Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Geregistreerd
    20 juni 2014
    Last Online
    2 augustus 2022 @ 13:41
    Berichten
    134
    Discussies
    32
    Thanks
    11
    Thanked
    269 in 79 posts

    Standaard Reactie op regeerakkoord

    Beste mensen,

    Het regeerakkoord zorgt voor veel ophef in de prostitutiewereld; bij sekswerkers en bij hun klanten.
    Daarom een reactie van Soa Aids Nederland. Wij zijn er op z'n zachtst gezegd niet blij mee.

    Reactie Soa Aids Nederland.

    Vriendelijke groet,
    pietSAN



    Regeerakkoord bedreigt sekswerkers in Nederland
    11/10/2017

    Het regeerakkoord van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie bevat maatregelen die de positie van sekswerkers aanzienlijk verslechteren. Het nieuwe kabinet wil verplichte intakegesprekken en registratie voor sekswerkers, een zogenoemd pooierverbod, strafbaarstelling van klanten en uitstapprogramma’s voor sekswerkers. Maar maatregelen gericht op de positieverbetering van sekswerkers ontbreken.

    Om misstanden en mensenhandel binnen de seksbranche effectief te bestrijden, zijn maatregelen nodig die de drempel tot het doen van aangifte verlagen. Een focus op illegale prostitutie en criminalisering van de sector leidt ertoe dat sekswerkers juist extra kwetsbaar zijn voor uitbuiting en zich minder snel melden bij eventuele hulpverlening, gezondheidszorg of politie.

    Vergunningsplicht

    De afgelopen jaren heeft Soa Aids Nederland ervoor gepleit om zelfstandig thuiswerkende sekswerkers vrij te stellen van de vergunningsplicht, onderdeel van de nieuwe Wet Regulering Prostitutie (WRP). Dit omdat de vergunningseisen vaak zo streng zijn dat thuiswerkers hier niet aan kunnen voldoen. Bovendien zouden gemeenten dan gemakkelijk het aantal vergunningen kunnen beperken. De vergunningsplicht voor thuiswerkers is uit wetsvoorstel gehaald, maar het nieuwe kabinet wil dit alsnog opnieuw invoeren. Het gevolg is dat zelfstandige sekswerkers sterk afhankelijk worden gemaakt van exploitanten.

    Strafbaarstelling klanten van sekswerkers

    Het nieuwe kabinet is voornemens om klanten van sekswerkers strafbaar te stellen, als zij weten of hadden kunnen vermoeden dat een sekswerker slachtoffer is van mensenhandel. Internationaal onderzoek toont aan dat dit niet leidt tot een afname van mensenhandel. In het algemeen leidt criminalisering tot meer stigma, discriminatie en angst voor vervolging, waarmee de toegang tot de politie juist vermindert.

    Soa Aids Nederland streeft ernaar om de gezondheid en rechten van sekswerkers te ondersteunen en te verbeteren. De maatregelen in het regeerakkoord leiden tot een grotere kwetsbaarheid van sekswerkers en verminderde toegang tot hulpverleners en politie. Ze bevorderen de veiligheid en sociale positie van sekswerkers allerminst, maar werken uitbuiting in de hand. Precies het tegenovergestelde van wat de maatregelen beogen. Soa Aids Nederland roept de Tweede Kamer op om juist met voorstellen te komen die effectief zijn in de strijd tegen mensenhandel én de positie van sekswerkers verbeteren.
    Programma prostitutie
    Soa Aids Nederland

    www.prostitutie.nl
    www.soaaids.nl

  2. Onderstaande leden hebben pietSAN bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (12 oktober 2017)

  3. #2
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    9.730
    Discussies
    306
    Thanks
    17.728
    Thanked
    11.718 in 5.116 posts

    Standaard

    Het kon ook niet lang duren. NL heeft niet voor niets " ben van Duise bloed" in haar volkslied.

  4. #3
    Geregistreerd
    15 augustus 2014
    Last Online
    29 december 2023 @ 22:33
    Berichten
    1.577
    Discussies
    29
    Thanks
    1.201
    Thanked
    998 in 622 posts

    Standaard

    Die thuiswerkers slopen natuurlijk wel volledig de legale branch. Er zijn amper nog bordelen en er komen er geen meer bij, omdat natuurlijk niet op te werken is tegen Miep die zich thuis - zonder ook maar ergens aan te voldoen of iets op te geven - vol laat blaffen voor een paar tientjes. Zaken zoals bv. Valkenburg zie je daar ook eerder dan in bv. een club waarvan de eigenaren van goede wil zijn.

