Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 176 t/m 200 van 306

Discussie: Belasting

Last Online
    Vandaag @ 00:48
    Discussies
    147
    Thanks
    3.678

Standaard

"het is tijd,de hoogste tijd," zou Andre Hazes zingen
    nu nog daden en niet alleen woorden

Last Online
    Vandaag @ 08:42
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Het kabinet treurnis 1 is nu echt het kabinet Jessias 1 geworden, zijn (s)linkse plannen wordne nu weer omarmd...

Kabinet neemt GroenLinks-plan over: multinationals moeten belasting betalen
    Nederlandse multinationals die geen of nauwelijks winstbelasting betalen, moeten dat vanaf 2021 alsnog gaan doen. Het kabinet neemt daartoe een initiatiefwet van het GroenLinks-kamerlid Bart Snels over, meldt de NOS op basis van bronnen. Eerder steunden SP en PvdA het voorstel van GroenLinks al.

Door fiscaal trapezewerk slaagden multinationals als Shell, Philips en AkzoNobel erin om ondanks hoge winsten nauwelijks winstbelasting te betalen. Terwijl andere bedrijven die meer dan twee ton winst maken, een kwart daarvan moeten afdragen aan de fiscus, slaagden de multinationals erin dat belastingpercentage terug te brengen tot (bijna) nul. Deze misstand kwam aan het licht via dagblad Trouw, dat ontdekte dat Shell al jaren geen winst betaalde.

De NOS schrijft:

Bedrijven met hoofdkantoren in Nederland kunnen gebruikmaken van bijzondere aftrekposten: de liquidatieverliesregeling en de stakingsverliesregeling. Verliezen die geleden worden bij liquidatie of stopzetten van activiteiten in het buitenland zijn aftrekbaar. De initiatiefwet van GroenLinks-Kamerlid Snels maakt daar een einde aan.
    Bij de aankondiging van zijn initiatiefwet noemde Snels het onrechtvaardig dat multinationals geen bijdrage leveren aan zaken als onderwijs, infrastructuur en zorg, waar zij wel van profiteren.

Iedereen moet eerlijk belasting betalen, dus ook onze allergrootste bedrijven. Het is oneerlijk dat die via slimme trucjes miljoenen aan belastingen ontwijken terwijl jij en ik gewoon belasting afdragen.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    I prefer silicone boobs on slim and beautiful womans!
    Read my lips: no more taxes!
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

Last Online
    Vandaag @ 01:28
    Discussies
    9
    Thanks
    2.045

Standaard

En op welke manier is dit een slecht plan, MB?
    Of is het voor jou per definitie een slecht plan, als het van linkse zijde komt?

Lijkt me niets mis mee om multinationals nu eindelijk ook eens naar rato winstbelasting te laten betalen, die dit nu nog via échte slinkse wegen weten te voorkomen. Wel zo eerlijk, toch?

4. Onderstaande 3 leden hebben Meme Moo bedankt voor deze bijdrage:

deket (24 september 2019),schoolmeester (12 september 2019),stimpy3 (12 september 2019)

Last Online
    Vandaag @ 00:56
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

Nederland wint zaak over belastingdeal met Starbucks ... https://www.ad.nl/economie/nederland...cks~a068d5ddd/

Gemiste kans om al die verdragen eens terug te draaien. Echt te walgelijk voor woorden en heeft al veel te lang geleid tot oneerlijke concurrentie.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

6. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (24 september 2019)

Last Online
    Discussies
    147
    Thanks
    3.678

Standaard

@MB, jij vertelde mij ooit wat jij doet. Vind jij het normaal dat jij.ik en anderen veel belastingen moeten betalen en de multinationals bijna niets? Ik niet!

Last Online
    Vandaag @ 01:53
    Discussies
    23
    Thanks
    2.255

Standaard

Ik wacht met smart op het antwoord van een landsverrader op de vraag van een landsverrader.

Last Online
    Discussies
    147
    Thanks
    3.678

Standaard

Euh? Party,ik kan opnieuw niet volgen
    Hoe meer ik van je lees,hoe dommer ik mij voel
    Kan je mij het recept van die spacecakes eens doorzenden?

