Pagina 4 van 261 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 6515
  1. #76
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 18:27
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.904
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.671 in 2.630 posts

    Standaard Oscar lacht... Oscar huilt... en Oscar vergeet (alweer?)

    Het was me het weekendje wel: deze racebeer moet ineens werk voor vijf man in zijn uppie doen. Vandaar da'k helaas een beetje achterloop

    Eerst vrijdag Niki Terpstra in de aanval en Manx Express Cavendish die nog maar eens een etappe wint. Zaterdag vervolgens "De Tank" Tankink die eerder nog zin had om Ricco in elkaar te timmeren, maar zijn temperament maar op een ontsnapping koelde. Die helaas stukliep, maar op de meet was het Oscar Freire die eindelijk zijn etappe won. Bij Quick Step speelde men opvallend genoeg de kaart De Jongh en liet men Steegmans op zak. Zou het kunnen dat het toch een denkfout was om de aanjager tot afmaker te promoveren? Benieuwd wie er in Parijs mag gaan: De Jongh of Steegmans.

    En dan zaterdag die rotetappe naar Prato Nevoso. Vier man weg op de eerste berg, maar één klimmer. "Die worden wel teruggepakt." Maar door het weer, de akelige val van Oscar Pereiro en een spekgladde rotonde nemen ze zomaar 17 minuten voorsprong. En deze racebeer is eerlijk, als iemand van zijn collegae hem had verteld dat Simon Gerrans, die ooit ging fietsen omdat hij moest revalideren na een ernstig motorongeluk, als middelmatig klimmer een bergrit zou gaan winnen, dan had ik hem vreemd aangekeken en gevraagd of ie niet beter van de pilletjes af had kunnen blijven. Daarachter was Menchov helaas opnieuw de pineut; gevallen bij een ontsnappingspoging, krijgt zijn ketting er niet om, wordt weer ingelopen. Toch wel netjes dat er gewacht werd. En dan zou er geen respect meer in het peloton zijn! In de schaduw van de Schlecks, Evans en Menchov trouwens opvallend goede prestaties van Maxime Montfort en Bernhard "Benny" Kohl. Die komen er wel.

    Vandaag alweer zo'n vroege vlucht, maar dit keer geen 2 of 3 man, maar 26 tegelijk. Stefan Schumacher reed tot op het Dak van de Tour, de Bonnette-Restefond vooraan, met twintig man achter zich en daar nog eens vijf man achter. Het hele spul komt bij elkaar en in de afdaling zorgt John-Lee Augustyn voor het "ravijn-moment". Hij mist een bocht, tuimelt van zijn fiets, klautert weer omhoog, maar staat dan wat verdwaasd op een fiets te wachten, omdat die van hem een paar meter lager ligt In de afdaling ging CSC volgas: de Schleck-Tandem, Sastre en de TGVoigt (Bijnaampje van Sebastiaan Timmerman voor Jens Voigt) gingen als gekken naar beneden. Sanchez ging het nog niet hard genoeg, Kohl deed volop met hen mee, Kirchen en Menchov moesten lossen. Aan de streep leverde de Rus 34 tellen extra in.

    De snelste daler is een Fransman die voor driekwart doof is en de omgeving als zijn broekzak kent (hij schijnt er al als jochie de bergen op en af te zijn gelopen/gereden): Cyril Dessel van AG2R. Frank Schleck houdt het Geel, zijn broer Andy pakt het wit van Nibali over. Kohl houdt het roodwit en Freire het groen. Nou ja, wat Freire betreft, op de rustdag had hij een interview met de VRT, en hij liet daarna zijn sporttas staan... met de laatste Groene Trui er nog in Een cameraman was zo vriendelijk het kleinood weer terug te bezorgen. Deze racebeer moest spontaan aan Colin Hay van Men at Work denken: "Tell me Oscar, what sort of guy are you? I only like dreamin' all the day long. When no one is screamin. Be good, be good. Be good, be good, be good. Be good, be good, be good Oscar!"

    Tussenstand voor Alpe d'Huez:

    1. Frank Schleck
    2. Bernhard Kohl - 0m07s
    3. Cadel Evans - 0m08s
    4. Carlos Sastre - 0m49s
    5. Denis Menchov - 1m13s
    6. Christian Vandevelde - 3m15 sec
    7. Kim Kirchen - 3m23s
    8. Alejandro Valverde - 4m11s
    9. Samuel Sanchez - 4m36s
    10. Tadej Valjavec - 5m23s
    17. Maxime Montfort - 11m19s
    20. Laurens ten Dam - 17m44s
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  2. #77
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Blinzeln Het is verdomd...