    Een goedwillende clubeigenaar is de eerste verdedigingslinie. Dat ontbreekt op Kinky.nl e.d. volkomen.

  5. #4
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 00:12
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.519
    Discussies
    270
    Thanks
    25.946
    Thanked
    15.786 in 6.405 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Verplancke Bekijk bericht
    Die thuiswerkers slopen natuurlijk wel volledig de legale branch. Er zijn amper nog bordelen en er komen er geen meer bij, omdat natuurlijk niet op te werken is tegen Miep die zich thuis - zonder ook maar ergens aan te voldoen of iets op te geven - vol laat blaffen voor een paar tientjes. Zaken zoals bv. Valkenburg zie je daar ook eerder dan in bv. een club waarvan de eigenaren van goede wil zijn.

    Een goedwillende clubeigenaar is de eerste verdedigingslinie. Dat ontbreekt op Kinky.nl e.d. volkomen.
    Ik loop niet zo lang bij, maar wat Is er met Valkenburg?

    Persoonlijk vind ik voordeel van een club dat ik als klant er van uit mag gaan dat de dames gecontroleerd zijn Door de club. Dus geen minderjarige meiden ofzo.

  6. #5
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Vandaag @ 00:47
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.243
    Discussies
    50
    Thanks
    12.566
    Thanked
    4.351 in 1.819 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Ik loop niet zo lang bij, maar wat Is er met Valkenburg?

    Persoonlijk vind ik voordeel van een club dat ik als klant er van uit mag gaan dat de dames gecontroleerd zijn Door de club. Dus geen minderjarige meiden ofzo.
    Een gast adverteert met een meerderjarige dame te boeken in een hotel in Valkenburg. Na onderzoek door de politie komt men erachter dat deze dame minderjarig is. Destijds waren er al tientallen mannen bij haar op bezoek geweest. D.m.v. telefoongegevens kwam men deze mensen op het spoor en is vervolging ingesteld. Deze mannen gingen ervan uit dat deze dame meerderjarig was.
    De gast die de pimp speelde was ten tijde van het bezoek in een aangrenzende kamer. Je kunt spreken van een loverboy situatie. Omdat hier veel privepersonen in hun persoonlijke levenssfeer werden getroffen had dit natuurlijk een grote impact. Lees huwelijken, werk en een evt. strafblad. Zover ik weet hebben er zelfs zelfmoorden plaats gehad.
    Dit speelde zo'n drie jaar geleden, geloof ik. Correct me if I'm wrong. Dit was het Valkenburgverhaal in een notedop.

    https://www.nu.nl/binnenland/3979831...alkenburg.html
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

  7. Onderstaande leden hebben Bluebear bedankt voor deze bijdrage:

    Jan Verplancke (31 oktober 2017)

  8. #6
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    9.730
    Discussies
    306
    Thanks
    17.728
    Thanked
    11.718 in 5.116 posts

    Standaard

    Ik had niet gedacht dat het regeerakkoord zo een impact op de gezondheid van de ijsbeer zou hebben, dat het topic onder de forum gezondheid is geopend.

  9. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 02:22
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.354 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Ik had niet gedacht dat het regeerakkoord zo een impact op de gezondheid van de ijsbeer zou hebben, dat het topic onder de forum gezondheid is geopend.
    Wat ik begrijp, SOA Aids Nederland vreest dat een deel van de prostitutie ondergronds zal gaan en uit het zicht verdwijnt waardoor dat deel minder toegang krijgt tot hulpverlening.

  10. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    pietSAN ( 3 november 2017)

  11. #8
    Geregistreerd
    20 juni 2014
    Last Online
    2 augustus 2022 @ 13:41
    Berichten
    134
    Discussies
    32
    Thanks
    11
    Thanked
    269 in 79 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    (...) een deel van de prostitutie ondergronds zal gaan (...)
    Beste Picasso 1,

    Dat klopt.
    Deze trend is al langer gaande; sekswerkers gaan 'ondergronds' werken, oftewel uit het zicht met als gevolg minder goede toegang tot en/of kennis over (gratis) testmogelijkheid, vaccinatie en behandeling.
    Het nieuwe regeerakkoord zal de sekswerker alleen maar verder in het onzichtbare circuit drijven. Erg counter-productive!!

    Vriendelijke groet,
    pietSAN
    Programma prostitutie
    Soa Aids Nederland

    www.prostitutie.nl
    www.soaaids.nl

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

FKK Artemis 468*60   Babylon 468*60