10. Onderstaande 6 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (25 september 2019),Eddy_V (25 september 2019),hasta la pasta (25 september 2019),Meme Moo (25 september 2019),Partycrasher (25 september 2019),Sjeufke (24 september 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Blijkbaar ben ik niet de enige met deze vraag...

de telegraaf:

’Waarom moeten spaarders wachten tot 2022?’
    Door PIETER VAN ERVEN DORENS

Updated 2 uur geleden
    Vandaag, 16:50 in GELD

AMSTERDAM - Vanaf 2022 hoeven de meeste spaarders geen belasting meer te betalen, zo staat in het belastingplan dat het Kabinet op Prinsjesdag presenteerde. Uit vele hoeken klinkt de vraag waarom het eigenlijk zo lang moet duren.

Staatssecretaris Menno Snel (l.) en minister Wopke Hoekstra tijdens de Algemene Financiele beschouwingen.
    Staatssecretaris Menno Snel (l.) en minister Wopke Hoekstra tijdens de Algemene Financiele beschouwingen.Ⓒ ANP
    De huidige regeling, waarbij veel spaarders meer belasting moeten betalen dan ze aan rente ontvangen, werd zelfs door de Hoge Raad als onrechtvaardig bestempeld.

Volgens hoogleraar Belastingrecht Roland Brandsma kan het euvel veel sneller rechtgezet worden. „Invoering met ingang van belastingjaar 2020 acht ik heel wel mogelijk”, zegt hij in een opiniestuk voor NLFiscaal. Brandsma wijst erop dat de gegevens over dat jaar pas begin 2021 bekend hoeven te zijn, wat zowel burger als fiscus alle tijd en ruimte biedt.

In de Tweede Kamer vroegen onder meer 50Plus en GroenLinks aan staatssecretaris Menno Snel waarom hij twee jaar wil wachten. „Zoek een creatieve oplossing”, was de oproep van 50Plus-Kamerlid Gerrit Jan van Otterloo. „Nog twee jaar achter elkaar te veel moeten betalen, is te lang”.

Toverstokje
    Volgens Snel is het allemaal niet zo makkelijk. „Ik snap de wens. Ik zeg wel vaker dat ik het liefst alles morgen met een toverstokje geregeld zou hebben, maar dat gaat hier echt niet”, zei hij in reactie op de vragen van Van Otterloo. Een tussentijdse oplossing zou volgens Snel vooral ten goede komen van mensen met veel beleggingsinkomsten of leningen. Het zou de schatkist volgens hem €640 miljoen kunnen kosten.

Bij de Bond voor Belastingbetalers ziet men geen belemmeringen voor een snelle invoering. „Wat iedereen precies bezit aan spaargeld en belegd vermogen wordt gewoon aangeleverd door financiële instellingen en door de Belastingdienst meegenomen in de vooringevulde aangifteformulieren”, zegt voorzitter Jurgen de Vries. „Wij begrijpen absoluut niet waarom het moet wachten tot 2022. Misschien is men bang dat de Belastingdienst instort.”
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

Last Online
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

Het kabinet moet Nederlanders compenseren die in 2013 en 2014 te veel belasting hebben betaald over hun spaargeld. Dat stelt de parlementair advocaat die in opdracht van de Tweede Kamer hierover een advies heeft opgesteld.

........................ https://www.ad.nl/economie/kabinet-c...taks~a499367c/

13. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Megaboob (18 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Het kabinet moet Nederlanders compenseren die in 2013 en 2014 te veel belasting hebben betaald over hun spaargeld. Dat stelt de parlementair advocaat die in opdracht van de Tweede Kamer hierover een advies heeft opgesteld.

........................ https://www.ad.nl/economie/kabinet-c...taks~a499367c/
    Ik roep het al jaren. Nu lijkt het er eindelijk van te gaan komen. Na jarenlang te zijn beroofd door de overheid hopelijk eindelijk gerechtigheid. Graag met boete. Diefstal mag niet straffeloos zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

Last Online
    Discussies
    147
    Thanks
    3.678

Standaard

hoor jij daar bij MB? fijn vooruitzicht!