    ...spijtig dat Andy één slechte dag had deze Ronde.
    Dit jonkje speelt met de tegenstand, versnelt, vertraagt, alles op commando van broer Frank.
    En wees er mar van overtuigd dat Frank vandaag wel twintig keer in het Letzenburgs "STOP" heeft moeten roepen.
    Naar mijn bescheiden mening kan Andy in iedere bergrit met grote voorsprong aankomen. De komende jaren zullen duidelijkheid brengen..
    Als ik Bjarne was liet ik Andy eens zijn goesting doen, ik zou er niet versteld van staan moest hij God en klein pierke op een kwartier rijden, indien hij mocht.
    Maar ploegorders zijn ploegorders, en morgen zullen ze Cadel toch minstens twee minuten aan zijn broek moeten lappen om enige kans op Geel te behouden na de tijdrit.
    En ze moeten ook nog van die duivelse Oostenrijker af, die maar 10 seconden prijsgaf op Evans in tijdrit 1 deze Ronde.

    Mijn prognose voor morgen: Andy gaat zich weer opofferen voor zijn broer, hopen dat die sterk genoeg is, en dan Andy de ritwinst op Alpe d'Huez, en Evans op drie minuten. Waarmee Kohl, die net geen minuut aan zijn broek gaat krijgen, de grootste kandidaat gaat worden op Geel in Parijs.
    Mijn prognose voor morgen:
    1. Andy Schleck
    2. Broer Frank
    3. Kohl op 0'59
    4. Sastre op 1'31
    5. Montfort op 1'57 (een beetje chauvinist after all)
    6. Evans op 3'02
    7. Mensjov op 4'19
    Valverde, Nibali gaan meer dan 8 minuten aan hun edele broek krijgen...

  3. #78
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Idee

    Ik durf voor morgen geen prognose te geven. Wordt weer genieten dat is zeker. Was het vandaag ook, heb de beklimming van de Lombarde niet live kunnen zien maar weet uit ervaring dat deze beklimming door een hemels mooi landschap loopt. Een van de mooiste Alpen cols die ik ken.

    De Galibier morgen doen ze van de makkelijke kant, eerst de Lauteret maar das een snelweg omhoog, alleen de laatste 5-6 km is echt klimmen.
    Hoop dat het spel voor de Alp losbrandt maar ben bang dat de favorieten tot de Alp in hun hok blijven zitten.

    :wink::wink:
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. #79
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Last Online
    3 juni 2023 @ 21:20
    Berichten
    178
    Discussies
    4
    Thanks
    1
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    ten Dam gaat mee met een ontsnapping zodat hij op de laatste klim nog wat kan doen voor Menchov, maar hij klimt harder dan verwacht en niemand ziet hem terug. Dit geeft Menchov zoveel motivatie om gas te geven dat hij de rest van het klassement de vernieling in rijdt.

    Mijn gekleurde kijk op morgen. Ook een beetje gekleurd door mijn zwak voor Rusland

  5. #80
    Geregistreerd
    26 maart 2006
    Last Online
    13 januari 2024 @ 23:42
    Berichten
    909
    Discussies
    11
    Thanks
    712
    Thanked
    79 in 55 posts

    Standaard

    Er zal opnieuw niet veel te zien zijn. Niemand durft immers nog pillen slikken...

  6. #81
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Blinzeln

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flurkman Bekijk bericht
    Er zal opnieuw niet veel te zien zijn. Niemand durft immers nog pillen slikken...
    Daar ben ik niet mee akkoord.
    Als er minder (dus gecontroleerd) gepakt wordt, zoals nu het geval is, en de pakkans zo groot is als ze nu is, gaan veel renners vlugger op de limiet zitten.

    De kans is dus ook veel groter dat iemand die anders zou kunnen volgen, in een rit van vandaag een serieuze inzinking zou kunnen krijgen. Het is vandaag trouwens een rit van 200 km met 3 cols HC. Wie vandaag ook maar even vergeet te eten of te drinken, krijgt minuten, of misschien wel een halfuur aan zijn broek.

    Ik denk dat de vonken er vandaag vanaf gaat spetteren. Wielerpresaties zoals in de grote dagen. Ik kijk er alvast naar uit, binnen 10 minuutjes begint de uitzending, en zelfs geen DVP kan me van het beeldscherm weghouden

    Vive Le Vélo, vive Le Tour

  7. #82
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:14
    Berichten
    41.601
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard Ricco gepakt door geheime molecuul

    SYDNEY - De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op doping omdat er een geheime molecuul is verwerkt in de epo die hij heeft gebruikt. John Fahey, de baas van het anti-dopingbureau WADA, heeft dit woensdag verklaard............... http://www.sportwereld.nl/wielrennen..._molecuul.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  8. #83
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    en zelfs geen DVP kan me van het beeldscherm weghouden

    Vive Le Vélo, vive Le Tour
    Ik hou het ook bij de TV vandaag. Heb me gisteren weer uit het naadje gefietst tijdens een keuring dus nu genieten van anderen....
    Zo, en nu PC af....

  9. #84
    Geregistreerd
    21 maart 2007
    Last Online
    3 augustus 2014 @ 19:42
    Berichten
    93
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard "tour"

    Geef toe dat de tour veel van zijn glans verloren heeft zoals heel de wielrennerij.Wat een drukte rond deze"sportgebeurenis"Ze willen allemaal veel geld verdienen.Geef toe,elk jaar gebeurt er "iets"in de ronde en dan veel journalistieke sensatie om de verveling te doorbreken.Panem et circenses.Brood en spelen.Daar houden de mensen van maar wat verandert dat aan hun leven?Zijn ze daar nu heel gelukkig mee omdat Evans of Sastre wint?Ik ken andere dingen die veel leuker zijn zeg,maar dat is natuurlijk persoonlijk.

