Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44
  1. #26
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    ...maar dat zwart wit redeneren in dit geval van jou heb ik een broertje dood.
    Omdat je deze mening hebt uitgesproken weet ik nu hoe je erover denkt. Dat had ik niet op kunnen maken wanneer je gezwegen had. Vandaar mijn thanks voor je bericht.

    Wanneer een mening geuit word kan dat als kwetsend, beledigend, of ronduit godsgeklaagd opgevat worden, maar het uiten van meningen is wel de enige manier om erachter te komen hoe anderen over iets denken. En dan heb ik liever dat meningen eerlijk en direct zijn dan dat er op politiek-correcte wijze om de hete brei heen gedraaid word.

    Maar goed: wanneer we deze discussie door zetten kan er beter een topic 'de zin en onzin van vrije meningsuiting' geopend worden.


    J.W.
    Laatst gewijzigd door Jan_Wandelaar; 3 februari 2017 om 22:17
    Keep on Walking.....

  2. #27
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob45 Bekijk bericht
    Het zou in uiterste gevallen leiden tot vechtpartijen (anargie) en zelfs moord en doodslag.
    Het probleem is dan ook niet de 'verzender' van de mening, maar de 'ontvanger' van de mening. Waarbij in het ergste geval op een verbaal geuite mening fysiek gereageerd word.

    Een mening kan slechts beledigend of kwetsend zijn wanneer er waarde aan toegekend word. En die waarde word niet toegekend door de 'verzender' maar door de 'ontvanger'.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  3. #28
    Geregistreerd
    11 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 07:58
    Locatie
    lustoord
    Berichten
    4.273
    Discussies
    33
    Thanks
    5.258
    Thanked
    5.745 in 2.240 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht

    Het probleem is dan ook niet de 'verzender' van de mening, maar de 'ontvanger' van de mening. Waarbij in het ergste geval op een verbaal geuite mening fysiek gereageerd word.

    Een mening kan slechts beledigend of kwetsend zijn wanneer er waarde aan toegekend word. En die waarde word niet toegekend door de 'verzender' maar door de 'ontvanger'.

    J.W.
    Best een goede analyse JW , het doet me terugdenken aan een gebeurtenis in Geldermalsen even geleden waar betogers lees "Ontvangers" de hekken uit de grond rukten en met schuim op de mond riepen "Weg met die asielzoekers"
    Binnen zaten de Burgemeester en Wethouders hierna te noemen "Verzenders" eerst peentjes te zweten en zijn daarna ijlings op de vlucht geslagen.

  4. #29
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht

    Ik ben ook de kwaadste niet, dus omwille van het in stand houden van de pais-en-vree-illusie (ook wel safe-space genoemd) zal ik dit forum wat minder vaak verrijken met mijn mening.
    Dat laatste zou bijzonder jammer zijn. Beter je mening onomwonden geven zodat we de wolf direct herkennen dan dat we hem eerst van de schaapskleren moeten ontdoen. Dat is zo'n gedoe. Jan krijgt o.a. op dit forum (en andere fora) de mogelijkheid geboden om zijn onfrisse winden vrijuit te kunnen laten waaien. En andere mensen hebben de mogelijkheid om daarop te reageren indien de stank van Jan's mening niet te harden is. "Dat is dan een probleem voor die mensen", zal Jan redeneren. Er is echter geen sprake van een probleem. Er is louter sprake van reactie op reactie. Er is slechts sprake van een probleem indien de ene persoon wél gerechtigd is om zijn mening te ventileren en de ander het recht ontzegd wordt om een reactie daarop te geven onder het mom van "Jij hebt een probleem, ik niet (verzender versus ontvanger)".
    Ik zie ook wel een parallel met de Partij voor de Vrijheid. Daar heerst ook zo'n soort eenrichtingsverkeer.

  5. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo ( 7 april 2017),stimpy3 (21 april 2018)

  6. #30
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    jan de wandelaar gaat uit van een altijd rationeel menselijk wezen die nooit zal terugslaan, zelfs al gebruikt iemand geen geweld jan wandelaar, er zijn mensen die jou wel weten te vinden..., kijk maar eens hoeveel klokkeluiders al voor de bijl zijn gegaan. ik vind je streven nobel, de empirische werkelijkheid bestaat uit gigantisch veel voorbeelden, iets minder betrouwbaar als idealistische model van wat het betekent om een vrij mening te uiten. Neem nu Pim Fortuyn, die ik persoonlijk veel hoger inschat dan Geert Wilders..., moge Geert het niet overkomen , laat dat duidelijk zijn, maar het zegt iets over de werkelijkheid...
    Ik zou willen dat ik de raad van bestuur en huidige interim kon vertellen hoe het zit en dat aan de pers melden..., ik vrees dat ik daarna slechts hier kan lezen maar nooit meer kan wippen in duitsland, het geld is dan simpelweg op door de bijstand en eventuele schadeclaims van mijn dan ex-werkgever.
    Dat is ook ons probleem met de huidige pers in de wereld.....
    Laatst gewijzigd door phoenix; 4 februari 2017 om 14:18