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

1,35 miljoen Nederlanders oren bij deze club van berooefde spaarders. Miljarden euro's gaat het om. de Roverheid in optima forma. Ik zie het graag allemaal tot op de laatste cent terug, en dan graag verdubbeld vanwegen een diefstal boete aan de overheid. Ongeveer hetzelfde principe dat de overheid zelf hanteert voor zwartspaarders (what's in a name?). Die moeten ook torenhoge boetes betalen. Nu is de ovehreid aan de beurt om door het stof te gaan. Betalen, en snel graag! (Staatsec. Sbnel stata niet bekend om zijn snelle acties helaas).

het telegraaf bericht:

’Kabinet moet spaarders compenseren’
    Door LEON BRANDSEMA

Updated Gisteren, 15:21
    Gisteren, 12:03 in GELD

AMSTERDAM - Het kabinet moet mensen die te veel spaartaks betaald hebben tegemoet komen. De aanslagen van de spaarders moeten worden aangepast of er moet een compensatieregeling komen.

Staatssecretaris Snel (Financiën) met minister Hoekstra in de Tweede Kamer.
    Staatssecretaris Snel (Financiën) met minister Hoekstra in de Tweede Kamer.Ⓒ DIJKSTRA BV
    Dat staat in een opvallend advies van de parlementair advocaat aan de Tweede Kamer. Die deed op verzoek van de vaste Commissie voor Financiën onderzoek naar de Hoge Raad-arresten naar de spaartaks. Daarin werd geconcludeerd dat de belasting die mensen over hun vermogen betalen te zwaar was. Mensen moesten in sommige gevallen meer belasting betalen dan zij aan rendement maakten over hun spaargeld, door de lage spaarrentes

BEKIJK OOK:

5 vragen: Hoge Raad kraakt spaartaks
    De Hoge Raad liet in de uitspraak alleen niet doorschemeren hoe de spaarders gecompenseerd moesten worden. Herstel was aan de wetgever en de overheid stelt dat met de aanpassing van de spaartaks sinds 2017 daaraan wel was voldaan. Maar de commissie wilde van de parlementair advocaat weten of dat wel voldoende is.

Die advocaat stelt nu heel duidelijk dat dat niet het geval is. „Herstel zonder ingrijpen van de wetgever lijkt ons in deze situatie niet goed denkbaar”, staat in het advies.

Europese rechten
    Het kabinet moet ingrijpen als er sprake is van een schending van artikel 1 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dat is volgens de uitspraak van de Hoge Raad zo als het rendement dat iemand op zijn vermogen zonder veel risico te nemen kan halen, hoger is dan de belasting die hij moet betalen. Die belastingdruk was in 2013 en 2014 1,2%.

De vraag is nu of dat ook echt zo is. De parlementair advocaat oordeelt daar zelf niet over. De Hoge Raad heeft dat ook nog niet vastgesteld. „Maar hij sluit ook allerminst uit dat hier sprake van kan zijn”, staat in het advies.

Compensatie of verrekening
    Staatssecretaris Snel (Financiën) moet nu gaan vaststellen of het zo is dat het rendement inderdaad niet meer haalbaar was, ook voordat er een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens ligt. En als dat zo was, moet dat hersteld worden. De wijziging van de spaartaks in 2017 is dan niet voldoende.

Spaarders moeten dan namelijk geld terugkrijgen, stelt de parlementair advocaat. „Herstel zou kunnen bestaan uit daadwerkelijk herstel van de fiscale situatie door bijvoorbeeld aanpassing van de aanslagen of verrekening met toekomstige aanslagen. Ook is een compensatieregeling een mogelijkheid”, valt in het advies te lezen.

Reacties
    Een woordvoerder van het ministerie van Financiën laat weten dat het advies daar net binnen is en nog bestudeerd wordt.

Jurgen de Vries van de Bond voor Belastingbetalers, die met een massaal bezwaar procedeert tegen de spaartaks, spreekt van een ’heel stevig advies’. „Het is voor ons nu belangrijk dat we een toezegging krijgen van de staatssecretaris dat iedereen zijn rechten behoudt in afwachting van een uitspraak van het Europees Hof.”

