres-Vignette zu erwerben. Es sind deshalb 10-Tages-, 2-Monats-Vignetten und Jahres-Vignetten vorgesehen, deren Preis gestaffelt ist nach den Kosten einer Jahres-Vignette für den ausländischen PKW. Für diese Kurzzeitvignetten gibt es fünf sogenannte Vignettenstufen.

    Kosten der 10-Tages- und 2-Monats-Vignetten[18]
    Jahres-Vignette 10-Tages-Vignette 2-Monats-Vignette
    bis 20 € 2,50 € 7 €
    von 20 € bis 40 € 4 € 11 €
    von 40 € bis 70 € 8 € 18 €
    von 70 € bis 100 € 14 € 30 €
    ab 100 € bis 130 € 20 € 40 €
    ab 130 € 25 € 50 €
    ..en als ik dat zie dan denk ik dat het voor de meeste ijsberen het beste is om een jaarvignet af te tikken. Voor mijn 1.6l diesel zou een jaarvignet uitkomen op 80 euro. Da's anderhalve beurt. Hoop geld, maar ook weer niet onoverkomelijk.

  26. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

    Elmo3108 ( 9 januari 2019)

  27. #74
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Ik veronderstel dat men in 1ste instantie met slagbomen en een kaart gaat werken.
    Indien je in België gaat winkelen bij bv Delhaize of Carrefour (vind je ook in Roemenië, was er laatst maar dit terzijde) bij jullie Albert Hein of Jumbo werkt men zo, maar dan is het voor de klanten gratis
    Evenals op tal van betaalde parkings
    Anyway, wat men gebruikt moet men betalen.
    Indien men wegen mee verslijt als transit moet de gebruiker betalen.
    Niet alleen de lokale inwoners, dat is het principe dat de EU zal hanteren

  28. #75
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Inländische Halter von Pkw oder Wohnmobilen sollen für das knapp 13.000 Kilometer lange Autobahnnetz und das 39.000 Kilometer lange Netz der Bundesstraßen Maut zahlen – Pkw-Fahrer aus dem Ausland nur auf den Autobahnen. Kraftfahrzeuge von Personen mit Behinderungen, die ganz oder teilweise von der Kfz-Steuer befreit sind, werden auch von der Infrastrukturabgabe befreit. Das gleiche gilt für Motorräder, Elektroautos oder Krankenwagen.
    https://www.autobild.de/artikel/infr...t-5816625.html
    Maut: News und Hintergründe – Update — 18.04.2018

    Evengoed klopt bovenstaande nog wel, dan geldt het dus alleen voor de Autobahn wat me logisch lijkt. Voor de grensclubs zou dat dan niet zo'n probleem zijn.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

  Diamond 468*60