  7. #31
    Geregistreerd
    28 mei 2008
    Last Online
    Vandaag @ 00:10
    Berichten
    5.686
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869
    Thanked
    4.651 in 1.918 posts

    Standaard

    Het draait allemaal om de macht en wie de macht heeft krijgt automaties het geld waarvoor ze de macht willen hebben.
    Dat gebeurt al sinds de oertijd en de sterkste hebben altijd alles gehad,tegenwoordig heet het de duit en de fluit,wat ze hier mee bedoelen weet ik niet want RUTTE die is vies van een fluit en houdt meer van een bilspleet met korreltjes strond er aan,zodat hij nog wat te kauwen heeft voordat het echte werk begint.

  8. Onderstaande leden hebben Dalton bedankt voor deze bijdrage:

    lekkersfan ( 4 februari 2017)

  9. #32
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:40
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Dat laatste zou bijzonder jammer zijn. Beter je mening onomwonden geven zodat we de wolf direct herkennen dan dat we hem eerst van de schaapskleren moeten ontdoen. Dat is zo'n gedoe. Jan krijgt o.a. op dit forum (en andere fora) de mogelijkheid geboden om zijn onfrisse winden vrijuit te kunnen laten waaien. En andere mensen hebben de mogelijkheid om daarop te reageren indien de stank van Jan's mening niet te harden is. "Dat is dan een probleem voor die mensen", zal Jan redeneren. Er is echter geen sprake van een probleem. Er is louter sprake van reactie op reactie. Er is slechts sprake van een probleem indien de ene persoon wél gerechtigd is om zijn mening te ventileren en de ander het recht ontzegd wordt om een reactie daarop te geven onder het mom van "Jij hebt een probleem, ik niet (verzender versus ontvanger)". Ik zie ook wel een parallel met de Partij voor de Vrijheid. Daar heerst ook zo'n soort eenrichtingsverkeer.
    Je maakt wel bijzonder selectief gebruik van je befaamde badslipperiaanse relativeringsvermogen (in dit geval heb je die uitgeschakeld), temeer daar je klaarblijkelijk niet lijkt in te zien dat alle partijen zich schuldig maken aan 'dat soort eenrichtingsverkeer'. Het enige verschil is de woordkeuze: de ene is wat directer "je hebt het maar te accepteren en anders is het jouw probleem" en de ander die heeft het over "we maken keuzes die eerlijk zijn" (resp. wordt bedoeld "als je het oneerlijk vind is het jouw probleem").

    Maar goed, iedereen lult in zijn straatje en dus Badslippers ook.

  10. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    John mc Snek ( 4 februari 2017),SFL ( 4 februari 2017)

  11. #33
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Je maakt wel bijzonder selectief gebruik van je befaamde badslipperiaanse relativeringsvermogen (in dit geval heb je die uitgeschakeld), temeer daar je klaarblijkelijk niet lijkt in te zien dat alle partijen zich schuldig maken aan 'dat soort eenrichtingsverkeer'.
    Wat een zwaktebod weer van P1. Wegvluchten in algemeenheden: "dat alle partijen zich schuldig maken aan 'dat soort eenrichtingsverkeer'.". Typische en zeer bekende drogreden: "alle partijen zich schuldig maken". En daarmee is de discussie klaar.
    P1 lijkt echter niet in te zien dat ik me juist hard maak voor de mogelijkheid dat iedereen mag schrijven wat hij wil. P1 mag schrijven wat hij wil, evenals W2, Megaboob, Phea, J.W. 006,5 etc. Daarnaast is het de kunst om bij de kern van de discussie te blijven. De discussie gaat niet over alle partijen. De discussie gaat/ging over hoe een individueel forumlid zich uitdrukt. Los daarvan, indien een willekeurig forumlid zijn mening geeft in bot en tactloos taalgebruik, is het op een forum vrij normaal dat daar op gereageerd wordt. Voor mij hoeft die persoon niet geband te worden, sterker, geef hem dat podium. Geeft veel duidelijkheid aan de andere lezers. Het gaat daarbij niet specifiek om J.W. want er zijn genoeg andere ijsberen die zich op gelijke wijze uitdrukken.

  12. #34
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 22:10
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    NB een ieder kan vrij zijn mening geven. No problem, toch is er een bepaalde fatsoen grens. Doodsbedreigingen, extreme vormen van racisme als bepaalde volkeren met ongedierte vergelijken staan we niet toe.
    Kan best voorkomen dat dit soort onfrisse winden even blijven staan, we hebben geen 24/7 toezicht.