  10. #85
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 18:27
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.904
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.671 in 2.630 posts

    Standaard Be kind, rewind

    Geef toe dat de tour veel van zijn glans verloren heeft zoals heel de wielrennerij.Wat een drukte rond deze"sportgebeurenis"Ze willen allemaal veel geld verdienen.Geef toe,elk jaar gebeurt er "iets"in de ronde en dan veel journalistieke sensatie om de verveling te doorbreken.
    Het klopt dat er veel geld mee verdiend wordt. Altijd al eigenlijk. Het klopt ook dat er de laatste tijd meer renners gepakt worden. Omdat er nu ook meer gecontroleerd wordt. Het nieuwe wielrennen waar iedereen eerst nogal gloedvol over sprak bestaat wel degelijk, alleen niet zoals men het zich op papier had uitgedokterd een kwestie van mentaliteit of nieuwe generatie. Ricco werd tot nieuwe generatie bestempeld en betrapt. Beltran, nog van de oude generatie, wordt ook betrapt. Er zijn dit jaar eigenlijk niet zoveel dope-gevallen als de laatste jaren. En dan nog kwam die hele sneeuwbal in de Tour vorig jaar aan het rollen omdat een of andere dronken toeschouwer de weg overstak en Patrick Sinkewitz de pas afsneed. Daarna ging men strenger controleren en skadoosh... dopinggevallen everywhere. Hoezo glans verloren? Omdat ze in een kalf-en-putstrategie WEL renners gaat controleren en vroeger niet of nauwelijks!? Als dat allemaal niet was gebeurd, was Rasmussen Tourwinnaar (en waarschijnlijk net als Landis aan het vechten om die titel te behouden), was Columbia nog Telekom en was men in Duitsland nog net zo lyrisch over de Tour als eerst. Helaas zijn de schellen er vanaf getrokken: Welcome to the Jungle, baby. It's gonna bring you down!
    Heel in het begin was het spoor de doping. Tourwinnaar Maurice Garin werd een keer door controleurs van l'Auto betrapt toen hij uit een station kwam met de fiets onder zijn arm. Tommy Simpson stierf omdat hij expermenteerde met amfetamines en alcohol. Toen Jan Janssen de Tour won werden er expres landenploegen ingevoerd omdat Levitan en Godet vermoedde dat de ploegen wilden gaan staken TEGEN in te voeren dopingcontroles. In de jaren 80 stond deze racebeer ook met z'n oren te klapperen toen de hele PDM-ploeg er door een lompe arts mee moest kappen. Allemaal ziek door een verkeerd infuus.

    Dit spelletje wordt al in 1907 gespeeld. Velen hielden zich aan de regels, en velen ook niet. Deze racebeer heeft een tiental grotere en kleinere schandalen live meegemaakt. En toch zit ie gewoon nog steeds achter z'n radio, met de PC aan, in de kelders van System Support mee te luisteren en te kijken terwijl de servers en PC's om hem heen staan te bollen. En alle collega's die niet op vakantie zijn kijken en luisteren gewoon mee.

    Ook vandaag, toen Schumi 3 alweer vroeg wegging, toen CSC hem stukje bij beetje weer binnenhengelde en Plan A in het water zag vallen. rplover zag het goed: Andy was in vorm vandaag, Frank helaas niet. Dus werd de kaart Sastre gespeeld. Het leverde de man die soms "de grijze muis" wordt genoemd omdat hij niet erg opvalt naast bv Valverde de etappe en het geel op. Daarachter leken Evans en Frank wel door een onzichtbaar elastiek met elkaar verbonden. Ging de een, dan ging de ander. Dat Menchov het zwaar kreeg had rplover trouwens ook goed (serieus man: volgend jaar win je de Tourpoule ) Voor de rest wordt het wachten op zaterdag, als de laatste tijdrit het klassement bepaalt. Tot die tijd nog een etappe die wel wat op een Waalse klassieker lijkt en een overgangsrit waar de sprinters alvast kunnen proefdraaien. Eén klassement lijkt na vandaag wel beslist: Benny Kohl van Gerolsteiner heeft zoveel punten dat als hij op zijn fiets blijft hij zondag bergkoning is. De rest is nog best spannend. Dus voor mij persoonlijk zelf heeft de Tour nog steeds meer dan genoeg glans over.