Pieter Omtzigt en Evert Jan Slootweg van het CDA, dat het instellen van de parlementair advocaat initeerde, willen van de staatssecretaris weten of hij de conclusies uit het advies over het compenseren ook deelt, en dan graag voor het debat over het Belastingplan medio november.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

17. Onderstaande leden hebben Megaboob bedankt voor deze bijdrage:

fg22 (22 oktober 2019)

Last Online
    8 januari 2020 @ 22:22
    Discussies
    6
    Thanks
    16

Standaard

The government should certainly not pay back taxes but spend them on the economy. People that save excessively only slow the economy. They cause the economy to dip and when it actually does dip they say: "We are smart, we saved money". Noooooooooooo................ You caused the dip. Go spend the lumpsum and forget about that tiny taxation.
    A lie is a great story that somebody ruined with the truth. (HIMYM)

19. Onderstaande leden hebben TAFKAJ bedankt voor deze bijdrage:

fg22 (22 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

Het begon met de geplande invoering van een belasting op bellen via WhatsApp, maar de woede onder Libanezen gaat over veel meer. En daarom gaan sinds afgelopen donderdag honderdduizenden inwoners de straat op, om te demonstreren tegen de in hun ogen corrupte regering.

De onvrede wordt breed gedragen door zowel christenen als moslims. Voor hen is er maar één oplossing voor de economische crisis: een andere regering. Voor het eerst in tijden staan de neuzen in het altijd zo verdeelde Libanon dezelfde kant op. ..... https://nos.nl/artikel/2307133-liban...hetzelfde.html

Geweldige hereniging en dat allemaal door belastingen.
    Het zijn allemaal gelukzoekende Megaboobjes geworden

21. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

fg22 (22 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    147
    Thanks
    3.678

Standaard

Ze hebben verdomme gelijk dat ze in opstand komen,Libanon heeft alles om een rijk,welvarend land te zijn.
    Naar Arabische normen geen overbevolking,6 miljoen inwoners en de haven Tyrus moet normaal bloeien wegens zijn gunstig ligging Syrie, Israël en de Middenlandze zee.
    Verder veel handel in de hoofdstad Beiroet door de omliggende bananenplantages en wijngaarden maar vooral,,de vele cannabis-en hennepvelden. Ooit bood men mij in Nederland een Rode Libanese aan en ik dacht onmiddellijk aan een rosse schoonheid en dacht bij mezelf : zijn er dan rosse Libanese vrouwen maar het bleek om hasj te gaan
    Anyway, de burgeroorlog destijds maar nu nog steeds de Hezbollah liggen aan de basis van het huidige verval,alsook de corruptie

23. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

fg22 (23 oktober 2019),pret (22 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

tja geukkig sta ik niet alleen in deze:

" Het zijn allemaal gelukzoekende Megaboobjes geworden". velen zijn niet zo geweldig gecharmeerd van extreem veel belasting betalen. Er zijn natuurlijk op groenlinks stemmende dwazen die het licht nog niet gezien hebben. tot ze ook wat vermogen hebben en kapot belast worden. dan komt de "draai van de dag"...
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

25. Onderstaande leden hebben Megaboob bedankt voor deze bijdrage:

fg22 (23 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

De FIOD en de douane hebben in Limburg, Brabant en Gelderland op grote schaal invallen gedaan in verband met een onderzoek naar een internationale bende. Er zijn in totaal al achttien mensen gearresteerd. De Nederlandse schatkist liep door de bende meer dan 67 miljoen euro aan accijns mis.

De vier hoofdverdachten van het criminele netwerk zijn opgepakt in Limburg, meldt de FIOD-woordvoerder. Het zijn mannen van 45 tot en met 56 jaar, uit Nederland, Polen, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk. Zij worden verdacht van accijnsfraude, witwassen en deelname aan een internationaal opererende criminele organisatie. .... https://www.ad.nl/binnenland/grote-a...-mis~a3efdffb/

27. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Megaboob (29 oktober 2019),Nulnulzeseneenhalf (29 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Keihard aanpakken die belasting ontduikers die illegale sigaretten maken! goed dat ze gepakt zijn!
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

Last Online
    23 februari 2020 @ 22:11
    Discussies
    30
    Thanks
    10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TAFKAJ Bekijk bericht
    People that save excessively only slow the economy.
    Klopt!!!
    Het opbouwen van spaartegoeden werk als een schokdemper: het vertraagt de beweging van de economie, zowel in opwaartse als neerwaartse richting!!!! Tenzij de spaartegoeden weggestreept kunnen worden tegen de schulden van de op de pof levende potverteerders in de knoflooklanden.