    Iemand een ban geven is hoogst uitzonderlijk, doen we zelden, dan moet je echt over de schreef zijn gegaan. Daar gaan dan vaak eerst waarschuwingen aan vooraf en/of een tijdje de leesstand.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  13. #35
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    16 april 2024 @ 15:31
    Locatie
    Zoals een zigeuner: overal en nergens
    Berichten
    3.680
    Discussies
    316
    Thanks
    1.804
    Thanked
    7.717 in 1.638 posts

    Standaard

    Slippers... Jij linkse rat. Ga nooit tegen Pic1 in. Die man zou verdomme les in actualiteit en geschiedenis moeten gaan geven in alle scholen van Europa. De kinderen zouden er eindelijk slim van worden. Ik zelf lees Pic tegenwoordig veel na op dit forum. Wat ik niet gezegd krijg of niet onmiddellijk aan denk... Daar komt hij mee op de proppen. Die gast heeft een IQ van 175, neem dat van mij aan. Als Pic de politiek in gaat, dan ga ik op hem stemmen! Afhankelijk waar hij dat zou doen, ben ik bereid om er die nationaliteit voor aan te nemen. Dus wie weet heb ik binnenkort een Spaans paspoort bij. Mijn derde dan!
    Is seks dirty? … Only when it's being done right !!!

  14. Onderstaande 2 leden hebben SFL bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 6 februari 2017),Picasso 1 ( 4 februari 2017)

  15. #36
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:40
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Wat een zwaktebod weer van P1. Wegvluchten in algemeenheden
    Valt me tegen dat ik geen thanks (of een Oscar) voor deze wijze van wegrelativeren van je krijg.

  16. #37
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:40
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SFL Bekijk bericht
    Slippers... Jij linkse rat. Ga nooit tegen Pic1 in. Die man zou verdomme les in actualiteit en geschiedenis moeten gaan geven in alle scholen van Europa. De kinderen zouden er eindelijk slim van worden. Ik zelf lees Pic tegenwoordig veel na op dit forum. Wat ik niet gezegd krijg of niet onmiddellijk aan denk... Daar komt hij mee op de proppen. Die gast heeft een IQ van 175, neem dat van mij aan. Als Pic de politiek in gaat, dan ga ik op hem stemmen! Afhankelijk waar hij dat zou doen, ben ik bereid om er die nationaliteit voor aan te nemen. Dus wie weet heb ik binnenkort een Spaans paspoort bij. Mijn derde dan!
    Hahahaha

  17. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    SFL ( 6 februari 2017)

  18. #38
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:37
    Berichten
    3.164
    Discussies
    63
    Thanks
    273
    Thanked
    2.047 in 987 posts

    Standaard

    Heren het gaat nogal off topic..als jullie jw hadden genegeerd hadden we nu iets kunnen lezen dat wellicht wel interessant was geweest.

  19. Onderstaande 3 leden hebben Flipper bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 4 februari 2017),lekkersfan ( 4 februari 2017),Meme Moo ( 7 april 2017)

  20. #39
    Geregistreerd
    7 juni 2013
    Last Online
    16 april 2024 @ 21:58
    Berichten
    788
    Discussies
    17
    Thanks
    1.957
    Thanked
    787 in 300 posts

    Standaard

    Hear hear hear !

  21. #40
    Geregistreerd
    7 juni 2013
    Last Online
    16 april 2024 @ 21:58
    Berichten
    788
    Discussies
    17
    Thanks
    1.957
    Thanked
    787 in 300 posts

    Standaard

    Gisteren na een leuke avond GT onderweg terug vooral nadacht over wanneer ik voor het vervolg kan gaan

  22. Onderstaande 2 leden hebben lekkersfan bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 4 februari 2017),SFL ( 6 februari 2017)

  23. #41
    Geregistreerd
    15 februari 2007
    Last Online
    17 augustus 2023 @ 22:32
    Berichten
    537
    Discussies
    6
    Thanks
    1.090
    Thanked
    638 in 257 posts

    Standaard

    Spijt
    In de 35 jaren dat ik dvp's bezoek,(in de alle vormen en maten ) heb ik uiteraard spijt van de slechte keuzes die ik gemaakt heb met het kiezen van een dvp,ben 1 x gerold en een paar keer afgezet.
    Ik had een periode dat ik elke keer spijt had na een dvp bezoek,en vond het zonde van het geld dat ik uitgegeven had.Heb zelfs therapie geprobeerd om van mijn,,verslaving'' af te komen.
    Na 35 jaar ervaring ben ik wel tot de conclusie gekomen,dat dvp bezoek altijd een onderdeel van mijn leven zal blijven.In al die jaren gemiddeld zo'n 85000 euro uitgegeven aan dvp bezoek,al is dat een globale schatting van mij.
    Een hoop geld? Als je het zo ziet wel,maar voor anderen wellicht weer niet.