    Ich habe fertig :D
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  11. #86
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Blinzeln droomscenario

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door biglover Bekijk bericht
    Wat een drukte rond deze"sportgebeurtenis" Brood en spelen. Daar houden de mensen van maar wat verandert dat aan hun leven?
    Dat is zo van in de tijd van de Romeinen, Biglover, en dat zal nooit veranderen, brood en spelen, je zegt het zelf
    Ach, er zijn andere dingen in het leven, maar ik zat toch maar mooi voor de buis gekluisterd vandaag.
    Een verslag door de ogen van rplover: de Koninginnerit

    Wat velen verkondigden, aanvallen, is er helaas veel te laat van gekomen.
    Maar wat een ploeg heeft die Bjarne R. ter zijne beschikking.
    Kurt Asle, Goestov, Spartacus, Sorenson, Voight, O'Grady, de gebroeders Schleck en Carlos Sastre.
    Ik verwachtte dus vuurwerk van de eerste col buiten categorie, enkel en alleen om de Zoetemelk van 2008, Cadel, niet mee in hun zog naar de voet van de legendarische col, die l'Alphe d'Huez is, mee te voeren.
    Helaas, driewerf helaas. Bjarne heeft meer kaas gegeten van rode bloedlichaampjes dan tactisch inzicht.
    Gewoon verschrikkelijk, hoe kan je toch zo dom zijn.
    Ik kan nog best begrijpen dat hij één pion opoffert, of twee, of drie, of allemaal, maar niet voor Cadel.
    Wat ik vandaag gezien heb was een trein, met daarachter, goed beschermd, Cadel Evans. ik heb Lotto niet horen klagen.
    Ik ben dan ook van oordeel dat hij vanaf de eerste beklimming Sastre EN Andy Scleck had moeten in de aanval sturen. Nu staat Andy daar te pronken in het wit, Sastre in het geel, maar what the fuck levert het op in Parijs?
    Ja, ik geef grif toe, prachtig was het allemaal wel, en grenzeloos respect voor Spartacus, die de hele rit zowat op kop reed, het gat met de vluchters dichtreed, maar o zo voorspelbaar, en Cadel die het allemaal goed vond. meer dan goed.

    Wat ik vandaag niet gezien heb:
    Een helse rit naar de voet van de Galibier, en daar lossen de troepen van Bjarne R. de rol, en Andy gaat in de aanval, gesteund door Sastre.
    Op Andy reageert Zoetemelk anno 2008 niet, tot hij beseft dat hij na de helft van de klim 5 minuten voorsprong neemt, waar ook Sastre wegspringt.
    Deze gevleugelde klimmer springt zo weg van Cadel en de zijnen, Waaronder ik dus ook Mensjov reken.
    Cadel moet in de achtervolging, nog voor de top van de Galibier, en moet al het kopwerk doen. Frank Schleck kan in het wiel volgen, Mensjov kan dit tempo niet aan en krijgt hier al minuten aan zijn broek.

    Op de top van de Galibier, komt Andy afgetekend als eerste boven, met 5 minuten voorsprong op Sastre, die op zijn beurt 4 minuten pakt op Cadel, Frank en Kohl, die al blij is dat hij deze twee kan volgen.

    In de afdaling van de Galibier wacht Andy op Sastre, en ze maken er een koppeltijdrit van, de luttele kilometers die resten voor de voet van de Croix de Fer.
    De beste klimmer van deze Ronde rijdt de ganse col op kop voor Sastre, en ze lopen steeds verder weg, het is wel zeer duidelijk wie de beste klimmers zijn van deze Tour. Cadel heeft geen enkele keuze meer, hij moet het werk opknappen, Kohl doet geen meter kopwerk, en Frank zit in een zetel bij deze twee.
    Op de top van de tweede col buiten categorie komen de twee leiders met een kwartier voorsprong door, op een stukgereden Cadel, een Kohl die niet beter kan, en Frank die lachend boven komt.
    De afdaling verloopt normaal, maar in het vlakke naar de slotklim weigert Frank een meter op kop te rijden en laat het werk over aan een stukzittende Cadel.
    Andy geeft alles wat hij in zich heeft op de eerste zware kilometers van de slotklim, in dienst van Sastre, en aan de voet laat ook Frank het tweetal achtervolgers achter.
    In een heroïsche rit wint Sastre met twee minuten voorgift op Andy, 17 minuten op Frank, en Cadel moet kohl nog laten gaan in de laatste kilometers. Kohl eindigt op 21 minuten, Cadel op 25, en van Mensjov spreken we zelfs niet meer.

    Zo, Meneer Ris, had jij het moeten proberen. Zo had jij tenminste moeten denken.

    Droom ik, is dit wel verwezenlijkbaar in een Ronde, als de Tour de France?
    Misschien niet, maar we zullen het nooit weten. Bjarne Ris zou zichzelf niks te verwijten hebben gehad moest hij geprobeerd hebben, in plaats van een treintje voor Cadel op te zetten tot op 5 kilometer van de meet.
    Nu gaan ze nog hard janken zaterdag, als Sastre op 5 minuten gereden wordt door Cadel, Frank ook 3 minuten aan zijn broek krijgt.
    En enkel en alleen omdat ze het vertikt hebben Cadel af te mattenen dan af te maken, en op beurt te demarreren, vanaf kilometer 50. Dan had Cadel 150 km in het verweer moeten rijden.
    En zelfs indien mijn slecht geschreven scenario niet zou uitgekomen zijn, en Cadel had standgehouden, was hij een held, die verdiend deze Ronde zou hebben gewonnen. Nu is hij een wieltjeszuiger die deze ganse Ronde geen meter op kop, geen meter in het verweer heeft moeten werken, hij is zelfs gewoon aan zijn tempo de slotklim kunnen oprijden......
    .....wordt zeer waarschijnlijk zaterdag vervolgd

    en tot slot dit: in de tijd van onzen Eddy zou het begot niet waar zijn gewest, die viel nog liever dood dan dit te laten gebeuren, die had mijn scneario wel gevolgd, maar dan heel alleen en waarschijnljk al in de aanval gegaan op dat colletje van 3e categorie. Ze maken ze zo niet meer, en vooral die ploegleiders en die verdomde oortjes. ik heb alleen nog maar Volderke de oortjes zien uitrukken, omdat Lefevre te hard zaagde, en dat was dan nog in een voorjaarsklassieker. Weg met die oortjes, en aanvallen verdomme. en wie won die Ronde? Juist.

    :wink:

  12. #87
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard Ik blijf gewoon kijken

    Met of zonder EPO of wat dan ook, het omhoogrijden van de Alp. de Galibier , de Croix de Fer is en een kunststukje dat niet veel van ons na kunnen doen.
    Ik geef toe dat het gebruik van middelen concurrentievervalsend is. Ik ben geen voorstander van vrijgeven want dan heb je alleen diegenen die zich net wat minder mideltjes kunnen veroorloven.

    Dat het om het geld gaat, ja natuurlijk. Maar geld dat niet voor alle sporten?
    Het in Nederland immens populaire schaatsen is een goed voorbeeld, ieder jaar weer zijn er "ruzies"tussen de KNSB en de commerciele ploegen over welke reclame wel en welke reclame niet mag want o,o,o dat kost centjes....
    Kan het erger? Half Nederland juicht deze mensen toe vanwege hun SPORTprestatie (die er mag zijn, ik blijf op het ijs nog niet eens overeind) maar ondertussen vergeet iedereen dat die egoistische op geld beluste voetballers zich iedere twee jaar en soms daar tussenin met alle plezier allemaal hetzelfde pakje dragen op een toernooi, nu ja misschien eigen schoenen.
    En dan hebben we dadelijk de olympsiche spelen, daarbij is de tour qua commercie nog altijd het 19eklasse zaterdagamateurvoetbalcluppie waar niemand naar gaat kijken.

  13. #88
    Geregistreerd
    24 februari 2006
    Last Online
    11 maart 2024 @ 23:57
    Locatie
    3e planeet van ons zonnestelsel
    Berichten
    1.939
    Discussies
    14
    Thanks
    278
    Thanked
    506 in 162 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Met of zonder EPO of wat dan ook, het omhoogrijden van de Alp. de Galibier , de Croix de Fer is en een kunststukje dat niet veel van ons na kunnen doen.
    .
    ze staan alledrie op mijn palmares :D

  14. #89
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Blinzeln

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    ze staan alledrie op mijn palmares :D
    Ook op de mijne, maar dan in omgekeerde volgorde dan wordt dus de croix de fer de col du Glandon en wordt de Galibier voorafgegaan door de Col du Télégraphe. Eitje en dat Eitje heet de Marmotte :D!

    :wink::wink:
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. #90
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    ze staan alledrie op mijn palmares :D
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Ook op de mijne, maar dan in omgekeerde volgorde dan wordt dus de croix de fer de col du Glandon en wordt de Galibier voorafgegaan door de Col du Télégraphe. Eitje en dat Eitje heet de Marmotte :D!

    :wink::wink:

    Heren, ik heb respect voor U, ik ben niet verder gekomen dan de cauberg en 275 watt op de keuringsfiets.
    Overige beklimmingen zijn de Col de Rita, Cote de Tania, Col d'Anna en de Col de Jamila (om er maar een paar te noemen) in Hennef, Col de Nadine in Roermond en de Cote de Lia en nog een paar in Bruggen. En nog diverse colletjes in Nederland .

  16. #91
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Reden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Heren, ik heb respect voor U, ik ben niet verder gekomen dan de cauberg en 275 watt op de keuringsfiets.
    Overige beklimmingen zijn de Col de Rita, Cote de Tania, Col d'Anna en de Col de Jamila (om er maar een paar te noemen) in Hennef, Col de Nadine in Roermond en de Cote de Lia en nog een paar in Bruggen. En nog diverse colletjes in Nederland .
    Dat is van lang vervlogen tijden, dat die beertjes de bergen beheersten
    Nu enkel nog met sleurhut:teuflisch

    We kunnen anders volgend jaar eens een weekje Alpen organiseren.
    Iemand zin om mee de groten der Alpen gaan te bedwingen?