J.W.
    Keep on Walking.....

30. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

peterp095 (30 oktober 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

We gaan weer meer geld storen in de bodemloze EU put...
    De telegraaf:

https://www.telegraaf.nl/financieel/...-eu-zo-zit-het
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Te gek voor woorden. weg met Snel. wat een slecte bewindsman.

de telegraaf:

Veel meer spaarders geraakt door hogere taks
    Door PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated Vandaag, 13:53
    Vandaag, 12:35 in BINNENLAND

DEN HAAG - Staatssecretaris Snel (Financiën) is de mist in gegaan bij de gevolgen van de nieuwe spaartaks. Niet 400.000, maar 1,1 miljoen mensen gaan vanaf 2022 in het nieuwe systeem meer belasting betalen.

Staatssecretaris Menno Snel introduceert een nieuwe spaartaks.
    Staatssecretaris Menno Snel introduceert een nieuwe spaartaks.Ⓒ ANP
    Dat blijkt uit de beantwoording van de vragen die afgelopen maandag op Snel werden afgevuurd bij een overleg over het Belastingplan voor komend jaar. Daarin moet Snel een fout herstellen uit de antwoorden op eerdere Kamervragen over de nieuwe spaartaks. Toen zei hij dat 400.000 mensen in het nieuwe systeem, dat vanaf 2022 ingaat, meer moeten gaan betalen.

Maar dat blijken er nu bijna drie keer zo veel te zijn, waarvan 360.000 spaarders een belastingverhoging van meer dan 1000 euro tegemoet kunnen zien. Snel meldt dat hij in antwoord op de eerdere Kamervragen ’abusievelijk’ had geschreven dat het er maar 400.000 waren. Zijn woordvoerder laat weten dat er in de ’verkeerde tabel’ was gekeken en daarom een verkeerd aantal werd genoemd.

Het gaat volgens de zegsvrouw om een eenmalige fout, die verder niet is gemaakt in de doorberekening van de nieuwe spaartaks. Ze wijst erop dat de 1,1 miljoen wel is genoemd bij de bekendmaking van de nieuwe belastingmaatregelen. Toen noemde het kabinet hoeveel mensen de spaartaks nu betalen, en hoeveel mensen straks geen of minder gaan betalen. Onderaan de streep bleven er dan nog 1,1 miljoen over, al werd dat getal in het persbericht niet expliciet genoemd.

Wie raakt het?
    De mensen die meer moeten gaan betalen hebben spaargeld, beleggingen én schulden. Bijvoorbeeld mensen die beleggen met geleend geld of mensen met een tweede huis in Nederland waar een hypotheek tegenover staat. Zij moeten straks meer gaan betalen omdat ze de schulden tegen een lager tarief van hun vermogen af mogen trekken.

Tegenover de 1,1 miljoen mensen die slechter af zijn in het nieuwe stelsel, staan 1,35 miljoen spaarders die naar verwachting vanaf 2022 geen spaartaks meer hoeven te betalen. Zij worden geholpen omdat de vrijstelling hard omhooggaat: naar ruim 4 ton, zolang de spaarrente op de huidige lage tarieven blijft staan.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

Een zinvol en goed pleidooi om de onzinnige energiebelasting af te schaffen. We weten echter dat het niet gaat gebeuren zolang het partijkartel heerst over Nederland helaas.

’Schaf energiebelasting af’
    Updated 2 uur geleden
    3 uur geleden in FINANCIEEL

comments icon

AMSTERDAM (ANP) - Nederland zou de energiebelasting moeten afschaffen. Dat betoogt de nieuwbakken topman van Vattenfall Nederland, Martijn Hagens.