    Sinds ik in 2007 de saunaclubs ontdekt,is het voor mij veel meer een totaalbeleving geworden.Ook daar heb ik wel eens mindere tijden gehad,maar de keren dat ik met een grote glimlach weer onderweg naar huis ging voeren gelukkig de bovenhand.
    En ik wou dat de saunaclubs eerder op mijn pad waren gekomen,maar desondanks geniet ik toch elke weer ,van wat ze te bieden hebben.

  24. Onderstaande 6 leden hebben Mistralwind bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 5 februari 2017),buttlover ( 5 februari 2017),Coviag (30 maart 2021),Hooker lover1 (12 april 2018),Nedlovefkk ( 6 februari 2017),SFL ( 6 februari 2017)

  25. #42
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:37
    Berichten
    3.164
    Discussies
    63
    Thanks
    273
    Thanked
    2.047 in 987 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Admin Bekijk bericht
    Tja wat denk je eigenlijk na een saunabezoek/dvp ?
    Moe maar voldaan ? Nog steeds geil ? Ik heb weer te veel geld uitgegeven ? ....

    Ook hier wordt wel een enquete aangehangen maar moet even nadenken over de vraag en de eventuele antwoorden
    Even een vraag terug.. hoe kom je erbij dat mensen op een dag saunaclub een vermogen uitgeven.
    Ik ken zat ijsberen die wekelijks gaan maar zelden kameren. Clubben als je niet kamert is hardstikke voordelig. hele dag vreten zuipen en aapjes kijken voor 60 euro. Ik noem geen namen.

  26. Onderstaande 3 leden hebben Flipper bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 februari 2017),Jan Verplancke ( 3 april 2017),Ricardo Banana (22 maart 2017)

  27. #43
    Geregistreerd
    19 april 2015
    Last Online
    21 mei 2022 @ 08:28
    Berichten
    116
    Discussies
    2
    Thanks
    89
    Thanked
    550 in 65 posts

    Standaard

    Ik lig niet echt goed in de markt bij de gewone dames. Bijgevolg ben ik vrijgezel, en dus is het bezoeken van een saunaclub een soort van een manier om mijn biologische noden te bevredigen. Het is ook vooral een relaxerende dag. Geen frustratie, gewoon relaxen en genieten van hoe de mens wellicht de voorbije 3 miljoen jaar leefde, pure vrede.

    Als ik een goede kamersessie gehad heb, kan het gebeuren dat ik de hele rit naar huis met een brede glimlach op m'n smoel zit.

    Bij een slechte kamersessie toch wat schuldgevoelens en spijt dat ik er mijn geld aan gegeven heb. Doch, ik denk dan even aan vrienden en collegas die getrouwd zijn, en/of kinderen hebben en hoeveel zij betalen voor hun gezin met alles erop en eraan. Een saunaclub is wel fake, maar het is een "manier tot".

  28. Onderstaande 9 leden hebben Marcus69 bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 ( 2 april 2017),Hades (22 maart 2017),Hooker lover1 (12 april 2018),Jan Verplancke ( 3 april 2017),lekkersfan (21 maart 2017),marcelasnl (27 april 2017),Nedlovefkk (20 maart 2017),Sjeufke (20 maart 2017),VAZKOR ( 8 januari 2018)

  29. #44
    Geregistreerd
    20 november 2005
    Last Online
    5 december 2023 @ 15:47
    Berichten
    577
    Discussies
    5
    Thanks
    164
    Thanked
    457 in 173 posts

    Standaard

    Ik loop nu denk ik zo'n 20 jaar rond in de FKK-wereld .... Daarvoor kwam ik nog wel eens op de Wallen of de Doublet, maar daar heb ik sinds het ontdekken van de Duitse clubs eigenlijk nooit meer een voet gezet ...

    Mijn eerste ervaring was het oude Freude 39 en ik dacht echt dat ik in het paradijs was beland. Zoiets moeten die IS-strijders voor zich hebben als ze zichzelf opblazen.

    Ik heb een tijd gehad dat ik zeker twee of drie keer per week in een club kwam en het geld er met bakken uitvloog .... financieel echt een drama. Ik was in die tijd denk ik ook wel verslaafd eraan. Nu nog steeds, maar ik heb het wel wat meer onder controle.

    Hoeveel dat hele feest mij gekost heeft ? Daar wil ik liever niet over nadenken .... Ik had het voor geen goud willen misen.

  30. Onderstaande 4 leden hebben boo bedankt voor deze bijdrage:

    Coviag (30 maart 2021),Eddy_V ( 1 april 2017),Hooker lover1 (12 april 2018),Uit-Drenthe (20 januari 2018)

 

 
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

FKK Artemis 468*60   Babylon 468*60