    :wink:

  17. #92
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 18:27
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.904
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.671 in 2.630 posts

    Reden Een muis die brult, een schoorsteenveger en Schumi3

    De laatste tijd gedroeg Evans zich nogal aggressief tegenover de pers (men herinnert zich die kopstoot nog wel) en eerlijk gezegd kon deze racebeer het begrijpen. Het probleem is dat er zoveel druk op hem lag, al die mensen om hem heen die dachten "Hij gaat even winnen, daar moeten we wat van meepikken" Carlitos Theunisse was toen hij bergkoning was in de jaren 80 precies zo. Hij WILDE helemaal niet aan dat circus meedoen, hij wilde gewoon fietsen. De toevoeging van extra testosteron door zijn ploegarts zal ook wel niet veel goeds voor zijn humeur hebben gedaan vermoed ik :teuflisch

    Al op het startpodium merkte ik een paar dingen op: Menchov lekker ontspannen, af en toe glimlachend alsof hij wilde zeggen: wacht maar. En hij reed een goede tijdrit waardoor hij toch een plek steeg. Evans stond heel gespannen op dat podium, Sastre vrij rustig, misschien berustend zelfs. Benny Kohl maakte bij het oprijden een gekke stijlfiguur en viel eraf Maar gelukkig ging alles goed. Inmiddels was tussen de specialisten de strijd aardig onderweg. De nieuwe lichting met o.a. Pate van Garmin en die gekke Keniaan Froome deed het redelijk, maar het was David Millar die het bal opende. Cancellara reed meteen daarop een minuut sneller en lang kwam niemand eraan. Ook Jens TGVoigt en Sebastian Lang niet. Tot Schumi3 mee ging doen. Eerst was hij nog langzamer dan de wereldkampioen tijdrijden, maar toen het parcours lastiger werd, ging Stefan Schumacher ineens vliegen. Bij de finish zag deze racebeer het al voor de tijdwaarneming verscheen: die maniakale grijns had ie in Cholet ook al op zijn bakkes staan. En hij is twintig tellen sneller dan Cancellara. Dit kan interessant worden voor Peking.

    Ondertussen ging het nog tussen drie man. Kohl is de slechtste tijdrijder, maar hij vocht er wel voor. En surprise suprise, er staat een schoorsteenveger op het podium. Zijn negende tijd is voldoende om Menchov met 2 minuten achter zich te houden. Het is frappant met Gerolsteiner. De sponsor stopt, hun kopman Fothen rijdt geen deuk in een pak boter en Förster is bij de sprints van afmaker naar aanjager gedegradeerd ter faveure van Haussler. Maar Schumacher rijdt de stenen uit de straat, is geletruidrager, wint twee tijdritten en wordt heel misschien strijdlustigste renner van de ronde. En de naam Benny Kohl zal in de Rabo-burelen nog wel een beetje nazingen (in de trant van: hadden we Benny maar.... enzovoorts)

    Evans stoempte en werkte inmiddels wat ie waard was op "Dean", de fiets van 1 miljoen. Al kostte dat ding een miljard, het hielp niet veel. Evans zat niet lekker in zijn ritme, en was hard op weg een gevalletje overconcentratie te worden. Hij ging wel sneller dan Sastre, maar het was niet snel genoeg.
    "De Grijze Muis" (zoals men hem in Spanje noemde in vergelijking met Valverde) is morgen een Gele Muis, want op een fiets die slechts een fractie kost van dat miljoen wat in "Dean" is gestoken rijdt Sastre een, zoals eigenlijk vorig jaar ook, redelijke tijdrit. En dat is genoeg om Evans de slechtste dag van zijn leven te bezorgen. Deze racebeer is toch wel benieuwd hoeveel camera-apparatuur er nog gaat sneuvelen :green_smi

    Uitslag:

    1. Schumacher
    2. Cancellara
    3. Kirchen
    4. Vandevelde
    5. Millar
    6. Menchov
    7. Evans
    8. Lang
    9. Hincapie
    10. Kohl
    20. Joost Posthuma
    25. Sebastién Rosseler
    26. Maxime Montfort
    28. Leif Hoste
    42. Stef Clement


    Stand voor de roadshow van morgen:

    1. Carlos Sastre
    2. Cadel Evans - 1.05
    3. Benny Kohl - 1.20
    4. Dennis Menchov - 2.00
    5. Christian Vandevelde - 3.12
    6. Frank Schleck - 4.28
    7. Samuel Sanchez - 6.32
    8. Kim Kirchen - 7.02
    9. Alejandro Valverde - 7.26
    10. Tadej Valjaveç - 9.12
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  18. #93
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard

    Dat was me een tijdrit wel.
    Was Evans toch teveel rekenmeester? Toich verkeken op Sastre , of gaf het geel hem extra vleugels?

  19. #94
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 13:16
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard De strijd van de sub-toppers....

    Het lijkt weer een spaans succes te gaan worden. Een en al verwenning voor de spanjaarden op dit forum. En met lede ogen moet de rest dit weer lezen en hiermee geconfronteerd worden :D.

    Zeer verrassende tour. Door afwezigheid van de grote kanshebber Contador, leek dit de tour van Cadel Evans te worden met als potentiele outsider Menchov. Verrassend leek aan het begin van de Tour een andere spanjaard, Valverde mee te dingen in de strijd om de eindzege. Die verwachting hield echter geen stand.
    Zomaar uit het niets doemen daar halverwege de tour namen op zoals Schleck en Kohl en blijkt Menchov niet meer te kunnen bieden dan sub-top.