Martijn Hagens
    Martijn HagensⒸ ANP
    Volgens hem ondermijnen stijgende energieprijzen het draagvlak voor de overgang naar duurzame energie. „Consumenten zien vooral hoe hun rekening steeds hoger is geworden”, aldus Hagens in het Financieele Dagblad

Hij begrijpt de zorgen en twijfels die veel mensen hebben over de ingezette omslag naar meer energie uit zon en wind. Hagens wijst er onder meer op dat belastingen de grootste kostenpost zijn op de energierekening. „Die belasting is ooit ingevoerd om energie duurder te maken en mensen zo te stimuleren energie te besparen. De opbrengsten worden echter niet gebruikt voor de energietransitie, maar vloeien naar de algemene middelen”, zegt Hagens.

BEKIJK OOK:

Inval bij verkoopkantoor energiereus Vattenfall
    Hij stelt dat de Opslag Duurzame Energie (ODE), een toeslag die elke klant betaalt en waarvan subsidies worden betaald, wel z’n werk doet voor de energietransitie. Die opbrengsten worden onder meer gebruikt om de bouw van bijvoorbeeld wind- en zonneparken te betalen. „Maar die energiebelasting doet dat niet”, aldus Hagens. „Bovendien heft de overheid over die te betalen energiebelasting ook nog eens btw. Helpt de overheid zo de consument, of wordt hiermee de staatskas gespekt? Schaf die belasting dan af.”
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

Last Online
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megaboob Bekijk bericht
    Een zinvol en goed pleidooi om de onzinnige energiebelasting af te schaffen. We weten echter dat het niet gaat gebeuren zolang het partijkartel heerst over Nederland helaas. ....

AMSTERDAM (ANP) - Nederland zou de energiebelasting moeten afschaffen. Dat betoogt de nieuwbakken topman van Vattenfall Nederland, Martijn Hagens.

...
    BEKIJK OOK:

Inval bij verkoopkantoor energiereus Vattenfall
    .....of wordt hiermee de staatskas gespekt? Schaf die belasting dan af.”

De nieuwe topman moet even zijn mond houden en eerst de fouten uit het verleden van NUON glad strijken. Die inval was niet voor niks ...

35. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

hasta la pasta (12 december 2019),schoolmeester (12 december 2019)

Last Online
    Discussies
    206
    Thanks
    9.218

Standaard

joop.nl

symphatieke actie van de SP:

SP start kerstactie voor gedupeerden toeslagenaffaire
    De SP en de ouders die de dupe zijn geworden van de toeslagenaffaire, slaan de handen ineen. De partij en de ouders zamelen geld in voor de kinderen van de gedupeerde ouders. “Zij groeien op in armoede, hebben te maken met huisuitzettingen en gescheiden ouders”, schrijft de SP.

Nog steeds hebben al deze ouders geen duidelijkheid. Wéér brengen zij de feestdagen door zonder een cadeautje voor de kinderen, zonder een kerstdiner en zonder een uitje tijdens de vakantie. Wij proberen zoveel mogelijk slachtoffers van de toeslagenaffaire die naar ons komen dit jaar een fijne kerst te bezorgen. Helpt u ons mee met een donatie?
    SP-Kamerlid Renske Leijten zet zich al lange tijd in voor de ouders die er jarenlang ten onrechte van zijn beschuldigd dat ze fraudeerden met toeslagen voor de kinderopvang. De aantijgingen hebben verschrikkelijke gevolgen gehad: zo vertelde een van de slachtoffers vorige week hoe zijn huwelijk op de klippen is gelopen, een andere gedupeerde pleegde zelfmoord.

De ouders die als eerste de dupe werden van het dubieuze optreden van de Belastingdienst, hadden allemaal een migratieachtergrond. Ook bleef de dienst doorprocederen tegen ouders toen duidelijk was dat de handelswijze niet in de haak was. Daarbij hield de dienst stukken achter om de slachtoffers veroordeeld te krijgen. Deze werkwijze werd gesteund door de ambtelijke top.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!

37. Onderstaande leden hebben Megaboob bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (14 december 2019)

Last Online
    Discussies
    4269
    Thanks
    46

Standaard

Sigaretten en tanken volgend jaar weer flink duurder door accijnzen
    Net als vorig jaar wordt de prijs aan de pomp weer hoger. Niet alleen de benzineprijs stijgt, ook diesel en LPG stijgen mee. Daarnaast gaan mensen meer betalen voor sigaretten. .... https://www.ad.nl/binnenland/sigaret...nzen~a2340ac4/

39. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Megaboob (24 december 2019)

Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten