Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: "SuperGonoe"

  1. #1
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard "SuperGonoe"

    Pas op voor super-soa
    De WHO waarschuwt voor een onhandelbare 'supergonorroe'. Deze soa is zo resistent voor antibiotica dat medicijnen ertegen geen enkele zin hebben. Wat houdt deze soa precies in?
    Antibiotic-resistant gonorrhoea on the rise, new drugs needed
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  2. #2
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Last Online
    Vandaag @ 11:43
    Berichten
    2.074
    Discussies
    130
    Thanks
    4.050
    Thanked
    8.072 in 1.625 posts

    Standaard

    Moet hier geen kwaad meer kunnen we doen toch alles met condoom....

    Onderste link werkt niet zal deze wel zijn:
    http://www.who.int/mediacentre/news/...gonorrhoea/en/

  3. #3
    Geregistreerd
    20 juni 2014
    Last Online
    2 augustus 2022 @ 13:41
    Berichten
    134
    Discussies
    32
    Thanks
    11
    Thanked
    269 in 79 posts

    Standaard

    Beste mensen,

    Oud nieuws in nieuw jasje.
    Het is al veel langer bekend dat er in bepaalde delen van de wereld een resistente gonococ is.
    Vooralsnog is dat in Nederland nog steeds niet het geval.

    De 1ste keus behandeling die hier wordt gegeven bij een gonorroe is nog altijd effectief; een eenmalige injectie in je bil met een specifiek soort antibiotica.
    Het is dus zaak dat je zorgt dat je goed wordt behandeld. Er zijn nu eenmaal huisartsen die nog steeds verkeerde antibiotica voorschrijven bij een gonorroe.

    Daarnaast:
    Reden te meer om je te laten pijpen met condoom, want er wordt de laatste tijd wel vaker gonorroe in de keel gevonden.

    Meer over gonorroe.

    Vriendelijke groet,
    pietSAN
    Programma prostitutie
    Soa Aids Nederland

    www.prostitutie.nl
    www.soaaids.nl

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 11:04
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietSAN Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Oud nieuws in nieuw jasje.
    Het is al veel langer bekend dat er in bepaalde delen van de wereld een resistente gonococ is.
    Vooralsnog is dat in Nederland nog steeds niet het geval.

    De 1ste keus behandeling die hier wordt gegeven bij een gonorroe is nog altijd effectief;
    Maar met al het internationale gereis dan komt die resistente variant op een gegeven moment toch ook deze kant op?
    Maar goed, je geeft aan "vooralsnog".

  5. #5
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    En wat als je zo'n resistente variant hebt, wat is er dan nog mogelijk om er vanaf te raken ?
    Ik heb ergens gelezen dat gonorroe zelflimiterend is (bij alleen mannen dan dacht ik), dus na een aantal weken tot maanden zou het 'vanzelf' overgaan, klopt dat of niet altijd.

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 11:04
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    En wat als je zo'n resistente variant hebt, wat is er dan nog mogelijk om er vanaf te raken ?
    Ik heb ergens gelezen dat gonorroe zelflimiterend is (bij alleen mannen dan dacht ik), dus na een aantal weken tot maanden zou het 'vanzelf' overgaan, klopt dat of niet altijd.
    Levenslang helse pijn bij het plassen. Die van mij is korter, dus die komt niet in die gonorroe keel.

  7. #7
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Hoe lang die van mij ook is, ik hoef me geen zorgen te maken want ik heb tegenwoordig een monogame clubrelatie.
    En zij doet niet aan die vunzigheden.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 11:04
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    En zij doet niet aan die vunzigheden.
    In dat geval is zij ook monogaam.

  9. #9
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Min of meer, maar zij laat zich elke 2-3 maanden testen, ik 1 keer per jaar.
    Maar ja, er bestaat altijd een klein risico.

  10. #10
    Geregistreerd
    20 juni 2014
    Last Online
    2 augustus 2022 @ 13:41
    Berichten
    134
    Discussies
    32
    Thanks
    11
    Thanked
    269 in 79 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    (...) resistente variant (...) er vanaf te raken (...) zelflimiterend (...)
    Beste Brad Clitt,

    Als blijkt dat er sprake is van een resistente bacterie, dan is het raadzaam om met de behandelend arts te overleggen wat er nog mogelijk is. Als geen enkele antibiotica die voorhanden is effectief is, dan heb je dus een probleem; de bacterie blijft.
    De eigen afweer kan de bacterie inderdaad op gegeven opruimen (self-limiting - dit geldt voor mannen én voor vrouwen), maar dat kan lang duren en dan kan de bacterie toch schade aanbrengen.