    Tekenend voor deze tour is dat in de koniginnerit waar de toppers anderen moeten laten zien wie de baas is, het erop leek dat alleen maar gerekend werd en krachten bespaard. Het kan ook zijn dat Evans en Menchov domweg niet meer in zich hebben dan wat ze hebben laten zien op de Alpe d´huez.

    Een tour bij uitstek waarbij degelijke stabiele hardwerkende wielrenners zoals Sastre, die normaal gesproken nooit en te nimmer een tour zouden winnen, mee konden dingen naar de eindzege.

    Is het misrekening, onderschatting of hadden de toppers domweg niet voldoende kracht?
    Als je het vergelijkt met de toppers-tours waarin tegelijkertijd Chiappucci, Gianni Bugno, Pantani, Zülle, Riis, Rominger en Indurain reden dan denk ik dat we dit jaar een sub-toppers tour hebben gezien. En Sastre als terechte winnaar omdat hij zich, in tegenstelling tot anderen, heeft laten zien op de momenten waar het om gaat, en de etappewinst op de koniginnerit van de tour heeft binnen gehaald.

    En voor Spanje, viva España , want na Ocaña, Bahamontes, Delgado, Indurain, Pereiro en Contador, zal Sastre hoogstwaarschijnlijk de 7e spanjaard worden die Spanje vereerd met de mooiste prijs van het wielrennen.
    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 27 juli 2008 om 14:09

  20. #95
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 18:27
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.904
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.671 in 2.630 posts

    Standaard HIJ PAKT HEM!! HIJ PAKT HEM!!

    In de hele showrit naar Parijs waren er eigenlijk twee man die nog van plan waren serieus te koersen. Evans had dat gisteren moeten doen, maar een muis op een fiets die slechts 3% waard is van alle centen die in Dean zijn gestoken, stak een knuppel in zijn wiel. Dus moest Robbie McEwen er nog een etappe uitslepen, want het kan toch niet zo zijn dat ex-TVM'er en drievoudig Rode Lantaarndrager Wim Vansevenant straks de grote trekpleister is op de criteriums. Ook bij de andere Belgische ploeg was men bloedserieus. Quick Step had met Steegmans als sprinter nog niets gewonnen en één keer zelfs Steven de Jongh naar voren geschoven. Aangezien Barredo op waarde was geklopt door Burghardt in een sprint a deux waarvoor Mark Cavendish, Theo Bos en Joby Dayka hadden geapplaudisseerd, moest het vandaag.

    Na een echte wandeletappe met daarna de gebruikelijke vluchtpogingen op de Champs Élysées (waaronder een van Phillipe Gilbert) kwam het dan toch op een sprint aan. We schakelen ever over naar Michel Wuyts:

    "Daar gaat ie. De Jongh geeft af. Alles is goed. Nee, dat halen ze niet, daar gaat niemand meer voorbij komen. Kom op Gert, daar is de streep al. Nog heel even en ... HIJ PAKT HEM!! HIJ PAKT HEM!!"

    Volgend jaar gaat Gert grof geld verdienen bij Katoesja, de ploeg van Oleg Tinkov. Zijn afscheidscadeau en zijn visitekaartje geeft hij nog even af. Maar als je het mij vraagt, Pozzato is ook naar Katoesja gehaald. Het zou zomaar kunnen dat Gert voor "Pipo" de sprints mag gaan aantrekken.

    Uitslag

    1. Gert Steegmans
    2. Gerald Ciolek
    3. Oscar Freire
    4. Robbie McEwen
    5. Thor Hushovd
    6. Julian Dean
    7. Stefan Schumacher
    8. Robert Förster
    9. Leonardo Duque
    10. Robert Hunter

    Tis weer gedaan. CSC heeft de overwinning behaald, al was Carlos "De Muis" Sastre misschien niet de kopman die ze in gedachten hadden. Evans heeft duidelijk gekoerst om niet te verliezen, maar dan moet je wel het goede wiel hebben om aan te klampen. Of juist aanvallen, zoals Benny Kohl deed, om extra tijd te pakken en een onderdeel te compenseren waar je niet zo heel goed in bent. De ondankbaarste plaats is helaas voor de Rabo's. Dennis Menchov is vierde en zelf misschien niet ontevreden, maar voor de ploegleiding was dit niet ingecalculeerd. Twee fouten en één keer pech, dat zijn er twee teveel. Wees maar héél blij dat Oscar Freire nog eens bijtekent. Want het wordt er volgend jaar niet makkelijker op als Astana en Katoesja mee gaan doen, Gerolsteiner van sponsor is gewisseld en weetikveel wat nog meer. Deze racebeer houdt het in ieder geval in de gaten, want er broedt toch een ideetje over een "Hoer de France" - Tourpoule (patent aan te vragen door onze relnicht :wink
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  21. #96
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    De ondankbaarste plaats is helaas voor de Rabo's. Dennis Menchov is vierde en zelf misschien niet ontevreden, maar voor de ploegleiding was dit niet ingecalculeerd. Twee fouten en één keer pech, dat zijn er twee teveel. Wees maar héél blij dat Oscar Freire nog eens bijtekent.
    Ach ja, de RABO's....
    Ik werd een beetje moet van al dat TV gepraat (ook vandaag weer) van dat we Nederlanders willen zien vlammen. Nou ja, daar ben ik het natuuuurlijk wel mee eens maar moeten we dat op de RABO ploeg afschuiven??? Ik bedoel, het is een ploeg, niet een nationaal team. Voor hun gaat het ploegbelang gaat boven het landsbelang. Ik begrijp dat wel.
    Andere ploegen hadden ook Nederlanders. Ik juich net zo hard voor Steven de Jongh als de Belgen hem zouden laten gaan als voor Bram Tankink.