    Zowel bij de man als bij de vrouw komt het een enkele keer voor dat de gonorroebacteriën in de bloedbaan terechtkomen (bacteriëmie) en een gegeneraliseerde infectie veroorzaken. De gonorroebacterieën komen op andere plaatsen in het lichaam terecht en veroorzaken daar een ontsteking:
    • sommige reumatische klachten,
    • endocarditis (ontstekingsreactie van de hartkleppen),
    • meningitis (hersenvliesontsteking).

    Complicaties bij de man kunnen urethrale stricturen zijn (vernauwingen of verdraaiingen in de plasbuis) ten gevolge van een langdurige hevige plasbuisontsteking.

    Kan dus best lastig zijn als je een keer de pech hebt dat je gonorroe oploopt en het blijkt een resistente te zijn.
    Alle reden om nooit zelf te dokteren en lukraak zonder recept antibiotica te slikken. Gewoon naar je huisarts als je klachten hebt. Als je vaak losse (betaald en onbetaalde) sekscontacten hebt dan één keer per jaar je laten testen.
    En natuurlijk .... een condoom gebruiken

    Vriendelijke groet,
    pietSAN
    Programma prostitutie
    Soa Aids Nederland

    www.prostitutie.nl
    www.soaaids.nl

  11. Onderstaande 3 leden hebben pietSAN bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (12 juli 2017),Brad Clitt (12 juli 2017),Picasso 1 (12 juli 2017)

  12. #11
    Geregistreerd
    17 juni 2017
    Last Online
    18 juli 2017 @ 17:49
    Berichten
    25
    Discussies
    4
    Thanks
    42
    Thanked
    26 in 10 posts

    Standaard

    Jullie moeten je gewoon niet zo bang laten maken wat betref geslachtsziektes. Als ik kijk waar ik in me leven overal al heb ingezeten en op heb gelegen.............
    Nog geen 1 keer een geslachtsziekte gehad. Me laatst voor me werk nog compleet door laten lichten door een arts. Blijk helemaal gezond te zijn. Ik ben er nog steeds en voel me nog steeds kiplekker. Al die gezondheidsfreaks die hebben iedere dag wel ergens last van. Ik heb nooit wat en rook, zuip en neuk alles aan elkaar. Hoe kan dat?
    Al die bange lui die vrezen besmet te worden en de vreselijkste ziektes te krijgen van een tongzoen of pijpen zonder die zijn hier gewoon aan het verkeerde adres en bedrijven de verkeerde "tak van sport".

  13. #12
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Nou, ik heb toch 2 keer Chlamydia, 2 keer een Bulgaarse mondbacterie en 1 keer het Adeno-virus (zowel in de ogen als in m'n jongeheer) meegekregen tijdens mijn vele escapades sinds een dikke 3 jaar. Heb echter sinds april vorig jaar niks meer opgelopen, ondanks dat ik mijn bezoekjes aan de dames van lichte zeden sindsdien flink opgevoerd heb. Misschien heb ik nu een betere weerstand gekregen ertegen of ik heb gewoon puur geluk gehad sindsdien.
    Neem wel sinds vorige zomer een zink plus koper supplement, het schijnt dat bacterien niet goed tegen koper kunnen, dus wie weet.

  14. #13
    Geregistreerd
    9 september 2010
    Last Online
    Vandaag @ 10:32
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    3.168
    Discussies
    33
    Thanks
    226
    Thanked
    557 in 345 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punter Bekijk bericht
    Jullie moeten je gewoon niet zo bang laten maken wat betref geslachtsziektes. Al die gezondheidsfreaks die hebben iedere dag wel ergens last van. Ik heb nooit wat en rook, zuip en neuk alles aan elkaar. Hoe kan dat?
    Weet je leeftijd niet, maar dan heb je tot nu toe waarschijnlijk veel geluk gehad in je leven. Wees blij.

    Ik weet uit ervaring dat je plotseling zomaar van het ene op het andere moment doodziek kan worden. Er hoeft bijvoorbeeld maar een verkeerde, agressieve bacterie in je bloedbaan te komen - en dat kan op meerdere manieren, ook bij geslachtsgemeenschap via een wondje - die zich vervolgens in snel tempo gaat delen (vermenigvuldigen) en er kan met sepsis en multi-orgaanfalen erbij een levensbedreigende situatie in je lichaam ontstaan, waarbij de artsen moeten vechten voor je leven.

    Dus stoere praat van je, maar waarschijnlijk besef je niet helemaal wat je roept. Het klinkt als een cliché, maar een goede gezondheid is niet vanzelfsprekend. Neem dat van mij aan.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

  Diamond 468*60