  22. #97
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Blinzeln "Hoer de France 2009"

    Bedankt Sphinx, een mooie beschrijving van het einde van deze Tour.
    Volgend jaar dus, 2009, belooft veel meer stof te doen opwaaien dan deze "grijze" Tour.
    Grijs doordat Bjarne en zijn troepen (blijkt achteraf berekend) gegokt hebben, en gewonnen. Mooi was het werk van de ganse ploeg, heel mooi, maar het had heel anders kunnen uitdraaien. Cadel reed de slechtste tijdrit in eeuwen, en Sastre overtrof zichzelf een klein beetje in de tijdrit. Puur geluk voor Bjarne en de zijnen, geloof mij.
    Uiteindelijk kan ik me neerleggen bij de winst van Sastre, en daarmee is de overgang een feit.
    Volgend jaar, editie 2009, belooft op voorhand al een veel betere Ronde te worden.
    Er is de terugkeer van Astana, met de onvermijdelijke Contador, en Bruyneel en de zijnen.
    Er blijft natuurlijk de faktor CSC, met volgend jaar Andy in een hoofdrol.
    Er blijft RABO met Oscarito (wat heb ik een eindeloos respect voor deze man), en Tommeke komt terug. Dus niet alleen een strijd op geel vlak, voor het groen zou het volgend jaar ook wel eens erom kunnen spannen.

    Echte klimmers hebben we niet meer, we kunnen Kohl bezwaarlijk een berggeit noemen, maar ik onderschat Andy niet. Als die volgend jaar als enige kopman van start mag van Bjarne, gaan we vuurwerk zien in de bergen.

    Belgen en Nederlanders? Tja, Boonen in de sprint, en TenDam in de bergen, en dan is er nog een zekere VDB, Jurgen, die dit jaar 7e werd in de Giro.

    Ik kijk alvast uit naar editie 2009, naar mijn bescheiden mening gaan we vuurwerk zien.

    Een prono? Mag ik? Dank je :teuflisch
    1. Contador
    2. Andy Schleck
    3. Sanchez
    4. Kim Kirchen
    5. Kohl
    6. Evans
    7. VDB
    12. Ten Dam


    berggeit
    1. Andy Schleck
    2. Contador
    3. Kohl

    Groen
    1. Oscarito
    2. Boonen
    3. Cavendish

    Wit
    1. Andy
    2. VDB


    Tot in Peking :wink:

  23. #98
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:56
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.085 in 2.245 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    en Tommeke komt terug. Dus niet alleen een strijd op geel vlak, voor het groen zou het volgend jaar ook wel eens erom kunnen spannen.
    Dat hangt er vanaf of Cavendish zich ook over de Bergen kan sleuren.
    Zelfs als niet, dan kan hij door het sprokkelen van veel punten voor de bergen de stand overhoop halen, en sprinter die het vooral van voor de bergen moet hebben zal het dan makkelijk kunnen afleggen aan een iets mindere sprinter die goed over de bergen komt.

  24. #99
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard Samuel Sanchez doet Spanje weer vieren!

    De Spaanse zegetocht in 2008 gaat ook in Peking voorlopig gewoon door. Na winst op het EK voetbal, de triomfen van Nadal op Roland Garros en Wimbledon en de Tourwinst van Carlos Sastre is ook het olympische goud op de wegrace in Peking voor de Spaanse armada. Niet eens voor Valverde of Contador, wel voor Samuel Sanchez, de 30-jarige renner van Euskaltel...

    http://www.hln.be/hln/nl/1306/Peking...rts-8ste.dhtml

    :wink:

  25. #100
    Geregistreerd
    21 maart 2007
    Last Online
    3 augustus 2014 @ 19:42
    Berichten
    93
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard Rebbelin

    Ik had liever de 37 jarige Rebbelin willen zien winnen.De sterkste man uit de wedstrijd.Die man heeft er en prachtig palmares opzitten;:o a Luik-Bastenaken-Luik,Kampioenschap van Zurich...Hopelijk revanche in WK te Varèse.Buona fortuna davide rebellin

 

 
Pagina 4 van 261 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Living Room 468*60   Diamond 468*60